In 1995 was het eerste dance festival ever, anywhere: Dance Valley.
Dance Valley is altijd bijzonder, altijd speciaal, altijd magisch. Niet iedereen ziet of voelt dat, sommige mensen lopen er rond alsof ze verdwaald zijn. Sommige mensen denken dat Dance Valley super commercieel is, want er draaien gasten als Tisto, Ferry Corsten en Armin van Buren. Maar Dance Valley heeft die DJ's niet nodig. Die DJ's hebben Dance Valley nodig, het is hun jeugd honk.
Vanaf de eerste editie van 1995 draait Carl Cox elk jaar op Dance Valley, al 28 jaar lang. Carl Cox is een house fossiel, een levende legende, ondertussen 110 jaar oud. Maar Dance Valley is legendarischer dan Carl Cox, en net zo iconisch als Pinkpop.
Dance Valley is gezellig en knus, als een tuin met 80.000 vrienden, kennissen en goede buren. Als het bewolkt is lijk je binnen te staan, zelfs als het regent. Als het donker is, en er lasers over de vallei schijnen, lijkt het een dak te hebben. Het grote veld voor het hoofdpodium, uitlopend naar twee heuvels, lijkt een huiskamer waar de muziek net iets te hard staat en de buren langs zijn gekomen, niet om te klagen, maar om mee te feesten.
In 2001 waren er 89.000 kaarten verkocht, volgens Wikipedia waren er 100.000 mensen. 's Middags liep de weg tussen Amsterdam Sloterdijk en Dance Valley, gereserveerd voor pendelbussen en hulpdiensten, vast. De helft van de bezoekers konden niet meer naar huis. Toen Dance Valley stopte begon het te regenen, veel auto's bleven steken in de modder, dus konden de rest van de bezoekers ook niet meer weg. Hele hordes mensen liepen over de A9 omdat ze dachten dat dat de kortste weg naar Amsterdam was. 700 mensen raakten die nacht onderkoeld.
Ik was met vrienden en mijn zus, (ik heb haar gespot in het tweede filmpje

er staat iemand vlakbij, dat kan ik zelf zijn) we sliepen bij een vriend van mij in IJmuiden. 's Middags liepen we in 45 minuten van zijn appartement naar het hoofdpodium van Dance Valley. 's Avonds was het koud en nat toen we terug liepen, maar verder hadden we nergens last van, het was weer een perfecte en magische Dance Valley.
Die dag draaide Ferry Corsten een legendarische set op het hoofdpodium, speciaal voor mij en mijn vrienden.
Ik heb voor het eerst sinds 10-15 jaar een kaartje voor Dance Valley. 12 augustus, ik kan niet wachten, ik heb nou al kippenvel.
[ Bericht 0% gewijzigd door Papierversnipperaar op 25-06-2023 11:07:04 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op
dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia