abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206877690
Vriendelijke reminder aan allen om de winterbanden te wisselen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_206877697
Doen LeSage! En een foto he. I Love!
pi_206877701
Ik heb geen winterbanden, niet op de auto en niet op de fiets.
pi_206877707
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 09:28 schreef exode het volgende:
Van de winterbanden? :P

@BE wat een rollercoaster is het toch he, dat medische circus. Veel sterkte, ik kan me voorstellen dat je hoofd echt even niet naar de feestdagen staat :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206877721
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 09:06 schreef exode het volgende:
Ik heb weer een pakket mysterie, van de Hema. Maandag besteld, 28 november dus. DHL zegt dat ze het gisteren om 11:30 hebben bezorgd, maar toen was er niemand thuis. De buren hebben het pakket ook niet. De Hema zegt dat het 26 november is bezorgd en doen verder niets. Apart, het pakket is dus terug in de tijd gegaan.

Kortom, ik ga DHL maar eens lastigvallen.
Mijn pakketje van Hema is laatst spoorloos verdwenen.
Gelukkig deed de klantenservice heel makkelijk en was het geld meteen terug.
pi_206877729
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 09:28 schreef exode het volgende:
Als ie staat krijgen jullie sowieso een foto!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206877755
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2022 09:33 schreef LeSage het volgende:

[..]
Als ie staat krijgen jullie sowieso een foto!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oooooooh, ja, wat leuk.
Hier zijn we bijna klaar met de Kerst sets bouwen, daarna gaan we de setup bedenken en verder bouwen. Vorig jaar hadden we een grote skihelling, dit jaar willen we wat anders.
pi_206877761
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2022 08:33 schreef arvensis het volgende: Ik zag op facebook dat je kant en klare surprises kan kopen voor ¤10. Echt ontzettend triest. _O-
Ik vind dat niet triester dan je als ouder mega uitleven op de surprise van je kind. Tevens bedankt voor de tip. Als kind volgend jaar geen zin heeft, weet ik dat het ook anders kan *)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 30 november 2022 @ 09:46:45 #9
35189 Troel
scherp en bot
pi_206877800
Ik ben zo blij dat het achter de rug is. Oudste vindt dat dus echt verschrikkelijk. Jongste houdt wel van knutselen, maar dan lukt het niet zoals hij het in gedachten had en brrrrr...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_206877956
Hier nog geen surprises, maar de oudste zit nu in groep 4 dus ik vrees dat we er volgend jaar wel aan moeten... Ik vond het als kind zelf best leuk maar mijn jongens hebben nul interesse in knutselen dus dat wordt nog wat.

Kerstboom ga ik volgende week opzetten, eerst de Sint!
pi_206878058
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2022 09:39 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik vind dat niet triester dan je als ouder mega uitleven op de surprise van je kind. Tevens bedankt voor de tip. Als kind volgend jaar geen zin heeft, weet ik dat het ook anders kan *)
Dikke tip voor easy zelfgemaakte surprise: van die verpakkingsschuimpjes in een enorm cellefaan, als een snoepzak rollen en met een strik eromheen. Geeft net genoeg zooi in de klas en ziet er best profi uit. Was mijn beste surprise ooit :D
pi_206878069
Hier geen surprises, we doen wel wat cadeautjes, maar eigenlijk weet iedereen al wat 'ie krijgt.
En ik heb mn hoofd niet in dicht-stand staan, dus ik denk dat er ook geen gedichten zijn dit jaar.
Misschien moet het maar het einde van het sint tijdperk zijn een keer.

Ik heb een spier in mn rug verrekt, zo'n plek waarvan je niet weet dat er spieren zitten normaal gesproken, maar die ik nu dus bij elke beweging voel :{
Fake it till you make it...
  woensdag 30 november 2022 @ 10:20:32 #13
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_206878095
Wij wilden vorige week ook de winterbanden-wissel laten doen. We hadden de banden bij de garage opgeslagen, omdat wij er hier niet genoeg ruimte voor hebben. Dat was de garagehouder echter een beetje vergeten, die bleek twee van onze banden aan iemand anders verkocht te hebben. :o 8)7 Dus nu rijden we met twee winterbanden en twee zomerbanden, in afwachting van bericht van de garagehouder over een nieuw paar winterbanden.

[ Bericht 0% gewijzigd door trui op 30-11-2022 10:45:00 ]
in de haak.
  woensdag 30 november 2022 @ 10:21:48 #14
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_206878107
Hier doen we ook niet meer aan surprises, ik vind 't wel jammer, maar ja. In plaats van pakjes-avond doen we hapjes-avond en met kerst voor iedereen wat cadeautjes onder de boom.
in de haak.
pi_206878147
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 08:46 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Hier wilde ik nog even voor jompelen *O*!! Oma Mushanga :D O+.
Ik werd tante op mijn 12e, is ook heel tof hoor :Y.
Haha, thanx :D :*
Dochter werd zus op dr 12e :Y Zoon kijkt al uit naar het oom zijn. Ben zo benieuwd hoe hij het zal vinden. Nooit eerder een baby in zn buurt gehad.

@BE, wat een rottijd voor jullie. Dat afwachten en onzekerheid is zo kut ;( Sterkte voor jullie :*

Ik weet niet eens wat voor banden ik onder mn auto heb :') Van fiets weet ik dat wel en ook dat achterband versleten is. Maar kan nog niet vervangen worden omdat de bagagedrager kaduuk is en eerst gemaakt moet worden. Zit nu met een metalen stangetje en tape vast :+

Ik ben zó moe. Maar 4 uur geslapen vannacht. Steeds als ik bijna sliep moest ik of hoesten óf kreeg ik een heel naar gevoel alsof mijn lichaam verstijfde :? Waarna ik bang was om mn ogen dicht te doen. En dat op repeat :{

Zoon wil zn sint kadootjes onder de kerstboom :') Scheelt iig zak zoeken. Én surprise maken :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  woensdag 30 november 2022 @ 10:27:28 #16
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_206878170
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 10:25 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Haha, thanx :D :*
Dochter werd zus op dr 12e :Y Zoon kijkt al uit naar het oom zijn. Ben zo benieuwd hoe hij het zal vinden. Nooit eerder een baby in zn buurt gehad.
Dat is wel bijzonder nieuws inderdaad, Mushanga, gefeliciteerd!
in de haak.
pi_206878183
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 10:27 schreef trui het volgende:

[..]
Dat is wel bijzonder nieuws inderdaad, Mushanga, gefeliciteerd!
Dank! :)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_206878278
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2022 09:39 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:D! Groot gelijk heb je.

Ik heb me samen met dochter wel enorm uitgeleefd op haar surprise. Daar hebben we veel plezier aan beleefd. Gek eigenlijk, want normaliter haat ik dit soort obligate schoolactiviteiten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 30 november 2022 @ 10:44:33 #19
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_206878328
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 10:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
:D! Groot gelijk heb je.

Ik heb me samen met dochter wel enorm uitgeleefd op haar surprise. Daar hebben we veel plezier aan beleefd. Gek eigenlijk, want normaliter haat ik dit soort obligate schoolactiviteiten.
ik vond 't ook altijd hartstikke leuk. Maar ik snap ook als mensen er juist een hekel aan hebben hoor. Bij ons werd er vanuit school overigens wel aangegeven dat ze verwachtten dat ouders wat ondersteuning zouden bieden.
in de haak.
pi_206878368
Ik vind vooral de tijdsdruk vervelend. We hadden dit jaar precies 0 weekenden voor de surprise dus dat moest op woensdagmiddag. En dan moeten er voor Sint met familie ook nog drie surprises en vier gedichten en het komt ondanks een overload aan ouders toch altijd op mij neer }:|

Maar het proces was verder prima, want zoon had een plan gemaakt en een lijstje geschreven en we hebben heel gezellig een gewinkeld O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_206878382
Hier stond duidelijk op de instructiebrief dat het de bedoeling is dat de kinderen de surprise zélf maken. Vorig jaar was dat ook zo, dus ik ben benieuwd.

Zoonlief het het dus vooral zelf gedaan. Zijn idee (sushirol gemaakt), ik heb m vooral geholpen met vasthouden zodat hij dingen kon vasttapen (is lastig in je eentje), en we hebben samen heel veel propjes gemaakt van crêpepapier en die met heel veel lijm vastgeplakt.
pi_206878395
Ik werd voor het eerste tante op mijn 14e. Leek me super leuk, maar ik vond het verschrikkelijk. Alles draaide sindsdien om de kinderen. Een normaal gesprek voeren met m’n zussen was praktisch onmogelijk en alle uitjes moesten kindvriendelijk. En dan kreeg ik weer zo’n stinkende plank in m’n armen geduwd die aan m’n haar bleef trekken (oudste neefje had een spierafwijking en spuugde continu. Kon hij niks aan doen, maar maakte hem beet moeten houden wel heel vervelend)... Heeft er voor gezorgd dat ik tot m’n 25e er zeker van was dat ik nooit kinderen wilde.

Qua surprises was mijn makkelijkste surprise ooit een theezakje. Zo’n stuk beschermfoam van apparaten omvouwen. Twee kanten dichtplakken, bovenkant dichtvouwen en vastnieten. Troep er in, touw met thee label eraan vast maken (op dat label kan weer je gedicht) en klaar. Duurde 10 minuten dacht ik, en het heeft tot ik van school ging aan de muur van het klaslokaal gehangen (ik had mijn mentor, lerares Engels). Ik ga tzt (volgend jaar denk ik) mijn kinderen vooral managen en helpen met tips, het maken mogen ze zelf doen. Maar ze hebben al meerdere keren met mijn surprise (voor familie) geholpen.
  woensdag 30 november 2022 @ 10:55:34 #23
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206878427
Ik werd voor de derde keer zus op mijn 11e en vond dat niet vervelend, maar ik was dan ook al gewend dat mijn hele leven om kleine kinderen draaide. Er waren altijd baby's bij ons. Dat vond ik wel vervelend... Pleegzus worden op mijn 23e vond ik een stuk ingewikkelder, want waar wij dachten dat mijn moeder aan het schakelen was naar de oma-rol, besloot zij nog voor 18 jaar een extra kind een thuis te bieden. Dat heeft wel voor de nodige wrijving gezorgd...en nog af en toe.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_206878471
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 10:44 schreef trui het volgende:

[..]
ik vond 't ook altijd hartstikke leuk. Maar ik snap ook als mensen er juist een hekel aan hebben hoor. Bij ons werd er vanuit school overigens wel aangegeven dat ze verwachtten dat ouders wat ondersteuning zouden bieden.
Ik vind het eigenlijk best leuk om te doen, maar de lootjes worden steeds zo laat getrokken en dan moet je juist in een hectische tijd van het jaar zoiets nog even snel doen, zonder te weten hoe en waarmee. Daar word ik dan wat chagrijnig van. Maar dochter is belachelijk creatief, handig en secuur, dus die maakt ook zelf wel iets moois.

SPOILER
Mijn tips voor onhandige ouders:
- snijmachine kopen
- lijm zoveel mogelijk vermijden en in plaats daarvan fotosplitjes gebruiken (beste uitvinding ooit)
- nieten wat je maar kunt
- altijd zorgen dat je wat dozen in huis hebt
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_206878556
Ik heb jongste geholpen met zijn surprise. Die heeft een hekel aan knutselen. We hebben een burrito gemaakt, want lievelingseten van het kind. Jammer dat het gelootte kind van vriendje in groep 3 naar etteren in groep 8 is gegaan, dus hij was niet blij met het lootje. Maar hij deed zijn best. Niet overdreven mooi, maar zeker wel herkenbaar :P

We waren ook de afgelopen 2 weekenden niet thuis plus ik die doordeweeks half weg was ivm verhuizing van mijn ouders. Dus ik was heel blij dat dat weekend daarvoor de lootjes al hadden. Nu was het in 2 dagen af en hoefde ik er niet meer naar om te kijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')