Wat is daar precies zo bijzonder aan: het is niet bijzonder wanneer conservatievelingen een eigen platform willen, maar wanneer progressievelingen dat volgens jou willen dan is het wel bijzonder?quote:Op woensdag 7 december 2022 13:51 schreef HowardRoark het volgende:
Het is voornamelijk bijzonder om te zien dat eerst conservatieven met allerlei eigen platforms kwamen (Parler, Gettr, Rumble, enz.) en nu progressieven een alternatief willen voor Twitter
Het punt is natuurlijk dat de baas nu vrolijk mee doet met het verspreiden van onzin. Het signaal dat daarmee wordt afgegeven is dat het nu prima is om misinformatie te verspreiden, wat zorgt voor een verschuiving in de userbase: sommige mensen haken hierdoor af, anderen worden er juist door aangetrokken. Op termijn verandert het profiel van de hele site daardoor.quote:Op woensdag 7 december 2022 13:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als je dat idee hebt, dan was heeft de overname van Musk daar niets mee te maken. Er zijn namelijk niet ineens meer complottheorieën daar te vinden.
Nadat Giuliani en Bannon dat ding al een jaar voor de verkiezingen al hadden? Waarom zouden ze die dan hebben verzwegen? Wat denk je? Zij die twee Deep State? Dat moet wel toch? Dat kan toch eigenlijk niet anders? Is Steve Bannon een mol van Biden?quote:Op woensdag 7 december 2022 13:01 schreef loveli het volgende:
[..]
Mailtjes, ook zonder dickpicks, schijnt.
Voornamelijk het verloop van de hele situatie. Progressieven bleven maar gashlighten dat Twitter helemaal niet vooringenomen was en als het gebruikers niet beviel, ze hun eigen platform maar moesten bouwen. Dat gebeurde toen ook met Parler, dat behoorlijk succesvol was in het begin en vervolgens van bovenaf door service providers (uiteraard politiek gemotiveerd) aan banden werd gelegd. En nu is Twitter overgenomen en moet het progressieve grut uiteindelijk zelf stampvoetend en schuimbekkend opzoek naar een nieuwe safe space.quote:Op woensdag 7 december 2022 14:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat is daar precies zo bijzonder aan: het is niet bijzonder wanneer conservatievelingen een eigen platform willen, maar wanneer progressievelingen dat volgens jou willen dan is het wel bijzonder?
Welke onzin is Musk dan precies aan het verspreiden?quote:Op woensdag 7 december 2022 14:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het punt is natuurlijk dat de baas nu vrolijk mee doet met het verspreiden van onzin. Het signaal dat daarmee wordt afgegeven is dat het nu prima is om misinformatie te verspreiden, wat zorgt voor een verschuiving in de userbase: sommige mensen haken hierdoor af, anderen worden er juist door aangetrokken. Op termijn verandert het profiel van de hele site daardoor.
Het gaat erom dat conservatievelingen voor hun gevoel geen thuis hadden op Twitter en nu voelen progressievelingen zich klaarblijkelijk niet meer thuis op Twitter.quote:Op woensdag 7 december 2022 14:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat is daar precies zo bijzonder aan: het is niet bijzonder wanneer conservatievelingen een eigen platform willen, maar wanneer progressievelingen dat volgens jou willen dan is het wel bijzonder?
quote:Op woensdag 7 december 2022 14:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Voornamelijk het verloop van de hele situatie. Progressieven bleven maar gashlighten dat Twitter helemaal niet vooringenomen was en als het gebruikers niet beviel, ze hun eigen platform maar moesten bouwen. Dat gebeurde toen ook met Parler, dat behoorlijk succesvol was in het begin en vervolgens van bovenaf door service providers (uiteraard politiek gemotiveerd) aan banden werd gelegd. En nu is Twitter overgenomen en moet het progressieve grut uiteindelijk zelf stampvoetend en schuimbekkend opzoek naar een nieuwe safe space.
Hoe zou het vertrek van een deel van de progressieve gebruikers moeten aantonen dat er weldegelijk een jarenlange linkse bias, of zelfs een 'safe space', zou zijn geweest? Kunnen we dan ook concluderen dat er nu een sprake is van een conservatieve bias omdat er conservatieve gebruikers terugkeren?quote:Op woensdag 7 december 2022 14:23 schreef Rnie het volgende:
[..]
Het gaat erom dat conservatievelingen voor hun gevoel geen thuis hadden op Twitter en nu voelen progressievelingen zich klaarblijkelijk niet meer thuis op Twitter.
Maar nee hoor, de linkse bias zat er bij Twitter dus al jarenlang niet in.Hoe duidelijk wil je het hebben?
Dat gaat zo: "zwaait met de handjes".quote:Op woensdag 7 december 2022 14:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
[..]
Hoe zou het vertrek van een deel van de progressieve gebruikers moeten aantonen dat er weldegelijk een jarenlange linkse bias zou zijn geweest?
Maar jij was toch afgehaakt direct na de overname van Musk? Of m.a.w. welke plannen hij heeft of had waren niet eens relevant.quote:Op woensdag 7 december 2022 14:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het punt is natuurlijk dat de baas nu vrolijk mee doet met het verspreiden van onzin. Het signaal dat daarmee wordt afgegeven is dat het nu prima is om misinformatie te verspreiden, wat zorgt voor een verschuiving in de userbase: sommige mensen haken hierdoor af, anderen worden er juist door aangetrokken. Op termijn verandert het profiel van de hele site daardoor.
Als "rechts" geëlimineerd werd, nu dus terug mag komen, zonder het verbannen van links, dan is het een gelijk speelveld.quote:Op woensdag 7 december 2022 14:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
[..]
Hoe zou het vertrek van een deel van de progressieve gebruikers moeten aantonen dat er weldegelijk een jarenlange linkse bias zou zijn geweest? Kunnen we dan ook concluderen dat er nu een sprake is van een conservatieve bias omdat er conservatieve gebruikers terugkeren?
Rechts was verbannen? Dat is nieuw voor mij.quote:Op woensdag 7 december 2022 14:32 schreef Rnie het volgende:
[..]
Als "rechts" geëlimineerd werd, nu dus terug mag komen, zonder het verbannen van links, dan is het een gelijk speelveld.
Zou links verbannen worden, dan zou het een conservatieve bias hebben, dat klopt. Maar dat gebeurt dus niet.
Musk wil neutraliteit. En neutraliteit voelt voor veel progressieven als onderdrukkend en oneerlijk aan. Dat zien we keer op keer, zowel als het om dit soort voorbeelden gaat mbt een social media platform als andere voorbeelden buiten een online context om.quote:Op woensdag 7 december 2022 14:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
[..]
Hoe zou het vertrek van een deel van de progressieve gebruikers moeten aantonen dat er weldegelijk een jarenlange linkse bias, of zelfs een 'safe space', zou zijn geweest? Kunnen we dan ook concluderen dat er nu een sprake is van een conservatieve bias omdat er conservatieve gebruikers terugkeren?
FTFY.quote:Op woensdag 7 december 2022 14:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dorsey wilde neutraliteit. En neutraliteit voelt voor veel conservatieven als onderdrukkend en oneerlijk aan. Dat zien we keer op keer, zowel als het om dit soort voorbeelden gaat mbt een social media platform als andere voorbeelden buiten een online context om.
Ik snap inderdaad goed hoe deze gaslighting van jouw kant nietszeggend is. Mijn originele post (zonder jouw aanpassing) was dit echter niet, dat betrof namelijk de waarheid, wat jij er vervolgens van maakt niet.quote:Op woensdag 7 december 2022 14:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
FTFY.
Snap je nu hoe compleet nietszeggend dit soort reacties zijn?
Dat je dit na het Trump-debacle en dan vooral 6 januari nog uit je toetsenbord krijgt...quote:Op woensdag 7 december 2022 14:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Musk wil neutraliteit. En neutraliteit voelt voor veel progressieven als onderdrukkend en oneerlijk aan. Dat zien we keer op keer, zowel als het om dit soort voorbeelden gaat mbt een social media platform als andere voorbeelden buiten een online context om.
Ik heb het dan ook niet over mijn waarheid, ik heb het over de waarheid. Het een subjectieve kwestie proberen te maken gaat het niet voor je oplossen. Misschien moet je proberen te onderbouwen hoe neutraliteit voor conservatieven onderdrukkend en oneerlijk zou aanvoelen. Dat was toch de wat je van mijn initiële claim had gemaakt?quote:Op woensdag 7 december 2022 14:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Jouw waarheid en de waarheid zijn niet noodzakelijkerwijs hetzelfde.
Zonder enige moeite eigenlijk, waarom niet? Wat heeft 6 januari überhaupt met deze discussie te maken?quote:Op woensdag 7 december 2022 14:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat je dit na het Trump-debacle en dan vooral 6 januari nog uit je toetsenbord krijgt...
Dat objectiviteit en neutraliteit nogal ver te zoeken is in die hoek. Al jaren.quote:Op woensdag 7 december 2022 14:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zonder enige moeite eigenlijk, waarom niet? Wat heeft 6 januari überhaupt met deze discussie te maken?
Ik heb niks geclaimd: ik laat slechts zijn dat jouw initiële claim weinig substantie heeft. Als ik hem spiegel, dan ben je het er ineens niet mee eens terwijl ik precies evenveel argumenten aandraag als dat jij deed. Wat zegt dat over jouw onderbouwing?quote:Op woensdag 7 december 2022 14:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook niet over mijn waarheid, ik heb het over de waarheid. Het een subjectieve kwestie proberen te maken gaat het niet voor je oplossen. Misschien moet je proberen te onderbouwen hoe neutraliteit voor conservatieven onderdrukkend en oneerlijk zou aanvoelen. Dat was toch de wat je van mijn initiële claim had gemaakt?
Ik zou het probleem vooral bij de andere kant zoeken. Waar ook niet degene die een tijdje terug nog de opkomst van een charlatan als Trump had toegeschreven aan de Democraten?quote:Op woensdag 7 december 2022 14:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat objectiviteit en neutraliteit nogal ver te zoeken is in die hoek. Al jaren.
Dat kan ja, alleen mijn claim klopt, die van jou niet. En dat blijkt ook wel uit deze post, anders was je immers wel met een onderbouwing gekomen.quote:Op woensdag 7 december 2022 14:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik heb niks geclaimd: ik laat slechts zijn dat jouw initiële claim weinig substantie heeft. Als ik hem spiegel, dan ben je het er ineens niet mee eens terwijl ik precies evenveel argumenten aandraag als dat jij deed. Wat zegt dat over jouw onderbouwing?
Ja maar jij claimt iets dat niet waar is. Terwijl zijn claim wel waar is hij komt immers van HowardRoark wiens meningen feiten zijn. Een claim van Howard heeft nooit onderbouwing nodig want het is een feit en dus op zichzelf al de onderbouwing voor de claim. Jij moet je claims echter wel onderbouwen want als niet conservatief zijn jouw meningen geen feiten.quote:Op woensdag 7 december 2022 14:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik heb niks geclaimd: ik laat slechts zijn dat jouw initiële claim weinig substantie heeft. Als ik hem spiegel, dan ben je het er ineens niet mee eens terwijl ik precies evenveel argumenten aandraag als dat jij deed. Wat zegt dat over jouw onderbouwing?
Ik ben ook afgehaakt als gebruiker van Twitter. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet geïnteresseerd ben in hoe dit verhaal zich verder ontvouwt.quote:Op woensdag 7 december 2022 14:32 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Maar jij was toch afgehaakt direct na de overname van Musk? Of m.a.w. welke plannen hij heeft of had waren niet eens relevant.
Dat vond ik juist zo frappant (en eerlijk van je om toe te geven).
Hij begon er direct mee nadat-ie de baas werd: https://www.nytimes.com/2(...)-pelosi-husband.htmlquote:Op woensdag 7 december 2022 14:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Welke onzin is Musk dan precies aan het verspreiden?
Ik had al verwacht dat je dit voorbeeld zou aanhalen, dat is ook het enigste voorbeeld dat er is. En hij heeft deze tweet zelf al snel weer verwijderd, precies zoals vrijheid van meningsuiting zou moeten werken. Om dit vervolgens te generaliseren en aan te halen als emblematisch voor wat Musk zoal verspreidt, is enkel met de intentie een vertekend beeld te creëren.quote:Op woensdag 7 december 2022 15:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hij begon er direct mee nadat-ie de baas werd: https://www.nytimes.com/2(...)-pelosi-husband.html
Maar heeft hij ook erkend dat hij onzin zat te verspreiden en ervoor verontschuldigd? Want zo zou het echt moeten werken toch? Verantwoording nemen is niet alleen het verwijderen, maar het erkennen en ervoor verontschuldigen.quote:Op woensdag 7 december 2022 15:20 schreef HowardRoark het volgende:
En hij heeft deze tweet zelf al snel weer verwijderd, precies zoals vrijheid van meningsuiting zou moeten werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |