Jij zet vroeg de oven aanquote:Op zondag 20 november 2022 08:50 schreef christmastsunami het volgende:
Mogguh Aloa
Ik heb trek in witlof ham kaas, met een knapperig paneer/kaas laagje in roomboter en gewone gekookte aardappels.
De oven aan.
Leukquote:Op zondag 20 november 2022 11:40 schreef Blues het volgende:
Vanmiddag ihk afscheidsetentje van collega een proeverij bij een restaurant in Wijk aan Zee. Hele middag snoepenZal foto's maken
![]()
Kun je die niet uit het vuistje eten of moes van maken?quote:Op zondag 20 november 2022 13:59 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Zondags ontbijt; versgebakken brood.
Gewoon broodje en een broodje met zoete appel & pompoenkruiden.
Toch nog een goede toepassing gevonden voor de zoete appels (Zoete Ermgaarde), daar kan je niet zo veel mee,
Was heeeerlijkquote:Op zondag 20 november 2022 11:40 schreef Blues het volgende:
Vanmiddag ihk afscheidsetentje van collega een proeverij bij een restaurant in Wijk aan Zee. Hele middag snoepenZal foto's maken
![]()
Zeker lekker. Tussen de middag gegetenquote:Op zondag 20 november 2022 17:23 schreef -Shii- het volgende:
[..]
Ik ook.![]()
Lekker hoor, echt weer voor.
Ja, ik dacht, ik kan net zo goed 2 keer warm eten vandaag.quote:Op zondag 20 november 2022 17:24 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Jij zet vroeg de oven aan
[..]
Welk merk/soort noedels gebruik je voor die ramen?quote:Op zondag 20 november 2022 17:25 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik had vandaag heerlijke koffies en extra pittige ramen. Perfect met dit stomme koude weer![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Dat kan, in geval van hongersnood ofzo is het zelfs niet verkeerd. Het zijn *zoete* appels, Dat betekent dat ze geen friszuur hebben. Voor moderne mensen betekent het dat ze niet eens echt naar appel proeven. En dan blijft er soort zoetigweeë meelklomp over.quote:Op zondag 20 november 2022 17:24 schreef FutureFairytale het volgende:
Kun je die niet uit het vuistje eten
Nee, zoete appels moesen niet, not, njet. Je kan ze wel stoven (als stoofperen), qua stuctuur wordt dat wel ok maar de smaak blijft behelpen.quote:of moes van maken?
Nooit geweten dat zoete appels niet lekker zijn, klinkt namelijk ok want zoet fruit is lekker. Maar geloof je gelijk.quote:Op zondag 20 november 2022 17:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat kan, in geval van hongersnood ofzo is het zelfs niet verkeerd. Het zijn *zoete* appels, Dat betekent dat ze geen friszuur hebben. Voor moderne mensen betekent het dat ze niet eens echt naar appel proeven. En dan blijft er soort zoetigweeë meelklomp over.
[..]
Nee, zoete appels moesen niet, not, njet. Je kan ze wel stoven (als stoofperen), qua stuctuur wordt dat wel ok maar de smaak blijft behelpen.
Ramen noedels (dunnere) zijn er gebruikt. Heb t niet zelf gemaakt. Was Tamago in DH en ik had Red Tonkotsu bouillon.quote:Op zondag 20 november 2022 17:38 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Welk merk/soort noedels gebruik je voor die ramen?
quote:Op maandag 21 november 2022 15:22 schreef golfer het volgende:
Vanavond: Thaise groene curry met kippendijen., waarbij ik de sperziebonen vervangen heb door snijbonen en dat eten we met een restant pilavrijst die we nog over hadden.
Dat maakt elke keukentijger wel eens meequote:Op maandag 21 november 2022 18:26 schreef NoCigar het volgende:
Portobellosteaks met puree van limabonen van Ottolenghi en gegrilde groenten. En door onhandigheid hing dat allemaal fout: ik zit helemaal onder de olie, net als de vloer en de wand. Voor de rest wel smakelijk, maar het had handiger gekund.
Klinkt heerlijk! Eerst eten en genieten. Later soppen en boenen. It happens....quote:Op maandag 21 november 2022 18:26 schreef NoCigar het volgende:
Portobellosteaks met puree van limabonen van Ottolenghi en gegrilde groenten. En door onhandigheid hing dat allemaal fout: ik zit helemaal onder de olie, net als de vloer en de wand. Voor de rest wel smakelijk, maar het had handiger gekund.
Als ontbijt?quote:
Hoe was het? Klinkt echt heerlijk.quote:Op maandag 21 november 2022 14:34 schreef Kanaroe het volgende:
Er staat een grote pan bouillon te trekken, daarin: schouderkarbonades, stukje gerookt spek, saucijzen, prei, knolselderij, ui, winterpeen, peperkorrels, groentebouillonblokje, foelie, bonenkruid, kruidnagel, klein rood pepertje, knoflookteentje.
Dit wordt de basis voor een grote pan Bruine Bonensoep.
Straks een flinke hoeveelheid groente snijden, vlees klein maken, bonen en rookworst erbij.
Hmmmmmmm, mijn ultieme winterkost!
Zo klote dit he. Overkomt iedereen meermaals.quote:Op maandag 21 november 2022 18:26 schreef NoCigar het volgende:
Portobellosteaks met puree van limabonen van Ottolenghi en gegrilde groenten. En door onhandigheid ging dat allemaal fout: ik zit helemaal onder de olie, net als de vloer en de wand. Voor de rest wel smakelijk, maar het had handiger gekund.
Strakjes die tweede, met broccoli.quote:Op maandag 21 november 2022 21:21 schreef foodlover het volgende:
Spaghetti Aglio olio peperoncino en spaghetti met champignons, spek, ui knoflook en scheutje room.
Heeeeeerlijk, vanavond nog een portie, en de rest over een paar weekjes want ik heb het ingevroren.quote:Op dinsdag 22 november 2022 16:23 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Hoe was het? Klinkt echt heerlijk.
[..]
Mijn moeder gooide er suiker bij. Niet te haggelen zo zoetquote:Op dinsdag 22 november 2022 17:01 schreef drakin het volgende:
Ik ben zo blij met de gratis stoofpeertjes van 1 van mijn buren.
Helaas niet zo zoet maar vanavond eet ik ze weer
Ik deed er wijn bij en cranberrysquote:Op dinsdag 22 november 2022 17:03 schreef Soury het volgende:
[..]
Mijn moeder gooide er suiker bij. Niet te haggelen zo zoet
Water met worst?quote:
en min of meer dezelfde uitwerkingquote:Op dinsdag 22 november 2022 17:34 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Mjam!
Hier Bruine Bonensoep, ongeveer dezelfde ingrediënten
quote:Op dinsdag 22 november 2022 15:27 schreef golfer het volgende:
Vanavond: stamppot rauwe andijvie met uitgebakken spekjes en een braadworst.
Suiker en kaneel.quote:Op dinsdag 22 november 2022 17:03 schreef Soury het volgende:
[..]
Mijn moeder gooide er suiker bij. Niet te haggelen zo zoet
Als jij het lekker vind....ik zeg; moge het je welbekomenquote:Op dinsdag 22 november 2022 18:09 schreef marc0871 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
Zuurkool was al een restant. Kortom die opgebakken in de jus van de gehaktballetjesquote:Op dinsdag 22 november 2022 16:44 schreef borisz het volgende:
Zuurkool voor vanavond.
Maar maak ook lamsgehaktballetjes voor later deze week
Huh?quote:Op dinsdag 22 november 2022 18:09 schreef marc0871 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
quote:Op dinsdag 22 november 2022 18:24 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Als jij het lekker vind....ik zeg; moge het je welbekomen
Ik krijg er wel vaker gekke gezichten op terugquote:
Ik ken dit soort eten ook wel van vroeger, macaroni met smac en ketchup enzo!quote:Op dinsdag 22 november 2022 18:37 schreef marc0871 het volgende:
[..]
[..]
Ik krijg er wel vaker gekke gezichten op terug![]()
![]()
Maar dit kregen wij vroeger weleens van moeders.
Mijn broer deed er ketchup door. Ik ketjap manis.
Vraag me niet hoe ik daaraan kom.
Mijn vroegste herinnering is ergens 5 of 6 of zo.
Stiekem gewoon weleens lekker![]()
[ afbeelding ]
Smac heeft ze ooit eens geprobeerd.quote:Op dinsdag 22 november 2022 18:59 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik ken dit soort eten ook wel van vroeger, macaroni met smac en ketchup enzo!
En ik moet zeggen dat ik jou macaroni wel zou blieven (de ketjap is de smaakmaker hier), maar dan wel met een kleine 'bite' erdoor, uitje, paprika of desnoods rucola
Vind ketjap ook lekkerder dan ketchup. Wij aten het vroeger thuis als nasi/bami; met ketjap, sambal, saté en kroepoekquote:Op dinsdag 22 november 2022 18:37 schreef marc0871 het volgende:
[..]
[..]
Ik krijg er wel vaker gekke gezichten op terug![]()
![]()
Maar dit kregen wij vroeger weleens van moeders.
Mijn broer deed er ketchup door. Ik ketjap manis.
Vraag me niet hoe ik daaraan kom.
Mijn vroegste herinnering is ergens 5 of 6 of zo.
Stiekem gewoon weleens lekker![]()
[ afbeelding ]
Oeh wat heb je gegeten?quote:Op dinsdag 22 november 2022 16:49 schreef foodlover het volgende:
Straks naar Ikea en kom langs McDonalds...
Ketjap is lekker in combi met macaroni, ik ken dat ook van vroegerquote:Op dinsdag 22 november 2022 18:59 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik ken dit soort eten ook wel van vroeger, macaroni met smac en ketchup enzo!
En ik moet zeggen dat ik jou macaroni wel zou blieven (de ketjap is de smaakmaker hier), maar dan wel met een kleine 'bite' erdoor, uitje, paprika of desnoods rucola
Pasta is ook de Italiaanse vorm van de Aziatische noodles, dus waarom niet, hč?quote:Op dinsdag 22 november 2022 19:52 schreef Borrelnootje00 het volgende:
O verkeerde gequote@:marc0871
ken dat ook van vroegah ketjap macaroni. Zelfde met kerrie macaroni
Preciesquote:Op dinsdag 22 november 2022 20:02 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Pasta is ook de Italiaanse vorm van de Aziatische noodles, dus waarom niet, hč?
NEE !!!quote:
Au, sterkte in de lappenmand en doe voorzichtig.quote:Op woensdag 23 november 2022 15:00 schreef anndb het volgende:
Ik lig met een gebroken rib in bed met een kruik dus vrouw brengt mc donalds mee straks. Big mac en kip nuggets denk. Verder nu een peer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
quote:Op woensdag 23 november 2022 15:22 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Au, sterkte in de lappenmand en doe voorzichtig.Als ze die hier hadden met alle liefde. Nog steeds spijt dat die uit het assortiment is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oeh. Sterkte.quote:Op woensdag 23 november 2022 15:00 schreef anndb het volgende:
Ik lig met een gebroken rib in bed met een kruik dus vrouw brengt mc donalds mee straks. Big mac en kip nuggets denk. Verder nu een peer.
Ja de vrouw kookt hier niet/kan niet koken, ja water maar daar stopt het. En verder zit hier weinig in de buurtquote:Op woensdag 23 november 2022 16:28 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Oeh. Sterkte.
En dan nog McDonalds moeten eten ook
Oeh. Bummerquote:Op woensdag 23 november 2022 17:00 schreef anndb het volgende:
[..]
Ja de vrouw kookt hier niet/kan niet koken, ja water maar daar stopt het. En verder zit hier weinig in de buurt
quote:Op woensdag 23 november 2022 16:26 schreef golfer het volgende:
Straks:
een door B. zelfgemaakte Amerikaanse Coleslaw met daarbij slowcooked pulled pork uit de oven.
Oh no, sterkte!quote:Op woensdag 23 november 2022 15:00 schreef anndb het volgende:
[..]
Au, sterkte in de lappenmand en doe voorzichtig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat is een WC hepje?quote:Op woensdag 23 november 2022 18:24 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Loaded fries (texmex).
Na de foto nog een wchepje erboven op.
Hahaha, geen schepje uit de wc,ik heb het aangepast.quote:
Ach jee, veel sterkte gewenst. Dat doet pijn.quote:Op woensdag 23 november 2022 15:00 schreef anndb het volgende:
[..]
Au, sterkte in de lappenmand en doe voorzichtig.Haa!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ziet er goed uit! Misschien de wortelen ook raspen de volgende keer?quote:Op woensdag 23 november 2022 18:19 schreef Blues het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mijn coleslaw kan nog wat getweaked worden, toch best lekker
Ja ik heb artritis en moesten uit onze oude appartement. Dus zsm wat anders gezocht wel mooi maar zonder lift dus moet de trap op. Zijn wat anders aan het zoeken maar niet gemakkelijk in deze tijdquote:
Veel succes, hoop dat er iets goeds, betaalbaar en leuks tussen zit. Nood gebruiken mag zeker niet?quote:Op donderdag 24 november 2022 07:22 schreef anndb het volgende:
[..]
Ja ik heb artritis en moesten uit onze oude appartement. Dus zsm wat anders gezocht wel mooi maar zonder lift dus moet de trap op. Zijn wat anders aan het zoeken maar niet gemakkelijk in deze tijd
Kan ook niet onbeperkt betalen met die gekke prijzen van nu. En dan gas/stroom nog.
Met pure chocola, lekkerquote:Op donderdag 24 november 2022 11:14 schreef Karzai het volgende:
Zat in de schoen vandaag
[ afbeelding ]
Jaloers.quote:Op donderdag 24 november 2022 16:43 schreef uniekhoorn het volgende:
Hier wel zuurkoolstamppot @:lonaa
Opgebakken klinkt als dubbel gebakken. Bedoel je dat?quote:Op donderdag 24 november 2022 12:32 schreef aloa het volgende:
Opgebakken ei met kaas en zwarte peper
Vreselijk die benamingen eigenlijk.quote:Op donderdag 24 november 2022 17:02 schreef FutureFairytale het volgende:
Wordt straks patat gehaald.
Ik neem een patat kernoorlog (2 frikandellen in stukken op de bodem, veel patat daarboven en dan oorlogsaus erover)
Snap je wel maar zo staat het op het menu daar.quote:Op donderdag 24 november 2022 17:35 schreef Blues het volgende:
[..]
Vreselijk die benamingen eigenlijk.![]()
(altijd al gevonden)
Scherpschutterspeculaas?quote:Op donderdag 24 november 2022 19:22 schreef FutureFairytale het volgende:
Snap je wel maar zo staat het op het menu daar.
Kregen als verrassing 2 stukken huisgemaakt gevuld speculaas in een doosje mee
Ik denk eigenlijk niet na over de naam. Patat oorlog is ook heel normaal voor mij, net zo normaal als patat met of pinda. Zij hebben de term niet zelf verzonnen.quote:
Tof zeg, echt Amerikaansquote:Op vrijdag 25 november 2022 12:41 schreef klappernootopreis het volgende:
Gister Thanksgiving diner gemaakt. Kalkoen met stuffing van morelletjes, verse kruiden, broodkruimels, paxo en walnoten. 3 uur in de oven om te garen. Ik heb ook nog pompoen taart en chocolade pecan pie met bourbon gemaakt. Sweet potato mash en spruitjes. Gravy met uien en cranberry saus met portwijn.
Crab cakes als voorafje..
Ff uitgepakt
quote:Op vrijdag 25 november 2022 16:59 schreef Karzai het volgende:
Fijn weekend, hup Holland!
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 25 november 2022 15:06 schreef golfer het volgende:
Vanavond: gekruide gebakken aardappeltjes, een ijsbergslamix met komkommer & farmersalade en gebakken kipfiletschnitzels.
Paxo? Een kant-en-klare vulling, lees ik op internet. Wat is het precies en hoe gebruik je dat?quote:Op vrijdag 25 november 2022 12:41 schreef klappernootopreis het volgende:
Gister Thanksgiving diner gemaakt. Kalkoen met stuffing van morelletjes, verse kruiden, broodkruimels, paxo en walnoten. 3 uur in de oven om te garen. Ik heb ook nog pompoen taart en chocolade pecan pie met bourbon gemaakt. Sweet potato mash en spruitjes. Gravy met uien en cranberry saus met portwijn.
Crab cakes als voorafje..
Ff uitgepakt
Coq au vin, heerlijk!quote:Op vrijdag 25 november 2022 17:37 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]fijn weekend
![]()
Nu thee en heerlijke appelschnitte.
Hoef geen pannenkoeken te bakken! Krijg coq au vin met opgebakken aardappelen en sperziebonen na de wedstrijd
Vlaflip als toetje, jeugdsentiment borrelt omhoog als een fles Pepsi Max met een rol Mentos erin.quote:Op vrijdag 25 november 2022 16:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vanavond, Poolse gerookte grove braadworst (Krakauer braadworst) met zelfgemaakte Currysaus en frieten
Was het ook echt. Vlees viel van de botten. Overgebleven saus (veel) wordt ingevroren.quote:
ik denk dat ik voor de lunch een kaastosti maak of eitjes met spekquote:Op zaterdag 26 november 2022 08:57 schreef Nagelslak het volgende:
Ontbijt wat crackers met chocopasta
Iemand nog een idee voor de lunch?😇
Paxo gebruik ik als basis. Mijn vulling bestaat uit veel lagen en smaken. Ten eerste buillion waar ik de gesnipperde morellen in doe met selderij, Marjolijn en broodkruimels. Ik stamp walnoten fijn en snipper gedroogde abrikozen en voeg die toe en laat het een half uurtje staan terwijl ik de kalkoen schoonmaak en inwrijf met Montreal chicken spices. De stuffing mix daar vul ik de kalkoen mee (let wel op dat je een beetje lucht in de borstkas last, prop het niet helemaal vol!) De rest van de vulling leg je rond de kalkoen tussen de vleugels. Aardappeltjes, wortelen.Ik leg een laag grof gesneden uien en knoflook in de ovenpan en voeg wat olijfolie toe en plaats de kalkoen er boven op. Afdekken met aluminium folie en dan een aantal uren de oven in op 180 graden. Als de kalkoen gaar is folie weghalen en nog even een dik half uur laten bruinen.quote:Op vrijdag 25 november 2022 18:51 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Paxo? Een kant-en-klare vulling, lees ik op internet. Wat is het precies en hoe gebruik je dat?
Lekkereten overigens, zo'n kalkoen!
Van harte gefeliciteerdquote:Op zaterdag 26 november 2022 07:39 schreef anndb het volgende:
Vandaag jarig maar nog heel pijnlijke rib, dus ouders brengen gebakjes mee. Eet nu eerst wat fruit, en zo een cracker met smeerkaas. Vanavond zullen we waarschijnlijk steppegras met stoofvlees eten gezien mijn ouders in Nederland wonen en wij in Belgie en dan is dat voor hun standaard kost om te eten als ze hier zijn.
Gefeliciteerdquote:Op zaterdag 26 november 2022 07:39 schreef anndb het volgende:
Vandaag jarig maar nog heel pijnlijke rib, dus ouders brengen gebakjes mee. Eet nu eerst wat fruit, en zo een cracker met smeerkaas. Vanavond zullen we waarschijnlijk steppegras met stoofvlees eten gezien mijn ouders in Nederland wonen en wij in Belgie en dan is dat voor hun standaard kost om te eten als ze hier zijn.
quote:Op zaterdag 26 november 2022 07:39 schreef anndb het volgende:
Gefeliciteerdquote:Op zaterdag 26 november 2022 07:39 schreef anndb het volgende:
Heerlijk ziet het er uit.quote:Op zaterdag 26 november 2022 16:24 schreef marc0871 het volgende:
Klaar.
Trek.
Het ruikt te goed.
Fok it. Ik ga eten.
[ afbeelding ]
Matig erwtensoepje dit. Lijkt wel een bouillon.quote:Op zaterdag 26 november 2022 16:24 schreef marc0871 het volgende:
Klaar.
Trek.
Het ruikt te goed.
Fok it. Ik ga eten.
[ afbeelding ]
Haten is hier laten zien dat je het beter kan.quote:Op zaterdag 26 november 2022 17:17 schreef PS. het volgende:
[..]
Matig erwtensoepje dit. Lijkt wel een bouillon.
(mss niet zo'n heel lekker plaatje, maar de smaak was dat wél hoorquote:Op zaterdag 26 november 2022 15:10 schreef golfer het volgende:
Vanavond: ravioli al brasato, funghi e vino rosso met Intaliaanse roerbakgroentes, een saus van champignons met truffelaroma en gehakt van runderworsten.
Lekker, zou ik ook wel zin in hebben. Vooral de salade klinkt lekkerquote:Op zaterdag 26 november 2022 18:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vanavond een moot gegrillde tonijn, met daarbij papas arrugadas (in heel zout water gekookte kriel met schil) met mojo picon (pittige rode saus) en een gemengde bladsalade met een dressing van Frambozenazijn, frambozen, Dyon mosterd en olijfolie.
Nooit in Pernis geweest en het smaakte hardstikke lekkerquote:Op zaterdag 26 november 2022 18:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Truffelaroma vind ik een van de smerigste dingen die er zijn, alsof je in Pernis rondloopt.
Bedankt! Heerlijk om zo intensief met je eten bezig te zijn. Het zal vast goed gesmaakt hebbenquote:Op zaterdag 26 november 2022 11:20 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Paxo gebruik ik als basis. Mijn vulling bestaat uit veel lagen en smaken. Ten eerste buillion waar ik de gesnipperde morellen in doe met selderij, Marjolijn en broodkruimels. Ik stamp walnoten fijn en snipper gedroogde abrikozen en voeg die toe en laat het een half uurtje staan terwijl ik de kalkoen schoonmaak en inwrijf met Montreal chicken spices. De stuffing mix daar vul ik de kalkoen mee (let wel op dat je een beetje lucht in de borstkas last, prop het niet helemaal vol!) De rest van de vulling leg je rond de kalkoen tussen de vleugels. Aardappeltjes, wortelen.Ik leg een laag grof gesneden uien en knoflook in de ovenpan en voeg wat olijfolie toe en plaats de kalkoen er boven op. Afdekken met aluminium folie en dan een aantal uren de oven in op 180 graden. Als de kalkoen gaar is folie weghalen en nog even een dik half uur laten bruinen.
Van harte! Lekker, steppegrasquote:Op zaterdag 26 november 2022 07:39 schreef anndb het volgende:
Dat legt wel een bodempje, jaquote:
Yumquote:Op zondag 27 november 2022 12:00 schreef Karzai het volgende:
Vanavond Hachee met rode kool en aardappelen
quote:Op zondag 27 november 2022 12:19 schreef Blues het volgende:
Brunch: VK broodje jam en een VK broodje gekookt ei. Met thee. En koffie.
Straks erwtensoep en een appel of zo.
Tortilla ziet erquote:Op zondag 27 november 2022 17:32 schreef praadje het volgende:
Ontbijt; 2 Volkoren bh met komijnenkaas en ham/kaas.
Lunch; Yoghurt met fruit
Avond; Spaanse tortilla met pepperoni en zure room
Tussendoor, fruitkoek en rijstwafels.
[ afbeelding ]
Ik ookquote:Op zondag 27 november 2022 12:00 schreef Karzai het volgende:
Vanavond Hachee met rode kool en aardappelen
quote:Op zondag 27 november 2022 15:21 schreef golfer het volgende:
Nu: erwtensoep.
Vanavond: opgewarmde rijst die wij nog in de vriezer hadden een bladsalade met komkommer, tomaat en ei en gebakken of gegrilde (daar ben ik nog niet over uit) biefstukspiesjes.
Oh, zeker.quote:Op zondag 27 november 2022 17:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik ook![]()
Rode kool zelf geslacht en bereid, hachee ook zelf bereid. Vind ik zelf lekkerder dan kant en klaar of uit een potje.
Ik vind zelf bereide rode kool echt véél lekkerder. En wat er evt. overblijft gaat inderdaad de vriezer in. Idem voor de hachee. Al ga ik er sowieso meer dan 1x van eten voor het in de vriezer verdwijnt, want mijn lievelingswinterkostquote:Op zondag 27 november 2022 20:30 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Oh, zeker.
Zou ik ook doen, als ik een vriezer had, waar de overige 3 porties in bewaard kunnen worden.
Ik weet dat een aangesneden kool best even in de koelkast bewaard kan worden.
Maar na 3 keer in 2 weken, gaat de rest toch echt weg.
En ik hoef het eerste half jaar niet meer.
Dat heb ik één keer gedaan![]()
![]()
Één van de dingen waar ik een zakje uit de koeling, of een potje van bij de conserven, niet zo erg vind.
Ik weet hetquote:Op zondag 27 november 2022 20:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik vind zelf bereide rode kool echt véél lekkerder. En wat er evt. overblijft gaat inderdaad de vriezer in. Idem voor de hachee. Al ga ik er sowieso meer dan 1x van eten voor het in de vriezer verdwijnt, want mijn lievelingswinterkost
Nog gefeliciteerd! Hopelijk gaat het nu wat beter .....quote:Op zaterdag 26 november 2022 07:39 schreef anndb het volgende:
Wat is dat links voor worst?quote:Op vrijdag 25 november 2022 16:59 schreef Karzai het volgende:
Fijn weekend, hup Holland!
[ afbeelding ]
Doe jezelf een plezier, schaf een vriezertje aan, ga je veel plezier van hebben. Ik zou niet zonder kunnenquote:Op zondag 27 november 2022 20:30 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Zou ik ook doen, als ik een vriezer had
Ik heb er wel één, maar die staat een beetje oncourant in de opslag.quote:Op maandag 28 november 2022 05:01 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Doe jezelf een plezier, schaf een vriezertje aan, ga je veel plezier van hebben. Ik zou niet zonder kunnen
Ja echt ik heb een tafel model ding een paar maanden geleden aangeschaft. Zo blij mee lekker in één keer veel koken en hup in de vriezer. Ik had zoń handschoenen vak in de ijskastquote:Op maandag 28 november 2022 05:01 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Doe jezelf een plezier, schaf een vriezertje aan, ga je veel plezier van hebben. Ik zou niet zonder kunnen
quote:Op maandag 28 november 2022 15:17 schreef golfer het volgende:
Vanavond: gehaktballen volgens de Librijemethode en daarbij gefrituurde spruiten uit de airfryer met kerriemayonaise.
Oh my. Dat lijkt me echt een heerlijk recept. Vooral die witlofquote:Op maandag 28 november 2022 19:05 schreef NoCigar het volgende:
Witlof, kabeljauw en krieltjes, recept van Imko Binnerts uit een oud AH-kookboek. Hij wordt er nog steeds regelmatig op aangesproken zo vertelde hij toen ik hem daar vorig jaar op aansprak.
Dat is eigenlijk het enige recept, die vis en krieltjes kun je zelf wel verzinnenquote:Op maandag 28 november 2022 23:27 schreef praadje het volgende:
[..]
Oh my. Dat lijkt me echt een heerlijk recept. Vooral die witlof
Ga hem zeker maken. Net als de Librije bal van @golfer.quote:Op maandag 28 november 2022 23:34 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk het enige recept, die vis en krieltjes kun je zelf wel verzinnen, gewoon veel room en boter: lekker. Als je het recept precies volgt drijft het een beetje in de room.
Zo, mijn avocado toast is nu voor iedereen zichtbaarquote:Op maandag 28 november 2022 15:43 schreef moemoe het volgende:
[ afbeelding ]
Avocado toast en een cappuccino met havermelk voor de (late) lunch.
(Ik fix de foto wel even als ik thuis ben, tenzij een mod mij voor is)
Wat zit er allemaal op het zoekplaatje?quote:
Oh foutjequote:Op dinsdag 29 november 2022 16:15 schreef Karzai het volgende:
Goddomme kwam nog een graftak een bed kopen
quote:Op dinsdag 29 november 2022 16:07 schreef drakin het volgende:
Het is vandaag Sint Pannekoek (ja in dit geval de juiste schrijfwijze)
Dus er hoort Pannenkoek op het menu te staan
Lekkerquote:
Kan ik ook doen.quote:
Of dit.quote:
En dit kan ook nog.quote:
Ik wilde voetbal kijken op het werk:)quote:Op dinsdag 29 november 2022 16:47 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Haha, ben wel meteen nieuwsgierig
En je bent kennelijk beddenverkoper! Dus ik zie je voor me, liggend op een Auping in de etalage, met je beeldsherm in de aanslagquote:Op dinsdag 29 november 2022 16:51 schreef Karzai het volgende:
[..]
Ik wilde voetbal kijken op het werk:)
quote:
quote:
Niet op je hoofd? Dan is het niet echt he?quote:Op dinsdag 29 november 2022 16:24 schreef moemoe het volgende:
[..].
Onbewust meegevierd dus, zij het in andere versie en zonder het op mijn hoofd gehad te hebben.
Nee vanwegequote:Op dinsdag 29 november 2022 17:23 schreef FutureFairytale het volgende:
Oh ik dacht pannenkoeken vanwege voetbal
Gemiste kans dit, we hadden een speciaal topic kunnen wijden aan FOK!kers met een pannenkoek op hun hoofdquote:Op dinsdag 29 november 2022 17:30 schreef drakin het volgende:
[..]
Niet op je hoofd? Dan is het niet echt he?
Ik probeerde wel een keer de wrap versie, lijkt hetzelfde maar minder warm
Ik was niet van plan die foto hier te delenquote:Op dinsdag 29 november 2022 21:30 schreef moemoe het volgende:
[..]
Gemiste kans dit, we hadden een speciaal topic kunnen wijden aan FOK!kers met een pannenkoek op hun hoofd.
Ik wel uiteraard.quote:Op dinsdag 29 november 2022 22:51 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik was niet van plan die foto hier te delen
Show itquote:
Die vegan banana pancakes zitten reeds in mijn maag.quote:
Pie dag!quote:Op dinsdag 29 november 2022 23:18 schreef moemoe het volgende:
[..]
Die vegan banana pancakes zitten reeds in mijn maag.
Ken je nog een andere leuke culinaire feestdag? Ik zal dan in de tussentijd even zoeken naar ruimte op mijn hoofd.
Ziet er goed uit. Ik heb laatst zelf Italiaans stoofvlees gemaakt. Smaakte heel goed.quote:Op dinsdag 29 november 2022 19:55 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
Na het voetbalkijken deze uit de Appie meegenomen.
Een ei op mijn hoofd balanceren speciaal voor Pasen loopt vast goed afquote:Op dinsdag 29 november 2022 23:25 schreef drakin het volgende:
[..]
Pie dag!
Kerst, pasen en sinterklaas, halloween.
Dit duurt nog wel ffquote:
Beterschap! Soep is altijd goed, lief dat ze dat naar je kwam brengen.quote:Op woensdag 30 november 2022 14:40 schreef Karzai het volgende:
griepje, maar mijn lieve moedertje kwam broodjes en snert brengen zodat ik snel weer op krachten ben
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 30 november 2022 14:49 schreef junkiesietze het volgende:
eten bij moeders, stuurde een foto door van de slowcooker met draadjesvlees erin
Beterschap!quote:Op woensdag 30 november 2022 14:40 schreef Karzai het volgende:
griepje, maar mijn lieve moedertje kwam broodjes en snert brengen zodat ik snel weer op krachten ben
[ afbeelding ]
Apart, shoarma van speklappen.quote:Op woensdag 30 november 2022 16:02 schreef Kanaroe het volgende:
Straks een pitabroodje met shoarma van speklapjes, paprika's en romainesla, met eigenmaaksel knoflooksaus
Ja, waarom niet? Vaak is (kant-en-klare) shoarma gemaakt van varkenvlees.quote:
Veel beterschap.quote:Op woensdag 30 november 2022 14:40 schreef Karzai het volgende:
[ afbeelding ]
Krachtvoerquote:Op woensdag 30 november 2022 14:40 schreef Karzai het volgende:
[ afbeelding ]
Yumquote:Op woensdag 30 november 2022 17:36 schreef FutureFairytale het volgende:
Moeders is hachee met rode kool en aardappelen aan het maken. Met piccalilly en komkommersalade ernaast.
Toe custard met mango.
Ahwww, wat liefquote:Op woensdag 30 november 2022 14:40 schreef Karzai het volgende:
[ afbeelding ]
Welke foto?quote:Op woensdag 30 november 2022 14:49 schreef junkiesietze het volgende:
eten bij moeders, stuurde een foto door van de slowcooker met draadjesvlees erin
quote:Op woensdag 30 november 2022 14:59 schreef golfer het volgende:
Nu: kippenragout pasteitje van de dorpspoelier.
Vanavond: aardappelgratin uit de oven, kipschnitzel van kipfilet en botersla met tomaten en een vinaigrette.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |