Niet alles gelovenquote:Op vrijdag 11 november 2022 10:16 schreef Breekfast het volgende:
Hoe kan een geplande terugtrekking alsnog zo chaotisch verlopen?
Ik kan mij haast niet voorstellen dat er 20.000-40.000 Russen rond Cherson vast zitten.
Ik kan er met mijn westerse hoofd niet bij. Je kunt zat te kachelen hebben op de EU of NL in bijzonder, maar de mate van individuele vrijheid en waarde is hier ongekend.quote:Op vrijdag 11 november 2022 10:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Je weet toch dat ze gewoon op hun eigen terugtrekkende mobiks schoten?
Stalin order 227.
Een leven stelt daar kennelijk weinig voor. Begrijp in zo'n cultuur ook het plunderen en mishandelen van burgers wel.
Denk ook aan Dedovsjtsjina.
Er is niet zoveel gepland. Lees her en der dat sommige Russische troepen al 24 uur geen enkele order gekregen hebben.quote:Op vrijdag 11 november 2022 10:16 schreef Breekfast het volgende:
Hoe kan een geplande terugtrekking alsnog zo chaotisch verlopen?
Ik kan mij haast niet voorstellen dat er 20.000-40.000 Russen rond Cherson vast zitten.
nee doe maar niet.quote:Op vrijdag 11 november 2022 10:11 schreef zalkc het volgende:
[..]
Kan iemand ze daar vertellen dat Ukr. satellieten en drones gebruikt voor hun Intell? Je houdt toch geen massale terugtrekking verborgen op die manier? Het is niet zo dat ze duizenden vierkante kilometers hoeven te analyseren, dit valt geheid op als er ineens meer troepen dan gebruikelijk naar het oosten gaan.
6,6 gradenquote:Op vrijdag 11 november 2022 10:23 schreef capricia het volgende:
Wat zal de watertemperatuur zijn van de Dnipro?
Ik zit bij een clubje dat elke zaterdagochtend gaat zwemmen in het lokale meer en wij zwemmen nu al in wetsuitsquote:Op vrijdag 11 november 2022 10:23 schreef capricia het volgende:
Wat zal de watertemperatuur zijn van de Dnipro?
quote:Op vrijdag 11 november 2022 10:26 schreef Starhopper het volgende:
[..]
6,6 graden![]()
https://seatemperature.ne(...)o%20is%2043.9%C2%B0F.
Valt mee, moet je naar de overkant kunnen zwemmen:quote:Op vrijdag 11 november 2022 10:26 schreef Starhopper het volgende:
[..]
6,6 graden![]()
https://seatemperature.ne(...)o%20is%2043.9%C2%B0F.
Nou wat een paniek, en inderdaad niet normaal met hoeveel artillery ze beschoten wordenquote:Op vrijdag 11 november 2022 10:21 schreef ExTec het volgende:
Op dit filmpje kunnen we ze zien lopen.
[ twitter ]
Precies want als we dat op dit filmpje niet zien, dat gebeurt het nooit en nergens.quote:Op vrijdag 11 november 2022 10:30 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Nou wat een paniek, en inderdaad niet normaal met hoeveel artillery ze beschoten worden
Weet je nog dat ze loopgraven bij Chernobyl groeven? Echt...quote:Op vrijdag 11 november 2022 10:19 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik kan er met mijn westerse hoofd niet bij. Je kunt zat te kachelen hebben op de EU of NL in bijzonder, maar de mate van individuele vrijheid en waarde is hier ongekend.
En dan nog gunnen we dit soort slijm een platform
[ twitter ]
Wat is dat voor Putler plant.quote:
Het lijkt me inderdaad lastig om over de rivier door te stoten.quote:Op vrijdag 11 november 2022 10:32 schreef kevinrsd het volgende:
[ twitter ]
Brug is wel echt helemaal weg nu. Zoals een Achja al maanden geleden voorspeld komt hier het front dus tot stilstand.
Krim lijkt me onhaalbaar.
En de tv toren ook:
[ twitter ]
Dat niet alleen, maar dan zou putin alles opgeven, met zelfs een optie dat die krim op den duur verliest (diplomatieke oplossing).quote:Op vrijdag 11 november 2022 10:37 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Wat is dat voor Putler plant.
100km DMZ
Ja, Oekrane gaat lekker even hun leger terugtrekken uit Kiev, Kharkiv, Donetsk , etc. (allen binnen 100km)
100km is de lengte van de grens. Niet 100km het land in...quote:Op vrijdag 11 november 2022 10:37 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
100km DMZ
Ja, Oekrane gaat lekker even hun leger terugtrekken uit Kiev, Kharkiv, Donetsk , etc. (allen binnen 100km)
Je hoeft maar 1 bruggehoofd te krijgen (Nova Kakhovka is er ook nog) en een doorbraak bij Melitopol en je krijgt een enorme tangbewegingquote:Op vrijdag 11 november 2022 10:32 schreef kevinrsd het volgende:
[ twitter ]
Brug is wel echt helemaal weg nu. Zoals een Achja al maanden geleden voorspeld komt hier het front dus tot stilstand.
Krim lijkt me onhaalbaar.
En de tv toren ook:
[ twitter ]
100 km Rusland in..quote:Op vrijdag 11 november 2022 10:37 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
100km DMZ
Kijk eens op een kaart...quote:Op vrijdag 11 november 2022 10:40 schreef over_hedge het volgende:
[..]
100km is de lengte van de grens. Niet 100km het land in...
Ok. Gedaan. Was reclame voor pizzaquote:
https://tass.ru/armiya-i-opk/16299641quote:11 november, 11:03
Militaire operatie in Oekrane
De Russische strijdkrachten voltooiden de overdracht van de groep vanaf de rechteroever van de Dnjepr
De Russische strijdkrachten hebben de overdracht van de groep van de rechteroever van de Dnjepr voltooid, zei het ministerie van Defensie. Volgens het bureau staken alle Russische militairen over naar de linkeroever van de Dnjepr.
Op de rechteroever van de Dnjepr bleef geen enkel stuk militair materieel en wapens over.
De RF-strijdkrachten bezetten verdedigingslinies en stellingen die technisch van tevoren waren voorbereid op de linkeroever van de Dnjepr.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |