abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206938855
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 13:54 schreef -XOR- het volgende:
[ twitter ]

MemphGod haalt even zijn gram op de Round Mound _O- _O- _O- _O-
Memevis
SOONY
pi_206939117
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 12:25 schreef Tarado het volgende:
Zonder Ake zou ik 4-3-3 spelen, Blind eruit, Malacia erin, Dumfries kan je denk ik wel laten staan
Jij weet ook dat LvG vast houdt aan zijn 5-3-2 en dan gewoon hier Blind posteert.
pi_206939135
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 14:14 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Jij weet ook dat LvG vast houdt aan zijn 5-3-2 en dan gewoon hier Blind posteert.
:Y
  zondag 4 december 2022 @ 15:19:15 #104
131800 Tarado
cap de fusca
pi_206939858
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 14:14 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Als hij daar aan vast houdt zet hij Blind daar niet neer want wie moet dan op zijn plaats, Malacia?
  FOK!fotograaf zondag 4 december 2022 @ 16:35:04 #105
364681 over_hedge
pi_206940937
quote:
[ twitter ]

Lol. Die reacties van Amerikanen is wel leuk om te lezen.
ja maar wij winnen veel meer met de OS! En zonder ons sprak je duits! :D
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_206941431
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 16:35 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Aardig butthurt, en dat terwijl Memphis slechts (geinig) reageert op iets (geinigs) van Barkley, niet een random arrogante sneer.
pi_206942682
quote:
[ twitter ]

twitter

Mad, jelly, het zit diep.
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
pi_206942827
Volgens mij weten de meeste reageerders niet eens dat Barkley had gezegd dat USA ging winnen, 'GUARANTEED' zoals hij wel vaker doet bij basketbal analyseren (wetende dat hij er vaak genoeg naast zit, dus hij lacht er zelf om)

Ze denken dat Memphis gewoon z'n gezichtsuitdrukking gebruikt en z'n naam er handig bijpakt om de Amerikaantjes te sarren.
pi_206942868
twitter
  zondag 4 december 2022 @ 18:35:21 #110
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_206942904
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 12:49 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Fijn gast, maar gisteren was hij een van de betere, ondanks dat jij hem sowieso al haat.
[..]
We zijn helaas niet goed genoeg voor 4-3-3, met dit systeem haalt Van Gaal het meeste uit de spelers en bouwt wat zekerheid in. We hebben absoluut geen goede buitenspelers, als Argentini die uitschakelt, lopen ze zo over ons heen.

Daarnaast, mensen denken altijd zo raar terug naar het verleden en romantiseren de toernooien. Ik heb genoten in 98, maar ook daar waren de poulewedstrijden enorm bekritiseerd en uiteindelijk speel je alleen goed tegen Zuid-Korea en een uitschieter tegen Argentini/ In 2010 was er alleen maar gezeik over het spel, na Spanje in 2014 ook. Mensen onthouden alleen de goede wedstrijden en doen dan net alsof we zo ontzettend goed waren, terwijl op het toernooi zelf er volop kritiek was.,

Je kan niet een heel toernooi mooi voetbal spelen, je raakt op. Nu behaalt men resultaten met minimale inspanning, zoals Itali zulke titels in de wacht sleept.

Er zijn helaas een hoop mensen die graag sommige spelers van nu haten en over een aantal jaar net doen alsof het wel geweldig was. Mensen die dronken in de kroeg hangen en een soort Braziliaans voetbal verwachten, sowieso is dat in de moderne tijd simpelweg niet vol te houden. Dat domme gezanik op Blind ook, die staat daar om voorzetten te geven en door te schuiven, hij heeft gisteren werkelijk geweldig gepresteerd, maar omdat sommige mensen al een hekel aan hem hebben kunnen ze niet inzien dat iemand goed speelt. Nee, dan noemt men Dumfries, en die heeft ook goed gespeeld, maar ook de meeste ballen van allemaal verloren.

Geen land op dit toernooi heeft alles gewonnen, Engeland had het moeilijk tegen de VS, Argentini verloor van SA. Maar nee, het Nederlands Elftal moet elke wedstrijd aanvallend voetbal spelen, terwijl dat behoorlijk naef is op een toernooi.
Je hebt ook gelijk hoor.. Maar ik geniet hier gewoon niet van. In bijv 2008 was ik trots op Oranje. Nu schaam ik me eerder. Tegen Argentini moet ik werken en het maakt me niet eens uit. Maar goed ik ben ook een romantische lul die liever mooi verliest dan lelijk wint
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zondag 4 december 2022 @ 18:38:54 #111
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_206942937
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 18:35 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Je hebt ook gelijk hoor.. Maar ik geniet hier gewoon niet van. In bijv 2008 was ik trots op Oranje. Nu schaam ik me eerder. Tegen Argentini moet ik werken en het maakt me niet eens uit. Maar goed ik ben ook een romantische lul die liever mooi verliest dan lelijk wint
Nee joh, je hoeft je niet te schamen. Wij zijn een van de weinige landen waar we zeuren als we winnen. Itali heeft meerdere sterren op het shirt, meestal niet door sprankelend voetbal. Maar je mag je van mij best schamen, maar naar wie toe dan? Heb je Argentini dit wk gezien? En die hoeven zich zeker niet te schamen, bijna 2-2 tegen Australi, verloren van SA. ;)

Zou het niet eens fijn zijn wereldkampioen te worden?

Overigens, wanneer zijn we eruit gegaan met mooi voetbal? In 2008 speelde ze verschrikkelijk slecht toen ze eruit gingen. Ja, je wint van Frankrijk en Itali, dat was prachtig. Je hebt er helemaal niets aan als je daarna kansloos onderuit gaat tegen Rusland. Puur omdat Van Basten verder tactisch een pannenkoek is.

In 98 misschien, we hadden een penalty moeten krijgen, maar tegen Brazili was het geen goed voetbal. Alleen tegen Zuid-Korea en Gedeeltelijk tegen Argentini. Het openingsduel met Belgi (0-0 rode kaart kluivert). Of in 2010 win je de wedstrijden, maar geen enkele keer met mooi voetbal. In 2014 win je van Spanje, verder elke wedstrijd saai. In 1990.... ja laten we die even overslaan. 2006, eruit na een beschamende schoppartij, kansloos ook. 2000, ja dat is denk ik de enige keer dat we eruit zijn gegaan met mooi voetbal, al mistten we enorm veel penalties. 2004, eruit tegen Portugal, met slecht voetbal ook weer kansloos.

88 was mooi, maar toen had je de drie beste spelers van de wereld en had men allemaal nog geen ruzie.

Oja, we hadden ook nog 2012... nummer 1 van de wereld waren we, totdat we ineens niet meer konden voetballen. Dat was geen mooi voetbal, dat was geen voetbal. Wr Portugezen. Ik denk werkelijk dat je nu de Portugezen zou kunnen pakken, maar die komen we helaas niet makkelijk tegen.

in de jaren 70 heb ik niet meegemaakt, maar die finale wordt nog wel eens geromantiseerd. De Duitsers waren tactisch slim en we hebben veel geluk gehad. Die penalty in de eerste minuut was geen penalty. De overtreding was buiten het strafschop gebied.

Ik begrijp wel wat je bedoelt, de trots na een magische avond met oranje, maar vaak komt dat van 'we hebben n of twee wedstrijden mooi gespeeld', maar we gingen er niet vaak uit met mooi voetbal. Natuurlijk zie ik ook liever mooie aanvallen en aanvallend voetbal, maar als we de finale winnen met lelijk voetbal, zal ik er niet minder om juichen.

[ Bericht 17% gewijzigd door Vis1980 op 04-12-2022 18:59:43 ]
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_206943684
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 18:38 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nee joh, je hoeft je niet te schamen. Wij zijn een van de weinige landen waar we zeuren als we winnen. Itali heeft meerdere sterren op het shirt, meestal niet door sprankelend voetbal. Maar je mag je van mij best schamen, maar naar wie toe dan? Heb je Argentini dit wk gezien? En die hoeven zich zeker niet te schamen, bijna 2-2 tegen Australi, verloren van SA. ;)

Overigens, wanneer zijn we eruit gegaan met mooi voetbal? In 2008 speelde ze verschrikkelijk slecht toen ze eruit gingen. Ja, je wint van Frankrijk en Itali, dat was prachtig. Je hebt er helemaal niets aan als je daarna kansloos onderuit gaat tegen Rusland. Puur omdat Van Basten verder tactisch een pannenkoek is.

In 98 misschien, we hadden een penalty moeten krijgen, maar tegen Brazili was het geen goed voetbal. Alleen tegen Zuid-Korea en Gedeeltelijk tegen Argentini. Het openingsduel met Belgi (0-0 rode kaart kluivert). Of in 2010 win je de wedstrijden, maar geen enkele keer met mooi voetbal. In 2014 win je van Spanje, verder elke wedstrijd saai. In 1990.... ja laten we die even overslaan. 2006, eruit na een beschamende schoppartij, kansloos ook. 2000, ja dat is denk ik de enige keer dat we eruit zijn gegaan met mooi voetbal, al mistten we enorm veel penalties. 2004, eruit tegen Portugal, met slecht voetbal ook weer kansloos.

88 was mooi, maar toen had je de drie beste spelers van de wereld en had men allemaal nog geen ruzie.

Oja, we hadden ook nog 2012... nummer 1 van de wereld waren we, totdat we ineens niet meer konden voetballen. Dat was geen mooi voetbal, dat was geen voetbal. Wr Portugezen. Ik denk werkelijk dat je nu de Portugezen zou kunnen pakken, maar die komen we helaas niet makkelijk tegen.

in de jaren 70 heb ik niet meegemaakt, maar die finale wordt nog wel eens geromantiseerd. De Duitsers waren tactisch slim en we hebben veel geluk gehad. Die penalty in de eerste minuut was geen penalty. De overtreding was buiten het strafschop gebied.

Ik begrijp wel wat je bedoelt, de trots na een magische avond met oranje, maar vaak komt dat van 'we hebben n of twee wedstrijden mooi gespeeld', maar we gingen er niet vaak uit met mooi voetbal. Natuurlijk zie ik ook liever mooie aanvallen en aanvallend voetbal, maar als we de finale winnen met lelijk voetbal, zal ik er niet minder om juichen.

Het is ook een beetje een jaren 80 discussie. Toen had je vaak twee ploegen die per se geen goal weg wilden geven want dan schopte de tegenstander gewoon iedereen onderuit en kon je niet meer gelijk maken. Toen kreeg je in de jaren 90 ploegen die wel het initiatief naar zich toe trokken en daar succesvol mee waren zoals AC Milan, Barcelona en Ajax.

Dat was inderdaad een goede ontwikkeling voor het voetbal, maar het zijn in de eerste plaats wedstrijden die mooi zijn of niet. Dat tenminste n ploeg het initiatief wil helpt wel maar vaak is het helemaal niet zo enerverend. Niet het Ajax van midden jaren 90 en niet het Barcelona of City van Guardiola. Wat het mooi maakte was het domineren van een hele grote club door het finincieel zeer kleine Ajax. Pas de laatste jaren, met al die pressen, is dominant voetbal weer boeiend geworden doordat er een versnelling met hoog risico in zit en omdat je door die gegenpressing een soort countersituatie krijgt. Het gebrei rond het strafschopgebied tegen handbalverdediging is nog steeds niet super genieten.

Kortom, wel het initiatief willen is nog steeds een prima uitgangspunt als je er de spelers voor hebt, voor de amusementswaarde is het niet meer zo belangrijk omdat het voetbal is veranderd. Wat wel belangrijk is of je goed samenspeelt, de combinatie zoekt. Maar ik vond the nations league en kwalificatie best genieten, omdat het bij de omschakeling vaak snel ging.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_206943916
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 18:30 schreef 3rr0r het volgende:
Volgens mij weten de meeste reageerders niet eens dat Barkley had gezegd dat USA ging winnen, 'GUARANTEED' zoals hij wel vaker doet bij basketbal analyseren (wetende dat hij er vaak genoeg naast zit, dus hij lacht er zelf om)

Ze denken dat Memphis gewoon z'n gezichtsuitdrukking gebruikt en z'n naam er handig bijpakt om de Amerikaantjes te sarren.
Nee.

Barkley doet Lavarr Ball na, die ooit Michael Jordan uitdagen en zei dat hij hem zou verslaan 1 vs. 1.

Hij doet precies de mimiek na:

Disclaimer: schreeuwende Amerikanen, dus kijken op eigen risico.
pi_206944186
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 16:35 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Amerikanen :')
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_206945040
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 20:09 schreef XSbig het volgende:

[..]
Nee.

Barkley doet Lavarr Ball na, die ooit Michael Jordan uitdagen en zei dat hij hem zou verslaan 1 vs. 1.

Hij doet precies de mimiek na:

Disclaimer: schreeuwende Amerikanen, dus kijken op eigen risico.
Dat kan, dat het daar vandaan komt oorspronkelijk, maar dat maakt hetgeen ik allemaal zeg nog steeds juist en waar.
pi_206947751
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 18:38 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Wel een aardige totaalanalyse ja. 'Goed voetbal' blijft ook een prachtig containerbegrip natuurlijk. Ik zou goed voetbal vooral vertalen als een wedstrijd waarin je veel meer kansen hebt dan de tegenstander en uit die kansen ook nog veel scoort.

Wat betreft goals zijn we in Nederland altijd wel vrij verwend geweest, 15 goals in 1974, 15 goals in 1978, 13 goals in 1998, 12 goals in 2010, 15 goals in 2014 en nu ook alweer 8 goals. Dat is gewoon meer dan prima, we scoren altijd wel vrij veel.

Wat betreft voetbal met veel kansen zijn eigenlijk alleen 1974 en 2000 een goed voorbeeld van echt veel beter zijn dan je tegenstander en echt veel creren. Verder heeft Oranje vooral een lange traditie van hele goede aanvallers die zelf met geniale goals het verschil maken. (Cruijff, Van Basten, Bergkamp, Robben, Van Persie) Goed voetbal staat meestal synoniem voor: Goede voetballers.

De reden dat we 2008 zien als ‘goed voetbal’ is vooral omdat we hele goede voetballers hadden die ballen uit onmogelijke hoeken in de kruising konden schieten. Wat je nu hebt zijn aanzienlijk minder goede aanvallers die uit hun beperkte mogelijkheden gewoon het optimale rendement moeten zien te halen. En dat gaat dit WK best prima. Verder vind ik wel dat er dit WK door ons uitzonderlijk weinig gecreerd wordt, dat zou nog wel een paar procent beter mogen. In 1998 werd er overigens ook bar weinig gecreerd in de wedstrijden tegen Joegoslavi, Argentini en Brazili.

Eens ook wat betreft 1974. De weg naar de finale was goed, maar Nederland speelde echt een kutwedstrijd in de finale zelf. Onder andere door Cruijff die niet met voetbal bezig was maar wel met het bellen naar zijn vrouw vanwege een of ander zwembadincident. :')

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2022 09:19:02 ]
pi_206949055
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_206950058
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 08:15 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Maar ik blijf bij mijn debiele telegraafjournalist-standpunt dat ik graag een overwinning gepaard zie gaan met mooi voetbal. Dat vind ik overigens bij nagenoeg iedere sport. Ik houd van genieten.
Die drie Nederlandse doelpunten waren anders toch fokking "mooi"?
Die redding met het been van de Toren van Joure. Briljant.
Depay die met een truukje op de m2 wegdraait. Zalig.

Een wedstrijd is geen orgasme van 90 minuten maar het zijn de krenten n de pap die een wedstrijd mooi maken.

Enzv enzv
pi_206950311
quote:
in 1988 hadden we ook wat mazzel hoor. die eerste wedstrijd tegen de USSR speelden we nog attractief aanvallend maar we verloren wel. Michels gooide daarna 4-3-3 uit het raam en werd er flink voor bekritiseerd. ook zag hij van Basten eerst niet staan, maar omdat Bosman niet voldeed moest er iets gebeuren.

met mazzel gewonnen van Engeland en Ierland en puur op vastberadenheid en een vleugje gezonde haat gewonnen van Duitsland. USSR was opnieuw beter in de finale maar de gestopte pingel van Hans en de mislukte pass van Mhren die toch door van Basten in de goal werd gewerkt lieten alles de goede kant opvallen. het was heel leuk en het leverde een EK titel, maar het was niet zo mooi voetbal als iedereen je wil laten geloven. daarom had ik er in Zuid Afrika en Brazili totaal geen probleem mee dat we met resultaat voetbal zover kwamen. je koopt niks voor complimenten voor het vertoonde spel als je niet wint.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_206953930
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 12:27 schreef riazop het volgende:

[..]
Die drie Nederlandse doelpunten waren anders toch fokking "mooi"?
Die redding met het been van de Toren van Joure. Briljant.
Depay die met een truukje op de m2 wegdraait. Zalig.

Een wedstrijd is geen orgasme van 90 minuten maar het zijn de krenten n de pap die een wedstrijd mooi maken.

Enzv enzv
Al (uitgebreid) besproken, sorry.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_206957005
Sleepy Joe denkt aan revanche nemen bij het vrouwenvoetbal :')

Weet hij niet dat dat geen sport is?
  maandag 5 december 2022 @ 19:40:22 #122
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_206957009
Arne spreekt als bondscoach.
  dinsdag 6 december 2022 @ 15:49:05 #123
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_206967285
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2022 12:47 schreef Sabata het volgende:

[..]
in 1988 hadden we ook wat mazzel hoor. die eerste wedstrijd tegen de USSR speelden we nog attractief aanvallend maar we verloren wel. Michels gooide daarna 4-3-3 uit het raam en werd er flink voor bekritiseerd. ook zag hij van Basten eerst niet staan, maar omdat Bosman niet voldeed moest er iets gebeuren.

met mazzel gewonnen van Engeland en Ierland en puur op vastberadenheid en een vleugje gezonde haat gewonnen van Duitsland. USSR was opnieuw beter in de finale maar de gestopte pingel van Hans en de mislukte pass van Mhren die toch door van Basten in de goal werd gewerkt lieten alles de goede kant opvallen. het was heel leuk en het leverde een EK titel, maar het was niet zo mooi voetbal als iedereen je wil laten geloven. daarom had ik er in Zuid Afrika en Brazili totaal geen probleem mee dat we met resultaat voetbal zover kwamen. je koopt niks voor complimenten voor het vertoonde spel als je niet wint.
Kortom, al die zogenaamde 'eruit gaan met mooi voetbal' is alleen maar gebaseerd op romantisch geneuzel, terwijl op het toernooi zelf altijd kritiek is.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Forum Admin woensdag 7 december 2022 @ 16:03:09 #124
35723 crew  GGMM
pi_206983305

Blind :)

@Halcon @ditheletopic
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_206983338
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:03 schreef GGMM het volgende:
[ afbeelding ]

Blind :)

@:Halcon @:ditheletopic
Lachwekkend inderdaad. En het cijfer 9 is nog lachwekkender.

Maar goed, als Kevin de Bruyne MoM kan worden tijdens dit WK, dan sta je nergens meer van te kijken. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')