SPOILER: Voor de beginnende borduurheld!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laatste updates van de FOK borduurclan:
Kerstkaarten van Sarabi
Cue op 48% / 33002 steken
Patapon - Link's Awakening
Patapon - Bijtjes
Ceviche - Bassie& Adriaan
![]()
Is mooi gewordenquote:Op zaterdag 3 december 2022 10:37 schreef douche-eendje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En mijn peperkoekhuisje voor in de kerstboom is af. Ik ben nu begonnen aan een nieuw project, een pakket wat ik een hele tijd geleden heb gekregen. De stof blijkt evenweave te zijn en ik vind het wel lekker borduren.
Super cute! Ik borduur nu ook voor het eerst op evenweave. Zo mooiquote:Op zaterdag 3 december 2022 10:37 schreef douche-eendje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En mijn peperkoekhuisje voor in de kerstboom is af. Ik ben nu begonnen aan een nieuw project, een pakket wat ik een hele tijd geleden heb gekregen. De stof blijkt evenweave te zijn en ik vind het wel lekker borduren.
Super mooi geworden!quote:Op donderdag 1 december 2022 16:48 schreef Sarabi het volgende:
Mijn kerstkaarten zijn klaar
[ afbeelding ]
Het ligt er een beetje aan, hoe complex het werk is en of het direct kan. Met het peperkoekhuisje waren het er zoveel en was het in het patroon ook makkelijk te zien waar ze moeten, dan doe ik ze het liefst als alle kruissteken af zijnquote:Op zaterdag 3 december 2022 12:38 schreef Donna het volgende:
Hoe doen jullie het met afwerken en stiksteekjes enzo. Direct nadat je een stuk klaar hebt of pas aan het einde?
Mja het is in mijn patroon niet heel makkelijk, dus ik zou het het liefst meteen doen, maar ben bang dat door het vasthouden en verder werken het er dan niet mooier op wordt zeg maar.quote:Op zaterdag 3 december 2022 12:45 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Het ligt er een beetje aan, hoe complex het werk is en of het direct kan. Met het peperkoekhuisje waren het er zoveel en was het in het patroon ook makkelijk te zien waar ze moeten, dan doe ik ze het liefst als alle kruissteken af zijn
Leuk!!!quote:Op dinsdag 6 december 2022 14:42 schreef ESF1Gamer het volgende:
[ afbeelding ]
Deze net uit de brievenbus gehaald
Awwww zo leuk om dit te volgen. Heel lief en mooi!quote:Op woensdag 7 december 2022 06:49 schreef Patapon het volgende:
Update van de wc bijtjes.
[ afbeelding ]
Heel mooi!quote:Op donderdag 15 december 2022 14:33 schreef douche-eendje het volgende:
[ afbeelding ]
Eerste stukje is af, zit nu op 25% ongeveer
Wel heel mooi. Ben je denk ook wel even mee bezig of niet?quote:Op donderdag 15 december 2022 16:59 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik heb vandaag een borduurkastje met dmc garen binnengekregen. Het is voor een latere project waar ik ooit aan zal beginnen. Dat is dit project;
[ afbeelding ]
Eerst moeten de kerstkaarten en dit pakket klaar zijn:
[ afbeelding ]
Ja, daar ben ik wel even mee bezig. Vooral als ik binnenkort aan het werk ga en minder tijd heb voor het borduren en mijn andere hobby's.quote:Op vrijdag 16 december 2022 05:14 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Wel heel mooi. Ben je denk ook wel even mee bezig of niet?
O ja dan ga je zeker minder tijd krijgen. Maar wel een lekkere ontspanning na een dag werken.quote:Op vrijdag 16 december 2022 07:25 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik wel even mee bezig. Vooral als ik binnenkort aan het werk ga en minder tijd heb voor het borduren en mijn andere hobby's.
Hahaha. Die neus van Adriaan.quote:Op maandag 2 januari 2023 10:39 schreef Ceviche het volgende:
[ afbeelding ]
Jaarlijkse update![]()
Vooral niet van te dichtbij bekijken en dat Adriaans hoofd een rare vorm heeft komt door de afdruk van de borduurring
Haha jaquote:Op maandag 2 januari 2023 10:58 schreef Donna het volgende:
[..]
Hahaha. Die neus van Adriaan.
Het einde komt in zicht!
Haha ja door de ring idd, maar het ziet er zo wel hilarisch uit. Goed geplaatst, die ring haha!quote:Op maandag 2 januari 2023 11:14 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Haha jamaar dat komt vooral door de ring. Hoop ik
![]()
Achteraf had ik misschien beter een foto kunnen gebruiken waar ze een stuk jonger zijn... Idee voor de volgende keer
Was het maken van de rimpels niet juist heel leuk?quote:Op maandag 2 januari 2023 11:14 schreef Ceviche het volgende:
Achteraf had ik misschien beter een foto kunnen gebruiken waar ze een stuk jonger zijn... Idee voor de volgende keer![]()
Jaquote:Op maandag 2 januari 2023 11:40 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Was het maken van de rimpels niet juist heel leuk?![]()
Ik vind hem echt wel heel gaaf.
Kijk deze dan; dat zou echt een fantastisch project zijn! Alleen qua beeldkwaliteit helaas geen optie.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 2 januari 2023 13:45 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Kijk deze dan; dat zou echt een fantastisch project zijn! Alleen qua beeldkwaliteit helaas geen optie.Evt optie om zelf diverse foto's / images bij elkaar te zetten en dan om te laten zetten in een borduurwerk?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 2 januari 2023 13:45 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Kijk deze dan; dat zou echt een fantastisch project zijn! Alleen qua beeldkwaliteit helaas geen optie.hahaha wat een nachtmerrie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
in de haak.
Ik denk dat het dan zo wordt geminimaliseerd qua pixels/steken dat het allemaal te vage afbeeldingen worden. Ik zie dat het wel mogelijk is om een patroon te laten maken maar ik denk dat dat in dit geval niet mogelijk is vanwege auteursrechten van de foto's.quote:Op maandag 2 januari 2023 13:59 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Evt optie om zelf diverse foto's / images bij elkaar te zetten en dan om te laten zetten in een borduurwerk?
Mooi gedaan, lijkt net een fotoquote:Op zaterdag 7 januari 2023 14:03 schreef Ceviche het volgende:
[ afbeelding ]
Hij is af![]()
Uiteraard weer onmogelijk gebleken om goed op de foto te krijgen, van een afstand zijn de kleuren wat natuurlijker en minder overdreven donker.
Hij moet wel echt gewassen en gestreken (en ingelijst) worden.
Kan ik dit gewoon in de wasmachine gooien in een waszakje met wasmiddel voor gekleurde was? Met een color catcher? En hoeveel graden doen jullie?
En heeft iemand toevallig ervaring met een inlijster in de omgeving van Rotterdam?
Ik ben echt blij dat hij af is, zoveel werk was het niet eens maar na 8 jaar af en aan borduren is het wel fijn dat het afgerond is
Mooi zeg, het is net een fotoquote:Op zaterdag 18 februari 2023 15:47 schreef Ceviche het volgende:
[ afbeelding ]
Terug van de lijstenmaker![]()
En echt onmogelijk om fatsoenlijk op de foto te krijgen, maar dit lijkt er tenminste een beetje op.
Met een goudkleurige lijst![]()
Ja, was echt veel confetti, maar ook wel grote stukken waar het wel meeviel. Ging echt een stuk sneller en makkelijker sinds ik pattern keeper gebruikquote:Op zaterdag 18 februari 2023 16:22 schreef Donna het volgende:
Tof! Ziet er mooi uit. Je ziet meteen hoe bizar veel werk dit geweest moet zijn. Veel confetti ook. Pff!
Wat een werk Donna, maar het is wel heel mooiquote:Op vrijdag 10 maart 2023 22:13 schreef Donna het volgende:
[ afbeelding ]
Ben nu bezig met de krans en de hot cocoa / milk potten. Zal later een foto maken.
Oef die is mooi.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 22:13 schreef Donna het volgende:
[ afbeelding ]
Ben nu bezig met de krans en de hot cocoa / milk potten. Zal later een foto maken.
Franse knoopjes zijn verschrikkelijk om te bordurenquote:Op zaterdag 11 maart 2023 07:04 schreef Donna het volgende:
Ja het is enorm veel werk. En het patroon is ook niet 100% gepakt door Pattern Keeper, maar ik red me er wel mee. Zonder was het helemaal niet te doen geweest.
En dan straks heel veel stiksteekjes, kraaltjes en franse knoopjes.
Ja ik heb alleen geoefend (met frustratie) en ze nog nooit in een echt werk gezet,, dus dat wordt nog wat.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 07:36 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Franse knoopjes zijn verschrikkelijk om te borduren
Toen ik ze uiteindelijk eenmaal door had ging het eigenlijk welquote:Op zaterdag 11 maart 2023 07:36 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Franse knoopjes zijn verschrikkelijk om te borduren
Leuk!! Die heb ik vorig jaar op m'n verjaardag gekregen van m'n vriend.quote:Op donderdag 16 maart 2023 19:20 schreef appelsap het volgende:
Ik ben sinds kort begonnen met borduren.
Ik heb eerst een kleine borduurset met vogeltjes geprobeerd om te oefenen.
Gisteren heb ik deze gekocht en daar ben ik nu mee bezig.
Alvast voor Kerst. Ik heb geen idee hoelang ik er mee bezig ga zijn. Ben ook (nog) niet zo snel.
[ afbeelding ]
Leuk!quote:Op donderdag 16 maart 2023 19:21 schreef Donna het volgende:
[..]
Leuk!! Die heb ik vorig jaar op m'n verjaardag gekregen van m'n vriend.
Welkom. Leuk. Je bent in ieder geval op tijd.quote:Op donderdag 16 maart 2023 19:20 schreef appelsap het volgende:
Alvast voor Kerst. Ik heb geen idee hoelang ik er mee bezig ga zijn. Ben ook (nog) niet zo snel.
[ afbeelding ]
Die is leukquote:Op donderdag 16 maart 2023 19:20 schreef appelsap het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 19 maart 2023 15:14 schreef ESF1Gamer het volgende:
Vanochtend een paar steekjes gezet voor kerstborduurkaarten
Jij bent er ook vroeg bij!quote:Op zondag 19 maart 2023 15:14 schreef ESF1Gamer het volgende:
Vanochtend een paar steekjes gezet voor kerstborduurkaarten
Is leuk gewordenquote:Op maandag 27 maart 2023 08:53 schreef Patapon het volgende:
De bijtjes zijn af! Nu nog een leuk lijstje zoeken. Hij komt in de wc te hangen.
[ afbeelding ]
ZIet er prachtig uitquote:Op maandag 27 maart 2023 08:59 schreef Cue_ het volgende:
Ik heb weer een ring verschuiving en dit keer niet vergeten een foto te maken
Zit nu op 80%
Zie net dat bij m'n vorige foto ik op 48% zat, die OP.
[ afbeelding ]
O wat een leukerd Donna.quote:Op zaterdag 1 april 2023 13:26 schreef Donna het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb dit patroon gekocht. Ze doen dit met 2 over 1 op 25ct (daarop is het patroon en de hoeveelheid garen gebaseerd) en er staat bij dat je het patroon vanaf 18ct kan maken.
2 over 1 op 25ct lijk mij erg bulky worden dus ik wil eigenlijk gewoon 18ct doen. Zou het net zo mooi worden? Vind dat zo lastig inschatten altijd.
Nee ze bedoelen echt normale kruisjes, maar toen ik ging Googlen op 2 over 1 op 25ct kwam ik ook vrijwel alleen maar reacties tegen van mensen die het te bulky en strak vinden. Het steken wil dan ook niet lekker.quote:Op zaterdag 1 april 2023 16:15 schreef Patapon het volgende:
Ik denk ook dat 2 over 1 op 25 count erg bulky wordt, of ze moeten tentstitch bedoelen? Ik maak de Mario 1 over 1 op 25 count. Is ook erg ieniemini.....ik vind 2 draads op 18 count Aida altijd wel erg mooi dekkend, dat is ook mijn favoriete aida. Waarschijnlijk heb je daar ook genoeg garen voor.
Je zou ooknog 20 count aida kunnen overwegen.quote:Op zaterdag 1 april 2023 16:20 schreef Donna het volgende:
[..]
Nee ze bedoelen echt normale kruisjes, maar toen ik ging Googlen op 2 over 1 op 25ct kwam ik ook vrijwel alleen maar reacties tegen van mensen die het te bulky en strak vinden. Het steken wil dan ook niet lekker.
2 draads op 18ct vind ik idd al dicht en mooi genoeg. Ga ik dat toch maar doen denk ik.
Oh das een goede idd. Die heb je ook nog.quote:Op zaterdag 1 april 2023 16:23 schreef Patapon het volgende:
[..]
Je zou ooknog 20 count aida kunnen overwegen.
Ik vind dat met 1 draad niet echt mooi dekkend, vooral de donkere kleuren,maar 2 draads kan net... is dan 8 kruisjes per cm ipv 10 bij 25 count.
Ik vind 20 count te klein om lekker ontspannen te borduren, daar heb ik de loep bij nodig of echt supergoed licht en geen moeie ogen. Maar ik ben dan ook 50 en inmiddels ook wat kippigquote:Op zaterdag 1 april 2023 16:27 schreef Donna het volgende:
[..]
Oh das een goede idd. Die heb je ook nog.![]()
Heb nog wel een stukje 18, kan ik eerst even zien hoe klein dat ook alweer is.
Ik heb 18count besteld en vandaag komt het stof en garen binnen.quote:Op zaterdag 1 april 2023 16:30 schreef Patapon het volgende:
[..]
Ik vind 20 count te klein om lekker ontspannen te borduren, daar heb ik de loep bij nodig of echt supergoed licht en geen moeie ogen. Maar ik ben dan ook 50 en inmiddels ook wat kippig
Ik ook.quote:Op donderdag 13 april 2023 11:55 schreef Patapon het volgende:
[..]
Super! Ik ben benieuwd naar de voortgang.
2 over 1 op 25ct vind ik ook te grof, 1x1 op 25 vind ik te kaal.quote:Op zaterdag 1 april 2023 13:26 schreef Donna het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb dit patroon gekocht. Ze doen dit met 2 over 1 op 25ct (daarop is het patroon en de hoeveelheid garen gebaseerd) en er staat bij dat je het patroon vanaf 18ct kan maken.
2 over 1 op 25ct lijk mij erg bulky worden dus ik wil eigenlijk gewoon 18ct doen. Zou het net zo mooi worden? Vind dat zo lastig inschatten altijd.
Succes.quote:Op zondag 16 april 2023 21:44 schreef Donna het volgende:
124.000 steekjes issie totaal. Heb op dit moment 0,22% gedaan.
Ohhhhhh, jij komt echt in de buurt. Deze week zou wel tof zijn.quote:Op maandag 17 april 2023 11:24 schreef Cue_ het volgende:
Gister de hele dag bezig geweest en de 2000 kruisjes aangetikt
Zit nu op 96% dus binnenkort is hij af. Wou zeggen deze week, maar woensdagavond t/m zondagavond hebben we 2 honden ter loge, dus daar zal weinig van terecht komen denk ik zo![]()
Deze week maar even voorbereidingen treffen voor m'n nieuwe project, aangezien ik daar nog niet alle kleuren voor heb. Stof is er al wel.
Gaaf!quote:Op maandag 24 april 2023 13:57 schreef Cue_ het volgende:
Het werk is af! gisteren de laatste steken kunnen doen (ondanks de honden).
Zal vanavond even foto'tje maken en doorsturen.
Had al wel de garen binnen van m'n nieuwe project, dat is de volgende. Ook wel veel zin in, aangezien het wat levendiger kleurtjes zijn. Wel weer een mini.
https://www.heavenandeart(...)45&products_id=34202
[ afbeelding ]
Wat mooiquote:Op maandag 24 april 2023 13:57 schreef Cue_ het volgende:
Het werk is af! gisteren de laatste steken kunnen doen (ondanks de honden).
Zal vanavond even foto'tje maken en doorsturen.
Had al wel de garen binnen van m'n nieuwe project, dat is de volgende. Ook wel veel zin in, aangezien het wat levendiger kleurtjes zijn. Wel weer een mini.
https://www.heavenandeart(...)45&products_id=34202
[ afbeelding ]
Wauw super mooi!!quote:Op dinsdag 25 april 2023 09:46 schreef Cue_ het volgende:
Eindresultaat![]()
[ afbeelding ]
Nou daar gaan we; Rechts het materiaal voor de Uil en links een al m'n garen dat ik nog over heb van vorig project en m'n fishtank (welke ik wss nooit ga afmaken)
[ afbeelding ]
Mooi geworden zegquote:Op dinsdag 25 april 2023 09:46 schreef Cue_ het volgende:
Eindresultaat![]()
[ afbeelding ]
Nou daar gaan we; Rechts het materiaal voor de Uil en links een al m'n garen dat ik nog over heb van vorig project en m'n fishtank (welke ik wss nooit ga afmaken)
[ afbeelding ]
Wel een hele mooie, ben je wel even mee bezig denk ik?quote:Op vrijdag 28 april 2023 17:25 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik heb een borduurpakket aangeschaft en kreeg een borduurpakket erbij vanwege een actie.
Dit is de borduurpakket wat ik heb aangeschaft:
https://www.bol.com/nl/nl(...)A_0_4.6.ProductImage
(wel via andere webwinkel)
[ afbeelding ]
Ik hou wel van elfjes
Eerst tijger borduurpakket en de kerstkaarten af. Dan ga ik aan een groot project beginnen.quote:Op zaterdag 29 april 2023 05:26 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Wel een hele mooie, ben je wel even mee bezig denk ik?
Je hebt dus nog genoeg te doen de komende tijdquote:Op zaterdag 29 april 2023 07:34 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Eerst tijger borduurpakket en de kerstkaarten af. Dan ga ik aan een groot project beginnen.
Super mooi!quote:Op vrijdag 28 april 2023 17:25 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik heb een borduurpakket aangeschaft en kreeg een borduurpakket erbij vanwege een actie.
Dit is de borduurpakket wat ik heb aangeschaft:
https://www.bol.com/nl/nl(...)A_0_4.6.ProductImage
(wel via andere webwinkel)
[ afbeelding ]
Ik hou wel van elfjes
Mooi hoor, je bent goed opgeschotenquote:Op donderdag 13 juli 2023 20:00 schreef Cue_ het volgende:
Tijd om weer eens wat te posten qua voortgang
25 juni was t hier
[ afbeelding ]
16 juli zijn we hier alweer
[ afbeelding ]
Nu weer bovenaan verder
Tot zondag doe je zeker niets meer?quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:00 schreef Cue_ het volgende:
25 juni was t hier
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu weer bovenaan verder
Mooie kleurtjesquote:Op donderdag 13 juli 2023 20:00 schreef Cue_ het volgende:
25 juni was t hier
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu weer bovenaan verder
Niet te hard trekken vooral.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 09:30 schreef Tuindier het volgende:
Nou, dan kom ik toch ook hier heen. Met meteen een vraag: die french knot, hoe maak je die? Ik krijg hem niet voor elkaar en trek of mijn draad helemaal door de stof, of het wordt 'gewoon' een steekje. Welk detail gaat het verschil maken?
Ah! Dat aantrekken met links voordat je de naald helemaal door de stof heen haalt gaat denk ik het verschil maken! Ik ga het vanavond testen.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 10:47 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Niet te hard trekken vooral.
Deze tutorial laat 'm imo wel goed zien
Zo herkenbaar. Hetzelfde geldt voor tijger en de kerstkaarten waar ik mee bezig benquote:Op zaterdag 16 september 2023 22:11 schreef Donna het volgende:
Verder met Simple Pleasures. Laatste steekjes waren eind april.
Kerstkaarten is het wel weer tijd voor nu!quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:43 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Zo herkenbaar. Hetzelfde geldt voor tijger en de kerstkaarten waar ik mee bezig ben
quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:07 schreef Cue_ het volgende:
Alleen in twijfel of ik evt weer wat tijd in haken wil steken. Maar ik vraag me altijd af.. wat doe ik er dan mee. Het liefst verkoop je ze omdat het anders toch maar ruimte in beslag neemt. Maar hoe / wat / waar
ik maak vooral cadeautjes.quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:07 schreef Cue_ het volgende:
Alleen in twijfel of ik evt weer wat tijd in haken wil steken. Maar ik vraag me altijd af.. wat doe ik er dan mee. Het liefst verkoop je ze omdat het anders toch maar ruimte in beslag neemt. Maar hoe / wat / waar
Die ziet er echt pittig om te maken en prachtig om te zien eruitquote:Op zondag 13 augustus 2023 16:53 schreef Cue_ het volgende:
Zo.. de ring wordt weer verplaatst dus tijd voor een foto
[ afbeelding ]
Mooi Childquote:Op dinsdag 19 september 2023 20:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hobby herontdekt. Het liefst ging ik nu verder, maar goed, morgen weer een dag
[ afbeelding ]
Feestelijk Confetti !quote:Op woensdag 20 september 2023 07:47 schreef ESF1Gamer het volgende:
Gistermiddag geborduurd, maar heel veel 1 a 2 steekje van bepaalde kleur
Super leuk vind ik dat 'vrij' borduren!quote:Op dinsdag 26 september 2023 17:20 schreef kirsten. het volgende:
Ik ben ook aan het borduren geslagen. Geen kruissteken, maar juist diverse steken om e.e.a. eens een beetje te leren.
[ afbeelding ]
Metallic draad was trouwens wel een uitdaging, en misschien niet zo verstandig om als beginner mee aan de slag te gaan. Maar uiteindelijk is het gelukt.
[ afbeelding ]
Deze heb ik gemaakt met printbare soluble canvas. Heeft me heel erg geholpen om de tekst netjes te kunnen steken omdat de te borduren lijntjes ook heel fijntje waren!
Mijn grootste uitdaging ligt nu in het plat en strak krijgen van ongeborduurde stukken stof. Zoals de letters in de laatste foto, die zijn uiteindelijk een beetje gaan trekken. Ik heb ook een werkje met enkel satijnsteek gemaakt en daar zie je hetzelfde gebeuren - de cirkel die ik op moest vullen is uiteindelijk niet echt een cirkel maar meer een ovaal geworden. Dus daar ga ik beter op letten!
Leuk gedaan hoor, borduur zelf niet meer ook niet heel veel gedaan. Maar vind het altijd wel heel leuk om te zien.quote:Op dinsdag 26 september 2023 17:20 schreef kirsten. het volgende:
Ik ben ook aan het borduren geslagen. Geen kruissteken, maar juist diverse steken om e.e.a. eens een beetje te leren.
[ afbeelding ]
Metallic draad was trouwens wel een uitdaging, en misschien niet zo verstandig om als beginner mee aan de slag te gaan. Maar uiteindelijk is het gelukt.
[ afbeelding ]
Deze heb ik gemaakt met printbare soluble canvas. Heeft me heel erg geholpen om de tekst netjes te kunnen steken omdat de te borduren lijntjes ook heel fijntje waren!
Mijn grootste uitdaging ligt nu in het plat en strak krijgen van ongeborduurde stukken stof. Zoals de letters in de laatste foto, die zijn uiteindelijk een beetje gaan trekken. Ik heb ook een werkje met enkel satijnsteek gemaakt en daar zie je hetzelfde gebeuren - de cirkel die ik op moest vullen is uiteindelijk niet echt een cirkel maar meer een ovaal geworden. Dus daar ga ik beter op letten!
Jaquote:Op maandag 2 oktober 2023 10:35 schreef Donna het volgende:
Iemand anders nog die mee doet aan Stitchtober van Irisborduurt?
Ik heb het net besteld.quote:Op maandag 2 oktober 2023 11:08 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja. Borduurt lekker weg vind ik. Zit al een tijdje vast door motivatiegebrek in een ander borduurwerk. Dit is een welkome afwisseling
Studio Koekoek heeft ook regelmatig een SSA. Die van 2021 waren 12 notenkraker-kerstboomhanger-patronen, waarvan ook een glitter versie was.quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:00 schreef Ceviche het volgende:
Ik weet dat lanarte ook regelmatig stitch-alongs heeft, maar dat zijn vrijwel altijd van die oubollige bloemen![]()
Maar deze van Iris borduurt ziet er een stuk leuker uit.
Wat een goede tip! Ik ga morgen kijken of ik toevallig alles heb, en anders bestel ik gelijk.quote:Op maandag 2 oktober 2023 10:35 schreef Donna het volgende:
Iemand anders nog die mee doet aan Stitchtober van Irisborduurt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |