abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 december 2022 @ 16:34:34 #151
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206995591
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 15:17 schreef Ulx het volgende:

[..]
Boetequotum niet gehaald? Opbokken! Lever je uniform maar in! Dat is wat we willen!
Al die lui op kantoor hebben we ook niet nodig. Levert niks op. Oprotten. Stuur maar een mail met waarom je vindt dat je belangrijk bent dan kijken we er wel naar. Of niet.

Politieauto's starten ook gewoon zonder kantoorpersoneel dus niks aan de hand.
Huilen dan.
pi_206995748
quote:
7s.gif Op donderdag 8 december 2022 16:34 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Al die lui op kantoor hebben we ook niet nodig. Levert niks op. Oprotten. Stuur maar een mail met waarom je vindt dat je belangrijk bent dan kijken we er wel naar. Of niet.

Politieauto's starten ook gewoon zonder kantoorpersoneel dus niks aan de hand.
Als ik als baas vind dat jouw functie overbodig wordt binnen mijn nieuwe aanpak, dan mag je mij uitleggen waarom jouw functie noodzakelijk is. Ik vind het nog tamelijk coulant ook als dit gebeurd.
De enige echte.
pi_206995776
quote:
99s.gif Op donderdag 8 december 2022 16:57 schreef Rnie het volgende:

[..]
Als ik als baas vind dat jouw functie overbodig wordt binnen mijn nieuwe aanpak, dan mag je mij uitleggen waarom jouw functie noodzakelijk is. Ik vind het nog tamelijk coulant ook als dit gebeurd.
Idem voor agenten.
pi_206998503
Maar ontopic. De banken zijn niet blij en willen dat Musk zelf meer risico gaat nemen.

twitter
pi_206999153
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 20:02 schreef Ulx het volgende:
Maar ontopic. De banken zijn niet blij en willen dat Musk zelf meer risico gaat nemen.

[ twitter ]
Wordt tijd om extra centjes binnen te harken.
De enige echte.
pi_206999318
quote:
99s.gif Op donderdag 8 december 2022 20:37 schreef Rnie het volgende:

[..]
Wordt tijd om extra centjes binnen te harken.
Hoe?
pi_206999631
Wat ik ook al een tijdje zeg: Musk moet zijn bek houden en zijn werk doen. Niet allerlei maffe fratsen als onderzoeksjournalistje spelen uithalen maar zorgen dat de aandeelhouders blij worden.

twitter

twitter
pi_206999976
quote:
99s.gif Op donderdag 8 december 2022 16:57 schreef Rnie het volgende:

[..]
Het nieuwe twitter komt over als Elon met een fles drank achter een bureau. Hoe is dat zo revolutionair tov van een stil werkend geheel waar het meer om ieder individu draaide dan om de CEO.
pi_207000085
Een fles paddestoelenthee.
pi_207000210
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 21:36 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Het nieuwe twitter komt over als Elon met een fles drank achter een bureau. Hoe is dat zo revolutionair tov van een stil werkend geheel waar het meer om ieder individu draaide dan om de CEO.
Wat heeft dat met een reorganisatie te maken, waar medewerkers worden ontslagen omdat ze overbodig zijn en toch willen blijven omdat ze volgens hun eigen standpunten noodzakelijk zijn? :') Bedoel je dat Musk niet competent genoeg is om bepaalde "noodzakelijke" kantoorfuncties in te zien?

Om eerlijk te zijn snap ik geen hol van je reactie op mijn bericht. _O-
De enige echte.
pi_207000321
Het is gelul dat je aan je directeur moet uitleggen waarom je functie noodzakelijk is. Als Musk het wel weet speelt hij gewoon een treiterspelletje, is hij gewoon mensen aan het vernederen. Weet hij het niet zal hij toch echt even goed onderzoek moeten doen.
pi_207000537
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 22:00 schreef Ulx het volgende:
Het is gelul dat je aan je directeur moet uitleggen waarom je functie noodzakelijk is. Als Musk het wel weet speelt hij gewoon een treiterspelletje, is hij gewoon mensen aan het vernederen. Weet hij het niet zal hij toch echt even goed onderzoek moeten doen.
Als Henriette van de no-no afdeling niet op een zinnige manier kan uitleggen waarom haar functie of afdeling noodzakelijk is voor het voortbestaan van Twitter, maar wel die kans heeft gekregen om dat uit te leggen, wat heeft dit dan met treiteren en vernederen te maken? Zou iemand op basis van een gesprek niet een andere keuze kunnen maken? In Henriette haar voordeel misschien?
De enige echte.
pi_207000666
De directie weet toch wel wat nodig is? En anders moet je het aankijken en dan een beslissing nemen. Het enige wat je bereikt is dat de lui met een vlotte babbel, of die zeggen wat de baas wil horen, hun baan houden.
pi_207000696
Maar dit is water onder de brug,
@Rnie. Heb je nog een mening over de banken en aandeelhouders die Musk's gedrag steeds minder waarderen?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2022 22:24:52 ]
pi_207000780
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 22:23 schreef Ulx het volgende:
De directie weet toch wel wat nodig is? En anders moet je het aankijken en dan een beslissing nemen. Het enige wat je bereikt is dat de lui met een vlotte babbel, of die zeggen wat de baas wil horen, hun baan houden.
Denk dat Musk gewoon radicaal de bedrijfscultuur wilde breken ้n het personeelsbestand wilde terugbrengen tot een essenti๋le kern. Dat lijkt tot nu toe gelukt, aangezien Twitter nog steeds draait en er nog geen grote ongelukken zijn gebeurd.
pi_207000939
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 22:31 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Denk dat Musk gewoon radicaal de bedrijfscultuur wilde breken ้n het personeelsbestand wilde terugbrengen tot een essenti๋le kern. Dat lijkt tot nu toe gelukt, aangezien Twitter nog steeds draait en er nog geen grote ongelukken zijn gebeurd.
Het lijkt juist volledig mislukt. Simpele beloftes als blauwe vinkjes worden niet nagekomen. Moderatie is waardeloos. Adverteerders klagen dat er geen communicatie meer is. Ja de site draait nog prima maar de kans dat achterstallig onderhoud nog voor problemen gaat zorgen is natuurlijk extreem groot. Het verlies is nu groter dan toen ze het personeel nog hadden.

Als het zou werken zouden de banken niet om meer Tesla onderpand vragen.
pi_207000957
Ik zie wel vaker rare glitches, en ik ben niet de enige. Dus qua daily operations gaat het minder, lijkt het.
pi_207001107
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 22:24 schreef Ulx het volgende:
Maar dit is water onder de brug,
@:Rnie. Heb je nog een mening over de banken en aandeelhouders die Musk's gedrag steeds minder waarderen?
IMO hebben banken, wat betreft het gedrag van Musk op Twitter, wel een zeer terecht punt. Musk drukt veels te vaak op de "send tweet" knop alvorens hij nadenkt wat de consequenties kunnen worden. Het lijkt wel of hij het verschil tussen een grote impact of een kleine impact tweet niet ziet.

Een beetje porren op Twitter prima, maar echt gevoelige zaken als bijvoorbeeld het Apple geneuzel lijkt hij net zo makkelijk weg te tweeten als een aankondiging van de Tesla semi's. Stel dat Apple echt zou vertrekken, dan moet hij weer met die banken om de tafel. Het is zakelijk gewoon niet handig. Soms gewoon je mond houden, ook al heb je freedom of speech :9

Hoe de deal met het geleende geld van de bank exact eruitziet is voor iedereen koffiedik kijken. Feit is wel dat banken hun geld + rente terug willen na een afgesproken periode. Deze periode is voor de buitenwereld niet bekend. Maar om nu na een maand al te gaan dreigen en bitchen om je geld+rente zie ik ook niet zo snel gebeuren bij de banken.

Daarbij vind ik, zoals ik al vaker heb gezegd, de communicatie naar de buitenwereld wat betreft de visie van Twitter 2.0 erbarmelijk. We krijgen het constant in gedeeltes of halfbakken informatie van tech-journalisten die echt niet het fijne ervan weten. We moeten het doen met interne slides die Musk deelt op Twitter :') Daarom zou ik graag een 2 uur durende presentatie willen zien, met een Q&A van zowel linkse als rechtse types die hem bevragen.
De enige echte.
pi_207001213
quote:
14s.gif Op donderdag 8 december 2022 22:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Het lijkt juist volledig mislukt. Simpele beloftes als blauwe vinkjes worden niet nagekomen. Moderatie is waardeloos. Adverteerders klagen dat er geen communicatie meer is. Ja de site draait nog prima maar de kans dat achterstallig onderhoud nog voor problemen gaat zorgen is natuurlijk extreem groot. Het verlies is nu groter dan toen ze het personeel nog hadden.

Als het zou werken zouden de banken niet om meer Tesla onderpand vragen.
Er zijn nooit Tesla stocks als onderpand ingebracht. Musk heeft ook verantwoording naar Tesla's board toe. Dat Musk Twitter wilt kopen moet hij lekker zelf weten, maar wel losstaand van Tesla. Stel dat Tesla ontzettend keldert, dan zijn de aandelen minder waard en willen de banken die de lening omtrent Twitter hebben goedgekeurd, meer Tesla aandelen als onderpand. Tricky business als je het mij vraagt. Daarom is die constructie ook nooit zo geweest. De schuld van de bank valt alleen op te halen bij Twitter omdat het een leveraged buyout
dealtje is geweest.

Mochten de banken snel geld willen zien, wat ik wel een beetje betwijfel, dan lijkt het mij verstandiger om wat aandelen te verkopen en dan de lening af te lossen met je eigen geld.

[ Bericht 2% gewijzigd door Rnie op 08-12-2022 23:13:28 ]
De enige echte.
pi_207001330
quote:
99s.gif Op donderdag 8 december 2022 02:13 schreef Rnie het volgende:

Dat patroon wat ik aankaartte in mijn post ging over jou, niet over Musk.
Sukkel. :') Mijn reactie sloeg op dit stuk van je

quote:
Structureel je ongelijk niet willen toegeven vind ik iets anders dan je een keer vergissen.
Hier heb je het over Musk, en daar reageer ik ook op. Ik zeg sowieso letterlijk dat het niet uitmaakt of het een "patroon" is of het 1 keer is gebeurd.

En de enige patroon tussen jou en mij is dat ik kritische vragen stel en jij keer of keer afhaakt omdat je ze niet kan beantwoorden. :')
pi_207001357
quote:
99s.gif Op donderdag 8 december 2022 23:08 schreef Rnie het volgende:

[..]
Er zijn nooit Tesla stocks als onderpand ingebracht. Musk heeft ook verantwoording naar Tesla's board toe. Dat Musk Twitter wilt kopen moet hij lekker zelf weten, maar wel losstaand van Tesla. Stel dat Tesla ontzettend keldert, dan zijn de aandelen minder waard en willen de banken die de lening omtrent Twitter hebben goedgekeurd, meer Tesla aandelen als onderpand. Tricky business als je het mij vraagt. Daarom is die constructie ook nooit zo geweest. De schuld van de bank valt alleen op te halen bij Twitter omdat het een leveraged buyout
dealtje is geweest.

Mochten de banken snel geld willen zien, wat ik wel een beetje betwijfel, dan lijkt het mij verstandiger om wat aandelen te verkopen en dan de lening af te lossen met je eigen geld.

Denk dat het een beetje lood om oud ijzer is. Het feit dat Musk die kredieten los krijgt is omdat hij die tesla aandelen heeft. Wannner musk bijvoorbeeld 20 miljard moet inlossen op korte termijn (onrealistisch bedrag) en hij hiervoor aandelen moet verkopen, dan doet dit ook iets met de waarde van tesla.

Je kunt die lening niet, los zien van Tesla. Want musk heeft 42 miljard betaalt voor een bedrijf wat geen winst heeft gemaakt.. Dat geld krijg je alleen bij elkaar als er wat te halen valt bij je.
pi_207001458
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 23:25 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Denk dat het een beetje lood om oud ijzer is. Het feit dat Musk die kredieten los krijgt is omdat hij die tesla aandelen heeft. Wannner musk bijvoorbeeld 20 miljard moet inlossen op korte termijn (onrealistisch bedrag) en hij hiervoor aandelen moet verkopen, dan doet dit ook iets met de waarde van tesla.

Je kunt die lening niet, los zien van Tesla. Want musk heeft 42 miljard betaalt voor een bedrijf wat geen winst heeft gemaakt.. Dat geld krijg je alleen bij elkaar als er wat te halen valt bij je.
Jawel, die lening staat op dit moment juist los van Musk. Musk moet persoonlijk namelijk niets inlossen bij de bank. De 13 miljard geleend geld is met een leveraged buyout constructie opgetuigd. Twitter als organisatie zijnde moet dus die 13 miljard + rente terugbetalen. niet Musk persoonlijk. Het is geen eenmanszaak, het is een "BV".

De 44 miljard deal ziet er grofweg zo uit:

Eigen geld Musk - verkochte aandelen tesla - 25
Investeerders -6
Banklening - 13

Een Twitter faillisement kan dus onstaan als Twitter niet voldoet aan de eisen van de bank. Wat die eisen zijn weten wij niet. Het kan zijn dat er is afgesproken om die 13 miljard in 10 jaar terug te verdienen of 1 jaar.

Merkt de bank dat er geen geld bij Twitter naar binnen komt, dan kloppen ze bij Musk aan. Als Musk weigert om Tesla stocks (derde wave) te verkopen, danwel tesla stocks als onderpand onder te brengen, dan heb je een faillisement. Want je kan dan niet meer aan de eis van de bank voldoen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rnie op 09-12-2022 10:42:16 ]
De enige echte.
pi_207001496
Om de investeerders zou ik me niet zo druk maken btw, Larry Ellison is dikke maatjes met Musk, net als die tulbanden uit Qatar.

Wel heel apart dat Musk ineens begon te tweeten over het WK he? ;) :9

twitter
De enige echte.
pi_207001525
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 23:22 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Sukkel. :') Mijn reactie sloeg op dit stuk van je
[..]
Hier heb je het over Musk, en daar reageer ik ook op. Ik zeg sowieso letterlijk dat het niet uitmaakt of het een "patroon" is of het 1 keer is gebeurd.

En de enige patroon tussen jou en mij is dat ik kritische vragen stel en jij keer of keer afhaakt omdat je ze niet kan beantwoorden. :')
Ik geloofde nog zo in die learning curve ;(

Practice what you preach ofzo
De enige echte.
pi_207001551
quote:
99s.gif Op donderdag 8 december 2022 23:45 schreef Rnie het volgende:
Om de investeerders zou ik me niet zo druk maken btw, Larry Ellison is dikke maatjes met Musk, net als die tulbanden uit Qatar.

Wel heel apart dat Musk ineens begon te tweeten over het WK he? ;) :9

[ twitter ]
Waarom is dat apart?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')