abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207820058
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 13:20 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat klopt ook.

Ik heb het stuk op https://www.voorheelnederland.nu inmiddels doorgelezen. Het moet gezegd, het is niet slecht. Ze steken ook wel de hand in eigen boezem.

Alleen het blijft ongeloofwaardig dat ze deel uitmaken van een kabinet dat iets anders nastreeft. Dus zo lang het CDA niet uit de coalitie stapt, hecht ik er niet zo veel waarde aan.
Mooie zelfkritische site met goede ideeën. Ik heb dat trouwens wel vaker gezien bij het CDA, het partijprogramma van voor de overname van Hoekstra beschreef gelijksoortige dingen.

Ik denk dat het probleem voor het CDA is dat van de verschillende facties de rechtervleugel voornamelijk de dienst uitmaakt. De rechtervleugel is vergelijkbaar met de VVD en bestaat voornamelijk uit mensen die het beleid bepalen. Zolang die niet wat meer in hun hok worden gezet die ik de partij geen andere richting opgaan, hoe goed de andere facties het probleem ook doorzien.
Incelfrikandel
pi_207820136
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 14:11 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Mooie zelfkritische site met goede ideeën. Ik heb dat trouwens wel vaker gezien bij het CDA, het partijprogramma van voor de overname van Hoekstra beschreef gelijksoortige dingen.

Ik denk dat het probleem voor het CDA is dat van de verschillende facties de rechtervleugel voornamelijk de dienst uitmaakt. De rechtervleugel is vergelijkbaar met de VVD en bestaat voornamelijk uit mensen die het beleid bepalen. Zolang die niet wat meer in hun hok worden gezet die ik de partij geen andere richting opgaan, hoe goed de andere facties het probleem ook doorzien.
Ja, kort gezegd komt het neer op minder management by excelsheet en het terugbrengen van de menselijke maat. Prima voorstellen staan erin. Het zijn natuurlijk ook wel veel klassieke CDA-stokpaardjes maar dat geeft tegelijkertijd de tijdloosheid van hun uitgangspunten aan.

Maar na de verkiezingen zal het allemaal wel weer de la in gaan om vervolgens bij de VVD op schoot te gaan zitten. Of ze gaan er onderling ruzie over maken. Zoals je idd al aangeeft. Het CDA is een relatief vergrijsde partij en ik heb toch altijd het idee dat de oudere leden een stevige vinger in de pap hebben, net als na de afgelopen verkiezingen dat verhaal dat “het CDA nou eenmaal in de regering thuishoort”.

Je zou denken dat ik zo’n partij toch wel iemand rond moet lopen die het CDA weer landelijk - geloofwaardig - op de kaart kan zetten, alleen dat lukt steeds maar niet.
pi_207821177
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2023 14:17 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Je zou denken dat ik zo’n partij toch wel iemand rond moet lopen die het CDA weer landelijk - geloofwaardig - op de kaart kan zetten, alleen dat lukt steeds maar niet.
Zoiets zal heel moeilijk zijn als je een groot deel van de partij tegen je hebt. Zie hoe bijvoorbeeld Omtzigt hoe er met Omtzigt is omgegaan.
Incelfrikandel
  donderdag 2 februari 2023 @ 16:02:03 #249
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_207821252
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 10:26 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Eigenlijk kan je wel stellen dat het CDA al sinds het vertrek van Lubbers een aflopende zaak is, afgezien van de opleving onder Balkenende.

Wat op zich bijzonder is, want over heel Europa gezien is de christendemocratie (samen met de sociaaldemocratie) nog altijd dominant.
In Belgie, Frankrijk en Zweden hebben ChristenDemocraten verre van dominantie. En kan je de Tory's Christendemocraat noemen?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_207821484
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 16:02 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
In Belgie, Frankrijk en Zweden hebben ChristenDemocraten verre van dominantie. En kan je de Tory's Christendemocraat noemen?
Zie uitslag laatste verkiezingen Europees Parlement. Christendemocraten en Sociaaldemocraten overtuigend de grootste. De liberalen volgen op gepaste afstand.
https://nl.m.wikipedia.or(...)ntsverkiezingen_2019
  donderdag 2 februari 2023 @ 18:24:39 #251
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_207822618
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 10:26 schreef Spablauw214 het volgende:
afgezien van de opleving onder Balkenende.
Opleving ja? Die kerel is bijna 10 jaar premier geweest. CDA scoorde al die verkiezingen ook goed.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_207864597
twitter

Ik denk dat de geheime afspraak van de baan is :D
zie email 27 oktober
pi_207876897
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 13:48 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ik denk dat de geheime afspraak van de baan is :D
Die foto ook. :D
pi_207894131
twitter
Wat zijn dit voor een kleuters joh? :')
zie email 27 oktober
  Moderator dinsdag 7 februari 2023 @ 16:06:02 #255
375570 crew  Cyan9
pi_207894470
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 15:42 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ] Wat zijn dit voor een kleuters joh? :')
We hebben niet lang hoeven wachten op een nieuw dieptepunt. :')
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_207894501
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 15:42 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ] Wat zijn dit voor een kleuters joh? :')
De VVD heeft bezuinigd op haar campagneteam en het overgegeven aan de kinderen van de school waar Rutte les geeft, oid?

Eerst die poster, nu die trui, dat kan toch niet?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_207895944
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 16:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
De VVD heeft bezuinigd op haar campagneteam en het overgegeven aan de kinderen van de school waar Rutte les geeft, oid?

Eerst die poster, nu die trui, dat kan toch niet?
Dat is de nieuwe aanpak van de polarisatie bij de VVD :7
  dinsdag 7 februari 2023 @ 18:40:19 #258
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207896037
Hebben ze ook een webshop?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_207896055
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 18:40 schreef Janneke141 het volgende:
Hebben ze ook een webshop?
Jij wilt ook zo’n trui?
  dinsdag 7 februari 2023 @ 18:43:30 #260
346939 Janneke141
pi_207896082
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 18:41 schreef alpeko het volgende:

[..]
Jij wilt ook zo’n trui?
Lijkt me prachtig om wat collega's op de kast te jagen met zo'n ding.
pi_207896089
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 18:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
https://www.vvd.nl/webshop/
Mailtje sturen!
zie email 27 oktober
pi_207896095
quote:

[..]
Dan moet je een mail sturen: https://www.vvd.nl/webshop/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_207896101
quote:

[..]
Geef je op als vrijwilliger: https://www.vvd.nl/doe-mee/

;)
  dinsdag 7 februari 2023 @ 18:48:51 #264
346939 Janneke141
pi_207896122
Maar zonder gekheid, als het niet zo lachwekkend was dan was het om te huilen. We hadden in ons land altijd nog wel het fatsoen om campagnes om eigen standpunten te laten draaien, en niet zo zeer om anderen onderuit te halen. Helaas hebben we dat nu ook al van de Amerikanen overgenomen - en dan nog niet eens door een of ander populistisch clubje, maar door 's lands grootste partij.

En tevens de partij waar ik jaren op gestemd heb. Treurig dat ze op deze manier verder willen, maar het maakt de kans dat ik weer op ze ga stemmen nu niet bepaald groter. Kinderachtig gedoe.
pi_207896136
VVD politici: We maken ons zorgen om de polarisatie....nee, niet DIE polarisatie!

Godallemachtig :')
pi_207900009
Stemwijzer gedaan van Drenthe.
pi_207902674
Ik ook. BVNL :') wtf
pi_207902710
Hier ook Drenthe... BVNL bovenaan, maar ik ga denk ik stemmen op mijn nummer 2: BBB of op JA21

Vorige keer op JA21 gestemd (althans op de mensen die nu JA21 zijn) en die hebben het best goed gedaan. Ook daar zit ik dicht bij, dus wellicht krijgen zij mijn stem
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 februari 2023 @ 08:00:57 #269
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207902720
Het FD over de 'Dertiende Provincie'
https://fd.nl/politiek/14(...)e-kamer-hhb3caqawSQ0
De Nederlanders in het buitenland die nu ook voor de EK mogen stemmen. Aka 0,2-0,3 Senaatszetel.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_207902921
Stemwijzer gedaan: CDA. En daarachter Triple B :')

Zodra de stemwijzer van mijn eigen provincie live gaat nog eens kijken.
pi_207902944
Ik woon niet in Drenthe maar toch even die Stemwijzer gedaan. PvdD. Toevallig ook de partij waar ik landelijk op stemde de laatste keer. Vrijdag is de Stemwijzer voor Brabant gereed. Kijken of dat er dan ook uit komt.
pi_207902994
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 18:48 schreef Janneke141 het volgende:
Maar zonder gekheid, als het niet zo lachwekkend was dan was het om te huilen. We hadden in ons land altijd nog wel het fatsoen om campagnes om eigen standpunten te laten draaien, en niet zo zeer om anderen onderuit te halen. Helaas hebben we dat nu ook al van de Amerikanen overgenomen - en dan nog niet eens door een of ander populistisch clubje, maar door 's lands grootste partij.

En tevens de partij waar ik jaren op gestemd heb. Treurig dat ze op deze manier verder willen, maar het maakt de kans dat ik weer op ze ga stemmen nu niet bepaald groter. Kinderachtig gedoe.
Ik denk dat de VVD oprecht bang is dat ze niet de grootste worden. Ik hoorde Rutte in een interview zeggen dat “het gaat tussen de VVD en de tandem PvdA/GL”. Dat het al vast ligt dat een van die 2 de grootste moet worden heb ik blijkbaar gemist geloof ik.
pi_207903055
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 08:29 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik denk dat de VVD oprecht bang is dat ze niet de grootste worden. Ik hoorde Rutte in een interview zeggen dat “het gaat tussen de VVD en de tandem PvdA/GL”. Dat het al vast ligt dat een van die 2 de grootste moet worden heb ik blijkbaar gemist geloof ik.
Vind dat best een gevaarlijke uitspraak van Rutte want het zet mij ook wel aan het denken om - als het dan zo nodig een tweestrijd moet zijn - om dan op PvdA te stemmen.
pi_207903070
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 08:25 schreef alpeko het volgende:
Ik woon niet in Drenthe maar toch even die Stemwijzer gedaan. PvdD. Toevallig ook de partij waar ik landelijk op stemde de laatste keer. Vrijdag is de Stemwijzer voor Brabant gereed. Kijken of dat er dan ook uit komt.
Ik kwam ook op PvdD, voor GL. De partij waarop ik vanwege landelijke zaken ga stemmen (CU) werd 5e. Grootste verschil: ik ben voor uitkoop boeren en tegen beschermen landbouwgrond. Als de verkiezingen niet ook voor de Eerste Kamer waren, zou ik misschien wel wat anders dan CU stemmen.
pi_207903089
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 08:29 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als premier zou hij blij moeten zijn met elke stem op PvdA/GL, dat houdt het voor zijn kabinet werkbaar. Het lijkt haast alsof hij de tweestrijd wil oppompen om zo PvdA/GL meer stemmen te geven van SP en PvdD (naast dat de VVD meer stemmen zou moeten weghalen uit de rechtse hoek, natuurlijk).
  woensdag 8 februari 2023 @ 08:46:49 #276
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_207903155
quote:
7s.gif Op woensdag 8 februari 2023 07:59 schreef Alan_Bastard het volgende:
Hier ook Drenthe... BVNL bovenaan, maar ik ga denk ik stemmen op mijn nummer 2: BBB of op JA21

Vorige keer op JA21 gestemd (althans op de mensen die nu JA21 zijn) en die hebben het best goed gedaan. Ook daar zit ik dicht bij, dus wellicht krijgen zij mijn stem
Bij mij staat BVNL godzijdank onderaan. Daarna JA21 en FVD. Bovenaan GL, D’66 en Volt.
pi_207903170
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 08:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als premier zou hij blij moeten zijn met elke stem op PvdA/GL, dat houdt het voor zijn kabinet werkbaar. Het lijkt haast alsof hij de tweestrijd wil oppompen om zo PvdA/GL meer stemmen te geven van SP en PvdD (naast dat de VVD meer stemmen zou moeten weghalen uit de rechtse hoek, natuurlijk).
Als de tandem van PvdA en GL echt de grootste weet te worden kunnen ze er ook nog voor kiezen om gewoon alles te blokkeren en nieuwe TK-verkiezingen af te dwingen, natuurlijk.

Het stokpaardje van de VVD is betrouwbaar en stabiel landsbestuur. Maar als je je campagne baseert op het besmeuren van anderen, kan dat vertrouwen zo verdampen en je geeft de tegenstander zelf een stok om mee te slaan.
  woensdag 8 februari 2023 @ 09:15:43 #278
346939 Janneke141
pi_207903441
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 08:49 schreef Spablauw214 het volgende:
Als de tandem van PvdA en GL echt de grootste weet te worden kunnen ze er ook nog voor kiezen om gewoon alles te blokkeren en nieuwe TK-verkiezingen af te dwingen, natuurlijk.
Hoe dan? De Eerste Kamer kan geen TK-verkiezingen uitschrijven hoor. Je krijgt dan eerder de situatie dat de regering om steun gaat hengelen bij de meer rechtse partijen, als Roodgroen zich niet constructief opstelt.
pi_207903513
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 09:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Hoe dan? De Eerste Kamer kan geen TK-verkiezingen uitschrijven hoor. Je krijgt dan eerder de situatie dat de regering om steun gaat hengelen bij de meer rechtse partijen, als Roodgroen zich niet constructief opstelt.
Ik vraag me af of D66 en CU dat pikken. Die zitten helemaal niet te wachten op BBB en JA21.

Dan ben je als coalitie wel een beetje uitgeregeerd.
pi_207903565
Het kabinet gaat dan gewoon voorstellen doen uit hun coalitie-akkoord, dat zit zo dicht bij wat PvdA/GL willen dat die echt niet steeds zulke wetten tegen kunnen houden zonder dat er gemor komt bij hun achterban.

PvdA/GL die klimaatmaatregelen of armoedebestrijding tegen houden, dat gaat hem echt niet worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')