abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208518321
Ik zou mijn kind heel boos toespreken dat hij binnen drie tellen bij mij moet zijn en vragen wat hij aan het doen is en dat ik zulk raar gedrag niet meer wil zien. En daarna gewoon verder spelen, gaat dat weer mis dan is het klaar. Maar ik ben volgens mij sowieso een strenge moeder als ze wat doen wat ik niet accepteer, en aan mijn toon horen ze al dat het foute boel is.

En ik zou op een ander moment rustig bespreken dat hij niet naar andere kinderen hoeft te luisteren, maar meer als algemene les. Vooral mijn meiden hebben daar nog wel moeite mee, dat zijn echte volgers. Maar dan heb ik het met name over dat ze geen inbreng hebben in het fantasie spel dat ze spelen.

Persoonlijk vind ik het juist goed als ouders hun kind an public corrigeren, en vind ik juist ouders die zulk soort gedrag negeren maar raar, ongeacht waar je bent. Daarmee geef je namelijk de indruk dat je dergelijk gedrag niet als probleem ziet. Andermans kind corrigeren zou ik wel maar in beperkte mate doen en sowieso een stuk minder stevig dan mijn eigen kind tenzij het een goed bekend kind is (neefje/nichtje of vast speelmaatje).

Dat stoer doen in bijzijn van klasgenoten doen ze hier ook btw, maar ze weten wel waar de grens is en welk gedrag ik niet accepteer dus dat doen ze dan waarschijnlijk gewoon buiten mijn zicht :(
  maandag 27 maart 2023 @ 12:12:22 #227
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208553588
Zwemles één was zaterdagochtend een feit. In een klasje van 4 en ze deed alles zonder morren mee. Twee van de drie andere kindjes waren wat angstig en hadden meer begeleiding nodig (incl huilen enzo), maar toch vond ze het heel leuk zei ze achteraf:

'Mama, eerst komt badje 2 en dan 3 en dan nog heel veel en dan diploma A, toch?'
'Ja, klopt. En dan nog diploma B en C en dan is zwemles afgelopen. Maar dat duurt nog heel lang, dan ben je al zes ofzo.'
'Mag ik dan niet meer naar zwemles?'
'Nee, maar je kunt dan wel nog verder zwemmen hoor. Met papa en mama en broertje of bij een vereniging ofzo.'
'Fijn! Ik wil nooooit stoppen. Krijg ik dan ook elke zaterdag een lollie?'

De motivatie is wel duidelijk _O- _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_208560121
Haha Tink :D
N is hier soms verontwaardigd dat ze van mij t/m C moet want de anderen mogen zelf kiezen of doen alleen A en B. Ja, nou en. Ik vind het belangrijk dat je goed leert zwemmen (we gaan sowieso maandelijks met z'n allen al sinds ze 6 maanden is). Dus goed te horen dat nog iemand voor C gaat. ;)
Hier mag ze na C eindelijk oorbellen. Voordat ze met zwemmen begon aangegeven dat het nu of pas na de zwemles zou zijn. Toen durfde ze nog niet, maar ze wil het nu wel graag.

Overigens heeft er hier weer 1 opgezegd en blijven ze nog maar met 2 zwemleraren over. :X
Ze zit nu in het laatste badje voor ze naar diplomazwemmen gaat (1 maand). Nog 2 vlaggetjes te gaan dus kan niet lang meer duren, mits we lessen kunnen reserveren...
Voor B maar naar een andere zwemschool, want dit is niet oké voor de lange termijn.

Andere kinderen zou ik wel corrigeren als ze echt een grens overgaan. Zeker als ouders niet in de buurt zijn, maar ook als ouders er wel zijn maar niets zeggen en het is vervelend voor mijn kind (andere kinderen) of gevaarlijk voor het kind zelf.
  maandag 27 maart 2023 @ 20:50:36 #229
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_208560327
Wij hebben een trage zwemmer, ofwel: alles gaat langzaam, máár met progressie. Nichtjes, klasgenootjes, ze gaan hem allemaal voorbij. Als ik kijk langs de kant hoor ik naast me veel ongeduldige ouders die dan overstappen naar een andere zwemschool omdat het niet snel genoeg gaat. Max mag judoën en voetballen wat 'ie wil. Dat zwemdiploma komt echt wel. Ik verbaas me altijd over de haast. Maar goed, misschien heeft het met mijn (veranderde) instelling te maken. Ik vind naar zwemles gaan en kijken heerlijk om te doen samen met hem.

[ Bericht 1% gewijzigd door Quoi op 27-03-2023 20:55:52 ]
pi_208560894
Ik heb ook geen probleem met zwemles hoor. Ik zou niet overstappen als het traag zou gaan, ieder kind heeft zijn eigen ontwikkeling. Het probleem is dat de zwemschool niet structureel op een vast moment een wekelijkse les kan aanbieden door personeelstekort. Dat vind ik niet oké en wel een reden om over te stappen.
pi_208561106
Ik denk dat die van mij nog zo'n 5-7 maanden op de wachtlijst staat (hij staat er nu 5 maanden op :')).

Maar op zich is dat prima hoor, ik denk dat het nu ook nog een beetje veel voor hem is.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 07:52:10 #232
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_208563907
Ik heb trouwens helemaal geen kleuter meer. Was een beetje verdwaald :D
  dinsdag 28 maart 2023 @ 08:08:23 #233
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208563991
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 20:50 schreef Quoi het volgende:
Wij hebben een trage zwemmer, ofwel: alles gaat langzaam, máár met progressie. Nichtjes, klasgenootjes, ze gaan hem allemaal voorbij. Als ik kijk langs de kant hoor ik naast me veel ongeduldige ouders die dan overstappen naar een andere zwemschool omdat het niet snel genoeg gaat. Max mag judoën en voetballen wat 'ie wil. Dat zwemdiploma komt echt wel. Ik verbaas me altijd over de haast. Maar goed, misschien heeft het met mijn (veranderde) instelling te maken. Ik vind naar zwemles gaan en kijken heerlijk om te doen samen met hem.
Njah, het kost natuurlijk wel ongelooflijk veel geld elke maand. En als het frustratie bij je kind zou opleveren en je het gevoel hebt dat het sneller zou kunnen met een andere aanpak of wat meer aandacht, snap ik die overstap wel. Maar als je het geld kunt missen, je kind het wel prima zo en je niet het gevoel hebt dat een andere aanpak beter zou werken, zou ik ook lekker blijven zitten.

@Nolita: 'onze' zwemschool heeft volgens mij niet zo'n heel lange wachtlijst. En anders ptc in R-d?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_208566575
Kevin mag donderdag beginnen met zwemles, na 1,5 jaar wachtlijst *O* Hij wordt in mei 6 :')

En ik word af en toe zo wanhopig als Kevin zijn stoere jas aan trekt in het bij zijn van andere kinderen. Het is zo’n lieve jongen, maar met die jas aan is ie verschrikkelijk. Uiteraard corrigeer ik hem op dat moment, maar dat maakt altijd weinig indruk. En dan voel ik mij helemaal een faal moeder. Ik kan er tegenwoordig wel steeds beter over praten met hem op een ander moment. Op zijn manier beseft ie na zo’n gesprekje dan ook steeds beter wel dat ik het echt niet leuk vind.
pi_208567753
Ik begrijp die haast met zwemles ook niet zo. Ik zie het als extra sport. En van drie jaar lang een half uurtje per week bouwen ze meer kracht en uithoudingsvermogen op, dan bij 3 turbo cursussen van een week.

Maar goed, mijn 7-jarige heeft 2 weken geleden zijn A-diploma gehaald, en zwom de zwemles twee dagen later achteruit omdat hij geen idee had hoe hij ook alweer schoolslag moest zwemmen :')
pi_208567829
Mijn vader is zwemleraar (geweest) en benadrukt ook dat die hele zwemdiploma's niet het doel zijn. Dat het veel belangrijker is dat je structureel blijft zwemmen met je kind, ook na het behalen van de diploma's.
Zo lag ik vroeger met mijn broers dus wekelijks iedere zondagochtend in het zwembad.
Ik merk dat ik dat meegenomen heb en wij dus sowieso maandelijks met zijn allen zwemmen. Dochter vraagt ook steeds na ongeveer 3 weken wanneer we weer naar het zwembad gaan samen.
pi_208568956
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 15:08 schreef Nolita het volgende:
Mijn vader is zwemleraar (geweest) en benadrukt ook dat die hele zwemdiploma's niet het doel zijn. Dat het veel belangrijker is dat je structureel blijft zwemmen met je kind, ook na het behalen van de diploma's.
Zo lag ik vroeger met mijn broers dus wekelijks iedere zondagochtend in het zwembad.
Ik merk dat ik dat meegenomen heb en wij dus sowieso maandelijks met zijn allen zwemmen. Dochter vraagt ook steeds na ongeveer 3 weken wanneer we weer naar het zwembad gaan samen.
Hihi, mijn schoonvader is ook zwemleraar geweest en die zegt dat ook :P
Hij heeft mij ook wel duidelijk gemaakt welke methode (bij welke zwemschool) beter is en ik denk dat ik niet had moeten proberen om bij de andere zwemschool de jongens aan te melden.

Overigens heeft mijn 7-jarige ook nog geen A. Hij is ook pas begonnen met ruim 5 jaar en die methode duurt lang. Hij gaat mooi gelijk op met de rest daar. Het zwembad is op de hoek en hij vindt het super leuk, dus voor ons echt geen probleem. Zeker nu Kevin ook zwemles heeft.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 17:18:13 #238
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_208569018
Dat vind ik echt iets wat leuk is op papier, maar dit soort tips en adviezen over welke diploma's beter zijn ik kan er niets mee, elke week/maand zwemmen is niet iets wat iedereen financieel, of fysiek kan natuurlijk. We hebben in onze plaats niet eens een zwembad voor vrij zwemmen.

Wat betreft de 6 jarige hier ben ik blij dat hij iig nu in de buurt komt van afzwemmen nu 1,5 jaar prive (met max 4 andere maar meestal maar 2) zwemles.
pi_208569100
En zo besloten wij dat onze 8-jarige tot de zomervakantie nog naar zwemles gaat, daarna stoppen we er mee. 2,5 jaar privéles (echt 1 op 1) en er is nog geen zicht op een diploma. We vinden het mooi geweest. Ik heb gevraagd of hij mag zwemmen voor een certificaat, dan heeft hij tenminste nog iets als ‘beloning’ voor 2,5 jaar met heel veel tegenzin naar de les gaan.

Gelukkig vindt hij zwemmen wel leuk en doen we dat vaak genoeg O+ hij zwemt ook echt veilig, kan alleen de crawls niet goed genoeg voor een diploma en het gat lukt nog niet altijd.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 17:38:26 #240
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_208569239
Als het er niet in zit dan zit het er niet in toch!
Zo kan mijn 6 jarige (nog) niet fietsen. Je wil niet weten hoe vaak hij (en ook wij) commentaar ontvangt daar op.

De hoop is dat prikellverwerking tfysioherapie gaat helpen maar ik denk het niet..
pi_208570778
Mijn kleuter is afgelopen week begonnen met zwemles. Hij vond het heel leuk en deed goed mee. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan lopen.

Hij spatte wel de badmeester steeds nat en zei geloof ik geen woord. Ik begin te vermoeden dat hij selectief mutisme heeft, veroorzaakt door verlatingsangst. We krijgen waarschijnlijk nog meer onderzoeken dus.

Maar thuis gaat het meestal prima, op school gaat hij de goede kant op, hij begint eindelijk te tekenen, heeft veel vriendjes. Er gaat dus ook veel wel goed. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_208571427
Maar Buda; dat is toch met heel veel dingen zo dat iets wat belangrijk / goed / het kind baat bij zou hebben niet voor iedereen praktisch, fysiek of financieel haalbaar is? Dan ga je prioriteren en dan snap ik dat het halen van een zwemdiploma of zwemles krijgen zodat ze een basis hebben al heel wat is en er niet structureel gezwommen wordt.

Selectief mutisme is niet niks PKM, praat hij op school wel?
Fijn dat er een heleboel wel goed gaat. :)
pi_208571787
@Nolita Ja hij praat wel op school, en hij kan goed vertellen maar een jaar geleden sprak hij daar bijna niet.

Bij zijn ergotherapeute praat hij heel zacht. Toen zij kwam kijken op school fluisterde hij in de klas en buiten de klas sprak hij weer gewoon. Natuurlijk lijkt het dan op geklier maar blijkbaar is er meer aan de hand.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_208573494
Zwemles….
Sssttttt!

Mijn 8 jarige heeft 2 maanden geleden na 4!!!!! jaar zijn A gehaald (en hoefde niet voor zijn B van ons ;) ) Hij mocht trouwens afzwemmen toen ik had aangegeven dat we er per januari mee zouden stoppen (en toen werd het per februari, zodat hij toch dat papiertje had ;) ). Dus ik snap het helemaal Cactus!

Li begint in december (denk ik). Ze mogen op deze zwemschool pas beginnen vanaf 5 jaar ;)
pi_208573909
Goed mee doen is al een goede eerste stap PKM! En fijn dat het op school zo goed gaat nu *O*

Ik zie juist de zwemles als structureel zwemmen, en ik vind twee keer per week in het zwembad (1 keer voor de kinderen, een keer voor mezelf) al voldoende. Wij zwemmen alleen recreatief op vakantie, maar ik moet daar bij bekennen dat wij vrijwel elke schoolvakantie wel minimaal een weekend weg gaan en dan gemiddeld om de dag zwemmen. Uiteindelijk is dat ook best veel, maar wel in een periode zonder zwemles.

Overigens loont het ook om buiten de gemeentegrenzen te kijken. Ik heb minimaal vier zwembaden binnen 30 minuten fietsen, en sowieso 4 zwembaden met een recreatiebad binnen 15 minuten rijden, dus dan is het in het weekend ook een stuk makkelijker om even te gaan zwemmen. Maar goed, dat doen we dus niet zolang de kinderen nog zwemles hebben :') Maar toevallig waren ze afgelopen weekend logeren bij mn zus en die heeft ze wel mee genomen naar het zwembad, in een andere stad ;)

Fietsen is hier ook nog geen succes, maar dat komt vooral door het tweeling zijn. Twee kinderen tegelijk leren fietsen is geen doen, en één voor één is erg vermoeiend omdat je met ze mee moet rennen in eerste instantie. Netto fietsen ze dus veel te weinig en dus ook nog steeds niet zelfstandig, terwijl ze ooit als een turbo met hun loopfietsen gingen.
pi_208581526
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 17:24 schreef MevrouwCactus het volgende:
En zo besloten wij dat onze 8-jarige tot de zomervakantie nog naar zwemles gaat, daarna stoppen we er mee. 2,5 jaar privéles (echt 1 op 1) en er is nog geen zicht op een diploma. We vinden het mooi geweest. Ik heb gevraagd of hij mag zwemmen voor een certificaat, dan heeft hij tenminste nog iets als ‘beloning’ voor 2,5 jaar met heel veel tegenzin naar de les gaan.

Gelukkig vindt hij zwemmen wel leuk en doen we dat vaak genoeg O+ hij zwemt ook echt veilig, kan alleen de crawls niet goed genoeg voor een diploma en het gat lukt nog niet altijd.
Voor onze 8-jarige zit ik ook ernstig te dubben of we nog lang moeten volhouden. Hij heeft sinds een paar maanden zijn A-diploma (ook ruim 3 jaar voor moeten knokken). In de app heeft hij nu 4 onderdelen voor B op geel staan, nog 8 op rood. Alles moet groen worden om te mogen afzwemmen.In oktober mocht hij voor A afzwemmen, dus we zijn alweer 5 maanden onderweg. Hij vindt zwemmen niet leuk (wel vrijzwemmen, maar de lessen niet), maar hij heeft ook geen andere sport op het oog. Dus denk ik: met de zwemles heeft hij in ieder geval de beweging gehad, het is goed voor zijn algehele conditie.

Maar ja, het voelt toch een beetje rot om hem te laten ploeteren terwijl het duidelijk niet zijn ding is. Tot nu toe zijn we heel stellig geweest dat zwemles nou eenmaal moet t/m diploma B en meestal gaat hij ook zonder morren.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208582574
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 15:50 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Voor onze 8-jarige zit ik ook ernstig te dubben of we nog lang moeten volhouden. Hij heeft sinds een paar maanden zijn A-diploma (ook ruim 3 jaar voor moeten knokken). In de app heeft hij nu 4 onderdelen voor B op geel staan, nog 8 op rood. Alles moet groen worden om te mogen afzwemmen.In oktober mocht hij voor A afzwemmen, dus we zijn alweer 5 maanden onderweg. Hij vindt zwemmen niet leuk (wel vrijzwemmen, maar de lessen niet), maar hij heeft ook geen andere sport op het oog. Dus denk ik: met de zwemles heeft hij in ieder geval de beweging gehad, het is goed voor zijn algehele conditie.

Maar ja, het voelt toch een beetje rot om hem te laten ploeteren terwijl het duidelijk niet zijn ding is. Tot nu toe zijn we heel stellig geweest dat zwemles nou eenmaal moet t/m diploma B en meestal gaat hij ook zonder morren.
Ik heb zelf zwemles gegeven en vond dat Sjaak A, B en C moest halen. Maar als ik zie hoeveel energie het hem kost, tegenzin, gedoe etc dan is dit het mij niet waard. Ik wil wel graag kunnen zien dat hij zichzelf kan redden als hij onverhoopt in het water valt. Daar heb ik nu vertrouwen in. Maar dat dan de rugcrawl niet perfect is, daar kan ik echt wel mee leven.
We gaan van april-oktober ieder jaar zo vaak zwemmen, dat vindt hij leuk. Hij weet ook zelf wat hij durft en kan, en wat niet.

Ik heb overigens zelf pas mijn C gehaald toen ik 29 jaar was, dus hij heeft nog tijd ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_208586175
ik vind het zo lastig te bepalen wanneer ik mijn kleuter (nu 5.5 jr) moet inschrijven. hij is motorisch echt zwak, heeft een heel korte spanningsboog en heeft over het algemeen gewoon niet heel veel spierkracht. We hebben hem het afgelopen jaar op dansles gedaan, lekker ongedwongen bewegen, maar ooit wil ik wel dat hij leert zwemmen, dan kan hij ook makkelijker alleen buiten spelen ect.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 29 maart 2023 @ 22:37:34 #249
327807 Mariposas
יה&#14
pi_208587125
Hier ook een langzame zwemleerling, inmiddels 2,5 jaar bezig. Is wel een ASS en ADHD’er. Geen idee welk badje trouwens en hoever we nog van A-diploma verwijderd zijn.
Het vervelende is wel: mijn zoon wilt natuurlijk echt geen bandjes meer om (in juli wordt hij 8), maar de badmeesters en juffen zien wel dat hij nog geen zwemdiploma heeft (heel goed!). Dus vrij zwemmen kunnen we nu ook niet meer.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_208588506
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 16:54 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Ik heb zelf zwemles gegeven en vond dat Sjaak A, B en C moest halen. Maar als ik zie hoeveel energie het hem kost, tegenzin, gedoe etc dan is dit het mij niet waard. Ik wil wel graag kunnen zien dat hij zichzelf kan redden als hij onverhoopt in het water valt. Daar heb ik nu vertrouwen in. Maar dat dan de rugcrawl niet perfect is, daar kan ik echt wel mee leven.
We gaan van april-oktober ieder jaar zo vaak zwemmen, dat vindt hij leuk. Hij weet ook zelf wat hij durft en kan, en wat niet.

Ik heb overigens zelf pas mijn C gehaald toen ik 29 jaar was, dus hij heeft nog tijd ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik begrijp jullie overweging helemaal! Ik denk dat we ook nog tot de zomer doorgaan en dan even kijken waar hij staat.
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')