Deze discussie ontstond al voordat duidelijk was of Marquez er überhaupt zou zijn volgend weekend. Het is geen kwestie van kiezen en of wat terecht zou zijn qua straf. Het gaat in dit geval om de letter der wet. De vraag is nu hoe hiermee wordt om gegaan. Er staat Argentiniė en derhalve zal zijn dubbele long lap niet overgedragen worden tot de race erna. Maar je hebt de letter der wet en die kan (moet, in principe) je aanhouden, maar je hebt ook de implementatie, rechtvaardigheidsgevoel, en interpretatie.quote:Op maandag 27 maart 2023 10:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ok maar hoe is het dikke mazzel? Als je kunt kiezen tussen een dubbele long lap of het hele weekend missen en een operatie ondergaan wat zou je kiezen?
(de straf is ook een gevolg van de actie trouwens)
Maar als we dat even vergelijken met andere sporten dan is dat helemaal niet zo gek. Als jij in het voetbal een rode kaart krijgt maar bij die actie zelf geblesseerd raakt en er 6 weken uit ligt dan is je schorsing ook voorbij zodra je weer op de been bent.quote:Op maandag 27 maart 2023 12:14 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Deze discussie ontstond al voordat duidelijk was of Marquez er überhaupt zou zijn volgend weekend. Het is geen kwestie van kiezen en of wat terecht zou zijn qua straf. Het gaat in dit geval om de letter der wet. De vraag is nu hoe hiermee wordt om gegaan. Er staat Argentiniė en derhalve zal zijn dubbele long lap niet overgedragen worden tot de race erna. Maar je hebt de letter der wet en die kan (moet, in principe) je aanhouden, maar je hebt ook de implementatie, rechtvaardigheidsgevoel, en interpretatie.
De discussie ligt dus in die subtiliteit. Letter der wet: Marquez mist aankomende race en kan de race daarop gewoon meedoen alsof er niks is gebeurd.
Nee, dat is echt niet waar het over ging, maar okquote:Op maandag 27 maart 2023 12:14 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Deze discussie ontstond al voordat duidelijk was of Marquez er überhaupt zou zijn volgend weekend. Het is geen kwestie van kiezen en of wat terecht zou zijn qua straf. Het gaat in dit geval om de letter der wet. De vraag is nu hoe hiermee wordt om gegaan. Er staat Argentiniė en derhalve zal zijn dubbele long lap niet overgedragen worden tot de race erna. Maar je hebt de letter der wet en die kan (moet, in principe) je aanhouden, maar je hebt ook de implementatie, rechtvaardigheidsgevoel, en interpretatie.
De discussie ligt dus in die subtiliteit. Letter der wet: Marquez mist aankomende race en kan de race daarop gewoon meedoen alsof er niks is gebeurd.
Nee hoor, dat vind ik niet, ik heb verder ook helemaal niks tegen Marquez zelf, voor de duidelijkheidquote:Op maandag 27 maart 2023 16:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, dat is echt niet waar het over ging, maar okGewoon verschil van mening, heywoodu vindt dat Marquez dubbel gestraft moet worden en gezien zijn bias is dat niet gek.
Dat laatste is niet waar gezien je eerdere postsquote:Op maandag 27 maart 2023 17:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee hoor, dat vind ik niet, ik heb verder ook helemaal niks tegen Marquez zelf, voor de duidelijkheid
Uiteraard, zo zie ik het ook. Maar de discussie was er al wel voordat er überhaupt bekend was dat MM Argentiniė moest missen. Dat wilde ik enkel aangeven.quote:Op maandag 27 maart 2023 12:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar als we dat even vergelijken met andere sporten dan is dat helemaal niet zo gek. Als jij in het voetbal een rode kaart krijgt maar bij die actie zelf geblesseerd raakt en er 6 weken uit ligt dan is je schorsing ook voorbij zodra je weer op de been bent.
Races in de nacht kijken = beste manier van races kijkenquote:Op zaterdag 1 april 2023 15:00 schreef ChipsZak. het volgende:
Man, man, man. Ik helemaal in paniek net. Dacht dat de sprint nu zou beginnen (ik zit aan de andere kant van de wereld) want het is 15u in NL (en UK beetje anders). Maar was geheel vergeten dat ze in Argentiniė rijden, natuurlijk.
Had ook allemaal gezeik met Kayo Sports en Ziggo Go (want Ziggo Go on-demand/live werkt officieel enkel binnen de EU, ook zo dom). Zulks een paniek. Hier de sprint dus middenin de nacht. Dat wordt morgenochtend opstaan en rechtstreeks de streaming erbij pakken want ik wil geen spoilers van socials (of FOK!)
En over een paar jaar Diogo Moreira erbijquote:Op zaterdag 1 april 2023 20:07 schreef tja77 het volgende:
Benieuwd wanneer we een keer
Mar
Mor
Mar
Mir
Mar
Krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |