Ik heb wel eens wat zilver gehad, maar blijf het een ingewikkelde belegging vinden. Grote spread en als je belegging enige omvang heeft, moet je ook nog kijken naar je verzekering.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 23:04 schreef nostra het volgende:
Monsterbox Phillies (2023), beetje diversificatie en geinig. En voor als de Russen komen. Geen rendementsmaker.
Klopt, het is eigenlijk alleen maar leuk (en ooit, misschien, een keer zinvol) voor "erbij". Zo'n monsterbox zitten er 500 in (maal ongeveer 25 euro voor een munt, ~21 spot) dus verzekeren is geen ding. Ding is ook nog eens feloranje, loodzwaar en bij voorkeur laat je hem sealed, dus het staat eigenlijk alleen maar in de weg.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 20:28 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik heb wel eens wat zilver gehad, maar blijf het een ingewikkelde belegging vinden. Grote spread en als je belegging enige omvang heeft, moet je ook nog kijken naar je verzekering.
Prima rijtjequote:Op woensdag 17 januari 2024 21:38 schreef monkyyy het volgende:
Hershey, Kinsale Capital Group, Autozone
Friday’s gains put the S&P 500 inches away from 4,796.56, the all-time closing-high set in January 2022. It was also within striking distance of 4,818.62, its intraday record.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 16:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Verslaan jullie de indexen nog een beetje mannen? De S&P index blijft voortdurend nieuwe ATH's neerzetten.
Ik doel op mijn ETF's die gewoon de S&P 500 volgen. Hoger dan dit hebben ze nooit gestaan, staan inmiddels aanzienlijk hoger dan 2022. Kijk maar na.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 16:31 schreef SOG het volgende:
[..]
Friday’s gains put the S&P 500 inches away from 4,796.56, the all-time closing-high set in January 2022. It was also within striking distance of 4,818.62, its intraday record.
Bij jou is het glas niet half leeg of half vol maar zie je 20 volle glazen of? 1 jaar geleden zat de s en p volgens jou ook al tegen een nieuwe ath aan
Goed bezig! Beste manier ook om te investeren imo.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 22:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik doel op mijn ETF's die gewoon de S&P 500 volgen. Hoger dan dit hebben ze nooit gestaan, staan inmiddels aanzienlijk hoger dan 2022. Kijk maar na.
Ik ben wel benieuwd waarom de trackers van de index hoger staan dan de daadwerkelijke index zelf. Heb jij daar een verklaring voor?quote:Op zaterdag 20 januari 2024 10:06 schreef SOG het volgende:
[..]
Goed bezig! Beste manier ook om te investeren imo.
Inmiddels heeft ook de sp500 een ath aangetikt gisteren. Heeft toch 2 jaar geduurd.... wie had dat gedacht toentertijd dat het zo lang zou duren.
Neem aan dat je in een accumulating tracker zit, dan wordt het dividend herbelegd en als het ware geabsorbeerd in de koers, in tegenstelling tot de index zelf, waarvoor het een cashout is.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 16:34 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd waarom de trackers van de index hoger staan dan de daadwerkelijke index zelf. Heb jij daar een verklaring voor?
En ja, ik ben wel benieuwd of veel mensen hier het rendement van de indexen verslagen hebben de laatste 10 jaar. Ik denk niet veel.
Ah dat is de verklaring! Bedankt.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 16:37 schreef nostra het volgende:
[..]
Neem aan dat je in een accumulating tracker zit, dan wordt het dividend herbelegd en als het ware geabsorbeerd in de koers, in tegenstelling tot de index zelf, waarvoor het een cashout is.
Nee natuurlijk niet, maar ik vind het wel een stuk leuker om in individuele aandelen te beleggen.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 16:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
@:nostra Scoort jouw portefeuille beter dan de indexen?
Interessant wel. Ik probeer de psychologie te begrijpen achter 'ik vind het leuker maar ik verdien er minder mee'.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 17:04 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, maar ik vind het wel een stuk leuker om in individuele aandelen te beleggen.
Moet ook zeggen dat ik het niet autistisch bijhoud allemaal, en er zijn ook zeker tijden geweest dat dat wel het geval was, maar vorig jaar zeker niet (hele eindejaarsrally gemist).
Ik zit nu vooral in defensief/contrair (Unies, Barrick, Virtu, KraftHeinz, Roche, SBM) maar iedereen en zijn moeder verdient zijn geld met AI.
Enige (soort van) tracker die ik nu heb is Peaks, maar dat is veel duurder dan een etf en dus eigenlijk niet verstandig. Maar daar gaat elk extraatje heen (al is het 30 euro) en is met 1 druk op de app geregeld. Puur gemak dus.
Oh, dat is gewoon denken dat je het beter weet dan de markt, de pareltjes kan ontdekken of de ondergewaardeerde aandelen kan stockpicken. Soms is dat zo, geeft een dopaminekick. Vaak is dat niet zo, maar dat neemt die overtuiging niet weg, ook al weet je rationeel beter.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 17:08 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Interessant wel. Ik probeer de psychologie te begrijpen achter 'ik vind het leuker maar ik verdien er minder mee'.
Ik d8 dat je een etf genoteerd in euro's had, maar je hebt dus een accumulatie etf lees ik.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 16:34 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd waarom de trackers van de index hoger staan dan de daadwerkelijke index zelf. Heb jij daar een verklaring voor?
En ja, ik ben wel benieuwd of veel mensen hier het rendement van de indexen verslagen hebben de laatste 10 jaar. Ik denk niet veel.
Klopt.quote:Op maandag 22 januari 2024 00:48 schreef SOG het volgende:
[..]
Ik d8 dat je een etf genoteerd in euro's had, maar je hebt dus een accumulatie etf lees ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |