Daar heb ik nu dan ook om gevraagd, en die mail ligt ook bij de manager. Maar in 3 weken kan er al veel gebeurd zijn met die laptop.quote:
En als ze dat nou niet doen?quote:
Ik zit niet bij een vakbond, aangezien ik dit vak nog geen 3 weken uit heb gevoerd.quote:Op maandag 12 december 2022 13:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
Je vakbond bellen zodat die actie hierop ondernemen.
Die reden doet er niet toe. Een vakbond verhuist gewoon mee van baan.quote:Op maandag 12 december 2022 13:50 schreef PS. het volgende:
[..]
Ik zit niet bij een vakbond, aangezien ik dit vak nog geen 3 weken uit heb gevoerd.
Rechtsbijstandverzekering.quote:
De laptop is nooit in je bezit geweest dus je kan 'm ook niet defect hebben teruggegeven.quote:Op maandag 12 december 2022 13:40 schreef PS. het volgende:
Vorige maand een tijdje gewerkt in een callcenter, dit was achteraf een mismatch en na het zoveelste conflict uiteindelijk weggegaan. Laptop afgesloten en normaal dichtgedaan.
Nu staat er op mijn loonstrookje van die maand dat er 400 euro is ingehouden voor de laptop. Nou was dat überhaupt een brak ding die nog geen 150 waard is, maar dat terzijde.
Dus contact opgenomen met de HR afdeling, en die zegt dat de laptop onbruikbaar is teruggegeven. Hier is absoluut geen sprake van, de laptop heb ik ook enkel op kantoor gebruikt, en heb alles gewoon netjes gehouden.
Wat kan ik doen als de werkgever blijft beweren dat de laptop stuk is teruggeven?
Heb met de manager nog geen contact kunnen hebben, maar ik schat zo in dat die lastig gaat doen, aangezien die ook degene is waar ik constant mee tegen een conflict aan liep.
Heb ik niet, ik doe namelijk nooit wat verkeerd.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast heeft TS er blijkbaar tot en met de laatste werkdag z'n werk nog mee kunnen doen, dus dan zou hij door handelen van TS "onbruikbaar" geworden moeten zijn tussen het moment dat hij de zaak verliet en het moment dat de systeembeheerder hem weer aansloot. Sterk verhaal natuurlijk.quote:Op maandag 12 december 2022 14:09 schreef Farenji het volgende:
Wat bedoelen ze precies met "onbruikbaar"? Misschien kunnen ze alleen niet inloggen omdat ze je wachtwoord niet hebben of zoiets stoms. Desnoods zou ik nog een keer persoonlijk langs gaan, laat ze maar aantonen wat er precies niet werkt. Voor 400 euro is dat het wel waard lijkt me.
quote:Op maandag 12 december 2022 14:03 schreef PS. het volgende:
[..]
Heb ik niet, ik doe namelijk nooit wat verkeerd.Dat kan dan wel eens een slechte financiële gok geweest zijn, want als je zelf niet in staat bent om dat callcenter ervan te overtuigen dat ze die rekening verscheuren, dan zal je moeten betalen voor je rechtsbijstand. Je bent er immers niet voor verzekerd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat stond er in de gebruikersovereenkomst toen je de laptop in ontvangst nam? En heeft er iemand van het bedrijf getekend voor ontvangst in goede staat?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Het wachtwoord voor elke laptop die je daar krijgt is bij wijze van gewoon 1234, dat is voor iedereen het zelfde en was daar niet anders.quote:Op maandag 12 december 2022 14:09 schreef Farenji het volgende:
Wat bedoelen ze precies met "onbruikbaar"? Misschien kunnen ze alleen niet inloggen omdat ze je wachtwoord niet hebben of zoiets stoms. Desnoods zou ik nog een keer persoonlijk langs gaan, laat ze maar aantonen wat er precies niet werkt. Voor 400 euro is dat het wel waard lijkt me.
Als ik echt de gang naar de rechter moet maken wellicht, maar zover is het nog niet.quote:Op maandag 12 december 2022 14:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat kan dan wel eens een slechte financiële gok geweest zijn, want als je zelf niet in staat bent om dat callcenter ervan te overtuigen dat ze die rekening verscheuren, dan zal je moeten betalen voor je rechtsbijstand. Je bent er immers niet voor verzekerd.
Wat stond er in de gebruikersovereenkomst toen je de laptop in ontvangst nam? En heeft er iemand van het bedrijf getekend voor ontvangst in goede staat?
Het is sowieso een zinloze discussie. Of die laptop nu defect is of niet, het is jouw verantwoordelijkheid helemaal niet. Hij is door je werkgever verstrekt om je werk te kunnen doen, jij hebt hem gebruikt tot je laatste werkdag en achtergelaten toen je wegging. Dat/of hij (al dan niet) defect is, is geheel niet jouw risico.quote:Op maandag 12 december 2022 14:11 schreef PS. het volgende:
[..]
Het wachtwoord voor elke laptop die je daar krijgt is bij wijze van gewoon 1234, dat is voor iedereen het zelfde en was daar niet anders.
Langsgaan wil ik ook nog wel als er niks uit die mail komt, maar hun kunnen mij prima een kapotte laptop laten zien.
Er was daar wel een thuiswerkovereenkomst voor, vandaar ook de laptop, maar ik heb nooit thuis gewerkt, aangezien ik nog in de inwerkperiode zat. Laptop is dus ook nooit mee geweest naar huis.quote:Op maandag 12 december 2022 14:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat kan dan wel eens een slechte financiële gok geweest zijn, want als je zelf niet in staat bent om dat callcenter ervan te overtuigen dat ze die rekening verscheuren, dan zal je moeten betalen voor je rechtsbijstand. Je bent er immers niet voor verzekerd.
Wat stond er in de gebruikersovereenkomst toen je de laptop in ontvangst nam? En heeft er iemand van het bedrijf getekend voor ontvangst in goede staat?
Bedankt zoiets dacht ik ook wel. Ben dan ook enorm benieuwd hoe ze dit willen gaan bewijzen.quote:Op maandag 12 december 2022 14:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is sowieso een zinloze discussie. Of die laptop nu defect is of niet, het is jouw verantwoordelijkheid helemaal niet. Hij is door je werkgever verstrekt om je werk te kunnen doen, jij hebt hem gebruikt tot je laatste werkdag en achtergelaten toen je wegging. Dat/of hij (al dan niet) defect is, is geheel niet jouw risico.
Hooguit als ze kunnen aantonen dat je er mee gegooid hebt of dat je er uit rancune koffie overheen gegoten hebt.
Ja misschien als het zo ver komt dat de manager inderdaad beweert dat ik hem stuk heb achter gelaten, maar wacht eerst nog maar de reactie af van de manager.quote:Op maandag 12 december 2022 14:14 schreef Maerwynn het volgende:
Je kan even bellen met het Juridisch Loket
Stond er überhaupt een boeteclausule bij defect in die overeenkomst?quote:Op maandag 12 december 2022 14:14 schreef PS. het volgende:
[..]
Er was daar wel een thuiswerkovereenkomst voor, vandaar ook de laptop, maar ik heb nooit thuis gewerkt, aangezien ik nog in de inwerkperiode zat. Laptop is dus ook nooit mee geweest naar huis.
Al kunnen ze aantonen dat er wat mis is met de laptop, het is jouw zorg niet.quote:Op maandag 12 december 2022 14:18 schreef PS. het volgende:
[..]
Bedankt zoiets dacht ik ook wel. Ben dan ook enorm benieuwd hoe ze dit willen gaan bewijzen.
Mij lijkt toch ook dat hun moeten aantonen dat er wat mis is. Ik heb tot 1 minuut voor het ontslag nog gewoon zitten bellen.
Vervelend maar ook niet relevant.quote:Op maandag 12 december 2022 14:24 schreef PS. het volgende:
Leuke is nog wel 1 van de redenen dat ik ben opgestapt is omdat die laptop zo traag was als dikke stront, dit meermaals heb aangegeven, en je van de manager constant te horen krijgt dat het aan jezelf ligt.
Systemen die vastlopen, telefoontjes die je niet kunt ophangen, beveiligd bureaublad wat constant wegvalt door internetproblemen enz.
Dat moet zeker, en ik denk dat dat callcenter dat zelf ook wel weet, maar ze nemen gewoon de gok. Maar voorlopig heeft TS zijn geld niet, dus zal ie zelf actie moeten ondernemen. Dat callcenter komt hem zijn geld echt niet brengen.quote:Op maandag 12 december 2022 14:22 schreef Stepperoller het volgende:
Achteraf aankomen met dat hij op dat moment al defect was, is amper aan te tonen namelijk. En bij mijn weten moet de werkgever dat kunnen aantonen als er loon van jou wordt ingehouden als zij claimen dat jij dat hebt veroorzaakt.
Oh, dus de werkgever heeft gelijk als hij zegt dat de laptop kapot is?quote:Op maandag 12 december 2022 14:24 schreef PS. het volgende:
Leuke is nog wel 1 van de redenen dat ik ben opgestapt is omdat die laptop zo traag was als dikke stront, dit meermaals heb aangegeven, en je van de manager constant te horen krijgt dat het aan jezelf ligt.
Systemen die vastlopen, telefoontjes die je niet kunt ophangen, beveiligd bureaublad wat constant wegvalt door internetproblemen enz.
Inleveren was voor mij de laptop netjes afsluiten, dicht klappen (gewoon normaal) Achterlaten op de werkplek, en mijn ontslag aanbieden.quote:Op maandag 12 december 2022 14:22 schreef Stepperoller het volgende:
Klinkt als een geintje dat deze werkgever vaker flikt.
Hoe is het inleveren verlopen? Als jij hem gewoon goed inlevert dan wordt het afgevinkt als in orde.
Achteraf aankomen met dat hij op dat moment al defect was, is amper aan te tonen namelijk. En bij mijn weten moet de werkgever dat kunnen aantonen als er loon van jou wordt ingehouden als zij claimen dat jij dat hebt veroorzaakt.
Klopt: https://radar.avrotros.nl(...)is-verantwoordelijk/quote:Op maandag 12 december 2022 14:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is sowieso een zinloze discussie. Of die laptop nu defect is of niet, het is jouw verantwoordelijkheid helemaal niet. Hij is door je werkgever verstrekt om je werk te kunnen doen, jij hebt hem gebruikt tot je laatste werkdag en achtergelaten toen je wegging. Dat/of hij (al dan niet) defect is, is geheel niet jouw risico.
Hooguit als ze kunnen aantonen dat je er mee gegooid hebt of dat je er uit rancune koffie overheen gegoten hebt.
Nee nja, als ze dan nu zeggen dat de laptop niet meer bruikbaar is... Bedoel daarmee te zeggen dat hij dus al niet erg bruikbaar was.quote:Op maandag 12 december 2022 14:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Vervelend maar ook niet relevant.
Dat is wel het stomste wat je kan doen, want daarmee geef je indirect aan dat zij in hun gelijk staan.quote:Op maandag 12 december 2022 14:09 schreef Farenji het volgende:
Wat bedoelen ze precies met "onbruikbaar"? Misschien kunnen ze alleen niet inloggen omdat ze je wachtwoord niet hebben of zoiets stoms. Desnoods zou ik nog een keer persoonlijk langs gaan, laat ze maar aantonen wat er precies niet werkt. Voor 400 euro is dat het wel waard lijkt me.
Herkenbaar bij ongeschoold werk als callcenter of supermarkt. Jij bent altijd het probleem want stel ze zouden eens moeite moeten doen. Had hetzelfde met een kassa toen.quote:Op maandag 12 december 2022 14:24 schreef PS. het volgende:
Leuke is nog wel 1 van de redenen dat ik ben opgestapt is omdat die laptop zo traag was als dikke stront, dit meermaals heb aangegeven, en je van de manager constant te horen krijgt dat het aan jezelf ligt.
Systemen die vastlopen, telefoontjes die je niet kunt ophangen, beveiligd bureaublad wat constant wegvalt door internetproblemen enz.
Nou, dat zou wel erg knap zijn. Het was gewoon een brakke laptop. En voor mij inderdaad onwerkbaar.quote:Op maandag 12 december 2022 14:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Oh, dus de werkgever heeft gelijk als hij zegt dat de laptop kapot is?
Ik vermoed dat ze dit trucje vaker uithalen. Het grootste gedeelte van de mensen zal het er bij laten zitten na een gefrustreerd mailtje of belletje, dus dat is snel verdiend.quote:Op maandag 12 december 2022 14:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat moet zeker, en ik denk dat dat callcenter dat zelf ook wel weet, maar ze nemen gewoon de gok. Maar voorlopig heeft TS zijn geld niet, dus zal ie zelf actie moeten ondernemen. Dat callcenter komt hem zijn geld echt niet brengen.
Snap ik, maar betrek het niet in de eventuele discussie over de laptop.quote:Op maandag 12 december 2022 14:27 schreef PS. het volgende:
[..]
Nee nja, als ze dan nu zeggen dat de laptop niet meer bruikbaar is... Bedoel daarmee te zeggen dat hij dus al niet erg bruikbaar was.
x3.quote:Op maandag 12 december 2022 14:20 schreef SootSprite het volgende:
Juridisch loket idd, sowieso zijn managers in callcenters de grootste pisvlekken.
Ja van dat roekeloos handelen is dus geen sprake. Maar ik zie het inderdaad nog wel gebeuren dat hun dat gaan zeggen, want ze vonden het niet leuk dat ik ''ineens'' ontslag nam. Ik heb verder dat ding met geen vinger meer aangeraakt.quote:Op maandag 12 december 2022 14:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Snap ik, maar betrek het niet in de eventuele discussie over de laptop.
Alleen schuldvraag is relevant. Al kunnen ze 100% aantonen dat de laptop stuk is, dat is geen reden om geld in te houden. Een hagelnieuwe laptop die ik nu uitschakel, kan vanavond stuk zijn als ik hem weer in wil schakelen, dat is geen discussie.
Ze moeten aantonen dat hij door jouw roekeloos handelen stuk is, en dat is niet iets dat je verweten is zover ik weet.
Klopt. Maar zal wss wel zo zijn dat alle actie om dat geld te krijgen vanuit jou moet komen.quote:Op maandag 12 december 2022 14:33 schreef PS. het volgende:
[..]
Ja van dat roekeloos handelen is dus geen sprake. Maar ik zie het inderdaad nog wel gebeuren dat hun dat gaan zeggen, want ze vonden het niet leuk dat ik ''ineens'' ontslag nam. Ik heb verder dat ding met geen vinger meer aangeraakt.
Maar mij lijkt dan dus dat hun dat moeten bewijzen?
Goeie tip, daarom open ik dit topic ook. Wel fijn om te weten wat handig is als straks blijkt dat de werkgever moeilijk moet doen. Dan hoeft het nog niet eens meteen te gaan over een rechtszaak.quote:Op maandag 12 december 2022 14:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Klopt. Maar zal wss wel zo zijn dat alle actie om dat geld te krijgen vanuit jou moet komen.
Voorop gesteld: je staat heel sterk maar het halen van je recht koste enige inzet.
Wees dus voorzichtig in je argumentatie, hou het kort en zakelijk en geef ze geen ammunitie.
quote:Goedemiddag
Ik heb een foto bijgevoegd van de schade.
Deze foto laat zien dat het plastic omhulsel rondom de scharnieren is afgebroken. Hierdoor klappen de scharnieren niet goed mee waardoor de laptop niet meer goed dichtgaat
je hebt die laptop toch gewoon voor je werk gebruikt? ik type dit nu op een pc van m'n werk. En als ik die dadelijk laat vallen en heel dat ding is aan diggelen, betaal ik zelf niks. Dat is gewoon het risico van het bedrijf.quote:
Alleen maar op het werk zelfs, en dat scharniertje kan best kapot zijn geweest, maar niet door mijn toedoen.quote:Op maandag 12 december 2022 14:43 schreef koemleit het volgende:
[..]
je hebt die laptop toch gewoon voor je werk gebruikt? ik type dit nu op een pc van m'n werk. En als ik die dadelijk laat vallen en heel dat ding is aan diggelen, betaal ik zelf niks. Dat is gewoon het risico van het bedrijf.
Dus nu zeggen: ik wist niks van dit defect, heb deze niet moedwillig gemold, dus graag openstaande bedrag overmaken, anders ben ik genoodzaakt andere stappen te nemen.
Ik heb dat ding enkel op het werk gebruikt, en daar laten staan.quote:Op maandag 12 december 2022 14:53 schreef GereDathan het volgende:
Simpel, 100% je eigen fout. Of je de schade nu wel of niet veroorzaakt hebt en of het wel of niet kinderachtig is van de werkgever om dit op jou te verhalen.
Je had, zeker bij een werkgever waar je zoveel conflicten hebt ervaren, moeten zorgen voor een krabbel van je leidinggevende (of vervanger) onder een documentje waarop staat dat je de laptop in goede staat hebt ingeleverd.
Dat zit er dik in ja. Dus de juridische weg zal de enige route zijn naar je geld. Of TS moet geluk hebben dat 'dreigen met' al genoeg is.quote:Op maandag 12 december 2022 14:30 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze dit trucje vaker uithalen. Het grootste gedeelte van de mensen zal het er bij laten zitten na een gefrustreerd mailtje of belletje, dus dat is snel verdiend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |