Als ik google op die cake kom ik bij deze zaak uit https://www.sternenfeuerwerk.de want 1.3 cakes zijn als consumenten vuurwerk niet verboden in Duitsland. Het grootste gedeelte van de Funke F2 collectie is namelijk 1.3. Die zaak staat ook wel bekent als Pyrodepot.de. Dus ben benieuwt. Misschien onder de toonbank verkoop maar zou me niks verwonderen dat van deze partij het grootste gedeelte gewoon Duits consumenten vuurwerk is.quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:43 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Dit waren niet de meest slimme handelaren.
600.000 kilo al bij twee grote vangsten de laatste maand.
Zonde hé, zit zulk mooi spul tussen.quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:12 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als ik google op die cake kom ik bij deze zaak uit https://www.sternenfeuerwerk.de want 1.3 cakes zijn als consumenten vuurwerk niet verboden in Duitsland. Het grootste gedeelte van de Funke F2 collectie is namelijk 1.3. Die zaak staat ook wel bekent als Pyrodepot.de. Dus ben benieuwt. Misschien onder de toonbank verkoop maar zou me niks verwonderen dat van deze partij het grootste gedeelte gewoon Duits consumenten vuurwerk is.
Als ik dit filmpje zie is het gewoon consumenten vuurwerk wat in Duitsland mag. Is gewoon allemaal F2 spul.
Ik denk dat dit wel weer terug de markt op komt hoor. Want hier is niks illegaals aan. In Duitsland is het toegestaan om buiten de verkoopdagen te verkopen aan mensen met een KVK inschrijving wat betreft F2 spul. Dus als de administratie van dat bedrijf klopt kan ik me niet bedenken wat ze hun kunnen maken. Tenzij ze echt F3 en F4 onder de toonbank verkochten aan Nederlanders dan kunnen ze wel is een probleem hebben. Maar anders hoop ik voor het bedrijf dat ze snel hun goederen terug krijgen want hier zullen heel wat Nederlandse bestellingen tussen zitten. Zo vlak voor oud en nieuw kan het bedrijf ook nog is failliet gaan. Dit wordt een interessante zaak om te volgen wat dat betreft.quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:19 schreef Haags het volgende:
[..]
Zonde hé, zit zulk mooi spul tussen.
Wat ik elders lees op andere nieuwssites is dat ze o.a. shells verkochten en er is een klantenbestand gevonden. Politie spreekt ook uit dat die klanten een bezoek kunnen verwachten.quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:27 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik denk dat dit wel weer terug de markt op komt hoor. Want hier is niks illegaals aan. In Duitsland is het toegestaan om buiten de verkoopdagen te verkopen aan mensen met een KVK inschrijving wat betreft F2 spul. Dus als de administratie van dat bedrijf klopt kan ik me niet bedenken wat ze hun kunnen maken. Tenzij ze echt F3 en F4 onder de toonbank verkochten aan Nederlanders dan kunnen ze wel is een probleem hebben. Maar anders hoop ik voor het bedrijf dat ze snel hun goederen terug krijgen want hier zullen heel wat Nederlandse bestellingen tussen zitten. Zo vlak voor oud en nieuw kan het bedrijf ook nog is failliet gaan. Dit wordt een interessante zaak om te volgen wat dat betreft.
In het persbericht van de politie lees ik dat ze Shells gevonden hadden. Wat niet vreemd is want het was een groothandel die verkopen dat ook. Maar de vraag is of ze die ook echt verkochten aan particulieren. Als dat niet het geval is hebben ze geen poot op te staan. Je hebt bij Emmerich Heron Fireworks van Hayo Wolff. Die verkoopt ook met KVK vuurwerk aan Nederlanders maar bezit ook een schietbedrijf die shows schiet. Als ze daar binnenvallen dan vinden ze ook Shells. Dus ja ben benieuwt.quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:28 schreef Haags het volgende:
[..]
Wat ik elders lees op andere nieuwssites is dat ze o.a. shells verkochten en er is een klantenbestand gevonden. Politie spreekt ook uit dat die klanten een bezoek kunnen verwachten.
Dan mag je alsnog niet zo'n partij opslaan.quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:27 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik denk dat dit wel weer terug de markt op komt hoor. Want hier is niks illegaals aan. In Duitsland is het toegestaan om buiten de verkoopdagen te verkopen aan mensen met een KVK inschrijving wat betreft F2 spul. Dus als de administratie van dat bedrijf klopt kan ik me niet bedenken wat ze hun kunnen maken. Tenzij ze echt F3 en F4 onder de toonbank verkochten aan Nederlanders dan kunnen ze wel is een probleem hebben. Maar anders hoop ik voor het bedrijf dat ze snel hun goederen terug krijgen want hier zullen heel wat Nederlandse bestellingen tussen zitten. Zo vlak voor oud en nieuw kan het bedrijf ook nog is failliet gaan. Dit wordt een interessante zaak om te volgen wat dat betreft.
Als je de politie op hun eigen YT-kanaal ziet pronken met levensgevaarlijke, in beslag genomen F2 compounds dan zou je genoeg moeten weten Deze stemmingmakerij is werkelijk waar zum Kotzen, bah.quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:43 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Dit waren niet de meest slimme handelaren.
600.000 kilo al bij twee grote vangsten de laatste maand.
Hier was de vangst 5 folders, t.o.v. 8-10 folders in 2019. Van de verkooppunten destijds zijn er nog maar 4 die überhaupt vw verkopen, helaasquote:Op dinsdag 20 december 2022 15:57 schreef Qunix het volgende:
Ik heb in de buurt gefietst om wat folders op te halen want ik heb niets ontvangen, blijkt dat 2 gestopt zijn en de andere 4 geen folders doen. Één meldt dat de folders 5x duurder zijn geworden.
Zit jij in de illegale handel?quote:Op woensdag 21 december 2022 08:29 schreef YoshiBignose het volgende:
Prijzen zijn ook niet echt normaal meer nu... ¤30 voor een 4" shell. Schijnt toch wel veel gepakt te zijn bij de grens of veel mensen willen het risico niet meer nemen. Of het is allemaal gelul om de prijs hoger te maken, wie weet.
Nee anders had ik toch juist genoeg van die zooiquote:Op woensdag 21 december 2022 08:31 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Zit jij in de illegale handel?
Op het NOS journaal werd gisteren wel 10x verteld dat het om ‘zwaar illegaal vuurwerk’ ging terwijl op de achtergrond de tekst ‘Geschikt voor particulier gebruik’ duidelijk zichtbaar was toen ze de plastic folie van de pallets loshaaldequote:Op woensdag 21 december 2022 01:42 schreef N22 het volgende:
[..]
Als je de politie op hun eigen YT-kanaal ziet pronken met levensgevaarlijke, in beslag genomen F2 compounds dan zou je genoeg moeten weten Deze stemmingmakerij is werkelijk waar zum Kotzen, bah.
Media-offensief, niets meer, niet minder.
Ah je steekt dus wel illegaal vuurwerk af. Goed om te wetenquote:Op woensdag 21 december 2022 09:22 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nee anders had ik toch juist genoeg van die zooiik vraag juist een beetje rond aan mensen die dat wel zitten. Zo'n echt mooie cake of een paar shells vind ik altijd nog wel grappig. Daar heeft iedereen ook wat aan ipv dat domme geknal...
Oh stoer hoor, ga je nou de politie op me af sturen? Zelfs baby pijltjes, romeinse kaarsen, thunder kings en rotjes zijn illegaal dus waar hebben we het overquote:Op woensdag 21 december 2022 09:39 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ah je steekt dus wel illegaal vuurwerk af. Goed om te weten
dat illegaal vuurwerk niet mag en het de vuurwerktraditie verneuktquote:Op woensdag 21 december 2022 09:47 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Oh stoer hoor, ga je nou de politie op me af sturen? Zelfs baby pijltjes, romeinse kaarsen, thunder kings en rotjes zijn illegaal dus waar hebben we het over
Het is gewoon standaard vuurwerk wat je 29-30-31 december legaal mag kopen en bezitten in NL/BE/DEquote:Op woensdag 21 december 2022 09:32 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Op het NOS journaal werd gisteren wel 10x verteld dat het om ‘zwaar illegaal vuurwerk’ ging terwijl op de achtergrond de tekst ‘Geschikt voor particulier gebruik’ duidelijk zichtbaar was toen ze de plastic folie van de pallets loshaalde![]()
![]()
Hilarisch. Heb je die linkjes in de OP gezien, dat zijn mensen die echt niet alleen zo'n baby potje van de fietsenwinkel afsteken hoorquote:Op woensdag 21 december 2022 09:52 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
dat illegaal vuurwerk niet mag en het de vuurwerktraditie verneukt
In Duitsland wel staat ook nergens dat het verkeerd opgeslagen is maar dat ze F3 en F4 vuurwerk verkochten aan mensen die het niet mochten hebben. Genoeg plaatsen/bunkerparken waar dit soort partijen of groter liggen opgeslagen. Als het volgens de vergunning mag is het geen probleem wat opslag betreft. Bijna alle importeurs in Duitsland hebben zowel een consumenten vuurwerklijn als een prof vuurwerklijn. Alleen in Nederland is dat verboden sinds Enschede. Daarom hebben alle Nederlandse schieters ook hun bunkers in Duitsland.quote:Op woensdag 21 december 2022 00:52 schreef Didam het volgende:
[..]
Dan mag je alsnog niet zo'n partij opslaan.
Ach ja, wat is illegaal. Daar kan je ook over discussiëren.quote:Op woensdag 21 december 2022 09:52 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
dat illegaal vuurwerk niet mag en het de vuurwerktraditie verneukt
Stomme vraag, maar is het verkopen of afsteken van een vuurpijl illegaal eigenlijk?quote:Op woensdag 21 december 2022 10:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Hilarisch. Heb je die linkjes in de OP gezien, dat zijn mensen die echt niet alleen zo'n baby potje van de fietsenwinkel afsteken hoorSterker het gemiddelde vuurwerk dat je vanaf de zolderkamer kan zien is illegaal. Vuurpijl mogen ook al niet meer dus dan hou je wat legale potten over, die gaan meestal niet eens hoog.
Jazeker. Hilarisch dus... maar gelukkig dat er mensen zijn zoals Oxygene die dat zeer belangrijk vinden voor de vuurwerktraditie.quote:Op woensdag 21 december 2022 10:32 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Stomme vraag, maar is het verkopen of afsteken van een vuurpijl illegaal eigenlijk?
Ja das een stomme vraag idd.quote:Op woensdag 21 december 2022 10:32 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Stomme vraag, maar is het verkopen of afsteken van een vuurpijl illegaal eigenlijk?
quote:Op woensdag 21 december 2022 10:35 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Jazeker. Hilarisch dus... maar gelukkig dat er mensen zijn zoals Oxygene die dat zeer belangrijk vinden voor de vuurwerktraditie.
Ik denk dat ik de vraag niet duidelijk genoeg gesteld heb, waarvoor mijn excuses. Want ik weet dat vuurpijlen (en knalzooi) illegaal zijn.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |