abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206675398
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 17:42 schreef Rnie het volgende:

[..]
Ik heb het niet over ontslag..... :o
Wat bedoel je dan met 'zijn laatste werkdag'?
pi_206675452
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 17:56 schreef Inbox het volgende:

[..]
Wat bedoel je dan met 'zijn laatste werkdag'?
Dat hij door de eigenaar in een vat met beton is geflikkerd en nu op de bodem van het lokale riviertje ligt te chillen.
De enige echte.
pi_206676211
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 17:59 schreef Rnie het volgende:

[..]
Dat hij door de eigenaar in een vat met beton is geflikkerd en nu op de bodem van het lokale riviertje ligt te chillen.
Jammer dat iemand in een serieus topic weer de grappige man wil uithangen :/
pi_206676577
Een update:

Net het gesprek gevoerd. Ben bij de beste man blijven eten, aardig van hem. Heb de facturen meegenomen… netjes in een mapje. Heb ze neergelegd en gezegd dat ik de facturen niet begrijp. Dat ik graag wil weten wat ik moet doen als ik het niet snap. Zijn antwoord was: ‘naar mij komen’. Hij heeft het allemaal door zitten lezen en zij ‘Hier klopt helemaal niks van en dat het niet is hoe hoort opgeborgen te worden’ Toen zijn we samen gaan inloggen bij de bank en is zelf gaan zoeken naar de facturen. Hij had exact hetzelfde als ik. Onvindbaar of rare overboekingen. Hij wilt dat ik morgen en ik citeer; ‘de hele teringzooi’ ga nakijken.

Overmorgen is ook archief-dag. Boekhouder zal dus niks doorhebben. Hij gaat zeggen dat ik het archiveren overneem.

Hij was blij dat ik bij hem ben gekomen. Hij zegt dat er nog niks zeker is en wilt graag dat er een externe boekhouder/audit komt kijken.

Hij zegt ook dat hij niet kan geloven dat de boekhouder dat zou doen, maar vindt wel dat er niks van klopt. Om dat vast te stellen wilt hij dus een extern iemand in de arm nemen om alles na te kijken. Maar eerst wil hij dat ik zelf alles ga nakijken en daarna kopieëren en bewaren.

Er valt een last van mijn schouders. Kan wel janken.
pi_206676592
We beginnen morgen (ik en de baas) om 7 uur. Boekhouder komt tussen 09:00 en 12:00 pas erbij.
  Moderator maandag 14 november 2022 @ 19:27:56 #281
155227 crew  Guppy
dus
pi_206676628
Goed gedaan TS. Misschien is het alsnog niks of verklaarbaar, maar je hebt in ieder geval je twijfels kunnen delen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator/colorchick maandag 14 november 2022 @ 19:32:59 #282
382129 crew  Donna
pi_206676708
Wat een fijne update! _O_
pi_206676721
Goed gedaan TS!
Spoilers!
  maandag 14 november 2022 @ 19:36:11 #284
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_206676780
Netjes. Goed dat je hebt doorgezet!
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 14 november 2022 @ 19:39:48 #285
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206676868
Goeie update, fijn dat het zo uitgepakt heeft. Top gedaan ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_206677498
Fijn om te lezen dat je de adviezen hier ter harte hebt genomen. Keurig gedaan zo, chapeau ^O^
En veel sterkte bij het nakijken van de 'hele teringzooi' :P _O_
pi_206677541
Ben benieuwd wat de andere boekhouder hierover gaat zeggen en of dat de baas kan overtuigen
  maandag 14 november 2022 @ 20:09:23 #288
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_206677545
Goed gewerkt ^O^

Ben heel benieuwd hoe het afloopt. Houd je ons op de hoogte?
pi_206677606
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 19:25 schreef Pendule het volgende:
We beginnen morgen (ik en de baas) om 7 uur. Boekhouder komt tussen 09:00 en 12:00 pas erbij.
Fijn dat je nog leeft.
pi_206677692
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2022 20:09 schreef Mubassie het volgende:
Goed gewerkt ^O^

Ben heel benieuwd hoe het afloopt. Houd je ons op de hoogte?
Ja ik zal jullie op de hoogte gaan houden. Morgen kijken of we nog meer rommel tegen komen. Ik twijfel er nog steeds niet aan dat er gejat wordt. En dat de baas nu ook al het idee heeft dat het zaakje niet naar rozen ruikt na het zien van de papieren..

De baas is wel boos. Hij zei nog dat hij dom is geweest om het niet zelf elke maand te controleren. Echter gaf hij ook aan dat hij het jatten niet achter de boekhouder zou zoeken, maar wie zou het anders zijn, zegt hij zelf.

Ik heb alleen maar geluisterd vanaf die laatste zin. Het leek mij niet verstandig om daar mijn mening over te ventileren. Meestal heb ik een grote bek, maar had wel te doen met de man.
pi_206677700
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 20:09 schreef Muurbloem2001 het volgende:
Ben benieuwd wat de andere boekhouder hierover gaat zeggen en of dat de baas kan overtuigen
Ik vraag mij af wat zo’n externe partij precies gaat controleren. We gaan morgen ook kijken hoe wij dat in gang gaan zetten zonder dat die vent er wat van gaat merken. Ik heb het idee dat ie er vandoor gaat op het moment dat hij onraad ruikt.
  maandag 14 november 2022 @ 20:21:48 #292
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_206677768
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2022 20:17 schreef Pendule het volgende:

[..]
Ik vraag mij af wat zo’n externe partij precies gaat controleren. We gaan morgen ook kijken hoe wij dat in gang gaan zetten zonder dat die vent er wat van gaat merken. Ik heb het idee dat ie er vandoor gaat op het moment dat hij onraad ruikt.
Zal waarschijnlijk een of ander bureau zijn wat onderzoek gaat doen en met een conclusie zal komen.
pi_206677773
quote:

[..]
Ik vraag mij af wat zo’n externe partij precies gaat controleren.
Dat hangt natuurlijk af van de opdracht die je hem geeft.
zie email 27 oktober
pi_206677780
quote:

[..]
Een onafhankelijke externe partij is heel goed nieuws. En blij om dat de werkgever ook lijkt te denken/weten dat er iets niet pluis is. Je hebt het aangepakt in ieder geval, goed of niet.. Maar als ik nog een tip mag geven: toch nog steeds dat je best wat langer de tijd had mogen nemen om zaken uit te zoeken etc. Lijkt voor mij alsof je alsnog onnodig snel gehandeld hebt. Dat pakt nu wellicht goed uit en sterkt je in het gevoel dat je dat vooral juist moet doen, maar of je het nou nu of over 2 weken had aangekaart had niet echt verschil gemaakt. Ik wil maar aangeven (zoals ik en anderen ook hebben proberen aan te geven) dat je jezelf op deze manier in het algemeen alleen maar onnodig in je voet schiet. Klinkt voor jou nu misschien als flauwekul (want nu handelde je ook niet naar die adviezen) maar dat wil ik je wel even extra meegeven.

Denk zelf trouwens dat hij niet zomaar weggaat maar het alsnog probeert aan te vechten, aan te tonen dat hij wel onschuldig is etc. Of een fout heeft gemaakt vanwege financiele problemen of wat dan ook. Zelf zou ik niet verwachten dat hij zomaar weggaat
pi_206677943
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 20:22 schreef Muurbloem2001 het volgende:

[..]
Een onafhankelijke externe partij is heel goed nieuws. En blij om dat de werkgever ook lijkt te denken/weten dat er iets niet pluis is. Je hebt het aangepakt in ieder geval, goed of niet.. Maar als ik nog een tip mag geven: toch nog steeds dat je best wat langer de tijd had mogen nemen om zaken uit te zoeken etc. Lijkt voor mij alsof je alsnog onnodig snel gehandeld hebt. Dat pakt nu wellicht goed uit en sterkt je in het gevoel dat je dat vooral juist moet doen, maar of je het nou nu of over 2 weken had aangekaart had niet echt verschil gemaakt. Ik wil maar aangeven (zoals ik en anderen ook hebben proberen aan te geven) dat je jezelf op deze manier in het algemeen alleen maar onnodig in je voet schiet. Klinkt voor jou nu misschien als flauwekul (want nu handelde je ook niet naar die adviezen) maar dat wil ik je wel even extra meegeven.
Ik heb de boekhouder zelf geen enkele keer genoemd. Hij begon er ook zelf over, maar dat is logisch, 95% van de tijd is de boekhouder degene die de administratie en overboekingen regelt. Het gesprek ben ik in gegaan met de melding dat ik een aantal facturen heb gevonden waarvan ik niet snap hoe dat zo kan.

Zonder jullie adviezen was ik naar hem toegelopen en had ik gewoon gezegd: ‘je boekhouder is de boel aan het verkrachten’.

Dankzij jullie heb ik het ook op deze manier aangepakt. De snelheid die er achter zit, is omdat ik bang ben dat hij de benen neemt. En in Nederland kom je overal mee weg. Hij doet altijd al zo zenuwachtig als je iets van de administratie wilt hebben. En dan geeft ie jou niet eens alles. Als ik om een factuur vraag haalt ie de rest eraf.

Het is een aparte mannetje. Hij is een soort sukkeltje. Echte nerd type maar dan oud.
pi_206678010
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 20:22 schreef Muurbloem2001 het volgende:

[..]
Denk zelf trouwens dat hij niet zomaar weggaat maar het alsnog probeert aan te vechten, aan te tonen dat hij wel onschuldig is etc. Of een fout heeft gemaakt vanwege financiele problemen of wat dan ook. Zelf zou ik niet verwachten dat hij zomaar weggaat
Fout gemaakt? Jatten doe jij bewust. Misschien ligt het aan mij maar al zou ik uit de vuilnisbakken moeten vreten, dan nog zou ik geen geld jatten. En ik heb wat maanden uit vuilnisbakken mogen vreten in Georgië.

Wat zet een persoon ertoe aan om deze soort fraude te plegen?

Gelegenheid? Wat is het motief.

Ondanks dat er nog niet 100% een conclusie is gemaakt door de externe partij zit ik toch al na te denken wat een persoon aanzet tot dit soort daden.
pi_206678043
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2022 20:21 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Zal waarschijnlijk een of ander bureau zijn wat onderzoek gaat doen en met een conclusie zal komen.
Maar wat zouden ze checken? Handtekeningen? De bank?
pi_206678053
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 20:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat hangt natuurlijk af van de opdracht die je hem geeft.
Dat zal de baas vast wel weten.
  maandag 14 november 2022 @ 20:46:07 #299
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_206678151
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 20:39 schreef Pendule het volgende:

[..]
Maar wat zouden ze checken? Handtekeningen? De bank?
Ik gok alles wat er te checken valt om zo een waterdichte conclusie te kunnen trekken.
pi_206678200
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2022 20:46 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Ik gok alles wat er te checken valt om zo een waterdichte conclusie te kunnen trekken.
Dat klinkt goed. Ben benieuwd. Morgen eersr samen met de baas alles nalopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')