abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212049691
BOUGHT 100 ROG EBS @ 248

(Roche)
Lijkt nu wel erg aantrekkelijk geprijsd te zijn. Ben altijd wel wat huiverig voor individuele pharma's - te grote black box om als leek te beoordelen, claimrisico's - maar ben toch te eigenwijs en het is leuker (of niet...) dan een tracker. Novartis kan op deze niveaus ook nog wel eens om de hoek komen kijken voor een overname, al dat zou wel een mega-deal zijn. Hey, en een samenwerking met nVidia dus zelfs AI meegepakt. :+
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  dinsdag 16 januari 2024 @ 20:08:31 #277
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_212054916
Alphabet eruitgedaan
SOLD GOOG @ 145

Ik koop ze nog wel een keer terug, of schrijf er een put op.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_212055285
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 23:04 schreef nostra het volgende:
Monsterbox Phillies (2023), beetje diversificatie en geinig. En voor als de Russen komen. Geen rendementsmaker.
Ik heb wel eens wat zilver gehad, maar blijf het een ingewikkelde belegging vinden. Grote spread en als je belegging enige omvang heeft, moet je ook nog kijken naar je verzekering.
pi_212055919
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 20:28 schreef maan_man het volgende:

[..]
Ik heb wel eens wat zilver gehad, maar blijf het een ingewikkelde belegging vinden. Grote spread en als je belegging enige omvang heeft, moet je ook nog kijken naar je verzekering.
Klopt, het is eigenlijk alleen maar leuk (en ooit, misschien, een keer zinvol) voor "erbij". Zo'n monsterbox zitten er 500 in (maal ongeveer 25 euro voor een munt, ~21 spot) dus verzekeren is geen ding. Ding is ook nog eens feloranje, loodzwaar en bij voorkeur laat je hem sealed, dus het staat eigenlijk alleen maar in de weg. _O-
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_212056539
O ja en deze nog teruggekocht BOUGHT 500 BYDDY PINK @ 52.35

Nu Virtu nog even met een kut Q4 eroverheen voor de pijn de 25e - en voor de rest HODL.
  woensdag 17 januari 2024 @ 21:38:13 #281
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_212071520
Hershey, Kinsale Capital Group, Autozone
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  woensdag 17 januari 2024 @ 23:11:23 #282
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_212072581
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 21:38 schreef monkyyy het volgende:
Hershey, Kinsale Capital Group, Autozone
Prima rijtje
The more debt, the better
  donderdag 18 januari 2024 @ 15:39:26 #283
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_212078823
Polaris gekocht.
pi_212079163
Same here (gister).

Vandaag: BOUGHT 250 PSH AEB @ 44.8

Ben wel fan van Bill Ackman, maar nooit zo van adoratie of beleggen in fondsen. Echter, zijn trackrecord gaat wel ver en is erg goed. Wel een paar heel grote missers short gemaakt (met name HerbaLife, wat een personal vendetta werd). Nu heeft hij weer een feud met Business Insider, die zijn vrouw van plagiaat beschuldigd heeft, wat resulteert in tweets als encylopedieėn - enigszins in het autismespectrum scoort hij wel. :')

Als het goed is gaat hij niet meer naakt short. Wel goed verdiend aan short in 30 year T's paar maanden terug, positie nu weer gedekt. Discount tov NAV nu ongeveer 35%. Skin in the game en geconcentreerde portfolio.
  vrijdag 19 januari 2024 @ 15:28:30 #285
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_212091843
Aanzienlijke discount.. als hij outperformance heeft gegenereerd, zou je eerder een premium verwachten tov nav, nee?
pi_212092474
Verslaan jullie de indexen nog een beetje mannen? De S&P index blijft voortdurend nieuwe ATH's neerzetten.
pi_212092657
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 16:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Verslaan jullie de indexen nog een beetje mannen? De S&P index blijft voortdurend nieuwe ATH's neerzetten.
Friday’s gains put the S&P 500 inches away from 4,796.56, the all-time closing-high set in January 2022. It was also within striking distance of 4,818.62, its intraday record.

Bij jou is het glas niet half leeg of half vol maar zie je 20 volle glazen of? 1 jaar geleden zat de s en p volgens jou ook al tegen een nieuwe ath aan :P
pi_212097416
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 16:31 schreef SOG het volgende:

[..]
Friday’s gains put the S&P 500 inches away from 4,796.56, the all-time closing-high set in January 2022. It was also within striking distance of 4,818.62, its intraday record.

Bij jou is het glas niet half leeg of half vol maar zie je 20 volle glazen of? 1 jaar geleden zat de s en p volgens jou ook al tegen een nieuwe ath aan :P
Ik doel op mijn ETF's die gewoon de S&P 500 volgen. Hoger dan dit hebben ze nooit gestaan, staan inmiddels aanzienlijk hoger dan 2022. Kijk maar na.
pi_212100450
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 22:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik doel op mijn ETF's die gewoon de S&P 500 volgen. Hoger dan dit hebben ze nooit gestaan, staan inmiddels aanzienlijk hoger dan 2022. Kijk maar na.
Goed bezig! Beste manier ook om te investeren imo.

Inmiddels heeft ook de sp500 een ath aangetikt gisteren. Heeft toch 2 jaar geduurd.... wie had dat gedacht toentertijd dat het zo lang zou duren.
pi_212104701
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 10:06 schreef SOG het volgende:

[..]
Goed bezig! Beste manier ook om te investeren imo.

Inmiddels heeft ook de sp500 een ath aangetikt gisteren. Heeft toch 2 jaar geduurd.... wie had dat gedacht toentertijd dat het zo lang zou duren.
Ik ben wel benieuwd waarom de trackers van de index hoger staan dan de daadwerkelijke index zelf. Heb jij daar een verklaring voor?

En ja, ik ben wel benieuwd of veel mensen hier het rendement van de indexen verslagen hebben de laatste 10 jaar. Ik denk niet veel. ;)

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2024 16:34:40 ]
pi_212104725
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 16:34 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik ben wel benieuwd waarom de trackers van de index hoger staan dan de daadwerkelijke index zelf. Heb jij daar een verklaring voor?

En ja, ik ben wel benieuwd of veel mensen hier het rendement van de indexen verslagen hebben de laatste 10 jaar. Ik denk niet veel. ;)
Neem aan dat je in een accumulating tracker zit, dan wordt het dividend herbelegd en als het ware geabsorbeerd in de koers, in tegenstelling tot de index zelf, waarvoor het een cashout is.
pi_212104855
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 16:37 schreef nostra het volgende:

[..]
Neem aan dat je in een accumulating tracker zit, dan wordt het dividend herbelegd en als het ware geabsorbeerd in de koers, in tegenstelling tot de index zelf, waarvoor het een cashout is.
Ah dat is de verklaring! Bedankt.
pi_212104895
@nostra Scoort jouw portefeuille beter dan de indexen?
pi_212104980
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 16:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
@:nostra Scoort jouw portefeuille beter dan de indexen?
Nee natuurlijk niet, maar ik vind het wel een stuk leuker om in individuele aandelen te beleggen. ;)

Moet ook zeggen dat ik het niet autistisch bijhoud allemaal, en er zijn ook zeker tijden geweest dat dat wel het geval was, maar vorig jaar zeker niet (hele eindejaarsrally gemist).

Ik zit nu vooral in defensief/contrair (Unies, Barrick, Virtu, KraftHeinz, Roche, SBM) maar iedereen en zijn moeder verdient zijn geld met AI.

Enige (soort van) tracker die ik nu heb is Peaks, maar dat is veel duurder dan een etf en dus eigenlijk niet verstandig. Maar daar gaat elk extraatje heen (al is het 30 euro) en is met 1 druk op de app geregeld. Puur gemak dus.
pi_212105008
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 17:04 schreef nostra het volgende:

[..]
Nee natuurlijk niet, maar ik vind het wel een stuk leuker om in individuele aandelen te beleggen. ;)

Moet ook zeggen dat ik het niet autistisch bijhoud allemaal, en er zijn ook zeker tijden geweest dat dat wel het geval was, maar vorig jaar zeker niet (hele eindejaarsrally gemist).

Ik zit nu vooral in defensief/contrair (Unies, Barrick, Virtu, KraftHeinz, Roche, SBM) maar iedereen en zijn moeder verdient zijn geld met AI.

Enige (soort van) tracker die ik nu heb is Peaks, maar dat is veel duurder dan een etf en dus eigenlijk niet verstandig. Maar daar gaat elk extraatje heen (al is het 30 euro) en is met 1 druk op de app geregeld. Puur gemak dus.
Interessant wel. Ik probeer de psychologie te begrijpen achter 'ik vind het leuker maar ik verdien er minder mee'.

Ongeveer zoals een baan leuker kan zijn die minder goed verdient? :P

Peaks heb ik ook een tijdje gehad maar toen ik zag dat de rendementen slechter waren dan de S&P toch ook maar over gezet.
pi_212105067
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 17:08 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Interessant wel. Ik probeer de psychologie te begrijpen achter 'ik vind het leuker maar ik verdien er minder mee'.
Oh, dat is gewoon denken dat je het beter weet dan de markt, de pareltjes kan ontdekken of de ondergewaardeerde aandelen kan stockpicken. Soms is dat zo, geeft een dopaminekick. Vaak is dat niet zo, maar dat neemt die overtuiging niet weg, ook al weet je rationeel beter.
pi_212125752
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 16:34 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]

Ik d8 dat je een etf genoteerd in euro's had, maar je hebt dus een accumulatie etf lees ik.
pi_212126507
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2024 00:48 schreef SOG het volgende:

[..]
Ik d8 dat je een etf genoteerd in euro's had, maar je hebt dus een accumulatie etf lees ik.
Klopt.
pi_212151863
Gekocht: India etf (NDIA) tegen ¤7,95
pi_212211729
Blij dat ik m'n Avantium er weken geleden voor > ¤4 eruit heb gegooid. Volgens mij gaan ze het financieel niet redden op termijn.

Idem Signify vorige week eruit gegooid.

[ Bericht 30% gewijzigd door blomke op 29-01-2024 12:36:13 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')