Mooie zelfkritische site met goede ideeën. Ik heb dat trouwens wel vaker gezien bij het CDA, het partijprogramma van voor de overname van Hoekstra beschreef gelijksoortige dingen.quote:Op donderdag 2 februari 2023 13:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat klopt ook.
Ik heb het stuk op https://www.voorheelnederland.nu inmiddels doorgelezen. Het moet gezegd, het is niet slecht. Ze steken ook wel de hand in eigen boezem.
Alleen het blijft ongeloofwaardig dat ze deel uitmaken van een kabinet dat iets anders nastreeft. Dus zo lang het CDA niet uit de coalitie stapt, hecht ik er niet zo veel waarde aan.
Ja, kort gezegd komt het neer op minder management by excelsheet en het terugbrengen van de menselijke maat. Prima voorstellen staan erin. Het zijn natuurlijk ook wel veel klassieke CDA-stokpaardjes maar dat geeft tegelijkertijd de tijdloosheid van hun uitgangspunten aan.quote:Op donderdag 2 februari 2023 14:11 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Mooie zelfkritische site met goede ideeën. Ik heb dat trouwens wel vaker gezien bij het CDA, het partijprogramma van voor de overname van Hoekstra beschreef gelijksoortige dingen.
Ik denk dat het probleem voor het CDA is dat van de verschillende facties de rechtervleugel voornamelijk de dienst uitmaakt. De rechtervleugel is vergelijkbaar met de VVD en bestaat voornamelijk uit mensen die het beleid bepalen. Zolang die niet wat meer in hun hok worden gezet die ik de partij geen andere richting opgaan, hoe goed de andere facties het probleem ook doorzien.
Zoiets zal heel moeilijk zijn als je een groot deel van de partij tegen je hebt. Zie hoe bijvoorbeeld Omtzigt hoe er met Omtzigt is omgegaan.quote:Op donderdag 2 februari 2023 14:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je zou denken dat ik zo’n partij toch wel iemand rond moet lopen die het CDA weer landelijk - geloofwaardig - op de kaart kan zetten, alleen dat lukt steeds maar niet.
In Belgie, Frankrijk en Zweden hebben ChristenDemocraten verre van dominantie. En kan je de Tory's Christendemocraat noemen?quote:Op donderdag 2 februari 2023 10:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Eigenlijk kan je wel stellen dat het CDA al sinds het vertrek van Lubbers een aflopende zaak is, afgezien van de opleving onder Balkenende.
Wat op zich bijzonder is, want over heel Europa gezien is de christendemocratie (samen met de sociaaldemocratie) nog altijd dominant.
Zie uitslag laatste verkiezingen Europees Parlement. Christendemocraten en Sociaaldemocraten overtuigend de grootste. De liberalen volgen op gepaste afstand.quote:Op donderdag 2 februari 2023 16:02 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
In Belgie, Frankrijk en Zweden hebben ChristenDemocraten verre van dominantie. En kan je de Tory's Christendemocraat noemen?
Opleving ja? Die kerel is bijna 10 jaar premier geweest. CDA scoorde al die verkiezingen ook goed.quote:Op donderdag 2 februari 2023 10:26 schreef Spablauw214 het volgende:
afgezien van de opleving onder Balkenende.
Die foto ook.quote:Op zondag 5 februari 2023 13:48 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ik denk dat de geheime afspraak van de baan is
We hebben niet lang hoeven wachten op een nieuw dieptepunt.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 15:42 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ] Wat zijn dit voor een kleuters joh?
De VVD heeft bezuinigd op haar campagneteam en het overgegeven aan de kinderen van de school waar Rutte les geeft, oid?quote:Op dinsdag 7 februari 2023 15:42 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ] Wat zijn dit voor een kleuters joh?
Dat is de nieuwe aanpak van de polarisatie bij de VVDquote:Op dinsdag 7 februari 2023 16:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
De VVD heeft bezuinigd op haar campagneteam en het overgegeven aan de kinderen van de school waar Rutte les geeft, oid?
Eerst die poster, nu die trui, dat kan toch niet?
Lijkt me prachtig om wat collega's op de kast te jagen met zo'n ding.quote:
https://www.vvd.nl/webshop/quote:Op dinsdag 7 februari 2023 18:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Lijkt me prachtig om wat collega's op de kast te jagen met zo'n ding.
Dan moet je een mail sturen: https://www.vvd.nl/webshop/quote:Op dinsdag 7 februari 2023 18:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Geef je op als vrijwilliger: https://www.vvd.nl/doe-mee/quote:Op dinsdag 7 februari 2023 18:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk dat de VVD oprecht bang is dat ze niet de grootste worden. Ik hoorde Rutte in een interview zeggen dat “het gaat tussen de VVD en de tandem PvdA/GL”. Dat het al vast ligt dat een van die 2 de grootste moet worden heb ik blijkbaar gemist geloof ik.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 18:48 schreef Janneke141 het volgende:
Maar zonder gekheid, als het niet zo lachwekkend was dan was het om te huilen. We hadden in ons land altijd nog wel het fatsoen om campagnes om eigen standpunten te laten draaien, en niet zo zeer om anderen onderuit te halen. Helaas hebben we dat nu ook al van de Amerikanen overgenomen - en dan nog niet eens door een of ander populistisch clubje, maar door 's lands grootste partij.
En tevens de partij waar ik jaren op gestemd heb. Treurig dat ze op deze manier verder willen, maar het maakt de kans dat ik weer op ze ga stemmen nu niet bepaald groter. Kinderachtig gedoe.
Vind dat best een gevaarlijke uitspraak van Rutte want het zet mij ook wel aan het denken om - als het dan zo nodig een tweestrijd moet zijn - om dan op PvdA te stemmen.quote:Op woensdag 8 februari 2023 08:29 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik denk dat de VVD oprecht bang is dat ze niet de grootste worden. Ik hoorde Rutte in een interview zeggen dat “het gaat tussen de VVD en de tandem PvdA/GL”. Dat het al vast ligt dat een van die 2 de grootste moet worden heb ik blijkbaar gemist geloof ik.
Ik kwam ook op PvdD, voor GL. De partij waarop ik vanwege landelijke zaken ga stemmen (CU) werd 5e. Grootste verschil: ik ben voor uitkoop boeren en tegen beschermen landbouwgrond. Als de verkiezingen niet ook voor de Eerste Kamer waren, zou ik misschien wel wat anders dan CU stemmen.quote:Op woensdag 8 februari 2023 08:25 schreef alpeko het volgende:
Ik woon niet in Drenthe maar toch even die Stemwijzer gedaan. PvdD. Toevallig ook de partij waar ik landelijk op stemde de laatste keer. Vrijdag is de Stemwijzer voor Brabant gereed. Kijken of dat er dan ook uit komt.
Als premier zou hij blij moeten zijn met elke stem op PvdA/GL, dat houdt het voor zijn kabinet werkbaar. Het lijkt haast alsof hij de tweestrijd wil oppompen om zo PvdA/GL meer stemmen te geven van SP en PvdD (naast dat de VVD meer stemmen zou moeten weghalen uit de rechtse hoek, natuurlijk).quote:Op woensdag 8 februari 2023 08:29 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik denk dat de VVD oprecht bang is dat ze niet de grootste worden. Ik hoorde Rutte in een interview zeggen dat “het gaat tussen de VVD en de tandem PvdA/GL”. Dat het al vast ligt dat een van die 2 de grootste moet worden heb ik blijkbaar gemist geloof ik.
Bij mij staat BVNL godzijdank onderaan. Daarna JA21 en FVD. Bovenaan GL, D’66 en Volt.quote:Op woensdag 8 februari 2023 07:59 schreef Alan_Bastard het volgende:
Hier ook Drenthe... BVNL bovenaan, maar ik ga denk ik stemmen op mijn nummer 2: BBB of op JA21
Vorige keer op JA21 gestemd (althans op de mensen die nu JA21 zijn) en die hebben het best goed gedaan. Ook daar zit ik dicht bij, dus wellicht krijgen zij mijn stem
Als de tandem van PvdA en GL echt de grootste weet te worden kunnen ze er ook nog voor kiezen om gewoon alles te blokkeren en nieuwe TK-verkiezingen af te dwingen, natuurlijk.quote:Op woensdag 8 februari 2023 08:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als premier zou hij blij moeten zijn met elke stem op PvdA/GL, dat houdt het voor zijn kabinet werkbaar. Het lijkt haast alsof hij de tweestrijd wil oppompen om zo PvdA/GL meer stemmen te geven van SP en PvdD (naast dat de VVD meer stemmen zou moeten weghalen uit de rechtse hoek, natuurlijk).
Hoe dan? De Eerste Kamer kan geen TK-verkiezingen uitschrijven hoor. Je krijgt dan eerder de situatie dat de regering om steun gaat hengelen bij de meer rechtse partijen, als Roodgroen zich niet constructief opstelt.quote:Op woensdag 8 februari 2023 08:49 schreef Spablauw214 het volgende:
Als de tandem van PvdA en GL echt de grootste weet te worden kunnen ze er ook nog voor kiezen om gewoon alles te blokkeren en nieuwe TK-verkiezingen af te dwingen, natuurlijk.
Ik vraag me af of D66 en CU dat pikken. Die zitten helemaal niet te wachten op BBB en JA21.quote:Op woensdag 8 februari 2023 09:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoe dan? De Eerste Kamer kan geen TK-verkiezingen uitschrijven hoor. Je krijgt dan eerder de situatie dat de regering om steun gaat hengelen bij de meer rechtse partijen, als Roodgroen zich niet constructief opstelt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |