Als iedereen een mening kan verkondigen op een publiek forum. Dan is “niet helpen” toch censureren, of maak ik dan een denkfout?quote:Op zondag 4 december 2022 16:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Niet censureren, maar moet je helpen die mening te verspreiden?
Dan begrijpen we elkaar inderdaad niet. Volgens mij was ik het niet met je eens op gebied van je initiële claim dat absolute vrijheid van meningsuiting per definitie zou moeten leiden tot een overvloed van extremistische opvattingen, en reageerde ik daar op. Dat is voor mij inderdaad een principiële discussie.quote:Op zondag 4 december 2022 16:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Deze reactie is wel exemplarisch voor het feit dat je niet leest wat ik zeg. Jij probeert een principiële discussie te voeren over wat een platform zou moeten doen. Ik geef simpelweg aan dat vanuit bedrijfseconomisch perspectief een platform waar je wordt overspoeld met extremistische opvattingen voor veel mensen niet interessant is. Die negeren dat dan inderdaad. Niet al die bagger, maar gewoon het hele platform.
Ja, dan maak je een denkfout. Niet iedereen kan elke mening verkondigen op een publiek forum.quote:Op zondag 4 december 2022 16:51 schreef T.Durden het volgende:
[..]
Als iedereen een mening kan verkondigen op een publiek forum. Dan is “niet helpen” toch censureren, of maak ik dan een denkfout?
Wat mij betreft wel, indien het niet in strijd is met de wet (ergo: racistisch, laster, beledigend of oproepend tot geweld)quote:Op zondag 4 december 2022 16:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, dan maak je een denkfout. Niet iedereen kan elke mening verkondigen op een publiek forum.
Toch grappig dat we weer in de trump qanon drama beland zijn, toch knap van Musk binnen 3 weken.quote:Op zondag 4 december 2022 16:13 schreef T.Durden het volgende:
[..]
Waar baseer je dit op? Waar leidt het dan precies naartoe?
En om er maar alvast op je reactie te anticiperen, wat versta je onder andere vage begrippen zoals desinformatie of haatdragend (en wie bepaalt wat desinformatie of haatdragend is)?
Dan kan je Twitter maar beter helemaal afschaffen als dat de definitie is. Dat betreffen namelijk 90% van de tweets.quote:Op zondag 4 december 2022 17:04 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Toch grappig dat we weer in de trump qanon drama beland zijn, toch knap van Musk binnen 3 weken.
Desinformatie is zomaar wat roepen zonder bewijs en suggesties is geen bewijs. Dan onderzoek doen, en dit falsciviseren.
Je doet nu aannames over wat ik zogenaamd wel of niet vind. Dat vind ik geen fijne manier van discussie voeren, je kent me niet namelijk.quote:Op zondag 4 december 2022 17:04 schreef Korenfok het volgende:
[..]
- voorbeeld desinformatie: Mh17 is door iedereen neer geschoten behalve door russische strijdkrachten
- ander voorbeeld: er bestaat een liberaal pedofiele netwerk (als antwoord op elke kritische vraag over republikeins belei).
- Covid is een wef complot etc
(waarschijnlijk 99% van deze dingen denk jij dat het geen desinformatie is),
De DSA is wet. Verder: In een bank "Dit is een overval" roepen valt niet onder jouw vier punten,quote:Op zondag 4 december 2022 17:00 schreef T.Durden het volgende:
[..]
Wat mij betreft wel, indien het niet in strijd is met de wet (ergo: racistisch, laster, beledigend of oproepend tot geweld)
Amper tot niet, niet opgelet de afgelopen jaren?quote:Op zondag 4 december 2022 16:59 schreef TheIncredibleTwo het volgende:
De laptop van de zoon van Biden gaat nog een molensteen aan de benen van de Democraten worden. Let maar op.
En met welke wet is een racistische of beledigende uitlating precies in strijd?quote:Op zondag 4 december 2022 17:00 schreef T.Durden het volgende:
[..]
Wat mij betreft wel, indien het niet in strijd is met de wet (ergo: racistisch, laster, beledigend of oproepend tot geweld)
Ah dus als iemand zich ergens negatief over uitlaat is die persoon volgens jou emotioneel en boos. Je beweerde ook dat dit duidelijk te observeren is maar zoveel posts later ben je nog niet verder gekomen met dit onderbouwen dan het is zo want dat is mijn mening. Je hebt niet eens 1 post kunnen tonen waar iemand aantoonbaar boos was.quote:Op zondag 4 december 2022 15:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is dan erg opmerkelijk, want je lijkt behoorlijk geïnvesteerd in dit topic en hebt meermaals zitten uithalen richting Musk, de overname van Twitter en allerlei 'rechtse users'. Maar vervolgens ligt het probleem bij een de ander en ben je eigenlijk helemaal niet boos en emotioneel? Hmm, dit is geen overtuigende claim.
Veeg me opquote:En ik heb het over conservatieven helemaal niet gehad en heb ook niet gezegd dat Democraten alleen maar 'bad' zijn. Ik heb slechts benoemd dat er onder deze groep niet erg veel morele stemmers zijn. Dat is iets anders en brengt de nodige nuance aan. En waarom doet het jou eigenlijk zoveel dat dit wordt opgemerkt?
Beetje kansloos om jezelf op de borst te kloppen terwijl je werkelijk niets toevoegt je bent niet eens lekker aan het trollen of memen.quote:Voor mij is deze discussie verder niet te hoog gegrepen, die gaat mij eigenlijk behoorlijk goed af. Hetzelfde valt echter niet te zeggen over jou, we wachten nog altijd op de onderbouwing over de vermeend extreemrechtse elementen op Twitter. Hoe zit het daar eigenlijk mee?
https://theintercept.com/(...)ndy-ngo-antifascist/quote:Left-Wing Voices Are Silenced on Twitter as Far-Right Trolls Advise Elon Musk
https://www.nbcnews.com/t(...)take-shape-rcna58940quote:Elon Musk's 'amnesty' pledge brings back QAnon, far-right Twitter accounts
quote:On Twitter, Elon Musk finds comfort in his right-wing 'filter bubble'
quote:Friendly with conspiracy theorists
Since the end of October, Mr. Musk has exchanged ideas with Ian Miles Cheong, a figure of the American alt-right, about 20 times, and about 10 times with conservative activist Tom Fitton of the organization Judicial Watch, and with the anonymous ultraconservative account Catturd. Mr. Musk also spoke with several accounts rooted in Gamergate, an ultraconservative movement born on specialized video game sites.
https://www.lemonde.fr/en(...)bble_6005914_13.htmlquote:At the same time, the multi-billionaire reinstated the accounts of several very right-wing American figures and organizations, such as the ultra-radical Congresswoman Marjorie Taylor Greene and the far-right media outlet Project Veritas
https://www.pnas.org/doi/10.1073/pnas.2025334119quote:Based on a massive-scale experiment involving millions of Twitter users, a fine-grained analysis of political parties in seven countries, and 6.2 million news articles shared in the United States, this study carries out the most comprehensive audit of an algorithmic recommender system and its effects on political content. Results unveil that the political right enjoys higher amplification compared to the political left.
Ik twijfel, zoals ik hierboven toevoegde.quote:Op zondag 4 december 2022 17:05 schreef T.Durden het volgende:
[..]
Dan kan je Twitter maar beter helemaal afschaffen als dat de definitie is. Dat betreffen namelijk 90% van de tweets.
Ik hoop dat je mij niet als Qanon en trump-fan ziet, hopelijk? Gewoon, om er even zeker van te zijn.
het is desinformatie omdat men de maatschappij wil ontwrichten....quote:Op zondag 4 december 2022 17:05 schreef T.Durden het volgende:
[..]
Dan kan je Twitter maar beter helemaal afschaffen als dat de definitie is. Dat betreffen namelijk 90% van de tweets.
Ik hoop dat je mij niet als Qanon en trump-fan ziet, hopelijk? Gewoon, om er even zeker van te zijn.
Onderstaande heb je later toegevoegd in een edit;
[..]
Je doet nu aannames over wat ik zogenaamd wel of niet vind. Dat vind ik geen fijne manier van discussie voeren, je kent me niet namelijk.
Ik vind je voorbeelden vage complottheorieën. Maar dat zijn platte-aarde-theoristen ook. Of gelovers van de Yeti, of het Loch Nes monster. Scharen we dat ook onder desinformatie?
Trump heeft er meer (kansloze zonen)quote:Op zondag 4 december 2022 17:12 schreef Momo het volgende:
Jeetje beide Trump en Biden hebben een kansloze zoon?
De natte droom van de Russische overheid.quote:
Van het bedrijfsleven ook.quote:Op zondag 4 december 2022 17:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
De natte droom van de Russische overheid.
Dat was helaas de natte droom van het vrije westen.quote:Op zondag 4 december 2022 17:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
De natte droom van de Russische overheid.
Absolutistische vrijheid van meningsuiting? Is het nooit geweest hoor.quote:Op zondag 4 december 2022 18:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat was helaas de natte droom van het vrije westen.
Het benoemen van het observeerbare heeft niets te maken met trollen of het delen van kekke memes.quote:Op zondag 4 december 2022 17:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ah dus als iemand zich ergens negatief over uitlaat is die persoon volgens jou emotioneel en boos. Je beweerde ook dat dit duidelijk te observeren is maar zoveel posts later ben je nog niet verder gekomen met dit onderbouwen dan het is zo want dat is mijn mening. Je hebt niet eens 1 post kunnen tonen waar iemand aantoonbaar boos was.
Ik claim over het algemeen dat mijn meningen feiten zijn als je mij vraagt waarom ik iets beweer leg ik het graag uit.
[..]
Veeg me opJe brengt nuane aan
Met je basislose jijbakken van mijn meningen zijn feiten. Iemand vraagt je iets te verklaren ja lees maar terug. Ook hier kom je niet verder dan een jijbak: het doet me weer veel ofzo. Ja tuurlijk als jij het zegt.
[..]
Beetje kansloos om jezelf op de borst te kloppen terwijl je werkelijk niets toevoegt je bent niet eens lekker aan het trollen of memen.
Dit stuk stelt enkel dat er een aantal Antifa-accounts zijn verwijderd van Twitter. Dat is een uitstekende beslissing want leden van deze terreurgroepering kregen onder het vorige bewind van Twitter vrij spel. Ik zie hier dus geen partijdige beslissing in. En Andy Ngo zou extreemrechts zijn? We hebben het hier over een Aziatische Amerikaan die ook nog eens homo is. Ik kan mij zo voorstellen dat daadwerkelijke rechts-extremisten niet zo dol zullen zijn op zo'n mix. Andy Ngo is natuurlijk vooringenomen (want conservatief) maar van extremisme is bij hem geen sprake.quote:Op zondag 4 december 2022 17:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Oh je wil onderbouwing voor extreemrechtse elementen op twitter.
[..]
https://theintercept.com/(...)ndy-ngo-antifascist/
In dit artikel zitten dan een aantal betere argumenten. Hier worden een aantal individuen genoemd die ik weliswaar niet ken, maar het wel behoorlijk controversieel is te noemen dat die weer een platform wordt geboden. Het is afwachten hoe dat zich gaat ontwikkelen. Mochten ze bepaalde regels overschrijden zullen ze er ook weer zo af worden gegooid.quote:Op zondag 4 december 2022 17:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
https://www.nbcnews.com/t(...)take-shape-rcna58940
Dit is dan weer een weinig overtuigend stuk. Hier wordt het argument gemaakt dat Musk in discussie gaat met sommige users die rechtsgeoriënteerd zijn, dit ook doet met sommige die linksgeoriënteerd zijn, maar de toon zou anders zijn tegen deze laatste groep. Om dan vervolgens de claim te maken dat Musk in een 'ultra-conservatieve' bubble zit. Hmm, haha, nee, dit is geen logische redenatie.quote:Op zondag 4 december 2022 17:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
https://www.lemonde.fr/en(...)bble_6005914_13.html
En wat zou deze paper precies moeten bewijzen? Er wordt hier voornamelijk gesteld dat op basis van dit onderzoek, tweets van rechtse politici meer interactie krijgen dan linkse politici. Hier kunnen verscheidene verklaringen voor zijn zoals een andere of betere social media strategie, maar ook het feit dat meer radicale of controversiële meningen sneller worden opgepikt. Dit klinkt logisch want er zijn bijvoorbeeld ook allerlei accounts op Twitter van organisaties en individuen die zich geroepen voelen om rechtse politici, partijen en influencers te 'monitoren'. Ook zij zorgen voor enorm veel extra interactie op zulke tweets.quote:Op zondag 4 december 2022 17:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Oh jee dat vind je natuurlijk niks waard want gekleurd. Nou hier heb je nog een papertje
[..]
https://www.pnas.org/doi/10.1073/pnas.2025334119
Kijk, nou komen we ergens. En wie of wat wil dan precies de maatschappij ontwrichten? Datdoet niet onder voor een goed complot. Dat zijn nogal grote claims, daar heb je bewijs voor neem ik aan?quote:Op zondag 4 december 2022 17:37 schreef Korenfok het volgende:
[..]
het is desinformatie omdat men de maatschappij wil ontwrichten....
Neem mh17, het doel is afleiding niet bewijzen dat er een mh17 niet heeft bestaan. Etc.
Maar Apple was toch gestopt met adverteren?quote:Op zondag 4 december 2022 14:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Apple gaf MEER geld uit sinds het aantreden van Musk. Waarom geef je dat bedrijf als negatief voorbeeld?
Ooit van de Franse revolutie gehoord? Filosofie van Erasmus? De universele declaratie van mensenrechten? De grondwet?quote:Op zondag 4 december 2022 18:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Absolutistische vrijheid van meningsuiting? Is het nooit geweest hoor.
Volgens Musk was dat zo. Net zoals dat hij dacht dat apple eraan zou denken twitter uit hun store te gooien.quote:Op zondag 4 december 2022 18:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar Apple was toch gestopt met adverteren?
En dat werd hier geloofd. Want dat is toch wat adverteerders doen? Ze willen toch niet geassocieerd worden met Musk?quote:
Er hebben een hoop adverteerders gepauseerd, volgens Musk, maar ook - in dat geval - bevestigd door andere bronnen. Er zijn, uiteraard, ook adverteerders die door zijn gegaan.quote:Op zondag 4 december 2022 18:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En dat werd hier geloofd. Want dat is toch wat adverteerders doen? Ze willen toch niet geassocieerd worden met Musk?
Redelijk achterlijk argument. Artsen hebben het ook weleens fout. Dus dan maar nooit meer naar de dokter gaan en onszelf medisch behandelen?quote:Op zondag 4 december 2022 18:25 schreef T.Durden het volgende:
Daarbij blijft wat mij betreft de hamvraag overeind, wie bepaalt wat desinformatie is? Een centraal orgaan met experts? Experts hebben het, wijst historie uit, regelmatig fout gehad en hebben met regelmaat tegengestelde meningen onderdrukt. Een voorbeeld:
Wash your hands was once controversial advise
https://www.nationalgeogr(...)l-medical-advice/amp
Je mist het punt. Het idee dat Apple gestopt was werd hier direct voor waar aangenomen. Want dat was logisch. Apple wil zich niet identificeren met Musk.quote:Op zondag 4 december 2022 18:54 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Er hebben een hoop adverteerders gepauseerd, volgens Musk, maar ook - in dat geval - bevestigd door andere bronnen. Er zijn, uiteraard, ook adverteerders die door zijn gegaan.
Blijkbaar vindt Apple het dus geen probleem. Wat vind je daar van?quote:Op zondag 4 december 2022 01:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het lijkt me niet dat Apple of andere multinationals zin hebben om degene die ineens een campagne tegen de zoon van Joe Biden begint en neo-nazi's terughaalt en allerlei maffe acties doet te ondersteunen. Ik voorzie ook heibel met Brussel, de DSA lijkt haaks op Musk's idee wat Twitter zou moeten zijn te staan.
Ik zie überhaupt geen punt, afgezien van dat je overkomt alsof je je verveelt en wat wil klieren op de zondagavond.quote:Op zondag 4 december 2022 19:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je mist het punt. Het idee dat Apple gestopt was werd hier direct voor waar aangenomen. Want dat was logisch. Apple wil zich niet identificeren met Musk.
Blijkbaar vindt Apple het dus geen probleem. Wat vind je daar van?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |