SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronSPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Totaal oninteressantquote:
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Mja, zelfs in de media wordt er amper iets over gemeld, omdat er niets is om te melden. Er liggen wat mensen in het ziekenhuis, zowel verpleeg als IC, maar niet dusdanig veel dat er ook maar enigszins zorgen om zijn.quote:
Er wordt niet heel veel meer officieel getest. Er zullen best wat mensen thuis zijn omdat ze nu ziek zijn, maar ja, is dat echt nieuwswaardig?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Nouja, nee eigenlijk niet dan. Was gewoon nieuwsgierig omdat je er idd niet zoveel meer over hoort ten opzichte van paar weken terugquote:Op dinsdag 8 november 2022 14:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mja, zelfs in de media wordt er amper iets over gemeld, omdat er niets is om te melden. Er liggen wat mensen in het ziekenhuis, zowel verpleeg als IC, maar niet dusdanig veel dat er ook maar enigszins zorgen om zijn.
Er wordt niet heel veel meer officieel getest. Er zullen best wat mensen thuis zijn omdat ze nu ziek zijn, maar ja, is dat echt nieuwswaardig?.
![]()
Toen was er even iets wat op een golfje leek en daar werd inderdaad wat zenuwachtig over gedaan. Golfje ging echter vrijwel ongemerkt voorbij.quote:Op dinsdag 8 november 2022 14:57 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nouja, nee eigenlijk niet dan. Was gewoon nieuwsgierig omdat je er idd niet zoveel meer over hoort ten opzichte van paar weken terug.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Hmmm.. staaltje van journalistiek op grond van een WOB onderzoek; waarbij het RIVM zelf aangeeft dat cijfers waren gekunsteld om de overheid te pleasen, een vage bron noemen.quote:Op maandag 7 november 2022 20:12 schreef Malavita het volgende:
[..]
wel een vage bron. Welk onderzoek? Een paar tweets? Gelekte emials waarin veel wordt weggelaten? Van horen zeggen feitjes?
Of het ctb terecht was kan je zeker over discussieren, maar die zogenaamde bronnen zijn verre van objectief
Degene die hier niet objectief was, was de overheid omdat die welbewust halfbakken cijfers gebruikte om het CTB plannetje publicitair draagvlak te geven en verder verwees naar het RIVM "onderzoek" (dat zij zelf zo in het leven had laten roepen).
Probleem met wetenschap is niet de wetenschap maar hoe politici in hun bestuur, daar een gedeeltelijke waarheid uithalen dat steun moet geven aan hun discutabele plannetjes."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Vanavond naar een concert in het Sportpaleis. Een Sjaak Afhaak, heeft corona. Hij baalt als een stekker. Is niet ziek. Sukkel ook om zich dan te testen, was een beetje verkouden vanmorgen.![]()
Najaarsgolf voorbij: aantal nieuwe coronagevallen blijft in rap tempo afnemen https://www.nu.nl/coronav(...)p-tempo-afnemen.html
Maar toch, de nieuwe subvariant!![]()
Nog steeds geen corona, negatief testje.
Man snottert pakken zakdoeken vol, maar verder geen noemenswaardige klachten.![]()
Schiet op met dat ding. Ik wil 'm. Gewoon nog steeds geen corona gehad verdomme.quote:
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
quote:Op dinsdag 8 november 2022 19:42 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Schiet op met dat ding. Ik wil 'm. Gewoon nog steeds geen corona gehad verdomme.![]()
![]()
Ik wil ook wel eens een keertje voelen hoe dat nou is. Jan en alleman hebben het al gehad, maar ik nog niet.quote:A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Wil best wel ff in je gezicht kuchen. Al weer anderhalve week last, vorige x in feb duurde het gvd 3 weken alsof iemand mijn keel dichtknijpt.quote:Op dinsdag 8 november 2022 19:46 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik wil ook wel eens een keertje voelen hoe dat nou is. Jan en alleman hebben het al gehad, maar ik nog niet.
Ben wel een man dus manflu ligt snel op de loer, maar toch![]()
![]()
Beterschap!quote:Op dinsdag 8 november 2022 19:48 schreef Malavita het volgende:
[..]
Wil best wel ff in je gezicht kuchen. Al weer anderhalve week last, vorige x in feb duurde het gvd 3 weken alsof iemand mijn keel dichtknijpt.
Ben wel een man dus manflu ligt snel op de loer, maar toch![]()
Mondkapjes zijn nooit onverstandig hequote:Op dinsdag 8 november 2022 18:24 schreef SilverEyes het volgende:
Najaarsgolf voorbij: aantal nieuwe coronagevallen blijft in rap tempo afnemen https://www.nu.nl/coronav(...)p-tempo-afnemen.html
Maar toch, de nieuwe subvariant!
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin![]()
Nope, liefst FFP2quote:Op dinsdag 8 november 2022 20:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mondkapjes zijn nooit onverstandig he![]()
![]()
Het is overal wel zo'n beetje voorbij, lijkt het. Hoor ook weinig verontrustend vanuit ander landen. (Zuid)Afrika, de Amerika's, Azië (buiten China).quote:Op dinsdag 8 november 2022 18:24 schreef SilverEyes het volgende:
Maar toch, de nieuwe subvariant!
Allemaal relaxed tot nu toe.
Is dat omdat Omicron zo veel zachter is?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Yepquote:Op dinsdag 8 november 2022 21:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is overal wel zo'n beetje voorbij, lijkt het. Hoor ook weinig verontrustend vanuit ander landen. (Zuid)Afrika, de Amerika's, Azië (buiten China).
Allemaal relaxed tot nu toe.
Is dat omdat Omicron zo veel zachter is?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
quote:Op dinsdag 8 november 2022 16:25 schreef bloodymary1 het volgende:
Vanavond naar een concert in het Sportpaleis. Een Sjaak Afhaak, heeft corona. Hij baalt als een stekker. Is niet ziek. Sukkel ook om zich dan te testen, was een beetje verkouden vanmorgen.Is juist sympathiek dat ie zich test en jullie niet gaat lopen besmetten.
Wat een domme post zeg
lekker faxen heel de dag echt genot![]()
Vanwege een verkoudheidje van een concert afzien...quote:Op dinsdag 8 november 2022 21:46 schreef wolfrolf het volgende:
[..]Is juist sympathiek dat ie zich test en jullie niet gaat lopen besmetten.
Wat een domme post zeg
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Denken dat het voor iedereen een verkoudheidje isquote:Op dinsdag 8 november 2022 22:31 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Vanwege een verkoudheidje van een concert afzien...
Tap tap tap![]()
Degenen waar het nu nog altijd meer dan een (stevige) verkoudheid is zijn inmiddels toch echt wel een uitzondering.quote:Op dinsdag 8 november 2022 22:52 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Denken dat het voor iedereen een verkoudheidje is
Bovendien staat dat ook letterlijk in de post.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Ik kuch wel even je richting op.quote:Op dinsdag 8 november 2022 19:42 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Schiet op met dat ding. Ik wil 'm. Gewoon nog steeds geen corona gehad verdomme.![]()
Ik ben een uitzonderingquote:Op dinsdag 8 november 2022 22:59 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Degenen waar het nu nog altijd meer dan een (stevige) verkoudheid is zijn inmiddels toch echt wel een uitzondering.
Bovendien staat dat ook letterlijk in de post.
Tap tap tap![]()
Na 2,5 jaar longcovid, zou ik daar he blij mee zijn....quote:Op dinsdag 8 november 2022 19:46 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik wil ook wel eens een keertje voelen hoe dat nou is. Jan en alleman hebben het al gehad, maar ik nog niet.![]()
Is een ander virus nuquote:Op woensdag 9 november 2022 10:31 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Na 2,5 jaar longcovid, zou ik daar he blij mee zijn....Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Zit in de metro en moest niezen, de mevrouw naast me sprong ongeveer een halve meter op en spurtte naar een plek vijf rijen achter me
Owkee, lekker proportioneel gedrag 😅Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik moest laatst ook even een rocheltje uit m'n keel ophoesten. Kreeg veel enorm kwade blikken.quote:Op woensdag 9 november 2022 10:37 schreef Molo het volgende:
Zit in de metro en moest niezen, de mevrouw naast me sprong ongeveer een halve meter op en spurtte naar een plek vijf rijen achter me
Owkee, lekker proportioneel gedrag 😅![]()
![]()
Ik durf er wel een gokje op te wagen. Kans is zo klein. Er zijn ook mensen die langdurig klachten krijgen van influenza of buikgriep. Ben m'n hele leven al 'normaal' ziek geweest dus maak me echt geen zorgen.quote:Op woensdag 9 november 2022 10:31 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Na 2,5 jaar longcovid, zou ik daar he blij mee zijn....
En zo wel, ja dan is het gewoon pech hebben.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
a.s. vrijdag neem ik de griepprik. Is het aan te raden om dan x aantal weken te wachten met de covid booster of maakt dat niet uit?Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Maakt niet meer uit. Kan dezelfde dag, als je wil.quote:Op woensdag 9 november 2022 12:19 schreef Ronald-Koeman het volgende:
a.s. vrijdag neem ik de griepprik. Is het aan te raden om dan x aantal weken te wachten met de covid booster of maakt dat niet uit?
Heb ik tenminste gedaan (linker en rechter arm). Was er 1 dag grieperig van, en dan is het weer klaar."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Bijna half november en nog altijd geen paniek? Nog altijd bar weinig experts aan tafel zie ik. Dit gaat de goede kant op! Als we het deze winter er nog doorheen trekken dan is het wel echt klaar.![]()
quote:Op woensdag 9 november 2022 10:37 schreef Molo het volgende:
![]()
En niet alleen hier. Overal in de hele wereld.quote:Op woensdag 9 november 2022 12:36 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Bijna half november en nog altijd geen paniek? Nog altijd bar weinig experts aan tafel zie ik. Dit gaat de goede kant op! Als we het deze winter er nog doorheen trekken dan is het wel echt klaar.
Behalve China dan."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Laatst ook in de trein. Vrouw zat meter of 3 schuin tegenover me. Ik moest 3x niezen, ze stond op en ging nog 4 meter verder zitten met meteen een FFP2 ding opquote:Op woensdag 9 november 2022 10:37 schreef Molo het volgende:
Owkee, lekker proportioneel gedrag 😅_
![]()
Die vrouw ligt binnen een week op de IC. Klap in het gezicht van de zorg.quote:Op woensdag 9 november 2022 10:37 schreef Molo het volgende:
Ik verwacht dat nu zoveel mensen goed immuun zijn dat er - tenzij er een heel andere variant komt - geen grote belasting op de zorg ontstaat.
Al is het ook totaal nog geen herfstweer geweest. Met koelere temperaturen (en iets met luchtvochtigheid?) gaat het virus waarschijnlijk een stuk harder rond dan nu het geval is. Maar op zich hoeft dat geen probleem te zijn als mensen er niet erg ziek van worden. Risico op long covid vind ik wel iets om serieus te blijven nemen.I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!![]()
Ho ho ho, het begint pas net.quote:When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?![]()
Je zal deze clown als minister van VWS hebben.quote:Op woensdag 9 november 2022 14:13 schreef nostra het volgende:
[..]
Ho ho ho, het begint pas net.
[ twitter ]
Met je covidjournaal![]()
![]()
Ja ik zag er laatst een op tv voorbij komen. Ik zat letterlijkquote:Op woensdag 9 november 2022 15:29 schreef bloodymary1 het volgende:
Die filmpjes! Had die nog nooit gezien. Komen die op TV? Maar zijn al wel maanden oud hoop ik....?
op de bank.
![]()
Zag er gister nog éénquote:Op woensdag 9 november 2022 15:29 schreef bloodymary1 het volgende:
Die filmpjes! Had die nog nooit gezien. Komen die op TV? Maar zijn al wel maanden oud hoop ik....?
Op Comedy Central ook, echt de zender daarvoor.
Tap tap tap![]()
Propagandaaaaaaquote:Op woensdag 9 november 2022 15:13 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Nog maar een keer deze cringe filmiluuuuuuuuumpjes.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Neequote:
Wel tamelijk overbodige spotjes, zoals veel van dat soort spotjes overbodig zijn of de plank misslaan.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Die komen echt regelmatig langs. Ook op de radioquote:Op woensdag 9 november 2022 15:29 schreef bloodymary1 het volgende:
Verschrikkelijk.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Hele FTE afdelingen op het ministerie. Daarna moet het nog beoordeeld worden door een diversiteits- en inclusiecomissie.quote:Op woensdag 9 november 2022 16:55 schreef SilverEyes het volgende:
De eerste over die prik vond ik al![]()
De tweede over de test echt![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Echt wie verzint zoiets?
En het dan gek vinden dat we met tekorten op de arbeidsmarkt zitten. Dit land lijkt echt met de dag verder af te glijden.De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.![]()
Ik ben positiever. In elk geval geen spotje meer met misinformatie of claims die onhoudbaar zijn zoals dat het virus verspreiding voorkomt, jongeren longcovid voorkomt, of andere shit dat riekt dat dit virus gevaarlijk is.quote:Op woensdag 9 november 2022 21:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hele FTE afdelingen op het ministerie. Daarna moet het nog beoordeeld worden door een diversiteits- en inclusiecomissie.
En het dan gek vinden dat we met tekorten op de arbeidsmarkt zitten. Dit land lijkt echt met de dag verder af te glijden."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin![]()
Giny vindt het China beleid wel prima: https://twitter.com/ginnymooy"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin![]()
Het is een fundamenteel ander uitgangspunt wat Mooy heeft. Zij vindt dat de overheid de bevolking moet beschermen tegen het virus en de transmissie naar 0 moet brengen met maatregelen.quote:Op woensdag 9 november 2022 22:29 schreef phpmystyle het volgende:
Giny vindt het China beleid wel prima: https://twitter.com/ginnymooy
Hier (en in heel Europa behalve Duitsland) is de heersende opinie dat het beter is om het virus gewoon rond te laten gaan zo lang de zorg het kan bolwerken.![]()
Het blijft toch een bijzondere dat met alles wat er nu gaande is dat er mensen zijn die nog steeds bezig zijn alsof dit virus het belangrijkste op de wereld is."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
FTFYquote:Op woensdag 9 november 2022 22:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is een fundamenteel ander uitgangspunt wat Mooy heeft. Zij vindt dat de overheid de bevolking moet beschermen tegen het virus en de transmissie naar 0 moet brengen met maatregelen.
Hier (en in heel Europa behalve Duitsland) is de heersende opinie dat het beter is om het virus gewoon rond te laten gaan zo lang de zorg het kan bolwerken. dit geen haalbare kaart is en de voordelen ervan niet opwegen tegen de nadelen in de maatschappij.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ginny Mooy leidt waarschijnlijk een leeg en inhoudsloos bestaan, waardoor kerowna het enige is wat haar nog iets van zingeving verschaft.quote:Op woensdag 9 november 2022 23:00 schreef OProg het volgende:
Het blijft toch een bijzondere dat met alles wat er nu gaande is dat er mensen zijn die nog steeds bezig zijn alsof dit virus het belangrijkste op de wereld is.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Ik heb dat Volkskrant-stuk gelezen waarnaar ze verwijst. Wat “etnocentrisch” zou zijn, whatever dat mag zijn.quote:Op donderdag 10 november 2022 06:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ginny Mooy leidt waarschijnlijk een leeg en inhoudsloos bestaan, waardoor kerowna het enige is wat haar nog iets van zingeving verschaft.
Maar dat stuk toont andermaal aan wat ik en diverse anderen hier al 2 jaar zeggen, namelijk dat containment/zero covid/weinig covid/preventie of alle andere termen die neerkomen op het naar 0 brengen van de verspreiding geen haalbare kaart is, omdat er geen exitstrategie is. Het virus zal namelijk nooit uitdoven, dus blijf je ad infinitum met lockdowns en strenge maatregelen zitten.
Wat Mooy voorstelt is dat je de hele samenleving permanent om het virus heen bouwt. Want je komt daar dan dus nooit meer uit. Dat zien ze in China inmiddels ook in. En daar is hier - terecht - geen draagvlak voor.
Edit: Link
https://www.volkskrant.nl(...)2-gebracht~b1d9a8d5/
[ Bericht 10% gewijzigd door Spablauw214 op 10-11-2022 07:42:12 ]![]()
Welke feiten worden daar verteld? Behalve dan dat die maan zegt dat jongeren binnenkort ook worden/werden uitgenodigd, want dat klopt feitelijk ook zo.quote:Op donderdag 10 november 2022 08:18 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Waarom? Is gewoon feiten wat ze daar vertellen."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin![]()
Hoe vaak heeft Ginny inmiddels op Twitter gepost dat ze niet of nauwelijks meer op Twitter gaat posten?When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
De kunst voor de Chinezen is vooral hoe ze hier zonder gezichtsverlies nog een substantiële draai gaan maken.quote:Op donderdag 10 november 2022 07:27 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat Mooy voorstelt is dat je de hele samenleving permanent om het virus heen bouwt. Want je komt daar dan dus nooit meer uit. Dat zien ze in China inmiddels ook in.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Wat ook meespeelt is dat China nog altijd geen fatsoenlijke vaccins heeft. Er is nog steeds een populatie van honderden miljoenen Chinezen vatbaar voor het virus.quote:Op donderdag 10 november 2022 08:42 schreef nostra het volgende:
[..]
De kunst voor de Chinezen is vooral hoe ze hier zonder gezichtsverlies nog een substantiële draai gaan maken.
Precies dit is de reden dat Nederland in het begin al tot contaminatie heeft besloten. Vroeg of laat moet je uit je bunker komen en zal het virus alsnog rondgaan. Het is letterlijk gezegd in de eerste torentjestoespraak.
Er is een hoop misgegaan maar dit hebben “Jaap en z’n mensen” goed ingeschat.![]()
En weinig mensen met antistoffenquote:Op donderdag 10 november 2022 08:42 schreef nostra het volgende:
[..]
De kunst voor de Chinezen is vooral hoe ze hier zonder gezichtsverlies nog een substantiële draai gaan maken.
Tap tap tap![]()
Op enig moment komt variant b.101.a. sub4. 0a dyy (kies gewoon een variant) en zeg je als overheid dat dit virus wél besmettelijk is maar voor minder zieken en doden zorgt en dat nu het moment is om te versoepelen.quote:Op donderdag 10 november 2022 08:42 schreef nostra het volgende:
[..]
De kunst voor de Chinezen is vooral hoe ze hier zonder gezichtsverlies nog een substantiële draai gaan maken."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin![]()
Vraag bij een casus zoals deze is of China met de kennis van NU bij aanvang crisis tot een ander besluit zou zijn gekomen."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin![]()
Ja en in eerste instantie heeft de Chinese overheid 80+'ers het vaccin afgeraden. Die lage vaccinatiegraad zorgt er dus nog steeds voor dat er in absolute aantallen een gigantische hoeveelheid Chinezen zou overlijden bij een uitbraak. Dit in combinatie met een veel groter respect voor ouderen dan hier maakt het politiek gezien allemaal wat lastiger.quote:Op donderdag 10 november 2022 08:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat ook meespeelt is dat China nog altijd geen fatsoenlijke vaccins heeft. Er is nog steeds een populatie van honderden miljoenen Chinezen vatbaar voor het virus.
Precies dit is de reden dat Nederland in het begin al tot contaminatie heeft besloten. Vroeg of laat moet je uit je bunker komen en zal het virus alsnog rondgaan. Het is letterlijk gezegd in de eerste torentjestoespraak.
Er is een hoop misgegaan maar dit hebben “Jaap en z’n mensen” goed ingeschat.![]()
Bij aanvang absoluut niet, steun voor hun aanpak was binnen China ook enorm. Ik zou wel zeggen dat je vanaf maart 2022 de boel had moeten loslaten.quote:Op donderdag 10 november 2022 09:52 schreef phpmystyle het volgende:
Vraag bij een casus zoals deze is of China met de kennis van NU bij aanvang crisis tot een ander besluit zou zijn gekomen.![]()
Rest van de wereld wel dan?quote:Op donderdag 10 november 2022 08:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat ook meespeelt is dat China nog altijd geen fatsoenlijke vaccins heeft.![]()
![]()
![]()
Nee, dat denk ik niet. Ook omdat de partij de pandemie heeft aangegrepen om de grip op de privélevens van de bevolking nog verder te verstevigen.quote:Op donderdag 10 november 2022 09:52 schreef phpmystyle het volgende:
Vraag bij een casus zoals deze is of China met de kennis van NU bij aanvang crisis tot een ander besluit zou zijn gekomen.
Dat was niet gelukt met een laissez-faire aanpak.![]()
Ik vind het heel apart dat we in april 2020 al een 'vaccin' hadden dat daarna alleen nog door de tests moest gaan en daarna is er nooit meer een update gekomen van wat beters. Zou er überhaupt daarna nog wel moeite in zijn gestoken om het probleem daadwerkelijk op te lossen?In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.![]()
We hebben een update ontvangen in de vorm van een vaccin wat wat beter inspeelde op Omicron volgens mij?quote:Op donderdag 10 november 2022 14:02 schreef Mike het volgende:
Ik vind het heel apart dat we in april 2020 al een 'vaccin' hadden dat daarna alleen nog door de tests moest gaan en daarna is er nooit meer een update gekomen van wat beters. Zou er überhaupt daarna nog wel moeite in zijn gestoken om het probleem daadwerkelijk op te lossen?
Verder gok ik dat ze er achter de schermen continue mee bezig zijn.![]()
Hoe kom je erbij dat er in april 2020 al een vaccin was?quote:Op donderdag 10 november 2022 14:02 schreef Mike het volgende:
Ik vind het heel apart dat we in april 2020 al een 'vaccin' hadden dat daarna alleen nog door de tests moest gaan en daarna is er nooit meer een update gekomen van wat beters. Zou er überhaupt daarna nog wel moeite in zijn gestoken om het probleem daadwerkelijk op te lossen?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Nee ze doen er geen zak mee YOLO.quote:Op donderdag 10 november 2022 14:02 schreef Mike het volgende:
Ik vind het heel apart dat we in april 2020 al een 'vaccin' hadden dat daarna alleen nog door de tests moest gaan en daarna is er nooit meer een update gekomen van wat beters. Zou er überhaupt daarna nog wel moeite in zijn gestoken om het probleem daadwerkelijk op te lossen?Tap tap tap![]()
Er waren al 159 vaccins-kandidaten in mei 2020 en een aantal zaten toen zelfs al in de fase van testen op mensen. Het duurde toen natuurijk nog een aantal maanden voordat alle tests afgerond waren.quote:Op donderdag 10 november 2022 15:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat er in april 2020 al een vaccin was?Een update inderdaad, maar het is nu toch een beetje pappen en nathouden met dit vaccin. Je kunt niet alleen nog steeds ziek worden, het stopt de verspreiding ook niet. In een paar maanden wisten ze dit huidige vaccin te maken maar na 2.5 jaar nog niks dat beter werkt.quote:Op donderdag 10 november 2022 14:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
We hebben een update ontvangen in de vorm van een vaccin wat wat beter inspeelde op Omicron volgens mij?
Verder gok ik dat ze er achter de schermen continue mee bezig zijn.In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.![]()
Heeft te maken met het type virus. Corona virussen muteren o.a. in de spike waar de immuniteit op wordt gebouwd. Mazelen wat een compleet ander virus is muteert niet in de spike en daarom is daar wel steriele immuniteit voor (wat verspreiding voorkomt). Je moet het vergelijken met het griepvaccin wat wel voorkomt dat de doelgroep daar minder ernstig ziek van wordt maar het voorkomt ook niet de verspreiding van het virus.quote:Op donderdag 10 november 2022 15:49 schreef Mike het volgende:
[..]
Er waren al 159 vaccins-kandidaten in mei 2020 en een aantal zaten toen zelfs al in de fase van testen op mensen. Het duurde toen natuurijk nog een aantal maanden voordat alle tests afgerond waren.
[..]
Een update inderdaad, maar het is nu toch een beetje pappen en nathouden met dit vaccin. Je kunt niet alleen nog steeds ziek worden, het stopt de verspreiding ook niet. In een paar maanden wisten ze dit huidige vaccin te maken maar na 2.5 jaar nog niks dat beter werkt.![]()
40 mensen op de IC, waar hebben we het nog over..“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik vind het al ontzettend knap dat ze in zo'n korte tijd een vaccin hadden.quote:Op donderdag 10 november 2022 15:49 schreef Mike het volgende:
[..]
Er waren al 159 vaccins-kandidaten in mei 2020 en een aantal zaten toen zelfs al in de fase van testen op mensen. Het duurde toen natuurijk nog een aantal maanden voordat alle tests afgerond waren.
[..]
Een update inderdaad, maar het is nu toch een beetje pappen en nathouden met dit vaccin. Je kunt niet alleen nog steeds ziek worden, het stopt de verspreiding ook niet. In een paar maanden wisten ze dit huidige vaccin te maken maar na 2.5 jaar nog niks dat beter werkt.
Tegen de griep is ook nog steeds geen perfect werkend vaccin.
Het vaccin haalt voor veel mensen de scherpe kantjes eraf, en dat is prima. Gezeur verder.![]()
Ja, dat is ook knap. Maar als het lukt om in een paar maanden wat te fabriceren dan is het toch apart dat het daarna een paar jaar stil blijft? En het is geen gezeur, het zou heel fijn zijn als we een vaccin zouden krijgen dat de ziekte daadwerkelijk de wereld uit helpt. Niet alleen voor de mensen die er nog steeds aan overlijden maar ook bv. voor de economie zodat bedrijfstakken niet telkens te kampen hebben met tekorten door de zieken die thuis zitten.quote:Op donderdag 10 november 2022 16:08 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ik vind het al ontzettend knap dat ze in zo'n korte tijd een vaccin hadden.
Het vaccin haalt voor veel mensen de scherpe kantjes eraf, en dat is prima. Gezeur verder.In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.![]()
Nergens meer, behalve wat gepiep van extremisten over kwetsbaren en long covid heeft niemand het er meer over.quote:Op donderdag 10 november 2022 16:07 schreef Jor_Dii het volgende:
40 mensen op de IC, waar hebben we het nog over..![]()
Corona blijft en het is aan ons er zo goed mogelijk mee om te gaan; de laatste weken namen de besmettingen weer wat toe, maar we weten er inmiddels goed mee om te gaan. Paar dagen thuis blijven (en thuiswerken) en weer door.quote:Op donderdag 10 november 2022 16:15 schreef Mike het volgende:
[..]
Ja, dat is ook knap. Maar als het lukt om in een paar maanden wat te fabriceren dan is het toch apart dat het daarna een paar jaar stil blijft? En het is geen gezeur, het zou heel fijn zijn als we een vaccin zouden krijgen dat de ziekte daadwerkelijk de wereld uit helpt. Niet alleen voor de mensen die er nog steeds aan overlijden maar ook bv. voor de economie zodat bedrijfstakken niet telkens te kampen hebben met tekorten door de zieken die thuis zitten.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Is helemaal niet gek. Er hing een enorme wortel voor de neuzen van pharmaceutische bedrijven en zodra men wist hoe het virus genetisch eruit zag is men direct aan de slag gegaan om een vaccin te maken. Er zijn een aantal vaccins uitgekomen die (relatief) goed werken. Sindsdien is het nog niet gelukt om met iets significants beters te komen want dit virus laat zich niet makkelijk vangen (muteert als een malle) dus moeten we het doen met 1-2 jaarlijke updates. Dan heb ik het alleen over vaccins, daarbuiten heb je ook nog de ontwikkeling van medicijnen en behandelmethodes en dergelijke. Alles bij elkaar zorgt het ervoor dat je 100x beter nu corona kunt oplopen dan in begin 2020. De wereld van de ziektebestrijding heeft echt niet stilgestaan.quote:Op donderdag 10 november 2022 14:02 schreef Mike het volgende:
Ik vind het heel apart dat we in april 2020 al een 'vaccin' hadden dat daarna alleen nog door de tests moest gaan en daarna is er nooit meer een update gekomen van wat beters. Zou er überhaupt daarna nog wel moeite in zijn gestoken om het probleem daadwerkelijk op te lossen?Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Je mag het helemaal niet vergelijken met griep. Op geen enkel vlak. Foei.quote:Op donderdag 10 november 2022 16:06 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Heeft te maken met het type virus. Corona virussen muteren o.a. in de spike waar de immuniteit op wordt gebouwd. Mazelen wat een compleet ander virus is muteert niet in de spike en daarom is daar wel steriele immuniteit voor (wat verspreiding voorkomt). Je moet het vergelijken met het griepvaccin wat wel voorkomt dat de doelgroep daar minder ernstig ziek van wordt maar het voorkomt ook niet de verspreiding van het virus.To BG or not to BG!![]()
en hier.quote:Op donderdag 10 november 2022 16:17 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nergens meer, behalve wat gepiep van extremisten over kwetsbaren en long covid heeft niemand het er meer over.![]()
En, nog steeds coronavrij? En nergens op gelet toch, met je man?quote:Op donderdag 10 november 2022 16:08 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ik vind het al ontzettend knap dat ze in zo'n korte tijd een vaccin hadden.
Het vaccin haalt voor veel mensen de scherpe kantjes eraf, en dat is prima. Gezeur verder.![]()
Nog geen snotje of kuchen gehad. 2x testje gedaan, maar beide negatiefquote:Op vrijdag 11 november 2022 16:38 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En, nog steeds coronavrij? En nergens op gelet toch, met je man?
En inderdaad, echt nergens op gelet.![]()
Je hebt uiteraard nog een paar fundamentalisten die blijven testen, maar het gros doet hier niet aan mee, zelf ziekenhuizen maken het voor personeel onmogelijk om officieel te testen en wordt gevraagd om door te werken en eventueel een zelftest te doen.quote:Op donderdag 10 november 2022 16:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Corona blijft en het is aan ons er zo goed mogelijk mee om te gaan; de laatste weken namen de besmettingen weer wat toe, maar we weten er inmiddels goed mee om te gaan. Paar dagen thuis blijven (en thuiswerken) en weer door.
En aangezien de aangroei in de ziekenhuizen tegenvalt is het ook geen onderwerp meer in praatprogramma's op televisie waardoor het onzichtbaar wordt. Want iemand die nu gaat roepen om maatregelen krijgt hoongelach over zich heen.
Er komt trouwens rond 14 december een nieuwe piek, dat heeft het de afgelopen jaren ook gedaan na een oktoberpiek, maar als daar ook niets geks gebeurd, en dat is niet de verwachting, dan valt er vanuit de overheid niets meet te sturen op vaccinatie dwang.RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.![]()
Vier Länder vinden het ook wel mooi geweest:Lauti is not amused:quote:Vier Bundesländer haben sich darauf verständigt, die Isolationspflicht für Coronainfizierte aufzuheben. Dies geht aus Angaben des baden-württembergischen Gesundheitsministeriums hervor. Es handelt sich um Baden-Württemberg, Bayern, Hessen und Schleswig-Holstein, wie das Ministerium mitteilte. In diesen Ländern sollten »zeitnah« neue Regelungen in Kraft treten, die Details würden derzeit ausgearbeitet.
Als Termin für die Abschaffung der Isolationspflicht in Bayern nannte Gesundheitsminister Klaus Holetschek (CSU) den 16. November.
https://www.spiegel.de/po(...)f0DZCxpPYDCQgO1dEMphWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: