abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207053209
Vorige maand een tijdje gewerkt in een callcenter, dit was achteraf een mismatch en na het zoveelste conflict uiteindelijk weggegaan. Laptop afgesloten en normaal dichtgedaan.

Nu staat er op mijn loonstrookje van die maand dat er 400 euro is ingehouden voor de laptop. Nou was dat überhaupt een brak ding die nog geen 150 waard is, maar dat terzijde.

Dus contact opgenomen met de HR afdeling, en die zegt dat de laptop onbruikbaar is teruggegeven. Hier is absoluut geen sprake van, de laptop heb ik ook enkel op kantoor gebruikt, en heb alles gewoon netjes gehouden.

Wat kan ik doen als de werkgever blijft beweren dat de laptop stuk is teruggeven?

Heb met de manager nog geen contact kunnen hebben, maar ik schat zo in dat die lastig gaat doen, aangezien die ook degene is waar ik constant mee tegen een conflict aan liep.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2022 13:41:21 ]
  maandag 12 december 2022 @ 13:45:12 #2
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_207053373
Je vakbond bellen zodat die actie hierop ondernemen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207053378
quote:
14s.gif Op maandag 12 december 2022 13:45 schreef NoXia het volgende:
Laat ze maar komen met bewijs
Daar heb ik nu dan ook om gevraagd, en die mail ligt ook bij de manager. Maar in 3 weken kan er al veel gebeurd zijn met die laptop.
pi_207053381
quote:
14s.gif Op maandag 12 december 2022 13:45 schreef NoXia het volgende:
Laat ze maar komen met bewijs
En als ze dat nou niet doen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207053390
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 13:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
Je vakbond bellen zodat die actie hierop ondernemen.
Ik zit niet bij een vakbond, aangezien ik dit vak nog geen 3 weken uit heb gevoerd.
pi_207053405
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 13:50 schreef PS. het volgende:

[..]
Ik zit niet bij een vakbond, aangezien ik dit vak nog geen 3 weken uit heb gevoerd.
Die reden doet er niet toe. Een vakbond verhuist gewoon mee van baan.

Je rbv bellen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207053428
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 13:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]


Je rbv bellen?
Wie?
pi_207053432
Wat een boeven, als je hem inlevert is het hun verantwoordelijkheid vanaf dat moment.
Hallo
  maandag 12 december 2022 @ 13:59:53 #10
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207053584
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 13:52 schreef PS. het volgende:

[..]
Wie?
Rechtsbijstandverzekering.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_207053652
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 13:40 schreef PS. het volgende:
Vorige maand een tijdje gewerkt in een callcenter, dit was achteraf een mismatch en na het zoveelste conflict uiteindelijk weggegaan. Laptop afgesloten en normaal dichtgedaan.

Nu staat er op mijn loonstrookje van die maand dat er 400 euro is ingehouden voor de laptop. Nou was dat überhaupt een brak ding die nog geen 150 waard is, maar dat terzijde.

Dus contact opgenomen met de HR afdeling, en die zegt dat de laptop onbruikbaar is teruggegeven. Hier is absoluut geen sprake van, de laptop heb ik ook enkel op kantoor gebruikt, en heb alles gewoon netjes gehouden.

Wat kan ik doen als de werkgever blijft beweren dat de laptop stuk is teruggeven?

Heb met de manager nog geen contact kunnen hebben, maar ik schat zo in dat die lastig gaat doen, aangezien die ook degene is waar ik constant mee tegen een conflict aan liep.
De laptop is nooit in je bezit geweest dus je kan 'm ook niet defect hebben teruggegeven.

Het is gewoon een item dat nodig is voor je werk dat al-dan-niet nog werkte toen je wegging.

Al zou je er per ongeluk koffie overheen gegoten hebben tijdens je dienstverband, dan nog is dat het risico van je werkgever.

Uitzondering is natuurlijk wanneer je (verweten wordt dat je) roekeloos hebt omgesprongen met het apparaat maar dat haal ik niet uit de OP.
pi_207053661
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 13:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Rechtsbijstandverzekering.
Heb ik niet, ik doe namelijk nooit wat verkeerd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207053780
Wat bedoelen ze precies met "onbruikbaar"? Misschien kunnen ze alleen niet inloggen omdat ze je wachtwoord niet hebben of zoiets stoms. Desnoods zou ik nog een keer persoonlijk langs gaan, laat ze maar aantonen wat er precies niet werkt. Voor 400 euro is dat het wel waard lijkt me.
pi_207053809
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 14:09 schreef Farenji het volgende:
Wat bedoelen ze precies met "onbruikbaar"? Misschien kunnen ze alleen niet inloggen omdat ze je wachtwoord niet hebben of zoiets stoms. Desnoods zou ik nog een keer persoonlijk langs gaan, laat ze maar aantonen wat er precies niet werkt. Voor 400 euro is dat het wel waard lijkt me.
Daarnaast heeft TS er blijkbaar tot en met de laatste werkdag z'n werk nog mee kunnen doen, dus dan zou hij door handelen van TS "onbruikbaar" geworden moeten zijn tussen het moment dat hij de zaak verliet en het moment dat de systeembeheerder hem weer aansloot. Sterk verhaal natuurlijk.
  maandag 12 december 2022 @ 14:11:08 #15
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207053823
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 14:03 schreef PS. het volgende:

[..]
Heb ik niet, ik doe namelijk nooit wat verkeerd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat kan dan wel eens een slechte financiële gok geweest zijn, want als je zelf niet in staat bent om dat callcenter ervan te overtuigen dat ze die rekening verscheuren, dan zal je moeten betalen voor je rechtsbijstand. Je bent er immers niet voor verzekerd.

Wat stond er in de gebruikersovereenkomst toen je de laptop in ontvangst nam? En heeft er iemand van het bedrijf getekend voor ontvangst in goede staat?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_207053828
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 14:09 schreef Farenji het volgende:
Wat bedoelen ze precies met "onbruikbaar"? Misschien kunnen ze alleen niet inloggen omdat ze je wachtwoord niet hebben of zoiets stoms. Desnoods zou ik nog een keer persoonlijk langs gaan, laat ze maar aantonen wat er precies niet werkt. Voor 400 euro is dat het wel waard lijkt me.
Het wachtwoord voor elke laptop die je daar krijgt is bij wijze van gewoon 1234, dat is voor iedereen het zelfde en was daar niet anders.

Langsgaan wil ik ook nog wel als er niks uit die mail komt, maar hun kunnen mij prima een kapotte laptop laten zien.
pi_207053868
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 14:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat kan dan wel eens een slechte financiële gok geweest zijn, want als je zelf niet in staat bent om dat callcenter ervan te overtuigen dat ze die rekening verscheuren, dan zal je moeten betalen voor je rechtsbijstand. Je bent er immers niet voor verzekerd.

Wat stond er in de gebruikersovereenkomst toen je de laptop in ontvangst nam? En heeft er iemand van het bedrijf getekend voor ontvangst in goede staat?
Als ik echt de gang naar de rechter moet maken wellicht, maar zover is het nog niet.

Leuk om te zeggen als je genoeg geld hebt, maar ik heb het de afgelopen jaren moeten doen met een paar tientjes per week, dan moeten er toch wat dingen afvallen.
pi_207053880
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 14:11 schreef PS. het volgende:

[..]
Het wachtwoord voor elke laptop die je daar krijgt is bij wijze van gewoon 1234, dat is voor iedereen het zelfde en was daar niet anders.

Langsgaan wil ik ook nog wel als er niks uit die mail komt, maar hun kunnen mij prima een kapotte laptop laten zien.
Het is sowieso een zinloze discussie. Of die laptop nu defect is of niet, het is jouw verantwoordelijkheid helemaal niet. Hij is door je werkgever verstrekt om je werk te kunnen doen, jij hebt hem gebruikt tot je laatste werkdag en achtergelaten toen je wegging. Dat/of hij (al dan niet) defect is, is geheel niet jouw risico.

Hooguit als ze kunnen aantonen dat je er mee gegooid hebt of dat je er uit rancune koffie overheen gegoten hebt.
pi_207053894
Je kan even bellen met het Juridisch Loket
pi_207053902
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 14:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat kan dan wel eens een slechte financiële gok geweest zijn, want als je zelf niet in staat bent om dat callcenter ervan te overtuigen dat ze die rekening verscheuren, dan zal je moeten betalen voor je rechtsbijstand. Je bent er immers niet voor verzekerd.

Wat stond er in de gebruikersovereenkomst toen je de laptop in ontvangst nam? En heeft er iemand van het bedrijf getekend voor ontvangst in goede staat?
Er was daar wel een thuiswerkovereenkomst voor, vandaar ook de laptop, maar ik heb nooit thuis gewerkt, aangezien ik nog in de inwerkperiode zat. Laptop is dus ook nooit mee geweest naar huis.
pi_207053968
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 14:13 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het is sowieso een zinloze discussie. Of die laptop nu defect is of niet, het is jouw verantwoordelijkheid helemaal niet. Hij is door je werkgever verstrekt om je werk te kunnen doen, jij hebt hem gebruikt tot je laatste werkdag en achtergelaten toen je wegging. Dat/of hij (al dan niet) defect is, is geheel niet jouw risico.

Hooguit als ze kunnen aantonen dat je er mee gegooid hebt of dat je er uit rancune koffie overheen gegoten hebt.
Bedankt :) zoiets dacht ik ook wel. Ben dan ook enorm benieuwd hoe ze dit willen gaan bewijzen.

Mij lijkt toch ook dat hun moeten aantonen dat er wat mis is. Ik heb tot 1 minuut voor het ontslag nog gewoon zitten bellen.
pi_207053988
quote:
3s.gif Op maandag 12 december 2022 14:14 schreef Maerwynn het volgende:
Je kan even bellen met het Juridisch Loket
Ja misschien als het zo ver komt dat de manager inderdaad beweert dat ik hem stuk heb achter gelaten, maar wacht eerst nog maar de reactie af van de manager.
pi_207053993
Juridisch loket idd, sowieso zijn managers in callcenters de grootste pisvlekken.
pi_207054036
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 14:14 schreef PS. het volgende:

[..]
Er was daar wel een thuiswerkovereenkomst voor, vandaar ook de laptop, maar ik heb nooit thuis gewerkt, aangezien ik nog in de inwerkperiode zat. Laptop is dus ook nooit mee geweest naar huis.
Stond er überhaupt een boeteclausule bij defect in die overeenkomst?
pi_207054038
Klinkt als een geintje dat deze werkgever vaker flikt.

Hoe is het inleveren verlopen? Als jij hem gewoon goed inlevert dan wordt het afgevinkt als in orde.

Achteraf aankomen met dat hij op dat moment al defect was, is amper aan te tonen namelijk. En bij mijn weten moet de werkgever dat kunnen aantonen als er loon van jou wordt ingehouden als zij claimen dat jij dat hebt veroorzaakt.
pi_207054047
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 14:18 schreef PS. het volgende:

[..]
Bedankt :) zoiets dacht ik ook wel. Ben dan ook enorm benieuwd hoe ze dit willen gaan bewijzen.

Mij lijkt toch ook dat hun moeten aantonen dat er wat mis is. Ik heb tot 1 minuut voor het ontslag nog gewoon zitten bellen.
Al kunnen ze aantonen dat er wat mis is met de laptop, het is jouw zorg niet.

Alleen als jij roekeloos hebt omgesprongen met de laptop maar aangezien de laptop het pand niet heeft verlaten is er weinig wat je verkeerd gedaan kan hebben. Er moet echt al aangetoond worden dat er door jouw roekeloos handelen schade is ontstaan aan de laptop.

Wat de waarde van de laptop is, is ook niet zo relevant.

Voor het werk moesten we met laptops van zo'n ¤1.800 per stuk op pad en ook daar sneuvelde wel eens een scherm of een scharnier. Dat is het risico van werken, je kan vallen, de tas kan vallen. Het wordt pas een ding als het opzet of roekeloosheid is. Als je gaat rijden met je tas op het dak terwijl je weet dat hij er ligt bijvoorbeeld of als je gaat zwaaien met de tas en de riem breekt. Ja, dat is roekeloos.
pi_207054066
Leuke is nog wel 1 van de redenen dat ik ben opgestapt is omdat die laptop zo traag was als dikke stront, dit meermaals heb aangegeven, en je van de manager constant te horen krijgt dat het aan jezelf ligt.

Systemen die vastlopen, telefoontjes die je niet kunt ophangen, beveiligd bureaublad wat constant wegvalt door internetproblemen enz.
pi_207054069
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 14:24 schreef PS. het volgende:
Leuke is nog wel 1 van de redenen dat ik ben opgestapt is omdat die laptop zo traag was als dikke stront, dit meermaals heb aangegeven, en je van de manager constant te horen krijgt dat het aan jezelf ligt.

Systemen die vastlopen, telefoontjes die je niet kunt ophangen, beveiligd bureaublad wat constant wegvalt door internetproblemen enz.
Vervelend maar ook niet relevant.

Maak er vooral geen discussie van, dat is zinloos.

Leg ze uit dat hij werkte toen je de zaak verliet en dat het verder jouw zorg en zaak niet is en dat je het geld binnen x dagen op je rekening verwacht.
Geef ze geen ammunitie, maak ze niet wijzer dan ze zijn.
  maandag 12 december 2022 @ 14:24:37 #29
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207054070
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 14:22 schreef Stepperoller het volgende:

Achteraf aankomen met dat hij op dat moment al defect was, is amper aan te tonen namelijk. En bij mijn weten moet de werkgever dat kunnen aantonen als er loon van jou wordt ingehouden als zij claimen dat jij dat hebt veroorzaakt.
Dat moet zeker, en ik denk dat dat callcenter dat zelf ook wel weet, maar ze nemen gewoon de gok. Maar voorlopig heeft TS zijn geld niet, dus zal ie zelf actie moeten ondernemen. Dat callcenter komt hem zijn geld echt niet brengen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 12 december 2022 @ 14:25:15 #30
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207054080
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 14:24 schreef PS. het volgende:
Leuke is nog wel 1 van de redenen dat ik ben opgestapt is omdat die laptop zo traag was als dikke stront, dit meermaals heb aangegeven, en je van de manager constant te horen krijgt dat het aan jezelf ligt.

Systemen die vastlopen, telefoontjes die je niet kunt ophangen, beveiligd bureaublad wat constant wegvalt door internetproblemen enz.
Oh, dus de werkgever heeft gelijk als hij zegt dat de laptop kapot is?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_207054093
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 14:22 schreef Stepperoller het volgende:
Klinkt als een geintje dat deze werkgever vaker flikt.

Hoe is het inleveren verlopen? Als jij hem gewoon goed inlevert dan wordt het afgevinkt als in orde.

Achteraf aankomen met dat hij op dat moment al defect was, is amper aan te tonen namelijk. En bij mijn weten moet de werkgever dat kunnen aantonen als er loon van jou wordt ingehouden als zij claimen dat jij dat hebt veroorzaakt.
Inleveren was voor mij de laptop netjes afsluiten, dicht klappen (gewoon normaal) Achterlaten op de werkplek, en mijn ontslag aanbieden.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 12 december 2022 @ 14:27:05 #32
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_207054102
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 14:13 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het is sowieso een zinloze discussie. Of die laptop nu defect is of niet, het is jouw verantwoordelijkheid helemaal niet. Hij is door je werkgever verstrekt om je werk te kunnen doen, jij hebt hem gebruikt tot je laatste werkdag en achtergelaten toen je wegging. Dat/of hij (al dan niet) defect is, is geheel niet jouw risico.

Hooguit als ze kunnen aantonen dat je er mee gegooid hebt of dat je er uit rancune koffie overheen gegoten hebt.
Klopt: https://radar.avrotros.nl(...)is-verantwoordelijk/
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_207054107
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 14:24 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Vervelend maar ook niet relevant.
Nee nja, als ze dan nu zeggen dat de laptop niet meer bruikbaar is... Bedoel daarmee te zeggen dat hij dus al niet erg bruikbaar was.
pi_207054111
Wordt toch een nieuwe image opgegooid?

Of is onbruikbaar 'fysiek kapot'?
pi_207054113
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 14:09 schreef Farenji het volgende:
Wat bedoelen ze precies met "onbruikbaar"? Misschien kunnen ze alleen niet inloggen omdat ze je wachtwoord niet hebben of zoiets stoms. Desnoods zou ik nog een keer persoonlijk langs gaan, laat ze maar aantonen wat er precies niet werkt. Voor 400 euro is dat het wel waard lijkt me.
Dat is wel het stomste wat je kan doen, want daarmee geef je indirect aan dat zij in hun gelijk staan.
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_207054141
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 14:24 schreef PS. het volgende:
Leuke is nog wel 1 van de redenen dat ik ben opgestapt is omdat die laptop zo traag was als dikke stront, dit meermaals heb aangegeven, en je van de manager constant te horen krijgt dat het aan jezelf ligt.

Systemen die vastlopen, telefoontjes die je niet kunt ophangen, beveiligd bureaublad wat constant wegvalt door internetproblemen enz.
Herkenbaar bij ongeschoold werk als callcenter of supermarkt. Jij bent altijd het probleem want stel ze zouden eens moeite moeten doen. Had hetzelfde met een kassa toen.
pi_207054170
quote:
11s.gif Op maandag 12 december 2022 14:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Oh, dus de werkgever heeft gelijk als hij zegt dat de laptop kapot is?
Nou, dat zou wel erg knap zijn. Het was gewoon een brakke laptop. En voor mij inderdaad onwerkbaar.

Ik moest informatie opzoeken via een internetbrowser. En het gebeurde regelmatig dat de boel zo vast liep, dat ik op 1 tabblad klikte en de uitvoering pas 1 minuut later kwam. Daar heb ik dus ook al steen en been over geklaagd.
pi_207054171
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 14:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat moet zeker, en ik denk dat dat callcenter dat zelf ook wel weet, maar ze nemen gewoon de gok. Maar voorlopig heeft TS zijn geld niet, dus zal ie zelf actie moeten ondernemen. Dat callcenter komt hem zijn geld echt niet brengen.
Ik vermoed dat ze dit trucje vaker uithalen. Het grootste gedeelte van de mensen zal het er bij laten zitten na een gefrustreerd mailtje of belletje, dus dat is snel verdiend.
pi_207054175
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 14:27 schreef PS. het volgende:

[..]
Nee nja, als ze dan nu zeggen dat de laptop niet meer bruikbaar is... Bedoel daarmee te zeggen dat hij dus al niet erg bruikbaar was.
Snap ik, maar betrek het niet in de eventuele discussie over de laptop.

Alleen schuldvraag is relevant. Al kunnen ze 100% aantonen dat de laptop stuk is, dat is geen reden om geld in te houden. Een hagelnieuwe laptop die ik nu uitschakel, kan vanavond stuk zijn als ik hem weer in wil schakelen, dat is geen discussie. Dat risico ligt bij de werkgever, niet bij jou. Een bedrijfsauto kan ook de distributieriem van knappen terwijl je rijdt of als ze hem starten nadat je hem hebt ingeleverd. Krijg jij dan de rekening voor een nieuwe motor? Nope.

Ze moeten aantonen dat hij door jouw roekeloos handelen stuk is, en dat is niet iets dat je verweten is zover ik weet.
pi_207054176
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 14:20 schreef SootSprite het volgende:
Juridisch loket idd, sowieso zijn managers in callcenters de grootste pisvlekken.
x3.
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_207054230
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 14:30 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Snap ik, maar betrek het niet in de eventuele discussie over de laptop.

Alleen schuldvraag is relevant. Al kunnen ze 100% aantonen dat de laptop stuk is, dat is geen reden om geld in te houden. Een hagelnieuwe laptop die ik nu uitschakel, kan vanavond stuk zijn als ik hem weer in wil schakelen, dat is geen discussie.

Ze moeten aantonen dat hij door jouw roekeloos handelen stuk is, en dat is niet iets dat je verweten is zover ik weet.
Ja van dat roekeloos handelen is dus geen sprake. Maar ik zie het inderdaad nog wel gebeuren dat hun dat gaan zeggen, want ze vonden het niet leuk dat ik ''ineens'' ontslag nam. Ik heb verder dat ding met geen vinger meer aangeraakt.

Maar mij lijkt dan dus dat hun dat moeten bewijzen?
pi_207054236
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 14:33 schreef PS. het volgende:

[..]
Ja van dat roekeloos handelen is dus geen sprake. Maar ik zie het inderdaad nog wel gebeuren dat hun dat gaan zeggen, want ze vonden het niet leuk dat ik ''ineens'' ontslag nam. Ik heb verder dat ding met geen vinger meer aangeraakt.

Maar mij lijkt dan dus dat hun dat moeten bewijzen?
Klopt. Maar zal wss wel zo zijn dat alle actie om dat geld te krijgen vanuit jou moet komen.
Voorop gesteld: je staat heel sterk maar het halen van je recht koste enige inzet.

Wees dus voorzichtig in je argumentatie, hou het kort en zakelijk en geef ze geen ammunitie door irrelevante zaken erbij te halen als "hij was al traag als bagger". Dat doet niet ter zake. Voor jou emotioneel gezien mss wel maar voor de relevantie niet.
pi_207054305
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 14:34 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Klopt. Maar zal wss wel zo zijn dat alle actie om dat geld te krijgen vanuit jou moet komen.
Voorop gesteld: je staat heel sterk maar het halen van je recht koste enige inzet.

Wees dus voorzichtig in je argumentatie, hou het kort en zakelijk en geef ze geen ammunitie.
Goeie tip, daarom open ik dit topic ook. Wel fijn om te weten wat handig is als straks blijkt dat de werkgever moeilijk moet doen. Dan hoeft het nog niet eens meteen te gaan over een rechtszaak.
pi_207054348
Ik krijg nu dus net antwoord:



quote:
Goedemiddag



Ik heb een foto bijgevoegd van de schade.

Deze foto laat zien dat het plastic omhulsel rondom de scharnieren is afgebroken. Hierdoor klappen de scharnieren niet goed mee waardoor de laptop niet meer goed dichtgaat
pi_207054359
_O- sorry hoor, maar wat moet ik hier mee.
pi_207054421
quote:
81s.gif Op maandag 12 december 2022 14:40 schreef PS. het volgende:
_O- sorry hoor, maar wat moet ik hier mee.
je hebt die laptop toch gewoon voor je werk gebruikt? ik type dit nu op een pc van m'n werk. En als ik die dadelijk laat vallen en heel dat ding is aan diggelen, betaal ik zelf niks. Dat is gewoon het risico van het bedrijf.

Dus nu zeggen: ik wist niks van dit defect, heb deze niet moedwillig gemold, dus graag openstaande bedrag overmaken, anders ben ik genoodzaakt andere stappen te nemen.
pi_207054464
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2022 14:43 schreef koemleit het volgende:

[..]
je hebt die laptop toch gewoon voor je werk gebruikt? ik type dit nu op een pc van m'n werk. En als ik die dadelijk laat vallen en heel dat ding is aan diggelen, betaal ik zelf niks. Dat is gewoon het risico van het bedrijf.

Dus nu zeggen: ik wist niks van dit defect, heb deze niet moedwillig gemold, dus graag openstaande bedrag overmaken, anders ben ik genoodzaakt andere stappen te nemen.
Alleen maar op het werk zelfs, en dat scharniertje kan best kapot zijn geweest, maar niet door mijn toedoen.

Bovendien zou de laptop dan nog net zo bruikbaar moeten zijn als voorheen.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2022 14:47:32 ]
pi_207054573
Helaas 100% je eigen fout. Of je de schade nu wel of niet veroorzaakt hebt en of het wel of niet kinderachtig is van de werkgever om dit op jou te verhalen.

Je had, zeker bij een werkgever waar je zoveel conflicten hebt ervaren, moeten zorgen voor een krabbel van je leidinggevende (of vervanger) onder een documentje waarop staat dat je de laptop in goede staat hebt ingeleverd.
pi_207054621
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 14:53 schreef GereDathan het volgende:
Simpel, 100% je eigen fout. Of je de schade nu wel of niet veroorzaakt hebt en of het wel of niet kinderachtig is van de werkgever om dit op jou te verhalen.

Je had, zeker bij een werkgever waar je zoveel conflicten hebt ervaren, moeten zorgen voor een krabbel van je leidinggevende (of vervanger) onder een documentje waarop staat dat je de laptop in goede staat hebt ingeleverd.
Ik heb dat ding enkel op het werk gebruikt, en daar laten staan.

Als jij in een fabriek werkt waar een lopende band van 20.000 euro kapot gaat, is dat dan ook jouw ''eigen domme fout''?

Bovendien is die hele laptop niet kapot, er is een scharniertje gebroken. (als het uberhaupt de laptop is die van mij was)

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2022 14:57:41 ]
  maandag 12 december 2022 @ 15:00:15 #50
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207054697
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 14:30 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Ik vermoed dat ze dit trucje vaker uithalen. Het grootste gedeelte van de mensen zal het er bij laten zitten na een gefrustreerd mailtje of belletje, dus dat is snel verdiend.
Dat zit er dik in ja. Dus de juridische weg zal de enige route zijn naar je geld. Of TS moet geluk hebben dat 'dreigen met' al genoeg is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')