Dat is dus een denkfout, ze staan er niet als verdedigers, Van Gaal vindt zelf dat hij 1-3-4-3 speelt.quote:Op woensdag 7 december 2022 17:19 schreef Sked het volgende:
[..]
Ik ben redelijk conservatief wat dat betreft. Een keeper moet ballen tegenhouden, verdedigers moeten verdedigen en een spits moet scoren.
Dat kan ik me voorstellen wanneer je het spel domineert, met of zonder bal, maar als je een minstens gelijkwaardige tegenstander treft zullen die wingbacks meer verdedigende taken meekrijgen dan aanvallende.quote:Op woensdag 7 december 2022 17:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is dus een denkfout, ze staan er niet als verdedigers, Van Gaal vindt zelf dat hij 1-3-4-3 speelt.
Dat geldt voor het hele teamquote:Op woensdag 7 december 2022 17:26 schreef Sked het volgende:
[..]
Dat kan ik me voorstellen wanneer je het spel domineert, met of zonder bal, maar als je een minstens gelijkwaardige tegenstander treft zullen die wingbacks meer verdedigende taken meekrijgen dan aanvallende.
Heb je een punt, maar dat is wel waar ik ze op beoordeel. En niet op potjes tegen Ecuador en Qatar.quote:
Maar dat is nog niet nodig geweest, hoe kun je dan stellen dat ze niet thuis geven?quote:Op woensdag 7 december 2022 17:26 schreef Sked het volgende:
[..]
Dat kan ik me voorstellen wanneer je het spel domineert, met of zonder bal, maar als je een minstens gelijkwaardige tegenstander treft zullen die wingbacks meer verdedigende taken meekrijgen dan aanvallende.
Wingbacks zijn geen pure verdedigers. Blind is alleen geen wingback, maar dat zou Malacia ook niet zijn.quote:Op woensdag 7 december 2022 17:19 schreef Sked het volgende:
[..]
Ik ben redelijk conservatief wat dat betreft. Een keeper moet ballen tegenhouden, verdedigers moeten verdedigen en een spits moet scoren.
Ik weet niet hoe het met de stats zit, maar ik had de indruk dat het meeste gevaar van de tegenstanders via de zijkanten kwam. Gevaar dat normaal gesproken deels door de wingbacks opgevangen moet worden.quote:Op woensdag 7 december 2022 17:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar dat is nog niet nodig geweest, hoe kun je dan stellen dat ze niet thuis geven?
Van Dijk en Stam centrum, F de Boer linksback. De Jong niet ipv Jonk. Jonk kon een pass geven, voor de carries was Davids er al, en die was verdedigend natuurlijk ook veel meer solide.quote:Op woensdag 7 december 2022 18:13 schreef Jaeger85 het volgende:
Ik vergeleek vandaag de selecties van 98 met die van nu van beide landen en kwam tot de conclusie dat bijna niemand van de huidige selecties toen een basisplaats zou hebben gehad. Messi de enige bij Argentinië en Van Dijk mogelijk in plaats van F. de Boer en F. De Jong ipv Jonk.
https://www.transfermarkt(...)/spielbericht/936717
Topspelers komen tegenwoordig uit meer verschillende landen. Of dat betekent dat het gemiddelde niveau van de traditionele toplanden omlaag is gegaan of het algemene niveau omhoog is de vraagquote:Op woensdag 7 december 2022 18:24 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Nu heb ik sowieso het gevoel dat er veel minder kwaliteit rondloopt bij alle landen. Kan ook aan mijn beleving liggen maar in bijvoorbeeld 2006 had je hele teams met louter grote sterren, stuk voor stuk. Nu kan elk land dat er nu nog in zit met een beetje geluk zomaar wereldkampioen worden (op een Kroatië na).
Ik denk dat bij dit soort herinneringen het verleden altijd beter lijkt dan het eigenlijk was. Ik kan me van 2006 helemaal geen allout sterrenensemble op het WK herinneren. Bij Italië, Spanje of Duitsland waren toen ook gewoon aanwijsbaar mindere posities in de selectie, zoals ook nu.quote:Op woensdag 7 december 2022 18:24 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Nu heb ik sowieso het gevoel dat er veel minder kwaliteit rondloopt bij alle landen. Kan ook aan mijn beleving liggen maar in bijvoorbeeld 2006 had je hele teams met louter grote sterren, stuk voor stuk. Nu kan elk land dat er nu nog in zit met een beetje geluk zomaar wereldkampioen worden (op een Kroatië na).
Er worden natuurlijk wel meer spelers uit verschillende landen goed opgeleid. In tegenstelling tot het verleden. Toen was goede opleiding voorbehouden aan 'n paar landen. Britse clubs hadden toen vooral Britten in de opleiding, Nederlandse clubs Nederlanders, etc. Clubs scouten ook overal ter wereld, het zijn vaak complete vreemdelingenlegioenen, etc.quote:Op woensdag 7 december 2022 18:30 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Topspelers komen tegenwoordig uit meer verschillende landen. Of dat betekent dat het gemiddelde niveau van de traditionele toplanden omlaag is gegaan of het algemene niveau omhoog is de vraag
Ik ben wel ontzettend Blind-moe inderdaad. Tering wat ziet dat er armoedig uit als er weer 3 man op de flank hem moeten ondersteunen omdat hij zelf niet voldoende kan verdedigen.quote:Op woensdag 7 december 2022 17:03 schreef Sked het volgende:
[..]
Ja, als je zonder de wingbacks rekent heb je een uitstekende verdediging staan. Maar die geven absoluut nog niet thuis dit WK.
Dat herken ik inderdaad heel erg, voor mijn gevoel hadden de toplanden toen veel meer sterren. Misschien is dat ook wel wat ingegeven door nostalgie. Maar de techniek van met name aanvallende spelers is er aanwijsbaar niet beter op geworden en dat is wel opvallend. Heb ik ook niet direct een verklaring voor.quote:Op woensdag 7 december 2022 18:24 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
En met zo'n zwakke schakel achterin ga je gewoon nat tegen een ploeg als Brazilië of Engeland die voorin wel flinke kwaliteit hebben lopen. Want die vinden dan de vrije man of spelen de situatie tegen Blind uit en dan ben je gezien. Niet dat er een beter alternatief is, maar dan vind ik andere landen in defensief opzicht toch meer solide ogen.quote:Op woensdag 7 december 2022 18:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik ben wel ontzettend Blind-moe inderdaad. Tering wat ziet dat er armoedig uit als er weer 3 man op de flank hem moeten ondersteunen omdat hij zelf niet voldoende kan verdedigen.
Ik ben niet eens zo'n enorme fan van Malacia maar ik heb op dit moment wel zoiets van: Gooi hem er maar in. In ieder geval iemand die zich nog een beetje kan vastbijten in een tegenstander.quote:Op woensdag 7 december 2022 18:56 schreef Sked het volgende:
[..]
En met zo'n zwakke schakel achterin ga je gewoon nat tegen een ploeg als Brazilië of Engeland die voorin wel flinke kwaliteit hebben lopen. Want die vinden dan de vrije man of spelen de situatie tegen Blind uit en dan ben je gezien. Niet dat er een beter alternatief is, maar dan vind ik andere landen in defensief opzicht toch meer solide ogen.
Dat was toen ook zoquote:Op woensdag 7 december 2022 18:24 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
ze zijn geen wk winnaar geworden dus het kan altijd beterquote:Op woensdag 7 december 2022 18:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat herken ik inderdaad heel erg, voor mijn gevoel hadden de toplanden toen veel meer sterren. Misschien is dat ook wel wat ingegeven door nostalgie. Maar de techniek van met name aanvallende spelers is er aanwijsbaar niet beter op geworden en dat is wel opvallend. Heb ik ook niet direct een verklaring voor.
En als je naar Oranje in de periode 2004-2006 kijkt. Tering, daar liep wel wat rond zeg.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In theorie is het mogelijk dat we in de toekomst ook wat positiever kijken naar de huidige lichting en jongens als Klaassen of De Roon een hogere plek in de historische Oranje pikorde krijgen dan nu. Maar ik denk het niet.
Ach, toen was het ook kankeren op vd Meyde en Joris Mathijssen. Of dat Davids de helft van de tijd niet presteerde in Oranje en Seedorf geen bal goed raakte. En buiten de basis elf die je op de foto ziet was het ook niet zo heel bijzonder. De nostalgie doet hier hard zijn werk, al was die 2004/2006 selectie wel beter dan die van nu. Eigenlijk is de huidige selectie misschien wel de minste van deze eeuw, maar goed, zo gaan die dingen.quote:Op woensdag 7 december 2022 18:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat herken ik inderdaad heel erg, voor mijn gevoel hadden de toplanden toen veel meer sterren. Misschien is dat ook wel wat ingegeven door nostalgie. Maar de techniek van met name aanvallende spelers is er aanwijsbaar niet beter op geworden en dat is wel opvallend. Heb ik ook niet direct een verklaring voor.
En als je naar Oranje in de periode 2004-2006 kijkt. Tering, daar liep wel wat rond zeg.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In theorie is het mogelijk dat we in de toekomst ook wat positiever kijken naar de huidige lichting en jongens als Klaassen of De Roon een hogere plek in de historische Oranje pikorde krijgen dan nu. Maar ik denk het niet.
Elk jaar wordt er gezeken.quote:Op woensdag 7 december 2022 19:02 schreef wdn het volgende:
[..]
Dat was toen ook zo
De spelers van nu zijn over een 10, 20 jaar de helden van toen als een goed resultaat gezet wordt.
[..]
ze zijn geen wk winnaar geworden dus het kan altijd beter
Je focust nu wel op de 2 of 3 negatieve uitzonderingen van toen. We spelen nu met Klaassen/De Roon/Berghuis/Blind/Bergwijn/Noppert/Koopmeiners. Allemaal eenvoudige eredivisiespelers die dit toernooi allemaal basis hebben gestaan en een aantal jongens ook die het in het buitenland niet konden redden en daarom het maar weer in Nederland moesten proberen. Wel andere koek dan spelers van Arsenal, Chelsea, Milan etcetera.quote:Op woensdag 7 december 2022 19:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ach, toen was het ook kankeren op vd Meyde en Joris Mathijssen. Of dat Davids de helft van de tijd niet presteerde in Oranje en Seedorf geen bal goed raakte. En buiten de basis elf die je op de foto ziet was het ook niet zo heel bijzonder. De nostalgie doet hier hard zijn werk, al was die 2004/2006 selectie wel beter dan die van nu. Eigenlijk is de huidige selectie misschien wel de minste van deze eeuw, maar goed, zo gaan die dingen.
Zodra de top van je nationale competitie achteruit gaat en meer gaat vertrouwen op middelmatige aankopen uit het buitenland en de toppers van ploegen als Heerenveen rechtstreeks naar het buitenland gaan, dan wordt je nationale elftal ook vanzelf minder.
Dit inderdaad. Je had in 2004 en 2006 eigenlijk dezelfde overgangsperiode tussen generaties als in 2014-2016. Alleen als je dan die opstellingen ziet denk je aan die spelers in hun topperiode, terwijl ze over the hill waren of juist te jong om de kar te trekken. Dan heb je een toptrainer nodig om er een goed team van te smeden met een paar degelijke spelers.quote:Op woensdag 7 december 2022 19:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ach, toen was het ook kankeren op vd Meyde en Joris Mathijssen. Of dat Davids de helft van de tijd niet presteerde in Oranje en Seedorf geen bal goed raakte. En buiten de basis elf die je op de foto ziet was het ook niet zo heel bijzonder. De nostalgie doet hier hard zijn werk, al was die 2004/2006 selectie wel beter dan die van nu. Eigenlijk is de huidige selectie misschien wel de minste van deze eeuw, maar goed, zo gaan die dingen.
Zodra de top van je nationale competitie achteruit gaat en meer gaat vertrouwen op middelmatige aankopen uit het buitenland en de toppers van ploegen als Heerenveen rechtstreeks naar het buitenland gaan, dan wordt je nationale elftal ook vanzelf minder.
Ik zou het anders zeggen. Van Persie scoorde het seizoen ervoor 11 keer (waaronder een aantal waanzinnige wereldgoals) bij op dat moment het tweede team van Europa. Arsenal bereikte in 2006 de CL-finale. Was toen echt al een supertalent.quote:Op woensdag 7 december 2022 19:13 schreef Paganitzu het volgende:
[..]
Elk jaar wordt er gezeken.
Zolang ik me kan herinneren. 2004, 2006, 2008, 2010, 2014....
Selectie van 2006 was ook erg matig,
https://www.voetbal.com/t(...)06-in-deutschland/2/
We herinneren spelers op basis van hun piek, niet hoe goed ze daadwerkelijk waren op dat moment. V. Persie was op dat moment ook wisselspeler voor Arsenal.
Appels met peren vergelijken maar blijf erbij dat als je naar de clubs van toen en nu kijkt we echt een matig elftal met veel te veel eredivisiespelers hebben.quote:Op woensdag 7 december 2022 19:28 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Je had in 2004 en 2006 eigenlijk dezelfde overgangsperiode tussen generaties als in 2014-2016. Alleen als je dan die opstellingen ziet denk je aan die spelers in hun topperiode, terwijl ze over the hill waren of juist te jong om de kar te trekken.
Over 10 jaar gaan we ons afvragen hoe een elftal met Sneijder, Van Persie en Robben zich niet kon plaatsen voor het EK in 2016 (wat natuurlijk ook een wanprestatie was), terwijl alleen Robben nog op een fatsoenlijk niveau speelde.
Davids stelde zelden teleur, Bergkamp was wel vaak heel matig.quote:Op woensdag 7 december 2022 19:27 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Je focust nu wel op de 2 of 3 negatieve uitzonderingen van toen. We spelen nu met Klaassen/De Roon/Berghuis/Blind/Bergwijn/Noppert/Koopmeiners. Allemaal eenvoudige eredivisiespelers die dit toernooi allemaal basis hebben gestaan en een aantal jongens ook die het in het buitenland niet konden redden en daarom het maar weer in Nederland moesten proberen. Wel andere koek dan spelers van Arsenal, Chelsea, Milan etcetera.
Gekanker op Mathijssen kan ik me overigens niet herinneren, die speelde ook gewoon 5 jaar subtop Bundesliga en deed het in Oranje eigenlijk altijd wel prima. Zelfde gold voor Heitinga.
Dat goede spelers als Seedorf en Davids vaak teleurstelden in Oranje ben ik met je eens maar dat was de discussie niet.
Dat kunnen we voor 90% in de schoenen schuiven van Danny Blind. 4e worden in een groep met IJsland, Turkije en Tsjechië is bizarquote:Op woensdag 7 december 2022 19:28 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Over 10 jaar gaan we ons afvragen hoe een elftal met Sneijder, Van Persie en Robben zich niet kon plaatsen voor het EK in 2016 (wat natuurlijk ook een wanprestatie was), terwijl alleen Robben nog op een fatsoenlijk niveau speelde.
Je mist m'n punt.quote:Op woensdag 7 december 2022 19:33 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat kunnen we voor 90% in de schoenen schuiven van Danny Blind. 3e worden in een groep met IJsland en Tsjechië is bizar
Mwa, de selectie van Nederland is natuurlijk al jaren erg matig. 2012 3x verloren, 2016 niet geplaatst, 2018 niet geplaatst en 2020 (21) een kuttoernooi dus dat is echt geen toeval en niet alleen de schuld van Blind.quote:Op woensdag 7 december 2022 19:33 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat kunnen we voor 90% in de schoenen schuiven van Danny Blind. 3e worden in een groep met IJsland en Tsjechië is bizar
Ja klopt..ik was het net aan het checken. En je punt heb ik zeker begrepen, ben het daar ook mee eensquote:Op woensdag 7 december 2022 19:34 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Je mist m'n punt.
(en we werden zelfs 4e)
Kijk eens naar de selectie van 2006 dan. Dat was ook allemaal Ajax en AZ.quote:Op woensdag 7 december 2022 19:30 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Appels met peren vergelijken maar blijf erbij dat als je naar de clubs van toen en nu kijkt we echt een matig elftal met veel te veel eredivisiespelers hebben.
Niet alleen 2016 is de schuld van Danny Blind, ook 2018 heeft hij verziekt. Verliezen van Bulgarije..tsja. Een coach als Koeman of Van Gaal had zich in 2016 en 2018 met het beschikbare materiaal wel geplaatst.quote:Op woensdag 7 december 2022 19:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwa, de selectie van Nederland is natuurlijk al jaren erg matig. 2012 3x verloren, 2016 niet geplaatst, 2018 niet geplaatst en 2020 (21) een kuttoernooi dus dat is echt geen toeval en niet alleen de schuld van Blind.
Bergkamp was altijd 10x zo lang onderweg als hij er al bij kon zijn, omdat hij niet durfde te vliegen. Ik denk echt dat dat zijn prestaties in Oranje heeft gedrukt.quote:Op woensdag 7 december 2022 19:32 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Davids stelde zelden teleur, Bergkamp was wel vaak heel matig.
Van 2000-2004 hadden we hem nog keihard nodig eigenlijk, doodzonde dat hij er toen geen zin meer in had. Ging tot zijn 37ste door in 2006 maar scoorde zijn laatste Oranje-goal in 1999.quote:Op woensdag 7 december 2022 19:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Bergkamp was altijd 10x zo lang onderweg als hij er al bij kon zijn, omdat hij niet durfde te vliegen. Ik denk echt dat dat zijn prestaties in Oranje heeft gedrukt.
Al was hij ook bij zijn clubs nogal een momenten voetballer.
2012 3x verloren was 100% bondscoach. Immers, het was het elftal dat in 2010 in de finale stond en grotendeels het elftal dat in 2014 nog de halve finale eruit wist te persen. Verder wel eens.quote:Op woensdag 7 december 2022 19:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwa, de selectie van Nederland is natuurlijk al jaren erg matig. 2012 3x verloren, 2016 niet geplaatst, 2018 niet geplaatst en 2020 (21) een kuttoernooi dus dat is echt geen toeval en niet alleen de schuld van Blind.
Bertje vond het wel een goed idee om Willems (die als back al 10 jaar alles doet behalve verdedigen) te laten debuteren tegen toptegenstanders.quote:Op woensdag 7 december 2022 20:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
2012 3x verloren was 100% bondscoach. Immers, het was het elftal dat in 2010 in de finale stond en grotendeels het elftal dat in 2014 nog de halve finale eruit wist te persen. Verder wel eens.
Volledige naam: Jetro Danovich Sexer Willemsquote:Op woensdag 7 december 2022 21:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Bertje vond het wel een goed idee om Willems (die als back al 10 jaar alles doet behalve verdedigen) te laten debuteren tegen toptegenstanders.
Grootste fout die hij kon maken, Willems maakte de ene na de andere fout toen.
Wat een randdebiel.quote:Op woensdag 7 december 2022 21:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Volledige naam: Jetro Danovich Sexer Willems
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |