abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207087307
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2022 14:04 schreef Salina het volgende:
Je kunt toch steeds weer opnieuw besmet raken met de omikronvariant of niet?
Als je het vergelijkt met andere verkoudheidsvirussen, stel dat je 10x achter elkaar verkouden bent, dan is dat in de meeste gevallen 10 x een ander virus.

Bescherming tegen Covid neemt af weten we, maar daar gaat wel enige tijd overheen.

quote:
En tegelijkertijd verkouden zijn of griep hebben en corona (omikron) hebben, kan dat?
Over het algemeen niet, dat is een van de redenen dat griep weg was tijdens de hoogtepunten van Covid.

Bacteriën kunnen wel opportuun zijn, een virusinfectie in de luchtwegen kan aanzet zijn tot een bacteriële infectie daar bovenop.

quote:
Testte gistermiddag nog steeds positief trouwens. Ben al 9 dagen positief getest. Daarvoor al wat dagen klachten. :') :%

Ook nog steeds verkoudheidsklachten. :M
Dat kan best nog steeds dezelfde besmetting zijn, dat je lichaam er weken over doet het virus te bestrijden.
pi_207087461
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2022 17:24 schreef Molo het volgende:

[..]
Reflecteren doen we achteraf
Of gewoon niet
Was het toch? :D :D :D
Ferd is gewoon niet goed bij zijn hoofd;
"‘De overheid moet meer met rust gelaten worden.’

Op wat natte vingerwerk een avondklok erdoorheen jagen, maar laten we ze maar met rust laten hoor.
En kritiek op mijn bruiloft mag niet /calimero.
pi_207087496
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 22:51 schreef Anton91 het volgende:

[..]
[..]
Opzich heeft hij daar gewoon gelijk in. De media heeft tijdens de hele pandemie wat mij betreft maar een kwalijke rol vervuld zonder echt verantwoording af te hoeven leggen.

Het sentiment van de Nederlandse samenleving sturen maar verder niet echt kritisch zijn.
Dat klopt ook wel, maar in dit geval kwam het de overheid wel redelijk goed uit?

Ongeveer alles vanuit de overheid werd voor zoete koek uitgedragen en anders was je een bejaardenmoordenaar/wappie etc.

Iedere avond zaten de OMT leden bij een talkshow het beleid te verdedigen.
pi_207087714
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 07:46 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Dat klopt ook wel, maar in dit geval kwam het de overheid wel redelijk goed uit?

Ongeveer alles vanuit de overheid werd voor zoete koek uitgedragen en anders was je een bejaardenmoordenaar/wappie etc.

Het kabinet heeft zelfs contact gezocht met de redacties van talkshows om alles vooraf af te kaarten. Kritiek op het overheidsbeleid was niet de bedoeling. Dat zou het draagvlak maar ondergraven.

Voordat iemand de BNW-kaart trekt, dit heeft allemaal in de longread van NRC gestaan. Met bronnen en al.
  donderdag 15 december 2022 @ 10:01:44 #55
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207088417
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 07:46 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Het was gewoon een bizarre periode waarbij vooral in het tweede deel van de hele 'crisis' politiek gezichtsverlies vermijden een belangrijkere drijfveer werd dan de volksgezondheid.
pi_207088480
Corona, altijd een dankbare zondebok voor je geflopte evenement. :')

https://www.looopings.nl/(...)ijgen-de-schuld.html
pi_207088725
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 10:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Corona, altijd een dankbare zondebok voor je geflopte evenement. :')

https://www.looopings.nl/(...)ijgen-de-schuld.html
quote:
Omroep Flevoland wordt bijvoorbeeld verweten "uitsluitend journalistiek te bedrijven"
In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people.
To regret is to compromise
pi_207088753
Draagvlak, ook zo'n woord dat ik de rest van mijn leven niet meer hoef te horen.
In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people.
  donderdag 15 december 2022 @ 10:38:14 #59
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207088767
quote:
10s.gif Op donderdag 15 december 2022 10:36 schreef nostra het volgende:
Draagvlak, ook zo'n woord dat ik de rest van mijn leven niet meer hoef te horen.
Je zou zeggen dat het draagvlak voor het woord is verdwenen?
pi_207088781
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 17:22 schreef trein2000 het volgende:
Hugo is pootje gelicht door de pers!

Was getekend,
Ferd
https://www.villamedia.nl(...)t&utm_medium=twitter

Toch treurig om te zien dat de zelfreflectie totaal afwezig is. Nog steeds.
Serieus je bevolking letterlijk uitschelden op televisie en dan janken dat je mede-CDA'ers het openlijk niet zo handig vinden als je tegelijkertijd zelf lekker loopt te partyen in je achtertuin. Koekoek.
pi_207092233
Haha, achteraf zo grappig wat er allemaal gebeurd is en wat iedereen dacht en vond. Ben er nog steeds voorstander van om dit topic te bundelen en als boek uit te brengen. Met foto's en gifjes en statistieken en al.
pi_207092363
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 08:26 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het kabinet heeft zelfs contact gezocht met de redacties van talkshows om alles vooraf af te kaarten. Kritiek op het overheidsbeleid was niet de bedoeling. Dat zou het draagvlak maar ondergraven.

Voordat iemand de BNW-kaart trekt, dit heeft allemaal in de longread van NRC gestaan. Met bronnen en al.
Het is pas BNW als de media daarin mee was gegaan, ipv dat ze erover berichten.
Dat de overheid heeft geprobeerd het af te kaderen vind ik niet zo vreemd.
Om goed te kunnen schakelen in een crisissituatie is het van belang dat alle neuzen dezelfde kant op staan, ipv dat het een gekrakeel wordt en er geen actie wordt ondernomen om de crisis in te dammen.
pi_207092405
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 16:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is pas BNW als de media daarin mee was gegaan, ipv dat ze erover berichten.
Dat de overheid heeft geprobeerd het af te kaderen vind ik niet zo vreemd.
Om goed te kunnen schakelen in een crisissituatie is het van belang dat alle neuzen dezelfde kant op staan, ipv dat het een gekrakeel wordt en er geen actie wordt ondernomen om de crisis in te dammen.
Maar ze zijn daar toch wel in mee gegaan?
pi_207092482
Overal is men sinds dit voorjaar weer druk doende met het organiseren van braderieën, jaarmarkten, kermissen etc, maar in Dordrecht nam de gemeente op 5 mei!! al de beslissing om de kerstmarkt ook dit jaar af te lasten. :') Triest voor de inwoners daar. https://indebuurt.nl/dord(...)22-niet-door~194732/
pi_207093974
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 16:52 schreef Nia het volgende:
Overal is men sinds dit voorjaar weer druk doende met het organiseren van braderieën, jaarmarkten, kermissen etc, maar in Dordrecht nam de gemeente op 5 mei!! al de beslissing om de kerstmarkt ook dit jaar af te lasten. :') Triest voor de inwoners daar. https://indebuurt.nl/dord(...)22-niet-door~194732/
Corona mooi als excuus gebruikt dus.
pi_207094007
Merk wel, in m'n omgeving, mensen zijn echt pittig ziek van de griep. Schijnt weer wat terug te komen. Bij corona hoor ik alleen maar "ach stelt niks meer voor joh". Maar als je consistent moet zijn, dan moet je natuurlijk voor de griep maatregelen nemen. Dat doen we never. Dus waarom maken we ons überhaupt nog druk om corona? Ik denk echt dat het puur de nieuwigheid ervan is. Niets is op ratio gebaseerd op dit moment.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207096448
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 19:07 schreef Discombobulate het volgende:
Merk wel, in m'n omgeving, mensen zijn echt pittig ziek van de griep. Schijnt weer wat terug te komen. Bij corona hoor ik alleen maar "ach stelt niks meer voor joh". Maar als je consistent moet zijn, dan moet je natuurlijk voor de griep maatregelen nemen. Dat doen we never. Dus waarom maken we ons überhaupt nog druk om corona? Ik denk echt dat het puur de nieuwigheid ervan is. Niets is op ratio gebaseerd op dit moment.
Ik voel mij al een week echt verrot en het is geen corona. Toen ik corona had voelde ik mij veel minder ziek of eigenlijk vrijwel niet.
pi_207096468
quote:
10s.gif Op donderdag 15 december 2022 10:36 schreef nostra het volgende:
Ja en het woordje kwetsbaar :r
  donderdag 15 december 2022 @ 22:00:01 #69
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_207097081
Solidariteit

:r
Tics van je petten.
pi_207097194
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 19:07 schreef Discombobulate het volgende:
Zodra de ziekenhuizen overstromen, zal er wel iets meer in gang gezet worden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 15 december 2022 @ 22:15:13 #71
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207097388
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 22:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Zodra de ziekenhuizen overstromen, zal er wel iets meer in gang gezet worden.
Door griep? Kan me niet voorstellen eigenlijk
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_207097420
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 22:15 schreef Molo het volgende:

[..]
Door griep? Kan me niet voorstellen eigenlijk
Dat lijkt me nou ook net het verschil met covid in den beginne. :D
Daarom nemen we geen maatregelen, behalve de griepprik, voor de griep.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_207097426
Zijn er trouwens alweer kerstkoren gespot?
  donderdag 15 december 2022 @ 22:18:24 #74
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207097458
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 22:16 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat lijkt me nou ook net het verschil met covid in den beginne. :D
Daarom nemen we geen maatregelen, behalve de griepprik, voor de griep.
Als de ziekenhuizen overstromen door griep bedoel je?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_207097461
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 22:16 schreef Spablauw214 het volgende:
Zijn er trouwens alweer kerstkoren gespot?
Zeg jij het maar..ik ben niet zoveel in NL op het moment.
Recht zo die gaat, de winter door. O+
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')