Dat is namelijk omdat ijzer schuiven veel belangrijker is dan self-loading cargo vervoerenquote:Op dinsdag 13 december 2022 14:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Meestal dat ze een trein eerder laten keren dan het eigenlijke eindpunt om daarna weer volgens dienstregeling te kunnen rijden, toch?
Ik ben niet heel bekend met Spanje, maar dat land had toch een van de grootste HSL-netwerken van Europa? Veel routes lopen via Madrid, maar dat is net Utrecht Centraal van Spanje, lijkt mij.quote:Op zondag 11 december 2022 21:52 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Een radiaal treinnetwerk vanuit de hoofdstad komt in meer landen voor: Frankrijk, Spanje, Hongarije hebben slechte verbindingen tussen grote steden behalve de treinverbinding met Paris, Madrid of Budapest. Die is meestal goed. Dat is het kenmerk van een land met een primate city, waarbij de hoofdstad veel groter en belangrijker is dan de tweede stad van het land.
Er zijn toch ook nog series uit de jaren '70?quote:Op dinsdag 13 december 2022 16:17 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik zag ergens voorbij komen dat de NMBS dit weekend afscheid heeft genomen van de AM66. Betekent dat dat het doek nu definitief is gevallen voor het klassiek motorstel, of worden ze nog ergens regulier ingezet?
Weet dat ze rond Luik en tussen Spa en Aken nog veel reden maar kan zo gauw geen actuele bron vinden.
Uit een aantal deelseries zijn nog wat stellen in dienst, maar het zal langzaam af moeten nemen als ik het zo her en der lees.quote:Op dinsdag 13 december 2022 17:42 schreef wbrm het volgende:
Op Spa - Aken doen ze nog alle ritten en zullen ze het vermoedelijk nog het langste volhouden. Rond Luik zijn ze vervangen door Breaks. Op de rest van het net is het stelselmatig afbouwen net zoals de M4-rijtuigen en HLE21/27.
quote:Op dinsdag 13 december 2022 18:32 schreef exelletor het volgende:
[..]
Ik ben niet heel bekend met Spanje, maar dat land had toch een van de grootste HSL-netwerken van Europa? Veel routes lopen via Madrid, maar dat is net Utrecht Centraal van Spanje, lijkt mij.
On-topic: ik ben wel blij met het cadeau in NS Wintercity vandaag. 3 gratis lange ritten met een huurscooter. Naast gratis beker warme drank (lekker handig, zonder deksel), het enige cadeau waar ik wat aan heb.
Even wachten tot Beluxtrains is bijgewerkt. Geen idee wanneer dat is. Maar ik denk dat de inzet nu echt mager is, alleen nog aan de randen van het netwerk zoals Spa-Aken of Bergen-Quiévrain ofzo. Eind 2023 zou alles buiten dienst moeten gaan.quote:Op dinsdag 13 december 2022 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Uit een aantal deelseries zijn nog wat stellen in dienst, maar het zal langzaam af moeten nemen als ik het zo her en der lees.
Binnenlandse vluchten kosten in Spanje ook niet zo veel. Dus als je niet van of naar Madrid wil is dat al gauw goedkoper (en sneller).quote:Op dinsdag 13 december 2022 19:55 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit noem ik een behoorlijk radiaal netwerk. Op Barcelona-Valencia na geen echte lange-afstandsverbindingen die niet via Madrid gaan. Toch wel anders dan Nederland met de IC Den Haag-Eindhoven of IC Zwolle-Roosendaal of België met de IC Antwerpen-Properinge of IC Liège-Namur.
https://sdnet.nvr.de/sdne(...)VA-_NVR-106-2022.pdfquote:Op dinsdag 13 december 2022 20:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Even wachten tot Beluxtrains is bijgewerkt. Geen idee wanneer dat is. Maar ik denk dat de inzet nu echt mager is, alleen nog aan de randen van het netwerk zoals Spa-Aken of Bergen-Quiévrain ofzo. Eind 2023 zou alles buiten dienst moeten gaan.
M4 is ook een hele batch van aan de kant gegaan afgelopen weekend. Schijnt wel een ding te zijn want er is nog niet genoeg M7 om alles te vervangen blijkbaar.
M7... Dat is toch dat lelijke nieuwe spul van Alstom?quote:Op dinsdag 13 december 2022 20:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Even wachten tot Beluxtrains is bijgewerkt. Geen idee wanneer dat is. Maar ik denk dat de inzet nu echt mager is, alleen nog aan de randen van het netwerk zoals Spa-Aken of Bergen-Quiévrain ofzo. Eind 2023 zou alles buiten dienst moeten gaan.
M4 is ook een hele batch van aan de kant gegaan afgelopen weekend. Schijnt wel een ding te zijn want er is nog niet genoeg M7 om alles te vervangen blijkbaar.
Nog een jaartje dus tussen Aken en Spa. Binnenkort eens even kijken. Wil nog wel een ritje maken voordat ze definitief aan de kant gaan.quote:Op dinsdag 13 december 2022 20:51 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
https://sdnet.nvr.de/sdne(...)VA-_NVR-106-2022.pdf
De Train Locale Aachen-Spa wordt in december 2023 vervangen door een Train Locale Aachen-Liège gereden door een HLE18 en vier rijtuigen (waarvan één stuurstandrijtuig). De reistijd van Aachen naar Liège en verder naar Bruxelles neemt behoorlijk toe omdat er in Welkenraedt geen aansluiting is op de IC-01 (Eupen-Oostende) of de IC-12 (Welkenraedt-Kortrijk). De trein van en naar Spa begint en eindigt in Verviers (Train Locale Verviers-Spa).
Ja.quote:Op dinsdag 13 december 2022 21:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
M7... Dat is toch dat lelijke nieuwe spul van Alstom?
Net had je het nog over lange-afstandsverbindingenquote:
Behalve Eupen-Oostende en Brussel-Aarlen(-Luxemburg) zijn er in België toch amper langeafstandsverbindingen.quote:Op donderdag 15 december 2022 09:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Net had je het nog over lange-afstandsverbindingen
Aan de eerste klas upgrade voor 1 euro heb je niks?quote:Op dinsdag 13 december 2022 18:32 schreef exelletor het volgende:
On-topic: ik ben wel blij met het cadeau in NS Wintercity vandaag. 3 gratis lange ritten met een huurscooter. Naast gratis beker warme drank (lekker handig, zonder deksel), het enige cadeau waar ik wat aan heb.
Niet iedereen reist standaard in de pauperklassequote:Op donderdag 15 december 2022 10:50 schreef DJMO het volgende:
[..]
Aan de eerste klas upgrade voor 1 euro heb je niks?
Tweede klasse het dat op iets minder denigrerende toon. Betaal je je eerste klas reizen altijd helemaal zelf?quote:Op donderdag 15 december 2022 11:36 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Niet iedereen reist standaard in de pauperklasse
Jaquote:Op donderdag 15 december 2022 12:58 schreef derLudolf het volgende:
Tweede klasse het dat op iets minder denigrerende toon. Betaal je je eerste klas reizen altijd helemaal zelf?![]()
Okay dan, als dat iets vaker dan één keer per jaar Utrecht-Schiphol VV is heb je een beetje recht van spreken. Maar nog steeds geen eerste klas uitspraakquote:
Als je regelmatig een trein pakt die langs Lelystad en Almere komt is die uitspraak zeer zeker gerechtigd, net als de kosten om niet in de tweede te hoeven zitten.quote:Op donderdag 15 december 2022 13:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Okay dan, als dat iets vaker dan één keer per jaar Utrecht-Schiphol VV is heb je een beetje recht van spreken. Maar nog steeds geen eerste klas uitspraak
Blijkt toch allemaal weer moeilijk en lastigquote:Vertraging op de hogesnelheidslijn door ontwerpfout
Veel treinen op de hogesnelheidslijn (HSL) zijn vertraagd. Dat komt door schade aan een viaduct ter hoogte van Rijpwetering. Daarom rijden treinen daar nu tijdelijk langzamer. Mede door deze vertraging halen we niet onze doelstelling met betrekking tot het op tijd rijden op de HSL.
De schade aan het viaduct is eind oktober aangetroffen. Het gaat om scheuren in de lassen. De oorzaak hiervoor is een ontwerpfout, die tijdens de aanleg van de HSL is gemaakt. ProRail heeft de HSL na aanleg in beheer genomen.
Om ervoor te zorgen dat de schade niet groter wordt, is de snelheid van treinen op dat deel van het spoor verlaagd tot 80 kilometer per uur. Normaal rijden treinen daar 160 of zelfs 300 kilometer per uur.
Met 80 kilometer per uur kunnen de treinen weer veilig over het spoor rijden. Deze verlaagde snelheid zorgt voor ongeveer drie minuten vertraging voor IC Direct treinen en vijf á zes minuten voor de Thalys en Eurostar.
80 km/hquote:Op donderdag 15 december 2022 16:02 schreef tripel7 het volgende:
Ondertussen gaat juist de snelheid op een deel van de HSL flink omlaag:
https://www.prorail.nl/ni(...)ijn-door-ontwerpfout
[..]
Blijkt toch allemaal weer moeilijk en lastig
Je zou bijna vergeten dat het mensenwerk isquote:Op donderdag 15 december 2022 17:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hoe kunnen er zoveel ontwerpfouten ontstaan. Jemig.. Weer eens een nulletje vergeten?
Nu nog stoppen met ontsporen!quote:
ICE's, Poolse haaien en Berlijnse S Bahn, heb van alles voorbij zien komen als foto in de Nederlandse mediaquote:Op vrijdag 16 december 2022 14:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
https://www.stuttgarter-z(...)8d-6dad5f650129.html
Whoopsie.
Goed dat ze meer voor de Europese look gaanquote:
Ja, ze werden allemaal betaald om er te zijnquote:Op zaterdag 17 december 2022 14:09 schreef Salatrel het volgende:
En hoeveel mensen zaten er in de trein? Betalende reizigers dan he?
Ik vind het idee wel sympathiek. Eens kijken of er een markt voor is. Volgens mij loopt de pilot sowieso een jaar.quote:Op zaterdag 17 december 2022 13:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Weer zo'n mooi initiatief dat binnen een half jaar weer dood is.
https://nos.nl/artikel/24(...)-maastricht-schiphol
Soort Qatar dus eigenlijkquote:Op zaterdag 17 december 2022 15:00 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Ja, ze werden allemaal betaald om er te zijn
Ik ga in ieder geval niet vrijwillig zitten in zo'n veredelde sprinter.quote:Op zaterdag 17 december 2022 13:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Weer zo'n mooi initiatief dat binnen een half jaar weer dood is.
https://nos.nl/artikel/24(...)-maastricht-schiphol
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |