Daarmee zou de VVD die fusiepartij meteen in de tang hebben en kan je niet meer geloofwaardig oppositie voeren. Want de VVD zal zeggen dat je het overal mee eens was, en de rest van de oppositie zal zeggen dat je onderdeel van het establishment bent en je geen alternatief bent maar meer van hetzelfde.quote:Op woensdag 8 februari 2023 09:29 schreef Hanca het volgende:
Het kabinet gaat dan gewoon voorstellen doen uit hun coalitie-akkoord, dat zit zo dicht bij wat PvdA/GL willen dat die echt niet steeds zulke wetten tegen kunnen houden zonder dat er gemor komt bij hun achterban.
PvdA/GL die klimaatmaatregelen of armoedebestrijding tegen houden, dat gaat hem echt niet worden.
Het zou gewoon zo blijven als het nu is.quote:Op woensdag 8 februari 2023 09:36 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Daarmee zou de VVD die fusiepartij meteen in de tang hebben en kan je niet meer geloofwaardig oppositie voeren. Want de VVD zal zeggen dat je het overal mee eens was, en de rest van de oppositie zal zeggen dat je onderdeel van het establishment bent en je geen alternatief bent maar meer van hetzelfde.
Dit ga ik dan ook maar doen.quote:Op woensdag 8 februari 2023 08:24 schreef Spablauw214 het volgende:
Stemwijzer gedaan: CDA. En daarachter Triple B
Zodra de stemwijzer van mijn eigen provincie live gaat nog eens kijken.
Ik denk dat dit de enige 4 provincies zijn die een StemWijzer hebben gekocht. En dat andere provincies dat niet hebben gedaan of bij een andere aanbieder (KiesKompas, MijnStem etc.)quote:Op woensdag 8 februari 2023 11:46 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dit ga ik dan ook maar doen.
Er staan nu maar 4 provincies (aangekondigd), komen de andere er nog überhaupt bij?
Veel komt later. Overijssel en Drenthe zijn de enigste die beschikbaar zijn. Maar vel komt op hetzelfde neer heb ik het idee.quote:Op woensdag 8 februari 2023 11:46 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dit ga ik dan ook maar doen.
Er staan nu maar 4 provincies (aangekondigd), komen de andere er nog überhaupt bij?
Het is zo jammer in dit land dat je niet groen kan stemmen zonder ook meteen het hele GL partijprogramma er gratis bij te krijgen.quote:Op woensdag 8 februari 2023 12:05 schreef Hanca het volgende:
Hier een speciaal groen kieskompas voor Zuid-Holland: https://www.groenekieskompas.nl/
Als je als Kamer begrotingen gaat afstemmen oid dan kan het kabinet niet veel anders meer. (nog los van het instrument van de MvW)...quote:Op woensdag 8 februari 2023 09:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoe dan? De Eerste Kamer kan geen TK-verkiezingen uitschrijven hoor. Je krijgt dan eerder de situatie dat de regering om steun gaat hengelen bij de meer rechtse partijen, als Roodgroen zich niet constructief opstelt.
Idem hier.quote:Op woensdag 8 februari 2023 22:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is zo jammer in dit land dat je niet groen kan stemmen zonder ook meteen het hele GL partijprogramma er gratis bij te krijgen.
Maar wat wil je dan, GroenRechts? Doen alsof het bedrijfsleven boven alles stellen tegelijk met echt serieuze klimaatpolitiek waarbij je alles op alles stelt voor het halen van die 2 graden doelstelling kan?quote:Op woensdag 8 februari 2023 22:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is zo jammer in dit land dat je niet groen kan stemmen zonder ook meteen het hele GL partijprogramma er gratis bij te krijgen.
Als je begrotingen gaat wegstemmen, zet je bijvoorbeeld de politieagenten zonder salaris (of bij andere begrotingen talloza andere mensen). Dat is wel extreem drastisch doen.quote:Op woensdag 8 februari 2023 22:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je als Kamer begrotingen gaat afstemmen oid dan kan het kabinet niet veel anders meer. (nog los van het instrument van de MvW)...
Groenliberalisme is wel degelijk een bestaande stroming.quote:Op woensdag 8 februari 2023 22:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar wat wil je dan, GroenRechts? Doen alsof het bedrijfsleven boven alles stellen tegelijk met echt serieuze klimaatpolitiek waarbij je alles op alles stelt voor het halen van die 2 graden doelstelling kan?
Het is niet voor niets dat de rechtse partijen niet groen zijn, het botst met hun economische visie van eeuwige groei.
Ik wil geen hyperprogressief politiek-correct en hypocriet beleid.quote:Op woensdag 8 februari 2023 22:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar wat wil je dan, GroenRechts? Doen alsof het bedrijfsleven boven alles stellen tegelijk met echt serieuze klimaatpolitiek waarbij je alles op alles stelt voor het halen van die 2 graden doelstelling kan?
Het is niet voor niets dat de rechtse partijen niet groen zijn, het botst met hun economische visie van eeuwige groei.
Richt je een partij op. Het kan nog wel diverser hoorquote:Op woensdag 8 februari 2023 23:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik wil geen hyperprogressief politiek-correct en hypocriet beleid.
Ik ben geen hielenlikker, dus dat is gedoemd te mislukken.quote:Op woensdag 8 februari 2023 23:11 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Richt je een partij op. Het kan nog wel diverser hoor
Dan is D66/VOLT het meest dichtbij.quote:Op woensdag 8 februari 2023 23:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben geen hielenlikker, dus dat is gedoemd te mislukken.
D66 is niet groen, Volt is gewoon GL maar dan zonder het enige stuk overlap dat ik met GL heb.quote:Op woensdag 8 februari 2023 23:18 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Dan is D66/VOLT het meest dichtbij.
Ik denk dat SP de juiste keuze op links is inderdaad. Net als met dat vuurwerkverbod. SP was gezond kritisch en loopt niet blind achter links aan alleen omdat het hun ideologie is. Gewoon kritische vragen stellenquote:Op donderdag 9 februari 2023 00:55 schreef sirdanilot het volgende:
Ik mag deze keer voor het eerst vanuit het buitenland stemmen voor de eerste kamer. Dat heet kiescollege niet-ingezetenen.
Ik ga sowieso SP stemmen want ik wil dat woningen betaalbaar worden. Ik hoop dat de SP ook woningbouw wil aanbesteden
Er is inderdaad wel een stroming die een zo groen mogelijke economische groei wil, maar echt werken aan klimaatverandering betekent bijvoorbeeld veel regels voor bedrijven qua uitstoot, het betekent op termijn het verbieden van het gebruik van fossiele brandstoffen en het betekent vooral ook erkennen dat een eeuwigdurende groei van de economie gewoon niet kan. En dat past toch allemaal slecht bij het liberalisme, daarom zie je weinig GroenRechtse partijen (al was D66 met name onder Pechtold wel erg rechts en werd de partij in de tussentijd ook steeds groener, maar dat botste dan ook wel eens).quote:Op woensdag 8 februari 2023 23:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Groenliberalisme is wel degelijk een bestaande stroming.
Het is allemaal niet zo zwart wit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |