Die zitten in dezelfde helft?quote:Op zaterdag 3 december 2022 21:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, Messi moet door. Brazilie moet in de andere helft van het speelschema door.
En eigenlijk hoeft dat niet.quote:Op zaterdag 3 december 2022 22:26 schreef Gehrman het volgende:
Lol NOS mannetje heeft spijt van z'n interview.
Ja, Daley kan het allemaal mooi uitleggen. Maar op het veld is z'n beste tijd wel voorbij.quote:Op zaterdag 3 december 2022 22:34 schreef Toby56 het volgende:
[..]
En eigenlijk hoeft dat niet.
Nu kreeg Blind tenslotte de kans om verbaal heel goed voor de dag te komen.
Liever voor zijn vaderland Ghana denk ik.quote:Op zondag 4 december 2022 01:46 schreef ISVV het volgende:
Jongens, waarom zingt Memphis niet mee? Eerst wel altijd, wat is dit voor onzin?
De verwachtingen liggen met deze magere selectie wel echt debiel hoog ja. Als je een beetje rondkijkt overal dan zeiken Nederlanders nog steeds vooral over het matige spel.quote:Op zondag 4 december 2022 06:51 schreef Scorpie het volgende:
Straks eruit tegen Argentinië en dan heb je het in principe met deze selectie gewoon oké gedaan.
Nederlanders (behalve een paar debiele telegraafjournalisten en romantici) willen toch ook gewoon winnen joh.quote:Op zaterdag 3 december 2022 18:54 schreef Toby56 het volgende: [..] En ik vraag mij ook af of de kritiek is gebaseerd op het door Weltschmerz genoemde gegeven dat 'wij' zo nodig altijd het buitenland willen behagen. Volgens mij willen heel veel Nederlanders gewoon zelf een mooie pot voetbal zien. Ik hoor daar bijvoorbeeld ook bij. Wat Gary Lineker of godweetwie ervan vindt zal mij verder weinig tot niets boeien.
Dan ben ik ongetwijfeld een debiele telegraafjournalist en/of een romanticus. En misschien Louis van Gaal ook wel.quote:Op zondag 4 december 2022 07:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nederlanders (behalve een paar debiele telegraafjournalisten en romantici) willen toch ook gewoon winnen joh.
Kan mij het jeuken hoe we winnen, als we maar winnen. Voetbal is een pure highlightsport en dus draait het puur om de eindstand en de gemaakte goals. Wat blijft staan na gisteren is een prachtige teamgoal die nog vaak voorbij zal komen, daarmee zet je iets neer. Kan het de mensen roesten dat het verder 80 minuten kut is.
Wat ik zelf vaak wel klote vind is een 0-0 en penalties. Maar zolang er maar gescoord wordt vind ik het helemaal prima. Of dat nou door slimme counters is of met balbezit.
Dan zijn we het in zeker opzicht wel redelijk eens. Alleen: Ik zie voetbal vooral in de schoonheid van het eindproduct. Daarmee bedoel ik dus gewoon mooie goals. Van een bal op de lat of een aanval die er net niet ingaat kan ik persoonlijk niet genieten, daar kan ik mij vooral aan ergeren. Ook in effectiviteit zit schoonheid.quote:Op zondag 4 december 2022 08:15 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dan ben ik ongetwijfeld een debiele telegraafjournalist en/of een romanticus. En misschien Louis van Gaal ook wel.
Maar dat maakt allemaal niet uit. Zoals eerder gezegd vind ik het prima als NL kampioen wordt met dit voetbal. Maar ik blijf bij mijn debiele telegraafjournalist-standpunt dat ik graag een overwinning gepaard zie gaan met mooi voetbal. Dat vind ik overigens bij nagenoeg iedere sport. Ik houd van genieten.
Nota bene: mijn vreugde over de schoonheid van de eerste goal had ik al eerder duidelijk gemaakt. Sterker nog: dit was een wedstrijd met 2 hele bijzondere goals. Want dat doelpunt van de USA was ook niet bepaald doorsnee, of het nou per ongeluk was of niet.
Alrite!quote:Op zondag 4 december 2022 08:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dan zijn we het in zeker opzicht wel redelijk eens. Alleen: Ik zie voetbal vooral in de schoonheid van het eindproduct. Daarmee bedoel ik dus gewoon mooie goals. Van een bal op de lat of een aanval die er net niet ingaat kan ik persoonlijk niet genieten, daar kan ik mij vooral aan ergeren. Ook in effectiviteit zit schoonheid.
Ik ben dus minder iemand die zich enorm kijkt naar veldspel, dat tiki taka van de Spanjaarden 10 jaar geleden daar had ik ook weinig mee. Als het niet effectief is, is het niet mooi.
En daarnaast moet je ook echt kijken naar de kwaliteiten die je in deze selectie hebt. Als je vooraf had gezegd: 4 wedstrijden, 3 gewonnen, 1 gelijk, 8 goals voor en maar 2 tegen dan had iedereen gezegd: Puike prestatie, uitstekend gedaan. Er zit echt niet heel veel meer in. We hebben een paar redelijke subtopaanvallers, uitzonderlijk matige middenvelders en goede verdedigers. Dat is het.
Debiel sloeg overigens alleen op Valentijn Driessen.
quote:Op zondag 4 december 2022 08:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
@:toby56 en @:pietjepuk2000 die discussiëren over de definitie van goed voetbal.
En dan moet het nog pakjesavond worden!
quote:Op zondag 4 december 2022 08:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
@:toby56 en @:pietjepuk2000 die discussiëren over de definitie van goed voetbal.
En dan moet het nog pakjesavond worden!
Mijn indruk is dat dit meestal komt van mensen die eens in de twee jaar een live-wedstrijd zien.quote:Op zondag 4 december 2022 07:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
De verwachtingen liggen met deze magere selectie wel echt debiel hoog ja. Als je een beetje rondkijkt overal dan zeiken Nederlanders nog steeds vooral over het matige spel.
Terwijl gisteren echt een 8 was gezien de mogelijkheden die we hebben. Tactisch vrij geniaal gedaan, mooie goals gemaakt. En dat met een matige selectie en matige aanvallers. Dikke prima.
Het Barcelona onder Pep Guardiola vind ik nog steeds het beste voetbal dat ik heb mogen zien. Ik kon echt genieten van dat tiki taka voetbal.quote:Op zondag 4 december 2022 08:45 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Alrite!
Inzake tiki-taka: daar zit natuurlijk, behalve dat het voor een kijker als ondergetekende genieten kan zijn van de technische superioriteit, ook een idee achter. Heel snel heen en weer spelen, ook tussen de linies door, om de tegenstander uit positie te krijgen en dan plotseling snel het tikkie of de pass naar voren waardoor er een gevaarlijke aanval ontstaat.
Dat het niet altijd tot een doelpunt kan leiden, is evident. Dat hangt ook van de kwaliteiten van de tegenstander af. Niettemin bevalt die manier van voetballen mij verder uitstekend.
Maar ik ben niet eens zo super-kritisch: toen Australië gisteravond in het laatste kwartier allemaal kilometers hoge ballen naar voren pompte (alsof het doel op het dak van het stadion stond), genoot ik stiekem ook wel. Ik moest er dikwijls om lachen, o.a. omdat de Argentijnen er toch knap nerveus van werden. En bijna werd, tegen alle logica in, het gewenste eindproduct (een goal) bereikt.
Blind is verdedigend ver onder de maat. Als je achterin een solide blok wil dan is hij by far de zwakste schakel.quote:Op zondag 4 december 2022 09:12 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Mijn indruk is dat dit meestal komt van mensen die eens in de twee jaar een live-wedstrijd zien.
Ik bekijk het gewoon van wedstrijd tot wedstrijd.
Daarnaast begrijp ik al die lof voor Blind niet; hij was de eerste helft echt een ramp.
Ik vind het materiaal van Argentinië ook niet veel bijzonders eigenlijk.quote:Op zondag 4 december 2022 09:43 schreef hhh38 het volgende:
Ik vind niet dat we een matige selectie hebben, maar ik vond het spel gisteren helemaal niet slecht.
Dit is precies waar de kracht van dit elftal ligt, verdedigend solide en score via snelle uitbraken als er ruimte ligt. Nu zag je eindelijk Dumfries in z'n kracht komen, Memphis was ook alweer een stuk beter. Bergwijn nog wat ongelukkig, maar deze speelstijl past ook duidelijk bij hem. Ondanks dat we minder goed materiaal hebben maken we op deze manier zeker kans tegen Argentinië.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |