Oja, kakquote:Op zaterdag 12 november 2022 22:29 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die eerste pijl staat niet goed. Maar Hamilton lijkt te ver naar links te staan en Ricciardo en Zhou te ver naar rechts.
[ twitter ]
Zou wel heel toevallig zijn als iedereen die scheef staat dat ook nog verkeerd deedquote:Op zaterdag 12 november 2022 22:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Staat niet goed in het vak. Je moet op de gele streep (of er net over) staan, maar hij staat er achter
Ik zou niet zeggen dat ie er geen voordeel van heeft. Is het niet zo dat ze op een bepaalde sensor moeten staan om FIA te kunnen laten monitoren dat men niet te vroeg start?quote:Op zaterdag 12 november 2022 22:37 schreef Sodemieters het volgende:
Ja, te ver naar achteren. Hij heeft er dus geen voordeel van, eerder nadeel. Geen straf.
Kan degene achter hem ook hinderen. Je moet gewoon binnen een vooraf bepaald vak bevinden.quote:Op zaterdag 12 november 2022 22:37 schreef Sodemieters het volgende:
Ja, te ver naar achteren. Hij heeft er dus geen voordeel van, eerder nadeel. Geen straf.
Ja, precies. Het bezwaar is die sensor, maar valse start kun je ook op andere manieren constateren.quote:Op zaterdag 12 november 2022 22:41 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik zou niet zeggen dat ie er geen voordeel van heeft. Is het niet zo dat ze op een bepaalde sensor moeten staan om FIA te kunnen laten monitoren dat men niet te vroeg start?
buiten het vak -> strafquote:Op zaterdag 12 november 2022 22:41 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik zou niet zeggen dat ie er geen voordeel van heeft. Is het niet zo dat ze op een bepaalde sensor moeten staan om FIA te kunnen laten monitoren dat men niet te vroeg start?
Dat is dus buiten het vak. Die sensor is heilig, dat hebben we in het verleden al gezien.quote:Op zaterdag 12 november 2022 22:44 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Hij stond niet buiten het vak, alleen buiten bereik van de sensor.
Het lijkt me het handigst als een coureur gewoon gaat staan waar ie moet staan. Lijkt me ook de regel.quote:Op zaterdag 12 november 2022 22:43 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, precies. Het bezwaar is die sensor, maar valse start kun je ook op andere manieren constateren.
Nee, dat is niet buiten het vak. Kijk de onboard-beelden maar terug.quote:Op zaterdag 12 november 2022 22:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is dus buiten het vak. Die sensor is heilig, dat hebben we in het verleden al gezien.
Zijn de 4 screenshots die ik net stuurde niet duidelijk genoeg?quote:Op zaterdag 12 november 2022 22:45 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, dat is niet buiten het vak. Kijk de onboard-beelden maar terug.
Het is wel heel toevallig dat het opeens met drie auto's gebeurt. Er wordt gesuggereerd dat men het hier anders heeft opgezet, dan normaal gesproken op andere circuits.quote:Op zaterdag 12 november 2022 22:45 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het lijkt me het handigst als een coureur gewoon gaat staan waar ie moet staan. Lijkt me ook de regel.
Stomme fout ook. Ik lees dat Hamilton inmiddels 308 keer aan de start van een Formule 1 race is verschenen. Geen idee waarom ie dit dan nog fout kan doen.
Leuk geprobeerd.quote:Op zaterdag 12 november 2022 22:45 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het lijkt me het handigst als een coureur gewoon gaat staan waar ie moet staan. Lijkt me ook de regel.
Stomme fout ook. Ik lees dat Hamilton inmiddels 308 keer aan de start van een Formule 1 race is verschenen. Geen idee waarom ie dit dan nog fout kan doen.
Je bedoelt die screenshots waar bij je 'ik zie het niet' schreef?quote:Op zaterdag 12 november 2022 22:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zijn de 4 screenshots die ik net stuurde niet duidelijk genoeg?
Ja, precies, het is onmogelijk te zien.quote:Op zaterdag 12 november 2022 22:48 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Je bedoelt die screenshots waar bij je 'ik zie het niet' schreef?
Als de sensor hem niet gedetecteerd heeft dan zou het haast een automatische straf moeten zijn zou je zeggen.quote:48) INCORRECT STARTING LOCATION
48.1 Any of the penalties under Articles 47.3a), b), or c) will be imposed on any driver who is
judged to have:
a) Moved before the start signal is given, such judgement being made by an FIA
approved and supplied transponder fitted to each car, or;
b) Positioned his car on the starting grid in such a way that the transponder is unable
to detect the moment at which the car first moved from its grid position after the
start signal is given, or;
c) the contact patch of the front tyres in front of its grid position before the start signal
is given.
Je mag schade herstellen met identieke onderdelen. Je mag een beschadigde vleugel dus bijv. vervangen door een identieke vleugel, niet door een ander model.quote:Op zaterdag 12 november 2022 22:48 schreef Faraday01 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met parc ferme regels? Mag je alle schade herstellen na de sprint race of zijn daar beperkingen aan? Best wat schades deze race namelijk.
En dan bedoel ik natuurlijk niet de motor, versnellingsbak enz waar gridstraffen voor staan.
Wat ben je toch allemaal aan het kletsen? Je vraagt me of die screenshots niet duidelijk genoeg waren en nu vertel je me dat die screenshots niks aantonen?quote:Op zaterdag 12 november 2022 22:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, precies, het is onmogelijk te zien.
Tenzij het aan de sensoren lag. Ik vind drie auto's ineens wel erg toevallig.quote:Op zaterdag 12 november 2022 22:50 schreef beantherio het volgende:
In de sporting regulations staat trouwens het volgende:
[..]
Als de sensor hem niet gedetecteerd heeft dan zou het haast een automatische straf moeten zijn zou je zeggen.
De drie auto's die wel heel erg aan de buitenkant van het vak staan.quote:Op zaterdag 12 november 2022 22:54 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Tenzij het aan de sensoren lag. Ik vind drie auto's ineens wel erg toevallig.
Ze staan alle drie scheef in hun vak. Is het dan ook toevallig dat uitgerekend de drie die scheef staan eruit worden geplukt?quote:Op zaterdag 12 november 2022 22:54 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
De beelden maken duidelijk dat ze alle drie wel heel raar gepositioneerd waren. Als er een gezamenlijke reden voor is dan denk ik niet direct aan de sensoren: die zijn namelijk niet zichtbaar voor de coureurs. Misschien dat er een andere reden voor is.quote:Op zaterdag 12 november 2022 22:54 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Klopt, maar dat kan nog steeds verklaren dat het aan de sensors lag: als ze normaal gesproken een grote bereik detecteren dan hier.quote:Op zaterdag 12 november 2022 22:54 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De drie auto's die wel heel erg aan de buitenkant van het vak staan.
Moet je als alpine wel voldoende onderdelen van dezelfde spec bij hebben. Een vleugel houden ze wel rekening mee maar nieuwe sidepods van dezelfde spec?quote:Op zaterdag 12 november 2022 22:51 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Je mag schade herstellen met identieke onderdelen. Je mag een beschadigde vleugel dus bijv. vervangen door een identieke vleugel, niet door een ander model.
Arme drommel. Ik ben benieuwd wat hij morgen gaat doenquote:Op zaterdag 12 november 2022 22:54 schreef Starflyer het volgende:
Gasly heeft een waarschuwing gekregen voor het onnodig langzaam rijden.
Nog langzamer rijden?quote:Op zaterdag 12 november 2022 22:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Arme drommel. Ik ben benieuwd wat hij morgen gaat doen
Als ie slim is dan zorgt ie dat ie strafpunten krijgt, dan kan ie met een verse lei bij Alpine beginnen, hoeft ie niet tot eind mei voorzichtig te doen.quote:Op zaterdag 12 november 2022 22:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Arme drommel. Ik ben benieuwd wat hij morgen gaat doen
Nou, ben benieuwd hoe ze ditmaal een frontrow lockout gaan verneuken.quote:
Lijkt me wel hoor. Al kan het zijn dat ze minder onderdelen op voorraad hebben, nu we bijna bij de laatste race zijn. Alles wat je nu nog maakt, maak je waarschijnlijk voor niks.quote:Op zaterdag 12 november 2022 22:59 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Moet je als alpine wel voldoende onderdelen van dezelfde spec bij hebben. Een vleugel houden ze wel rekening mee maar nieuwe sidepods van dezelfde spec?
Wel een trap na zeg maar, maar volgens mij wil ie toch niet meer terug naar Red Bull/AT.quote:Op zaterdag 12 november 2022 23:01 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Als ie slim is dan zorgt ie dat ie strafpunten krijgt, dan kan ie met een verse lei bij Alpine beginnen, hoeft ie niet tot eind mei voorzichtig te doen.
Mag ie alleen in Abu Dhabi niet starten.
Ze kunnen het gebied van de oude kombocht nog opquote:Op zaterdag 12 november 2022 23:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou, ben benieuwd hoe ze ditmaal een frontrow lockout gaan verneuken.
Wacht, ander team
Als je 'm hoort klagen het laatste half jaar dan wil ie al langer weg.quote:Op zaterdag 12 november 2022 23:02 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Wel een trap na zeg maar, maar volgens mij wil ie toch niet meer terug naar Red Bull/AT.
Dat lijkt mij niet als alle drie de auto's verder van het midden van het vak af staan dan de rest.quote:Op zaterdag 12 november 2022 22:58 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Klopt, maar dat kan nog steeds verklaren dat het aan de sensors lag: als ze normaal gesproken een grote bereik detecteren dan hier.
Dit gebeurt zelden en als het gebeurt, dan met één auto. Niet tegelijkertijd met drie. Dat lijkt me wat te toevallig.
Iedereen voorspelde dat al, dat er geen straf zou volgen omdat Hamilmans er ook bij zat.quote:
Als ze geen reserverijder hebben, dan is die kans best aanwezig denk ik.quote:Op zaterdag 12 november 2022 23:03 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Als je 'm hoort klagen het laatste half jaar dan wil ie al langer weg.
En ik weet niet of het mag maar misschien dat Nyck z'n plek dan kan overnemen, kan ie alvast in de AT rijden (was sowieso al de bedoeling bij de test na de race)
Als je bewust strafpunten pakt, komt daar vast nog wel een extra straf bovenopquote:Op zaterdag 12 november 2022 23:01 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Als ie slim is dan zorgt ie dat ie strafpunten krijgt, dan kan ie met een verse lei bij Alpine beginnen, hoeft ie niet tot eind mei voorzichtig te doen.
Mag ie alleen in Abu Dhabi niet starten.
of ze geven je juist geen strafpunten als je er te opzichtig naar op zoek bent en niet te ver over de schreef gaatquote:Op zaterdag 12 november 2022 23:05 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Als je bewust strafpunten pakt, komt daar vast nog wel een extra straf bovenop
Kennelijk snap je mijn punt niet, ik zal proberen het beter uit te leggen.quote:Op zaterdag 12 november 2022 23:04 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat lijkt mij niet als alle drie de auto's verder van het midden van het vak af staan dan de rest.
quote:Op zaterdag 12 november 2022 23:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
of ze geven je juist geen strafpunten als je er te opzichtig naar op zoek bent en niet te ver over de schreef gaat
Ik geloof niet zo erg in dat soort complottheorieën.quote:Op zaterdag 12 november 2022 23:04 schreef Zorro het volgende:
[..]
Iedereen voorspelde dat al, dat er geen straf zou volgen omdat Hamilmans er ook bij zat.
Mwah, de race morgen zal uitwijzen welk team het het beste voor elkaar heeft. Als Red Bull het niet kan doen qua snelheid of bandendegradatie, zullen ze wel een andere strategie proberen.quote:Op zaterdag 12 november 2022 23:04 schreef Zorro het volgende:
[..]
Iedereen voorspelde dat al, dat er geen straf zou volgen omdat Hamilmans er ook bij zat.
Net zoals die meatball flag voor verstappen daarstraks?quote:Op zaterdag 12 november 2022 23:04 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik snapte wel wat je bedoelde,maar ik denk niet dat dat het probleem was. Maar dat zullen we wel zien als de decision gepubliceerd wordt.quote:Op zaterdag 12 november 2022 23:09 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Kennelijk snap je mijn punt niet, ik zal proberen het beter uit te leggen.
Ja, de drie auto's waar het om ging, waren de drie auto's die het meest extreem opgesteld stonden. Stel dat je bij alle andere races een sensor inzet met een bereik van x meter. Bij deze race is een sensor ingezet met bereik van x-0,1 meter. Dan kan het dus zijn dat er - vanwege de sensor - een probleem ontstaat bij de meest extreem opgestelde auto's. Dat ligt dus niet aan de coureur (op elk ander circuit zou de sensor je wel gedetecteerd hebben), maar aan de sensor.
Kennelijk ook zelf toegegeven dat het zijn schuld was.quote:Op zaterdag 12 november 2022 23:26 schreef Peterselieman het volgende:
Alonso 5 seconden straf + 2 strafpunten
https://www.fia.com/sites(...)0with%20car%2031.pdf
Denk het toch wel. Na de kapotte voorvleugel viel hij ook niet heel veel verder meer terug.quote:Op zaterdag 12 november 2022 23:25 schreef Tijn het volgende:
Waarom was Max nou zo traag? Dat waren toch niet alleen die mediums of wel?
Nee. Dat hij ten prooi viel aan Russell zal aan de banden hebben gelegen, maar dat hij daarna zo kansloos terug viel had een andere oorzaak. Perez won uiteindelijk een seconde per ronde op banden die minder lang mee zouden moeten gaan.quote:Op zaterdag 12 november 2022 23:36 schreef PS. het volgende:
[..]
Denk het toch wel. Na de kapotte voorvleugel viel hij ook niet heel veel verder meer terug.
Nou dan weet Gasly wat hem te doen staat.quote:Op zaterdag 12 november 2022 23:24 schreef Starflyer het volgende:
Stroll krijgt 3 penalty points en staat nu op 8.
Die had dan ook geen kapotte voorvleugelquote:Op zaterdag 12 november 2022 23:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee. Dat hij ten prooi viel aan Russell zal aan de banden hebben gelegen, maar dat hij daarna zo kansloos terug viel had een andere oorzaak. Perez won uiteindelijk een seconde per ronde op banden die minder lang mee zouden moeten gaan.
Dat zou te veel plekken gekost hebbenquote:Op zaterdag 12 november 2022 23:45 schreef PS. het volgende:
Als er technisch echt wat mis was hadden ze hem wel naar binnen gehaald in een weinig zeggende sprint.
Dit kan nooit een serieuze opmerking geweest zijn.quote:Op zaterdag 12 november 2022 23:45 schreef PS. het volgende:
Als er technisch echt wat mis was hadden ze hem wel naar binnen gehaald in een weinig zeggende sprint.
De race zelf is meer waard, en Verstappen kan prima van het achterveld naar voren toe rijden.
Oh okquote:Op zaterdag 12 november 2022 23:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit kan nooit een serieuze opmerking geweest zijn.
Het boeit eigenlijk weinig als hij een keer niet wint. Als we gewoon een leuke strijd krijgen tussen twee of drie anderen om de overwinning is dat dikke prima.quote:Op zaterdag 12 november 2022 23:41 schreef tralalala het volgende:
Verstappen wint gewoon morgen. GREAT CROWD
Precies. En stel je voor dat Hamilton 'm wint. Dat zou toch heerlijk zijn?quote:Op zaterdag 12 november 2022 23:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het boeit eigenlijk weinig als hij een keer niet wint. Als we gewoon een leuke strijd krijgen tussen twee of drie anderen om de overwinning is dat dikke prima.
Wel eens maar vond het wel een vreemde gewaarwording, ik had Mercedes niet zo snel verwacht nou ja eerder RBR niet zo langzaam, al zijn die sprintrace weekends altijd wat moeilijker qua afstelling.quote:Op zaterdag 12 november 2022 23:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het boeit eigenlijk weinig als hij een keer niet wint. Als we gewoon een leuke strijd krijgen tussen twee of drie anderen om de overwinning is dat dikke prima.
Wat is great crowd in het Portugees?quote:Op zaterdag 12 november 2022 23:54 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Precies. En stel je voor dat Hamilton 'm wint. Dat zou toch heerlijk zijn?
Ótima multidăo.quote:Op zaterdag 12 november 2022 23:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat is great crowd in het Portugees?
mwa, stuur dat maar niet naar Lewisquote:
Waarbij het losse onderdeel er na 500 meter al af viel?quote:Op zaterdag 12 november 2022 23:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Net zoals die meatball flag voor verstappen daarstraks?
Ik reageer op een debiele claim hoe Hamilton zoals voorspeld weer ontzien wordt met een minder debiele claim over onze held. Excuses dat dit jullie triggertquote:Op zondag 13 november 2022 00:48 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Waarbij het losse onderdeel er na 500 meter al af viel?
Inderdaad Red Bull draait echt een kutseizoen. In het bijzonder na de zomerstopquote:Op zondag 13 november 2022 00:46 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Op Imola na heeft RBR elk sprintweekend een probleem gewoon. Ze krijgen die auto niet fatsoenlijk afgestemd met alleen VT1. Oostenrijk all over again en ook vorig jaar waren ze telkens teleurstellend.
Ik had het over de sprintwedstrijden dit en vorig seizoen.quote:Op zondag 13 november 2022 08:00 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Inderdaad Red Bull draait echt een kutseizoen. In het bijzonder na de zomerstop
Als dat dan moet, dan toch maar Russell. Liever een jankende Sjors, dan een overdreven podiumviering van Lewis die doet of hij is herrezen uit de dood.quote:Op zondag 13 november 2022 08:43 schreef DeeBee het volgende:
Gefeliciteerd met de Merc zege vandaag, allen!
Je bent niet verplicht om te kijken hequote:Op zondag 13 november 2022 09:40 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Als dat dan moet, dan toch maar Russell. Liever een jankende Sjors, dan een overdreven podiumviering van Lewis die doet of hij is herrezen uit de dood.
Oh, dat wist ik niet.quote:Op zondag 13 november 2022 10:03 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Je bent niet verplicht om te kijken he
Let op RB op soft, MB op mediumquote:Op zondag 13 november 2022 09:29 schreef El_Thijs het volgende:
Weet iemand hoe de long runs waren van Verstappen en Perez?
Verschillen zijn wel erg groot dus er zal ook een verschil in brandstof hoeveelheid zijn lijkt me.quote:Op zondag 13 november 2022 10:18 schreef Nieuwschierig het volgende:
En van FP2 waar RB minder vleugel = meer topsnelheid heeft gezet maar het verschil met MB gemiddeld nog iets groter is.
Waarschijnlijk dat ze hierom gegokt hebben om de sprintrce op mediums te doen omdat de soft in beide FP's niet snel genoeg was.
[ afbeelding ]
Kan ook nog. Dan zou dat vanavond moeten blijken als beiden teams met volle tank startenquote:Op zondag 13 november 2022 10:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Verschillen zijn wel erg groot dus er zal ook een verschil in brandstof hoeveelheid zijn lijkt me.
Als ik dit zo zie lijkt het eerder dat Red Bull een zondag race simulatie heeft gedaan en Merc een sprintrace simulatie maar ze waren snel gisteren, dus als ze halverwege nog vooraan rijden dan zou het zomaar kunnen die 1e overwinning van het seizoen en wat jij zegt, misschien zijn ze met volle tanks ook snel(ler).quote:Op zondag 13 november 2022 10:51 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Kan ook nog. Dan zou dat vanavond moeten blijken als beiden teams met volle tank starten
Dan hadden ze dat wel vaker gedaan, niets te verliezen, het is wel meer dan dat, kan ook een beetje met de groene baan te maken, blijkbaar bleven hun banden het wel goed doen en die van Red Bull niet, van Ferrari weten we dat ze sinds verbod flexifloors een bandenprobleem hebben.quote:Op zondag 13 november 2022 11:07 schreef Perox het volgende:
Het kan ook zijn dat de Mercedes motor op het standje "mag uit elkaar vallen na de race" staat.
Een beetje zoals vorig jaar.
quote:Op zondag 13 november 2022 08:00 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Inderdaad Red Bull draait echt een kutseizoen. In het bijzonder na de zomerstop
Dit ja, dan wint Max maar niet.quote:Op zondag 13 november 2022 11:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is toch al goed gekomen, als we maar een leuke race te zien krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |