https://www.ad.nl/darts/g(...)l-in-actie~a2d93b96/quote:Van 12 tot en met 20 november vindt in Wolverhampton de Grand Slam of Darts 2022 plaats. Het is niet zomaar een darttoernooi, maar van oudsher een strijd tussen spelers van de twee bonden PDC en BDO. Namens Nederland doen onder anderen oud-winnaars Michael van Gerwen en Raymond van Barneveld mee.
Vroeger was de British Darts Organisation de grote dartsbond met het Lakeside WK als uithangbord, tegenwoordig draait alles om de Professional Darts Corporation. Jaren geleden stapte de ene na de andere topdarter over van de BDO naar de PDC om voor meer geld en aandacht te spelen bij de modernere bond. Oudgedienden als Ted Hankey, Martin Adams en Andy Fordham bleven achter op het oude nest. Het gevolg: partijen tussen mannen als Hankey of Adams en Michael van Gerwen of Phil Taylor kwamen nauwelijks meer voor. Alleen tijdens de Grand Slam of Darts konden de acht beste spelers van de BDO zich meten met de PDC-spelers.
Inmiddels is de BDO-bond opgeheven en is dus ook de opzet veranderd. Het speelveld bestaat uit 32 deelnemers. Zestien daarvan verdienden een plekje als winnaar van een televisietoernooi. Omdat er geen zestien verschillende winnaars zijn, is de lijst aangevuld met de winnaars van de European Tour-evenementen en later ook nog de winnaars van de Players Championship Series, waarbij de speler met de meeste eindzeges voorrang krijgt. De andere helft van het deelnemersveld bestaat uit acht kwalificatiespelers en acht spelers die een 'regionaal’ PDC-toernooi hebben gewonnen. Denk maar aan Fallon Sherrock die de World Matchplay bij de vrouwen op haar naam schreef, of Lisa Ashton als winnares van de PDC Women's Series. Dat brengt het totaal op 32 spelers.
Groepsfase
Op de Grand Slam of Darts wordt er niet direct met een knock-outsysteem gewerkt. Spelers moeten eerst de groepsfase (12 tot en met 15 november) zien te overleven, waarin ze het met zijn vieren tegen elkaar opnemen en er in een first to 5 legs-opzet wordt gespeeld. De twee beste spelers per groep plaatsen zich voor de knockout-fase. Vanaf dat moment wordt er in een best of 19 en best of 31 legs-format gespeeld. De winnaar van groep A neemt het op tegen de tweede van groep B. De nummer twee van groep A neemt het op tegen de eerste uit groep B, enzovoort.
Dit zijn de groepen:
Groep A
(1) Gerwyn Price, Dave Chisnall, Raymond van Barneveld, Ted Evetts
Groep B
(8) Danny Noppert, Simon Whitlock, Mensur Suljovic, Christian Perez
Groep C
(4) Michael Smith, Joe Cullen, Ritchie Edhouse, Lisa Ashton
Groep D
(5) Rob Cross, Dirk van Duijvenbode, Martin Schindler, Adam Gawlas
Groep E
(2) Peter Wright, Nathan Aspinall, Alan Soutar, Fallon Sherrock,
Groep F
(7) Jonny Clayton, Damon Heta, Jermaine Wattimena, Leonard Gates
Groep G
(3) Michael van Gerwen, Ross Smith, Luke Woodhouse, Nathan Rafferty
Groep H
(6) Luke Humphries, Ryan Searle, Josh Rock, Scott Williams
Grand Slam of Darts met vijf Nederlanders
Er doen vijf Nederlanders mee aan de Grand Slam of Darts. Van Gerwen won met de Premier League, World Matchplay en World Grand Prix drie televisietoernooien en plaatste zich rechtstreeks. Dat geldt ook voor Noppert en Van Duijvenbode, die de UK Open en World Series of Darts Finals op hun naam schreven. Van Barneveld en Wattimena wisten zich via een kwalificatietoernooi te plaatsen voor het majortoernooi. Van Barneveld won het toernooi in 2012 door Van Gerwen in de finale met 16-14 te verslaan.
Phil Taylor is met zes overwinningen recordhouder. Gerwyn Price won drie van de laatste vier edities en staat op gelijke hoogte met Van Gerwen.
Programma zaterdagmiddag
Simon Whitlock - Mensur Suljovic (B)
Dirk van Duijvenbode - Martin Schindler (D)
Joe Cullen - Ritchie Edhouse (C)
Dave Chisnall - Raymond van Barneveld (A)
Rob Cross - Adam Gawlas (D)
Danny Noppert - Christian Perez (B)
Gerwyn Price - Ted Evetts (A)
Michael Smith - Lisa Ashton (C)
Programma zaterdagavond
Ross Smith - Luke Woodhouse (G)
Ryan Searle - Josh Rock (H)
Damon Heta - Jermaine Wattimena (F)
Nathan Aspinall - Alan Soutar (E)
Luke Humphries - Scott Williams (H)
Peter Wright - Fallon Sherrock (E)
Michael van Gerwen - Nathan Rafferty (G)
Jonny Clayton - Leonard Gates (F)
Prijzengeld en tv
De winnaar van de Grand Slam of Darts 2022 ontvangt de Eric Bristow Trophy en 150.000 Britse pond. Het totale prijzengeld bedraagt 650.000 Britse pond.
De Grand Slam of Darts is live op Viaplay te volgen. Zaterdag en zondag volg je er vanaf 13.55 uur de middagsessies, om 19.55 uur gevolgd door de avondsessies. Doordeweeks wordt er alleen 's avonds gegooid. Op zondag 20 november is er een middag- en avondprogramma en weten we wie de opvolger van Price is geworden.
Eerst eten.quote:Op woensdag 16 november 2022 20:57 schreef de_boswachter het volgende:
[ afbeelding ]
Vanavond Julia weer even onder jizzen
Mannenhanden.quote:Op woensdag 16 november 2022 20:57 schreef de_boswachter het volgende:
[ afbeelding ]
Vanavond Julia weer even onder jizzen
quote:
Een tepel in je mond en tegelijkertijd een lul in je kont is raar. Dit nietquote:Op woensdag 16 november 2022 21:05 schreef de_boswachter het volgende:
Vind het wel raar dat hij nu in kwartfinale weer tegen Price kan. Is altijd zo geweest maar toch.. blijft raar.
Gewoon Noppert natuurlijk.quote:Op woensdag 16 november 2022 21:05 schreef de_boswachter het volgende:
Vind het wel raar dat hij nu in kwartfinale weer tegen Price kan. Is altijd zo geweest maar toch.. blijft raar.
quote:
Smithquote:Op woensdag 16 november 2022 21:11 schreef Coco het volgende:
16 Nov
21:15
Michael Smith
Rob Cross
-
-
16 Nov
22:15
Danny Noppert
Gerwyn Price
-
-
16 Nov
23:15
Dirk van Duijvenbode
Joe Cullen
Kan zo trainer worden bij Ajax.quote:Op woensdag 16 november 2022 21:13 schreef Coco het volgende:
[..]
Rob 'One Day Fly' 'Bald Fraud' Cross
quote:
Blijft ook een vreemde worp hebben die Crossquote:Op woensdag 16 november 2022 21:13 schreef Coco het volgende:
[..]
Rob 'One Day Fly' 'Bald Fraud' Cross
Jawel. Dat is nergens.quote:Op woensdag 16 november 2022 21:06 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Een tepel in je mond en tegelijkertijd een lul in je kont is raar. Dit niet
Ik vind het nu bijna jammer dat hij niet heeft verloren. Dan had ik de hele bingo kunnen afstrepen.quote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.What can change the nature of a man?
quote:Op woensdag 16 november 2022 21:33 schreef Coco het volgende:
[..]Rot op met die transgenderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Taste the rainbow pooooooohquote:Op woensdag 16 november 2022 21:38 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik zie nog wat Maom snoep geil naar mij kijken bohhh
Pohhhh zou naaienquote:Op woensdag 16 november 2022 21:49 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Taste the rainbow poooooooh
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 16 november 2022 21:49 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Taste the rainbow poooooooh
[ afbeelding ]
Dit gifje is niet in de reet neuken.quote:Op woensdag 16 november 2022 21:53 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dit gaan wij op het wk doen. Elk land in de reet neuken jaaaaa louisgod
Doet er niet toe louisgodquote:Op woensdag 16 november 2022 21:54 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dit gifje is niet in de reet neuken.
Ik ben voorquote:Op woensdag 16 november 2022 22:28 schreef Immerdebestebob het volgende:
Halve finales met alleen maar Nederlanders
Nee joh. Mvggodquote:Op woensdag 16 november 2022 23:10 schreef Scorpion_17 het volgende:
Price gaat dit toernooi gewoon winnen. Als dit je dubbelpercentage is..
heb je noppie ooit op 1 zinnig woord betrapt?quote:Op woensdag 16 november 2022 23:13 schreef engine het volgende:
Noppie baalt er zo van dat er amper een zinnig woord uit komt.
quote:Op woensdag 16 november 2022 23:13 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
heb je noppie ooit op 1 zinnig woord betrapt?
quote:Op woensdag 16 november 2022 23:08 schreef Poepz0r het volgende:
Noppert heeft het stamina niet voor lange wedstrijden. Was bij de uk open ook al zo, ook al won die hem
Niks mis meequote:Op woensdag 16 november 2022 23:17 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Heeft er ook 2 in zn onderzoek zitten
Terecht!quote:Op woensdag 16 november 2022 23:25 schreef Immerdebestebob het volgende:
Barney zit al echt dicht tegen de top 32 aan
Moet wel de finale halen om er ook echt in te komen. Maar idd. Heeft tm wk niks te verdedigenquote:Op woensdag 16 november 2022 23:25 schreef Immerdebestebob het volgende:
Barney zit al echt dicht tegen de top 32 aan
Don't look back in anger GENOTquote:Op woensdag 16 november 2022 23:44 schreef Scorpion_17 het volgende:
Cullen is echt zo'n niksige gast. Niet leuk om naar te kijken, straalt niks uit. Echt de blof van t darten
Als het loopt bij Cullen is het heerlijk om naar te kijken. Bijv. die pot tegen Van Gerwen op het WKquote:Op woensdag 16 november 2022 23:44 schreef Scorpion_17 het volgende:
Cullen is echt zo'n niksige gast. Niet leuk om naar te kijken, straalt niks uit. Echt de blof van t darten
Als het golft, dan golft het goedquote:Op woensdag 16 november 2022 23:46 schreef SlechteWoordgrappen het volgende:
[..]
Als het loopt bij Cullen is het heerlijk om naar te kijken. Bijv. die pot tegen Van Gerwen op het WK
Hij is wel de knapste. Ondanks zijn extreem kalende kruin.quote:Op woensdag 16 november 2022 23:44 schreef Scorpion_17 het volgende:
Hij is één winstpartij op de Grand Slam verwijderd.quote:Op woensdag 16 november 2022 23:29 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Moet wel de finale halen om er ook echt in te komen. Maar idd. Heeft tm wk niks te verdedigen
Ha gaaaaaaaaaayquote:Op donderdag 17 november 2022 00:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Hij is wel de knapste. Ondanks zijn extreem kalende kruin.
Volgens mij moet hij finaleplek halenquote:Op donderdag 17 november 2022 00:57 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Hij is één winstpartij op de Grand Slam verwijderd.
Het is maar hoe je het bekijkt. Hij moet finale halen om nu al de top-32 in te gaan, maar halve finale is al goed genoeg om top-32 te staan bij het wk. Voor dat laatste moet ie bij de PC finals wel gelijk of beter spelen dan bijvoorbeeld Razma.quote:Op donderdag 17 november 2022 05:04 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Volgens mij moet hij finaleplek halen
Febo gaat 'm SLOPEN!quote:Op woensdag 16 november 2022 23:10 schreef Scorpion_17 het volgende:
Price gaat dit toernooi gewoon winnen. Als dit je dubbelpercentage is..
DRT is klaar met Sjerry. Oprotten met die gast.quote:Op donderdag 17 november 2022 13:06 schreef Poepz0r het volgende:
Jerry Hendriks wordt vader. Bron Jerry Hendriks. Ter info
Electric GENOTquote:Op donderdag 17 november 2022 13:08 schreef Zipportal het volgende:
[..]
DRT is klaar met Sjerry. Oprotten met die gast.
Bitcoin Sjerriequote:Op donderdag 17 november 2022 13:06 schreef Poepz0r het volgende:
Jerry Hendriks wordt vader. Bron Jerry Hendriks. Ter info
quote:17 Nov
20:15
Nathan Aspinall
Jermaine Wattimena
-
-
17 Nov
21:15
Jonny Clayton
Alan Soutar
-
-
17 Nov
22:15
Michael van Gerwen
Josh Rock
-
-
17 Nov
23:15
Luke Humphries
Ross Smith
Geluid is mokerslechtquote:Op donderdag 17 november 2022 20:05 schreef Machielovic het volgende:
[..]
misschien moet je even doorklikken
Het is een bewuste keuze. Begrijp alleen niet waarom.quote:Op donderdag 17 november 2022 19:09 schreef Nober het volgende:
Weer Van Barneveld v Price en M. Smith v Cullen zoals in de groepsfase.
PDC kijk eens naar het WK voetbal hoe dat werkt.
Geen probleem. Geef hem maar gelijk een ban.quote:Op donderdag 17 november 2022 20:21 schreef Coco het volgende:
Jongens ik heb geen zin om te gastmodden.
Als je niet tegen een gifje kan dan zit je in DRT verkeerd. Zoals @Immerdebestebobquote:Op donderdag 17 november 2022 20:21 schreef Coco het volgende:
quote:Op donderdag 17 november 2022 20:21 schreef Coco het volgende:
Ik stem Bobquote:Op donderdag 17 november 2022 20:30 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik stel voor dat er een poll komt waar jullie tussen mij en boswachter mogen kiezen.
MVG - Rock wordt een absolute genotspot. Hoop dat ik dan nog wakker ben.quote:
Ogen opendoen.quote:Op donderdag 17 november 2022 20:46 schreef Mani89 het volgende:
[..]
MVG - Rock wordt een absolute genotspot. Hoop dat ik dan nog wakker ben.
Ga je zo vroeg naar bed doorgaans?quote:Op donderdag 17 november 2022 20:46 schreef Mani89 het volgende:
[..]
MVG - Rock wordt een absolute genotspot. Hoop dat ik dan nog wakker ben.
Ik ben een oude man.quote:Op donderdag 17 november 2022 20:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ga je zo vroeg naar bed doorgaans?
Feest der herkenning? 😜quote:Op donderdag 17 november 2022 20:48 schreef Mani89 het volgende:
2 seconden naar Wattimena gekeken en stoor me gelijk alweer gigantisch aan zijn domme negatieve uitstraling.
Er zit vast een zeker een stukje projectie bij.quote:Op donderdag 17 november 2022 20:59 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Feest der herkenning? 😜
Hier gaat iets misquote:Op donderdag 17 november 2022 21:01 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Er zit vast een zeker een stukje projectie bij.
@Dr_Flash ligt er nu al in.quote:Op donderdag 17 november 2022 20:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ga je zo vroeg naar bed doorgaans?
ja dalek.quote:Op donderdag 17 november 2022 21:04 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
@:dr_flash ligt er nu al in.
Er zijn prima HD streamsquote:Op donderdag 17 november 2022 21:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja dalek.
Gaat lekker he Barney. Ik zie het op FB langskomen
klote viaplay naaiers vangen geen cent van mij
Van t weekend maar even zoeken misschien. Anders bij t WK weerquote:
Ik kijk ook via een prima stream en het SKY commentaar vind ik ook wel prima bevallen.quote:
Nee alleen Soutarquote:Op donderdag 17 november 2022 21:11 schreef Machielovic het volgende:
Gun het die Soutar wel, beide wel
Ook nog even de airfryer aan?!quote:Op donderdag 17 november 2022 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:
even een gele pretcilinder pakken.
quote:Op donderdag 17 november 2022 21:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
En vanavond afsluiten met immer depressieve Koel Hend Loek
Maar volgens Stijn geen fatsoenlijke worp.quote:Op donderdag 17 november 2022 21:15 schreef Poepz0r het volgende:
Soutar wel een baasje hoor. En vrijwillig brandweerman en bekommert zich over dieren en is professioneel darter en komt uit het leger. Soots GENOT
quote:Op donderdag 17 november 2022 20:48 schreef Mani89 het volgende:
2 seconden naar Wattimena gekeken en stoor me gelijk alweer gigantisch aan zijn domme negatieve uitstraling.
nee ff rustig aan nuquote:Op donderdag 17 november 2022 21:15 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Ook nog even de airfryer aan?!
En ik krijg zin in jou ouwe reus bohquote:Op donderdag 17 november 2022 21:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dit is wel een matig dartsjaar voor mij. Heel weinig gezien moet ik zeggen. Begin nu wel zin te krijgen in WK.
En kijk deze man er weer eens kijk op hebbenquote:Op donderdag 17 november 2022 21:20 schreef Dr_Flash het volgende:
oh oh oh soots toch. pijltje voor 3-0 missen en geen pepernoot meer raken.
Ik heb gewed op Kleeton, dus het viel te verwachten.quote:
quote:Op donderdag 17 november 2022 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Wie is die Josh Rock dan? Van de jeugd tour of zo?
Ja heb een jaar niks gezien he drolletjequote:
Broer van Joss Stone.quote:Op donderdag 17 november 2022 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Niet mijn probleem Sjoerd Sjoerdsmaquote:Op donderdag 17 november 2022 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja heb een jaar niks gezien he drolletje
Loop dan niet zo bijdehand te doen als je niks te melden hebt johquote:Op donderdag 17 november 2022 21:42 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Niet mijn probleem Sjoerd Sjoerdsma
Geen steun voor deze motiequote:Op donderdag 17 november 2022 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Loop dan niet zo bijdehand te doen als je niks te melden hebt joh
Okquote:Op donderdag 17 november 2022 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Vrouw weggelopen ouwe reus?quote:Op donderdag 17 november 2022 21:50 schreef Tagliano het volgende:
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik door een klotejaar qua prive Josh Rock ook niet ken
Gewoon wat minder wisselvallig dan ferret.quote:
Die staat echt prima te gooien.quote:
quote:Op donderdag 17 november 2022 21:53 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Die staat echt prima te gooien.
Gouden douches doen we niet meer aan.quote:Op donderdag 17 november 2022 21:59 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Golden showers? Misschien morgen maar even aanzwengelen
Koekoek. Niet meer stuccen GENOTquote:Op donderdag 17 november 2022 22:02 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dan zou het een prima jaar zijn lijkt me
Klompen?quote:Op donderdag 17 november 2022 22:05 schreef Poepz0r het volgende:
@:zipportal verkoopt als voorzitter vd mvg fanclub ook de merchandise. U kunt een shirt aanschaffen. Ter info.
Er kan iemand vroeg naar bed.quote:Op donderdag 17 november 2022 22:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
Tempopotje ook. Vroeg in de nacht.
Zou je hem doen?quote:Op donderdag 17 november 2022 22:24 schreef GwaiLow het volgende:
Heerlijk 9 darter inderdaad. Geweldig niveau. Leuke gozer ook, die Josh.
Dit was de zesde van 2022. Tis niet alsof het jaren geleden is.quote:Op donderdag 17 november 2022 22:20 schreef Machielovic het volgende:
Zat daarstraks nog te denken wordt wel tijd voor een Negen darter en jawel, was er alleen nog niet klaar voor zag alleen de laatste pijl
borisz kijkt meestal wel mee tochquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |