SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 6 november 2022 11:07 schreef AnneX het volgende:
Eerder ging het over wel/niet onderhandelen..
Een longread:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)zichtbaar-2-a4147302
Pijnlijk. Quote: “ Ik zou op deze aarde geen huis meer kopen
David Harland”Ook hier lees ik weer tussen de regels door dat we Rusland “iets zouden moeten teruggeven” en “een gouden brug bieden”, want anders dreigt escalatie. Maar ik zie totaal niet in waarom we deze walgelijke inval in welke vorm dan ook zouden moeten belonen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is imo hetzelfde riedeltje wat zo’n Rob de Wijk al 8 maanden afdraait.
Heeft de naam toevallig iets te maken met khersonisos? Die Grieken zaten in het verleden overalquote:
Ik had als titel in mijn hoofd: Rusland wordt gekickt op R66quote:
Gekickt van !quote:Op zondag 6 november 2022 11:31 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik had als titel in mijn hoofd: Rusland wordt gekickt op R66
Oekraïense kaarten zeggen p66, maar die schrijven een p voor een R.
Ik vind de gebieden die voor 24 februari niet onder Oekraïense controle stonden een 'goedkoop' offer. Het hangt er wel van af wat je er voor terug krijgt en wat de kosten zijn als je doorgaat. Maar dat ga je nu nog niet op tafel leggen, want dan weet je zeker dat je er niks voor terug krijgt.quote:Op zondag 6 november 2022 11:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ook hier lees ik weer tussen de regels door dat we Rusland “iets zouden moeten teruggeven” en “een gouden brug bieden”, want anders dreigt escalatie. Maar ik zie totaal niet in waarom we deze walgelijke inval in welke vorm dan ook zouden moeten belonen.
Dit is imo hetzelfde riedeltje wat zo’n Rob de Wijk al 8 maanden afdraait.
Ik zou je ook niet in de polen aldaar vergissen, die kunnen ook wel eens meegaan in die gedachte.quote:Op zondag 6 november 2022 11:28 schreef Slayage het volgende:
Reportage van de nos over de Oekraïense gemeenschap in Ohio dat.traditioneel republiekeins stemt, maar nu democraat gaat stemmen vanwege het ambigue standpunt van de Republikeinen mbt de oorlog
https://nos.nl/l/2451248
Klopt, de Grieken hebben ook rond de zwarte zee gezetenquote:Op zondag 6 november 2022 11:26 schreef Slayage het volgende:
[..]
Heeft de naam toevallig iets te maken met khersonisos? Die Grieken zaten in het verleden overal
Ik vind dat wij helemaal niet mogen oordelen over die zaken. In wezen is Ruslands enige motief voor die oorlog het domweg willen hebben van. Oekraïne hoeft dit niet te pikken en mag zelf bepalen waar ze mee akkoord gaan. Natuurlijk kan op den duur het westen zich terugtrekken, maar dat zou niet sjiek zijn gezien de offers.quote:Op zondag 6 november 2022 11:33 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik vind de gebieden die voor 24 februari niet onder Oekraïense controle stonden een 'goedkoop' offer. Het hangt er wel van af wat je er voor terug krijgt en wat de kosten zijn als je doorgaat. Maar dat ga je nu nog niet op tafel leggen, want dan weet je zeker dat je er niks voor terug krijgt.
Maar als er morgen een deal op tafel wordt gelegd waar dat de territoriale uitkomst is dan zou ik het wel begrijpen als ze daar mee akkoord gaan.
Dus de Russen hebben de Krim nooit mogen weggeven omdat deze eigenlijk van Griekenland is?quote:Op zondag 6 november 2022 11:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Klopt, de Grieken hebben ook rond de zwarte zee gezeten![]()
Maar of de naam Kherson al uit de Griekse tijd komt weet ik niet. Kans is wel groot denk ik
Veel namen op De Krim zijn ook Grieks. De goudschat van De Krim komt ook van de Griekse cultuur dacht ik.
Dat is helemaal geen goedkoop offer. Over de Krim kan je discussiëren maar in de Donbass heeft Rusland 100% niks te zoeken.quote:Op zondag 6 november 2022 11:33 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik vind de gebieden die voor 24 februari niet onder Oekraïense controle stonden een 'goedkoop' offer. Het hangt er wel van af wat je er voor terug krijgt en wat de kosten zijn als je doorgaat. Maar dat ga je nu nog niet op tafel leggen, want dan weet je zeker dat je er niks voor terug krijgt.
Maar als er morgen een deal op tafel wordt gelegd waar dat de territoriale uitkomst is dan zou ik het wel begrijpen als ze daar mee akkoord gaan.
quote:Op zondag 6 november 2022 11:39 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dus de Russen hebben de Krim nooit mogen weggeven omdat deze eigenlijk van Griekenland is?
Logisch toch?quote:Op zondag 6 november 2022 11:32 schreef Slayage het volgende:
De Zweden kiezen eieren voor hun geld mbt de Turkse bezwaren en dumpen de PKK steun.
""Er is een te nauwe connectie tussen deze organisaties en de PKK dan goed is voor de relatie tussen ons en Turkije", zei de minister op de radiozender Sveriges Radio. "Het hoofddoel is het Zweedse lidmaatschap van de NAVO."
https://nos.nl/l/2451263
Wij mogen zeker oordelen over dergelijke zaken, op basis daarvan kunnen wij onze steun bepalen. En uiteraard hoeft Oekraïne dat niet te pikken en mogen hun het zelf bepalen. Maar ik kan mij voorstellen dat zinloze volharding er toe leid dat ze steun kwijt raken. Als ze drie Russische Oblasten willen bezetten als een soort Rijnlandse bufferzone zou voor mij wel te ver gaan om maar een extreem te noemen.quote:Op zondag 6 november 2022 11:37 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik vind dat wij helemaal niet mogen oordelen over die zaken. In wezen is Ruslands enige motief voor die oorlog het domweg willen hebben van. Oekraïne hoeft dit niet te pikken en mag zelf bepalen waar ze mee akkoord gaan. Natuurlijk kan op den duur het westen zich terugtrekken, maar dat zou niet sjiek zijn gezien de offers.
Goedkoop? Het wordt door Oekraïne betaald met ontvoering van vruchtbare vrouwen en kinderen, die heropgevoed worden en de Russische nationaliteit krijgen. Mannen en vrouwen die in opstand komen en kwamen worden gemarteld, tanden uitgerukt, met soldeerbouten bewerkt, een Z-brandmerk, -de Russen hebben zelf een hond met een soldeerbout van een Z-brandmerk voorzien-, onder stroom gezet, zijzelf of hun kinderen in elke leeftijd, van baby tot puber, voor hun ogen. Zodat ze bekennen de Russen tegengewerkt te hebben, waarna ze alsnog worden vermoord.quote:Op zondag 6 november 2022 11:33 schreef zalkc het volgende:
[..]
Jij oordeelt maar een eind weg.quote:Op zondag 6 november 2022 11:45 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wij mogen zeker oordelen over dergelijke zaken, op basis daarvan kunnen wij onze steun bepalen. En uiteraard hoeft Oekraïne dat niet te pikken en mogen hun het zelf bepalen. Maar ik kan mij voorstellen dat zinloze volharding er toe leid dat ze steun kwijt raken. Als ze drie Russische Oblasten willen bezetten als een soort Rijnlandse bufferzone zou voor mij wel te ver gaan om maar een extreem te noemen.
Het is een no brainer inderdaad. Alleen politieke standpunten kunnen soms heel ideologisch gevormd worden, waardoor de meest voor de hand liggende beleid, politiek heel lastig kan zijn. Het is wat dit punt betreft goed dat rechts de verkiezingen heeft gewonnen in Zweden. Zij staan natuurlijk een stuk minder sympathiek tegenover een marxistische organisatie als de PKK.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |