Wat let je om het gewoon eens te gaan proberen in overleg met de zwemschool? Dan kom je er vanzelf achter of hij een les volhoudt. Bovendien is het misschien wel een fijne manier om spierkracht en conditie op te bouwen?quote:Op woensdag 29 maart 2023 21:04 schreef littledrummergirl het volgende:
ik vind het zo lastig te bepalen wanneer ik mijn kleuter (nu 5.5 jr) moet inschrijven. hij is motorisch echt zwak, heeft een heel korte spanningsboog en heeft over het algemeen gewoon niet heel veel spierkracht. We hebben hem het afgelopen jaar op dansles gedaan, lekker ongedwongen bewegen, maar ooit wil ik wel dat hij leert zwemmen, dan kan hij ook makkelijker alleen buiten spelen ect.
Ah kijk dat zou schelen, bedankt!quote:Op donderdag 30 maart 2023 13:53 schreef Hupje het volgende:
@:Schanu In principe, als alles goed uitgevoerd wordt voor B en het duiken nog niet helemaal, is dat niet erg. Bij C moet het wel technisch echt een duik zijn. Tenminste, bij de NRZ diploma's.
ik denk dat hier een (of beide) van die labels hier over een tijdje ook zullen komen. Dat maakt ook een beetje dat ik het graag zorgvuldig wil aanpakken zodat het de meeste kans op een succeservaring geeft. Hij eehm heeft nogal een gebruiksaanwijzingkje en als hij eenmaal in zn hoofd heeft dat hij iets niet kanquote:Op woensdag 29 maart 2023 22:37 schreef Mariposas het volgende:
Hier ook een langzame zwemleerling, inmiddels 2,5 jaar bezig. Is wel een ASS en ADHD’er. Geen idee welk badje trouwens en hoever we nog van A-diploma verwijderd zijn.
Het vervelende is wel: mijn zoon wilt natuurlijk echt geen bandjes meer om (in juli wordt hij 8), maar de badmeesters en juffen zien wel dat hij nog geen zwemdiploma heeft (heel goed!). Dus vrij zwemmen kunnen we nu ook niet meer.
quote:Op woensdag 29 maart 2023 21:04 schreef littledrummergirl het volgende:
ik vind het zo lastig te bepalen wanneer ik mijn kleuter (nu 5.5 jr) moet inschrijven. hij is motorisch echt zwak, heeft een heel korte spanningsboog en heeft over het algemeen gewoon niet heel veel spierkracht. We hebben hem het afgelopen jaar op dansles gedaan, lekker ongedwongen bewegen, maar ooit wil ik wel dat hij leert zwemmen, dan kan hij ook makkelijker alleen buiten spelen ect.
Hier ASS, en wat extra bijkomstighedenquote:Op donderdag 30 maart 2023 19:41 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik denk dat hier een (of beide) van die labels hier over een tijdje ook zullen komen. Dat maakt ook een beetje dat ik het graag zorgvuldig wil aanpakken zodat het de meeste kans op een succeservaring geeft. Hij eehm heeft nogal een gebruiksaanwijzingkje en als hij eenmaal in zn hoofd heeft dat hij iets niet kankan t zomaar dat hij het jaren niet meer wil proberen.
misschien eens informeren of ze ergens in de buurt kleine groepjes of 1 op 1 hebben
Mijn oudste van net 6, motorisch onhandig, hypotoon, hypermobiel en sterk vermoeden van ass is net begonnen met zwemles. Bewust bij een zwemvereniging hier in de stad in een groepje van 5. Is voor nu nog heel ongedwongen. Ze mogen bij deze vereniging ook pas starten als ze 6 zijn.quote:Op woensdag 29 maart 2023 21:04 schreef littledrummergirl het volgende:
Wat leuk dat jullie ook naar Schotland gaan! Voor ons is het de eerste keer en ik ben verliefd geworden op het landschap. We maken vooral veel wandelingen.quote:Op zaterdag 1 april 2023 09:11 schreef Loj het volgende:
Schotland
Wij gaan over drie weken en Li heeft het er nu al overZo leuk! We gaan met de boot en dan gaan de meisjes samen slapen en ze gaat een koala zien en ze gaat niet het monster zien want die bestaat niet. Ik vind deze leeftijd (van 4,5) zo tof! Mocht je nog toffe tips hebben
Ik kreeg zojuist een email van een collega en moest aan je denken. Ze deelt een recent Engelstalig wetenschappelijk artikel over selectief mutisme. Psyhopathological and temperament correlates (6-12 jarigen). Geen heel toegankelijke tekst, als je niet bekend met dergelijke artikelen, maar als je interesse hebt deel ik de link even in een pm.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 20:29 schreef PKM het volgende:
@:Nolita Ja hij praat wel op school, en hij kan goed vertellen maar een jaar geleden sprak hij daar bijna niet.
Bij zijn ergotherapeute praat hij heel zacht. Toen zij kwam kijken op school fluisterde hij in de klas en buiten de klas sprak hij weer gewoon. Natuurlijk lijkt het dan op geklier maar blijkbaar is er meer aan de hand.
In aanvulling hierop: mijn man werkt op een school met veel leerlingen met (selectief) mutisme. Contact opnemen mag altijd.quote:Op maandag 3 april 2023 14:39 schreef Nolita het volgende:
[..]
Ik kreeg zojuist een email van een collega en moest aan je denken. Ze deelt een recent Engelstalig wetenschappelijk artikel over selectief mutisme. Psyhopathological and temperament correlates (6-12 jarigen). Geen heel toegankelijke tekst, als je niet bekend met dergelijke artikelen, maar als je interesse hebt deel ik de link even in een pm.
bij zo'n fysio komen we al een paar jaarquote:Op zaterdag 1 april 2023 12:38 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
[..]
Hier ASS, en wat extra bijkomstigheden
En zijn ook gegaan voor beginnen in dat kleine groepje (hier stopt het vlak voor afzwemmen dus dat gaat spannend worden) ik zou rondvragen in je omgeving of anderen een docent weten die daar goed mee om kan gaan, desnoods echt in autisme fb groepen waar de ervaring zit.
Maar als ik zo je eerdere post lees over motoriek enzo dan heb ik iets heel anders waar ik als moeder van een kind met motoriek en prikkel issues eerder van had willen weten namelijk Sensorische Informatieverwerkingstherapie.
(ik had het hier boven ook al even genoemd)
https://www.kinderfysio.e(...)informatieverwerking
(lange pagina maar het legt wel goed uit hoe dit op bepaalde zintuigen en motoriek van invloed is)
Ook juist met betrekking tot evenwicht, motoriek, het gevoel in onze spieren en gewrichten kunnen ze dingen verbeteren met deze fysiotherapie.
Ik wist wel wat een fysiotherapeut was natuurlijk maar had hier nog nooit van gehoord.
En zo zijn er nog veel meer mogelijkheden als dit niet de juiste is.
Met betrekking tot slappe spieren enzo kunnen ze heel wat bereiken.
(en het is lekker speels en leuk)
wat goed zegquote:Op zaterdag 1 april 2023 14:30 schreef Cygne het volgende:
[..]
Mijn oudste van net 6, motorisch onhandig, hypotoon, hypermobiel en sterk vermoeden van ass is net begonnen met zwemles. Bewust bij een zwemvereniging hier in de stad in een groepje van 5. Is voor nu nog heel ongedwongen. Ze mogen bij deze vereniging ook pas starten als ze 6 zijn.
Ik ben zo trots ook. Van non-verbaal met 3 jaar echt nog op niveau van 2 jarige toen hij 4 was naar nu helemaal op niveau. Hij heeft nog logopedie voor zijn articulatie en kinderfysio. Ze zijn vast begonnen met schrijfletters en leren lezen zodat het in groep 3 niet te overweldigend is voor hem en dat pakt hij vlot op.
Heuj!quote:Op woensdag 12 april 2023 07:17 schreef Loj het volgende:
Mededeling:
Mijn kleuter heeft voor het eerst in 4 jaar en 7,5 maand doorgeslapen in haar eigen bed!
Einde mededeling.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |