Heb er zelf ook nog eens ove rnagedacht.. het blijft toch een hekele zaak.
ik snap TS wel. je wilt toch iets met dat gevoel doen dat er iets niet klopt.. en je wilt toch ook een werkgever bijstaan die goed voor je is geweest. maar als ik dit dan zo hoor en zie dan weet ik ook niet wat de juiste stap is.
ikzelf zou denk ik ook voor de vermoorde onschuld gaan, naar de werkgever gaan, met hem gaan zitten en zeggen, joh ik moet die bijschrijvingen bijhouden van jullie, dat doe ik, sommige dingen snap ik gewoon niet, en dus heb ik de werkplaatsbon bekeken en het bedrijf gebeld welke de factuur heeft gestuurd maar die zeggen nooit een factuur te hebben gestuurd? dus ik snap het allemaal niet meer. voor we de boekhouder met heel veel werk gaan opzadelen, zullen we anders samen even door een paar maanden bladeren?
en dan lekker die kerel zijn eigen conclusies laten trekken. is het een fraudeur? dan moffelt hij het weg. iedere ondernemer snapt dat er tegen een betaling een factuur moet staan dus hij zal om facturen gaan vragen en controleren.
en steekt hij zijn kop in het zand? tja, jij hebt je werk gedaan.
ik snap overigens ook heel goed de reacties van "dit is niet jouw probleem, bemoei je er niet mee". je staat altijd met 2 of 3-0 achter bij dit soort dingen. jij bent de nieuwe kerel die het nog moet leren, de boekhouder is een vriend en hij zou zoiets toch nooit doen..
heb zelf ook meerdere keren fraude van dichtbij meegemaakt, voor alles is altijd een verklaring waarom een bepaalde betaling zo loopt en realiteit is dat een beetje fraudeur er jarenlang mee wegkomt.. en dat de meeste werkgevers het gewoon niet doorhebben. en je wilt ook niet geloven dat een vriend je besteeld dus TS mag zich voorbereiden op een heftige reactie..
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.