abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 november 2022 @ 12:17:32 #251
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_206659578
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 18:24 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Welke functie heb je?
What's in a name, maar finance manager. Maar bij deze organisatie houdt dat in dat ik gewoon eindverantwoordelijk ben voor alles wat finance gerelateerd is.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zondag 13 november 2022 @ 12:29:30 #252
65960 sanger
pi_206659670
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 18:23 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
In dat geval kunnen we misschien eens iets regelen.. wink wink. Say no more. :)
Daar heb ik dus niemand voor nodig als ik zou willen :')
pi_206660396
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 22:45 schreef Pendule het volgende:

[..]
Maandag heb ik een gesprek met mijn baas.

Ik ga aangeven dat ik onregelmatigheden heb aangetroffen in onze administratie en wil dan afwachten hoe hij erop reageert. Ik ga de boekhouder niet noemen. Ik laat hem zijn woord doen en van daar uit verder.
:') Jij bent toch samen met de boekhouder de enige die dit kan inzien? Indirect zeg je toch dat de boekhouder hieraan dan debet is? De onregelmatigheden kunnen alleen maar door het toedoen van de boekhouder plaatsvinden toch?

Maargoed, je zal wel kind van de rekening worden als ik dit allemaal zo lees. Je rechtvaardigheidsgevoel speelt teveel parten. Alle users in dit topic snappen je dondersgoed, maar de tactische keuzes die iedereen oppert om dit aan te vliegen worden veelal door je weggewuifd. Niet janken als het voor je verkeerd uitpakt.
De enige echte.
pi_206660779
Ik hoop dat de boekhouder echt aan het stelen is en dat het TS lukt om enige twijfel te veroorzaken anders wordt het voor TS een vervelende dag
pi_206661029
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2022 23:07 schreef Pendule het volgende:
Als mensen opbouwende kritiek geven dan doe ik daar meestal wat mee.
Je weet het goed te verbergen ^O^

Niemand beweert hier dat er géén sprake is van fraude. Dat kan niemand weten. Er heeft ook volgens mij nog niemand gezegd dat je het moet negeren. Een goede werknemer die zijn plaats en verantwoordelijkheden kent, rapporteert zijn (haar) bevindingen en laat be- en veroordelen en eventueel ingrijpen over aan degene die dáár verantwoordelijk voor is.

Wake up & smell the coffee: het is jouw zaak niet. Letterlijk en figuurlijk. Je schat je eigen plaats echt helemaal verkeerd in. Of er is iets mis met mijn begrijpend lezen; in bijna elke post zie ik dat je in de schoenen van je werkgever gaat staan. Dat maakt dat ik denk dat je hebt geen idee waar je mee bezig bent.

Wat als blijkt dat er niets aan de hand is? Of wat als je werkgever hier ook vuistdiep in zit? Of zelfs als het alleen de boekhouder is die een bijverdienste heeft? Als jij vindt dat je op de stoel van de verantwoordelijke moet gaan zitten, bereid je dan in elk geval voor op een nieuwe baan.
pi_206661177
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2022 12:17 schreef sanger het volgende:

[..]
What's in a name, maar finance manager. Maar bij deze organisatie houdt dat in dat ik gewoon eindverantwoordelijk ben voor alles wat finance gerelateerd is.
Dan ben je de chef van de boekhouder. De finance manager hoort de boekhouder te controleren. Er moet altijd iemand zijn die de boekhouder, dat is degene die ook de maand- en jaarafsluiting doet, controleert en een krabbel zet onder de boekhouding. Dat is de normale gang van zaken.
  zondag 13 november 2022 @ 15:33:28 #257
65960 sanger
pi_206661223
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2022 15:24 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Dan ben je de chef van de boekhouder. De finance manager hoort de boekhouder te controleren. Er moet altijd iemand zijn die de boekhouder, dat is degene die ook de maand- en jaarafsluiting doet, controleert en een krabbel zet onder de boekhouding. Dat is de normale gang van zaken.
In een groot bedrijf is die scheiding wellicht zo hard te maken ja. Maar in wat kleiner opgezette organisaties zie je nu eenmaal veel verantwoordelijkheden door elkaar heen lopen.
  Vis een optie? zondag 13 november 2022 @ 15:58:54 #258
70532 loveli
N
pi_206661401
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2022 11:17 schreef Claudia_x het volgende:
@:pendule, je zegt dat je het gesprek neutraal ingaat maar bent ervan overtuigd dat er iets mis is en een en ander moet veranderen. Je lijkt de mogelijkheid al uitgesloten te hebben dat er een goede verklaring is voor wat je hebt aangetroffen. Dat vind ik zonder het plegen van hoor en wederhoor erg vergaand. Misschien is het een idee om uit te schrijven wat je precies wilt gaan zeggen. Ik doe dat zelf ook als ik bijvoorbeeld een sollicitatiegesprek heb en geen dingen wil zeggen waar ik later spijt van krijg. Ik oefen zelfs op bepaalde antwoorden.
x100
crap in = crap out
pi_206661498
Ik zou gesprek iets minder stellig aangaan. Je weet niet zeker. Jij denkt.

Beste baas, ik heb de transacties gevonden die ik niet kan plaatsen/ verdacht vindt/ opvallen.

Etc etc.
pi_206662422
TS ik zou het absoluut niet invliegen door een gesprek aan te gaan, aan te geven dat je iets vreemds vindt of wat dan ook.

Je kan ook op subtiele wijzen sturen naar een onderzoek of dubbel check. Geef bijvoorbeeld aan dat je de goederen niet hebt zien binnen komen of iemand anders dat wel heeft gezien. Op die manier gaat het balletje bijvoorbeeld rollen, kan er door hen contact worden opgenomen door de leverancier etc etc en heb je ook op die manier je doel bereikt, zonder dat je hierbij mensen bij voorbaat gaat schaden bij dingen die je niet hard kan maken en ook al de verklaringen er niet van af weet.
pi_206663540
Succes morgen. Wel tof van je dat je zoveel reageert in je eigen topic :)
Alius aliud dicit
pi_206670036
Heb er zelf ook nog eens ove rnagedacht.. het blijft toch een hekele zaak.
ik snap TS wel. je wilt toch iets met dat gevoel doen dat er iets niet klopt.. en je wilt toch ook een werkgever bijstaan die goed voor je is geweest. maar als ik dit dan zo hoor en zie dan weet ik ook niet wat de juiste stap is.

ikzelf zou denk ik ook voor de vermoorde onschuld gaan, naar de werkgever gaan, met hem gaan zitten en zeggen, joh ik moet die bijschrijvingen bijhouden van jullie, dat doe ik, sommige dingen snap ik gewoon niet, en dus heb ik de werkplaatsbon bekeken en het bedrijf gebeld welke de factuur heeft gestuurd maar die zeggen nooit een factuur te hebben gestuurd? dus ik snap het allemaal niet meer. voor we de boekhouder met heel veel werk gaan opzadelen, zullen we anders samen even door een paar maanden bladeren?

en dan lekker die kerel zijn eigen conclusies laten trekken. is het een fraudeur? dan moffelt hij het weg. iedere ondernemer snapt dat er tegen een betaling een factuur moet staan dus hij zal om facturen gaan vragen en controleren.
en steekt hij zijn kop in het zand? tja, jij hebt je werk gedaan.

ik snap overigens ook heel goed de reacties van "dit is niet jouw probleem, bemoei je er niet mee". je staat altijd met 2 of 3-0 achter bij dit soort dingen. jij bent de nieuwe kerel die het nog moet leren, de boekhouder is een vriend en hij zou zoiets toch nooit doen..

heb zelf ook meerdere keren fraude van dichtbij meegemaakt, voor alles is altijd een verklaring waarom een bepaalde betaling zo loopt en realiteit is dat een beetje fraudeur er jarenlang mee wegkomt.. en dat de meeste werkgevers het gewoon niet doorhebben. en je wilt ook niet geloven dat een vriend je besteeld dus TS mag zich voorbereiden op een heftige reactie..
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_206672395
En, heeft de ts nog werk?
  maandag 14 november 2022 @ 13:34:59 #264
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_206672516
TS is door de boekhouder en de werkgever te grazen genomen en ligt nu in een groot vat met beton op de bodem van een rivier 😱
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 14 november 2022 @ 13:35:10 #265
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_206672518
RIP :'(
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_206672527
quote:
11s.gif Op maandag 14 november 2022 13:34 schreef StateOfMind het volgende:
TS is door de boekhouder en de werkgever te grazen genomen en ligt nu in een groot vat met beton op de bodem van een rivier 😱
;(
De enige echte.
  maandag 14 november 2022 @ 13:38:41 #267
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_206672542
*topic volgend
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_206673654
.......TS? Nu is het niet grappig meer.
De enige echte.
pi_206673917
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 15:19 schreef Rnie het volgende:
.......TS? Nu is het niet grappig meer.
een beetje werkdag duurt tot 17:00..
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_206674017
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 15:39 schreef freak1 het volgende:

[..]
een beetje werkdag duurt tot 17:00..
Zijn laatste werkdag zal je bedoelen
De enige echte.
pi_206674088
Goed bezig pik!

Als ik je werkgever was en en het klopt allemaal had je ik je rijkelijk beloond.
pi_206674357
  Moderator/colorchick maandag 14 november 2022 @ 16:22:34 #273
382129 crew  Donna
pi_206674386
TS zal er vanavond wel weer zijn denk ik.
pi_206674560
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 15:48 schreef Rnie het volgende:

[..]
Zijn laatste werkdag zal je bedoelen
Tuurlijk joh! Alsof een werknemer zomaar ontslagen kan worden..
pi_206675229
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 16:37 schreef Inbox het volgende:

[..]
Tuurlijk joh! Alsof een werknemer zomaar ontslagen kan worden..
Ik heb het niet over ontslag..... :o
De enige echte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')