Dat waren ze voor de overname al volgens mij.quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:57 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Waarom is dit complot denken, Saudi arabie een land wat tegen vrijheid van meningsuiting is, is mede eigenaar.
ja.... 2e grootste aandeel houder veroordeelt vrouw tot 34 jaar cel voor twitter gebruik ohja en twitter is voorboden in saudi arabiequote:Op dinsdag 22 november 2022 10:58 schreef Beathoven het volgende:
Tijdlijntje zonder data
- Musk wil Trump terug op twitter
- Wil laten zien dat hij de grootste aap op de rots is
- Doet een rigoreus bod boven de marktwaarde
- Geeft aan het 'onvoorwaarlijk' over te nemen
- Bij twitter vinden ze het een deal, juichstemming
- Musk bedenkt zich en wil er vanaf zien. Bots worden erbij gesleurd met een heel dansje daaromheen
- Musk komt erachter dat hij zo vast als een huis zit aan die deal
- Geldschieters uit de golfstaten staan m bij
- Musk legt zich erbij neer
- Breekt het "gebouw" steen voor steen af.
mist er iets?
ehhh nee, dat is niet waar. Ze hebben Musk geholpen met de fianciering.quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:02 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Dat waren ze voor de overname al volgens mij.
Lobby om Twitter uit de Apple store te weren, lijkt het.quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:58 schreef Beathoven het volgende:
Tijdlijntje zonder data
- Musk wil Trump terug op twitter
- Wil laten zien dat hij de grootste aap op de rots is
- Doet een rigoreus bod boven de marktwaarde
- Geeft aan het 'onvoorwaarlijk' over te nemen
- Bij twitter vinden ze het een deal, juichstemming
- Musk bedenkt zich en wil er vanaf zien. Bots worden erbij gesleurd met een heel dansje daaromheen
- Musk komt erachter dat hij zo vast als een huis zit aan die deal
- Geldschieters uit de golfstaten staan m bij
- Musk legt zich erbij neer
- Breekt het "gebouw" steen voor steen af.
mist er iets?
Dat waren ze dus wel:quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:07 schreef Korenfok het volgende:
[..]
ehhh nee, dat is niet waar. Ze hebben Musk geholpen met de fianciering.
Maar ook jij die altijd vol is van vrijheid van meningsuiting, hoe zie jij SA zijn betrokkenheid, terwijl het land zelf twitter heeft verboden ?
Hoe gaat dit vrijheid van meningsuiting helpen ?
https://thearabweekly.com(...)intain-twitter-stakequote:Saudi Arabia’s Kingdom Holding Company and the private office of Prince Alwaleed Bin Talal said on Friday that they will continue their ownership of Twitter shares valued at $1.89 billion after Elon Musk’s takeover of the social media company, according to a statement tweeted by Prince Alwaleed.
https://en.m.wikipedia.or(...)users%20from%20Saudi.quote:Social media platforms such as Twitter and Facebook are widely used in Saudi Arabia, with nearly 30 percent of Arab region Twitter users from Saudi.
is het wel. Zize link hieronder:quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:22 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Dat waren ze dus wel:
[..]
https://thearabweekly.com(...)intain-twitter-stake
En twitter is helemaal niet verboden daar:
[..]
https://en.m.wikipedia.or(...)users%20from%20Saudi.
Schip zinkt.. bemanning springt er af, maar er komen bootjes met nieuwe bemanning bij.quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:05 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja, hij is weer personeel aan het werven. Dus is het gebouw weer aan het opbouwen.
Als twitter deel voor deel de kliko ingaat zijn dit soort arrestaties in de toekomst ook niet meer nodig bij de Saudi's.quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:01 schreef Korenfok het volgende:
Een vrouw ging 34 jaar de cel in voor het ebruiken van twitter in het buitenland:
https://www.theguardian.c(...)ce-for-using-twitter
echt mensen die geloven dat musk freespeech gaat helpen......
Ze mogen het wel gebruiken maar er is geen vrije meningsuiting.quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:28 schreef Korenfok het volgende:
[..]
is het wel. Zize link hieronder:
https://www.theguardian.c(...)ce-for-using-twitter
dus wat vind je ervan ?
Dat vraagt niemand zich af. Waar ik op reageerde was een theorie dat Musk Twitter bewust kapot maakt om de orders van een of andere Overlord uit te voeren . Dat is dus niet afvragen wat voor belang iemand heeft, dat is iemand verdacht maken op basis van een absurde complottheorie.quote:Op dinsdag 22 november 2022 09:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Jij vindt het afvragen als in 'wat heeft die partij er voor belang in?' al complotdenken?
Lijkt me meer een opening voor de onderzoeksjournalistiek om het 'waarom' achter dat belang te vinden.
wat vind je ervan dat musk, samen saudi arabie dus twitter koopt als hij zegt voor vrijheids van meningsuiting te zijn ?quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:35 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ze mogen het wel gebruiken maar er is geen vrije meningsuiting.
Saudi-Arabië blijft een kutland natuurlijk.
Dat hoef en kan ik jou niet uitleggen dat moet je aan de Saoudies vragen.quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:00 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Waarom zou saudi arabie investeren in twitter en helpen met een freespeech platofrom terwijl je in saudi arabie doodstraf kunt krijgen als je uit spreekt tegen Mohammed ?
Leg me dit eens uit ?
dus met saudi arabie gaat hij een platform maken wat een echt publieksplein wordt voor vrijheid van meningsuiting ?quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat vraagt niemand zich af. Waar ik op reageerde was een theorie dat Musk Twitter bewust kapot maakt om de orders van een of andere Overlord uit te voeren . Dat is dus niet afvragen wat voor belang iemand heeft, dat is iemand verdacht maken op basis van een absurde complottheorie.
Ik neem aan tegen flink slechtere arbeidsvoorwaarden en met de verwachting dat er toch wel minstens 10-15 uur per week op kantoor wordt overgewerkt zonder betaling?quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:05 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja, hij is weer personeel aan het werven. Dus is het gebouw weer aan het opbouwen.
Ahhh dus je bent gewoon een domme trol die mij wijst op een plaat voor zijn kop.quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat hoef en kan ik jou niet uitleggen dat moet je aan de Saoudies vragen.
Dat hoef en kan ik jou niet uitleggen dat moet je aan de Saoudies vragen.quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:00 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Waarom zou saudi arabie investeren in twitter en helpen met een freespeech platofrom terwijl je in saudi arabie doodstraf kunt krijgen als je uit spreekt tegen Mohammed ?
Leg me dit eens uit ?
Nou, daar heb je ten eerste 0 inzicht in want die cijfers heb jij niet. Ik ook niet. Maar om iets over de winstgevendheid te kunnen zeggen heb je die cijfers echt wel nodig. En volgens mij is Twitter nog nooit winstgevend geweest.quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:01 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Ik weet niet of Twitter als een zonnetje draait. Ik weet wel dat het een stuk minder personeel heeft om de zaken goed draaiend te houden als het mis gaat. Om maar te zwijgen over nieuwe features (waarvan we bij sommige al gezien hebben dat het een slecht idee was om het naar PROD te releasen). En het aantal bezoekersaantallen maakt weinig uit als Twitter minimaal 5-6 keer zoveel verlies maakt per jaar dan voor de overname van Musk. Aantal users is niet het probleem was Musk probeert "op te lossen". Het bedrijf winstgevend maken is een belangrijk doel, en vooralsnog is dat verder dan ooit van werkelijkheid.
Ja, wat verwacht je dan van mij? Dat ik voor een ander uit kan leggen waarom hij in iets investeert? Zelf grossieren in aannames en complottheorieën en dan een ander dom noemen.quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:41 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ahhh dus je bent gewoon een domme trol die mij wijst op een plaat voor zijn kop.
Echt...
Waarom vroeg je dit niet voordat Musk twitter overnam?quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:38 schreef Korenfok het volgende:
[..]
wat vind je ervan dat musk, samen saudi arabie dus twitter koopt als hij zegt voor vrijheids van meningsuiting te zijn ?
of ben je geen voorstander van vrijheid van meningsuiting ?
Nogmaals, ik zit niet in de boardroom bij Twitter. Ik kan je dus niet vertellen wat de strategische plannen zijn.quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:40 schreef Korenfok het volgende:
[..]
dus met saudi arabie gaat hij een platform maken wat een echt publieksplein wordt voor vrijheid van meningsuiting ?
Alsof ze zich daar druk om maken als er geld in het spel is.quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:38 schreef Korenfok het volgende:
[..]
wat vind je ervan dat musk, samen saudi arabie dus twitter koopt als hij zegt voor vrijheids van meningsuiting te zijn ?
of ben je geen voorstander van vrijheid van meningsuiting ?
Het is heel vaak aangekaart. Maar met meerdere aandeelhouders zijn er meer mogelijkheden figuren als de Saoedi's of Musk en zijn vriendjes in het gareel te houden. Die moeten dan ook met de andere investeerders rekening houden. Dat hoeft nu niet meer.quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:44 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Waarom vroeg je dit niet voordat Musk twitter ibmvernam?
Niks want een private organisatie heeft niks te maken met de vrijheid van meningsuitingquote:Op dinsdag 22 november 2022 11:07 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Maar ook jij die altijd vol is van vrijheid van meningsuiting, hoe zie jij SA zijn betrokkenheid, terwijl het land zelf twitter heeft verboden ?
En dat is pas een probleem sinds de 3 weken dat Musk Twitter heeft overgenomen?quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:07 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Doelpalen verzetten? Waar dan? Wat we weten over Twitter overname is dat Musk een lening van 13 miljard heeft afgesloten om de koop te bekostigen. Daar komt rente op die schuld. Van de gerapporteerde verlies van 200 miljoen per jaar is door die schuld minimaal naar 1 miljard per jaar gegaan. Geloof dat Musk dit zelf ook heeft aangekondigd (verliest miljoenen per dag). Dus ja, we kunnen met 100% zekerheid zeggen dat Twitter nu veel meer verlies maakt dan ooit. Dat is geen aanname, dat is 100% feit. Wat we niet precies weten is hoeveel meer het is dan 1 miljard per jaar.quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat hoef en kan ik jou niet uitleggen dat moet je aan de Saoudies vragen.
[..]
Nou, daar heb je ten eerste 0 inzicht in want die cijfers heb jij niet. Ik ook niet. Maar om iets over de winstgevendheid te kunnen zeggen heb je die cijfers echt wel nodig. En volgens mij is Twitter nog nooit winstgevend geweest.
Daarbij vergeet je kennelijk dat er nogal gesneden is in de loonkosten en er nu ook betalende gebruikers zijn. Dat scheelt nogal op de begroting (waar wij alleen naar kunnen raden).
Verder zie ik vooral een hoop aannames en wensdenken. Twitter zou kapot gaan, nou Twitter draait prima, nu verzet je de doelpalen en zou het nu wel prima draaien maar als het fout gaan zou er niemand meer zijn om het op te lossen. Vooralsnog blijkt dat nergens uit, behalve uit waar jij stiekem op hoopt.
Met feiten heeft jouw reactie in ieder geval niets te maken.
Waarom moet Musk in het gareel gehouden worden?quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is heel vaak aangekaart. Maar met meerdere aandeelhouders zijn er meer mogelijkheden figuren als de Saoedi's of Musk en zijn vriendjes in het gareel te houden. Die moeten dan ook met de andere investeerders rekening houden. Dat hoeft nu niet meer.
ben je nu niet aan het schreeuwen dat twitter een essentieel geheel is, wat je wel deed toen trump geband werd ?quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Niks want een private organisatie heeft niks te maken met de vrijheid van meningsuiting
Met het vorig personeel en beleid is het nooit gelukt om winst te maken. Dan moet je dus de hele boel afbreken en opnieuw beginnen, wat nu dus gebeurt.quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:51 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Doelpalen verzetten? Waar dan? Wat we weten over Twitter overname is dat Musk een lening van 13 miljard heeft afgesloten om de koop te bekostigen. Daar komt rente op die schuld. Van de gerapporteerde verlies van 200 miljoen per jaar is door die schuld minimaal naar 1 miljard per jaar gegaan. Geloof dat Musk dit zelf ook heeft aangekondigd (verliest miljoenen per dag). Dus ja, we kunnen met 100% zekerheid zeggen dat Twitter nu veel meer verlies maakt dan ooit. Dat is geen aanname, dat is 100% feit. Wat we niet precies weten is hoeveel meer het is dan 1 miljard per jaar.
De mensen die hij heeft ontslagen moet hij sowieso allemaal nog 3 maanden de volledige salaris van betalen. Dus qua personeelskosten is er eigenlijk nog helemaal niets veranderd. Zeker niet als hij nu vervanging moet gaan aannemen die ws duurder worden omdat Twitter als bedrijf een stuk minder interessant meer is om voor te werken. De WFH ban is er nog steeds voor zover ik weet, dus of hij uberhaupt die vervanging kan regelen is nog maar de vraag.
Dus feitelijk is de IT kapitaal/capaciteit van Twitter hard gekelderd sinds zijn overname. Feit, geen aanname. En het verlies van Twitter is ook met meerdere malen toegenomen, ook een feit en geen aanname. Dus nee, het gaat helemaal niet goed met Twitter. Twitter is IT technisch gezien veel zwakker dan voor de overname van Musk. En het moet nu een veel grotere schuld zien te overbruggen. Minder capaciteit, meer schulden. Good luck.
Musk is de nieuwe Trump voor hem.quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Waarom moet Musk in het gareel gehouden worden?
De man is eigenaar van Tesla, the Boring Company, Starlink etc.
En dan moet bij Twitter iemand hem in het gareel houden? De man heeft ruimschoots aangetoond een bedrijf te kunnen runnen.
Waar het werkelijk om gaat is dat je bang bent voor meningen die je niet aanstaan. Daarom moet Musk opeens in het gareel gehouden worden. Toen je nog een ban kreeg wegens hatespeech als je het biologische feit dat mannen niet menstrueren benoemde in je tweet dat was dan kennelijk geen probleem voor je, toen hoefde er niemand in bedwang gehouden te worden.
heb ik een woke agenda ? heb ik nijd om twitter ?quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En dat is pas een probleem sinds de 3 weken dat Musk Twitter heeft overgenomen?
Daarvoor was dat kennelijk geen probleem maar dat zal vast niks met je aversie tegen Elon Musk te maken hebben hoor...
Of is het nijd omdat je handlangers hun woke agenda niet meer door kunnen drukken ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |