Als je het vergelijkt met andere verkoudheidsvirussen, stel dat je 10x achter elkaar verkouden bent, dan is dat in de meeste gevallen 10 x een ander virus.quote:Op woensdag 14 december 2022 14:04 schreef Salina het volgende:
Je kunt toch steeds weer opnieuw besmet raken met de omikronvariant of niet?
Over het algemeen niet, dat is een van de redenen dat griep weg was tijdens de hoogtepunten van Covid.quote:En tegelijkertijd verkouden zijn of griep hebben en corona (omikron) hebben, kan dat?
Dat kan best nog steeds dezelfde besmetting zijn, dat je lichaam er weken over doet het virus te bestrijden.quote:Testte gistermiddag nog steeds positief trouwens. Ben al 9 dagen positief getest. Daarvoor al wat dagen klachten.![]()
![]()
Ook nog steeds verkoudheidsklachten.
Ferd is gewoon niet goed bij zijn hoofd;quote:Op woensdag 14 december 2022 17:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Reflecteren doen we achteraf
Of gewoon niet
Was het toch?![]()
![]()
Dat klopt ook wel, maar in dit geval kwam het de overheid wel redelijk goed uit?quote:Op woensdag 14 december 2022 22:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]
[..]
Opzich heeft hij daar gewoon gelijk in. De media heeft tijdens de hele pandemie wat mij betreft maar een kwalijke rol vervuld zonder echt verantwoording af te hoeven leggen.
Het sentiment van de Nederlandse samenleving sturen maar verder niet echt kritisch zijn.
Het kabinet heeft zelfs contact gezocht met de redacties van talkshows om alles vooraf af te kaarten. Kritiek op het overheidsbeleid was niet de bedoeling. Dat zou het draagvlak maar ondergraven.quote:Op donderdag 15 december 2022 07:46 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat klopt ook wel, maar in dit geval kwam het de overheid wel redelijk goed uit?
Ongeveer alles vanuit de overheid werd voor zoete koek uitgedragen en anders was je een bejaardenmoordenaar/wappie etc.
Iedere avond zaten de OMT leden bij een talkshow het beleid te verdedigen.
Het was gewoon een bizarre periode waarbij vooral in het tweede deel van de hele 'crisis' politiek gezichtsverlies vermijden een belangrijkere drijfveer werd dan de volksgezondheid.quote:Op donderdag 15 december 2022 07:46 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat klopt ook wel, maar in dit geval kwam het de overheid wel redelijk goed uit?
Ongeveer alles vanuit de overheid werd voor zoete koek uitgedragen en anders was je een bejaardenmoordenaar/wappie etc.
Iedere avond zaten de OMT leden bij een talkshow het beleid te verdedigen.
quote:Op donderdag 15 december 2022 10:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Corona, altijd een dankbare zondebok voor je geflopte evenement.![]()
https://www.looopings.nl/(...)ijgen-de-schuld.html
quote:Omroep Flevoland wordt bijvoorbeeld verweten "uitsluitend journalistiek te bedrijven"
Je zou zeggen dat het draagvlak voor het woord is verdwenen?quote:Op donderdag 15 december 2022 10:36 schreef nostra het volgende:
Draagvlak, ook zo'n woord dat ik de rest van mijn leven niet meer hoef te horen.
Serieus je bevolking letterlijk uitschelden op televisie en dan janken dat je mede-CDA'ers het openlijk niet zo handig vinden als je tegelijkertijd zelf lekker loopt te partyen in je achtertuin. Koekoek.quote:Op woensdag 14 december 2022 17:22 schreef trein2000 het volgende:
Hugo is pootje gelicht door de pers!
Was getekend,
Ferd
https://www.villamedia.nl(...)t&utm_medium=twitter
Toch treurig om te zien dat de zelfreflectie totaal afwezig is. Nog steeds.
Het is pas BNW als de media daarin mee was gegaan, ipv dat ze erover berichten.quote:Op donderdag 15 december 2022 08:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het kabinet heeft zelfs contact gezocht met de redacties van talkshows om alles vooraf af te kaarten. Kritiek op het overheidsbeleid was niet de bedoeling. Dat zou het draagvlak maar ondergraven.
Voordat iemand de BNW-kaart trekt, dit heeft allemaal in de longread van NRC gestaan. Met bronnen en al.
Maar ze zijn daar toch wel in mee gegaan?quote:Op donderdag 15 december 2022 16:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is pas BNW als de media daarin mee was gegaan, ipv dat ze erover berichten.
Dat de overheid heeft geprobeerd het af te kaderen vind ik niet zo vreemd.
Om goed te kunnen schakelen in een crisissituatie is het van belang dat alle neuzen dezelfde kant op staan, ipv dat het een gekrakeel wordt en er geen actie wordt ondernomen om de crisis in te dammen.
Corona mooi als excuus gebruikt dus.quote:Op donderdag 15 december 2022 16:52 schreef Nia het volgende:
Overal is men sinds dit voorjaar weer druk doende met het organiseren van braderieën, jaarmarkten, kermissen etc, maar in Dordrecht nam de gemeente op 5 mei!! al de beslissing om de kerstmarkt ook dit jaar af te lasten.Triest voor de inwoners daar. https://indebuurt.nl/dord(...)22-niet-door~194732/
Ik voel mij al een week echt verrot en het is geen corona. Toen ik corona had voelde ik mij veel minder ziek of eigenlijk vrijwel niet.quote:Op donderdag 15 december 2022 19:07 schreef Discombobulate het volgende:
Merk wel, in m'n omgeving, mensen zijn echt pittig ziek van de griep. Schijnt weer wat terug te komen. Bij corona hoor ik alleen maar "ach stelt niks meer voor joh". Maar als je consistent moet zijn, dan moet je natuurlijk voor de griep maatregelen nemen. Dat doen we never. Dus waarom maken we ons überhaupt nog druk om corona? Ik denk echt dat het puur de nieuwigheid ervan is. Niets is op ratio gebaseerd op dit moment.
Ja en het woordje kwetsbaarquote:Op donderdag 15 december 2022 10:36 schreef nostra het volgende:
Draagvlak, ook zo'n woord dat ik de rest van mijn leven niet meer hoef te horen.
Zodra de ziekenhuizen overstromen, zal er wel iets meer in gang gezet worden.quote:Op donderdag 15 december 2022 19:07 schreef Discombobulate het volgende:
Merk wel, in m'n omgeving, mensen zijn echt pittig ziek van de griep. Schijnt weer wat terug te komen. Bij corona hoor ik alleen maar "ach stelt niks meer voor joh". Maar als je consistent moet zijn, dan moet je natuurlijk voor de griep maatregelen nemen. Dat doen we never. Dus waarom maken we ons überhaupt nog druk om corona? Ik denk echt dat het puur de nieuwigheid ervan is. Niets is op ratio gebaseerd op dit moment.
Door griep? Kan me niet voorstellen eigenlijkquote:Op donderdag 15 december 2022 22:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Zodra de ziekenhuizen overstromen, zal er wel iets meer in gang gezet worden.
Dat lijkt me nou ook net het verschil met covid in den beginne.quote:Op donderdag 15 december 2022 22:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Door griep? Kan me niet voorstellen eigenlijk
Als de ziekenhuizen overstromen door griep bedoel je?quote:Op donderdag 15 december 2022 22:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat lijkt me nou ook net het verschil met covid in den beginne.
Daarom nemen we geen maatregelen, behalve de griepprik, voor de griep.
Zeg jij het maar..ik ben niet zoveel in NL op het moment.quote:Op donderdag 15 december 2022 22:16 schreef Spablauw214 het volgende:
Zijn er trouwens alweer kerstkoren gespot?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |