Njah, het kost natuurlijk wel ongelooflijk veel geld elke maand. En als het frustratie bij je kind zou opleveren en je het gevoel hebt dat het sneller zou kunnen met een andere aanpak of wat meer aandacht, snap ik die overstap wel. Maar als je het geld kunt missen, je kind het wel prima zo en je niet het gevoel hebt dat een andere aanpak beter zou werken, zou ik ook lekker blijven zitten.quote:Op maandag 27 maart 2023 20:50 schreef Quoi het volgende:
Wij hebben een trage zwemmer, ofwel: alles gaat langzaam, máár met progressie. Nichtjes, klasgenootjes, ze gaan hem allemaal voorbij. Als ik kijk langs de kant hoor ik naast me veel ongeduldige ouders die dan overstappen naar een andere zwemschool omdat het niet snel genoeg gaat. Max mag judoën en voetballen wat 'ie wil. Dat zwemdiploma komt echt wel. Ik verbaas me altijd over de haast. Maar goed, misschien heeft het met mijn (veranderde) instelling te maken. Ik vind naar zwemles gaan en kijken heerlijk om te doen samen met hem.
Hihi, mijn schoonvader is ook zwemleraar geweest en die zegt dat ookquote:Op dinsdag 28 maart 2023 15:08 schreef Nolita het volgende:
Mijn vader is zwemleraar (geweest) en benadrukt ook dat die hele zwemdiploma's niet het doel zijn. Dat het veel belangrijker is dat je structureel blijft zwemmen met je kind, ook na het behalen van de diploma's.
Zo lag ik vroeger met mijn broers dus wekelijks iedere zondagochtend in het zwembad.
Ik merk dat ik dat meegenomen heb en wij dus sowieso maandelijks met zijn allen zwemmen. Dochter vraagt ook steeds na ongeveer 3 weken wanneer we weer naar het zwembad gaan samen.
Voor onze 8-jarige zit ik ook ernstig te dubben of we nog lang moeten volhouden. Hij heeft sinds een paar maanden zijn A-diploma (ook ruim 3 jaar voor moeten knokken). In de app heeft hij nu 4 onderdelen voor B op geel staan, nog 8 op rood. Alles moet groen worden om te mogen afzwemmen.In oktober mocht hij voor A afzwemmen, dus we zijn alweer 5 maanden onderweg. Hij vindt zwemmen niet leuk (wel vrijzwemmen, maar de lessen niet), maar hij heeft ook geen andere sport op het oog. Dus denk ik: met de zwemles heeft hij in ieder geval de beweging gehad, het is goed voor zijn algehele conditie.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 17:24 schreef MevrouwCactus het volgende:
En zo besloten wij dat onze 8-jarige tot de zomervakantie nog naar zwemles gaat, daarna stoppen we er mee. 2,5 jaar privéles (echt 1 op 1) en er is nog geen zicht op een diploma. We vinden het mooi geweest. Ik heb gevraagd of hij mag zwemmen voor een certificaat, dan heeft hij tenminste nog iets als ‘beloning’ voor 2,5 jaar met heel veel tegenzin naar de les gaan.
Gelukkig vindt hij zwemmen wel leuk en doen we dat vaak genoeghij zwemt ook echt veilig, kan alleen de crawls niet goed genoeg voor een diploma en het gat lukt nog niet altijd.
Ik heb zelf zwemles gegeven en vond dat Sjaak A, B en C moest halen. Maar als ik zie hoeveel energie het hem kost, tegenzin, gedoe etc dan is dit het mij niet waard. Ik wil wel graag kunnen zien dat hij zichzelf kan redden als hij onverhoopt in het water valt. Daar heb ik nu vertrouwen in. Maar dat dan de rugcrawl niet perfect is, daar kan ik echt wel mee leven.quote:Op woensdag 29 maart 2023 15:50 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Voor onze 8-jarige zit ik ook ernstig te dubben of we nog lang moeten volhouden. Hij heeft sinds een paar maanden zijn A-diploma (ook ruim 3 jaar voor moeten knokken). In de app heeft hij nu 4 onderdelen voor B op geel staan, nog 8 op rood. Alles moet groen worden om te mogen afzwemmen.In oktober mocht hij voor A afzwemmen, dus we zijn alweer 5 maanden onderweg. Hij vindt zwemmen niet leuk (wel vrijzwemmen, maar de lessen niet), maar hij heeft ook geen andere sport op het oog. Dus denk ik: met de zwemles heeft hij in ieder geval de beweging gehad, het is goed voor zijn algehele conditie.
Maar ja, het voelt toch een beetje rot om hem te laten ploeteren terwijl het duidelijk niet zijn ding is. Tot nu toe zijn we heel stellig geweest dat zwemles nou eenmaal moet t/m diploma B en meestal gaat hij ook zonder morren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 29 maart 2023 16:54 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik heb zelf zwemles gegeven en vond dat Sjaak A, B en C moest halen. Maar als ik zie hoeveel energie het hem kost, tegenzin, gedoe etc dan is dit het mij niet waard. Ik wil wel graag kunnen zien dat hij zichzelf kan redden als hij onverhoopt in het water valt. Daar heb ik nu vertrouwen in. Maar dat dan de rugcrawl niet perfect is, daar kan ik echt wel mee leven.
We gaan van april-oktober ieder jaar zo vaak zwemmen, dat vindt hij leuk. Hij weet ook zelf wat hij durft en kan, en wat niet.
Ik heb overigens zelf pas mijn C gehaald toen ik 29 jaar was, dus hij heeft nog tijdIk begrijp jullie overweging helemaal! Ik denk dat we ook nog tot de zomer doorgaan en dan even kijken waar hij staat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |