Uiteindelijk ook weer een randzaak waar je niet over in discussie moet gaan.quote:Op dinsdag 27 december 2022 20:22 schreef PS. het volgende:
Sowieso stond die teamleider helemaal al niet in de ruimte op dat moment, en die had het kennelijk ook gezien. Erg knap.
Ja dat hebben we gelezen, daarom dus ook nette brief sturen, zakelijk, dat je je loon wilt hebben en er geen grond was of is voor inhouding vanwege die laptop.quote:Op dinsdag 27 december 2022 20:16 schreef PS. het volgende:
[..]
Dat doe ik toch ook? Probleem is dat ik het geld van hun moet krijgen, ipv het te betalen. Als het andersom was was het voor mij een stuk makkelijker.
Heb ik ook gedaan, 2 weken geleden, en je mag hem best lezen hoor, maar ik ga hem hier niet posten.quote:Op dinsdag 27 december 2022 20:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja dat hebben we gelezen, daarom dus ook nette brief sturen, zakelijk, dat je je loon wilt hebben en er geen grond was of is voor inhouding vanwege die laptop.
Hoeft nietquote:Op dinsdag 27 december 2022 20:29 schreef PS. het volgende:
[..]
Heb ik ook gedaan, 2 weken geleden, en je mag hem best lezen hoor, maar ik ga hem hier niet posten.
Ja mooi was dat vroeger die rechtswinkel. Helaas hier in de regio al lang en breed afgeschaft.quote:Op dinsdag 27 december 2022 20:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Hoeft niet
Maar wel doorpakken nu dus, hopla naar de rechtswinkel en doorpakken met acties als ze nu niet adequaat antwoorden
Nou, dan regel je iets andersquote:Op dinsdag 27 december 2022 20:31 schreef PS. het volgende:
[..]
Ja mooi was dat vroeger die rechtswinkel. Helaas hier in de regio al lang en breed afgeschaft.
Voor mij blijft er echt maar 1 optie over.quote:Op dinsdag 27 december 2022 20:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
Er zijn inderdaad 2 opties:
- laat het gaan
- pak nu door
Het is duidelijk dat ze het niet uit zichzelf gaan overmaken.
En als ze er nu mee wegkomen, zullen ze het nog wel een paar keer flikken bij andere werknemers.
En?quote:Op dinsdag 27 december 2022 20:44 schreef PS. het volgende:
[..]
Voor mij blijft er echt maar 1 optie over.
Ook al 3 advocatenkantoren gebeld, maar die hebben allemaal vakantie tussen kerst en oud en nieuw. eentje was er wel, maar die had het simpelweg te druk,a l vond die de casus wel interessant. nog 1 die wil het op gaan pakken in het nieuwe jaar, en daarvoor moet ik dus alles even op papier zetten.
Het bedrag is laag genoeg om zelf naar de rechter te gaanquote:Op woensdag 18 januari 2023 09:12 schreef PS. het volgende:
Er is geen advocaat die het voor dit bedrag wil doen in de buurt
Zelfs niet als ik zelf zou betalen
Daarom vind ik die post altijd van: Dan stap je toch gewoon even naar de rechter!! zo stom. Ja is makkelijk typen. Maar doe het maar eens echt even. Als particulier een groot bedrijf gaan aanklagen.quote:Op woensdag 18 januari 2023 09:12 schreef PS. het volgende:
Er is geen advocaat die het voor dit bedrag wil doen in de buurt
Zelfs niet als ik zelf zou betalen
Ja ik kan het inderdaad wel zelf doen, maar dat zit ik waarschijnlijk tegenover een dure bedrijfsadvocaat (op mijn kosten dan waarschijnlijk )quote:Op woensdag 18 januari 2023 11:33 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Daarom vind ik die post altijd van: Dan stap je toch gewoon even naar de rechter!! zo stom. Ja is makkelijk typen. Maar doe het maar eens echt even. Als particulier een groot bedrijf gaan aanklagen.
Nog een tip: sluit een rechtsbijstand verzekering af. Daar heb je voor dit niks meer aan, maar altijd handig om te hebben.quote:
Ja enerzijds is dat wel zo, anderzijds zie ik bedragen (vooral bij arbeidsconflicten) Die al snel 15-20 euro per maand zijn.quote:Op woensdag 18 januari 2023 16:58 schreef tanteklara het volgende:
[..]
Nog een tip: sluit een rechtsbijstand verzekering af. Daar heb je voor dit niks meer aan, maar altijd handig om te hebben.
Heb ik al gedaan, maar die negeren ze gewoon.quote:Op woensdag 18 januari 2023 17:43 schreef sirdanilot het volgende:
In dit geval is er onterecht loon ingehouden. Je moet een zogeheten loonvordering indienen.
https://www.rechtspraak.n(...)05%20jaar%20verlengd.
Staat ook een voorbeeldbrief bij:
https://www.juridischloke(...)brief-loonvordering/
Vervolgens zul je een kort geding aan moeten spannen.
Toen ik mijn rechtsbijstand nodig had , in een zaak waarin niet zeker was of ik mijn gelijk zou krijgen heeft mijn rechtsbijstand besloten om het geëiste bedrag van 350 euro te betalen ipv het verhalen op de andere partij of een rechtzaak op te starten, dit was goedkoper en ik had toch mijn geldquote:Op woensdag 18 januari 2023 17:04 schreef PS. het volgende:
[..]
Ja enerzijds is dat wel zo, anderzijds zie ik bedragen (vooral bij arbeidsconflicten) Die al snel 15-20 euro per maand zijn.
Ik ben nu 33, als ik vanaf mijn 18e een rechtsbijstandsverzekering had van 10 euro, die ik nog nooit heb moeten gebruiken, was ik al ruim 1500 euro kwijt geweest. In dat geval kan ik die 400 euro nu dan maar beter als verlies zien.
Maar ik overweeg het nog wel hoor om dat af te sluiten voor de toekomst, omdat het uiteindelijk nu meer pijn doet dat die werkgever er mee weg komt, dan dat ik het geld nu nog mis. Ik vind het enorm kut in december, en had het ook echt nodig, maar die periode heb ik nu toch al gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |