abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 22 december 2022 @ 12:37:00 #101
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207185031
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dan ligt het aan mij. Misschien verwacht ik wel teveel van dingen :)
Nou ik zou ook wel een excuus verwachten van de moeder :Y En zelf zou ik ook wel tegen Aapie zeggen dat hij dat echt niet mag doen. Sorry zeggen (vanuit het kind) vind ik dan weer een beetje nietsig, dat concept snapt Aapie volgens mij helemaal niet. Hoewel hij soms wel solly zegt als hij het ons hoort zeggen O+

Aapie is een keer in zijn gezicht getrapt door een kindje met down. Die moeder ging echt diep door het stof. Dat hoefde dan ook weer niet, gewoon sorry zeggen en weer verder. Al schrok ik me wel wild :o
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator donderdag 22 december 2022 @ 12:40:23 #102
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207185068
Vraagje: Aapie vindt het fijn om met een speentje in zijn oog te duwen, het lijkt alsof het hem rust geeft. Hij slaapt nu met 3 speentjes: 1 in de mond en in elk handje 1 die hij dan in zijn oog duwt. Is dit herkenbaar bij anderen? Ik heb het wel aangegeven bij het CB en die hadden er nog nooit van gehoord. Er lijkt verder niets mis te zijn met zijn ogen, hij kan volgens mij ontzettend goed zien zelfs :D
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_207185197
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:40 schreef MaJo het volgende:
Vraagje: Aapie vindt het fijn om met een speentje in zijn oog te duwen, het lijkt alsof het hem rust geeft. Hij slaapt nu met 3 speentjes: 1 in de mond en in elk handje 1 die hij dan in zijn oog duwt. Is dit herkenbaar bij anderen? Ik heb het wel aangegeven bij het CB en die hadden er nog nooit van gehoord. Er lijkt verder niets mis te zijn met zijn ogen, hij kan volgens mij ontzettend goed zien zelfs :D
Niet herkenbaar, maar C. prikt graag zijn vingers in zijn ogen. Best hard ook, vind ik. Dat schijnt toch iets met prikkelgevoeligheid te maken te hebben. Soms ben je prikkelgevoelig en soms prikkelzoekend.
  donderdag 22 december 2022 @ 12:56:12 #104
149959 SQ
snelle trees
pi_207185234
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:40 schreef MaJo het volgende:
Hahaha, nee goud slaapt wel met zijn klauwen vol spenen maar hij duwt ze niet in het oog. Maar elke gek z'n gebrek toch? :D
disclaimer
pi_207185547
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:18 schreef SQ het volgende:
Ben ik ook wel benieuwd naar. Moet je dan boos gaan schreeuwen? Een goed gesprek aangaan met je tweejarige? Een klap geven? Zelf honderd keer sorry zeggen tegen de andere moeder?
Nee joh, maar als mijn kind een ander kind zomaar een klap geeft en de ouder heeft het gezien dan zeg je hopelijk wel tegen je kind dat dat niet oke is? Ook al is je kind 2 en lomp.
Shine bright like a diamond.
  donderdag 22 december 2022 @ 13:25:11 #106
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_207185552
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dan ligt het aan mij. Misschien verwacht ik wel teveel van dingen :)
Ik zou zelf zeker sorry hebben gezegd. En ook naar kind toe aangeven dat het niet okee is. Toen de mijne nauwelijks iets van ons begreep probeerden we dat toch ook wel aan hem duidelijk te maken, al is het maar met een 'nee'. Misschien is dat dan weer niet pedagogisch verantwoord ofzo. Dat kan. Maar ik begrijp wel dat je het een wat lauwe reactie vond, het komt een beetje over alsof het die moeder niet interesseerde. Ik denk niet dat het haar echt niet interesseerde overigens maar ik kan me wel voorstellen dat het zo overkomt.
  donderdag 22 december 2022 @ 15:33:11 #107
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207187113
Ik weet niet zo goed wat ik gedaan zou hebben. Ik denk dat ik wrs ook wat bevroren was en mijn 21-maander krijgt dan van mij thuis wel een 'niet slaan vriend, aaien!' als hij uithaalt, maar dan zou ik terplekke ook zo kunnen vergeten als ik toch wat geschrokken/gehaast/metmijnhoofdergensanders een winkel uit kom. Een kindje dwingen om sorry te zeggen, kun je als ouder niet. En het concept zegt ze nog niks ook...

Loedermoederrant: Ik ga zo naar de kerstmarkt bij de oudste op school, maar de jongste heeft voor de duizendste keer oorontsteking en dus slaap ik al een maand ruk en ik ben moe en heb hier zo ontzettend geen zin in. Maar skippen is ook niks en de andere ouder in ons gezin zit tot 5 uur op zn werk. En hij moet daarna de jongste nog ophalen en mist dus het hele gebeuren -O- en dan loop ik daar. Met een overprikkelde en doodvermoeide 4-jarige. Ik denk dat we direct na het 'optreden' weer weg zijn. Of eigenlijk hoop ik dat :@ Ik wilde eigenlijk als verrassing de jongste eerst ophalen, maar als die moe is en z'n oor doet pijn, issie echt niet gezellig. En dan is manlief een half uur eerder thuis, maar mist hij nog steeds het optreden wrs. Dus ik weet het effe niet nu. Ik wil vakantie. Maar die heb ik pas met carnaval.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator woensdag 28 december 2022 @ 15:47:19 #108
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207283339
Hoe waren de kerstdagen met de peuters? Met Aapie prima alleen avondeten blijft een ramp. Hij heeft het overleefd op krentenbollen en bananen :') Blijft een apart fenomeen dat avondeten, als lunch bunkert hij makkelijk drie boterhammen weg maar ‘s avonds bijna nergens zin in :D Om frustratie te voorkomen maken we nu steeds maar iets waarvan we weten dat hij het wel lust, soep met brood of vissticks met worteltjes. Ben wel benieuwd hoe lang deze fase duurt want hij at altijd alles :o

Verder is hij zo leuk, hij maakt veel grapjes en zegt dan zelf “haha grappig” O+ :') Hij heeft de harten van de familie en vrienden wel weer veroverd deze kerst!
pi_207284416
Ahw wat cute O+.

Hier overigens hetzelfde qua eten. Yogurt, brood en fruit gaan erin als een tierelier, maar ‘s avonds is het altijd hit or miss. Zelfs dingen die de ene avond een hit zijn smaken de volgende avond niet dus er is echt geen peil op te trekken. Ik hoop trouwens dat ze snel wat interesse gaat krijgen in het potje want mijn rug begint het echt niet meer leuk te vinden om haar nog zo vaak op en af de commode te tillen :'( .
  woensdag 28 december 2022 @ 20:07:55 #110
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207289587
Gewoon op de grond verschonen? Aankleedkussen neergooien en klaar :-)
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 28 december 2022 @ 20:12:27 #111
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_207289763
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 16:30 schreef Smart_ass het volgende:
Ahw wat cute O+.

Hier overigens hetzelfde qua eten. Yogurt, brood en fruit gaan erin als een tierelier, maar ‘s avonds is het altijd hit or miss. Zelfs dingen die de ene avond een hit zijn smaken de volgende avond niet dus er is echt geen peil op te trekken. Ik hoop trouwens dat ze snel wat interesse gaat krijgen in het potje want mijn rug begint het echt niet meer leuk te vinden om haar nog zo vaak op en af de commode te tillen :'( .
Stoel ernaast en zelf erop laten klimmen? Dat heb ik vanaf dat hij 1 jaar was moeten doen omdat mijn lijf het niet meer kan, tillen.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Moderator woensdag 28 december 2022 @ 20:13:43 #112
382129 crew  Donna
pi_207289816
Ik verschoon ook op de grond idd. Vooral omdat ze begon te trappen en dat deed best zeer tegen mijn borsten.
Inmiddels is dat weer voorbij, maar vind dit ook wel makkelijk. Ze pakt zelf het aankleedkussen en de doekjes en luiers. Ideaal.
pi_207292998
Jeetje ja, nu jullie het zeggen.. :') :D ik heb haar na mijn keizersnede in augustus ook een tijd op de grond verschoond, geen idee eigenlijk waarom ik daar toen mee ben gestopt. Ga ik mooi weer mee beginnen :Y.
  Moderator woensdag 28 december 2022 @ 23:15:10 #114
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207296015
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 16:30 schreef Smart_ass het volgende:
Ahw wat cute O+.

Precies dit ja _O- De ene avond vindt hij iets heerlijk en de volgende keer schuift hij het weg en zegt hij "niet". Maar het kan dus ook zo zijn dat we er niks van verwachten en hij opeens wel een bord wegbunkert :?

Goede qua verschonen, het wordt aardig zwaar dat op de commode tillen! Het idee van de grond is leuk maar dat gaat bij Aapie niet werken. Zodra ik hem op bed bijvoorbeeld wil aankleden dan begint hij meteen te rollen en te keten :') Dus hier blijf ik ook een paar keer per dag 14 kilo tillen (ook regelmatig de trap op, dat heeft hij herontdekt sinds hij ziek is geweest -O- )
pi_207302383
Ik verschoonde Poffertje al heel lang staand of over mijn knie. Op twee keer een vieze broek bij mij na ging dat best goed. Maar nu gaat alles gewoon op de wc of potje. :s)

Onze kerstdagen waren prima. Poffertje vond al die drukte wel mooi geloof ik maar lijkt ook tevreden nu de rust een beetje is terug gekeerd. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_207303664
Hier leggen we een hydrofiel op de bank en dan verschonen we hem. Waren bezig met potje maar hij heeft 0,0 interesse. Nu is z'n zusje geboren en is hij ook spontaan een baby.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_207303957
Ik had toen ik hoogzwanger was een trapje bij de.commode staan. Zittend op de grond verschonen was daarna een hijskraan voor mij bestellen :P .

Bas heeft een heerlijke kerst gehad. 1e kerstdag geholpen met het toetje maken, aan tafel dikke lol met zijn oom gehad en lekker zitten kleuren. 2e kerstdag met zijn 4en thuis en hij heeft genoten van zelf mogen gourmetten (met hulp van ons).

Gisteravond hebben we een 2e hands fietsje gehaald voor Bas. Net geprobeerd en hij fietst zo weg zonder zijwieltjes :o
  donderdag 29 december 2022 @ 12:57:52 #118
346653 Ceviche
pi_207304032
Wat een speer, Douche-eendje! :o
Had hij daarvoor iets van een loopfiets?
pi_207304366
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 12:57 schreef Ceviche het volgende:
Wat een speer, Douche-eendje! :o
Had hij daarvoor iets van een loopfiets?
Ja :D. Ergens na zijn eerste verjaardag gestart met een pukylino. Met een maand of 20 op een trybike met 3 wielen en sinds oktober vorig jaar op 2 wielen. Bij oma pakt hij heel vaak een driewieler en ook op het kinderdagverblijf en de peuterspeelzaal is hij buiten continu aan het fietsen.
  donderdag 29 december 2022 @ 13:35:28 #120
346653 Ceviche
pi_207304646
quote:
17s.gif Op donderdag 29 december 2022 13:17 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Ja :D. Ergens na zijn eerste verjaardag gestart met een pukylino. Met een maand of 20 op een trybike met 3 wielen en sinds oktober vorig jaar op 2 wielen. Bij oma pakt hij heel vaak een driewieler en ook op het kinderdagverblijf en de peuterspeelzaal is hij buiten continu aan het fietsen.
Ah leuk zeg, een echte fietser :D
pi_207315836
Geen problemen met peuter tillen hier. Ik doe dat liever (want sneller :@) dan wachten tot ze via de stoel erop is geklommen.
Edit: ze is inmiddels wel al een tijdje zindelijk besef ik me net dus het is nog maar 2x per dag.

Wat tof dat Bas kan fietsen!
Ze fietste hier rond haar 2de wel graag op de trapperfiets met zijwieltjes en flink ook.
Maar sinds een paar maanden trapt ze 1 keer, strekt dan haar benen en is er klaar mee. :?
Nu is de loopfiets met 2 wielen favoriet, ook prima.

Nog tips mbt krullen? Haar haar begint eindelijk wat meer te groeien en sinds kort zit de krul er flink in (dus kwa lengte is het nog net niks nu het opkrult..) maar ze wil meestal geen staartjes en het haar doet wat het zelf wil. Tips om het wat verzorgder uit te laten zien of moet ik dit maar accepteren? :')
  donderdag 29 december 2022 @ 21:24:59 #122
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207316756
Leuke updates weer hier!

Wij ploffen Colin gewoon op de bank voor het verschonen. Trap omhoog doet hij zelf, omlaag tillen we hem. Hij heeft een loopfietsje gekregen, die wil ik na nieuwjaar met hem uitproberen. Verder ging kerst prima. Bij mijn schoonmoeder is alles ingericht op zijn aanwezigheid, dus daar kunnen we lang blijven. Bij mijn ouders is er geen speelgoed en altijd knetterdruk, dus daar zijn we na 2,5 uur vertrokken.

Hij begint een beetje te praten nu, uiteraard is zijn eerste echte woordje ‘eten’. Dus echt zo een joch dat dan bij de deur richting keuken ‘eten, eten, eten’ roept als hij hij honger heeft. Best handig dat hij het nu aangeeft in plaats van jengelen. Hij is gek op fruit en de meeste groenten, hij vist altijd de zilveruitjes, augurk, tomaat en paprika uit de sla. Zijn voorkeuren zijn ook idd redelijk veranderlijk.

Zijn slaapkamer is zo goed als af (oma maakt de gordijnen nog op maat). Dus dan gaan we zijn slaapje overdag daar proberen. En dan de stap naar ‘s avonds in zijn eigen bed. Zal wel wennen worden voor mij :@ .

Binnenkort inschrijven op school, gewoon de school waar hij nu ook op de peuterspeelzaal zit. Maar eens een kennismakingsgesprek regelen (christelijke school is het, dat vind ik helemaal prima als er maar wel ruimte is voor niet-hetero dingen en dat soort zaken).
Resistance is futile.
pi_207369200
Even vlug teken van leven :W De meisjes maken het hier goed, maar zelf een pittige tijd achter de rug.. Oma (voor de meiden overgrootmoeder) in revalidatie na eerst een hersenbloeding, vervolgens een hartinfarct. Waarschijnlijk blijvende problemen met spraak en verlamming linkszijdig. Lastige tijd dus.. Dat was 1-1,5 week voor kerst. Vervolgens de kerstdagen in het ziekenhuis doorgebracht met m'n vrouw. Bleek gelukkig 'maar' nierstenen', maar wel direct onder het mes i.v.m. ontstoken nier. Met pijnstilling en medicatie is het houdbaar, maar niet geweldig. Vervolgens zelf nu ziek, dus top feestdagen! Maar goed, kom hier niet om te klagen... Meer om iedereen alvast een heel fijn en goed nieuwjaar te wensen waarin ik hopelijk weer positief mee kan posten. *)
pi_207372785
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2022 23:11 schreef NicolasJoy het volgende:
Even vlug teken van leven :W De meisjes maken het hier goed, maar zelf een pittige tijd achter de rug.. Oma (voor de meiden overgrootmoeder) in revalidatie na eerst een hersenbloeding, vervolgens een hartinfarct. Waarschijnlijk blijvende problemen met spraak en verlamming linkszijdig. Lastige tijd dus.. Dat was 1-1,5 week voor kerst. Vervolgens de kerstdagen in het ziekenhuis doorgebracht met m'n vrouw. Bleek gelukkig 'maar' nierstenen', maar wel direct onder het mes i.v.m. ontstoken nier. Met pijnstilling en medicatie is het houdbaar, maar niet geweldig. Vervolgens zelf nu ziek, dus top feestdagen! Maar goed, kom hier niet om te klagen... Meer om iedereen alvast een heel fijn en goed nieuwjaar te wensen waarin ik hopelijk weer positief mee kan posten. *)
Jeetje NJ jullie hebben jullie portie wel weer gehad zeg. Op naar betere tijden! :)

Beste wensen iedereen! Hier werd peuter 23.45 wakker door het geknal en ging niet eerder dan 2.45 weer slapen (ook door het geknal }:| ) :Y)
pi_207373774
Beste wensen allemaal en sterkte maar weer @NicolasJoy!

Poffertje vond het vuurwerk al een paar dagen eng. Gisteravond was ook voor het raam kijken eigenlijk te spannend. Ik tilde haar toch mee naar buiten toen we ons vuurwerk zouden afsteken en dat vond ze mooi en wou ze steeds meer zien. :D
Met koptelefoon op ging het nog beter en zijn we ook nog een stukje gaan wandelen. Best stoer van haar. O+

Ze kan nou ook nephuilen trouwens. Vooral als mijn kleuter huilt natuurlijk. :D Sowieso is "ik ook" haar favoriete uitspraak.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_207386562
quote:
3s.gif Op zondag 1 januari 2023 11:44 schreef PKM het volgende:
Beste wensen allemaal en sterkte maar weer @:NicolasJoy!

Poffertje vond het vuurwerk al een paar dagen eng. Gisteravond was ook voor het raam kijken eigenlijk te spannend. Ik tilde haar toch mee naar buiten toen we ons vuurwerk zouden afsteken en dat vond ze mooi en wou ze steeds meer zien. :D
Met koptelefoon op ging het nog beter en zijn we ook nog een stukje gaan wandelen. Best stoer van haar. O+

Ze kan nou ook nephuilen trouwens. Vooral als mijn kleuter huilt natuurlijk. :D Sowieso is "ik ook" haar favoriete uitspraak.
Hier was een hoop siervuurwerk en dat werd hier wel gewaardeerd. Maar er waren ook een hoop absurde knallen bij en dat vond ie wat minder. Begrijpelijk wel natuurlijk.

Kan je al zien met zeg 2,5 jaar of je kind links of rechts is? Ik zie hier een flinke voorkeur voor links. Ook de manier hoe hij zijn stift beet heeft, het ziet er wat makkelijker uit dan dat hij dat met rechts doet.
pi_207386835
Peuter werd om 23:00 wakker met oudjaar en is toen opgebleven. Ze vond het vuurwerk wel erg spannend door de knallen dus heb haar in de draagzak mee naar buiten genomen. Dat vond ze prima en ze wilde zelfs nog een sterretje vasthouden. Wij hadden wat vuurwerk, maar bezoek van de buren heel veel. Dus we hebben zeker een uur buiten staan kijken. Kleuter en peuter waren er al snel klaar mee en lagen binnen op de bank Netflix te kijken met het buurmeisje. :D

Ik denk dat je dat wel al kan zien hoor sunshine. Bij mijn kleuter heb ik lang getwijfeld omdat ze wisselde (ik ben zelf links). Peuter lijkt nu al veel duidelijker .

Sterkte NJ, wat een jaar voor jullie.

Ik heb 2 korte nachten erop zitten en 2 kinderen die niet goed slapen. :O
De 5-jarige wordt nog altijd wakker snachts en slaapt dan bij ons verder. Maar peuter wordt inmiddels ook vaak wakker en komt er dan ook nog eens bij en die brult als het haar niet zint hoe ze ligt of per ongeluk aangeraakt wordt. :') Ons bed is best groot, maar als ze allebei ook nog eens op mijn kussen willen liggen kan ik helemaal niet meer lekker liggen. Ik wil / hoop dat ze allebei echt een groter deel van de nacht in hun eigen bed gaan slapen. Deze week vakantie dus wil het wel gaan aanpakken, maar de afgelopen 2 nachten met 5 uur slaap helpen daar niet aan mee.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 09:40:20 #128
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207401659
Succes Nolita! Doorpakken is niet makkelijk en al helemaal niet als je al op je tandvlees loopt...

Sunshine: mijn kleuter heeft heel lang gewisseld en ik heb ook tijden gehad dat ik ervan overtuigd was dat ze links was, maar ze lijkt nu op school toch alles met rechts te doen.
  FOK!fotograaf dinsdag 3 januari 2023 @ 12:08:25 #129
148247 taxibabe
pi_207403433
Hier goede kerstdagen en oud en nieuw gehad. Thomas heeft heerlijk gegeten bij opa en oma op 1e kerstdag.
De dagen erna was hij wel strontvervelend :X . Tijdens oudjaar is hij niet wakker geworden van het vuurwerk. Omdat hij het vuurwerk overdag wel superinteressant vond, wilden we hem wakker maken om samen naar het vuurwerk te kijken om 12 uur, maar we kregen hem totaal niet wakker. :')

Verder gaat hij richting zindelijk zijn. Hij heeft al 2 dagen geen luier aan. *O* Vanmorgen weigerde hij ook een luier. 'Nee, ik wil met blote kont in broek' _O-

@sunshine, Thomas wisselt ook nog met links en recht, maar met rechts houdt hij de potloden wel al goed vast. Met links niet, ik schrijf zelf met links, veel andere dingen zoals knippen doe ik rechts, dus wel nieuwsgierig wat hij gaat doen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 3 januari 2023 @ 12:45:21 #130
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_207404115
Hier nu enige weken dag en nacht zindelijk. Denk dat ik de luiers in huis maar ga verkopen *O*
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_207406514
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 12:45 schreef Ynske het volgende:
Hier nu enige weken dag en nacht zindelijk. Denk dat ik de luiers in huis maar ga verkopen *O*
Gaaf! Congrats, ideaal als je op dat punt komt!
pi_207406521
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2023 08:17 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Hier was een hoop siervuurwerk en dat werd hier wel gewaardeerd. Maar er waren ook een hoop absurde knallen bij en dat vond ie wat minder. Begrijpelijk wel natuurlijk.

Kan je al zien met zeg 2,5 jaar of je kind links of rechts is? Ik zie hier een flinke voorkeur voor links. Ook de manier hoe hij zijn stift beet heeft, het ziet er wat makkelijker uit dan dat hij dat met rechts doet.
Wij hebben rechts heel erg gestimuleerd. :9 Toch makkelijker..

Maar dit lukte bij onze oudste aardig, die leek een voorkeur voor links te hebben ook. Maar bij de huidige peuter.. Alles links, eten, kleuren, wijzen.. We kunnen rechts aangeven wat we willen, maar zij wil álles links. Dus ik vrees dat wij het met 2jr4mnd redelijk zien. :+
pi_207406542
Wij zitten momenteel in Drenthe, Landal luxe huisje vakantie. Hadden al geboekt voor een paar weken terug, niet te annuleren, dus maar wel gegaan.. Heel blij mee! Hier kunnen we het ook rustig aan doen. :9 Peuter vindt alles helemaal geweldig. Ze is hele dagen vrolijk, brede glimlach, vrolijk kletsen (denk dat we nu 20-30% verstaan *) )

Echt genieten van deze fase. Afwachten hoe lang dit duurt, vast veel te kort, maar echt.. Ze is zo leuk! O+
Op de opvang is het eigenlijk ook al weken 'geen bijzonderheden', ideaal.

Ze blijft overigens wel onwijs veel kwijlen, ken dat niet zo van de oudste. Echt op al het beddengoed, maar ook op de bank zitten vlekken die ik er niet meer uit krijg, zo zuur dat speeksel kennelijk..
  Moderator dinsdag 3 januari 2023 @ 19:15:14 #134
382129 crew  Donna
pi_207408032
Ohh NJ klinkt heerlijk (behalve het kwijlen). De peuter hier is ook zo gezellig met praten enzo. Ze heeft nu een ontstoken (nagelriem) vingertje dus duimen maar dat het niet erger wordt. Gelukkig heeft ze er niet heel veel last van en mag ik ook wel kijken enzo, maar het ziet er altijd zo kwetsbaar uit als het zo enorm rood is.
Nouja, morgenochtend maar weer zien hoe het er voor staat.

[ Bericht 2% gewijzigd door Donna op 03-01-2023 19:20:42 ]
pi_207409553
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 19:15 schreef Donna het volgende:
Ohh NJ klinkt heerlijk (behalve het kwijlen). De peuter hier is ook zo gezellig met praten enzo. Ze heeft nu een ontstoken (nagelriem) vingertje dus duimen maar dat het niet erger wordt. Gelukkig heeft ze er niet heel veel last van en mag ik ook wel kijken enzo, maar het ziet er altijd zo kwetsbaar uit als het zo enorm rood is.
Nouja, morgenochtend maar weer zien hoe het er voor staat.
Bij zulke acties wil ik 't liefst altijd even de vinger in soda hebben ofzo, maar dat is hier nog nooit gelukt. :9 Meestal is het 10x vertellen 'pijn/au' en dan lijken ze het te vergeten. :+
  Moderator dinsdag 3 januari 2023 @ 20:49:51 #136
382129 crew  Donna
pi_207409657
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 20:45 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Bij zulke acties wil ik 't liefst altijd even de vinger in soda hebben ofzo, maar dat is hier nog nooit gelukt. :9 Meestal is het 10x vertellen 'pijn/au' en dan lijken ze het te vergeten. :+
Ik lees her en der enge dingen over onstoken vingers of nagelriemen. Ik bel wel even voor advies morgenochtend. Haat aan zulke dingen. |:)

Soda badje niet gelukt idd. Wel goed handen gewassen enzo. Maarja. |:)
  dinsdag 3 januari 2023 @ 21:02:58 #137
346653 Ceviche
pi_207409944
Koert is op de een of andere manier geprogrammeerd dat ik niet eens mag kijken naar een pijntje, zelfs zo erg dat hij gewoon zegt dat het geen zeer doet.
Gewoon 'nee' zeggen, dan bestaat het niet en kan kan mamma er ook niet aan zitten :!
Wel lastig, want ik kan dus nooit weten waar hij last van heeft.
Vorig jaar van de fiets gevallen, gebruikte hij z'n hand niet meer, vel van een vingertje af... deed volgens hem geen zeer en vervolgens ging hij gewoon op z'n hand zitten om het te verstoppen :X
En een jaar later is hij precies nog zo. Ik hoop dat hij niets serieus oploopt want dat wordt een heel lastig gesprek bij de dokter :{
  dinsdag 3 januari 2023 @ 21:05:44 #138
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_207410012
Noëlle is nogal een nachtbraker. Heeft dus met oud en nieuw bij vrienden geen seconde geslapen tot 0:45 in de nacht :'). Hadden slaapbedje meegenomen en knuffels en de hele bende maar waren haar speentje vergeten :@. Reserve speentje van vrienden gegeven maar dat mocht niet baten. Was geen seconde echt moe dus tja. In de auto terug naar huis (we zouden daar blijven slapen maar dat hoefde dus niet door te gaan, kleine zegeningen) was ze wel in slaap gevallen en gelukkig niet echt meer wakker te krijgen ondanks het uit doen van haar jas en laarsjes, pyjama had ze al aan. Toch uitgeslapen tot net na 9 uur.

Nu wil ze niet alleen gelaten worden in haar bedje maar gaat ook niet slapen als we erbij zijn. Dat is wel lastig. Dus we gaan op een gegeven moment wel weg, dan gaat ze huilen maar op een gegeven moment gaat ze wel slapen.

Iemand nog tips hoe dit aan te pakken verder? Het werkt op zich wel maar is best sneu. Blijven tot ze slaapt kan extreem lang duren (2 uur) en dan went ze eraan. Boekjes worden gelezen, slaapliedjes worden gezongen en nadat ze in bed ligt roept ze altijd 'zitten!' en dat doen we dan ook maar het is dus nooit genoeg en ze begint te spelen als we er bij blijven. Meh. :').
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 3 januari 2023 @ 21:26:13 #139
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207410515
Wij hebben een duidelijk ritueel inmiddels (bij 21 maanden): pyjama aan, tanden poetsen, slaapzak aan, boekje, voeding en in bed. En dan gilt hij soms een paar minuten heel boos. Maar hij is wel moe en met mij ernaast gebeurt er niks qua slapen, dus ik ga wel. Meestal slaapt hij binnen een paar minuten. En als dat niet zo is, ga ik nog een keer terug, of twee of drie of vier keer. Soms vraagt hij dan nog om drinken, dat mag dan nog van mij. En soms is gewoon even troosten nog genoeg.
  woensdag 4 januari 2023 @ 00:23:13 #140
346653 Ceviche
pi_207414323
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 21:05 schreef jogy het volgende:
Noëlle is nogal een nachtbraker. Heeft dus met oud en nieuw bij vrienden geen seconde geslapen tot 0:45 in de nacht :'). Hadden slaapbedje meegenomen en knuffels en de hele bende maar waren haar speentje vergeten :@. Reserve speentje van vrienden gegeven maar dat mocht niet baten. Was geen seconde echt moe dus tja. In de auto terug naar huis (we zouden daar blijven slapen maar dat hoefde dus niet door te gaan, kleine zegeningen) was ze wel in slaap gevallen en gelukkig niet echt meer wakker te krijgen ondanks het uit doen van haar jas en laarsjes, pyjama had ze al aan. Toch uitgeslapen tot net na 9 uur.

Nu wil ze niet alleen gelaten worden in haar bedje maar gaat ook niet slapen als we erbij zijn. Dat is wel lastig. Dus we gaan op een gegeven moment wel weg, dan gaat ze huilen maar op een gegeven moment gaat ze wel slapen.

Iemand nog tips hoe dit aan te pakken verder? Het werkt op zich wel maar is best sneu. Blijven tot ze slaapt kan extreem lang duren (2 uur) en dan went ze eraan. Boekjes worden gelezen, slaapliedjes worden gezongen en nadat ze in bed ligt roept ze altijd 'zitten!' en dat doen we dan ook maar het is dus nooit genoeg en ze begint te spelen als we er bij blijven. Meh. :').
Wij waren ook zo lang bezig op een gegeven moment, en op een avond waren we er helemaal klaar mee. Toen hebben we welterusten gezegd en de kamer uitgegaan. Toen was het wel huilen, maar na 5 min zijn we teruggegaan, gezegd dat het bedtijd is, welterusten gezegd en dat we beneden waren/hij kon roepen als er iets was en toen weer weggegaan.
Geloof dat we 5 min later nog een keer naar boven zijn gegaan maar daarna was het wel klaar. En sindsdien eigenlijk geen probleem meer.
Nu zijn we meer dan een jaar verder (misschien wel twee) en sporadisch wordt hij nog weleens wakker, maar dan doen we ons welterustenpraatje nog een keer en dan slaapt hij gewoon verder.
Dat wisselt ongetwijfeld per kind maar op een gegeven moment houdt het wel op, duurde hier ook uren.
pi_207416418
Soms wel lastig wat je wel of niet kunt ondernemen met je peuter. Zijn nu in Drenthe op vakantie, meerdere parken/attracties e.d. aan het bekijken, maar het is momenteel nat en vies buiten, of ze is nog net even te klein voor veel dingen. Wat dat betreft is het wachten tot ze meer naar de kleuterleeftijd gaat. Maar ja, dan zit je met schooldagen. :9
pi_207416515
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 11:10 schreef NicolasJoy het volgende:
Soms wel lastig wat je wel of niet kunt ondernemen met je peuter. Zijn nu in Drenthe op vakantie, meerdere parken/attracties e.d. aan het bekijken, maar het is momenteel nat en vies buiten, of ze is nog net even te klein voor veel dingen. Wat dat betreft is het wachten tot ze meer naar de kleuterleeftijd gaat. Maar ja, dan zit je met schooldagen. :9
Waar in drenthe zit je?
Drentse Koe is bijvoorbeeld leuk met slecht weer.
pi_207416572
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 11:19 schreef Elleska het volgende:

[..]
Waar in drenthe zit je?
Drentse Koe is bijvoorbeeld leuk met slecht weer.
Exloo, dus vrij veel is nog best te rijden. Zouden eigenlijk naar familie in Groningen gaan ook, maar die plannen lijken niet door te gaan door zieken helaas.
  woensdag 4 januari 2023 @ 11:40:28 #144
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_207416714
@Tink89 en @Ceviche Dank! Beetje vergelijkbaar als wij het idd aanpakken. Ze is onlangs een tijdje ziek geweest dus extra aandacht gekregen en alles. Maar dat moeten we gewoon weer terugdraaien en ze went er dus vanzelf wel aan. Alleen als ze helemaal overstuur raakt komen we wel even langs om haar weer terug te leggen en te kalmeren.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  Moderator woensdag 4 januari 2023 @ 14:49:45 #145
382129 crew  Donna
pi_207418817
Nou antibiotica zalf gekregen voor het vingertje. Nu hopen dat het snel beter wordt!
pi_207418858
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 14:49 schreef Donna het volgende:
Nou antibiotica zalf gekregen voor het vingertje. Nu hopen dat het snel beter wordt!
Beterschap!
pi_207420090
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 11:24 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Exloo, dus vrij veel is nog best te rijden. Zouden eigenlijk naar familie in Groningen gaan ook, maar die plannen lijken niet door te gaan door zieken helaas.
Kabouter land al geweest? Dat vond Bas als dreumes al echt geweldig :D en daar is ook een deel binnen/overdekt
  woensdag 4 januari 2023 @ 17:46:08 #148
149959 SQ
snelle trees
pi_207420535
Ooh kabouterland O+

Ben ook als kind eens in exloo op vakantie geweest ik weet dit nog heel goed :D
disclaimer
pi_207420684
Kabouterland is dicht in de winter net als de schaapskooi en andere leuke dingen in Exloo. Verkeerde timing @NicolasJoy

Deze winter is er meer dicht dan anders. Behalve buitenactiviteiten die niet winterproof zijn, zijn er nu ook overdekte dingen die ivm stookkosten sluiten. Erg jammer.
pi_207421432
quote:
17s.gif Op woensdag 4 januari 2023 17:00 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Kabouter land al geweest? Dat vond Bas als dreumes al echt geweldig :D en daar is ook een deel binnen/overdekt
Wilden we naar toe inderdaad, maar helaas gesloten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')