ik heb het idee dat jij van alles uit je dikke duim zuigt.quote:Op maandag 28 november 2022 21:09 schreef Za het volgende:
[..]
Capricia, wat men heeft meegemaakt is traumatisch. Mijn buurmeisje heeft zich van het leven willen beroven op haar 17e.
Denk nog eens aan die oude mevrouw op campingstoeltje voor het tehuis van haar demente man die ze niet mocht bezoeken.
Mensen die naasten verloren maar geen afscheid mochten nemen. Mensen die alleen stierven. Verpleeghuizen met hekken eromheen.
Pubers die uit parken of van stranden werden geknuppeld of met een waterkanon tegen een stenen muur geknald. Vreedzaam demonstrerende ouderen vastgegrepen in hun benen door politiehonden.
Ongevaccineerden die "bedden van de familieleden van gevaccineerden bezet hielden" volgens de Jonge. Mensen die hun baan kwijtraakten, al hun geld, vriendschappen maar ook families die uiteengedreven zijn tot op de dag van vandaag.
2 jaar angstpropaganda, zoveel zelfmoorden, zoveel depressies. Kinderen die buiten moesten staan na de zwemles, ongevaccineerden die nergens gebruik mochten maken van toiletten.
Families opgesloten in hun huizen plus avondklok, kapotte huwelijken, tallozen met zware smetvrees.
Ik spreek hier niet voor mezelf, ik heb niet geleden onder de corona pandemie, maar zo ontzettend velen wel. Mensen ondervinden nog weinig vreugde heb ik het idee, iets in hen is kapotgemaakt, het WK leeft totaal niet ondanks de schitterende van Gaal.
Ik heb het idee dat mensen ontzettend beschadigd zijn.
Was het maar BNW.
Ga daar maar eens over praten bij een Triora, Brijder of andere GGZ-instelling.quote:Op maandag 28 november 2022 21:27 schreef Malavita het volgende:
Er zijn zeker fouten gemaakt maar praat mensen geen beschadiging aan.
want dat zijn er miljoenen? Heel het land in zak en as? Hou op hoor.quote:Op maandag 28 november 2022 21:29 schreef nostra het volgende:
[..]
Ga daar maar eens over praten bij een Triora, Brijder of andere GGZ-instelling.
Bedelmuur.quote:Op maandag 28 november 2022 20:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter
Het wordt weer genieten jongens
Je legt me woorden in de mond die ik niet zeg. Feit is dat veel (vaak al sluimerende) psychische problemen zijn versterkt, vaak in de hoek van depressie, eenzaamheid of verslaving. Feit is ook dat er onherstelbare achterstanden zijn ontstaan bij schoolgaande kinderen, zowel in hun curriculum als in hun sociale vorming. Dat veel mensen de muren op zich af zagen komen door zaken als thuiswerken op een studiootje. En dat de situatie zelf en het toch vrij zwalkende beleid van de overheid het vertrouwen in haar heeft ondermijnd en de toch al bestaande polarisering heeft versterkt.quote:
Za doet het voorkomen alsof het land in zak en as is. Ja, dat weerleg ik idd. Niet het feit dat er mensen op zich zijn geraakt.quote:Op maandag 28 november 2022 21:40 schreef nostra het volgende:
[..]
Je legt me woorden in de mond die ik niet zeg. Feit is dat veel (vaak al sluimerende) psychische problemen zijn versterkt, vaak in de hoek van depressie, eenzaamheid of verslaving. Feit is ook dat er onherstelbare achterstanden zijn ontstaan bij schoolgaande kinderen, zowel in hun curriculum als in hun sociale vorming. Dat veel mensen de muren op zich af zagen komen door zaken als thuiswerken op een studiootje. En dat de situatie zelf en het toch vrij zwalkende beleid van de overheid het vertrouwen in haar heeft ondermijnd en de toch al bestaande polarisering heeft versterkt.
Dit is voor veel mensen een persoonlijke crisis geweest, die dan wel niet leidt tot massale zelfmoorden of "miljoenen" GGZ-patiënten, maar het afdoen alsof er mensen beschadigingen worden aangepraat is echt vrij losgeslagen van de echte wereld.
Ik heb hier een aantal keer vrij uitgebreid gepost waar ik tijdens de pandemie doorheen ben gegaan (depressie). De psycholoog gaf toen ook aan dat zeker 80-90% van de klanten op dat moment te maken had met depressies en andere klachten vanwege de lockdowns en het lamleggen van het sociale leven.quote:Op maandag 28 november 2022 21:40 schreef nostra het volgende:
[..]
Je legt me woorden in de mond die ik niet zeg. Feit is dat veel (vaak al sluimerende) psychische problemen zijn versterkt, vaak in de hoek van depressie, eenzaamheid of verslaving. Feit is ook dat er onherstelbare achterstanden zijn ontstaan bij schoolgaande kinderen, zowel in hun curriculum als in hun sociale vorming. Dat veel mensen de muren op zich af zagen komen door zaken als thuiswerken op een studiootje. En dat de situatie zelf en het toch vrij zwalkende beleid van de overheid het vertrouwen in haar heeft ondermijnd en de toch al bestaande polarisering heeft versterkt.
Dit is voor veel mensen een persoonlijke crisis geweest, die dan wel niet leidt tot massale zelfmoorden of "miljoenen" GGZ-patiënten, maar het afdoen alsof er mensen beschadigingen worden aangepraat is echt vrij losgeslagen van de echte wereld.
Zoals gezegd heb ik deze periode niet negatief ervaren. Ik heb me heerlijk uitgeleefd op het gebied van kunstschilderen, schrijven en vegetarisch koken, en daar enorm van genoten samen met mijn vriend.quote:Op maandag 28 november 2022 21:27 schreef Malavita het volgende:
ik heb het idee dat jij van alles uit je dikke duim zuigt.
Echtscheidingen nemen al jaren af. Zoveel zelfmoorden, Twee jaar coronacrisis en de emotionele stress die daarmee gepaard kan gaan, hebben vooralsnog niet geleid tot een toename van het totale aantal zelfdodingen in Nederland. Men kon naar buiten, men kon eem rondje lopen. De knuppels en waterkanon kwam te pas omdat men uit was op relletjes en de angstpropaganda is ook dikke bullshit, niemand was uit op angstzaaien.
En dat het wk niet leeft heeft echt niks met corona te maken maar door het feit dat het in qatar is, de corruptheid er vanaf druipt en in de winter wordt gespeeld. Toch kijken er miljoenen kijkers.
Je praat wel namens jezelf. Er zijn zeker fouten gemaakt maar praat mensen geen beschadiging aan.
Za overdrijft het emotioneel misschien allemaal wat, maar ze heeft in de basis gewoon gelijk. Heel corona heeft voor veel mensen een zware wissel getrokken, soms tot op het extreme af. Afgezien van dat directe gevolg, is de rol die de overheid zich durft toe te dichten en de wijze waarop ze daar vervolgens uitvoering aan heeft gegeven op zijn minst aanleiding tot stevige reflectie en, naar mijn eigen mening, gevaarlijk precedent-scheppend en voor een heel aantal situaties een disproportionele inbreuk op de vrijheid van het individu geweest, in het land van Thorbecke nog wel.quote:Op maandag 28 november 2022 21:44 schreef Malavita het volgende:
Za doet het voorkomen alsof het land in zak en as is. Ja, dat weerleg ik idd. Niet het feit dat er mensen op zich zijn geraakt.
Eens, ik heb datzelfde doorgemaakt en dan ook met een verslavingscomponent erbij: kliniek in, kliniek uit. Komt dat sec door corona? Natuurlijk niet. Maar het is wel een ontzettende katalysator geweest voor dat soort problematiek. En zo zijn er heel veel vlakken in de samenleving te benoemen waar dat het geval voor was en is.quote:Op maandag 28 november 2022 21:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb hier een aantal keer vrij uitgebreid gepost waar ik tijdens de pandemie doorheen ben gegaan (depressie). De psycholoog gaf toen ook aan dat zeker 80-90% van de klanten op dat moment te maken had met depressies en andere klachten vanwege de lockdowns en het lamleggen van het sociale leven.
Dat ging ook wel wat verder dan “gewoon even geen feestje, even een jaartje sober leven”.
Mensen hebben ook geen idee wat psychisch lijden is als ze het zelf niet hebben. Zoiets is echt constant en je merkt het in je hele systeem, je hele doen en laten, je hele perspectief op de wereld.quote:Op maandag 28 november 2022 21:53 schreef nostra het volgende:
[..]
Eens, ik heb datzelfde doorgemaakt en dan ook met een verslavingscomponent erbij: kliniek in, kliniek uit. Komt dat sec door corona? Natuurlijk niet. Maar het is wel een ontzettende katalysator geweest voor dat soort problematiek. En zo zijn er heel veel vlakken in de samenleving te benoemen waar dat het geval voor was en is.
Ik wil me bij deze verontschuldigen voor het feit dat ik aangaf die periode persoonlijk niet negatief te hebben ervaren.quote:Op maandag 28 november 2022 21:53 schreef nostra het volgende:
[..]
Eens, ik heb datzelfde doorgemaakt en dan ook met een verslavingscomponent erbij: kliniek in, kliniek uit. Komt dat sec door corona? Natuurlijk niet. Maar het is wel een ontzettende katalysator geweest voor dat soort problematiek. En zo zijn er heel veel vlakken in de samenleving te benoemen waar dat het geval voor was en is.
"De komende 2 weken worden cruciaal!"quote:Op maandag 28 november 2022 20:20 schreef Za het volgende:
[..]
December wordt een cruciale maand.
Tot op heden waren er altijd golven eind november begin december op cruciale plekken (zoals in Zuid Afrika, Denemarken en de UK met nieuwe varianten).
Ik verwacht ze niet meer, en zo niet zal daarmee het einde van covid-19 worden ingeluid. Het is nog net iets te vroeg ook al is het eind november en nog geen golfbewegingen te zien.
Zelfs Iran wat het van meet af aan zwaar te verduren had laat na zeer vele golven een flat line zien.
Kerel er zijn al meer levensjaren verloren dan gewonnen zonder kwaliteit mee te wegen.quote:Op dinsdag 29 november 2022 00:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
Dat veel mensen hebben geleden lijkt me wel duidelijk; ieder op hun eigen manier. Ik vond de periode zelf ook erg zwaar en dan ben ik ook nog eens zo introvert als maar kan. Ik miste m’n vrijheid, en ik werd helemaal gek van de eenzijdige media. En het OMT.
Interessante discussie zou zijn of al die ellende het waard is geweest. Hoe het opweegt tegen het gewonnen aantal levensjaren. Maar daar zullen we helaas nooit achterkomen. Denk dat iedereen dat toch anders zou zien. Ik denk dat veel dingen in 2020 het waard waren, maar dat we begin/mid 2021 echt op de rem hadden moeten drukken.
Mensen die nu geen 5 meter meer kunnen lopen omdat ze direct kapot zijn.quote:Op maandag 28 november 2022 21:09 schreef Za het volgende:
[..]
Capricia, wat men heeft meegemaakt is traumatisch. Mijn buurmeisje heeft zich van het leven willen beroven op haar 17e.
Denk nog eens aan die oude mevrouw op campingstoeltje voor het tehuis van haar demente man die ze niet mocht bezoeken.
Mensen die naasten verloren maar geen afscheid mochten nemen. Mensen die alleen stierven. Verpleeghuizen met hekken eromheen.
Pubers die uit parken of van stranden werden geknuppeld of met een waterkanon tegen een stenen muur geknald. Vreedzaam demonstrerende ouderen vastgegrepen in hun benen door politiehonden.
Ongevaccineerden die "bedden van de familieleden van gevaccineerden bezet hielden" volgens de Jonge. Mensen die hun baan kwijtraakten, al hun geld, vriendschappen maar ook families die uiteengedreven zijn tot op de dag van vandaag.
2 jaar angstpropaganda, zoveel zelfmoorden, zoveel depressies. Kinderen die buiten moesten staan na de zwemles, ongevaccineerden die nergens gebruik mochten maken van toiletten.
Families opgesloten in hun huizen plus avondklok, kapotte huwelijken, tallozen met zware smetvrees.
Ik spreek hier niet voor mezelf, ik heb niet geleden onder de corona pandemie, maar zo ontzettend velen wel. Mensen ondervinden nog weinig vreugde heb ik het idee, iets in hen is kapotgemaakt, het WK leeft totaal niet ondanks de schitterende van Gaal.
Ik heb het idee dat mensen ontzettend beschadigd zijn.
Was het maar BNW.
Want zonder maatregelen was alles normaal door gegaan?quote:Op dinsdag 29 november 2022 00:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kerel er zijn al meer levensjaren verloren dan gewonnen zonder kwaliteit mee te wegen.
Afgezien de maatregelen werkte, probleem was alleen, we hielden ons er niet erg aan.quote:De hele zomer had open moeten zijn. De winter maybe voor zaken die werken, wat niet bijster veel is.
Mening....quote:Ze gingen te ver en hebben te hard gedramd.
Jij kent wel verdacht veel mensen met longcovid.. statistisch totaal ongeloofwaardig gezien de incidentie.quote:Op dinsdag 29 november 2022 00:41 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Mensen die nu geen 5 meter meer kunnen lopen omdat ze direct kapot zijn.
Mensen die niet meer normaal kunnen functioneren door long covid.
Ontslagen worden wegens long covid.
Reuk, smaak verlies of aangepast.
Long, hart beschadigingen.
Uitgestelde zorg wegens de zorg belasting. Je zal maar een hart operatie uitgesteld zien worden, omdat omdat er geen ruimte is/was voor je. Of een heup, staar.
Ga volgende week trouwens op bezoek bij een 25 jarig buurmeisje met long covid. Ontslagen, want ze was flex. Leuke toekomst heeft die zo.
Het aantal zelfmoorden en depressies waren trouwens lager in het begin, maar stijgt nu wel. Maar zal dit als de zorg compleet vast gelopen was, en de ziekenhuizen selectief moesten zijn, anders gelopen zijn?
angstpropaganda heb ik trouwens nog nooit voorbij zien komen, is voornamelijk iets wat bedacht was door ontkenners.
Je bent erg selectief en hebt nog al wat problemen met oorzaak en gevolg.
[..]
Want zonder maatregelen was alles normaal door gegaan?
[..]
Afgezien de maatregelen werkte, probleem was alleen, we hielden ons er niet erg aan.
[..]
Mening....
Dit soort simpel-binaire onzin was aan de orde van de dag hoor.quote:Op dinsdag 29 november 2022 00:41 schreef Rolfieo het volgende:
angstpropaganda heb ik trouwens nog nooit voorbij zien komen, is voornamelijk iets wat bedacht was door ontkenners.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ttingen-dit-gaat-welquote:De Jonge: 'Twee keuzes op termijn: of je laat je vaccineren of je wordt ziek'
Lekker DDT'en.quote:Op dinsdag 29 november 2022 01:16 schreef _serial_ het volgende:
Ondertussen in Zero-Covid China.
[ twitter ]
Ja of: “hou je nou maar aan de maatregelen. Jij wil toch ook niet dat opa of oma dood gaat?” Bij het jeugdjournaal.quote:Op dinsdag 29 november 2022 06:24 schreef nostra het volgende:
[..]
Dit soort simpel-binaire onzin was aan de orde van de dag hoor.
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ttingen-dit-gaat-wel
Het handjevol mensen, waarvan ik weet dat ze "long covid" hadden, is inmiddels ofwel hersteld en weer gewoon fulltime aan het werk, of gaat therapeutisch met dunnetjes de stad in, maakt leuke uitstapjes en gaat dagelijks onder het mom van "werken" hooguit een uurtje koffie drinken op het werk om het ondragelijke bestaan met long covid te verlichten.quote:Op dinsdag 29 november 2022 00:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij kent wel verdacht veel mensen met longcovid.. statistisch totaal ongeloofwaardig gezien de incidentie.
Is China geen mooier land voor jou?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |