abonnement Unibet Coolblue
pi_206852244


quote:
Na maanden van onzekerheid is het nu toch echt zover. Elon Musk is officieel eigenaar van Twitter. De man die in april vol enthousiasme een deal sloot - en daar vervolgens eenzijdig van afzag - liet deze maand weten alsnog bereid te zijn 44 miljard dollar neer te leggen. En nu is de kogel door de kerk.

Mogelijk heeft voor Musk meegespeeld dat als hij voet bij stuk had gehouden, hij naar de rechter had gemoeten. Waarschijnlijk wist hij dat zijn kansen in de rechtszaal niet zo groot waren. Zijn bewering dat Twitter niet eerlijk is geweest over de hoeveelheid nep- en spamaccounts horen we in elk geval niet meer. Ook bleek hij opeens wel weer toekomst te zien in Twitter: het zou onderdeel worden van de 'allesomvattende' app X.

Waarom is dit groot nieuws?
De kans is groot dat je dit leest, maar niet zoveel met Twitter hebt. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook en Instagram is het platform relatief klein - in Nederland zijn volgens onderzoeksbureau Newcom 1,1 miljoen mensen dagelijks actief.

Toch wordt Twitter gezien als invloedrijk omdat er veel journalisten, politici en opiniemakers op zitten. Gesprekken en reacties op het nieuws kunnen daardoor verstrekkende gevolgen hebben voor de 'echte wereld'. Het vervult daarmee soms een invloedrijke rol in het maatschappelijke debat. Het is spannend om te zien hoe Musk daarmee omgaat.

Wordt Musk zelf de baas bij Twitter, of wordt hij alleen eigenaar?
Het is wel de verwachting dat hij de leiding op zich zal nemen, zij het tijdelijk. Vannacht werd al bekend dat de top is ontslagen.
Het begon allemaal hiermee :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Game on!
Ik krijg nog geld van je.
pi_206852262
En weer verder :)
Ik krijg nog geld van je.
pi_206852530
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 22:11 schreef Rnie het volgende:

[..]
Dat is leuk voor jou, maar wie heeft het over het beoordelen van werknemers op basis van politieke voorkeur? :') Het gaat erom dat de neuzen dezelfde kant opstaan binnen het team en niet dat er een dwarsligger met zijn idealen weigert om bijvoorbeeld 80 uur te werken. Ongeacht zijn talent. Hoe je constant de politieke voorkeur erbij betrekt is me een raadsel.
Wacht even, of je 80 uur wilt werken of niet is nu weer een kwestie van visie op 'Twitter 2.0' en idealen? Je gaat steeds grotere wartaal uitslaan.
De reden dat ik er politieke denkbeelden bij haal is precies dat. Het idee dat je projecteert over hoe 'Twitter zou moeten zijn' heeft verder geen ruk te maken met of je wel of niet bereid bent 80 uur per week te werken voor je salaris, toekomstige kansen en ga zo maar door.

quote:
Bovendien, iemand veroordelen op basis van zijn uiterlijk dat het een visahouder is. :N Best laag
Ik ken de sector, jij niet kennelijk. De IT in de VS hangt aan elkaar van H1Bs omdat ze net als overal kampen met tekorten aan goed gekwalificeerd personeel. Dat jij het hebben van een visa 'veroordelen' vindt zegt denk ik meer over jou dan over mij.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_206853050
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 10:49 schreef Monolith het volgende:
Wacht even, of je 80 uur wilt werken of niet is nu weer een kwestie van visie op 'Twitter 2.0' en idealen?
Nee, niet nu ineens, dat gaf ik al in voorgaande posts al aan. Om dat klaarblijkelijk te bewerkstelligen, moet je hier dus in meegaan. WIl je dat met je uitzonderlijke talent niet doen, prima, dan doe je dat niet. Even goeie vrienden. Zo zijn er honderden vertrokken.

quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 10:49 schreef Monolith het volgende:
De reden dat ik er politieke denkbeelden bij haal is precies dat.
Goed dat je zelf aangeeft dat jij degene was die politiek erbij ging betrekken. Niet ik ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 10:49 schreef Monolith het volgende:
Dat jij het hebben van een visa 'veroordelen' vindt zegt denk ik meer over jou dan over mij.
:') Ik veroordeel mensen niet op het hebben van een visa. Ik veroordeel jou, die op basis van uiterlijk concludeert dat het een visahouder is.
Ik krijg nog geld van je.
pi_206853346
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 22:11 schreef Rnie het volgende:

[..]
Dat is leuk voor jou, maar wie heeft het over het beoordelen van werknemers op basis van politieke voorkeur? :') Het gaat erom dat de neuzen dezelfde kant opstaan binnen het team en niet dat er een dwarsligger met zijn idealen weigert om bijvoorbeeld 80 uur te werken. Ongeacht zijn talent. Hoe je constant de politieke voorkeur erbij betrekt is me een raadsel.

Bovendien, iemand veroordelen op basis van zijn uiterlijk dat het een visahouder is. :N Best laag
Eisen dat mensen bij twitter 80 uur per week werken is idioot. Dat lukt misschien één of twee weken, daarna presteren de meesten slechter dan wanneer ze 40 uur zou werken. Code schrijven is geen bandwerk waar je steeds dezelfde handelingen uitvoert.
Heb vroeger als IT consultant ook soms 7 dagen per week gewerkt. M'n code werkte (oppervlakkig gezien), maar ik beklaag degene die er ooit aanpassingen aan zou moeten doen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Overall beste user 2022 maandag 28 november 2022 @ 12:07:43 #6
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206853383
Heeft iemand eigenlijk wel eens onderzoek gedaan naar de politieke voorkeuren van de nu ex-werknemers van Twitter?

Ik lees wel vaak opmerkingen dat het een club rabiate leninisten zou zijn geweest, maar dat waren altijd uitspraken van buitenstaanders.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206853444
twitter


hij is echt zo cool... Omg, omg!!!
pi_206853455
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_206853539
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 12:04 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Eisen dat mensen bij twitter 80 uur per week werken is idioot. Dat lukt misschien één of twee weken, daarna presteren de meesten slechter dan wanneer ze 40 uur zou werken. Code schrijven is geen bandwerk waar je steeds dezelfde handelingen uitvoert.
Heb vroeger als IT consultant ook soms 7 dagen per week gewerkt. M'n code werkte (oppervlakkig gezien), maar ik beklaag degene die er ooit aanpassingen aan zou moeten doen.
Prima toch? Als jij om die redenen de gedachte hebt dat dat voor jezelf en voor andere niet mogelijk is, dan zou je dus niet bij het huidige Twitter moeten gaan werken, waar ze klaarblijkelijk de lat omtrent werkuren extreem hoog leggen. Je hebt de keuze gelukkig zelf in de hand. Als types met dezelfde mening als jij het merendeel van de werkvloer vullen, is het op lange termijn voor het bedrijf totaal niet wenselijk. Ongeacht je uitmuntende talent.
Ik krijg nog geld van je.
pi_206853615
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 12:07 schreef Ulx het volgende:
Heeft iemand eigenlijk wel eens onderzoek gedaan naar de politieke voorkeuren van de nu ex-werknemers van Twitter?

Ik lees wel vaak opmerkingen dat het een club rabiate leninisten zou zijn geweest, maar dat waren altijd uitspraken van buitenstaanders.
https://www.vox.com/2018/(...)employers-candidates



Ik denk dat je op basis van dit gegeven wel kan stellen dat het merendeel aan tech bedrijven een bepaalde voorkeur heeft ;)
Ik krijg nog geld van je.
  Overall beste user 2022 maandag 28 november 2022 @ 12:25:53 #11
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206853624
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 12:20 schreef Rnie het volgende:

[..]
Prima toch? Als jij om die redenen de gedachte hebt dat dat voor jezelf en voor andere niet mogelijk is, dan zou je dus niet bij het huidige Twitter moeten gaan werken, waar ze klaarblijkelijk de lat omtrent werkuren extreem hoog leggen. Je hebt de keuze gelukkig zelf in de hand. Als types met dezelfde mening als jij het merendeel van de werkvloer vullen, is het op lange termijn voor het bedrijf totaal niet wenselijk. Ongeacht je uitmuntende talent.
Wat gaat de baas doen als 95% van de werknemers geen 80 uur per week wil werken, waarvan 25-40 onbetaald?

Iedereen ontslaan?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206853672
Heeft men geen arbo wetten in de VS dat werkgevers werknemers als veredelde slaven mogen gebruiken. Krijgen de Amerikaanse slaven van Elon een uurloon of vast maandloon?
pi_206853724
We kunnen natuurlijk sowieso wel stellen dat het merendeel van de werknemers bij techbedrijven een functionerend stel hersens heeft en dat maakt de kans dat ze stemmen op de Republikeinen al een stuk kleiner. Al zeggen donaties niet direct wat over de gehele werknemerspopulatie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 28 november 2022 @ 12:36:14 #14
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206853837
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 12:25 schreef Rnie het volgende:

[..]
https://www.vox.com/2018/(...)employers-candidates

[ afbeelding ]

Ik denk dat je op basis van dit gegeven wel kan stellen dat het merendeel aan tech bedrijven een bepaalde voorkeur heeft ;)
En dit moet laten zien dat de (ontslagen) medewerkers een stelletje links-extremisten zijn, of hoe zit dat?
Huilen dan.
pi_206853855
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2022 12:13 schreef YStec het volgende:
[ twitter ]

hij is echt zo cool... Omg, omg!!!
https://twitter.com/elonmusk/status/1596439328338890752
88 tweets zijn ook super cool!!
Gaat Musk full Yé ofzo.

[ Bericht 6% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 28-11-2022 12:44:13 ]
pi_206853858
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 12:20 schreef Rnie het volgende:

[..]
Prima toch? Als jij om die redenen de gedachte hebt dat dat voor jezelf en voor andere niet mogelijk is, dan zou je dus niet bij het huidige Twitter moeten gaan werken, waar ze klaarblijkelijk de lat omtrent werkuren extreem hoog leggen. Je hebt de keuze gelukkig zelf in de hand. Als types met dezelfde mening als jij het merendeel van de werkvloer vullen, is het op lange termijn voor het bedrijf totaal niet wenselijk. Ongeacht je uitmuntende talent.
Lol, jij denkt dat degenen die blijven beter presteren dan degenen die weggaan? Dat lijkt me twijfelachtig, degenen die blijven zullen vooral personen zijn die het zich niet kunnen veroorloven om tijdelijk werkloos te zijn, of die vrezen geen andere job te zullen vinden.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Overall beste user 2022 maandag 28 november 2022 @ 12:37:25 #17
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206853863
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 12:28 schreef Basp1 het volgende:
Heeft men geen arbo wetten in de VS dat werkgevers werknemers als veredelde slaven mogen gebruiken. Krijgen de Amerikaanse slaven van Elon een uurloon of vast maandloon?
Je moet bij dit soort extreme overwerkverplichtingen toestemming krijgen van vakbonden en/of de overheid. Bij mijn weten heeft Musk dat niet gedaan. Dat heb ik een weekje of twee geleden ergens gelezen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206853876
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2022 12:13 schreef YStec het volgende:
[ twitter ]

hij is echt zo cool... Omg, omg!!!
Drinkt ie nou Woke?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_206853913
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 12:37 schreef Ulx het volgende:

[..]
Je moet bij dit soort extreme overwerkverplichtingen toestemming krijgen van vakbonden en/of de overheid. Bij mijn weten heeft Musk dat niet gedaan. Dat heb ik een weekje of twee geleden ergens gelezen.
Ja in Europa maar ik had het over de VS. :P
  maandag 28 november 2022 @ 12:40:45 #20
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_206853914
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 12:30 schreef Monolith het volgende:
We kunnen natuurlijk sowieso wel stellen dat het merendeel van de werknemers bij techbedrijven een functionerend stel hersens heeft en dat maakt de kans dat ze stemmen op de Republikeinen al een stuk kleiner. Al zeggen donaties niet direct wat over de gehele werknemerspopulatie.
Nou ja, dat dus. Alsof de democraten in Amerika een stel extreemlinkse communisten zijn :') Als de Amerikaanse democratische partij in Nederland mee zou doen, waren ze rechtser dan de VVD.
pi_206853973
quote:
7s.gif Op maandag 28 november 2022 12:36 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En dit moet laten zien dat de (ontslagen) medewerkers een stelletje links-extremisten zijn, of hoe zit dat?
Nee @Ulx vraagt of er onderzoek naar de politieke voorkeuren is gedaan. Dit komt nog het dichtste in de buurt. Dat er extremisten werken is mij niet bekend en heeft ook niets te maken met dat plaatje. Daarbij heb ik nog nooit ergens gelezen dat er extremisten werken bij Twitter? Waar heb je dat, behalve door twittervolk, gelezen dan @Ulx :?
Ik krijg nog geld van je.
  Overall beste user 2022 maandag 28 november 2022 @ 12:46:05 #22
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206853979
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 12:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
https://twitter.com/elonmusk/status/1596439328338890752
88 tweets zijn ook super cool!!
Gaat Musk full Yé ofzo.

Volgens mij heeft Musk al de nodige rechtszaken wegens vergelijkbaar gedrag tegen zich gehad. Dus 'plotseling' is het niet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 maandag 28 november 2022 @ 12:47:45 #23
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206853996
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 12:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ja in Europa maar ik had het over de VS. :P
Ik ook. Californië heeft meen ik zo'n wet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 28 november 2022 @ 12:51:21 #24
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_206854041
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 12:30 schreef Monolith het volgende:
We kunnen natuurlijk sowieso wel stellen dat het merendeel van de werknemers bij techbedrijven een functionerend stel hersens heeft en dat maakt de kans dat ze stemmen op de Republikeinen al een stuk kleiner. Al zeggen donaties niet direct wat over de gehele werknemerspopulatie.
:')
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
pi_206854050
Als je vrijwillig 80 uur per week gaat werken voor een slavendrijver ben je wel een extremistische massochist. :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')