Ik heb voorspellende dromen. Droom soms ook lucide. Als kind al kon ik mijn dromen bepalen nadat ik in slaap was gevallen. Kwam dan tijdens het inslapen in een kamer met een scherm en kon uit zo’n 40tal (8 breed, 5 hoog) vrij kinderlijke afbeeldingen kiezen en daar ging ik dan over dromen.
Dit is langzaam aan weg gegaan omdat ik het raar begon te vinden toen ik wat ouder werd, maar mijn dromen zijn nog altijd van betekenis gebleven.
Van mijn drie serieuze (jaren lange. 4, 8, 2) relaties heb ik in de startblokken daarvan al gedroomd hoe het zou eindigen en dat is 1 op 1 vrijwel letterlijk als in m’n dromen gebeurd. N jaren dus. Totaal onverwacht ook steeds. Was de droom dan allang vergeten en dan bedenk je je dat ineens. Omdat ik dus alles wat spiritueel is probeer te weren heb ik dit altijd genegeerd. Al moet ik zeggen dat drie keer scheepsrecht is dus een vierde keer zou beetje dom zijn.
Ik heb ook om de zoveel jaren dromen die zich herhalen met een ander verhaal, maar in dezelfde setting of plekken die ik eerder in dromen al heb bezocht. Ik weet dan ook steeds beter de weg in die omgeving. Shortcuts enzo of dat ik bij een bepaald punt links of rechts moet zoals in de echte wereld. Ik game niet.
Soms droom ik over het op en neer hutsen tussen planeten, dan zitten daar vaak overleden dierbaren in die ik bezoek.
Droom ik over het bezoeken van een fontein ook, dan speel ik met mijn in de buik overleden broertje. Dat zijn ook altijd dromen waarin ik kan vliegen, want ik moet mezelf dan eerst over een hoog hek heen ademen/ vliegen en daarachter is m’n broertje dan. We spelen dan in een fontein waar ook prachtige vissen in zijn die ook boven het water kunnen zwemmen. Ze zijn transparant met glitters en gebruiken hun vinnen als vleugels die heel elegant zijn.
Droom ik over de zee of het bezoeken van een strand, dan vlieg ik over een woestijn heen. Toevallig gisteren. Ene keer ga ik dan naar mijn thuisland of ik moet aan de andere kant een opdracht uitvoeren.
Droom ook regelmatig dat ik of volledig afglijd in een zwembad of wild waterbaan. Die vind ik niet fijn. Dat zijn dromen naar beneden en meestal wanneer ik geen controle heb in m’n dagelijks leven.
Droom soms dat ik een hoge en moeilijke klim moet maken door bagger of smalle gangen en eindeloze trappen en daar helemaal boven is dan ook altijd een oudere man of een wijze man waar ik een heel gesprek mee heb. Die heeft meestal chemische elementen en van die glazen scheikunde dingen. Dit lukt soms in 1 nacht, maar het is ook een paar keer gebeurd dat ik er drie nachten over heb gedaan en dan dus na het inslapen verder droom waar ik gisteren gebleven was in de klim. Bovenaan is dan altijd een soort chemist of priester persoon en die heeft altijd paars aan of goud en is of donker van huidskleur, of een oud grijs mannetje en er is altijd een heel intens gesprek. Ik ben niet Christelijk en heb geen verstand van geloof.
Soms droom ik over mensen die ik nog niet ken, maar later leer kennen. Ik heb twee jaar terug zo’n droom direct opgeschreven omdat het een belangrijke droom was, met ook de naam van hoe die persoon in m’n droom heette erbij. Ik kende die toen nog niet maar heb hem een paar maanden daarna leren kennen en hij heet ook zo en zag er hetzelfde uit als in m’n droom net als andere personen die in die droom zijn voorgekomen. Plus nog andere gebeurtenissen/ gevoelens in die droom die achteraf waar bleken. Op een later moment tijdens werk vroeg iemand onze naam en dat is privé dus ik zei Maria en hij riep HOE WIST JE DAT want hij wilde me precies Maria gaan noemen (mijn moeder heet zo hij weet dat niet). Heel die droom is voorspellend geweest en komt momenteel uit. De afwikkeling ervan is bezig. Het is echt niet leuk.
Ik probeer alles op dit gebied al mijn hele leven af te stoten maar heb nu bij deze maar geaccepteerd dat het zo is. Ben 32. Dat is al bijna de helft van een gemiddeld leven hier in Nederland, en ze blijven toch wel uitkomen vrijwel precies zoals ik ze jaren terug al heb gedroomd. Irritant en confronterend. Ik wil dit niet. Priesters en shit rot op.
Vaak droom ik ook over luxueuze kamers vol bubbelbaden. Dit is meestal gewoon een teken dat ik beter op mezelf moet letten.
Of ik droom random dingen over mensen of situaties en dan hoor ik binnen een week dat er iets is gebeurd met die persoon of situatie. Vrijwel letterlijk. Dat er politie voor de deur staat van een persoon en twee dagen later is hij gearresteerd. Of dat iemand een ander heeft aangevallen en diegene is dan de dag erna ook lastig gevallen door die persoon. Het is vervelend. Ik weet al van situaties voordat ze gebeuren of tijdens dat ze gebeuren maar zijn achtergehouden voor mij. Aan de hand van een droom kun je moeilijk vragen gaan stellen.
Soms wordt een droom me te eng of vaag en dan bedenk ik me dat het nergens op slaat (bijvoorbeeld naar een feest gaan en dat het toegangsticket dan een muismat is ofzo). Bij de ingang besef ik me dan dat dit nergens op slaat en het een droom moet zijn. Dan kan ik over op lucide en is het een feestje en ga ik paardrijden of planeten hoppen.
Ik heb ook regelmatig dat ik blijf hangen tussen het nog wakker zijn en dromen in. Ik lig dan wakker maar ik zie dan tussen m’n visuele omgeving en in m’n innerlijke visueel allemaal vage objecten voorbij vliegen. Dat vind ik wel interessant, omdat de langsvliegende objecten helemaal nergens op slaan. Dat gaat van het gezicht van Albert Einstein tot de dinosauruspantoffel van m’n buurjongetje zes huizen verderop en alles daar tussenin. Alsof je iets psychedelisch op hebt. Je maakt dan bewust je onderbewuste creativiteit mee, en die is eindeloos. In deze fases probeer ik zolang mogelijk bewust te blijven want wtf

hier is het wel balanceren tussen het randje van wegdoezelen of weer volledig wakker worden. Maar de shit die in deze fases voorbij vliegt

gaat nergens over maar oh zo interessant.
Dus ja. Zo ver mijn droomdingesen. Kan er nog hele boeken over schrijven maar laat maar.
En nee ik ben niet psychotisch en heb geen persoonlijkheidsstoornissen oid. Ik wil dit ook helemaal niet. Het blijft gewoon gebeuren en is super irritant. Ik wil geen mensen leren kennen en al van tevoren weten hoe het eindigt op basis van een
fucking droom. Dat die dan toch gelijk heeft achteraf is gewoon niet eerlijk. Het heeft alleen voordeel als ik in een nachtmerrie zit en me dat besef en dan een deur, luik of auto tevoorschijn kan toveren om er aan te ontsnappen. En dat ik met m’n broertje kan spelen. En planeten kan hoppen want die zijn visueel wel echt sick. En dat ik in m’n thuisland kan zijn soms is ook wel relaxt. Maar die voorspellende die hoef ik niet.
Ik heb ook als heel klein kind gedroomd hoe m’n overgrootmoeder is overleden die al ver voor mijn geboorte dood was. In een rode stoel in Den Haag kreeg ze een hartaanval waar ik in m’n droom naast stond. Kende heel dat mens niet. Toen ik naar beneden rende in de ochtend en dat vertelde aan m’n oma waar ik toen sliep, trok ze wit weg. Die had ook dit soort dingen trouwens.
Als iemand tips heeft om hier vanaf te komen graag dankuwel

behalve blowen.
[ Bericht 2% gewijzigd door Azula2.0 op 14-01-2023 03:25:24 ]