Heb ik je echt gekwetst in het Barbados topic? Oeps sorry man, dat vind ik vervelend.quote:Op woensdag 7 december 2022 09:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je bent al weer vroeg begonnen met drinken zie ik.
Ze slopen gewoon steden in half Europaquote:Op woensdag 7 december 2022 09:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Overal hetzelfde liedje met dit tuig.
Dit mag je niet benoemen, dat is 'racisme'. Dit zijn slechts een stel jonge ongeleide krijgers die een spreekwoordelijke leeuw moeten doden. Niks aan de hand, niets te zien, gewoon negeren.quote:Op woensdag 7 december 2022 09:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Overal hetzelfde liedje met dit tuig.
Natuurlijk speelt dat een rol en ook een terechte rol.quote:Op woensdag 7 december 2022 09:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik verdedig deze tyfuslijers niet en ik weet net zo goed als jullie dat het deze zaterdag weer raak zal zijn. Wat het nog veel triester en kanslozer maakt.
Ik vraag me wel af of we het rellen verkeerd vinden of dat de achtergrond van de dader meespeelt. Eind deze maand gaan onze landgenoten ook weer los, al decennia traditie om voor miljoenen euro’s aan schade aan te richten en de politie fysiek belagen. Zelfs in het meest primitieve dorp gaan de auto’s in de hens. Is eigenlijk net zo kut. Eerlijk is eerlijk, dat is maar 1 dagje per jaar, wat dat betreft onvergelijkbaar met deze idioten waar elke overwinning escaleert.
Naar mijn idee is dat deze eikels niet verdedigen. Mag je het helemaal mee oneens zijn, maar dat ligt dan echt bij jezelf. Je kan ook van mening zijn dat de gast zich netjes of netter dan de gastheer moet gedragen, heb ik tot op zekere hoogte begrip voor alleen dan wisselen we vast van mening tot hoever dat verschil (qua netjes gedragen) moet zijn.
Of ze worden aangemoedigd om asielzoeker te worden. Terugkeren mag niet en dan zijn ze van dat uitschot af.quote:Op woensdag 7 december 2022 09:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat doen ze in Marokko niet hoor. Maar daar moeten ze dat ook niet proberen want dan worden ze op straat nog in elkaar geknuppeld door een politie-eenheid. Hier worden ze na het afbreken en in de hens zetten van een paar auto's en het gooien van vuurwerk richting een maar agenten en wat omstanders slechts vermaand huiswaarts te trekken.
Achtergrond speelt bij hun een rol. Niet bij ons. Als NL'ers ergens rellen om wat voor reden spreken we er ook schande van.quote:Op woensdag 7 december 2022 09:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Heb ik je echt gekwetst in het Barbados topic? Oeps sorry man, dat vind ik vervelend.
Ik zal een hand toereiken. Als ik op een bepaald moment post ‘de gehoopte rellen blijven grotendeels uit’ en een uur later escaleert het dan zou je zeggen dat er in de tijd iets veranderd is. Maar ok jij en een bekend groepje fokkers zien dat anders, dan zal ik wel ridicuul zijn.
Dus. Dit weekend en eventueel volgende week (ik hoop van niet) mogen jij en een select groepje fokkers mij verwijten dat ik gisteren 6 december postte dat de rellen op dat moment grotendeels uitbleven. Die post is op dat moment (aankomend weekend of volgende week) met terugwerkende kracht volslagen debiel. Lach mij dit weekend gerust uit met die post. Veel plezier en als je het niet erg vindt doe ik graag mee
Terwijl racisme juist een probleem is van Marokkanen. Ook Marokkanen kunnen racist zijn.quote:Op woensdag 7 december 2022 09:42 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Natuurlijk speelt dat mee. Deze groep kan zich nergens gedragen, altijd wat met dit volk.
Kun je toch niet ontkennen?
Niet gek dat men een hekel krijgt aan Marokkanen.
Maar dan ben je blijkbaar een racist.
Marokkaanse kinderen mochten vroeger al niet met niet Marokkaanse kinderen spelen. Opgelegd door hun ouders. Meisjes zag je alleen op school, zaten een paar leuke bij, natuurlijk wel eens verliefd, ook dat moest geheim blijven want als hun vader het hoorde. Ouders van Marokkaanse kinderen zag je ook nooit of te nimmer enige betrokkenheid tonen bij de school waar hun kinderen zaten, hielden geen contact met ouders van andere kinderen/klasgenoten zoals met al die andere culturen, kleurtjes en afkomsten wel gebeurde. In de buurt waar ik opgroeide had je een leuke multiculturele groep, van indo's tot Oost-Europeanen en Aziaten, iedereen ging met elkaar om, speelde met elkaar, voetbalde met elkaar, behalve de Marokkaanse (lees: jongeren met islamitische achtergrond) jongens. Die hingen alleen maar bij elkaar, gingen alleen maar met elkaar om, en opereerde altijd in groepsverband op zoek naar ruzie met niet Marokkanen, keer op keer hetzelfde. Zag je een groepje Marokkanen staan was het 100% echt 100% zeker dat er problemen kwamen, gewoon werkelijk altijd. En altijd zodra ze een meerderheid hadden, en wat lieten ze dan hun haat voor dit land en hun inwoners blijken. Zelfs volwassenen en dan heb ik het over 24 jarigen, die hun 8 jarige broertjes opsteuken om een blank kind van 12 (zelf vaker meegemaakt) te gaan slaan en zodra die alleen maar al durfde te zeggen om te stoppen vlogen volwassene Marokkanen een kind aan. Ben heel wat gepest geworden in mijn leven, maar ik heb nog nooit een bevolkingsgroep meegemaakt waarbij volwassenen stelselmatig kinderen mishandelen op straat omdat ze niet bij die bevolkingsgroep horen, bij Marokkanen is dat gedrag standaard. Het zijn met afstand, met zeer grote afstand de grootste racisten wat hier in dit land rondlopen, en voor de wegkijkers, het is geen kleine groep, het is een flinke meerderheid die dit gedrag vertoont of heeft vertoont en zich afzet tegen de westerse samenleving. Meisjes zag je ook werkelijk nooit buiten, dat was school en na school direct naar huis, nooit heb ik in al die jaren ook maar 1 islamitisch vrouwelijk klasgenootje buiten gezien. En de meisjes die stiekem een relatie aangingen met een Nederlandse jongen liepen op hun tenen, andere Marokkanen, klasgenoten, familie of wie dan ook als het maar uit diezelfde cultuur kwam verraden hun toch op een gegeven moment of corrigeerde haar, en dan stond er weer een knokploeg bij school om die blanke jongen in elkaar te meppen want "geen Marokkaan'. Ooit eens één meisje ook betrapt op een relatie met een Nederlander, nooit meer wat van vernomen of gehoord, achteraf hoorde ik dat haar ouders haar naar Marokko hadden gestuurd.quote:Op woensdag 7 december 2022 10:51 schreef Homey het volgende:
[..]
Terwijl racisme juist een probleem is van Marokkanen. Ook Marokkanen kunnen racist zijn.
Mogen Marokkaanse meiden bijvoorbeeld met een donkere jongen thuiskomen?
https://www.telegraaf.nl/(...)uel-marokko-verhoordquote:Verdachten geweld Rotterdam worden tijdens duel Marokko verhoord
ROTTERDAM - De politie in Rotterdam gaat zeven verdachten van betrokkenheid bij de ongeregeldheden dinsdagavond in de stad na de wedstrijd Spanje - Marokko verhoren tijdens de volgende wedstrijd van Marokko op het WK voetbal. Ze moeten zich komende zaterdag om 16.00 uur melden, precies op het moment dat Marokko de kwartfinale tegen Portugal speelt.
Ik wil niet veel zeggen, maar van oud op nieuw en de hele week ervoor zijn het ook vooral de kansenpareltjes die de vernielingen plegen. Verschil is dat de onopgevoede Nederlandse jeugd hier dan graag aan mee doet. Maar het is niet zo dat 31 december de marokjes braaf bij papa en mama binnen zitten!quote:Op woensdag 7 december 2022 09:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik verdedig deze tyfuslijers niet en ik weet net zo goed als jullie dat het deze zaterdag weer raak zal zijn. Wat het nog veel triester en kanslozer maakt.
Ik vraag me wel af of we het rellen verkeerd vinden of dat de achtergrond van de dader meespeelt. Eind deze maand gaan onze landgenoten ook weer los, al decennia traditie om voor miljoenen euro’s aan schade aan te richten en de politie fysiek belagen. Zelfs in het meest primitieve dorp gaan de auto’s in de hens. Is eigenlijk net zo kut. Eerlijk is eerlijk, dat is maar 1 dagje per jaar, wat dat betreft onvergelijkbaar met deze idioten waar elke overwinning escaleert.
Naar mijn idee is dat deze eikels niet verdedigen. Mag je het helemaal mee oneens zijn, maar dat ligt dan echt bij jezelf. Je kan ook van mening zijn dat de gast zich netjes of netter dan de gastheer moet gedragen, heb ik tot op zekere hoogte begrip voor alleen dan wisselen we vast van mening tot hoever dat verschil (qua netjes gedragen) moet zijn.
Dus als ik een baksteen richting het hoofd van oom agent gooi word ik veroordeeld tot een boete/schoffelen/paar dagen cel of weet ik wat en als mijn buurman Mohammed hetzelfde doet dan moet hij gedeporteerd worden.quote:Op woensdag 7 december 2022 10:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Achtergrond speelt bij hun een rol. Niet bij ons. Als NL'ers ergens rellen om wat voor reden spreken we er ook schande van.
Die gasten leven hier, dwepen met hun Europees paspoort van het land waar ze wonen zodra het hun uitkomt. Maar zie hier wat ze eigenlijk echt zijn, waar ze eigenlijk zich echt mee verbonden voelen.
En dan is het huis van hun gastheer opeens van de zo gehate kuffar en hebben ze een reden om dat te laten zien.
Arresteren, deporteren. Het enige juiste.
Waarom klinkt dat scheef?quote:Op woensdag 7 december 2022 12:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus als ik een baksteen richting het hoofd van oom agent gooi word ik veroordeeld tot een boete/schoffelen/paar dagen cel of weet ik wat en als mijn buurman Mohammed hetzelfde doet dan moet hij gedeporteerd worden.
Klinkt enigszins scheef. Dat is niet dezelfde straf toch?
Als een eigen kind iets vernield in huis, draaien de eigenaren zelf voor de schade op. Als een kind van een ander iets vernield in jouw huis, verhaal je dat op diens ouders. Is dat scheef?quote:Op woensdag 7 december 2022 12:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus als ik een baksteen richting het hoofd van oom agent gooi word ik veroordeeld tot een boete/schoffelen/paar dagen cel of weet ik wat en als mijn buurman Mohammed hetzelfde doet dan moet hij gedeporteerd worden.
Klinkt enigszins scheef. Dat is niet dezelfde straf toch?
Omdat Mohammed voor hetzelfde vergrijp een totaal andere straf krijgt. Het is me nog niet helder of het een lichtere of zwaardere straf isquote:
Moet je eens voorstellen wat ze gedaan hadden bij winst!!!quote:
Wat probeer je te zeggenquote:Op woensdag 7 december 2022 12:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Als een eigen kind iets vernield in huis, draaien de eigenaren zelf voor de schade op. Als een kind van een ander iets vernield in jouw huis, verhaal je dat op diens ouders. Is dat scheef?
Dat gebeurt nu ook al. Een rechter neemt allerlei omstandigheden mee in de strafmaat. Ik vind dat niet scheefquote:Op woensdag 7 december 2022 12:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Omdat Mohammed voor hetzelfde vergrijp een totaal andere straf krijgt. Het is me nog niet helder of het een lichtere of zwaardere straf is
Eens hij of zij kijkt naar alle context van de daad en dader. Maar moet hij ook verschil maken qua huidskleur of geslachtskenmerken?quote:Op woensdag 7 december 2022 12:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat gebeurt nu ook al. Een rechter neemt allerlei omstandigheden mee in de strafmaat. Ik vind dat niet scheef
Nee, dat is ook niet nodig om tot dezelfde conclusie te komen.quote:Op woensdag 7 december 2022 12:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Eens hij of zij kijkt naar alle context van de daad en dader. Maar moet hij ook verschil maken qua huidskleur of geslachtskenmerken?
Huidskleur en geslacht daar moet je nooit op oordelen, culturele achtergrond is een zeer belangrijke factor en daar mag rekening mee gehouden worden in de strafmaat. En nu weet ik dat jij en enkelen dat zeer racistisch vinden, buiten dan die cases waarbij een dader van veelal een zedenmisdrijf een lagere straf krijgt omdat hij uit een andere cultuur komt waar cultuur natuurlijk wel een factor is om de strafmaat zo laag mogelijk te laten uitvallen.quote:Op woensdag 7 december 2022 12:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Eens hij of zij kijkt naar alle context van de daad en dader. Maar moet hij ook verschil maken qua huidskleur of geslachtskenmerken?
Ok ik ben je kwijt.quote:Op woensdag 7 december 2022 12:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee, dat is ook niet nodig om tot dezelfde conclusie te komen.
Omdat omstandigheden worden meegewogen.quote:Op woensdag 7 december 2022 12:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ok ik ben je kwijt.
Waarom is het goed als mijn buurman Mohammed en ik voor dezelfde daad en dezelfde context een ander straf krijgen?
Rechters geven daders vanwege hun cultuur een lagere straf? Dat lijkt me niet okquote:Op woensdag 7 december 2022 12:45 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Huidskleur en geslacht daar moet je nooit op oordelen, culturele achtergrond is een zeer belangrijke factor en daar mag rekening mee gehouden worden in de strafmaat. En nu weet ik dat jij en enkelen dat zeer racistisch vinden, buiten dan die cases waarbij een dader van veelal een zedenmisdrijf een lagere straf krijgt omdat hij uit een andere cultuur komt waar cultuur natuurlijk wel een factor is om de strafmaat zo laag mogelijk te laten uitvallen.
Ok Sjors.quote:Op woensdag 7 december 2022 12:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Omdat omstandigheden worden meegewogen.
Bv het zeer lange strafblad van mohammed uit maroko wordt meegewogen en jouw strafblad als die er is ook.
Ah ok. Dus als jij voor hetzelfde vergrijp met dezelfde achtergrond en context toch gedeporteerd wordt en ik krijg een d66 straf. Dan vind jij dat niet scheef.quote:Op woensdag 7 december 2022 13:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat de gevolgen voor een vergrijp niet altijd hetzelfde zijn.
Nu heb ik geen zin om al die voorbeelden te googlen, maar er zijn genoeg zaken geweest, die ook op dit forum voorbij zijn gekomen, waarbij een dader uit een andere cultuur (veelal de islamitische) een lagere straf kreeg omdat zulke zaken in zijn cultuur normaal waren, dan werd de "onwetendheid-kaart" getrokken. Dit waren steevast zedenmisdrijven. Nog een excuus is het lage IQ, wat ook vaak gebruikt wordt om lagere straffen of zelfs kwijtschelding van de straf te krijgen. Het is natuurlijk geen probleem om zo'n tikkende tijdbom met een laag IQ los te laten in de samenleving, daar mag je niks over roepen, de gevolgen zijn immers toch niet voor de elite, rechters en politici. Zelfs een voorbeeld waarbij een lagere straf gegeven werd na een verkrachting zodat de verblijfsvergunning van de verkrachter niet in gevaar kwam. Natuurlijk wat ophef in de media voor de bühne om het toch een stille dood te laten sterven.quote:Op woensdag 7 december 2022 13:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Rechters geven daders vanwege hun cultuur een lagere straf? Dat lijkt me niet ok
Dit. Marokkaanse gastjes krijgen aantoonbare lagere straffen dan autochtonen voor exact hetzelfde delict. Dat woekert juist die extra criminaliteit aan onder Marokkanen, en dat zien we in de praktijk. Die gasten die rellen weten ook wel; ik word toch niet gepakt, en als dat wel zo is, kom ik er makkelijk mee weg. Dan voel je je onoverwinnelijk.quote:Op woensdag 7 december 2022 13:42 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Nu heb ik geen zin om al die voorbeelden te googlen, maar er zijn genoeg zaken geweest, die ook op dit forum voorbij zijn gekomen, waarbij een dader uit een andere cultuur (veelal de islamitische) een lagere straf kreeg omdat zulke zaken in zijn cultuur normaal waren, dan werd de "onwetendheid-kaart" getrokken. Dit waren steevast zedenmisdrijven. Nog een excuus is het lage IQ, wat ook vaak gebruikt wordt om lagere straffen of zelfs kwijtschelding van de straf te krijgen. Het is natuurlijk geen probleem om zo'n tikkende tijdbom met een laag IQ los te laten in de samenleving, daar mag je niks over roepen, de gevolgen zijn immers toch niet voor de elite, rechters en politici. Zelfs een voorbeeld waarbij een lagere straf gegeven werd na een verkrachting zodat de verblijfsvergunning van de verkrachter niet in gevaar kwam. Natuurlijk wat ophef in de media voor de bühne om het toch een stille dood te laten sterven.
Het zijn argumenten waarmee je verketterd wordt en als racist wordt weggezet als je hier een bevolkingsgroep mee confronteert of afvalt, terwijl die kant die anderen als racist wegzetten het zelf wel graag gebruiken als argument om de criminaliteit vanuit die groep te downplayen.
Rechts: dat volk heeft een laag IQ = racisme
Links: Ja maar dat volk heeft een lager IQ = excuus
Rechts: dat volk komt uit een cultuur met andere normen en waarden = racisme
Links: Ja maar dat volk komt uit een cultuur met andere normen en waarden = excuus
Rechts: Dat volk spreekt de taal na al die jaren nog niet = racisme
Links: Ja maar dat volk spreekt de taal ook niet goed = excuus
Dat is een situatie die zich in de praktijk niet voordoet. Net zoals een marokaan zonder strafblad.quote:Op woensdag 7 december 2022 13:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah ok. Dus als jij voor hetzelfde vergrijp met dezelfde achtergrond en context toch gedeporteerd wordt en ik krijg een d66 straf. Dan vind jij dat niet scheef.
Nou goed toch?
Interessant dat mensen zo in bochten willen wringen om het standpunt deportatie van rellende Marokkanen goed te praten
Maar ik wil de wereld zien brandenquote:Op woensdag 7 december 2022 09:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Eventueel ja. Niet erg realistisch met Brazilie/Argentinië aan de kant van het schema van NL en Frankrijk/Engeland/Portugal aan de kant van marokko.
Als jij in Marokko woont en je sloopt de stad na winst/verlies van Nederland zou ik het heel terecht vinden als Marokko je er uit trapt.quote:Op woensdag 7 december 2022 13:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah ok. Dus als jij voor hetzelfde vergrijp met dezelfde achtergrond en context toch gedeporteerd wordt en ik krijg een d66 straf. Dan vind jij dat niet scheef.
Nou goed toch?
Interessant dat mensen zo in bochten willen wringen om het standpunt deportatie van rellende Marokkanen goed te praten
quote:Op woensdag 7 december 2022 13:23 schreef Gia het volgende:
Mopje:
Ik sta voor het rode stoplicht en naast me staat een auto met 5 feestvierende Marokkanen. Ze zingen luid Allah-erende liederen en scanderen Nederlanders hatende teksten. Op een gegeven moment zijn zij het wachten beu en ze rijden keihard door het rood.
Net op dat moment komt er een vrachtauto van rechts die de 5 mannen morsdood rijdt.
Ik denk bij mezelf: "Dat had ik kunnen zijn!"
Heb me zojuist aangemeld voor een vrachtwagen opleiding.
Snap ikquote:Op woensdag 7 december 2022 14:14 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Als jij in Marokko woont en je sloopt de stad na winst/verlies van Nederland zou ik het heel terecht vinden als Marokko je er uit trapt.
quote:Op woensdag 7 december 2022 10:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ze slopen gewoon steden in half Europa
Die asielzoeker die een vrouw verkracht is een goed voorbeeld. De rechter houdt rekening met de gevolgen. Was hij een statushouder dan had hij dezelfde straf als elke Nederlander gehadquote:Op woensdag 7 december 2022 13:42 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Nu heb ik geen zin om al die voorbeelden te googlen, maar er zijn genoeg zaken geweest, die ook op dit forum voorbij zijn gekomen, waarbij een dader uit een andere cultuur (veelal de islamitische) een lagere straf kreeg omdat zulke zaken in zijn cultuur normaal waren, dan werd de "onwetendheid-kaart" getrokken. Dit waren steevast zedenmisdrijven. Nog een excuus is het lage IQ, wat ook vaak gebruikt wordt om lagere straffen of zelfs kwijtschelding van de straf te krijgen. Het is natuurlijk geen probleem om zo'n tikkende tijdbom met een laag IQ los te laten in de samenleving, daar mag je niks over roepen, de gevolgen zijn immers toch niet voor de elite, rechters en politici. Zelfs een voorbeeld waarbij een lagere straf gegeven werd na een verkrachting zodat de verblijfsvergunning van de verkrachter niet in gevaar kwam. Natuurlijk wat ophef in de media voor de bühne om het toch een stille dood te laten sterven.
Het zijn argumenten waarmee je verketterd wordt en als racist wordt weggezet als je hier een bevolkingsgroep mee confronteert of afvalt, terwijl die kant die anderen als racist wegzetten het zelf wel graag gebruiken als argument om de criminaliteit vanuit die groep te downplayen.
Rechts: dat volk heeft een laag IQ = racisme
Links: Ja maar dat volk heeft een lager IQ = excuus
Rechts: dat volk komt uit een cultuur met andere normen en waarden = racisme
Links: Ja maar dat volk komt uit een cultuur met andere normen en waarden = excuus
Rechts: Dat volk spreekt de taal na al die jaren nog niet = racisme
Links: Ja maar dat volk spreekt de taal ook niet goed = excuus
Waarom is er eigenlijk een kans op verlies van de verblijfsvergunning in het geval van een zwaar delict? En waarom honoreert de rechter de gedachtengang daarachter niet?quote:Op woensdag 7 december 2022 14:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die asielzoeker die een vrouw verkracht is een goed voorbeeld. De rechter houdt rekening met de gevolgen. Was hij een statushouder dan had hij dezelfde straf als elke Nederlander gehad
Zoals de rechter dat bijvoorbeeld ook doet bij het innemen van iemands rijbewijs. In sommige gevallen mag iemand zijn rijbewijs houden terwijl die normaliter ingenomen wordt, want hij wordt onevenredig zwaar gestraft als hij naast zijn rijbewijs ook zijn baan verliest (ondanks emotioneel tegenargument dat hij dat van te voren had moeten bedenken).
Dit zullen altijd zaken zijn die tot commotie lijden
Ja eigenlijk wel. Als jij daar zit met 2 paspoorten, wappert met de NL vlag, je een Nederlander voelt ondanks dat je daar geboren en opgegroeid bent, gebrekkig Marokkaans spreekt plus je alleen op papier een Marokkaan bent... groot gelijk dat ze je er dan uit trappen.quote:Op woensdag 7 december 2022 14:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Snap ik
En als ik net zoals mijn ouders daar geboren ben, dan ook?
Al ruim 31 jaar gelukkig getrouwd!quote:Op woensdag 7 december 2022 14:21 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]![]()
Jij bent echt huwelijksmateriaal![]()
Die ‘Nederlandse’ staat geeft alleen op eigen initiatief een paspoort. Ook al wil ik die niet en ben ik nog nooit in Nederland geweest, er wordt een paspoort uitgegeven. Officieel kan ik dat paspoort wel weigeren maar dat is een duur en langlopend proces met als gevolg dat ik nooit meer naar Nederland kan. Visum zal altijd geweigerd wordenquote:Op woensdag 7 december 2022 14:39 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja eigenlijk wel. Als jij daar zit met 2 paspoorten, wappert met de NL vlag, je een Nederlander voelt ondanks dat je daar geboren en opgegroeid bent, gebrekkig Marokkaans spreekt plus je alleen op papier een Marokkaan bent... groot gelijk dat ze je er dan uit trappen.
Omdat de rechterlijke macht in Nederland zich al lang niet meer inzet voor het beschermen van de maatschappij of het voorkomen van slachtoffers maar zich meer bekommert om de dader. Het is echt belachelijk met wat voor straffen men soms wegkomt of hoe snel sommige van die lui alweer buitenlopen met verlof met alle gevolgen van dien.quote:Op woensdag 7 december 2022 14:37 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Waarom is er eigenlijk een kans op verlies van de verblijfsvergunning in het geval van een zwaar delict? En waarom honoreert de rechter de gedachtengang daarachter niet?
Nou nee, je dweept toch met je NL paspoort/nationaliteit, wappert met NL vlaggen, relt uit naam van NL dus dan kun je er ook heen verhuizen? Zou je intens gelukkig moeten maken toch?quote:Op woensdag 7 december 2022 14:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die ‘Nederlandse’ staat geeft alleen op eigen initiatief een paspoort. Ook al wil ik die niet en ben ik nog nooit in Nederland geweest, er wordt een paspoort uitgegeven. Officieel kan ik dat paspoort wel weigeren maar dat is een duur en langlopend proces met als gevolg dat ik nooit meer naar Nederland kan. Visum zal altijd geweigerd worden
Raar hè. Verandert dit iets aan jouw standpunt?
De rechter in dat voorbeeld wil en kan niet op de stoel zitten van de IND zitten. In sommige gevallen neemt een rechter wel iemand zijn status af. Ik geloof vorige maand nog een Turk die hier al vijftig jaar woondequote:Op woensdag 7 december 2022 14:37 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Waarom is er eigenlijk een kans op verlies van de verblijfsvergunning in het geval van een zwaar delict? En waarom honoreert de rechter de gedachtengang daarachter niet?
Dat doet ie dus wel, gezien het gegeven motief voor de strafvermindering.quote:Op woensdag 7 december 2022 14:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De rechter in dat voorbeeld wil en kan niet op de stoel zitten van de IND zitten. In sommige gevallen neemt een rechter wel iemand zijn status af. Ik geloof vorige maand nog een Turk die hier al vijftig jaar woonde
Ik geef net aan dat het tweede paspoort gedwongen is dus ik zou er niet vanuit gaan dat er dan altijd “gedweept” wordt ofzoiets. Probeer anders even wat minder emotioneel te worden want je gaat lekker met al die aannames.quote:Op woensdag 7 december 2022 14:58 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nou nee, je dweept toch met je NL paspoort/nationaliteit, wappert met NL vlaggen, relt uit naam van NL dus dan kun je er ook heen verhuizen? Zou je intens gelukkig moeten maken toch?
Goed, dan geef je ze geen Nederlands paspoort meer. Misdragen ze zich? Dan naar het land waar ze een paspoort van hebben.quote:Op woensdag 7 december 2022 15:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik geef net aan dat het tweede paspoort gedwongen is dus ik zou er niet vanuit gaan dat er dan altijd “gedweept” wordt ofzoiets. Probeer anders even wat minder emotioneel te worden want je gaat lekker met al die aannames.
Omdat hij weet wat de gevolgen zijn want bij de reguliere straf krijgt die man zeker te weten geen status. Je bent er neem ik aan mee bekend dat niet elke asielzoeker een status krijgt, dus misschien krijgt die man sowieso geen statusquote:Op woensdag 7 december 2022 15:01 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Dat doet ie dus wel, gezien het gegeven motief voor de strafvermindering.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |