abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 maart 2023 @ 10:15:41 #251
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208589037
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 21:04 schreef littledrummergirl het volgende:
ik vind het zo lastig te bepalen wanneer ik mijn kleuter (nu 5.5 jr) moet inschrijven. hij is motorisch echt zwak, heeft een heel korte spanningsboog en heeft over het algemeen gewoon niet heel veel spierkracht. We hebben hem het afgelopen jaar op dansles gedaan, lekker ongedwongen bewegen, maar ooit wil ik wel dat hij leert zwemmen, dan kan hij ook makkelijker alleen buiten spelen ect.
Wat let je om het gewoon eens te gaan proberen in overleg met de zwemschool? Dan kom je er vanzelf achter of hij een les volhoudt. Bovendien is het misschien wel een fijne manier om spierkracht en conditie op te bouwen?

Hier is het eerste badje op een niveau waar ze kunnen staan en les één was vooral lopen door het water, op je buik en rug op de trap liggen en trappelen, door een hoepel gaan (de juf noemt die een vissenkom en je mag zelf vertellen welk dier ze gevangen heeft) en van de kant af springen. Er zijn ook methodes die meteen het diepe in gaan met een drijfhulpmiddel, dat is misschien wat zwaarder?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_208590565
@LDG, wat Tink zegt inderdaad, gewoon eens proberen en de motoriek zal hij uiteindelijk ook juist leren op zwemles zelf. Zou het helpen om zelf tussendoor vaak met hem te gaan zwemmen?

Mijn oudste van 6 is motorisch ook heel onhandig, en heeft weinig conditie, maar tijdens (en mede door) zwemles heeft ze juist enorme stappen gemaakt. Nu is ze van een bang klein meisje dat nog niet eens zelf in het water durfde te springen binnen een klein jaar veranderd naar een heuse waterrat die één dezer dagen mag afzwemmen voor A en zelfs al onderwater door het gat van B durft te zwemmen. Tot een klein half jaar terug durfde ze nog niet eens met haar gezicht in het water.

Ik moet wel zeggen dat wij een fijne zwemschool hebben getroffen en dat de badmeester echt oog heeft voor Jewel, haar op de juiste manier motiveert en enthousiasmeert en weet hoe met haar om te gaan als ze nukkig of opeens heel erg onrustig of angstig wordt. Dat zal zeker meehelpen.

Overigens vind ze duiken wel echt vreselijk en dat gaat soms goed, soms niet goed. Als dat iets is waar ze op zal zakken voor haar diploma B, dan houdt het wat mij betreft op en hoeft ze niet verder voor haar B diploma. Ik vind het belangrijk dat ze zich goed kan redden in het water en dat kan ze dan ook als ze A heeft gehaald.
pi_208591037
@Schanu In principe, als alles goed uitgevoerd wordt voor B en het duiken nog niet helemaal, is dat niet erg. Bij C moet het wel technisch echt een duik zijn. Tenminste, bij de NRZ diploma's.
pi_208591049
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 13:53 schreef Hupje het volgende:
@:Schanu In principe, als alles goed uitgevoerd wordt voor B en het duiken nog niet helemaal, is dat niet erg. Bij C moet het wel technisch echt een duik zijn. Tenminste, bij de NRZ diploma's.
Ah kijk dat zou schelen, bedankt!
pi_208591570
Ik ben net gebeld dat F morgen kan starten met zwemlessen. Ben benieuwd wat hij ervan gaat vinden!
pi_208594489
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 22:37 schreef Mariposas het volgende:
Hier ook een langzame zwemleerling, inmiddels 2,5 jaar bezig. Is wel een ASS en ADHD’er. Geen idee welk badje trouwens en hoever we nog van A-diploma verwijderd zijn.
Het vervelende is wel: mijn zoon wilt natuurlijk echt geen bandjes meer om (in juli wordt hij 8), maar de badmeesters en juffen zien wel dat hij nog geen zwemdiploma heeft (heel goed!). Dus vrij zwemmen kunnen we nu ook niet meer.
ik denk dat hier een (of beide) van die labels hier over een tijdje ook zullen komen. Dat maakt ook een beetje dat ik het graag zorgvuldig wil aanpakken zodat het de meeste kans op een succeservaring geeft. Hij eehm heeft nogal een gebruiksaanwijzingkje en als hij eenmaal in zn hoofd heeft dat hij iets niet kan :X kan t zomaar dat hij het jaren niet meer wil proberen.

misschien eens informeren of ze ergens in de buurt kleine groepjes of 1 op 1 hebben :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_208608545
S had al mogen beginnen met zwemles maar de schoolweken waren echt nog vermoeiend zat. Nu start ze waarschijnlijk na de zomervakantie, dan is ze net 5. Hier geen zwem-abc maar easyswim of zoiets. Direct met vestje het diepe in.

We zijn nu op vakantie in Schotland en S is zo leuk om mee op reis te zijn! O+ met wandelingen loopt ze ook zelf steeds meer en dan tussendoor op de rug in de draagzak. Gisteren in het hotel ging ze zelf naar de serveerster toe om in het Engels om een glas te melk te vragen.
Ze heeft een kinderfototoestel en maakt volop foto’s van schapen, paarden, stieren etc. Overal waar ze nu een foto/poster van een dier ziet hangen roept ze ‘kijk hier hangt mijn foto ook op!’ O+
pi_208611865
Schotland O+
Wij gaan over drie weken en Li heeft het er nu al over O+ Zo leuk! We gaan met de boot en dan gaan de meisjes samen slapen en ze gaat een koala zien en ze gaat niet het monster zien want die bestaat niet. Ik vind deze leeftijd (van 4,5) zo tof! Mocht je nog toffe tips hebben ;)

Oh en nog een ding over met bandjes zwemmen. Js wou deze zomer ook echt niet meer, dus hierover hele duidelijke afspraken gemaakt. Alleen met ons en bij ons, maar hij zwom toen ook al tijdens de zwemles in het diepe zonder drijfmiddelen. Een half jaar lang weigerde hij ook om vrij te zwemmen omdat hij zich schaamde voor zijn bandjes.

[ Bericht 7% gewijzigd door Loj op 01-04-2023 09:16:56 ]
pi_208612020
Ik heb het ook een tijd als een soort beloning gebruikt toen J al kon zwemmen, maar nog geen diploma had: je mag (met ons erbij) zonder bandjes zo lang de badmeester niet doorheeft dat je geen diploma hebt. Dus goed zwemmen ;)
pi_208613710
Is Li ook fan van Izzy’s koalaworld Loj? Mijn meiden willen ook heel graag een koala zien daardoor, maar die hebben ze in Nederland helaas nog niet :( in het najaar komen ze naar Ouwehands. Met daar ook al panda’s gaat dat de favoriete dierentuin worden verwacht ik.
  zaterdag 1 april 2023 @ 12:38:08 #261
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_208614187
quote:
ik vind het zo lastig te bepalen wanneer ik mijn kleuter (nu 5.5 jr) moet inschrijven. hij is motorisch echt zwak, heeft een heel korte spanningsboog en heeft over het algemeen gewoon niet heel veel spierkracht. We hebben hem het afgelopen jaar op dansles gedaan, lekker ongedwongen bewegen, maar ooit wil ik wel dat hij leert zwemmen, dan kan hij ook makkelijker alleen buiten spelen ect.
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 19:41 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
ik denk dat hier een (of beide) van die labels hier over een tijdje ook zullen komen. Dat maakt ook een beetje dat ik het graag zorgvuldig wil aanpakken zodat het de meeste kans op een succeservaring geeft. Hij eehm heeft nogal een gebruiksaanwijzingkje en als hij eenmaal in zn hoofd heeft dat hij iets niet kan :X kan t zomaar dat hij het jaren niet meer wil proberen.

misschien eens informeren of ze ergens in de buurt kleine groepjes of 1 op 1 hebben :Y
Hier ASS, en wat extra bijkomstigheden
En zijn ook gegaan voor beginnen in dat kleine groepje (hier stopt het vlak voor afzwemmen dus dat gaat spannend worden) ik zou rondvragen in je omgeving of anderen een docent weten die daar goed mee om kan gaan, desnoods echt in autisme fb groepen waar de ervaring zit.

Maar als ik zo je eerdere post lees over motoriek enzo dan heb ik iets heel anders waar ik als moeder van een kind met motoriek en prikkel issues eerder van had willen weten namelijk Sensorische Informatieverwerkingstherapie.
(ik had het hier boven ook al even genoemd)

https://www.kinderfysio.e(...)informatieverwerking
(lange pagina maar het legt wel goed uit hoe dit op bepaalde zintuigen en motoriek van invloed is)

Ook juist met betrekking tot evenwicht, motoriek, het gevoel in onze spieren en gewrichten kunnen ze dingen verbeteren met deze fysiotherapie.

Ik wist wel wat een fysiotherapeut was natuurlijk maar had hier nog nooit van gehoord.
En zo zijn er nog veel meer mogelijkheden als dit niet de juiste is.
Met betrekking tot slappe spieren enzo kunnen ze heel wat bereiken.
(en het is lekker speels en leuk O+ )
pi_208615349
quote:
Mijn oudste van net 6, motorisch onhandig, hypotoon, hypermobiel en sterk vermoeden van ass is net begonnen met zwemles. Bewust bij een zwemvereniging hier in de stad in een groepje van 5. Is voor nu nog heel ongedwongen. Ze mogen bij deze vereniging ook pas starten als ze 6 zijn.

Ik ben zo trots ook. Van non-verbaal met 3 jaar echt nog op niveau van 2 jarige toen hij 4 was naar nu helemaal op niveau. Hij heeft nog logopedie voor zijn articulatie en kinderfysio. Ze zijn vast begonnen met schrijfletters en leren lezen zodat het in groep 3 niet te overweldigend is voor hem en dat pakt hij vlot op.
pi_208621915
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 09:11 schreef Loj het volgende:
Schotland O+
Wij gaan over drie weken en Li heeft het er nu al over O+ Zo leuk! We gaan met de boot en dan gaan de meisjes samen slapen en ze gaat een koala zien en ze gaat niet het monster zien want die bestaat niet. Ik vind deze leeftijd (van 4,5) zo tof! Mocht je nog toffe tips hebben ;)
Wat leuk dat jullie ook naar Schotland gaan! Voor ons is het de eerste keer en ik ben verliefd geworden op het landschap. We maken vooral veel wandelingen.
Welk gebied gaan jullie naar toe? We zijn meerdere dagen bij de Cairngorms geweest. We zijn sinds vandaag vlakbij Fort William.
pi_208641776
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 20:29 schreef PKM het volgende:
@:Nolita Ja hij praat wel op school, en hij kan goed vertellen maar een jaar geleden sprak hij daar bijna niet.

Bij zijn ergotherapeute praat hij heel zacht. Toen zij kwam kijken op school fluisterde hij in de klas en buiten de klas sprak hij weer gewoon. Natuurlijk lijkt het dan op geklier maar blijkbaar is er meer aan de hand.
Ik kreeg zojuist een email van een collega en moest aan je denken. Ze deelt een recent Engelstalig wetenschappelijk artikel over selectief mutisme. Psyhopathological and temperament correlates (6-12 jarigen). Geen heel toegankelijke tekst, als je niet bekend met dergelijke artikelen, maar als je interesse hebt deel ik de link even in een pm.
  maandag 3 april 2023 @ 14:52:24 #265
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208641906
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 14:39 schreef Nolita het volgende:

[..]
Ik kreeg zojuist een email van een collega en moest aan je denken. Ze deelt een recent Engelstalig wetenschappelijk artikel over selectief mutisme. Psyhopathological and temperament correlates (6-12 jarigen). Geen heel toegankelijke tekst, als je niet bekend met dergelijke artikelen, maar als je interesse hebt deel ik de link even in een pm.
In aanvulling hierop: mijn man werkt op een school met veel leerlingen met (selectief) mutisme. Contact opnemen mag altijd.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 4 april 2023 @ 14:54:40 #266
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_208655036
quote:
17s.gif Op zaterdag 1 april 2023 12:38 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
[..]
Hier ASS, en wat extra bijkomstigheden
En zijn ook gegaan voor beginnen in dat kleine groepje (hier stopt het vlak voor afzwemmen dus dat gaat spannend worden) ik zou rondvragen in je omgeving of anderen een docent weten die daar goed mee om kan gaan, desnoods echt in autisme fb groepen waar de ervaring zit.

Maar als ik zo je eerdere post lees over motoriek enzo dan heb ik iets heel anders waar ik als moeder van een kind met motoriek en prikkel issues eerder van had willen weten namelijk Sensorische Informatieverwerkingstherapie.
(ik had het hier boven ook al even genoemd)

https://www.kinderfysio.e(...)informatieverwerking
(lange pagina maar het legt wel goed uit hoe dit op bepaalde zintuigen en motoriek van invloed is)

Ook juist met betrekking tot evenwicht, motoriek, het gevoel in onze spieren en gewrichten kunnen ze dingen verbeteren met deze fysiotherapie.

Ik wist wel wat een fysiotherapeut was natuurlijk maar had hier nog nooit van gehoord.
En zo zijn er nog veel meer mogelijkheden als dit niet de juiste is.
Met betrekking tot slappe spieren enzo kunnen ze heel wat bereiken.
(en het is lekker speels en leuk O+ )
bij zo'n fysio komen we al een paar jaar :) sinds hij 3.5 is ongeveer. Heel interessant hoe ze steeds het verband uitlegt tussen dingen waar in eerste instantie helemaal geen link tussen lijkt te zijn :D

kind kan inmiddels rennen zonder over zn voeten te struikelen, en klimmen zonder weg te glijden met zn voeten *O* fijne motoriek is nu de uitdaging :Y
  dinsdag 4 april 2023 @ 14:56:02 #267
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_208655050
oh en die fysio heeft ons laatst tips gegeven voor zwemscholen *O* dus daar gaan we eens naar kijken binnenkort
  dinsdag 4 april 2023 @ 14:57:35 #268
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_208655067
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 14:30 schreef Cygne het volgende:

[..]
Mijn oudste van net 6, motorisch onhandig, hypotoon, hypermobiel en sterk vermoeden van ass is net begonnen met zwemles. Bewust bij een zwemvereniging hier in de stad in een groepje van 5. Is voor nu nog heel ongedwongen. Ze mogen bij deze vereniging ook pas starten als ze 6 zijn.

Ik ben zo trots ook. Van non-verbaal met 3 jaar echt nog op niveau van 2 jarige toen hij 4 was naar nu helemaal op niveau. Hij heeft nog logopedie voor zijn articulatie en kinderfysio. Ze zijn vast begonnen met schrijfletters en leren lezen zodat het in groep 3 niet te overweldigend is voor hem en dat pakt hij vlot op.
wat goed zeg O+
pi_208744063
Mededeling:
Mijn kleuter heeft voor het eerst in 4 jaar en 7,5 maand doorgeslapen in haar eigen bed!
Einde mededeling.
pi_208744132
Wat fijn Loj! Dat is wel een *O* waard!
pi_208744675
Dank dank!
Ik vond het ook zeker een berichtje op fok waard!
;)
pi_208747190
Nou absoluut! *O*

Mijn kinderen zijn daar ook niet goed in. :N
Ben benieuwd komend weekend met kamperen, of dat nog lekker past met z'n allen. :')
pi_208751238
Knap Loj! O+

Bij ons is het elke nacht een loterij. Vannacht sliep de kleuter ook in zijn eigen bed door! De peuter lag lekker tussen ons in :')
pi_208760160
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 07:17 schreef Loj het volgende:
Mededeling:
Mijn kleuter heeft voor het eerst in 4 jaar en 7,5 maand doorgeslapen in haar eigen bed!
Einde mededeling.
Heuj! :D
pi_208760164
Hier een kleuter die juist door heeft dat je diep in de nacht best stiekem bij papa en mama in bed kan kruipen. :9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')