Je kan een sloopvergunning aanvragen natuurlijk. Dat staat qua afdeling op zich los van de reden waarom je sloopt.quote:Op maandag 4 september 2023 22:41 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Ach, denk dat de overheid van Duitsland daar echt wel een sloopvergunning voor moet afgeven.
Bij gebrek aan beter, persoonlijke aanval.quote:Op maandag 4 september 2023 22:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, de winning van lithium is ook niet goed. Het enige verschil is nog dat lithium grotendeels weer gerecycled kan worden, dus wat eenmaal gewonnen is blijft gewonnen.
Er bestaat geen perfecte oplossing, als er iets gewonnen moet worden (voor welk product of energievorm dan ook) betekent dat gaten in de grond, vervuiling en vaak slechte omstandigheden voor mensen die er werken.
Als je daar zo principieel in bent als jij, dan snap ik best dat je nooit meer iets nieuw koopt en dat waardeer ik aan je.
Je kan ook overal een persoonlijke aanval in zien. Het is hooguit een reactie om iemand aan het denken te zetten. Als je echt tegen vervuiling bent, moet je stoppen met consumeren. Alles wat geproduceerd wordt, vervuilt.quote:Op maandag 4 september 2023 22:43 schreef nomina het volgende:
[..]
Bij gebrek aan beter, persoonlijke aanval.
Dat is weer knap, semantische trukjes.. De politici, machthebbers zijn "Duitsland" en die hebben natuurlijk helemaal geen invloed op boze bedrijven zoals RWE.quote:Op maandag 4 september 2023 22:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het wordt daar gebracht alsof "Duitsland" dat doet maar het is RWE zelf.
Dat is wel een kleine nuance.
Voor een deel ook recycling van nieuws want dit speelde oktober 2022 blijkbaar al (zelfde regio).
[..]
bron: https://www.theguardian.com/world/2022/oct/26/german-windfarm-coalmine-keyenberg-turbines-climate
Solar op daken, dat lijkt me een goed streven. Zonneparken zijn overbodig.quote:Op maandag 4 september 2023 22:45 schreef SymbolicFrank het volgende:
In ieder geval, alle landbouwgebieden doodspuiten en de bomen omhakken voor biomassacentrales en om ruimte te maken voor zonnepanelen en windmolens is niet groen.
Wensdenken. Als we voor 2040 een redelijk uitzicht hebben op 2 werkende kerncentrales dan denk ik dat dat de maximale ambitie wel is voor nu.quote:Als we al die honderden fossiele centrales en zonneparken hier in Nederland weghalen en vervangen door een paar kerncentrales, dan kunnen we in plaats daarvan de natuur weer zijn gang laten gaan.
Sowieso, nutteloos idd.quote:En megastallen puur voor de export hebben wat dat betreft ook geen meerwaarde.
Zie het artikel, ik heb het niet bedacht.quote:Op maandag 4 september 2023 22:48 schreef nomina het volgende:
[..]
Dat is weer knap, semantische trukjes.. De politici, machthebbers zijn "Duitsland" en die hebben natuurlijk helemaal geen invloed op boze bedrijven zoals RWE.
Het zou zomaar kunnen zijn dat die politici juist de belangen van "boze bedrijven" beheren.
Hij zal in ieder geval wel uitgevogeld hebben hoe je werkwoorden vervoegt.quote:Op dinsdag 29 november 2022 21:45 schreef #ANONIEM het volgende:
Robbie Jetten heeft inmiddels uitgedokterd hoe je een huis verwarmd met kernenergie?
Ik had een langer verhaal, maar jij zegt het beter. Het is een voorbeeld van: In der Beschränkung zeigt sich der Meister.quote:Op maandag 4 september 2023 22:41 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Ach, denk dat de overheid van Duitsland daar echt wel een sloopvergunning voor moet afgeven.
Niger heeft maar 4% van de huidige winbare voorraad, stelt weinig voor.quote:Op maandag 4 september 2023 22:48 schreef Ulx het volgende:
Gaat dat gedoe in Niger nog problemen opleveren voor de bouw? Veel uranium komt uit dat land, en als Rusland door die staatgreep weer aan de schakelaar komt dan zie ik ze daar wel weer gebruik van maken.
Op zich ben je bij deze af kunnen zijn als discussiepartner.quote:Op maandag 4 september 2023 22:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je kan ook overal een persoonlijke aanval in zien. Het is hooguit een reactie om iemand aan het denken te zetten. Als je echt tegen vervuiling bent, moet je stoppen met consumeren. Alles wat geproduceerd wordt, vervuilt.
Verder knap dat dat het enige is wat je uit al die reacties weet te halen.
Ik heb eens zitten lezen maar er zou dan in totaal nog voor zo'n 90 jaar uranium zijn op dit moment.quote:Op maandag 4 september 2023 22:57 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Niger heeft maar 4% van de huidige winbare voorraad, stelt weinig voor.
Huh? Geen idee wat ik heb je heb aangedaan maar je gaat de hele tijd in op side-quests en niet op het hoofdverhaal.quote:Op maandag 4 september 2023 22:58 schreef nomina het volgende:
[..]
Op zich ben je bij deze af kunnen zijn als discussiepartner.
Maar daardoor verlies ik, want jij dient de slechten. Maar ik zal niet zwijgen, al is het maar om een stem te geven aan hen die net als ik, zeggen "Maar dit klopt niet".
Wensdenken past nu juist perfect bij de huidige politici. Het gaat helemaal niet om het volwassen en professioneel oplossen van een probleem, maar om ruimte te geven aan de eigen walgelijkheid en slechtheid.quote:Op maandag 4 september 2023 22:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Solar op daken, dat lijkt me een goed streven. Zonneparken zijn overbodig.
Solar op daken spreidt pieken en dalen ook beter. Dat zie ik ook aan de panelen tussen die van mezelf en die van m'n moeder 6km verderop. Als bij haar een wolk overdrijft, heb ik vaak net de piek van een heldere lucht, dat heft elkaar op. Heb je alle panelen in 1 groot park, dan heb je 1 grote piek en en 1 grote dip op het lichtnet.
[..]
Wensdenken. Als we voor 2040 een redelijk uitzicht hebben op 2 werkende kerncentrales dan denk ik dat dat de maximale ambitie wel is voor nu.
[..]
Sowieso, nutteloos idd.
Het gaat dan ook om de nu bekende en economisch winbare voorraden.quote:Op maandag 4 september 2023 23:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik heb eens zitten lezen maar er zou dan in totaal nog voor zo'n 90 jaar uranium zijn op dit moment.
Dat is even met de slag om de arm dat er niets nieuws gevonden wordt om low grade ore efficiënt te winnen.
Als je dan besluit om vol in te zetten op kerncentrales, stel een verdubbeling, dan zit je ineens nog op 45 jaar uranium. Dan haal je de levensduur niet meer.
Dus er zullen landen zijn die kunnen gaan inzetten op kerncentrales maar niet alle landen.
Als India en China serieus gaan meedoen dan gaat het hard.
Wel iets om rekening mee te houden denk ik.
Ja, die gebruik ik ook als uitgangspunt.quote:Op maandag 4 september 2023 23:09 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Het gaat dan ook om de nu bekende en economisch winbare voorraden.
Die side-quests zijn natuurlijk waar het uiteindelijk om gaat.quote:Op maandag 4 september 2023 23:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Huh? Geen idee wat ik heb je heb aangedaan maar je gaat de hele tijd in op side-quests en niet op het hoofdverhaal.
Ik zet je ook op de blocklist bij de anderen en dan gaan we zonder elkaar verder op dit forum. Het wordt blijkbaar niets tussen ons. Veel geluk met je toekomstige bezigheden.
quote:Op maandag 4 september 2023 23:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, die gebruik ik ook als uitgangspunt.
Je kan niet gaan rekenen met onbekende voorraden.
Maar goed, stel dat de wereldvoorraad stiekem nog 50% groter is.
Momenteel wordt 10% van alle stroom wereldwijd opgewekt door kerncentrales.
Dan zou je dat naar maximaal 25 tot 30% kunnen brengen en alle nieuwe kerncentrales tot het eind van hun levensduur van uranium voorzien.
In Nederland zou vermoedelijk een melding volstaan. Sloop mag veel vaker en eenvoudiger bij recht dan bouwen. Dus dit is wel een wat loos argument.quote:Op maandag 4 september 2023 22:41 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Als wij er zo hard aan gaan trekken als dat de doelen zijn, en we ontwikkelen geen goedkope batterijtechniek die totaal vernieuwend is, dan wordt je greenchoice geen 33cent, maar hypervolatiel, en loopt die atoomstroom binnen omdat die levert op momenten van schaarste, en verdient die windmolen geen ruk vanwege overschot op het net / geen vraag op de momenten dat juist die levert.quote:Op maandag 4 september 2023 21:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het is gewoon een realiteit. Als jij morgen de keuze hebt tussen GreenChoice voor 33 cent per kWh of atoomstroom voor 38 cent per kWh, ga je dan voor de duurste variant? En wat doet de rest van Nederland?
Ik denk dat je optimistisch bent met 50%, daarnaast heb je ook afschrijvingskosten etc etc. Het is niet goedkoop.quote:Op maandag 4 september 2023 21:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
We gaan precies zo snel dat stroom uit een windmolen op zee die je met 50% verlies buffert in waterstof onder de streep net zo duur is als een kWh stroom uit de Hinkley Point C kerncentrale in de UK.
En het is nog niet eens 2040, het jaar waarin een nieuwe centrale op z'n vroegst klaar zou zijn... dus dan neem je met een kerncentrale héél veel risico.
Natuurlijk is er dan in iedere discussie wel iemand die zegt "ja, maar een kerncentrale kan ook goedkoop gebouwd worden". Dat mag gezegd worden maar de laatste 3 gebouwde centrales in Europa waren niet goedkoop, dus waarom zouden nummer 4 en 5 in Nederland dat wel zijn?
Je moet rekenen dat wind op zee momenteel voor minder dan 5 cent per kWh wordt aanbesteed.quote:Op dinsdag 5 september 2023 00:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik denk dat je optimistisch bent met 50%, daarnaast heb je ook afschrijvingskosten etc etc. Het is niet goedkoop.
Maar dat met die schaal geldt nu juist ook voor kerncentrales ook in Nederland.quote:Daarnaast doe je alsof de windmolen de concurrent is van kernenergie, maar dat is kolenstroom en gasturbines.. Die schaal die jij in gedachte hebt gaan we niet halen voor 2040.
Dat wordt vaak vergeten.quote:Dan moet je ook CO2 uitstoot in de prijs verdisconteren.
Windparken hebben wel voorrang op het stroomnet, zover ik weet.quote:Op dinsdag 5 september 2023 00:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als wij er zo hard aan gaan trekken als dat de doelen zijn, en we ontwikkelen geen goedkope batterijtechniek die totaal vernieuwend is, dan wordt je greenchoice geen 33cent, maar hypervolatiel, en loopt die atoomstroom binnen omdat die levert op momenten van schaarste, en verdient die windmolen geen ruk vanwege overschot op het net / geen vraag op de momenten dat juist die levert.
Een beetje wel.quote:Ok dit probleem is meer van toepassing op zonnepanelen, maar toch. Iedere nieuwe windmolen zit zijn voorganger in de weg en wordt steeds minder rendabel.
Dit.quote:Op maandag 4 september 2023 22:02 schreef nomina het volgende:
[..]
Wat die "parken" vooral doen, is heel veel vogels hakselen en vissen met hun geluid stresseren en disoriënteren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |