abonnement Unibet Coolblue
pi_206921266
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 10:07 schreef T.Durden het volgende:

[..]
Laat dat pro-republikeins en pro-democraats nou eens los, alsjeblieft. Ontzettend vermoeiend en voorspelbaar.

Het gaat hier om de wijze waarop informatie vrijelijk gedeeld kan worden. En hoe voormalige Twitter-execs daarmee om gingen. Jammer dat we het dan weer over voorgekouwde politieke standpunten moeten hebben. Ik heb liever een eigen mening.
De enige reden waarom het zo'n gedoe is, is JUIST omdat het een clash tussen politieke standpunten is geworden. Je censureert ons! Nee je censureert ons! Nietes! Welles!
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_206921286
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2022 11:22 schreef T.Durden het volgende:

[..]
Dat probeer ik niet. Biden sr. werd in de op Biden jr.’s laptop gevonden mailwisselingen net zo goed geïmpliceerd. Met name op het gebied van geldstromen naar dubieuze rekeningen in Ukraine en China.

Vandaar dat er federaal onderzoek naar Biden sr. gedaan wordt.
Denk dat we maar even moeten wachten tot rechtse- en linkse media net als bij Trump constateren dat het serieus tot vervolging komt. Zolang dat nog niet een feit is, is het nog niet de moeite waard.

quote:
Blijft mijn punt staan dat we het inhoudelijk over de onderdrukking van nieuwsartikelen zouden moeten hebben. Niet over politiek geneuzel. Dat leidt alleen maar tot ge-herkauwde meningen die saai en voorspelbaar zijn.

Wat betreft het onderdrukken van nieuwsberichten: ik zie niet in hoe censuur (of “moderatie”) niet tot misbruik van macht zou leiden, ter verbetering van zowel financiële als politieke posities. Of dit nu al gebeurt is, is een tweede, dat de kans zeer groot is dat dit gaat gebeuren met de door Twitter gehanteerde procedures omtrent “desinformatie” lijkt me niet minder dan evident.
Het gaat er een beetje om hoe er invulling wordt gegeven. Onder Musk mocht men ineens parodieen voeren (waardoor een bepaald bedrijf enorme schade heeft opgelopen) maar Musk wilde geen parodieën op hemzelf.

Twitter is door schade en schande wijs geworden, Musk trekt er wat raderen uit en ontdekt dan dat die raderen een functie hebben en plaatst vervolgens wat houtje touwtje terug. Maar door daar publiekelijk mee te experimenteren lopen adverteerders weg door genoemd voorbeeld en bepaalde contentmakers ook.

En als ze in het Midden Oosten, China en Rusland deze ontwikkelingen bij wellicht het meest populaire product van Silicon Valley wel ok vinden, dan mag je je toch wel afvragen wie er uiteindelijk echt een voordeel heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 03-12-2022 11:57:00 ]
pi_206921341
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 10:27 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Regelmatig veroordeel ik ALLE nazi's, dat zie je bij de nazi apologists hier niet zo snel..
Trouwens is het niet te vergelijken want Ye is geen bondgenoot van Nederland en we sturen geen geld/wapens naar Ye.
Rusland is een vet fascistisch land vol nazi-gedachtengoed. Jij post telkens pro-Russische anti-Oekraine memes. Daar is weinig veroordelen aan :')
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_206921393
Zijn er mensen die de twitter-files tot nu toe heel schokkend vinden?
Definitely not CIA
pi_206921414
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 11:01 schreef TukkerJan het volgende:
Elon musk wordt de nieuwe trump, met als running mate Kanye west. De big mouths, nemen de wereld over. Wen er maar aan
Musk kan geen president worden van de VS dus dat wordt lastig
  zaterdag 3 december 2022 @ 12:07:19 #56
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_206921447
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 10:07 schreef Scrummie het volgende:
Al stond er wél wat in die "twitter files" was de reactie hier alsnog dat er 'niks aan de hand' zou zijn.
Geweldige reactie. Het kan echter niet tippen aan mijn persoonlijk favoriet "Maar stel je eens voor dat het niet hypothetisch zou zijn". Hans Teeuwen dacht ik.
Géén kloon van tvlxd!
pi_206921496
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2022 11:22 schreef T.Durden het volgende:

[..]

Wat betreft het onderdrukken van nieuwsberichten: ik zie niet in hoe censuur (of “moderatie”) niet tot misbruik van macht zou leiden, ter verbetering van zowel financiële als politieke posities. Of dit nu al gebeurt is, is een tweede, dat de kans zeer groot is dat dit gaat gebeuren met de door Twitter gehanteerde procedures omtrent “desinformatie” lijkt me niet minder dan evident.
Machtsmisbruik is prima tegen te gaan als je daar goede structuren voor opzet denk bijvoorbeeld aan zoiets als een toezichthouder buiten het bedrijf. Maar ook in een bedrijf kun je natuurlijk prima structuren opzetten om machtsmisbruik tegen te gaan. Daarbij je kunt zeggen moderatie leid tot machtsmisbruik 'het vrije' woord doet dat net zo goed. Musk kan bijvoorbeeld makkelijk zorgen dat iedereen zijn tweets ziet maar niemand die van Tim Cook. Als je het mij vraagt leid het vrije woord even vanzelfsprekend tot machtsmisbruik als censuur, prima te ondervangen met de juiste regels en structuren.

Ik denk dat censuur vs het vrije woord de discussie nogal verwatert. Beide zijn te vaag, jij doet alsof alle moderatie censuur is wat al discutabel is. Maar ook 'het vrije woord' is ook veel te vaag in een wereld waar je met financiele middelen je bereik zo gigantisch kan vergroten. Zie bijvoorbeeld hoe lang je met genoeg media in je zak je zon laptop verhaal jarenlang kan gebruiken om mensen van echte discussies en problemen af te leiden. Het ongebreidelde vrije woord is eigenlijk realistisch gezien gewoon money talks.
pi_206921518
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 10:07 schreef Scrummie het volgende:
Al stond er wél wat in die "twitter files" was de reactie hier alsnog dat er 'niks aan de hand' zou zijn. Dit topic is een lachwekkend hoopje stront.

Zo, snel weer naar Twitter.
Dat is te verwachten inderdaad, want er zijn immers nog altijd een boel woedende links en progressief georiënteerden die verschrikkelijk kwaad zijn dat Twitter is overgenomen door Musk, en het door dik en dun zullen blijven ontkennen dat Twitter voorheen een enorme bias had.
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 10:09 schreef Ulx het volgende:
Artikeltje over de onduidelijkheid die Musk schept.

[ twitter ]
Wat bijzonder, dat men zich nu ineens zorgen maakt over dit soort dingen. Toen grote accounts met miljoenen volgers (zoals bijvoorbeeld Jordan Peterson) werden gebanned voor het benoemen van de menselijke biologie, was er niet dezelfde mate van ophef.
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 11:44 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
De fake news media ( :') ) stopt helemaal niets in de doofpot als er iets interessants te melden is. Hillary's emails waren maandenlang voorpagina nieuws overal. Het kille feit is dat die laptop gewoon nooit interessant is geweest en een hype om de aandacht af te leiden. Van het feit dat de kinderen van Trump *wel* in het centrum van de macht zatem en geld aan het binnenharken waren door deze positie. Hunter ergens met zijn paar miljoentjes vanwege een ceremonieel baantje omdat die toko graag invloed wil uitoefenen tegenover een Ivanka en Jared die miljoenen aan patenten of zelfs miljarden (!) om onbekende redenen binnenharkt.

Hunter.Is.Afleiding.
Nee hoor, de MSM is er als de kippen bij om dingen in de doofpot te stoppen als dit niet een bepaald narratief kan steunen. En het is natuurlijk overduidelijk het hele hele laptop-verhaal mbt Hunter Biden geen ruimte kreeg vanwege het moment dat het naar boven kwam, net voor de verkiezingen en die zouden en moesten gewonnen worden door de Democraten. Waarom is dit zo lastig om toe te geven?
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2022 12:02 schreef capricia het volgende:
Zijn er mensen die de twitter-files tot nu toe heel schokkend vinden?
Nee, het valt eigenlijk behoorlijk tegen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206921535
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 11:57 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Rusland is een vet fascistisch land vol nazi-gedachtengoed. Jij post telkens pro-Russische anti-Oekraine memes. Daar is weinig veroordelen aan :')
Jij haalt nu 2 dingen door elkaar. maar on topic weer.
pi_206921552
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2022 12:02 schreef capricia het volgende:
Zijn er mensen die de twitter-files tot nu toe heel schokkend vinden?
Ik snap het niet zo goed dat een eigenaar een bedrijf wil kopen en deze later verplicht moet kopen.

Dat hij alles aan het bedrijf kut vindt en vervolgens flink in de populariteit gaat staan hakken en de was van de vorige eigenaar uit de kast trekt om iets te bewijzen terwijl de getalen aan users en adverteerders afnemen.

Steve Jobs zal destijds ook wel dingen hebben gevonden die hij slecht vond. Had hij ook kunnen inlijsten. Maar die focuste zich op zijn kwaliteiten en verbetering van de waarde van het merk.

Musk lijkt dat totaal niet te kunnen. Het enige wat twitter levend houdt is de soap met Musk als hoofdrolspeler.
pi_206921561
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 december 2022 12:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is voorspelbaar, want er zijn nog altijd een boel woedende links en progressief georiënteerden, die nog altijd verschrikkelijk kwaad zijn dat Twitter is overgenomen door Musk en het door dik en dun zullen blijven ontkennen dat Twitter voorheen een enorme bias had.
Waarom toch elke dag claimen dat de tegenpartij zo woedend is. Denk je nou echt dat Nederlanders zo emotioneel worden van Amerikaanse politiek.
  zaterdag 3 december 2022 @ 12:19:47 #62
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_206921604
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 12:14 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het enige wat twitter levend houdt is de soap met Musk als hoofdrolspeler.
En zelfs dat is maar de vraag. Zolang er geen adverteerders zijn, kost het alleen maar geld als er meer bezoekers zijn.
pi_206921617
Het zijn ook allemaal van die aantijgingen die hij dan weer niet hard maakt:

twitter

Het zou kunnen, maar het zou ook weer een lege huls kunnen zijn.
Definitely not CIA
pi_206921645
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 12:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Waarom toch elke dag claimen dat de tegenpartij zo woedend is. Denk je nou echt dat Nederlanders zo emotioneel worden van Amerikaanse politiek.
Ja, ik zou even in een topic als AMV kijken.
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2022 12:21 schreef capricia het volgende:
Het zijn ook allemaal van die aantijgingen die hij dan weer niet hard maakt:

[ twitter ]
Het zou kunnen, maar het zou ook weer een lege huls kunnen zijn.
Er is hier in principe geen sprake van een aantijging: 'if those tweets are accurate'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 3 december 2022 @ 12:30:15 #65
476782 T.Durden
Bacchus is my homeboy
pi_206921687
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 december 2022 12:19 schreef Tijn het volgende:

[..]
En zelfs dat is maar de vraag. Zolang er geen adverteerders zijn, kost het alleen maar geld als er meer bezoekers zijn.
Voor zover ik weet is Twitter nooit winstgevend geweest. Adverteerders kijken daarentegen gewoon naar klikjes, zogenaamde morele kompassen zijn enkel voor de bühne.
pi_206921731
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 12:30 schreef T.Durden het volgende:

[..]
Voor zover ik weet is Twitter nooit winstgevend geweest. Adverteerders kijken daarentegen gewoon naar klikjes, zogenaamde morele kompassen zijn enkel voor de bühne.
en de buhne zorgt voor kliks.
pi_206921784
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 december 2022 12:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ja, ik zou even in een topic als AMV kijken.

Ik ben bekend met dat topic, heb er genoeg gepost. Dit is uiteraard duiken en geen antwoord. Waarom claim je hier elke dag dat iedereen die je mening niet deelt woedend is. Het is nogal een zwaktebod om zo vaak dezelde slappe ad hominem te gebruiken maar niet eens te willen toelichten waarom.
pi_206921929
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2022 12:21 schreef capricia het volgende:
Het zijn ook allemaal van die aantijgingen die hij dan weer niet hard maakt:

[ twitter ]
Het zou kunnen, maar het zou ook weer een lege huls kunnen zijn.
Oei, toch niet mogelijk wat positievere berichtjes over Lula op het op 18 na populairste sociale medium van Brazilië?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_206921961
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 12:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik ben bekend met dat topic, heb er genoeg gepost. Dit is uiteraard duiken en geen antwoord. Waarom claim je hier elke dag dat iedereen die je mening niet deelt woedend is. Het is nogal een zwaktebod om zo vaak dezelde slappe ad hominem te gebruiken maar niet eens te willen toelichten waarom.
Dat is niet het geval. En het heeft tevens niets te maken met het wel of niet delen van een mening (welke mening eigenlijk?). Het betreft slechts het benoemen van objectief waarneembare trend. Waarom maak je daar zo'n punt van?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206921971
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 11:37 schreef T.Durden het volgende:

[..]
De hamvraag is dan: wie of wat modereert en hoe zorg je ervoor dat dit niet misbruikt wordt voor persoonlijk gewin?
Who is observing the observer

Er zal nooit een feitelijk juist antwoord zijn, ook omdat je met nogal veruitslaande opinies te maken hebt en geen wetenschappelijke proefjes.

Maar of de Musk-methode of de oude methode beter is voor het behoud van een platform dat al doel heeft zoveel mogelijk users tevreden te stellen kun je enigszins terugzien in de algemene populariteit.

Musk zet een beetje in op de schreeuwende minderheid en het oude twitter op de grootste gemene deler.

Welke aanpak beter is zullen we over een aantal jaren wel gaan zien.
pi_206921980
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 december 2022 12:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, de MSM is er als de kippen bij om dingen in de doofpot te stoppen als dit niet een bepaald narratief kan steunen. En het is natuurlijk overduidelijk het hele hele laptop-verhaal mbt Hunter Biden geen ruimte kreeg vanwege het moment dat het naar boven kwam, net voor de verkiezingen en die zouden en moesten gewonnen worden door de Democraten. Waarom is dit zo lastig om toe te geven?
Andersom, waarom is het zo lastig toe te geven dat het gewoon niet zo interessant is? Als je de genuanceerde achtergrond leest is het volstrekt verklaarbaar waarom de media het niet groots oppakte zo vlak voor de verkiezingen: Wijs geworden door 2016 en bang dat het de zoveelste nothingburger / Russische inmenging is.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_206922019
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 12:55 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Andersom, waarom is het zo lastig toe te geven dat het gewoon niet zo interessant is? Als je de genuanceerde achtergrond leest is het volstrekt verklaarbaar waarom de media het niet groots oppakte zo vlak voor de verkiezingen: Wijs geworden door 2016 en bang dat het de zoveelste nothingburger / Russische inmenging is.
Het is wel interessant omdat het ondermeer om informatie ging met betrekking tot Joe Biden, en die was op dat moment een presidentskandidaat en nu de zittende president van het meest invloedrijke land ter wereld.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206922042
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 december 2022 12:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is wel interessant omdat het ondermeer om informatie ging met betrekking tot Joe Biden, en die was op dat moment een presidentskandidaat en nu de zittende president van het meest invloedrijke land ter wereld.
Op dat moment was het gewoon het zoveelste fake-news outrage van de rightwing media. Dat was succesvol in 2016. Dan ben je wat voorzichter met ongeverifeerde shit.

Sowieso, van een afstandje bekeken is het hele twitter gedoe een zoveelste speeltje van een biljonair die zijn best doet het gewone volk tegen boos op elkaar te houden zodat zijn klasse buiten schot blijft.
beter een knipoog dan een blauw oog
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 december 2022 @ 13:03:15 #74
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206922079
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2022 12:02 schreef capricia het volgende:
Zijn er mensen die de twitter-files tot nu toe heel schokkend vinden?
Nee. Niks bijzonders. Gewoon een interne discussie. De een komt met argument zus over dat NYPost verhaal, de ander komt met tegenargument zo. Dan kun je wel gaan doen alsof degene die de discussie 'wint' een of andere duistere agenda heeft, maar dat slaat nergens op. Verder lijkt er een duidelijke afbakening te zijn geweest tussen comms-mensen en degenen die de policies maken en bewaken, en dat is ook niet vreemd. Anders krijg je maar discussies met een persvoorlichter die dan misschien ad-hoc iets roept wat niet waargemaakt kan worden en/of andere onduidelijke en ongewenste situaties. En dat wil je ook niet als beursgenoteerd bedrijf.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206922118
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 12:59 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Op dat moment was het gewoon het zoveelste fake-news outrage van de rightwing media. Dat was succesvol in 2016. Dan ben je wat voorzichter met ongeverifeerde shit.

Sowieso, van een afstandje bekeken is het hele twitter gedoe een zoveelste speeltje van een biljonair die zijn best doet het gewone volk tegen boos op elkaar te houden zodat zijn klasse buiten schot blijft.
Met een 'outrage' heeft dat niets te maken. Dat soort psy-ops zijn sowieso een handelsmerk van voornamelijk links en progressief georiënteerde outlets in de MSM als het aankomt op andere onderwerpen. Dit had daadwerkelijk relevantie, het publiek heeft namelijk het recht om te weten bij welke schimmige business deals een presidentskandidaat eventueel is betrokken. Vergeet ook niet dat inmiddels zelfs de New York Times heeft toegegeven dat de laptop echt van Hunter Biden was. Waarom zou je dan nu nog zeggen dat er sprake was van 'fake news'?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206922135
zo zo 'psy-ops' nog wel. Je bent wel een aardig stukje down the rabbit hole gegaan hè?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_206922156
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 13:07 schreef Monolith het volgende:
zo zo 'psy-ops' nog wel. Je bent wel een aardig stukje down the rabbit hole gegaan hè?
Niet dat ik weet. Welke 'rabbit hole' precies?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206922176
twitter

twitter


Wat onderzoek kan geen kwaad.
pi_206922214
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 13:03 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nee. Niks bijzonders. Gewoon een interne discussie. De een komt met argument zus over dat NYPost verhaal, de ander komt met tegenargument zo. Dan kun je wel gaan doen alsof degene die de discussie 'wint' een of andere duistere agenda heeft, maar dat slaat nergens op. Verder lijkt er een duidelijke afbakening te zijn geweest tussen comms-mensen en degenen die de policies maken en bewaken, en dat is ook niet vreemd. Anders krijg je maar discussies met een persvoorlichter die dan misschien ad-hoc iets roept wat niet waargemaakt kan worden en/of andere onduidelijke en ongewenste situaties. En dat wil je ook niet als beursgenoteerd bedrijf.
Nou, een gewone discussie is het natuurlijk niet, want:
quote:
“I’m struggling to understand the policy basis for marking this as unsafe,” Trenton Kennedy, a communications official wrote in an apparent internal email to colleagues.

To which former Twitter Deputy General Counsel Jim Baker responded that it is “reasonable” to assume materials were hacked and that “caution is warranted.”

“Can we truthfully claim that this is part of the policy?” former Twitter Vice President of Global Communications Brandon Borrman asks in another missive.

“Everyone knew this was f–ked,” a former worker told Taibbi about Twitter’s official stance of on the Hunter story.

According to Taibbi, the social media company “took extraordinary steps to suppress” The Post’s Hunter Biden laptop story, removing links to the expose shared by users and posting warnings that it may be “unsafe.”
Dat geeft aan dat er buitengewone stappen zijn genomen het artikel van The Post the censureren, er een duidelijk gebrek aan consensus was over deze beslissing en zelfs onbegrip hoe dit precies binnen de policy van twitter zou passen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206922219
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 december 2022 13:05 schreef HowardRoark het volgende:

Dit had daadwerkelijk relevantie, het publiek heeft namelijk het recht om te weten bij welke schimmige business deals een presidentskandidaat eventueel is betrokken.
Eventueel? Is hij betrokken of niet? En is daar concreet bewijs voor of niet? Als er geen bewijs voor iets dan ook is, waarom heeft het publiek het recht om het te weten dan? Dat is toch gewoon op niets gebaseerde uitspraken? Waarom is dat relevant?
pi_206922242
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 13:13 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Eventueel? Is hij betrokken of niet?En is daar concreet bewijs voor of niet? Als er geen bewijs voor iets dan ook is, waarom heeft het publiek het recht om het te weten dan? Dat is toch gewoon op niets gebaseerde uitspraken? Waarom is dat relevant?
Dit had dus onderzocht moeten worden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 3 december 2022 @ 13:16:29 #82
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_206922264
Als je als discussieplatform voorstander bent van democratie, de rechtsstaat en het tegengaan van leugens dan is het vrij logisch dat types als Bolsenaro nadeel ondervinden van moderatie. Dat heeft niets met links of rechts te maken.

Maar van Elon Musk, met zijn stemadvies voor Republikeinen, kan je ook niet onpartijdigheid of deskundige analyses verwachten.
Géén kloon van tvlxd!
pi_206922280
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 december 2022 13:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit had dus onderzocht moeten worden.
Dat staat toch verder los van Twitter? Het is niet de taak van Twitter om zelf onderzoek te verrichten? Tis de FBI niet? Dus nogmaals, waarom is het relevant als er helemaal geen bewijs voor is dat het waar is?
pi_206922287
Waarom heeft Musk bij Twitter zoveel discussie ?
Zo belangrijk is het allemaal niet.
Vakman pur sang
pi_206922311
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 13:17 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Dat staat toch verder los van Twitter? Het is niet de taak van Twitter om zelf onderzoek te verrichten? Tis de FBI niet? Dus nogmaals, waarom is het relevant als er helemaal geen bewijs voor is dat het waar is?
Niemand stelt dat Twitter dit zelf moet onderzoeken, wel dat Twitter het niet had moeten censureren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206922344
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 december 2022 13:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Niemand stelt dat Twitter dit zelf moet onderzoeken, wel dat Twitter het niet had moeten censureren.
Waarom? Het zijn totaal onbewezen uitspraken. Hoe is dat anders dan gewoon een smear campaign?
pi_206922366
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 december 2022 13:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Niemand stelt dat Twitter dit zelf moet onderzoeken, wel dat Twitter het niet had moeten censureren.
Pedofelie kan ook voordelen hebben voor de masatschappij, die tweets worden toch gecensureerd?

extreem rechts is zoals de pedo partij: roepen dat msm sexueel preuts en hypocriet is, omdat ze hun ideeen weg houden van de massa.
pi_206922385
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 december 2022 12:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het betreft slechts het benoemen van objectief waarneembare trend. Waarom maak je daar zo'n punt van?
Jij vindt het objectief waarneembaar dat anonieme links en progressief georrienteerde posters woedend zijn, curieus. Objectiveer het maar dan, als het waarneembaar is kan dat geen probleem zijn. Ik ben echt super benieuwd, blijkbaar kan ik iets van je leren.

Raar ook om te zeggen dat ik er een punt maak terwijl jij het constant claimt.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 december 2022 @ 13:35:33 #89
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206922484
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 december 2022 13:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nou, een gewone discussie is het natuurlijk niet, want:
[..]
Dat geeft aan dat er buitengewone stappen zijn genomen het artikel van The Post the censureren, er een duidelijk gebrek aan consensus was over deze beslissing en zelfs onbegrip hoe dit precies binnen de policy van twitter zou passen.
Er is een discussie omdat er een onduidelijke situatie was. Duh. En dan ga je risico's inschatten en belangen afwegen. Bij simpele intikkers -Pietje tweet dat Jantje dood moet- heb je dit natuurlijk niet.

Verder weet je helemaal niks.
Misschien is er altijd een bepaalde spanning tussen de verschillende afdelingen vanwege uiteenlopende belangen. Misschien had iemand een kater of had hij zijn vrouw met iemand betrapt en schreef dingen daarom wat lomp op. Weet jij veel.

Heb je ooit op een kantoor gewerkt? Dan moet je weten dat gewoon normale discussies zijn. En ja, men was erg voorzichtig gezien de belangen. Misschien vind jij ze te voorzichtig. Maar ik zou ook geen risico nemen. Het stond verder gewoon in kranten en het was op TV. Het is geen capture-and-kill-the-story geweest. Alleen het verhaal heel snel verspreiden was onmogelijk. Tja. Maar het recht om iets viraal te laten gaan staat niet in de Bill of Rights. Dus jammer dan.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206922605
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 december 2022 12:19 schreef Tijn het volgende:

[..]
En zelfs dat is maar de vraag. Zolang er geen adverteerders zijn, kost het alleen maar geld als er meer bezoekers zijn.
https://www.bloomberg.com(...)nce-dorsey-and-qatar

Misschien kan hij nog even bedelen bij Saudi Arabië en Qatar.

Belangenloze afbraak :)
pi_206922608
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 13:35 schreef Ulx het volgende:

[..]
Er is een discussie omdat er een onduidelijke situatie was. Duh. En dan ga je risico's inschatten en belangen afwegen. Bij simpele intikkers -Pietje tweet dat Jantje dood moet- heb je dit natuurlijk niet.

Verder weet je helemaal niks.
Misschien is er altijd een bepaalde spanning tussen de verschillende afdelingen vanwege uiteenlopende belangen. Misschien had iemand een kater of had hij zijn vrouw met iemand betrapt en schreef dingen daarom wat lomp op. Weet jij veel.

Heb je ooit op een kantoor gewerkt? Dan moet je weten dat gewoon normale discussies zijn. En ja, men was erg voorzichtig gezien de belangen. Misschien vind jij ze te voorzichtig. Maar ik zou ook geen risico nemen. Het stond verder gewoon in kranten en het was op TV. Het is geen capture-and-kill-the-story geweest. Alleen het verhaal heel snel verspreiden was onmogelijk. Tja. Maar het recht om iets viraal te laten gaan staat niet in de Bill of Rights. Dus jammer dan.
Ach. Het had ook prima via Facebook en andere online media verspreid kunnen worden.
We moeten niet doen alsof Twitter de grootste outlet is.
Definitely not CIA
  Moderator zaterdag 3 december 2022 @ 13:55:53 #92
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206922705
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 13:22 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Waarom? Het zijn totaal onbewezen uitspraken. Hoe is dat anders dan gewoon een smear campaign?
Smear campaigns zijn het handelsmerk van de RNC sinds Willie Horton en er zijn altijd meer dan genoeg useful idiots die er in meegaan met als hoogte (zeg maar diepte) punt het QAnon hoofdstuk waar een AG doodleuk naar een ander land afreist om iemand te ondervragen over een conspiracy verhaal.

Eindresultaat van al deze aantijgingen en onderzoeken? Niets. Nul. Noppes.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 3 december 2022 @ 14:03:59 #93
476782 T.Durden
Bacchus is my homeboy
pi_206922783
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2022 13:47 schreef capricia het volgende:

[..]
Ach. Het had ook prima via Facebook en andere online media verspreid kunnen worden.
We moeten niet doen alsof Twitter de grootste outlet is.
Wel één van de meest invloedrijke, op het vlak dat veel breed gevolgde journalisten op Twitter hun mogelijk interessante scoops scoren en/of delen. Dat kan van Insta of Facebook niet gezegd worden.

Overigens is het Biden verhaal ook op o.a. YouTube e.d. vertraagd. Alle social media kanalen kwamen bovendien in de verkiezingstijd in ene met allerlei disinformatie disclaimers. Die inmiddels, na tijdens COVID weer in leven geroepen te zijn, weer compleet verdwenen zijn.

De toenmalige president is nota bene verbannen van Twitter ten tijde van de verkiezingen. Ongehoord eigenlijk. Veel meer had Twitter niet kunnen doen om de verkiezingen voor Republikeinen te frustreren.
  Beste debater 2022 zaterdag 3 december 2022 @ 14:06:40 #94
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206922823
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2022 14:03 schreef T.Durden het volgende:

[..]
Wel één van de meest invloedrijke, op het vlak dat veel breed gevolgde journalisten op Twitter hun mogelijk interessante scoops scoren en/of delen. Dat kan van Insta of Facebook niet gezegd worden.

Overigens is het Biden verhaal ook op o.a. YouTube e.d. vertraagd. Alle social media kanalen kwamen bovendien in de verkiezingstijd in ene met allerlei disinformatie disclaimers. Die inmiddels, na tijdens COVID weer om leven geroepen te zijn, weer compleet verdwenen zijn.

De toenmalige president is nota bene verbannen van Twitter ten tijde van de verkiezingen. Ongehoord eigenlijk. Veel meer had Twitter niet kunnen doen om de verkiezingen voor Republikeinen te frustreren.
Op welke planeet heb jij gezeten de afgelopen jaren?

Niets, maar dan ook niets weerhoudt een Trump cultist om Trump te stemmen. Van Twitter geflikkerd wrden heeft waarschijnlijk alleen maar bijgedragen aan het idee dat de Grote Leider door de snode bloeddrinkende elite werd dwarsgezeten.

De enige die de verkiezingen voor de GOP frustreert is Trump zelf met z'n achterlijke gedrag, hetgeen bij de laatste midterms ook mooi is gebleken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator zaterdag 3 december 2022 @ 14:09:56 #95
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206922875
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2022 14:03 schreef T.Durden het volgende:

[..]
Wel één van de meest invloedrijke, op het vlak dat veel breed gevolgde journalisten op Twitter hun mogelijk interessante scoops scoren en/of delen. Dat kan van Insta of Facebook niet gezegd worden.

Overigens is het Biden verhaal ook op o.a. YouTube e.d. vertraagd. Alle social media kanalen kwamen bovendien in de verkiezingstijd in ene met allerlei disinformatie disclaimers. Die inmiddels, na tijdens COVID weer in leven geroepen te zijn, weer compleet verdwenen zijn.

De toenmalige president is nota bene verbannen van Twitter ten tijde van de verkiezingen. Ongehoord eigenlijk. Veel meer had Twitter niet kunnen doen om de verkiezingen voor Republikeinen te frustreren.
Wat je bedoelt te zeggen is dat Trump zichzelf onmogelijk gemaakt heeft en van Twitter afgegooid is omdat hij constant de ToS overtrad en zelfs opriep tot geweld nadat zijn leugens over verkiezingsfraude maar niet bleven plakken.

Wat ongehoord is en was dat was het gedrag van Trump maar gek genoeg besteed je daar geen aandacht aan.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 3 december 2022 @ 14:10:43 #96
476782 T.Durden
Bacchus is my homeboy
pi_206922881
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 13:22 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Waarom? Het zijn totaal onbewezen uitspraken. Hoe is dat anders dan gewoon een smear campaign?
Via Twitter, een invloedrijk publiek forum, was het dus in ieder geval niet mogelijk om over de concrete bewijslasten te discussiëren. Dat is het hele punt. Er wordt door een centraal orgaan bepaald wat wel/niet de waarheid is. En dat moeten we helemaal niet willen.

Bovendien, als de legitieme bewijslasten er niet waren, was het namelijk ook geen smear campaign. Dan had het ook niet zo actief onderdrukt te worden. Inmiddels blijkt er zelfs voldoende bewijslast voor een federaal onderzoek naar de familie Biden voor o.a. belastingontduiking en schimmige zakendeals met vage buitenlandse geldstromen. Die informatie is een groot deel van de kiezers doelbewust onthouden. Dat is, ongeacht je partijvoorkeur, gewoon een zeer kwalijke zaak.
  Beste debater 2022 zaterdag 3 december 2022 @ 14:12:24 #97
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206922910
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 14:10 schreef T.Durden het volgende:

[..]
Via Twitter, een invloedrijk publiek forum, was het dus in ieder geval niet mogelijk om over de concrete bewijslasten te discussiëren. Dat is het hele punt. Er wordt door een centraal orgaan bepaald wat wel/niet de waarheid is. En dat moeten we helemaal niet willen.

Bovendien, als de legitieme bewijslasten er niet waren, was het namelijk ook geen smear campaign. Dan had het ook niet zo actief onderdrukt te worden. Inmiddels blijkt er zelfs voldoende bewijslast voor een federaal onderzoek naar de familie Biden voor o.a. belastingontduiking en schimmige zakendeals met vage buitenlandse geldstromen. Die informatie is een groot deel van de kiezers doelbewust onthouden. Dat is, ongeacht je partijvoorkeur, gewoon een zeer kwalijke zaak.
Tuurlijk; gooi totaal niet onderbouwde rotzooi het internet op en ga daar vervolgens over discussiëren... Wordt vervolgens boos als de beheerder van een platform bepaalt dat die geen zin heeft in het faciliteren van aluhoedjesrommel.

Daar hebben we hier wel een apart forum voor: BNW.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator zaterdag 3 december 2022 @ 14:12:43 #98
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206922913
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 14:10 schreef T.Durden het volgende:

[..]
Via Twitter, een invloedrijk publiek forum, was het dus in ieder geval niet mogelijk om over de concrete bewijslasten te discussiëren. Dat is het hele punt. Er wordt door een centraal orgaan bepaald wat wel/niet de waarheid is. En dat moeten we helemaal niet willen.

Bovendien, als de legitieme bewijslasten er niet waren, was het namelijk ook geen smear campaign. Dan had het ook niet zo actief onderdrukt te worden. Inmiddels blijkt er zelfs voldoende bewijslast voor een federaal onderzoek naar de familie Biden voor o.a. belastingontduiking en schimmige zakendeals met vage buitenlandse geldstromen. Die informatie is een groot deel van de kiezers doelbewust onthouden. Dat is, ongeacht je partijvoorkeur, gewoon een zeer kwalijke zaak.
Er was dan ook geen concrete bewijslast. Simpels. Er waren geruchten, leugens en innuendo waar tot op de dag van vandaag niets van waar is gebleken.

De enige die zich ergens (mogelijk) schuldig aan gemaakt heeft is Biden Jr.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 3 december 2022 @ 14:13:04 #99
476782 T.Durden
Bacchus is my homeboy
pi_206922918
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 14:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wat je bedoelt te zeggen is dat Trump zichzelf onmogelijk gemaakt heeft en van Twitter afgegooid is omdat hij constant de ToS overtrad en zelfs opriep tot geweld nadat zijn leugens over verkiezingsfraude maar niet bleven plakken.

Wat ongehoord is en was dat was het gedrag van Trump maar gek genoeg besteed je daar geen aandacht aan.
Leugens (of insinuaties) zijn geen reden om mensen te verbannen, dan kunnen we alle juice kanalen ook wel verbannen.

Of Trump heeft aangezet tot geweld via Twitter, dát is een legitiem punt, maar is op zijn minst discutabel. Tenminste, als je het onpartijdig zou benaderen - daar heb ik eerlijk gezegd ijdele hoop in.
  zaterdag 3 december 2022 @ 14:15:42 #100
476782 T.Durden
Bacchus is my homeboy
pi_206922943
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 14:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Tuurlijk; gooi totaal niet onderbouwde rotzooi het internet op en ga daar vervolgens over discussiëren...

Daar hebben we hier een forum voor: BNW.
Wie zegt dat het niet onderbouwde rotzooi is? Zelfs progressieve nieuwsbronnen hebben later toegegeven dat claims rondom de Biden laptop zeker wel legitiem waren.

Dat jij dat niet onderbouwde rotzooi vindt moet je zelf weten. Ik wil dat graag voor mezelf kunnen bepalen. Daarom lijkt het me niet nodig dat andere voor mij gaan bepalen wat ik wel en niet gefundeerd mag vinden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')