SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij treuzelt niet en gaat meteen over tot actie
Na wat getouwtrek is het nu rond met Twitter en lijkt het nu toch te gebeuren:
Wat voor veranderingen kunnen we verwachten? Wat denken jullie?De enige echte.
Ook niet oke van Musk, moet hij niet doen.quote:Op maandag 14 november 2022 21:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Het hele idee is dat je je baas dan niet zo publiekelijk terecht wijst. Als de persoon in kwestie dat zo voelt.
Dat is kennelijk not done. En Musk kan dat niet handelen.
Andersom is het prima als de baas je per Twitter ontslaat. Dat vindt niemand vreemd.
De enige reden dat Musk die vraag stelt, is omdat die programmeur reageert op Elons onzinpost.quote:Op maandag 14 november 2022 21:52 schreef Rnie het volgende:
[..]
Wat heeft dat met deze vraag te maken: De android app is langzaam, wat heb je gedaan om het op te lossen?
Normaal zou ik het wel met je eens zijn. Maar als de CEO op Twitter om verduidelijking vraagt, terwijl Musk hem ook gewoon kan mailen, bellen of wat ze intern dan ook voor communicatie gebruiken. Hoezo ligt de discretie volledig bij de werknemer?quote:Op maandag 14 november 2022 21:52 schreef Rnie het volgende:
[..]
Wat heeft dat met deze vraag te maken: De android app is langzaam, wat heb je gedaan om het op te lossen?
Als je dan in 10 posts antwoord geeft op de vraag, maar tegelijkertijd ongevraagd de pijnpunten van de app blootlegtdan heb je het totaal niet begrepen.
Ja. Van die mensen die wel even uit gaan leggen dat ie ontslagen moet gaan worden. En Musk die dat dan ook per tweet doet.quote:Kapitalisme begint steeds meer op feudalisme te lijken.
Ah je hebt kritiek? Kop er af.
Waar ik me aan erger is dat het gepeupel op hande is van de tirannieke Koning
De vraag is toch niet negatief geladen? De vraag is positief, wat heb je gedaan om de android app beter te maken? Dan verwacht je toch niet dat je medewerker zegt dat het ronduit stront is allemaal.quote:Op maandag 14 november 2022 21:56 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Normaal zou ik het wel met je eens zijn. Maar als de CEO op Twitter om verduidelijking vraagt, terwijl Musk hem ook gewoon kan mailen, bellen of wat ze intern dan ook voor communicatie gebruiken. Hoezo ligt de discretie volledig bij de werknemer?
Ik denk niet dat het positief is als je publiekelijk verantwoordelijk wordt gehouden voor de traagheid door de directeurquote:Op maandag 14 november 2022 22:00 schreef Rnie het volgende:
[..]
De vraag is toch niet negatief geladen? De vraag is positief, wat heb je gedaan om de android app beter te maken? Dan verwacht je toch niet dat je medewerker zegt dat het ronduit stront is allemaal.
Die les is dus geleerdquote:Op maandag 14 november 2022 22:00 schreef Rnie het volgende:
[..]
De vraag is toch niet negatief geladen? De vraag is positief, wat heb je gedaan om de android app beter te maken? Dan verwacht je toch niet dat je medewerker zegt dat het ronduit stront is allemaal.
Wat een flapdrol ben jij zeg. Dus als iemand eerst in het publiek klaagt dat iets langzaam is en dan aan een developer vraagt wat hij allemaal heeft gedaan om performance te verbeteren dan is dat een positief bericht? Gast, hoe oud ben jij? Heb je ooit langer dan een jaar voor een bedrijf gewerkt?quote:Op maandag 14 november 2022 22:00 schreef Rnie het volgende:
[..]
De vraag is toch niet negatief geladen? De vraag is positief, wat heb je gedaan om de android app beter te maken?
Het legt wel mooi het absurdisme bloot van de huidige twitter-cultuur.quote:Op maandag 14 november 2022 21:56 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Normaal zou ik het wel met je eens zijn. Maar als de CEO op Twitter om verduidelijking vraagt, terwijl Musk hem ook gewoon kan mailen, bellen of wat ze intern dan ook voor communicatie gebruiken. Hoezo ligt de discretie volledig bij de werknemer?
Daar was echt niets positiefs aan. Dat was denigrerend bedoeld. En dat backfired volledig.quote:Op maandag 14 november 2022 22:00 schreef Rnie het volgende:
[..]
De originele tweet van die kerel ook. Die was uit op zijn 15 minutes of fame en dat heeft hij gekregen.quote:Op maandag 14 november 2022 22:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Daar was echt niets positiefs aan. Dat was denigrerend bedoeld. En dat backfired volledig.
Idd.quote:Op maandag 14 november 2022 22:04 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Wat een flapdrol ben jij zeg. Dus als iemand eerst in het publiek klaagt dat iets langzaam is en dan aan een developer vraagt wat hij allemaal heeft gedaan om performance te verbeteren dan is dat een positief bericht? Gast, hoe oud ben jij? Heb je ooit langer dan een jaar voor een bedrijf gewerkt?
En "bloatware, technical debt, network lag" is iets waar elk bedrijf met een product in the cloud mee te maken heeft.
Is die positief of negatief geladen?quote:Op maandag 14 november 2022 22:04 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Wat een flapdrol ben jij zeg. Dus als iemand eerst in het publiek klaagt dat iets langzaam is en dan aan een developer vraagt wat hij allemaal heeft gedaan om performance te verbeteren dan is dat een positief bericht? Gast, hoe oud ben jij? Heb je ooit langer dan een jaar voor een bedrijf gewerkt?
En "bloatware, technical debt, network lag" is iets waar elk bedrijf met een product in the cloud mee te maken heeft.
En vervolgens op een of andere (economisch) rechtse partij stemmen omdat het allemaal zo kut is op de arbeidsmarkt en de prijzen zo hoog zijn etc etc...quote:Op maandag 14 november 2022 21:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Van die mensen die wel even uit gaan leggen dat ie ontslagen moet gaan worden. En Musk die dat dan ook per tweet doet.
Man man man.
Hoe kan jij 100% zeker weten dat het denigrerend is dan? Stel dat dat wel zo is, dan geeft dat je als medewerker nog niet het recht om je mond voorbij te praten. Vooral ook niet ongevraagd antwoord geven op vragen die niet zijn gesteld.quote:Op maandag 14 november 2022 22:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Daar was echt niets positiefs aan. Dat was denigrerend bedoeld. En dat backfired volledig.
In Aziatische landen zou dit super not done zijn om iemand zo publiekelijk tegen te spreken en gezichtsverlies te geven. Dat hoor je prive te doen en dan is het aan 'de baas'/Musk om er later publiekelijk op terug te komen 'na feedback van een expert'quote:Op maandag 14 november 2022 21:49 schreef capricia het volgende:
Het hele idee is dat je je baas dan niet zo publiekelijk terecht wijst. Als de persoon in kwestie dat al zo voelt.
Dat is kennelijk not done. En Musk kan dat niet handelen.
Andersom is het prima als de baas je per Twitter ontslaat. Dat vindt niemand vreemd.
Maar je mag tegenwoordig toch je mening geven? Geen censuur meer?quote:Op maandag 14 november 2022 22:22 schreef Rnie het volgende:
[..]
Hoe kan jij 100% weten dat het denigrerend is dan? Stel dat dat zo is, dan geeft dat je als medewerker nog niet het recht om je mond voorbij te praten. Vooral ook niet ongevraagd antwoord geven op vragen die niet zijn gesteld.
Dat doet-ie ook niet. Hij zegt echt niks dat niet iedereen allang weet.quote:Op maandag 14 november 2022 22:22 schreef Rnie het volgende:
[..]
dan geeft dat je als medewerker nog niet het recht om je mond voorbij te praten
quote:Op maandag 14 november 2022 22:22 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
In Aziatische landen zou dit super not done zijn om iemand zo publiekelijk tegen te spreken en gezichtsverlies te geven. Dat hoor je prive te doen en dan is het aan 'de baas'/Musk om er later publiekelijk op terug te komen 'na feedback van een expert'
Als je je dat echt nog af moet vragen dan ben je zeker niet gereed voor deze discussie.quote:Op maandag 14 november 2022 22:15 schreef Rnie het volgende:
[..]
Is die positief of negatief geladen?
Nou zeg, dat zegt diegene die op zijn achterste poten gaat staan omtrent de vraag van Elon. Het is schandelijk, not done, negatief en bovendien denigerend.quote:Op maandag 14 november 2022 22:30 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Als je je dat echt nog af moet vragen dan ben je zeker niet gereed voor deze discussie.
Onzin.quote:Op maandag 14 november 2022 22:21 schreef Ulx het volgende:
Beetje raar dat de zelfbenoemde voorvechter van de vrijheid van meningsuiting op Twitter iemand ontslaat omdat die persoon zijn mening gaf.
quote:Op maandag 14 november 2022 22:37 schreef Rnie het volgende:
Doe wat werkervaring op zou ik zeggen, kijken of je me dan, na langer dan een jaartje wel snapt hoe je als personeelslid dient om te gaan in een bedrijf. Het liefst met een kutbaas.
Dat sowieso. Deze hele overname saga struikelt van de ene wtf naar de andere wtf. Over 5 jaar weten we het resultaat. Een ding is zeker, de komende decennia krijgen studenten dit als businesscase voorgeschoteld.quote:Op maandag 14 november 2022 22:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het legt wel mooi het absurdisme bloot van de huidige twitter-cultuur.
De dev een vraag stellen? of de dev publiekelijk ontslaan? Als je het tweede bedoeld, ben ik het volledig met je eens!quote:Op maandag 14 november 2022 22:45 schreef IndoorKite het volgende:
[..]![]()
Je snapte mij echt niet? Wow ...
Anyway, in geen professionele wereld is wat Musk gedaan heeft OK.
Ik doel eigenlijk niet op de overname. Twitter was ver daarvoor al compleet dysfunctioneel.quote:Op maandag 14 november 2022 22:52 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat sowieso. Deze hele overname saga struikelt van de ene wtf naar de andere wtf. Over 5 jaar weten we het resultaat. Een ding is zeker, de komende decennia krijgen studenten dit als businesscase voorgeschoteld.
Aha, ik ken Twitter niet goed genoeg daarvoorquote:Op maandag 14 november 2022 22:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik doel eigenlijk niet op de overname. Twitter was ver daarvoor al compleet dysfunctioneel.
Ah ja, ik ben van mening dat alle gedoe die je nu ziet simpelweg een beerput is die open gaat. Juist omdat Musk zo'n domme troll is. Alle gezeik op hem is min of meer verdiend, maar twitter voor Musk verdiende dit gezeik ook al. Maar de twitter-elite vond alles toen prima omdat het ideologisch dichterbij hen lag.quote:Op maandag 14 november 2022 23:00 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Aha, ik ken Twitter niet goed genoeg daarvoor
Dat is een groot goed, voor mensen als jij zou een leven zonder twitter veel beter zijnquote:Op maandag 14 november 2022 23:02 schreef Ulx het volgende:
Twitter werkte voor mij altijd prima. Het had zo zijn dingetjes, maar geen showstoppers. Maar sinds de overname gaat het hard bergafwaarts.
Nog beter zou het zijn als jij niet op internet zat.quote:Op maandag 14 november 2022 23:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is een groot goed, voor mensen als jij zou een leven zonder twitter veel beter zijn
Ja, same. Ik vind het geen leuke site meer, terwijl ik me er jarenlang prima vermaakt heb.quote:Op maandag 14 november 2022 23:02 schreef Ulx het volgende:
Twitter werkte voor mij altijd prima. Het had zo zijn dingetjes, maar geen showstoppers. Maar sinds de overname gaat het hard bergafwaarts.
Maar wat is er dan precies veranderd? Het enige dat ik zie is dat iedereen op Musk zit te zeiken en elkaar het spotlicht probeert te ontnemen.quote:Op maandag 14 november 2022 23:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, same. Ik vind het geen leuke site meer, terwijl ik me er jarenlang prima vermaakt heb.
Paniek om de paniekquote:Op maandag 14 november 2022 23:13 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar wat is er dan precies veranderd? Het enige dat ik zie is dat iedereen op Musk zit te zeiken en elkaar het spotlicht probeert te ontnemen.
Sinds Musk's ondoordachte geklootviool met de vinkjes zie je nu een geverifieerde Jezus Christus met een bevestigde Mona Lisa en drie blauwgevinkte Leonardo Da Vinci's in discussie gaan met elkaar. Waarna twee officiële blikken knakworst en het Birkenstock zich er ook mee gaan bemoeien. Uiteraard zijn dat soort grappen voor even hilarisch, maar het hele nut van de site is nu wel weg.quote:
Communiceren met geverifieerde accounts is een godsgeschenk voor de site. Geld in het laatje en exit 97% spam. Het systeem wat betreft creditcards, app store en play store is slecht. Wat mij is verteld in het vorige topic, is dat Twitter niet beschikt over de gegevens van die persoon. Dat is een kwalijke zaak en zou niet zo moeten gaan. Evenals het langdurig online staan van impersonation accounts die niet de intentie hebben om een parodie te zijn. Dat proces moet vele malen korter.quote:Op maandag 14 november 2022 23:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Sinds Musk's ondoordachte geklootviool met de vinkjes zie je nu een geverifieerde Jezus Christus met een bevestigde Mona Lisa en drie blauwgevinkte Leonardo Da Vinci's in discussie gaan met elkaar. Waarna twee officiële blikken knakworst en het Birkenstock zich er ook mee gaan bemoeien. Uiteraard zijn dat soort grappen voor even hilarisch, maar het hele nut van de site is nu wel weg.
Daar heb je een punt, die mensen zullen geen 8 dollar per maand kunnen ophoesten. De vraag is ook, in hoeverre "verdwijnen" tweets van non-verified users.quote:Op maandag 14 november 2022 23:45 schreef Ulx het volgende:
Ik vrees eerder dat livetweets van ooggetuigen van het een of ander een stuk minder snel naar boven komen. Helemaal uit landen met regimes die dat niet waarderen.
Het punt is dat de site daarvoor net zoveel nut had.quote:Op maandag 14 november 2022 23:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Sinds Musk's ondoordachte geklootviool met de vinkjes zie je nu een geverifieerde Jezus Christus met een bevestigde Mona Lisa en drie blauwgevinkte Leonardo Da Vinci's in discussie gaan met elkaar. Waarna twee officiële blikken knakworst en het Birkenstock zich er ook mee gaan bemoeien. Uiteraard zijn dat soort grappen voor even hilarisch, maar het hele nut van de site is nu wel weg.
Waarom?quote:Op maandag 14 november 2022 23:45 schreef Ulx het volgende:
Ik vrees eerder dat livetweets van ooggetuigen van het een of ander een stuk minder snel naar boven komen. Helemaal uit landen met regimes die dat niet waarderen.
Nja, Musk heeft gezegd dat tweets van non-verified users dusdanig op de achtergrond komen dat ze haast niet meegenomen worden in de zoekresultaten. Is wat voor te zeggen voor 95% van de tijd, maar voor echte ooggetuigentweets kan dat roet in het eten gooien.quote:
Dat verandert nergens iets aan, dat vinkje werkte sowieso al op die manier.quote:Op maandag 14 november 2022 23:53 schreef Rnie het volgende:
[..]
Nja, Musk heeft gezegd dat tweets van non-verified users dusdanig op de achtergrond komen dat ze haast niet meegenomen worden in de zoekresultaten. Is wat voor te zeggen voor 95% van de tijd, maar voor echte ooggetuigentweets kan dat roet in het eten gooien.
Misschien dat er gekeken kan worden, middels een algoritme, hoe kwalitatief de tweet is en daar een uitzondering op maken.
Als het echt zo wordt dat gebruikers zonder abonnement moeilijker viraal gaan, is dat wel een dingetje ja. Zo ongeveer een van de belangrijkste features van Twitter eigenlijk, die ooggetuigenverslagen.quote:Op maandag 14 november 2022 23:45 schreef Ulx het volgende:
Waarom is het belangrijk dat die viraal gaan?quote:Op dinsdag 15 november 2022 00:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als het echt zo wordt dat gebruikers zonder abonnement moeilijker viraal gaan, is dat wel een dingetje ja. Zo ongeveer een van de belangrijkste features van Twitter eigenlijk, die ooggetuigenverslagen.
Omdat je dan niet afhankelijk bent van de MSM.quote:Op dinsdag 15 november 2022 00:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom is het belangrijk dat die viraal gaan?
Ga toch weg, journalisten runnen twitter zo'n beetjequote:Op dinsdag 15 november 2022 00:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
Omdat je dan niet afhankelijk bent van de MSM.
Achter een paywall.quote:Op dinsdag 15 november 2022 00:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ga toch weg, journalisten runnen twitter zo'n beetje
Hopelijk leidt dit er in de VS ook toe dat niet elke confrontatie tussen een agent en een niet-blanke burger voorpagina nieuws wordt. Dit soort beeldmateriaal van ooggetuigen heeft er namelijk al voor flink wat extra polarisatie gezorgd en een onjuist narratief weten aan te slingeren over vermeend 'systematisch' racisme.quote:Op maandag 14 november 2022 23:45 schreef Ulx het volgende:
Gelukkig maar en hopelijk zet twitter dit alleen al om die reden door.quote:Op dinsdag 15 november 2022 00:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als het echt zo wordt dat gebruikers zonder abonnement moeilijker viraal gaan, is dat wel een dingetje ja. Zo ongeveer een van de belangrijkste features van Twitter eigenlijk, die ooggetuigenverslagen.
Alles voor de views, 80 miljoen volgers laat je niet lopen natuurlijk. Had er door de jaren heen niets over moeten zeggen, maarja, Trumpie he?quote:Op dinsdag 15 november 2022 11:36 schreef Basp1 het volgende:
He de oranje oproerkraaier wil nu opeens toch terug naar Twitter. Die flip flopt ook weer eens, zou het truth netwerk toch niet zo goed draaien.![]()
Trump probeert via rechter Twitter-schorsing ongedaan te maken
Wat raar dat het via de rechter loopt. Hij kan Musk er toch gewoon om vragen? Is zo geregeld, lijkt me.quote:Op dinsdag 15 november 2022 11:36 schreef Basp1 het volgende:
He de oranje oproerkraaier wil nu opeens toch terug naar Twitter. Die flip flopt ook weer eens, zou het truth netwerk toch niet zo goed draaien.![]()
Trump probeert via rechter Twitter-schorsing ongedaan te maken
Lijkt me ook. Voor Musk is het geweldig als Trump weer gaat tweeten.quote:Op dinsdag 15 november 2022 12:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat raar dat het via de rechter loopt. Hij kan Musk er toch gewoon om vragen? Is zo geregeld, lijkt me.
Waarom niet? Dat is toch vrijheid van meningsuiting? Voor wat voor slavendrijver werk jij?quote:Op maandag 14 november 2022 22:22 schreef Rnie het volgende:
[..]
Hoe kan jij 100% zeker weten dat het denigrerend is dan? Stel dat dat wel zo is, dan geeft dat je als medewerker nog niet het recht om je mond voorbij te praten. Vooral ook niet ongevraagd antwoord geven op vragen die niet zijn gesteld.
Stel dat het niet zo is, waarom zou je dan alsnog ongevraagd dingen verkondigen die niet gevraagt zijn.
Dan moet ie misschien op z'n knietjesquote:Op dinsdag 15 november 2022 12:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat raar dat het via de rechter loopt. Hij kan Musk er toch gewoon om vragen? Is zo geregeld, lijkt me.
Goed antwoord op mijn vraag of je zeker kan weten dat het 100% denigrerend is.quote:Op dinsdag 15 november 2022 15:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Waarom niet? Dat is toch vrijheid van meningsuiting? Voor wat voor slavendrijver werk jij?
Dat zie je aan de toonzetting en het feit dat hij het publiekelijk doet.quote:Op dinsdag 15 november 2022 16:00 schreef Rnie het volgende:
[..]
Goed antwoord op mijn vraag of je zeker kan weten dat het 100% denigrerend is.![]()
Dat doet hij niet. Hem wordt gevraagd wat hij gedaan heeft. Dat legt hij uit met daarbij ook de limitaties die daar bij horen. Tevens is het ook nog eens vrij globaal en zijn er dus geen bedrijfsgeheimen gelekt.quote:Daarbij, het heeft vrij weinig te maken met vrijheid van meningsuiting. Je praat je mondje als medewerker op een negatieve manier, die Twitter nog meer kan schaden, voorbij. Dat je nu een whataboutism omtrent Musk wilt aankaarten (ben je ff voor) rechtvaardigd niet dat je als medewerker dat soort dingen ongevraagd kan verkondigen.
Een normaal NLse bedrijf met 3000+ medewerkers. Sterker nog het is mijn taak omdat te doen dat is waarom ze meer dan 2x modaal betalen. Als ze een jaknikker hadden gewild dan hadden ze jou wel ingehuurd.quote:Voor welk no-no bedrijf werk jij dan? Waar je dit soort dingen over het bedrijf waar je werkt, ongevraagd mag verkondigen dan, zonder dat je op het matje geroepen wordt?
Dus als jij verdenkt en het niet 100% zeker weet dat je baas denigrerend naar je doet dmv een vraag, geeft jouw dat het recht om dingen bloot te leggen waar door je baas niet om is gevraagd?quote:Op dinsdag 15 november 2022 16:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dat zie je aan de toonzetting en het feit dat hij het publiekelijk doet.
Als je daadwerkelijk geïnteresseerd bent in een eerlijk antwoord vraag je dat anders.
Wie heeft om die limitaties gevraagd dan? Musk? Volgens mij niet. Als Musk had gevraagd, "hoe zit het met de limitaties op het platform", was het een compleet ander verhaal geweest.quote:Op dinsdag 15 november 2022 16:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dat doet hij niet. Hem wordt gevraagd wat hij gedaan heeft. Dat legt hij uit met daarbij ook de limitaties die daar bij horen. Tevens is het ook nog eens vrij globaal en zijn er dus geen bedrijfsgeheimen gelekt.
Ik zou zeggen, maak een twitteraccountje aan, zeg publiekelijk dat het bedrijf waar je werkt een kankerbedrijf is. Kijken hoe ze hiermee omgaan. Of is het benoemen dat je werkt voor een kankerbedrijf ook vrijheid van meningsuiting in jouw optiek? Meneer de nee-knikker? Het gaat erom dat je nee-klikt, maar niet publiekelijk. En dat is wat je klaarblijkelijk als werknemer voor dat bedrijf doet. Kudos naar jou.quote:Op dinsdag 15 november 2022 16:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Een normaal NLse bedrijf met 3000+ medewerkers. Sterker nog het is mijn taak omdat te doen dat is waarom ze meer dan 2x modaal betalen. Als ze een jaknikker hadden gewild dan hadden ze jou wel ingehuurd.
Nu jij?
Dat slaat natuurlijk als een tang op een varken. Die kerel van Twitter waar dit allemaal mee begon zei niet dat Twitter een kankerbedrijf is. Hij zei dat Elon uit z'n nek kletst en dat de Android app een hoop problemen heeft. En dat is ook zo, dus wat is nou eigenlijk het probleem? Je mag problemen niet benoemen ofzo?quote:Op dinsdag 15 november 2022 16:18 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, maak een twitteraccountje aan, zeg publiekelijk dat het bedrijf waar je werkt een kankerbedrijf is.
Waarom is het belangrijk dat random filmpjes viraal gaan?quote:Op dinsdag 15 november 2022 17:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat slaat natuurlijk als een tang op een varken. Die kerel van Twitter waar dit allemaal mee begon zei niet dat Twitter een kankerbedrijf is. Hij zei dat Elon uit z'n nek kletst en dat de Android app een hoop problemen heeft. En dat is ook zo, dus wat is nou eigenlijk het probleem? Je mag problemen niet benoemen ofzo?
Er is niets blootgelegd. Letterlijk elk (IT) bedrijf dat langer dan 2 jaar bestaat en een product in de cloud heeft, had diezelfde 3 dingen kunnen herhalen. Er is niets nieuws gezegd. Hij gaf context omdat Musk (zogenaamd) geinteresseerd was in performance en wat eraan gedaan kon worden. Dat zijn de dingen die impact hebben op performance.quote:Op dinsdag 15 november 2022 16:18 schreef Rnie het volgende:
Dus als jij verdenkt en het niet 100% zeker weet dat je baas denigrerend naar je doet dmv een vraag, geeft jouw dat het recht om dingen bloot te leggen waar door je baas niet om is gevraagd?
Hij vraagt wat aan het verbeteren van performance is gedaan. Techneut vertelt hem wat de echte uitdagingen zijn, en niet die foute +1k calls constatering die Musk zelf heeft gemaakt.quote:Wie heeft om die limitaties gevraagd dan? Musk? Volgens mij niet. Als Musk had gevraagd, "hoe zit het met de limitaties op het platform", was het een compleet ander verhaal geweest.
Het was de kracht van Twitter. Dat je niet een beroemdheid hoeft te zijn om gehoord te worden. Nu wordt het steeds meer freemium speech.quote:Op dinsdag 15 november 2022 17:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom is het belangrijk dat random filmpjes viraal gaan?
Waaorm hamer je steeds op de IT? Als jij denkt dat dat onderwerp relevant is in deze discussie, dan snap jij mijn punt nietquote:Op dinsdag 15 november 2022 18:00 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Er is niets blootgelegd. Letterlijk elk (IT) bedrijf dat langer dan 2 jaar bestaat en een product in de cloud heeft, had diezelfde 3 dingen kunnen herhalen. Er is niets nieuws gezegd. Hij gaf context omdat Musk (zogenaamd) geinteresseerd was in performance en wat eraan gedaan kon worden. Dat zijn de dingen die impact hebben op performance.
[..]
Hij vraagt wat aan het verbeteren van performance is gedaan. Techneut vertelt hem wat de echte uitdagingen zijn, en niet die foute +1k calls constatering die Musk zelf heeft gemaakt.
Jij snapt het duidelijk niet omdat jij weinig van IT lijkt te snappen. Musk heeft hetzelfde probleem.
Is dat een kracht of juist wat het zo destructief maakt? Verder is het nog steeds niet duidelijk wat er nou precies veranderd is dat filmpjes niet meer 'viraal' kunnen gaan.quote:Op dinsdag 15 november 2022 18:31 schreef Montov het volgende:
[..]
Het was de kracht van Twitter. Dat je niet een beroemdheid hoeft te zijn om gehoord te worden. Nu wordt het steeds meer freemium speech.
Jij bent degene die foutief beweert dat de techneut zaken "blootlegt" terwijl hij gewoon inhoudelijk antwoord geeft op de vraag van Musk (wat inhoudelijk niets nieuws is voor een IT-er). Als jij niet over "inhoud" wilt praten, praat er dan ook niet over? Jij komt er zelf mee.quote:Op dinsdag 15 november 2022 18:37 schreef Rnie het volgende:
Waaorm hamer je steeds op de IT? Als jij denkt dat dat onderwerp relevant is in deze discussie, dan snap jij mijn punt niet![]()
Musk maakt het onderwerp zelf publiek en stelt de vraag ook publiek. Wat is er precies fout aan om het antwoord ook in het publiek te geven?quote:Het gaat om normen en waarden, werkethiek en gedragsregels. Heb al meerdere malen aangekaart dat ik Musk ook veroordeel hierin.
Jij snapt de vraag niet. Dat is het probleemquote:Op dinsdag 15 november 2022 18:58 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Jij bent degene die foutief beweert dat de techneut zaken "blootlegt" terwijl hij gewoon inhoudelijk antwoord geeft op de vraag van Musk. Als jij niet over "inhoud" wilt praten, praat er dan ook niet over? Jij komt er zelf mee.
[..]
Musk maakt het onderwerp zelf publiek en stelt de vraag ook publiek. Wat is er precies fout aan om het antwoord ook in het publiek te geven?
Werk ethiek is nu juist wat totaal ontbreekt bij Musk. Mensen afzeiken nadat je ze ontslagen hebt op een platform waar ze niets terug kunnen zeggen omdat je ze banned? Dan heb je totaal geen ethiek of normen en waardes, dan ben je gewoon een enorme klootzak waarvoor normale mensen hun neus ophalen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 18:37 schreef Rnie het volgende:
[..]
Waaorm hamer je steeds op de IT? Als jij denkt dat dat onderwerp relevant is in deze discussie, dan snap jij mijn punt nietHet gaat om normen en waarden, werkethiek en gedragsregels. Heb al meerdere malen aangekaart dat ik Musk ook veroordeel hierin.
Vind ik ook! Musk heeft daarin ook het een en ander te leren. Wat hij deed en nu ook doet met deze tweet is een teken dat hij zijn eigen werkethiek onderuit schopt. Maar de whataboutism kaart wordt veels te makkelijk getrokken omtrent die dev. Elon had gewoon niet moeten reageren. Hij had die gozer prive aan zijn jasje moeten trekken (of een manager die daar rondloopt, als ze er nog zijnquote:Op dinsdag 15 november 2022 19:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Werk ethiek is nu juist wat totaal ontbreekt bij Musk. Mensen afzeiken nadat je ze ontslagen hebt op een platform waar ze niets terug kunnen zeggen omdat je ze banned? Dan heb je totaal geen ethiek of normen en waardes, dan ben je gewoon een enorme klootzak waarvoor normale mensen hun neus ophalen.
Jij snapt het antwoord niet. Dat is ook het probleem van Musk. Ik wist gelijk dat je geen IT-er was toen je die onzin zat te vertellen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 19:07 schreef Rnie het volgende:
[..]
Jij snapt de vraag niet. Dat is het probleem![]()
Die baas is echt veslaafd aan Twitter.quote:Op dinsdag 15 november 2022 19:18 schreef Rnie het volgende:
[..]
Vind ik ook! Musk heeft daarin ook het een en ander te leren. Wat hij deed en nu ook doet met deze tweet is een teken dat hij zijn eigen werkethiek onderuit schopt. Maar de whataboutism kaart wordt veels te makkelijk getrokken omtrent die dev.
[ twitter ]
Je hebt me.quote:Op dinsdag 15 november 2022 19:20 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Jij snapt het antwoord niet. Dat is ook het probleem van Musk. Ik wist gelijk dat je geen IT-er was toen je die onzin zat te vertellen.
Musk is al een tijdje bezig om met de sfeer daar op kantoor naar de klote te helpen. Dit is gewoon een medewerker die klaar is met het gedrag van Musk en ook wel weet dat hij zo een nieuwe functie heeft bij een bedrijf waar hij beter af is.quote:Op dinsdag 15 november 2022 16:18 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dus als jij verdenkt en het niet 100% zeker weet dat je baas denigrerend naar je doet dmv een vraag, geeft jouw dat het recht om dingen bloot te leggen waar door je baas niet om is gevraagd?
[..]
Wie heeft om die limitaties gevraagd dan? Musk? Volgens mij niet. Als Musk had gevraagd, "hoe zit het met de limitaties op het platform", was het een compleet ander verhaal geweest.
[..]
Ik zou zeggen, maak een twitteraccountje aan, zeg publiekelijk dat het bedrijf waar je werkt een kankerbedrijf is. Kijken hoe ze hiermee omgaan. Of is het benoemen dat je werkt voor een kankerbedrijf ook vrijheid van meningsuiting in jouw optiek? Meneer de nee-knikker? Het gaat erom dat je nee-klikt, maar niet publiekelijk. En dat is wat je klaarblijkelijk als werknemer voor dat bedrijf doet. Kudos naar jou.
Het gaat erom wat de bedragsregels zijn binnen het bedrijf. Zoals ik al zei, ik veroordeel Musk ook dat hij publiekelijk die medewerker ontslaat. Gelijke monikken, gelijke kappen. Moet hij gewoon niet doen en het binnenskamers houden.
Clubhouse hype. Over een jaar hoor je er niemand meer over.quote:Op dinsdag 15 november 2022 19:26 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.wired.com/sto(...)-it-for-this-moment/
The Man Behind Mastodon Built It for This Moment
People fleeing Twitter have turned to Eugen Rochko’s alternative. He says social networks can support healthy debate—without any one person in control.
Oh boehoe.... Nieuwe baas weet geen reet van hoe het werkt, doet er vervolgens een tweet uit die van geen kant klopt en ontslaat medewerkers die hem dat even uitleggen?quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:00 schreef Rnie het volgende:
Compleet normale reactie van een medewerker. Had Elon (lees: je baas) maar niks moeten zeggen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Musk kent blijkbaar maar een benadering bij "arbeidsconflicten": ontslag. Wat dat betreft snap ik inmiddels wel dat als je toch al van plan bent om ander werk te zoeken (omdat je baas de werksfeer compleet om zeep helpt) dat je het dan maar zo doet. Als je talent hebt dan kom je zo aan een nieuwe en betere baan.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:35 schreef MoreDakka het volgende:
We kunnen misschien ook zeggen dat het sowieso fout is om arbeidsconflicten in het openbaar uit te vechten. Maar ja, wie ben ik.
Ga dan gewoon zelf weg.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:40 schreef beantherio het volgende:
[..]
Musk kent blijkbaar maar een benadering bij "arbeidsconflicten": ontslag. Wat dat betreft snap ik inmiddels wel dat als je toch al van plan bent om ander werk te zoeken (omdat je baas de werksfeer compleet om zeep helpt) dat je het dan maar zo doet. Als je talent hebt dan kom je zo aan een nieuwe en betere baan.
En dit zijn dan de mensen die niet ontslagen zijn in de eerste ronde, en dus niet "overbodig" waren.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:40 schreef beantherio het volgende:
[..]
Musk kent blijkbaar maar een benadering bij "arbeidsconflicten": ontslag. Wat dat betreft snap ik inmiddels wel dat als je toch al van plan bent om ander werk te zoeken (omdat je baas de werksfeer compleet om zeep helpt) dat je het dan maar zo doet. Als je talent hebt dan kom je zo aan een nieuwe en betere baan.
Om de gevoelens van Elon Musk te sparen? Waar heeft ie dat de laatste tijd verdient? Ik stel me zo voor dat deze mensen de afgelopen weken een hoop dierbare collega's gedwongen hebben zien vertrekken: misschien dat ze daar een beetje boos over zijn en dat ook wel duidelijk willen maken.quote:
Nee, hoe kom je daar nou weer bij? Als hij het werk onmogelijk maakt ga je gewoon weg. Zoals je zegt, je komt vanzelf ergens anders terecht.quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:51 schreef beantherio het volgende:
[..]
Om de gevoelens van Elon Musk te sparen?
Jij vindt dit serieus een normale reactie richting je baas?quote:Op dinsdag 15 november 2022 20:00 schreef Rnie het volgende:
Compleet normale reactie van een medewerker. Had Elon (lees: je baas) maar niks moeten zeggen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nog niet misschien. Lees het topic ff door zou ik zeggenquote:Op dinsdag 15 november 2022 20:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij vindt dit serieus een normale reactie richting je baas?
Ik zag het. Excuses.quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:01 schreef Rnie het volgende:
[..]
Nog niet misschien. Lees het topic ff door zou ik zeggen
Wel waar. Hij was co-founder van X.com, wat een van de fusieonderdelen was waar Paypal uit is ontstaan.quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:34 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Nooit van zip2 gehoord, maar Musk is niet de founder van paypal.
Lekker boeiend wat je van de infrastructuur van ‘het internet’ weet als je een social mediabedrijf runt.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:54 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik vermoed dat het Tesla AI team nu bij Twitter aan de slag is om alle code in een AI in te voeren die op een gegeven moment het werk van alle ontslagen coders vervangt.
“Your recent behavior has violated company policy.”quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:49 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Je ziet dit kennelijk over het hoofd:quote:Op woensdag 16 november 2022 01:40 schreef Rnie het volgende:
[..]
“Your recent behavior has violated company policy.”
Volkomen logisch dus.
Die medewerkers doen trouwens zo knuffel-knuffel met elkaar.Logisch dat ze op 50% van hun kunnen presteren. Waarom 2x zo hard lopen als het niet hoeft? Gewoon chill, alle tijd van de wereld.
Even skateboarden door HQ. Verrek, is het al 12 uur? Even een sojamelkje drinken met een quinoa-salade "on the side".
"Jongens, jullie krijgen twitter stock als beloning!" Who cares? Geld is arbitrary dude....
Wat een liberal fest zeg![]()
De Work hard, play hard mentaliteit die Elon voor ogen heeft zit gewoon niet in het DNA van het bedrijf. Denk dat hij zich op het ergste had voorbereid. Maar zo erg? Dat denk ik niet.
quote:It’s important to note that Twitter has long cultivated a culture of internal dissent: “Communicate fearlessly to build trust.”
No internal codes of conduct have changed since Elon took over. So this is all out of the blue.
Klopt, waren vorige week foto's gelekt van Tesla personeel wat bij Twitter aan het werk was.quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:54 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik vermoed dat het Tesla AI team nu bij Twitter aan de slag is om alle code in een AI in te voeren die op een gegeven moment het werk van alle ontslagen coders vervangt.
Ah, zag ik over het hoofd inderdaad. Ik ga ervanuit dat in de oorspronkelijke policy dit soort dingen ook opgenomen waren. Zoniet, dan kan Musk een klein rechtzaakje verwachten.quote:Op woensdag 16 november 2022 01:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je ziet dit kennelijk over het hoofd:
[..]
quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:48 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt._!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
Dit denk ik ook inderdaad, aangezien hij het Tesla-project heeft ontbonden en de Tesla AI-specialisten nu toch werkloos thuiszitten.quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:54 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik weet het 100% zeker en hij vraagt er om dus ja.quote:Op dinsdag 15 november 2022 16:18 schreef Rnie het volgende:
[..]
[..]
Dat vraagt hij dus waarom je dara steeds op terug komt snap ik niet.quote:Wie heeft om die limitaties gevraagd dan? Musk? Volgens mij niet. Als Musk had gevraagd, "hoe zit het met de limitaties op het platform", was het een compleet ander verhaal geweest.
Waarom zou ik ik heb geen autisitische mongool als leidinggevende.quote:[..]
Ik zou zeggen, maak een twitteraccountje aan, zeg publiekelijk dat het bedrijf waar je werkt een kankerbedrijf is. Kijken hoe ze hiermee omgaan. Of is het benoemen dat je werkt voor een kankerbedrijf ook vrijheid van meningsuiting in jouw optiek? Meneer de nee-knikker? Het gaat erom dat je nee-klikt, maar niet publiekelijk. En dat is wat je klaarblijkelijk als werknemer voor dat bedrijf doet. Kudos naar jou.
Maar waar schuif jij nu pallets?quote:Het gaat erom wat de bedragsregels zijn binnen het bedrijf. Zoals ik al zei, ik veroordeel Musk ook dat hij publiekelijk die medewerker ontslaat. Gelijke monikken, gelijke kappen. Moet hij gewoon niet doen en het binnenskamers houden.
quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:48 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]Als het toch neppende zijn, waarom dan niet van de gelegenheid gebruik maken en de een Rahul Ligma noemen en de andere Daniël Balls, Ligma Balls!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
Nu is het Ligma Johnson.quote:Op woensdag 16 november 2022 08:57 schreef nixxx het volgende:
[..]
Als het toch neppende zijn, waarom dan niet van de gelegenheid gebruik maken en de een Rahul Ligma noemen en de andere Daniël Balls, Ligma Balls!
Hehe die had ik gemist moet ik eerlijk zeggen..quote:
Ik denk dat ontwikkelingen met horten en stoten gaan. Het gaat omhoog en loopt tegen een plafond aan. Dan een tijdlang horizontaal tot de volgende technologische doorbraak.quote:Op woensdag 16 november 2022 08:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit denk ik ook inderdaad, aangezien hij het Tesla-project heeft ontbonden en de Tesla AI-specialisten nu toch werkloos thuiszitten.
quote:Op woensdag 16 november 2022 08:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik weet het 100% zeker en hij vraagt er om dus ja.
[..]
Dat vraagt hij dus waarom je dara steeds op terug komt snap ik niet.
[..]
Waarom zou ik ik heb geen autisitische mongool als leidinggevende.
Maar als hij mij openbaar zo te kakken zet kan hij ze krijgen.
[..]
Maar waar schuif jij nu pallets?
Een bak code produceren is vaak ook niet waar de uitdaging ligt en zelfs daarin is AI nog niet bepaald denderend.quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:54 schreef slashdotter3 het volgende:
Profetische video van 8 jaar geleden:
Stable Diffusion rel: SamDoesArts heeft jaren gespendeerd aan z'n eigen stijl ontwikkelen. Maar nu kan iedereen het kopieren via SD.
En meerdere discussies over dat AI Github CoPilot de meeste programmeurs over een paar jaar kan vervangen.
https://www.google.com/se(...)+replace+programmers
Hoe zou jij Twitter weer winstgevend kunnen maken, zonder dat het de sfeer en het DNA van het bedrijf beinvloed? Jack Dorsey & co hadden daar namelijk problemen mee.quote:Op woensdag 16 november 2022 13:09 schreef IndoorKite het volgende:
Hij maakt het wel heel aantrekkelijk om voor twitter te gaan werken zeg!
Geen WFH, kan zomaar uit het niets ontslagen worden, zet domme/foute info over eigen product op twitter en er wordt "hardcore" inzet verwacht.
Wat een droombaan!
/s
Ach, dit is gewoon een schoolvoorbeeld van een overname "Amerika-style". Je schopt de directie eruit, je zet de botte bijl erin bij het personeel en met een breekijzer verander je de cultuur om zo snel mogelijk winstgevend te worden.quote:Op woensdag 16 november 2022 13:09 schreef IndoorKite het volgende:
Hij maakt het wel heel aantrekkelijk om voor twitter te gaan werken zeg!
Geen WFH, kan zomaar uit het niets ontslagen worden, zet domme/foute info over eigen product op twitter en er wordt "hardcore" inzet verwacht.
Wat een droombaan!
/s
https://www.washingtonpos(...)timatum-termination/quote:Musk issues ultimatum to staff: Commit to ‘hardcore’ Twitter or take severance
Elon Musk issued an ultimatum to Twitter employees Wednesday morning: Commit to a new “hardcore” Twitter or leave the company with severance pay.
Employees were told they had to a sign a pledge to stay on with the company. “If you are sure that you want to be part of the new Twitter, please click yes on the link below,” read the email to all staff, which linked to an online form.
Anyone who did not sign the pledge by 5 p.m. Eastern time Thursday was told they would receive three months of severance pay, the message said.
In the midnight email, which was obtained by The Washington Post, Musk said Twitter “will need to be extremely hardcore” going forward. “This will mean working long hours at high intensity,” he said. “Only exceptional performance will constitute a passing grade.”
The pledge email, paired with a new policy mandating a return to the office, is expected to lead to even more attrition at a company whose staff Musk had already reduced by half. Musk said Twitter would be more of an engineer-driven operation going forward — and while the design and product-management areas would still be important and report to him, he said, “those writing great code will constitute the majority of our team and have the greatest sway.”
It also comes as Musk says he is tabling Twitter’s Blue Verified, his first major product since taking over as Twitter’s owner and CEO, while the company sorts out issues with the feature following a botched rollout.
A week ago, Twitter debuted the product, which gives users a blue check-mark icon next to their name for a fee of $7.99 a month, and promises to reduce the number of ads they see by half as well as giving their posts additional visibility. By Friday, the option disappeared amid a rash of fake accounts impersonating everyone from President Biden to basketball star LeBron James.
[..]
Klopt, Twitter was geen bedrijf met winstoogmerk zo te zien.quote:Op woensdag 16 november 2022 13:33 schreef ReplaR het volgende:
Het ziet er uit dat het voor de overname meer twoker dan twitter was onder het personeel.
Definieer normale werksfeer? Daar ligt namelijk het fundamentele probleem en verschil tussen Musk zijn visie op "werken" en de visie van de huidige medewerkers.quote:Op woensdag 16 november 2022 13:40 schreef Tijn het volgende:
Waarom zou je in godsnaam akkoord gaan met die "hardcore" email? Alsof je als werknemer die net bij Twitter vandaan komt niet in notime ergens anders een goede baan hebt waar wel een normale werksfeer heerst.
En Musk heeft daar nu nog grotere problemen mee, want hij moet zijn absurde investering van 44 miljard + whatever erbij komt aan rente op zijn schulden terug zien te verdienen. Heb van diverse bronnen gehoord dat dat inmiddels is opgelopen naar minimaal 1 miljard per jaar wat hij aan schulden moet gaan aflossen.quote:Op woensdag 16 november 2022 13:17 schreef Rnie het volgende:
[..]
Hoe zou jij Twitter weer winstgevend kunnen maken, zonder dat het de sfeer en het DNA van het bedrijf beinvloed? Jack Dorsey & co hadden daar namelijk problemen mee.
Het is helemaal niet nodig om als IT-bedrijf van je werknemers te vragen continu lange uren te maken. Zeker niet in het geval van zoiets als Twitter, waarbij het product min of meer af is en er al een heleboel gebruikers zijn.quote:Op woensdag 16 november 2022 13:44 schreef Rnie het volgende:
[..]
Definieer normale werksfeer? Daar ligt namelijk het fundamentele probleem en verschil tussen Musk zijn visie op "werken" en de visie van de huidige medewerkers.
Dat is mijn vraag niet.quote:Op woensdag 16 november 2022 13:46 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
En Musk heeft daar nu nog grotere problemen mee, want hij moet zijn absurde investering van 44 miljard + whatever erbij komt aan rente op zijn schulden terug zien te verdienen. Heb van diverse bronnen gehoord dat dat inmiddels is opgelopen naar minimaal 1 miljard per jaar wat hij aan schulden moet gaan aflossen.
Kan je wel vertellen dat je dat niet doet door het zo onaangenaam mogelijk te maken voor goeie IT-ers om daar te werken.
Zou leuk zijn als Musk na donderdag als enige op kantoor is.quote:Op woensdag 16 november 2022 13:34 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.washingtonpos(...)timatum-termination/
Ik heb Elon een berichtje gestuurd met wat beknopte voorstellen. Ik wacht zijn antwoord even af voordat ik het hier plaats. Dat snap je wel neem ik aan. Ik kan wel zeggen dat mensen wegjagen geen primair onderdeel is van wat ik hem zeg te doen.quote:Op woensdag 16 november 2022 13:17 schreef Rnie het volgende:
[..]
Hoe zou jij Twitter weer winstgevend kunnen maken, zonder dat het de sfeer en het DNA van het bedrijf beinvloed? Jack Dorsey & co hadden daar namelijk problemen mee.
Vind jij.quote:Op woensdag 16 november 2022 13:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is helemaal niet nodig om als IT-bedrijf van je werknemers te vragen continu lange uren te maken. Zeker niet in het geval van zoiets als Twitter, waarbij het product min of meer af is en er al een heleboel gebruikers zijn.
Welke negativiteit? Definieer dat eens.quote:Op woensdag 16 november 2022 13:56 schreef Rnie het volgende:
De negativiteit moet vanuit de core worden geëlimineerd.
Als ik wist hoe ik een investering van 44 miljard (+ rente op schulden) kan terugverdienen met Twitter, dan ga ik toch zeker mijn tijd niet verdoen op fok om met jou te klooien? Dan was ik zelf toch al lang miljarden aan het binnenharken?quote:Op woensdag 16 november 2022 13:48 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dat is mijn vraag niet.![]()
Gaan we nu het Elon/dev spelletje spelen? Geef eens antwoord op mijn vraag. Niet eromheen draaien nu. Kom op!
Ja joh? Heb je een lijntje met hem?quote:Op woensdag 16 november 2022 13:55 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik heb Elon een berichtje gestuurd met wat beknopte voorstellen. Ik wacht zijn antwoord even af voordat ik het hier plaats. Dat snap je wel neem ik aan. Ik kan wel zeggen dat mensen wegjagen geen primair onderdeel is van wat ik hem zeg te doen.
En dat vind ik eigenlijk het raarste aan deze hele circus met Musk.quote:Op woensdag 16 november 2022 13:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker niet in het geval van zoiets als Twitter, waarbij het product min of meer af is en er al een heleboel gebruikers zijn.
Dus is het product Twitter bij voorbaat ten dode opgeschreven? Elon probeert het te redden en er wordt alleen maar geklaagd dat medewerkers extra uurtjes moeten overwerken. Je houdt toch als medewerker zo van het product Twitter?quote:Op woensdag 16 november 2022 13:58 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Als ik wist hoe ik een investering van 44 miljard (+ rente op schulden) kan terugverdienen met Twitter, dan ga ik toch zeker mijn tijd niet verdoen op fok om met jou te klooien? Dan was ik zelf toch al lang miljarden aan het binnenharken?
Als het uberhaupt lukt zou ik geen idee hebben hoe dat zou moeten.
Je denkt toch niet dat ik gratis en voor niets de redder van het bedrijf van een miljardair ga zijn?quote:Op woensdag 16 november 2022 13:58 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ja joh? Heb je een lijntje met hem?Dit is dus hetzelfde als @:indoorkite zegt. Je komt niet met een antwoord.
quote:Op woensdag 16 november 2022 14:02 schreef Rnie het volgende:
[..]
Elon probeert het te redden en er wordt alleen maar geklaagd dat medewerkers extra uurtjes moeten overwerken. Je houdt toch als medewerker zo van het product Twitter?
Het is puur cowboy gedrag. Eerst schieten, dan vragen stellen.quote:Op woensdag 16 november 2022 14:01 schreef YStec het volgende:
Laat dan op z'n minst een paar mensen ernaar kijken en je adviseren... Maar nee, gewoon lekker prutsen op een productie-omgeving is veel leuker joh.
Zeker. Maar structureel overwerken is daar helemaal niet voor nodig. Sterker nog, dan hou je alleen wanhopige mensen over in plaats van mensen met goede ideëen die goed zijn in hun werk.quote:Op woensdag 16 november 2022 13:56 schreef Rnie het volgende:
[..]
Het product is "af", maar is niet winstgevend. Hij wilt gewoon dat het product winstgevend wordt, en dat zijn personeel op zijn minst met de neus dezelfde richting op staan.
Wat zijn lange uren? Als dit filmpje van die vrouw met rode wijn op kantoor een normale werkdag is, dan denk ik dat ze voorheen hooguit een uur echt werkten.quote:Op woensdag 16 november 2022 13:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is helemaal niet nodig om als IT-bedrijf van je werknemers te vragen continu lange uren te maken. Zeker niet in het geval van zoiets als Twitter, waarbij het product min of meer af is en er al een heleboel gebruikers zijn.
quote:Op woensdag 16 november 2022 14:37 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Wat zijn lange uren? Als dit filmpje van die vrouw met rode wijn op kantoor een normale werkdag is, dan denk ik dat ze voorheen hooguit een uur echt werkten.
Zonder feiten te weten, verdenk ik ze daar wel van.quote:Op woensdag 16 november 2022 14:37 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Wat zijn lange uren? Als dit filmpje van die vrouw met rode wijn op kantoor een normale werkdag is, dan denk ik dat ze voorheen hooguit een uur echt werkten.
Ik denk niet dat een filmpje op internet betekent dat ze daar werkdagen van 1 uur makenquote:Op woensdag 16 november 2022 14:37 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Omzet is geen winst he, ze verliezen 4 miljoen per dag volgen Musk.quote:Op woensdag 16 november 2022 14:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat een filmpje op internet betekent dat ze daar werkdagen van 1 uur maken
[edit] MAAR! Als ze daadwerkelijk 5 miljard omzet per jaar genereerden terwijl mensen er maar 1 uur per dag werken, is het misschien die 44 miljard toch wel waard geweest
Tuurlijk, maar toch. Als je als website 5 miljard per jaar weet binnen te harken, doe je toch iets goed. Dat ze het voor elkaar krijgen om nog meer dan dat uit te geven is wel knap, ja.quote:Op woensdag 16 november 2022 15:44 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Omzet is geen winst he, ze verliezen 4 miljoen per dag volgen Musk.
Ad campagnes die doorlopen, genereerd geld zonder dat het merendeel aan medewerkers daar iets voor hoeft te doen. Snap je nu de houding die er heerst?quote:Op woensdag 16 november 2022 15:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar toch. Als je als website 5 miljard per jaar weet binnen te harken, doe je toch iets goed. Dat ze het voor elkaar krijgen om nog meer dan dat uit te geven is wel knap, ja.
Het product is niet de enige reden waarom je voor een bedrijf werkt. Bedrijfscultuur, work/life balance, collega's, salaris, higher management/directors die je niet publiek voor lul probeert te zetten of je ontslaat omdat ze teveel hebben betaald en nu met hoge kosten opgescheept zitten. Een stabiele organisatie met stabiele leiderschap is aantrekkelijk. Wat niet aantrekkelijk is is de "fuck ik heb mijzelf zwaar in de schulden gewerkt met mijn idiote investering, en ga nu in paniek alles proberen wat ik kan proberen om te kijken of er iets werkt" stijl van werken.quote:Op woensdag 16 november 2022 14:02 schreef Rnie het volgende:
Dus is het product Twitter bij voorbaat ten dode opgeschreven? Elon probeert het te redden en er wordt alleen maar geklaagd dat medewerkers extra uurtjes moeten overwerken. Je houdt toch als medewerker zo van het product Twitter?
Dus heb je een leider nodig die dat begrijpt. Die met empathie en visie de mensen en adverteerders achter zich kan krijgen.quote:Op woensdag 16 november 2022 15:50 schreef Rnie het volgende:
[..]
Het bedrijf is zo opgebouwd dat er praktisch tot niet aan getornd kan worden. Verander je een functie? adverteerders lopen weg, is het bewind nu ietwat meer rechts, adverteerders lopen weg. Vraag je je medewerkers om extra uurtjes in te zetten? Medewerkers lopen weg.
Ben geen Muskfanboy, Musk heeft ook zijn quirky kanten en doet op dit vlak dingen ook niet correct (zie mijn voorgaande posts over commuinicatie en de aanpak wat betreft werkethiek). Ik hekel wel mensen die alles wat Musk aanraakt, direct als negatief,fout en schandalig te bestempelen. Het begon al toen hij aandelen in Twitter ging kopen. De paniek jongens.quote:Op woensdag 16 november 2022 16:01 schreef IndoorKite het volgende:
Echt Rnie, ben benieuwd wat voor achtergrond je moet hebben om zo'n Musk fanboy te zijn.
[..]
Het product is niet de enige reden waarom je voor een bedrijf werkt. Bedrijfscultuur, work/life balance, collega's, salaris, higher management/directors die je niet publiek voor lul probeert te zetten of je ontslaat omdat ze teveel hebben betaald en nu met hoge kosten opgescheept zitten. Een stabiele organisatie met stabiele leiderschap is aantrekkelijk. Wat niet aantrekkelijk is is de "fuck ik heb mijzelf zwaar in de schulden gewerkt met mijn idiote investering, en ga nu in paniek alles proberen wat ik kan proberen om te kijken of er iets werkt" stijl van werken.
Je denkt dat de mensen die ontslagen zijn het slecht hebben, maar de mensen die achterblijven hebben het ook erg. Die moeten ineens een product boven water houden met nog minder competente collega's. Wat je ineens met 2 man zat te doen, moet je ineens in je eentje op gaan pakken. Dat is ook geen pretje kan ik je vertellen.
Dus je hebt minder collega's, maar wel meer druk en meer werk en een CEO die in het publiek je werk zit te kleineren (foutief). Nou dan weet ik het ook wel.
Musk zelf probeerde onder de koop uit te komen. Blijkbaar vond hij het zelf ook geen goed idee, maar toen was het al te laat.quote:Op woensdag 16 november 2022 16:10 schreef Rnie het volgende:
Ik hekel wel mensen die alles wat Musk aanraakt, direct als negatief,fout en schandalig te bestempelen. Het begon al toen hij aandelen in Twitter ging kopen. De paniek jongens.![]()
Je snapt wel dat de situatie veel erger is geworden nu, toch? Veel meer jaarlijks financieel verlies, veel meer geld op het spel, IT-ers die met bakken uit de organisatie vliegen, giftige werkomgeving. Als je voor de overname van Musk dit al belachelijk vindt dan zou je het nu juist nog harder moeten lachen om hoeveel kans Twitter maakt om er als een gezonde organisatie eruit te komen ...quote:Daarbij, een stabiele organisatie? Twitter?Ja, als het voor jouw als medewerker uitkomt ja. betekend niet dat het bedrijf stabiel is.
Lekker knuffelen met elkaar op het scheepsdek van de zinkende Titanic. Nee, echt een stabiele organisatie man
Zou het kunnen dat de waarde van de user base 100 miljard is en het product zelf minus 56 miljard is omdat het verlieslatend is en hij helemaal de tijd niet heeft om het rustig aan te doen?quote:Op woensdag 16 november 2022 14:01 schreef YStec het volgende:
[..]
En dat vind ik eigenlijk het raarste aan deze hele circus met Musk.
Hij hoefde Twitter alleen aantrekkelijker te maken door bestaande features hetzelfde te houden en nieuwe features te introduceren. En ondertussen langzaam de benodigde veranderingen (in zijn ogen) in het bedrijf brengen.
Bedoel, zijn zoveel zaken waar hij waarde aan Twitter kon toevoegen, zoals:
- Verhogen toegestane uploadkwaliteit van foto's en video's. Zo is bijv. de maximale duur van een video 2 minuten 20 seconden, dat kan makkelijk opgehoogd worden.
- Een systeem zoals OnlyFans, waar je tweets achter een betaalmuur kan zetten en de followers laten betalen om ze te zien. Zou zelfs een alternatief voor Patreon kunnen worden, waar je mensen steunt door te followen (en dus te betalen).
- Een cryptowallet maken, waarbij je verlangt dat mensen zich eerst moeten identificeren (zoals gewoonlijk op exchanges en zo). Gooi daar ondersteuning voor Dogecoin bij en je hebt een hoop gratis reclame.
- Maak het bijv. mogelijk om een tweetreeks in één keer te zien (zijn nu tig externe alternatieven voor).
Maar nee... in plaats van waarde toevoegen, is het eerste wat-ie doet een gratis functie ondoordacht betaald maken...
Laat dan op z'n minst een paar mensen ernaar kijken en je adviseren... Maar nee, gewoon lekker prutsen op een productie-omgeving is veel leuker joh.
Zoals ik in voorgaande posts ook aangaf....Nu je verlies pakken, dan op lange termijn, hopelijk, je winst pakken.quote:Op woensdag 16 november 2022 16:22 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Musk zelf probeerde onder de koop uit te komen. Blijkbaar vond hij het zelf ook geen goed idee, maar toen was het al te laat.
[..]
Je snapt wel dat de situatie veel erger is geworden nu, toch? Veel meer jaarlijks financieel verlies, veel meer geld op het spel, IT-ers die met bakken uit de organisatie vliegen, giftige werkomgeving. Als je voor de overname van Musk dit al belachelijk vindt dan zou je het nu juist nog harder moeten lachen om hoeveel kans Twitter maakt om er als een gezonde organisatie eruit te komen ...
Global social networks ranked by number of users 2022 (in miljoenen):quote:Op woensdag 16 november 2022 16:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zou het kunnen dat de waarde van de user base 100 miljard is en het product zelf minus 56 miljard is omdat het verlieslatend is en hij helemaal de tijd niet heeft om het rustig aan te doen?
Ik noem maar een dwarsstraat.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | Facebook 2910 YouTube 2562 WhatsApp 2000 Instagram 1478 Weixin / WeChat 1263 TikTok 1000 Facebook Messenger 988 Douyin 600 QQ 574 Sina Weibo 573 Kuaishou 573 Snapchat 557 Telegram 550 Pinterest 444 Twitter 436 Reddit 430 Quora 300 |
Leuke wens dit, maar op basis waarvan dan? Wat gaat hij 5x beter doen dan zijn voorganger om zijn investering terug te verdienen? Tot nu toe valt hij in dezelfde valkuilen waar iedereen in valt die niets van social media bedrijven afweten. Hij maakt dezelfde fouten + nieuwe fouten die aan zijn idiote persoonlijkheid te danken zijn, maar ik zie nog niets nieuws wat een positieve keerpunt kan worden.quote:Op woensdag 16 november 2022 16:30 schreef Rnie het volgende:
[..]
Zoals ik in voorgaande posts ook aangaf....Nu je verlies pakken, dan op lange termijn, hopelijk, je winst pakken.
Zal een verrassing voor je zijn, maar er zijn bedrijven waarvan de CEO's niet zulke idiote dingen doen, wel een marktconform salaris betalen en een fatsoenlijke werkomgeving bieden. Voor 1 zo'n bedrijf werk ik.quote:Trouwens @:indoorkite , waar ben jij werkzaam? Devje bij een non-profitje denk ik zo?
HAHAHA.quote:Op woensdag 16 november 2022 16:39 schreef Monolith het volgende:
Leuke quiz over Musk:
https://newrepublic.com/a(...)-the-darndest-things
Technisch gezien al de derde (!) keer in 2 topicreeksen dat ik je een vraag stel, en totaal geen antwoord krijg op mijn vraag.quote:Op woensdag 16 november 2022 16:42 schreef IndoorKite het volgende:
Zal een verrassing voor je zijn, maar er zijn bedrijven waarvan de CEO's niet zulke idiote dingen doen, wel een marktconform salaris betalen en een fatsoenlijke werkomgeving bieden. Voor 1 zo'n bedrijf werk ik.
Oh, ik wist niet dat het je om non-profit ging. Dacht dat je wilde beweren dat ik voor weinig/geen salaris werk. Nee, werk niet voor een non-profit.quote:Op woensdag 16 november 2022 16:51 schreef Rnie het volgende:
[..]
Technisch gezien al de derde (!) keer in 2 topicreeksen dat ik je een vraag stel, en totaal geen antwoord krijg op mijn vraag.Werk je nou bij een non-profitje of niet?
. Zeg dan, nee/ja, ik werk niet/wel voor een non-profit voordat je aankomt met randzaken.
Mijn werkgever is verre van non-profit, maar als onze CEO zich zo zou gedragen als Musk waren we dat binnen de kortste keren.quote:Op woensdag 16 november 2022 16:51 schreef Rnie het volgende:
[..]
Technisch gezien al de derde (!) keer in 2 topicreeksen dat ik je een vraag stel, en totaal geen antwoord krijg op mijn vraag.Werk je nou bij een non-profitje of niet?
. Zeg dan, nee/ja, ik werk niet/wel voor een non-profit voordat je aankomt met randzaken.
Die kansen liggen er best wel hoor denk ik. Twitter was ook wel een bedrijf waar geen reet meer gebeurde qua innovatie of nieuwe features.quote:Op woensdag 16 november 2022 16:42 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Leuke wens dit, maar op basis waarvan dan? Wat gaat hij 5x beter doen dan zijn voorganger om zijn investering terug te verdienen?
Ja precies.quote:Op woensdag 16 november 2022 13:40 schreef Tijn het volgende:
Waarom zou je in godsnaam akkoord gaan met die "hardcore" email? Alsof je als werknemer die net bij Twitter vandaan komt niet in notime ergens anders een goede baan hebt waar wel een normale werksfeer heerst.
mijn buurman werkt sinds vorig jaar ook bij een non profit, de eigenaar is er neit blij meequote:Op woensdag 16 november 2022 16:51 schreef Rnie het volgende:
[..]
Mogelijkheden om wat te verdienen zijn er altijd. Weet niet of het nauwkeurig is, maar las ergens dat door de aankoop van Musk het verlies van Twitter van circa 200 miljoen per jaar naar minimaal 1 miljard per jaar is gestegen (afbetaling op zijn lening van 13 miljard o.a.). Dus hij moet minimaal 1 miljard per jaar extra erbij verdienen alleen al om break even te worden. Niet eens winst. En dan zit hij nog met zijn originele 44 miljard investering. Ik zie het niet gebeuren. Zeker nu hij binnen enkele weken twitter zo giftig heeft gemaakt als werkgever. Beetje IT-er zou er niet voor willen werken, of alleen voor absurd hoge salarissen.quote:Op woensdag 16 november 2022 16:56 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Die kansen liggen er best wel hoor denk ik. Twitter was ook wel een bedrijf waar geen reet meer gebeurde qua innovatie of nieuwe features.
Nu is Twitter bijvoorbeeld nog vooral een gratis advertentieplatform voor veel mensen. Je geeft een bijvoorbeeld een concert of je schrijft een boek, dat pleur je gratis op Twitter voor de exposure en iedereen die geïnteresseerd is wordt naar een externe site geleid waar je dat boek of dat concertkaartje daadwerkelijk koopt. De twitteraar verdient eraan, de uitgever en promotor verdienen eraan, de externe site verdient eraan. Twitter zelf verdient er alleen niets aan. Dat zou je veel meer kunnen integreren, dus dat Twitter niet alleen het advertentieplatform is, maar ook het platform waar je je betaling doet.
Als Twitter je een absurd hoge salaris wilt betalen dan ben je blijkbaar supergoed en dan heb je de banen voor het uitkiezen en dan kies je dus alsnog niet voor Twitter waar je overuren moet maken en niet mag thuiswerken.quote:Op woensdag 16 november 2022 17:13 schreef IndoorKite het volgende:
Beetje IT-er zou er niet voor willen werken, of alleen voor absurd hoge salarissen.
Dat is waarquote:Op woensdag 16 november 2022 17:52 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Als Twitter je een absurd hoge salaris wilt betalen dan ben je blijkbaar supergoed en dan heb je de banen voor het uitkiezen en dan kies je dus alsnog niet voor Twitter waar je overuren moet maken en niet mag thuiswerken.
Mensen die janken dat AI een kunststijl kan na-apen zijn zeker vergeten dat mensen dat net zo goed kunnen. Het zijn vaak ook kunstenaars die generieke shit produceren die er zoveel moeite mee hebben.quote:Op dinsdag 15 november 2022 23:54 schreef slashdotter3 het volgende:
Profetische video van 8 jaar geleden:
Stable Diffusion rel: SamDoesArts heeft jaren gespendeerd aan z'n eigen stijl ontwikkelen. Maar nu kan iedereen het kopieren via SD.
Ga deze morgen even doorsturen op mijn werk.quote:Op woensdag 16 november 2022 18:21 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Niet slecht, maar niks revolutionairs, goed te weten dat ik al op insane productivity level werk.quote:Op woensdag 16 november 2022 18:21 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Nee.quote:Op woensdag 16 november 2022 16:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zou het kunnen dat de waarde van de user base 100 miljard is en het product zelf minus 56 miljard is omdat het verlieslatend is en hij helemaal de tijd niet heeft om het rustig aan te doen?
Ik noem maar een dwarsstraat.
quote:Op woensdag 16 november 2022 18:37 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ga deze morgen even doorsturen op mijn werk.
Dat is niet gelekt, hij heeft deze regels al jaren.quote:Op woensdag 16 november 2022 18:21 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Twitter is een bedrijf dat vergelijkbaar is met Elsevier in de jaren 80 van de vorige eeuwquote:Op woensdag 16 november 2022 13:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Klopt, Twitter was geen bedrijf met winstoogmerk zo te zien.
Bovendien lig je er met 3 en 6 bij Twitter vrij snel uit.quote:Op woensdag 16 november 2022 18:49 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Niet slecht, maar niks revolutionairs, goed te weten dat ik al op insane productivity level werk.
Heel strikt hanteert ie zijn eigen regels ook niet nee. "Just do as I say, don't do as I do".quote:Op woensdag 16 november 2022 19:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Bovendien lig je er met 3 en 6 bij Twitter vrij snel uit.
7)Aanbid Elon godquote:Op woensdag 16 november 2022 19:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Bovendien lig je er met 3 en 6 bij Twitter vrij snel uit.
Wow, ben het echt eens met die regels.quote:Op woensdag 16 november 2022 18:21 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Nee. Dus?quote:Op woensdag 16 november 2022 22:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus twitter heeft een positieve cashflow?
Niks bijzonders dus.quote:Op woensdag 16 november 2022 18:21 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Het was niet duidelijk dat de kern niet in genoemde bedragen zit, maar in het stuk over geen tijd hebben om heel rustig veranderingen door te voeren?quote:
M.i. is dat onzin.quote:Op woensdag 16 november 2022 23:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het was niet duidelijk dat de kern niet in genoemde bedragen zit, maar in het stuk over geen tijd hebben om heel rustig veranderingen door te voeren?
De kern is dat Musk het bedrijf significant zwaarder heeft belast door een lening van 13 miljard voor financiering af te sluiten waarvan de rente naar verluid alleen al zo'n miljard per jaar kost en nu nogal paniekerig bezig is in een poging om dat door Twitter zelf te financieren. Dat is de kern, dat Twitter al langer verlies draaide was hem, als aandeelhouder, bekend voor hij Twitter kocht mag je aannemen.quote:Op woensdag 16 november 2022 23:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het was niet duidelijk dat de kern niet in genoemde bedragen zit, maar in het stuk over geen tijd hebben om heel rustig veranderingen door te voeren?
Iedereen ontslaan lijkt het planquote:Op donderdag 17 november 2022 00:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat er bij Musk niet echt enig idee lijkt te zijn hoe Twitter winstgevend kan worden zou je ook een kern kunnen noemen.
Nou ja, het brengt de kosten wel omlaag, net als een deel van de infrastructuur afstoten. Of het ook de verloren advertentie opbrengsten en reputatie schade compenseert is een ander verhaal.quote:
Een narcistischse slavendrijver met een gigantisch ego.quote:Op donderdag 17 november 2022 06:02 schreef Eightyone het volgende:
https://www.nu.nl/tech/62(...)rken-en-ontslag.html
Heeft die vent autisme?
Laat ik het vooralsnog maar op 'anti-sociale hork' houden.
hij mag en kan dat doenquote:Op donderdag 17 november 2022 06:02 schreef Eightyone het volgende:
Heeft die vent autisme?
quote:Medewerkers die daar niet mee akkoord gaan, moet vertrekken en krijgen een ontslagvergoeding van drie maanden. Daarnaast wordt personeel die hun nieuwe baas tegenspreken ook ontslagen, meldt The New York Times.
Deze nieuwe aankondiging van Musk kan voor een verdere leegloop van personeel zorgen. Sinds zijn overname eind vorige maand heeft de miljardair al de helft van het personeel van Twitter ontslagen.
Rond middernacht een twat sturen. Als je nu niet aan het werk bent, ben je per direct ontslagen.quote:Op donderdag 17 november 2022 06:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hij mag en kan dat doen
overigens gebeurt dat in de meest nieuwe organisaties na overname alleen niet zo snel
[..]
Zou hij Tesla ook als een Zuid-Afrikaanse diamantmijn runnen?quote:Op donderdag 17 november 2022 06:31 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Een narcistischse slavendrijver met een gigantisch ego.
Lolquote:Op donderdag 17 november 2022 07:44 schreef KillerBee4ever het volgende:
Hij heeft er imho alles op gericht om Twitter te laten omvallen. Waarom? Gewoon, omdat hij dit kan...
(ik durf zelfs te stellen: uit een soort van verveling, en wellicht ook een jarenlange antipathie tegen Twitter).
De maatschappij en economie zou beschermd moeten worden tegen achterlijken zoals hij.
Pff, alsof de veranderingen niet op recordtempo gaan daar.quote:Op donderdag 17 november 2022 00:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De kern is dat Musk het bedrijf significant zwaarder heeft belast door een lening van 13 miljard voor financiering af te sluiten waarvan de rente naar verluid alleen al zo'n miljard per jaar kost en nu nogal paniekerig bezig is in een poging om dat door Twitter zelf te financieren. Dat is de kern, dat Twitter al langer verlies draaide was hem, als aandeelhouder, bekend voor hij Twitter kocht mag je aannemen.
Dat er bij Musk niet echt enig idee lijkt te zijn hoe Twitter winstgevend kan worden zou je ook een kern kunnen noemen.
Ja dat is natuurlijk al wel bekend. Dat ging daar niet veel anders.quote:Op donderdag 17 november 2022 07:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zou hij Tesla ook als een Zuid-Afrikaanse diamantmijn runnen?
https://www.bnr.nl/nieuws(...)im-50-miljard-dollarquote:Volgens berekeningen zou Musk tot wel 56 miljard miljard dollar kunnen opstrijken. De bonus zou dus zo hoog kunnen uitpakken dat Musk er de complete 44 miljard dollar mee zou kunnen terugverdienen die hij onlangs stak in de overname van Twitter.
Volgens Schuurman kan Musk gewoon rekenen op het geld. 'Tenzij ze een fout hebben gemaakt bij het opstellen van het contract in 2018. Maar verder is het een juridische kwestie. Ook al is de uitkomst niet leuk, ze moeten zich toch houden aan de gemaakte afspraken.'
ik zie hier vooral het afreageren op externe factoren ivm z'n eigen slechte keuzes.quote:Op donderdag 17 november 2022 06:02 schreef Eightyone het volgende:
Heeft die vent autisme?
Je hoeft niet te werken voor Musks bedrijven hè? Das een keuzequote:Op donderdag 17 november 2022 09:17 schreef capricia het volgende:
Geen vakbonden, geen Arbeidstijdenwet, terug naar het begin van de 20e eeuw. Ter meerdere glorie van de happy few.
de vrije sector is altijd al een hemel / hel verhaal geweestquote:Op donderdag 17 november 2022 09:17 schreef capricia het volgende:
Geen vakbonden, geen Arbeidstijdenwet, terug naar het begin van de 20e eeuw. Ter meerdere glorie van de happy few.
Dat dacht ik al.quote:
Met als gevolg een race to the bottom in de VS. Wat een keuze hebben normale mensen toch.quote:Op donderdag 17 november 2022 09:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je hoeft niet te werken voor Musks bedrijven hè? Das een keuze
Wat bedoel je nou?quote:Op donderdag 17 november 2022 10:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Met als gevolg een race to the bottom in de VS. Wat een keuze hebben normale mensen toch.
Mensen die totaal niets begrijpen van arbeidsverhouding.
Regel 4quote:Op donderdag 17 november 2022 10:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het is dat ik niet Elon ben, anders was je geband door deze domme opmerking.
Murica, daar kijken ze veel meer naar de tijd die je erin steekt, dan naar de hoeveelheid en kwaliteit van je output.quote:Op donderdag 17 november 2022 07:04 schreef gebrokenglas het volgende:
Alsof je nog effectief bent als je werkdagen van 12 of 16 uur maakt.
Nee dat klopt nietquote:Op donderdag 17 november 2022 10:36 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Murica, daar kijken ze veel meer naar de tijd die je erin steekt, dan naar de hoeveelheid en kwaliteit van je output.
Toen ik er woonde wel behoorlijk iig. Dan vroeg je hoe het was op het werk. "I worked 16 hours yesterday!" En als je dan doorvroeg, dan was de 15 uur van vertrekken thuis, tot thuiskomen 's avonds. Maar onderweg naar het werk wel naar naar de ene koffieshop met de beste handgemalen koffiebonen uit die ene vallei in Peru, waar je 20 minuten in de rij moet staan, en daarna nog een donut halen bij dat fantastische bakkertje waar je ook weer een kwartier moet wachten, en 1,5 uur lunchen in een restaurant. En HET argument dat ze, en ook studenten altijd gebruikten, als er discussie was over hun werk: "But I worked really hard/many hours!". Tsja, het gaat er niet om hoeveel uur je erin gestoken hebt, het gaat om het resultaat.quote:
Je stelde me ook geen vraag.quote:Op donderdag 17 november 2022 11:46 schreef IndoorKite het volgende:
Friendly reminder @:Rnie:
Je hebt weer/nog niet gereageerd op deze reactie:
IndoorKite in NWS / Elon Musk koopt Twitter #14 - Twitter forever
Maak hetzelfde punt ook hier wat je niet op had gereageerd (maar wel 2de stuk van de post):
IndoorKite in NWS / Elon Musk koopt Twitter #14 - Twitter forever
Interessant om te lezen dit. Houdt altijd wel van verhalen hoe het er elders aan toe gaat.quote:Op donderdag 17 november 2022 10:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Toen ik er woonde wel behoorlijk iig. Dan vroeg je hoe het was op het werk. "I worked 16 hours yesterday!" En als je dan doorvroeg, dan was de 15 uur van vertrekken thuis, tot thuiskomen 's avonds. Maar onderweg naar het werk wel naar naar de ene koffieshop met de beste handgemalen koffiebonen uit die ene vallei in Peru, waar je 20 minuten in de rij moet staan, en daarna nog een donut halen bij dat fantastische bakkertje waar je ook weer een kwartier moet wachten, en 1,5 uur lunchen in een restaurant. En HET argument dat ze, en ook studenten altijd gebruikten, als er discussie was over hun werk: "But I worked really hard/many hours!". Tsja, het gaat er niet om hoeveel uur je erin gestoken hebt, het gaat om het resultaat.
Overigens werd ook heel erg gestimuleerd op kantoor te blijven. Als je 'overwerkte' kon je eten laten bezorgen op kosten van de baas, en een taxi naar huis werd ook betaald. Dat werd dan als iets goeds gezien van de baas. "They pay my taxi if I work past 20:00". Wees er maar blij mee.
Mijn vriendin, Amerikaanse, was ook zo, nu in Engeland is ze langzaam veel efficienter geworden (niet dat de Engelsen erg efficient zijn).
Edit: Dat Medium stuk heeft het ook alleen over de uren, niet over de efficientie. Uren tellen in de VS vaak meer dan output.
Lekker altijd dit soort opmerkingen van je. Altijd blijkt dat mensen dan wel voor een normaal bedrijf werken.quote:Op woensdag 16 november 2022 16:30 schreef Rnie het volgende:
[..]
Zoals ik in voorgaande posts ook aangaf....Nu je verlies pakken, dan op lange termijn, hopelijk, je winst pakken.
Ach, adverteerders....Beetje hetzelfde wat VI meemaakte met de Johan Derksen grappen? Boycotten de bende, totdat we erachter komen dat 250 miljoen users dagelijks op ons platform actief blijven. Ze stonden weer te springen om te adverteren. Ben benieuwd hoelang het duurt voordat ze terugkomen. Daarbij, autofabrikanten die opzeggen snap ik dan wel weer.
Trouwens @:indoorkite , waar ben jij werkzaam? Devje bij een non-profitje denk ik zo?
Het was een tegenargument op jouw argument. Is dat geen reactie meer waard? Je reageerde wel op het 2de stuk van de post. Waarom ook niet op het 1ste punt?quote:
Sowieso... Alsof mensen die bij een non-profit werken minder goed zouden zijn in hun werkquote:Op donderdag 17 november 2022 12:07 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
En wat voor punt probeerde jij dan te maken met die non-profit vraag? Nu weet je dat ik voor commercieel bedrijf werk. Dus?
Omdat de geschatte waarde van Twitter lager lag dan hij voor ogen had, blijkt het een miskoop. Dat klopt. Weten we al een tijdje. Wat heeft dat te maken met het feit dat mensen direct negatief zijn als Elon iets aanraakt? Je reageert op dat stukje, met het miskoop verhaal. Gek ook. Interpretatie van tekst is niet zo je ding volgens mij.quote:Op donderdag 17 november 2022 12:07 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Het was een tegenargument op jouw argument. Is dat geen reactie meer waard? Je reageerde wel op het 2de stuk van de post. Waarom ook niet op het 1ste punt?
En wat voor punt probeerde jij dan te maken met die non-profit vraag? Nu weet je dat ik voor commercieel bedrijf werk. Dus?
Twitter HQ India.quote:Op donderdag 17 november 2022 12:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Lekker altijd dit soort opmerkingen van je. Altijd blijkt dat mensen dan wel voor een normaal bedrijf werken.
Zelf laat je echter niet los waar je pallets schuift
Elon was er met z'n volle verstand bij. Hij heeft veel meer geboden per aandeel dan de koers op dat moment.quote:Op donderdag 17 november 2022 12:18 schreef Rnie het volgende:
[..]
Omdat de geschatte waarde van Twitter lager lag dan hij voor ogen had, blijkt het een miskoop.
Ja, totaal niet slim van hem.quote:Op donderdag 17 november 2022 12:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Elon was er met z'n volle verstand bij. Hij heeft veel meer geboden per aandeel dan de koers op dat moment.
Dat je uitgeluld bent.quote:
Overdrijven is ook een vak. Victim complex staat niemand goed vind ik. En je denkt niet dat het feit dat Elon een zware miskoop heeft gedaan gerelateerd is aan de negatieve houding mensen hebben op zijn twitter activiteiten? Dat alles wat hij nu doet in wanhoop is omdat hij veel meer had moeten neerleggen dan hij had gewild? Dat Musk zelf ws zijn eigen acties had bekritiseerd als hij niet was gedwongen om zijn deal af te ronden zoals beloofd?quote:Op donderdag 17 november 2022 12:18 schreef Rnie het volgende:
[..]
Omdat de geschatte waarde van Twitter lager lag dan hij voor ogen had, blijkt het een miskoop. Dat klopt. Weten we al een tijdje. Wat heeft dat te maken met het feit dat mensen direct negatief zijn als Elon iets aanraakt?
Relaties leggen tussen punten is niet jouw ding. Best wel belangrijk als je een goed argument naar voren wilt schuiven. Context etc. Look it up.quote:Je reageert op dat stukje, met het miskoop verhaal. Gek ook. Interpretatie van tekst is niet zo je ding volgens mij.
quote:Oja, voordat ik bijna (oepsie) je vraag vergeet omtrent de non-profit shizzle. Was ik gewoon benieuwd naar. Meer niet.
Sta me nog steeds af te vragen hoe hij een bod van 44 miljard heeft gedaan zonder research te doen (gerenommeerde partij inhuren die het voor hem doet) Want dan had hij wel de info gekregen dat ze elk jaar zwaar verlies lijden, dat er een ontslagronde aankomt (ook een signaal dat het financieel slecht gaat) en wel meer risicopunten zoals de bots. Met die argumenten had hij zich kunnen laten adviseren over wat het beste bod is.quote:Op donderdag 17 november 2022 12:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Elon was er met z'n volle verstand bij. Hij heeft veel meer geboden per aandeel dan de koers op dat moment.
Elon wilde heel twitter laten zien hoe makkelijk hij wat uitgeeft en hoe hij twtitter als een blikje frisdrank achterover kan slaan. Hij had het moment van aandacht van de wereld even volledig op zich gefocused.quote:Op donderdag 17 november 2022 12:38 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Sta me nog steeds af te vragen hoe hij een bod van 44 miljard heeft gedaan zonder research te doen (gerenommeerde partij inhuren die het voor hem doet) Want dan had hij wel de info gekregen dat ze elk jaar zwaar verlies lijden, dat er een ontslagronde aankomt (ook een signaal dat het financieel slecht gaat) en wel meer risicopunten zoals de bots. Met die argumenten had hij zich kunnen laten adviseren over wat het beste bod is.
Maar nee, patsboem 54,20 tov de huidige 40 dollar prijs. En dan een contract tekenen waarin hij afziet van z'n rechten. Blijkbaar heeft hij ook niet een advocaat het met een stofkam laten doornemen.
Misschien is de theorie waar dat hij nooit serieus wilde kopen en daarom yolo 54,20 bood (vanwege 42 hihihahahoho)
George Hotz, bekend van de iOS jailbreaks en het reverse engineering/hacken van de PS3?quote:
Stupide opmerking, de veranderingen gaan in record tempo omdat Musk als een aap met poep smijt. Heeft geen fuck met ideologie te maken maar alles met de onverantwoordelijke manier van leidinggeven door Musk. Als je het al leiding kan noemen.quote:Op donderdag 17 november 2022 07:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Pff, alsof de veranderingen niet op recordtempo gaan daar.
Jij redeneert ook echt altijd 100% naar je eigen ideologie toe.
Want wat weet jij hier nou weer van? Geen ene fuck natuurlijk, storm in een glas water.quote:Op donderdag 17 november 2022 13:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Stupide opmerking, de veranderingen gaan in record tempo omdat Musk als een aap met poep smijt. Heeft geen fuck met ideologie te maken maar alles met de onverantwoordelijke manier van leidinggeven door Musk. Als je het al leiding kan noemen.
Exposure..quote:Op donderdag 17 november 2022 12:43 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Als stage willen puinruimen voor de rijkste man ter wereld
Ik vind het toch meer je kontje verkopen voor niks aan de rijkste man ter wereld. Hij zal vast hopen dat hij er hierdoor beter uitkomt, maar wat Elon de laatste weken tentoonstelt, vind ik niet iets om daar gratis voor te gaan werken.quote:
Hotz is een (techno-)Libertariër, denk dat hij de ideeën van Musk over Twitter vooral interessant vindt.quote:Op donderdag 17 november 2022 13:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik vind het toch meer je kontje verkopen voor niks aan de rijkste man ter wereld. Hij zal vast hopen dat hij er hierdoor beter uitkomt, maar wat Elon de laatste weken tentoonstelt, vind ik niet iets om daar gratis voor te gaan werken.
Lol, da's wel heel tragische zelfoverschatting als dit waar is.quote:
Zou om een stage gaan en werken voor de kosten van verblijf all-in in de stad is niet gratis.quote:Op donderdag 17 november 2022 13:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik vind het toch meer je kontje verkopen voor niks aan de rijkste man ter wereld. Hij zal vast hopen dat hij er hierdoor beter uitkomt, maar wat Elon de laatste weken tentoonstelt, vind ik niet iets om daar gratis voor te gaan werken.
Hij 'verkoopt' zichzelf anders wel ver onder zijn marktwaarde. Elon zijnde zou ik daar mogelijk wat argwanender tegenover staan. Waarom zou iemand zichzelf ver onder zijn marktwaarde aanbieden, en hem daarbij naar je broncode laten kijken? Daar heb je net 44 miljard voor op tafel gelegd, what can possibly go wrong?quote:Op donderdag 17 november 2022 15:25 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Zou om een stage gaan en werken voor de kosten van verblijf all-in in de stad is niet gratis.
Hij doet iets met open software voor auto's, misschien ziet hij een kans in persoonlijk contact met Musk en een step-up naar Tesla.quote:Op donderdag 17 november 2022 15:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Hij 'verkoopt' zichzelf anders wel ver onder zijn marktwaarde. Elon zijnde zou ik daar mogelijk wat argwanender tegenover staan. Waarom zou iemand zichzelf ver onder zijn marktwaarde aanbieden, en hem daarbij naar je broncode laten kijken? Daar heb je net 44 miljard voor op tafel gelegd, what can possibly go wrong?
Van verbazing nee-knikkert.quote:Op donderdag 17 november 2022 12:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat je uitgeluld bent.
Nee, Ook al had hij Twitter aangekocht voor de marktwaarde, dan had Twitter alsnog verlies gemaakt. Dit wilt hij oplossen met verificatie-gate. Hoe jij en ik over verificatie-gate denken kan verschillend zijn, maar heeft niks te maken met de "miskoop" van Musk. Zijn equal-playing field visie was toch wel doorgedrukt. Twitter Blue had toch al zo geworden. 8 euro per maand, 20 euro per maand, of een tientje op jaarbasis. Miskoop of niet.quote:Op donderdag 17 november 2022 12:34 schreef IndoorKite het volgende:
Overdrijven is ook een vak. Victim complex staat niemand goed vind ik. En je denkt niet dat het feit dat Elon een zware miskoop heeft gedaan gerelateerd is aan de negatieve houding mensen hebben op zijn twitter activiteiten? Dat alles wat hij nu doet in wanhoop is omdat hij veel meer had moeten neerleggen dan hij had gewild? Dat Musk zelf ws zijn eigen acties had bekritiseerd als hij niet was gedwongen om zijn deal af te ronden zoals beloofd?
Gedaan. Snap je nog niet.quote:Op donderdag 17 november 2022 12:34 schreef IndoorKite het volgende:
Relaties leggen tussen punten is niet jouw ding. Best wel belangrijk als je een goed argument naar voren wilt schuiven. Context etc. Look it up.
Elk mens is uniek, op elk potje past een werkethiek dekseltje.quote:Op donderdag 17 november 2022 12:34 schreef IndoorKite het volgende:
Heb al een idee wat voor punt je wilde maken ermee, maar ms wel beter als je het zelf toegeeft. Snap waarom je er niet op had gereageerd
Ja jouw cognitieve capaciteiten zijn niet zo best.quote:
Maar wat is jouw beroep?quote:[..]
Nee, Ook al had hij Twitter aangekocht voor de marktwaarde, dan had Twitter alsnog verlies gemaakt. Dit wilt hij oplossen met verificatie-gate. Hoe jij en ik over verificatie-gate denken kan verschillend zijn, maar heeft niks te maken met de "miskoop" van Musk. Zijn equal-playing field visie was toch wel doorgedrukt. Twitter Blue had toch al zo geworden. 8 euro per maand, 20 euro per maand, of een tientje op jaarbasis. Miskoop of niet.
[..]
Gedaan. Snap je nog niet.
[..]
Elk mens is uniek, op elk potje past een werkethiek dekseltje.
Maar de mate van miskoop maakt wel degelijk uit en heeft invloed op zijn vervolgacties. Als je ineens leningen moet afsluiten dan is dat een heel ander verhaal dan als je niets hoefde te lenen voor je investering. Zelfs voor Musk maakt het verschil uit of hij e.g. 400 miljoen per jaar verlies gaat lijden of 1 miljard per jaar.quote:Op donderdag 17 november 2022 15:56 schreef Rnie het volgende:
Nee, Ook al had hij Twitter aangekocht voor de marktwaarde, dan had Twitter alsnog verlies gemaakt. Dit wilt hij oplossen met verificatie-gate. Hoe jij en ik over verificatie-gate denken kan verschillend zijn, maar heeft niks te maken met de "miskoop" van Musk. Zijn equal-playing field visie was toch wel doorgedrukt. Twitter Blue had toch al zo geworden. 8 euro per maand, 20 euro per maand, of een tientje op jaarbasis. Miskoop of niet.
Maar hoezo is dat dan relevant voor deze discussie? Je wilde per se antwoord hebben op die non-profit vraag. Antwoord heb je gekregen, en nu? Wat voor punt wilde je maken?quote:Elk mens is uniek, op elk potje past een werkethiek dekseltje.
Part-time Jurist bij het Juridisch Loket - afdeling Werk & Inkomen.quote:Op donderdag 17 november 2022 16:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja jouw cognitieve capaciteiten zijn niet zo best.
Dan lijkt alles al snel magie.
[..]
Maar wat is jouw beroep?
Voor Musk niet. Zijn visie over wat Twitter kan of kan worden veranderd niet. Of dat een succes wordt? Misschien wel, misschien niet. Maar bij voorbaat in de paniekmodus schieten als hij wat aandeeltjes kocht, dat hekelt me. De Musk-haters lieten zich toentertijd al kennen en daar ging het mij om. Dat jij met cijfertjes aankomt is niet relevant en daarvoor een uitmuntend slechte reactie op mijn stukje. Had dan iets anders van me gequote joh.quote:Op donderdag 17 november 2022 16:54 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Maar de mate van miskoop maakt wel degelijk uit en heeft invloed op zijn vervolgacties. Als je ineens leningen moet afsluiten dan is dat een heel ander verhaal dan als je niets hoefde te lenen voor je investering. Zelfs voor Musk maakt het verschil uit of hij e.g. 400 miljoen per jaar verlies gaat lijden of 1 miljard per jaar.
[..]
Maar hoezo is dat dan relevant voor deze discussie? Je wilde per se antwoord hebben op die non-profit vraag. Antwoord heb je gekregen, en nu? Wat voor punt wilde je maken?
Ah beetje part time uren vergallen bij een non profit. Nu snap ik het.quote:Op donderdag 17 november 2022 17:00 schreef Rnie het volgende:
[..]
Part-time Jurist bij het Juridisch Loket - afdeling Werk & Inkomen.
Zelfs als dat waar is: de druk en noodzaak verandert wel. En daardoor ook de aanpak. Hij kan niet langzaam zijn tijd nemen om bijv. de overgang/migratie beter te managen. Gezien de mate van miskoop moet alles een factor sneller, dus minder tijd voor planning, testen en reflectie, meer kans op fouten etc. Dat is wat we nu zien. IT-ers hadden allemaal al van tevoren voorspeld wat er mis zou gaan met zijn visie en zijn aanpak. En het is geen verrassing dat het nu zo mis aan het gaan is met zijn "nieuwe features". Had hij meer tijd gehad om erover na te denken, met experts te bespreken, betere planning, beter testen. Dan had hij misschien niet deze fouten gemaakt, maar door zijn miskoop zit de druk er goed op.quote:Op donderdag 17 november 2022 17:24 schreef Rnie het volgende:
Voor Musk niet. Zijn visie over wat Twitter kan of kan worden veranderd niet.
Ok. Blij dat je er eindelijk eerlijk voor uitkomt. FYI: het punt wat je wilde maken vind ik heel slecht.quote:Wat betreft het non-profit verhaal. Je gaf jezelf net antwoord, je hebt een goed idee wat ik daarmee bedoelde te zeggen. Je hebt goed tussen de regels gelezen, dat siert je. Learning curve alom. Je mag de like van de ijscoman inkoppen.
Jouw IT fetisj spreekt boekdelen. Het gaat toch niet alleen maar om de IT man, denk ff wat groter.quote:Op donderdag 17 november 2022 17:41 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Zelfs als dat waar is: de druk en noodzaak verandert wel. En daardoor ook de aanpak. Hij kan niet langzaam zijn tijd nemen om bijv. de overgang/migratie beter te managen. Gezien de mate van miskoop moet alles een factor sneller, dus minder tijd voor planning, testen en reflectie, meer kans op fouten etc. Dat is wat we nu zien. IT-ers hadden allemaal al van tevoren voorspeld wat er mis zou gaan met zijn visie en zijn aanpak. En het is geen verrassing dat het nu zo mis aan het gaan is met zijn "nieuwe features". Had hij meer tijd gehad om erover na te denken, met experts te bespreken, beter planning, beter testen. Dan had hij misschien niet deze fouten gemaakt. Maar door zijn miskoop zit de druk er goed op.
Ik vind het echt raar dat jij zoiets niet begrijpt. Dit is echt (IT) project management 101. We hebben het hier dagelijks mee te maken. Dit is iets wat bijv. een CTO altijd rekening mee moet houden, waar IT managers en projectleden per project mee geconfronteerd worden.
[..]
Ok. Blij dat je er eindelijk eerlijk voor uitkomt. FYI: het punt wat je wilde maken vind ik heel slecht.
Twitter was in zijn optiek niet eerlijk wat betreft userbase. Er zouden teveel bots in meegenomen zijn. De waarde werd geschat adhv users. Hij vond dat hij teveel ervoor had geboden adhv foutieve info. Dat heeft niks met zijn visie op Future Twitter te maken.quote:Op donderdag 17 november 2022 18:22 schreef Ulx het volgende:
Er kan geen uitgekristalliseerd "groter plaatje" en "visie op het geheel" zijn als je net een bedrijf hebt overgenomen tegen je zin. Musk had wat ideetjes in het voorjaar, kocht Twitter, bedacht ineens dat hij het bedrijf toch niet wilde, en betaalde toen toch maar toen duidelijk werd dat hij in de rechtszaal zou gaan verliezen. Vervolgens doet hij maar wat. Het is gewoon paniekvoetbal.
Slap excuus om onder de deal uit te komen. De rechter maakte er niet voor niets gehakt van.quote:Op donderdag 17 november 2022 18:28 schreef Rnie het volgende:
[..]
Twitter was in zijn optiek niet eerlijk wat betreft userbase. Er zouden teveel bots in meegenomen zijn. De waarde werd geschat adhv users. Hij vond dat hij teveel ervoor had geboden adhv foutieve info. Dat heeft niks met zijn visie op Future Twitter te maken.
De rechter maakte gehakt van dat smoesje.quote:Op donderdag 17 november 2022 18:28 schreef Rnie het volgende:
[..]
Twitter was in zijn optiek niet eerlijk wat betreft userbase. Er zouden teveel bots in meegenomen zijn. De waarde werd geschat adhv users. Hij vond dat hij teveel ervoor had geboden adhv foutieve info. Dat heeft niks met zijn visie op Future Twitter te maken.
Geloof je dit nou echt zelf?quote:Op donderdag 17 november 2022 18:28 schreef Rnie het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 17 november 2022 18:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Slap excuus om onder de deal uit te komen. De rechter maakte er niet voor niets gehakt van.
En terecht. Dan moet je maar niet je handtekening zetten onder iets, voordat je alle feiten die je wilt weten, kent.quote:Op donderdag 17 november 2022 18:33 schreef Ulx het volgende:
[..]
De rechter maakte gehakt van dat smoesje.
Of je ondertekent niet voordat je een due diligence-onderzoek doet.quote:Op donderdag 17 november 2022 18:28 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ah, gelukkig.quote:Op donderdag 17 november 2022 18:40 schreef Rnie het volgende:
[..]
[..]
En terecht. Dan moet je maar niet je handtekening zetten onder iets, voordat je alle feiten die je wilt weten, kent.
Nee. Maar hij doet vast graag alsof hij dat wel doet.quote:Op donderdag 17 november 2022 19:21 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Zou hij echt zelf in de code lopen klooien?
Ja vast.quote:Op donderdag 17 november 2022 19:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee. Maar hij doet vast graag alsof hij dat wel doet.
Het is een IT bedrijf. Kan het niet echt groter of kleiner maken.quote:Op donderdag 17 november 2022 18:16 schreef Rnie het volgende:
Jouw IT fetisj spreekt boekdelen. Het gaat toch niet alleen maar om de IT man, denk ff wat groter.
Of Musk maakt fouten en het bloedt nog sneller dood en/of wordt het nog lastiger (of onmogelijk) om het dan nog te redden. En het is al veel sneller aan het bloeden sinds zijn overname. Het is met enkele factoren sneller aan het doodbloeden door zijn overname.quote:Ga heel even uit van dit principe:
Als Musk niks doet, draaien ze verlies en bloed Twitter langzaam dood.
Als Musk wat wilt doen, dan draaien ze HOPELIJK op den duur winst.
Dus Musk doet niet aan time management? Dat beweer je? Dus het nieuws dat hij mensen terug in probeert te huren omdat hij er teveel ontslagen heeft, wat is dat dan? Features die in PROD komen maar eigenlijk niet PROD waardig zijn en weer uitgesteld zijn voor gebruik? Deployment gepauzeerd of zelfs teruggetrokken? Dit had allemaal voorkomen kunnen worden als hij er lekker zijn tijd voor nam om het beter in te plannen, uberhaupt goede business cases op te stellen om te kijken of ze ervoor moeten gaan, beter testen etc. Alles wordt beter als hij er meer tijd voor neemt inclusief tot de conclusie komen dat het geen goed idee is (op dit moment). De helft van je medewerkers eruit flikkeren voordat je echt weet wat ze doen en hoe cruciaal ze zijn voor je operationele zaken en nieuwe visie is geen lange termijn plan, is een korte termijn plan om z.s.m. het bloeden te stoppen. Een paniekactie.quote:Of hij er nou 44 miljard of 1 miljard voor heeft betaald, het bloed op den duur dood. Dat het logischerwijs langzamer of sneller "doodbloedt" is voor Musk geen argument.
quote:Aan de hand van jouw reacties zit jij anders in de wedstrijd. Geeft echt niet, ik snap je dondersgoed en wat jij verkondigd is echt wel iets voor te zeggen, maar als jij zo in de wedstrijd zit en jij de baas zou zijn, dan zou jij die beslissingen niet durven/kunnen maken (ala een Jack Dorsey). Het is de toekomst van Twitter, of de chaos van nu. Hij kiest voor het eerste.
En om eerlijk te zijn, zou ik het gevoelsmatig ook slecht trekken om 3500 man op straat te zetten.![]()
Als verslaafd twitteradapt niet weten dat die site voor de helft gevuld is met fake accounts/dode accounts en botsquote:Op donderdag 17 november 2022 18:28 schreef Rnie het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 17 november 2022 19:49 schreef IndoorKite het volgende:
De helft van je medewerkers eruit flikkeren voordat je echt weet wat ze doen en hoe cruciaal ze zijn voor je operationele zaken en nieuwe visie is geen lange termijn plan, is een korte termijn plan om z.s.m. het bloeden te stoppen. Een paniekactie.
Hij heeft een eigen bedrijf die werkt aan autonome auto's en hij is 3 weken geleden gestopt als ceo. Ik heb zo het vermoeden dat hij idd gaat netwerken met Musk en de Tesla techneuten die nu bij Twitter rondlopen om verder te werken aan dat idee. Voor hem is het geweldig dat iedereen op kantoor is ipv thuis te werken want dat netwerkt wat makkelijker. Bijvoorbeeld bij koffieautomaat, tijdens de lunchpauzes en de borrels.quote:Op donderdag 17 november 2022 19:26 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Alles voor een beetje aandacht van zijn oppergod Elon
quote:r/Comma_ai
comma.ai is a startup founded by George "Geohot" Hotz, working to solve self-driving cars while delivering shippable intermediaries. Their latest product, comma three, is a windshield-mounted device supporting openpilot, driver monitoring, and is easy to install.
-1 Voor Elon en zijn Team. Waarschijnlijk heeft Twitter hem cijfers voorgehouden die niet klopte, Elon en zijn team hebben dat niet uitvoerig gecheckt en hebben krabbels gezet. Verbazingwekkend dat hij dat niet 100x heeft laten doorlichten alvorens ze de krabbel gingen zetten.quote:Op donderdag 17 november 2022 20:24 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Als verslaafd twitteradapt niet weten dat die site voor de helft gevuld is met fake accounts/dode accounts en bots.
Hotz is tegenwoordig een nette zakenman met een eigen bedrijf in autonome auto technologie. Denk dat hij vooral wilt netwerken met de Tesla ceo en alle Tesla techneuten die nu bij Twitter op kantoor rondlopen. Door een paar weken/maanden gratis te werken en te netwerken kan hij misschien wel deuren openen die anders gesloten bleven. Bijvoorbeeld onderaannemer voor Tesla.quote:Op donderdag 17 november 2022 19:36 schreef kipknots het volgende:
Een bekende hacker die voor kleine vergoeding wel een paar week bij je wel werken. Wat kan er mis gaan?
You break it, you buy it.quote:Op donderdag 17 november 2022 19:21 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Zou hij echt zelf in de code lopen klooien?
Je negeert voor het gemak wederom (grote) delen van mijn reactie op jouw reactie.quote:Op donderdag 17 november 2022 20:26 schreef Rnie het volgende:
[..]
[ twitter ]
Geef Jack de schuld voor het mismanagement al die jaren. Als Elon er niet was geweest, dan had Jack zelf de helft moeten ontslaan. Behoorlijk paniekvoetbal inderdaad door Musk.
Wat weer als bezwaar ongedaan gemaakt werd door al zijn eigen tweets en andere quotes waarin hij vooraf aangaf twitter onvoorwaarlijk te kopen en te gaan verbeteren.quote:Op donderdag 17 november 2022 18:28 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ja, dit spelletje is totaal niet handig gespeeld door Musk. Maar zijn visie op een Twitter 2.0 blijft nog wel bestaan, ongeacht miskoop. Of zijn visie strookt met wat mensen in de toekomst willen, dat is nog te zien. Vooralsnog is de userbase gestegen (en dat zijn dan geen bots in zijn ogenquote:Op donderdag 17 november 2022 22:07 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wat weer als bezwaar ongedaan gemaakt werd door al zijn eigen tweets en andere quotes waarin hij vooraf aangaf twitter onvoorwaarlijk te kopen en te gaan verbeteren.
Heb je al een Mastodon account? it.muskrat.social als servertje denk ik zo?quote:Op donderdag 17 november 2022 21:17 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Je negeert voor het gemak wederom (grote) delen van mijn reactie op jouw reactie.
Daarnaast zie ik nergens een bron dat het om 50% gaat en is de situatie niet te vergelijken omdat jijzelf zegt dat Musk andere plannen heeft dan Jack. En is het ook geen excuus dat ze deels van de ontslagen partij opnieuw wilde aannemen omdat hij zijn huiswerk niet heeft gedaan (wat voorkomen had kunnen worden als hij daadwerkelijk een goed plan had en die ook goed had uitgevoerd).
Jij bent zogenaamd als neutrale partij aan het opwinden dat mensen "onterecht" Musk, totaal niet jouw held, zonder reden bekritiseren. Dan geef ik je concrete voorbeelden en dan negeer je ze steeds. Lekker dan.
Als je Elon een beetje volgt op Twitter, krijg je ook de indruk dat er aardige hoeveelheden cocaïne doorheen gaanquote:Op donderdag 17 november 2022 22:07 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wat weer als bezwaar ongedaan gemaakt werd door al zijn eigen tweets en andere quotes waarin hij vooraf aangaf twitter onvoorwaarlijk te kopen en te gaan verbeteren.
Er is niet zoveel twijfel meer als je het hele internet dagelijks onderbraakt met uitspraken.
Oh dat is standaard in de ITquote:Op donderdag 17 november 2022 22:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je Elon een beetje volgt op Twitter, krijg je ook de indruk dat er aardige hoeveelheden cocaïne doorheen gaan
Lol. Nee.quote:
quote:
Wel in het hoger management bij de bedrijven waar ik heb gewerkt.quote:Op donderdag 17 november 2022 22:34 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Lol. Nee.
Wat anders, waar is ook alweer jouw avatar van?
Nu is coke standaard bij hoger management in de IT? Niet in mijn ervaring, maar daar heb ik minder ervaring mee dan "op de werkvloer" of "middelmanagement".quote:Op donderdag 17 november 2022 22:37 schreef ReplaR het volgende:
[..]
[..]
Wel in het hoger management bij de bedrijven waar ik heb gewerkt.
Niet alleen de IT....quote:Op donderdag 17 november 2022 22:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nu is coke standaard bij hoger management in de IT? Niet in mijn ervaring, maar daar heb ik minder ervaring mee dan "op de werkvloer" of "middelmanagement".
Hoe dan ook, van welk nummer is ook alweer jouw avatar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |