abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 december 2022 @ 19:13:37 #251
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_207069486
quote:
gaaf die Tie Bomber _O_
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_207070743
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 december 2022 00:00 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
Ik hoop voor je niet met DPD _O-
Haha nee hij ligt al een week klaar op een afhaalpunt lol. Maar @superkimmi moet donderdag eindelijk naar de mondhygiënist en die is daar vlakbij (pakket ligt in Essen, België).

:7
Op anoniem
pi_207076473
Wat duurt het wachten op bestellingen lang he :P

9 december besteld...kreeg toen al bevestiging van bestelling ontvangen. Kreeg ik vanochtend mailtje met de update: We hebben meer bestellingen dan normaal. Je order wordt op dit moment geprepareerd.

Heb zo'n idee dat het nog wel een weekje duurt voordat mijn pakketjes aankomen :(
Vici, Vidi, Veni!
  woensdag 14 december 2022 @ 11:42:03 #254
62913 Blik
The one and Only!
pi_207076533
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 11:36 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:

9 december besteld...kreeg toen al bevestiging van bestelling ontvangen. Kreeg ik vanochtend mailtje met de update: We hebben meer bestellingen dan normaal. Je order wordt op dit moment geprepareerd.

Heb zo'n idee dat het nog wel een weekje duurt voordat mijn pakketjes aankomen :(
Ik heb 4 of 5 december besteld, kreeg gisterenavond de melding dat het verzonden was. Zal denk ik morgen aankomen. 10 dagen in totaal
pi_207076573
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 11:42 schreef Blik het volgende:

[..]
Ik heb 4 of 5 december besteld, kreeg gisterenavond de melding dat het verzonden was. Zal denk ik morgen aankomen. 10 dagen in totaal
Aaah thanks...10 dagen...zou bij mij 19 december zijn. Zou op zich nog prima zijn ivm kerstvakantie :)
Vici, Vidi, Veni!
  woensdag 14 december 2022 @ 13:03:15 #256
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_207077361
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 11:36 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:

En dan word het door DPD verzonden en is je pakketje opeens weg. Eifeltoren besteld 25 november talloze telefoontjes maar ik heb het nogsteeds niet.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_207077638
Enige wat ik met lego heb gehad is dat er enorm vroeg een vooraankondiging is gedaan door lego aan DPD.. waardoor het leek alsof t pakket snel zou komen. maar duurde 't nog 2 weken voordat ie van t lego magazijn daadwerkelijk werd overgedragen aan DPD. verder nooit problemen mee gehad.
pi_207078160
Ik vind DPD inmiddels een reden om niet meer bij LEGO te bestellen.

Dus daarom de vuurtoren maar ergens anders besteld *O*
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  Manager PR/Moderator woensdag 14 december 2022 @ 15:09:55 #259
269689 crew  Viv
pi_207078610
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 08:34 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Van mij mag het hoor, heb alleen geen idee hoe ik berichten over kan zetten.
Maak er maar een aan ik heb nagevraagd hoe ik dat moet doen.
Bij deze het topic:
HOB / Het enige neppe Lego-topic: BlueBrixx, Mould King, etc

En volgens mij is berichten overzetten niet zo eenvoudig te regelen. Je zou ze in het nieuwe topic kunnen quoten en dan hier deleten. :)
pi_207079346
quote:
Wat een lelijke kleuren het lijkt la cubanita wel.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_207079354
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 16:28 schreef vipergts het volgende:

[..]
Wat een lelijke kleuren het lijkt la cubanita wel.
vond ik van boetiekhotel op beeld materiaal ook. maar in het echt werkt het wel. dus neem aan dat dat hierbij ook is.
pi_207079519
quote:
14s.gif Op woensdag 14 december 2022 13:03 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
En dan word het door DPD verzonden en is je pakketje opeens weg. Eifeltoren besteld 25 november talloze telefoontjes maar ik heb het nogsteeds niet.
Oei dit klinkt niet goed. Wat zou Lego met dit soort problemen doen?
  woensdag 14 december 2022 @ 17:31:39 #264
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_207079980
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 16:50 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:

[..]
Oei dit klinkt niet goed. Wat zou Lego met dit soort problemen doen?
Die zouden de 13de een nieuwe sturen maar er staat nog steeds "wachten op nieuwe voorraad"
pi_207080626
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 14:19 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ik vind DPD inmiddels een reden om niet meer bij LEGO te bestellen.

Dus daarom de vuurtoren maar ergens anders besteld *O*
DPD is garantie op gezeur en zoekgeraakte paketten. Ook een keer een Lego bestelling op 30 km afstand afgeleverd
Hallo
pi_207081304
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 18:36 schreef Sebbeszweet het volgende:

[..]
DPD is garantie op gezeur en zoekgeraakte paketten. Ook een keer een Lego bestelling op 30 km afstand afgeleverd
:D ik heb langlanglang geleden een lego bestelling uit het DPD magazijn opgepikt :D . Was de 8421 :@ . Dat ik op een industrie terrein 3 rondjes rond dat gebouw ben gelopen op zoek naar een loket en uiteindelijk maar gewoon een deur in ben gelopen, uitkwam in een hal met allemaal lopende banden vol pakketjes die heen en weer liepen waar zowaar een kerel rondliep die in staat was om de mijne te vinden.

Nogal bizarre ervaring en als je er over nadenkt wil je niet weten wat je allemaal mee had kunnen ratsen. Hopelijk is dat ondertussen beter geregeld :X .
  donderdag 15 december 2022 @ 11:10:49 #268
62913 Blik
The one and Only!
pi_207089118
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 11:44 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:

[..]
Aaah thanks...10 dagen...zou bij mij 19 december zijn. Zou op zich nog prima zijn ivm kerstvakantie :)
Vandaag bevestigd, wordt vandaag bezorgd en inderdaad besteld op 5 december. Dus 10 dagen levertijd bij mij

Wel ook DPD, dus maar even afwachten hoe dat gaat vandaag. Al had ik gisteren ook een pakket via DPD en dat ging gewoon goed
pi_207097618

Lego met hindernissen
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_207097908
Hier vandaag de 10293 Santa's visit afgemaakt. Helaas staat de vensterbank nu wel vol met kerst huisjes, dus moet de rest maar even in de dozen laten.
De kerstdoos van dit jaar sla ik over, vind dat teveel op kinder-city lijken... Iemand die hem wel heeft gekocht en er happy mee is?

Gezellig superkimmi!
Da gao nie nou!
pi_207097944
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 22:46 schreef vigier het volgende:
Hier vandaag de 10293 Santa's visit afgemaakt. Helaas staat de vensterbank nu wel vol met kerst huisjes, dus moet de rest maar even in de dozen laten.
De kerstdoos van dit jaar sla ik over, vind dat teveel op kinder-city lijken... Iemand die hem wel heeft gekocht en er happy mee is?

Gezellig superkimmi!
Ik vind em in het echt wel leuk. Totaal niet vergelijkbaar met de firestation van een aantal jaar geleden. Dat was echt een farce.
  donderdag 15 december 2022 @ 22:53:51 #272
62913 Blik
The one and Only!
pi_207097995
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 22:46 schreef vigier het volgende:

Gezellig superkimmi!
Kerstdoos?
pi_207098060
Kerstdoos = jaarlijkse winter Village doos. Dit jaar de 10308.

@bleiblei,misschien moet ik hem dan maar in het echt gaan bekijken. Fire station is inderdaad niet één van de leuksten. 10275 Elf clubhuis vind ik wel erg leuk, Ginger read house ook. De trein staat er ook mooi bij. Ben alleen ergens het station kwijt.
Da gao nie nou!
pi_207098077
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 23:01 schreef vigier het volgende:

@:bleiblei,misschien moet ik hem dan maar in het echt gaan bekijken. Fire station is inderdaad niet één van de leuksten. 10275 Elf clubhuis vind ik wel erg leuk, Ginger read house ook. De trein staat er ook mooi bij. Ben alleen ergens het station kwijt.
De huisjes zijn niet vergelijkbaar met de sets die je noemt. Maar ook niet heel slecht. De tram is wel erg tof. Vind ik zelfs mooier dan die kersttrein (die ik zelf achterwege laat doorgaans en er de Emerald Night voor in de plaats zet).
  donderdag 15 december 2022 @ 23:16:19 #275
62913 Blik
The one and Only!
pi_207098203
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 23:01 schreef vigier het volgende:

@:bleiblei,misschien moet ik hem dan maar in het echt gaan bekijken. Fire station is inderdaad niet één van de leuksten. 10275 Elf clubhuis vind ik wel erg leuk, Ginger read house ook. De trein staat er ook mooi bij. Ben alleen ergens het station kwijt.
Ah, die heb ik vandaag binnen gekregen. Wil de tram op rails zetten en rond de kerstboom laten rijden.
pi_207112609
Gisteravond berichtje gekregen dat mijn pakketje bij DPD is. In ieder geval is het nu een stap verder. Nu nog hopen dat DPD een beetje mee werkt haha.
Vici, Vidi, Veni!
  zaterdag 17 december 2022 @ 11:22:43 #277
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_207114251
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 06:49 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
Gisteravond berichtje gekregen dat mijn pakketje bij DPD is. In ieder geval is het nu een stap verder. Nu nog hopen dat DPD een beetje mee werkt haha.
er klopt meestal geen reet van wat er op de DPD site staat, houd het gewoon goed in de gaten, bij mij stond deze nog op "in distributiecentrum" terwijl de bezorger al een keer had aangebeld.

Ik ga zo een kilometer of 7 rijden om mijne op te halen bij een afhaalpunt.

kansloos
pi_207116038
Wat gebruiken jullie om je lego te bewaren? Ik merk dat ik veel losse steentjes heb die nu allemaal in 1 doos en 2 grote plastic tassen zitten. Niet handig als je iets wil vinden :')
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_207116156
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 13:29 schreef marcb1974 het volgende:
Wat gebruiken jullie om je lego te bewaren? Ik merk dat ik veel losse steentjes heb die nu allemaal in 1 doos en 2 grote plastic tassen zitten. Niet handig als je iets wil vinden :')
ik zit er sterk aan te denken trofa kasten van ikea te gaan gebruiken
dit idee:

nu gewoon die plastic bakken van de xenos

[ Bericht 7% gewijzigd door mschol op 17-12-2022 13:48:20 ]
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_207116179
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 13:29 schreef marcb1974 het volgende:
Afsluitbare bakken van de action. En als ik wil bouwen dan kieper ik eea in vilten dingen die eigenlijk inzet voor besteklades zijn.
Da gao nie nou!
pi_207116362
Ik heb enorm veel in Samla's zitten van de Ikea :@ . En dan nog vanalles in naaikistjes van de Xenos en allerlei andere soorten en maten plastic afsluitbare kratten.

Sorteersystemen werken bij mij niet is gebleken :') .
pi_207116391
ik hoef het niet perse perfect uitgesorteerd hebben, wil wel losse bakken weg hebben zoveel mogelijk, en heb nog een muur van 1m80 (2m50 hoog) helemaal vrij daarvoor
pi_207120087
Afgelopen week via https://hansenbricks.com/instructions/ de Catapult in elkaar gezet. Onderdeeltjes via Bricklink. Wellicht dat er wat fout ging in de bestelling, want ik heb tientallen stukjes over (ik denk vooral duplicaten) en ook een paar stukken die ontbraken. Maar het model zelf is O+ _O_ O+
pi_207120637
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 13:39 schreef mschol het volgende:

[..]
ik zit er sterk aan te denken trofa kasten van ikea te gaan gebruiken
dit idee:

[ afbeelding ]
nu gewoon die plastic bakken van de xenos
Setjes in zipzakjes in grote Samla bakken. Groter los spul in een Trofast kast en kleiner losspul in gereedsschapskoffertjes. Gesorteerd op soort, alleen wit heeft eigen categorien want daar heb we veel van.

Ons winterdorp is bijna klaar, alleen nog een tunnel voor de trein en dan de details en een hoop minifigs erin.
Dit jaar geen skihelling zoals vorig jaar maar wel een schaatsbaan (set) en vuurwerk.
pi_207121002
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 19:44 schreef exode het volgende:

[..]
Setjes in zipzakjes in grote Samla bakken. Groter los spul in een Trofast kast en kleiner losspul in gereedsschapskoffertjes. Gesorteerd op soort, alleen wit heeft eigen categorien want daar heb we veel van.

Ons winterdorp is bijna klaar, alleen nog een tunnel voor de trein en dan de details en een hoop minifigs erin.
Dit jaar geen skihelling zoals vorig jaar maar wel een schaatsbaan (set) en vuurwerk.
:o _O_
foto's?
pi_207121341
Ik heb vanmiddag ook in kerstsfeer de toyshop weer gebouwd. Tijdens het bouwen zijn er gewoon 4 stukjes kapot gegaan. Een plat 1x1 stukje sprong na het bouwen opeens zo in twee stukken de lucht in. Allemaal bruine stukjes ook (en een blauwe schakelaar met een barst er in). Matige kwaliteit bruine steentjes dus in die set helaas :( Vorig jaar met het bouwen nog geen last van gehad.

Ik heb gelijk maar artikelnummers genoteerd zodat ik zodra ik in de Lego shop ben kan kijken voor vervanging. Het zijn, afgezien van de blauwe schakelaar, wel redelijk gangbare stukjes gelukkig.
pi_207121457
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 20:34 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb vanmiddag ook in kerstsfeer de toyshop weer gebouwd. Tijdens het bouwen zijn er gewoon 4 stukjes kapot gegaan. Een plat 1x1 stukje sprong na het bouwen opeens zo in twee stukken de lucht in. Allemaal bruine stukjes ook (en een blauwe schakelaar met een barst er in). Matige kwaliteit bruine steentjes dus in die set helaas :( Vorig jaar met het bouwen nog geen last van gehad.

Ik heb gelijk maar artikelnummers genoteerd zodat ik zodra ik in de Lego shop ben kan kijken voor vervanging. Het zijn, afgezien van de blauwe schakelaar, wel redelijk gangbare stukjes gelukkig.
Roodbruin staat daar bekend om. Die kleur heeft een zwakke kwaliteit.
pi_207121550
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 20:43 schreef Attitude het volgende:

[..]
Roodbruin staat daar bekend om. Die kleur heeft een zwakke kwaliteit.
Is dat nu nog steeds zo of was dat een aantal jaar geleden zo? Als de kwaliteit nu beter is dan koop ik alvast wat reserve voor wat volgend jaar wellicht breekt, maar zo niet dan stel ik dat zo lang mogelijk uit natuurlijk.
pi_207121557
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 20:34 schreef FlyingFish het volgende:

Ja,ik heb vorig jaar door dit topic ontdekt dat reddish brown en dark red een jaar of 15 bijzonder slechte kwaliteit was. Bij mij sprongen er om de haverklap 1/1 tiles in dark red en 1/4 tiles in reddish brown in stukken }:| .
pi_207121586
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 20:49 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Is dat nu nog steeds zo of was dat een aantal jaar geleden zo? Als de kwaliteit nu beter is dan koop ik alvast wat reserve voor wat volgend jaar wellicht breekt, maar zo niet dan stel ik dat zo lang mogelijk uit natuurlijk.
Nu nog. Ze hebben het niet verbeterd.
Ik ken iemand die een modulair had, en die had aan voorkant veel witte steentjes. Daar zijn heel veel van gebarsten. Het lijkt er op dat Lego de productie hiervan iets anders uitvoert dan vroeger. Maar roodbruin is een zwakke kleur en ze hebben het nog niet in orde.
pi_207121620
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 20:51 schreef Attitude het volgende:

[..]
Nu nog. Ze hebben het niet verbeterd.
Ik ken iemand die een modulair had, en die had aan voorkant veel witte steentjes. Daar zijn heel veel van gebarsten. Het lijkt er op dat Lego de productie hiervan iets anders uitvoert dan vroeger. Maar roodbruin is een zwakke kleur en ze hebben het nog niet in orde.
Jammer :( dan ga ik alleen vervangen wat nu echt kapot is. Er zit gelukkig een Lego winkel in de buurt van m’n werk, binnenkort even kijken of ze daar wat op voorraad hebben.
pi_207121668
Eigenlijk mag het niet hier maar V&A is 'dood' lijkt het wel,. Ik verkoop groot deel van mijn kerst lego verzameling.

10254 Winter Holiday Train + 7499 Flexibele trein rails, 10259 Winter Village Station, 30573 Kerstman ( polybag ) , 40206 Kerstman, 40223 Kerstman Snowglobe, 40254 Nutcracker, 40262 Seasonal Kersttreintje, 40263 Seasonal Kerstmis Dorpsplein, 40292 Chrismas Gift Box, 40416 Ice Skating Rink

Sommige sets zijn zeldzaam en maar in beperkte oplage geweest.

Alles is 1 x opgebouwd geweest en daarna heel zorgvuldig weer opgeborgen. Dingen die snel krassen, zoals ramen e.d. zijn apart opgeborgen, net als de minifiguren. Alles is aanwezig, de boekjes, de dozen , de reserve onderdelen. Vanwege ruimtegebrek zijn de dozen wel platgemaakt. Dat wil zeggen dat bij sommige de dozen voorzichtig met een stanleymes open zijn gesneden , de zijkanten bedoel ik, om de plat te kunnen maken. Maar alles is compleet.

Ik kan alles versturen, dan moet ik de verzendkosten bereken maar ik denk dat als de dozen plat zijn, alles in 1 doos past. Dan zou het 5.75 zijn met DHL of 7.25 met PostNL. Dit is wel onder voorbehoud. Het kan ook opgehaald worden.

Prijs is gebaseerd op het gemiddelde van wat ik vind op internet. , richtprijs is 480 euro.

Ik heb meer te koop , maar nu het bijna kerst is....
pi_207121686
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 20:54 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Jammer :( dan ga ik alleen vervangen wat nu echt kapot is. Er zit gelukkig een Lego winkel in de buurt van m’n werk, binnenkort even kijken of ze daar wat op voorraad hebben.
Ken je bricklink? Daar kun je ook kopen, van andere gebruikers.
pi_207122736
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2022 20:08 schreef mschol het volgende:

[..]
:o _O_
foto's?
Van de bakken? ;)
Zodra het dorp klaar is, maak ik zeker foto's, hopelijk voor Kerst.
  Moderator zondag 18 december 2022 @ 20:47:13 #295
18653 crew  D.
pi_207138883
Van mij mogen ze een hele serie maken van schilderijen als die Van Gogh. Best leuk om te bouwen (hoewel de achtergrond wat repetief wordt)

Vind 'm alleen geen 170,- waard. De 100,- was precies goed :P
pi_207142004
quote:
Haha toch wel erg sick hoor. Ziet er tof uit

Ik ga vandaag verder wachten op mijn kasteel. Stap 2 van 5 nu bij DPD...aangezien jullie ervaringen met DPD ga ik er vanuit dat ze ieder moment kunnen komen, maar dat het ook nog wel eens weken kan duren haha.

Gister met mijn oudste weer wat autootjes in elkaar gezet. Blijft heerlijk om zo bezig te zijn.
Vici, Vidi, Veni!
pi_207142343
Oooh net update van DPD...geven aan nu 1 tot 2 werkdagen. Als dat zo is ben ik erg blij.
Dan issie er voor de kerst :)
Vici, Vidi, Veni!
pi_207143527
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 21:54 schreef Faxie het volgende:
Van mij mogen ze een hele serie maken van schilderijen als die Van Gogh. Best leuk om te bouwen (hoewel de achtergrond wat repetief wordt)

Vind 'm alleen geen 170,- waard. De 100,- was precies goed :P
Deze komt 1 januari :)
https://www.google.com/ur(...)hfwCFQAAAAAdAAAAABAI
pi_207143787
quote:
Hm wel aardig. Zal nog wel even reviews willen zien, want die 'ministeck' stijl bevalt me niet zo, hoewel deze nog wel diepte heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')