Er is toch ergens een verdrag dat Turkije de bosporus open moet houden voor internationaal verkeer?quote:Op dinsdag 15 november 2022 13:03 schreef De_Hertog het volgende:
Nog even los van de andere onzin, Turkije heeft al de controle over de Zwarte Zee omdat nu eenmaal niets zonder Turkse toestemming door de Bosporus komt. Controle over de Krim heeft daar niet zo veel invloed op.
The (Montreux) Convention regarding the Regime of the Straits,[1][2] often known simply as the Montreux Convention,[3] is an international agreement governing the Bosporus and Dardanelles Straits in Turkey.quote:Op dinsdag 15 november 2022 13:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Er is toch ergens een verdrag dat Turkije de bosporus open moet houden voor internationaal verkeer?
Hoezo tl;dr? Ik hou me netjes hier aan:quote:Op dinsdag 15 november 2022 13:04 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
tldr: hel en verdoemenis als Rusland Crimea niet mag behouden
Nyet, Rossiya stronk country, no permission asked.quote:Op dinsdag 15 november 2022 13:03 schreef Red_85 het volgende:
Wat een bullshit ook @:RetepV . Rusland heeft toch toegang tot de zwarte zee? De hele oostkust is bijna russisch. Hebben ze geen Krim voor nodig.
Alleen ja, dan moeten ze hun grote bek dicht houden en netjes vragen of ze ook de bosporus mogen gebruiken. Is dat zo erg? Doen er meer.
De bestuurder had waarschijnlijk niety gedacht dat zijn dag zo eindigen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 12:42 schreef slashdotter3 het volgende:
Wow!
nsfw video: https://www.reddit.com/r/(...)ne_north_of_kharkiv/
A Russian vehicle hitting a mine north of Kharkiv on June 20th. Russians then try to salvage anything that survived.
Zou hij al op weg zijn naar de Centraal Afrikaanse Republiek?quote:
Complete freedom voor burgervaart dus koopvaardij.quote:Op dinsdag 15 november 2022 13:06 schreef zuchtje het volgende:
[..]
The (Montreux) Convention regarding the Regime of the Straits,[1][2] often known simply as the Montreux Convention,[3] is an international agreement governing the Bosporus and Dardanelles Straits in Turkey.
https://en.wikipedia.org/(...)egime_of_the_Straits
Interessant leesvoer! Tnhxquote:Op dinsdag 15 november 2022 13:09 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Zou hij al op weg zijn naar de Centraal Afrikaanse Republiek?
zn laatste bekende activiteit was afgelopen vrijdag een telefoongesprek met de president van dat land, waar bv ook de Wagner-group zeer aanwezig is en een Staat-in-een-staat vormt.
sindsdien heeft Putin al zijn activiteiten afgezegd... Lavrov is naar Bali, maar heeft zich daar in een dure privé-kliniek ingecheckt.. Van Putin weet niemand waar hij op dit moment is
https://acleddata.com/202(...)epublic-and-mali/#s4
Klopt, maar bijvoorbeeld Russische oorlogsschepen vallen daar blijkbaar niet onder. Ik weet ook niet wat voor 'controle' bedoeld werd anders.quote:Op dinsdag 15 november 2022 13:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Er is toch ergens een verdrag dat Turkije de bosporus open moet houden voor internationaal verkeer?
Not so strong anymore you little man. You only big in bully, now go back to your room!quote:Op dinsdag 15 november 2022 13:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nyet, Rossiya stronk country, no permission asked.
Ontzettend veel. Onze 'defensie' bestaat er uit dat wij hele goede betrekkingen met onze buurlanden houden, zodat onze buurlanden tevreden zijn en er alleen maar veel nadeel van zullen ondervinden wanneer ze Rotterdam innemen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 12:57 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Hoeveel defensie hebben wij nodig om Rotterdam beschikbaar te houden voor "onze" handelsvloot?
Iets met bankgeheim en na<uche>zi geld...?quote:Hoe kan het dat ze in Zwitserland zo rijk zijn zonder aan de (zwarte) zee te grenzen?
Rusland zelf gelooft dat niet. En zo lang ze dat niet geloven zullen ze daar naar handelen. Logisch toch? Handelen naar zijn geloof doet iedereen, jij ook. Vertrouwen moet opgebouwd worden, alleen een domme sukkel zal iemand vertrouwen wanneer die zegt: "vertrouw me maar!".quote:Rusland overleeft best zonder toegang tot die zee.
Hou jij die nukes eigenhandig tegen wanneer achteraf blijkt dat je toch ongelijk had...? Met een "sorry, ik had ongelijk" kom je er dan niet meer.quote:Op dinsdag 15 november 2022 13:13 schreef Simmertje het volgende:
De tijd dat we bang moeten zijn voor Rusland is sowieso voorbij toch? Rusland gaat geen nukes gebruiken, zeker niet wanneer de druk vanuit China zo groot is.
Kan je ook perspectief van Oekraine of andere landen meenemen? Want nu gaat het alleen maar over uitgangspunt van Rusland. Waarom moet Rusland ons kunnen vertrouwen? Neem je ook mee dat wij hun ook moeten kunnen vertrouwen?quote:Op dinsdag 15 november 2022 13:16 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ontzettend veel. Onze 'defensie' bestaat er uit dat wij hele goede betrekkingen met onze buurlanden houden, zodat onze buurlanden tevreden zijn en er alleen maar veel nadeel van zullen ondervinden wanneer ze Rotterdam innemen.
[..]
Iets met bankgeheim en na<uche>zi geld...?
[..]
Rusland zelf gelooft dat niet. En zo lang ze dat niet geloven zullen ze daar naar handelen. Logisch toch? Handelen naar zijn geloof doet iedereen, jij ook. Vertrouwen moet opgebouwd worden, alleen een domme sukkel zal iemand vertrouwen wanneer die zegt: "vertrouw me maar!".
Dus... Dan wordt de vraag: hoe kunnen we Rusland ons laten vertrouwen zodat ze de Krim vrijwillig aan Oekraïne af zullen staan?
Als we daar geen antwoord op kunnen vinden, dan blijft er alleen maar nog meer oorlog over. Of Rusland de Krim laten behouden. De Krim is volgens mij een breekpunt voor Rusland.
Referenda zijn geen opties meer na die massale deportaties en slachtpartijen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 12:15 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het is nu een fiche in de onderhandelingen. Je laat voorlopig nog niet je kaarten zien in deze fase.
Ik hou zelf rekening met een oplossing voor de Krim en LPR/DPR in de vorm van onafhankelijke referenda, bijvoorbeeld door India georganiseerd (of een ander neutraal land)
Hoe krijg je het uit je toetsenbord zeg. De soevereine staat Oekraïne mag binnen haar landsgrenzen doen wat ze wil, ze hoeft niets te delen en anderen hebben dat te respecteren. Al het andere is het Kremlin in de kaart spelen. En de agressor belonen is het laatste wat je moet doen op weg naar stabiliteit.quote:Op dinsdag 15 november 2022 12:48 schreef RetepV het volgende:
Dus het is niet alleen slim van Poetin wanneer hij zou inzetten op het behoud van de Krim. Het zou ook slim van ons zijn om Oekraïne niet in staat te stellen de Krim in te nemen, om Oekraïne er van tegen te houden. Het zou de verhoudingen te scheef trekken, en daar kan alleen ellende uit voortkomen.
Aangezien het blijkbaar onbespreekbaar voor Oekraïne is om de Krim met Rusland te delen, blijft er dus weinig anders over dan te proberen te zorgen dat de Krim Russisch blijft.
@Noek 's???quote:
Dus omdat het kremlin wordt bevolkt die te dom zijn om te poepen moeten wij maar bang in onze schuilkelders kruipen? Want volgende week is het bestaan van Polen in de ogen van de russen een onaanvaardbare bedreiging.quote:Op dinsdag 15 november 2022 13:16 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ontzettend veel. Onze 'defensie' bestaat er uit dat wij hele goede betrekkingen met onze buurlanden houden, zodat onze buurlanden tevreden zijn en er alleen maar veel nadeel van zullen ondervinden wanneer ze Rotterdam innemen.
[..]
Iets met bankgeheim en na<uche>zi geld...?
[..]
Rusland zelf gelooft dat niet. En zo lang ze dat niet geloven zullen ze daar naar handelen. Logisch toch? Handelen naar zijn geloof doet iedereen, jij ook. Vertrouwen moet opgebouwd worden, alleen een domme sukkel zal iemand vertrouwen wanneer die zegt: "vertrouw me maar!".
Dus... Dan wordt de vraag: hoe kunnen we Rusland ons laten vertrouwen zodat ze de Krim vrijwillig aan Oekraïne af zullen staan?
Als we daar geen antwoord op kunnen vinden, dan blijft er alleen maar nog meer oorlog over. Of Rusland de Krim laten behouden. De Krim is volgens mij een breekpunt voor Rusland.
Het leunt ook op het beeld dat Rusland een supermacht is die naar gelieve kan doen wat ze willen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 13:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe krijg je het uit je toetsenbord zeg. De soevereine staat Oekraïne mag binnen haar landsgrenzen doen wat ze wil, ze hoeft niets te delen en anderen hebben dat te respecteren. Al het andere is het Kremlin in de kaart spelen. En de agressor belonen is het laatste wat je moet doen op weg naar stabiliteit.
Een deal kan verstandig zijn, met het oog op het sparen van mensenlevens en bijvoorbeeld economische belangen (kunnen starten met wederopbouw). Niet vanwege dit soort wanstaltige retoriek.
Ik zwaai de toestellen van Volkel wel uit...quote:Op dinsdag 15 november 2022 13:18 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hou jij die nukes eigenhandig tegen wanneer achteraf blijkt dat je toch ongelijk had...? Met een "sorry, ik had ongelijk" kom je er dan niet meer.
Dus we gaan elke keer maar doen wat Rusland wil omdat ze NOEKS hebben?quote:Op dinsdag 15 november 2022 13:18 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hou jij die nukes eigenhandig tegen wanneer achteraf blijkt dat je toch ongelijk had...? Met een "sorry, ik had ongelijk" kom je er dan niet meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |