Is dat de nieuwste serie dan. Toen ik dat ding voor mijn broertje kocht heb ik (in 2020) expres een 7,5kw Ecodan gekocht vanwege deze reden. En hem gezegd een stopcontact in de woonkamer te maken die op 1 groep uit komt waar een elektrische kachel op aangesloten kan worden.quote:Op donderdag 22 december 2022 11:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nieuwe Zubadan warmtepompen kunnen verder terug moduleren dan de oude.
Dan heb ik het over de PUD-SHWM100YAA, PUD-SHWM120YAA en de PUD-SHWM140YAA.
De 10 en 12kW gaan tot 3,4kW en de 14kW tot 4,2kW.
Mijn "oude" 14kW (en ook het 12kW) model gaat tot 5,1kW minimaal.
Aangezien de 6 en 8kW Ecodan modellen (1-fase) tot 3,3kW kunnen terug moduleren, is het verschil niet zo groot meer.
Ja, zo'n beetje sinds 2020 leverbaar, heb ik begrepen. Mijn installateur heeft bij zijn nieuwe woning de nieuwe versie staan (hij verwarmt er z'n woning + loods mee dus heeft het vermogen wel nodig). Weer een stukje stiller en kan verder terug moduleren.quote:Op donderdag 22 december 2022 11:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Is dat de nieuwste serie dan. Toen ik dat ding voor mijn broertje kocht heb ik (in 2020) expres een 7,5kw Ecodan gekocht vanwege deze reden. En hem gezegd een stopcontact in de woonkamer te maken die op 1 groep uit komt waar een elektrische kachel op aangesloten kan worden.
ja hebben toen alles opnieuw geïsoleerd met de wanden en vloer een RC van 5,5 en het dak rond de 7.quote:Op donderdag 22 december 2022 11:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, zo'n beetje sinds 2020 leverbaar, heb ik begrepen. Mijn installateur heeft bij zijn nieuwe woning de nieuwe versie staan (hij verwarmt er z'n woning + loods mee dus heeft het vermogen wel nodig). Weer een stukje stiller en kan verder terug moduleren.
Nu kan 7,5kW natuurlijk genoeg zijn voor hem en anders kan je nog het ingebouwde element gebruiken (of er 1 bijplaatsen) voor de koudste dagen.
Die is tot 10dB stiller dan z'n voorganger, dus dat is positief.quote:Op donderdag 22 december 2022 12:24 schreef Doedezemaar het volgende:
Dit hebben wij volgens de gegevens in de tekening: Mitsubishi Ecodan EHST 20D-VM2D incl 200 liter boiler
PUHZ-SW75 YAA
Vraag de onderbouwing eens op zou ik zeggen. Tussen 19.00 en 07.00 is 40dB op de erfgrens toegestaan, tussen 07.00 en 19.00 45dB. Dat is met silent mode, als die er niet op zit dan is overdag de max ook 40dB. Die wetgeving is er juist vanwege dit soort situaties en de bouwer kan een onderbouwing maken middels de rekentool van de overheid. Ook allerlei fabrikanten hebben documentatie over geluid, daar zou je ook eens in kunnen duiken.quote:Op donderdag 22 december 2022 13:22 schreef Doedezemaar het volgende:
Klinkt als een fijne oplossing, maar ik gok dat ik niet (al) mijn buren zo ver ga krijgen dat ze hun warmtepomp zo gaan laten verplaatsen. De installateur neemt me überhaupt al niet serieus en de kopersbegeleider kan ik ook vergeten.
Ik ben echt de wanhoop nabij, ik slaap niet met die brommende herrie, ik heb al geroepen dat we maar weer moeten gaan verhuizen (we hebben nog wat meer geluids- en comfortissues met dit huis en daarin staan we niet alleen, maar je komt gewoon geen steek verder richting een oplossing, alle reacties zijn: “is normaal, hoort zo, valt binnen de marges” en dan ben je uitgepraat).
Die heeft mijn broertje ook. daar hoor je echt helemaal niets van binnen zelfs niet op vol vermogen.quote:Op donderdag 22 december 2022 12:24 schreef Doedezemaar het volgende:
Dit hebben wij volgens de gegevens in de tekening: Mitsubishi Ecodan EHST 20D-VM2D incl 200 liter boiler
PUHZ-SW75 YAA
Laatste termijn niet betalen.quote:Op donderdag 22 december 2022 13:22 schreef Doedezemaar het volgende:
Klinkt als een fijne oplossing, maar ik gok dat ik niet (al) mijn buren zo ver ga krijgen dat ze hun warmtepomp zo gaan laten verplaatsen. De installateur neemt me überhaupt al niet serieus en de kopersbegeleider kan ik ook vergeten.
Ik ben echt de wanhoop nabij, ik slaap niet met die brommende herrie, ik heb al geroepen dat we maar weer moeten gaan verhuizen (we hebben nog wat meer geluids- en comfortissues met dit huis en daarin staan we niet alleen, maar je komt gewoon geen steek verder richting een oplossing, alle reacties zijn: “is normaal, hoort zo, valt binnen de marges” en dan ben je uitgepraat).
Ik weet weinig over de Panasonic, behalve dat het wss het merk zou zijn waar ik voor zou kiezen als Mitsubishi geen warmtepompen zou maken.quote:Op donderdag 22 december 2022 15:13 schreef Sport_Life het volgende:
Binnenkort een afspraak voor een warmtepomp (offerte) krijg waarschijnlijk de nieuwe Panasonic . Iemand een idee welke types dat zijn? Las iets over nieuwe wps maar kan weinig info vinden / datasheets bv kw bij -7 etc.
Dat gaat een beetje lastig een paar maanden na oplevering, helaas.quote:Op donderdag 22 december 2022 15:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Laatste termijn niet betalen.
Dan is het een garantiekwestie.quote:Op donderdag 22 december 2022 15:58 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Dat gaat een beetje lastig een paar maanden na oplevering, helaas.
En je staat sterker als je buren met dezelfde klacht zitten. Voor zover @Doedezemaar dat nog niet heeft gedaan, zou ik vooral eens koffie gaan drinken en babbelen over de warmtepomp.quote:Op donderdag 22 december 2022 16:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dan is het een garantiekwestie.
Blijven bellen en lastig vallen.
De buren horen ‘m niet. Ik heb in de facebookgroep gevraagd of iemand mijn klachten herkent en daar kwam geen respons op. Inmiddels staat onze warmtepomp te draaien, dat merkte ik aan de bromtoon in de woonkamer, dus ik ben buiten gaan checken samen met mijn man en je hoort het gebrom dus achter de buitenunit, dus de kans dat onze muur dat oppikt lijkt me groot. Voor de unit hoor je alleen de fans wat blazen en dat hoor ik binnen (gelukkig)ook niet. Maar vannacht draaide onze warmtepomp dus niet en toen merkte ik dezelfde trillingen/hetzelfde gebrom zowel in de slaapkamer als in de woonkamer.quote:Op donderdag 22 december 2022 16:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En je staat sterker als je buren met dezelfde klacht zitten. Voor zover @:doedezemaar dat nog niet heeft gedaan, zou ik vooral eens koffie gaan drinken en babbelen over de warmtepomp.
Ik lees hier mee om meer info te krijgen mochten m'n ouders overgaan op electrisch. Bij mijn ouders in de straat zijn meerdere oude huizen opgeleukt met zonnepanelen en buitenunits. Vroeger was de straat echt stil, nu is er een continu geruis. Het heeft daar volgens mij veel te maken met weerkaatsing en 'botsend' geluid (meer units die net niet in fase met elkaar lopen), niet zozeer een specifieke unit. Zij zouden de grond in kunnen voor warmte, maar dat helpt niet tegen het overige geluid.quote:Op donderdag 22 december 2022 16:38 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
De buren horen ‘m niet. Ik heb in de facebookgroep gevraagd of iemand mijn klachten herkent en daar kwam geen respons op. Inmiddels staat onze warmtepomp te draaien, dat merkte ik aan de bromtoon in de woonkamer, dus ik ben buiten gaan checken samen met mijn man en je hoort het gebrom dus achter de buitenunit, dus de kans dat onze muur dat oppikt lijkt me groot. Voor de unit hoor je alleen de fans wat blazen en dat hoor ik binnen (gelukkig)ook niet. Maar vannacht draaide onze warmtepomp dus niet en toen merkte ik dezelfde trillingen/hetzelfde gebrom zowel in de slaapkamer als in de woonkamer.
Ik kan er niet meer tegen, dit moet stoppen
Dankjewel allemaal voor het meedenken
Dan hoef je dus niet verder bij je warmtepomp te zoeken.quote:Op donderdag 22 december 2022 16:38 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
De buren horen ‘m niet. Ik heb in de facebookgroep gevraagd of iemand mijn klachten herkent en daar kwam geen respons op. Inmiddels staat onze warmtepomp te draaien, dat merkte ik aan de bromtoon in de woonkamer, dus ik ben buiten gaan checken samen met mijn man en je hoort het gebrom dus achter de buitenunit, dus de kans dat onze muur dat oppikt lijkt me groot. Voor de unit hoor je alleen de fans wat blazen en dat hoor ik binnen (gelukkig)ook niet. Maar vannacht draaide onze warmtepomp dus niet en toen merkte ik dezelfde trillingen/hetzelfde gebrom zowel in de slaapkamer als in de woonkamer.
Ik kan er niet meer tegen, dit moet stoppen
Dankjewel allemaal voor het meedenken
Ik ben ook op zoek naar een goede omkasting.quote:Op donderdag 22 december 2022 17:10 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn ervaring is dat je daar met enigszins redelijke buren wel over kunt praten. Desnoods bied je aan een deel van hun omkasting of iets dergelijks te betalen. En misschien doen een schutting en beplanting een en ander?
Geen tips voor specifieke omkastingen...quote:Op donderdag 22 december 2022 17:27 schreef hangtime het volgende:
[..]
Ik ben ook op zoek naar een goede omkasting.
Enige 'fatsoenlijke' product wat ik tot nu toe kan vinden is van "Reducd"
Ik vind de prijs alleen belachelijk, 2000-3000 euro voor een omkasting.
Iemand hier die andere goede omkastingen weet aan te raden voor een fatsoenlijke prijs?
Jij weet nog wel wat @:TheFreshPrince , tips?
Nee, ‘s nachts is het dus niet onze eigen warmtepomp maar 1 van buren dichtbij. Het klinkt/voelt alsof er anderhalf uur lang een wasmachine staat te centrifugeren of een auto stationair staat te draaien (en beiden is niet het geval).quote:Op donderdag 22 december 2022 16:57 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Dan hoef je dus niet verder bij je warmtepomp te zoeken.
die is het dus niet.
ik heb er 1 laten maken door een timmernan, op maat gemaakt en was 500 euro kwijt.quote:Op donderdag 22 december 2022 17:27 schreef hangtime het volgende:
[..]
Ik ben ook op zoek naar een goede omkasting.
Enige 'fatsoenlijke' product wat ik tot nu toe kan vinden is van "Reducd"
Ik vind de prijs alleen belachelijk, 2000-3000 euro voor een omkasting.
Iemand hier die andere goede omkastingen weet aan te raden voor een fatsoenlijke prijs?
Jij weet nog wel wat @:TheFreshPrince , tips?
Uiteraard kan dat maar dan heb je wss niet een akoestisch berekend en dempend ontwerp (?)quote:Op donderdag 22 december 2022 18:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik heb er 1 laten maken door een timmernan, op maat gemaakt en was 500 euro kwijt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |