Mijn vader woont met dit soort mensen om hem heen en daar is het 23.5 binnen (althans dinsdag toen ik er was) en hij heeft zelf verwarming nog niet aan gehad.quote:Op zaterdag 5 november 2022 12:20 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Ik was van de week bij de opa en oma van mijn vrouw en de thermostaat stond vrolijk op 23 graden
Neen 20quote:Op zaterdag 5 november 2022 14:08 schreef Elan het volgende:
Hebben jullie de kachel al aan? Nog steeds 20 hier
Nope, nu 20.7 benedenquote:Op zaterdag 5 november 2022 14:08 schreef Elan het volgende:
Zeer zeker niet.quote:Op zaterdag 5 november 2022 14:08 schreef Elan het volgende:
Nopequote:Op zaterdag 5 november 2022 14:08 schreef Elan het volgende:
Ja m’n schoonvader gaat even kijken hoe het met hun contract zit zodat er straks geen verassingen komenquote:Op zaterdag 5 november 2022 12:27 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O Jee, die gaan een beste jaarafrekening krijgen
beter, je zou je rot schrikken als je het niet in de gaten houdt en je denkt dat je goed zitquote:Op zondag 6 november 2022 09:49 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Ja m’n schoonvader gaat even kijken hoe het met hun contract zit zodat er straks geen verassingen komen
Niks mis mee idd.quote:
19 graden met warme verwarming is fijner dan 19 graden en stralingskou.quote:Op zondag 6 november 2022 10:33 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Niks mis mee idd.
Normaliter stookten ik altijd al tot maximaal 19 graden.
Staan vast niet naast elkaarquote:Op zondag 6 november 2022 11:09 schreef gebrokenglas het volgende:
De thermostaat denkt 17 graden, het 'weerstation' (een goedkoop ding van een bouwmarkt of van de Blokker, weet het niet meer) vindt het 18.6 graden. Best een verschil.
Klopt. Die thermostaat natuurlijk aan de muur, naast de gangdeur (en die deur gaat uiteraard geregeld open en dicht), en dat weerstation hier in de hoek op tafel.quote:
Wat heeft dat met stadsverwarming te maken? Die tarieven kun je niet vastzetten. Nu verschilt het per warmtenet een energieleverancier hoeveel het gebruikstarief begin dit jaar is verhoogd, maar lekker goedkoop is het nergens bij mijn weten.quote:
Met gas had je ook gewoon een laag verbruik gehad, want je hebt gewoon een goed geïsoleerde woning.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 20:53 schreef Bzzzzt het volgende:
Wij hebben ook stadsverwarming, maar vind het echt niet duur.
We verbruiken ongeveer 20gj per jaar. Dat is Incl douchen. Woning uit 2018.
Haalt je airco dan lucht van buiten? Dat doen veruit de meeste niet namelijk.quote:Op maandag 7 november 2022 10:26 schreef Nattekat het volgende:
Nog steeds 19.
Gisteravond wel een heel klein beetje vals gespeeld door m'n airco even te laten verwarmen, maar dat had frisse lucht binnen laten als hoofddoel.
Dat is de allergrootste 'feature' van mobiele airco'squote:Op maandag 7 november 2022 13:36 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Haalt je airco dan lucht van buiten? Dat doen veruit de meeste niet namelijk.
Dat is dan ook een van de redenen dat ze nauwelijks kunnen koelen. Maar je hebt gelijk een mobiel ding kan met slangen lucht van buiten halen maar meestal blaast ie alleen de warme (of koude) lucht naar buiten die dan via normale ventilatie aangevuld wordt door buitenlucht.quote:Op maandag 7 november 2022 13:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is de allergrootste 'feature' van mobiele airco's
Vanavond flink stoken, 's nachts de airco aan want het moet niet te warm wordenquote:Op maandag 7 november 2022 13:45 schreef vosss het volgende:
Begint een beetje af te koelen, vanavond weer flink stoken
Ik had het gemeten, en de lucht in de uitlaatslang was zo'n 8 graden, terwijl het buiten 11 was. Dus netto schiet ik er nog wat mee op ookquote:Op maandag 7 november 2022 13:40 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dat is dan ook een van de redenen dat ze nauwelijks kunnen koelen. Maar je hebt gelijk een mobiel ding kan met slangen lucht van buiten halen maar meestal blaast ie alleen de warme (of koude) lucht naar buiten die dan via normale ventilatie aangevuld wordt door buitenlucht.
Nee, in de zomer ga je reeds gekoelde lucht dan gebruiken om warmte af te voeren terwijl je warmere lucht van buiten weer naar binnen trekt.quote:Op maandag 7 november 2022 13:52 schreef Nattekat het volgende:
Die logica zorgt er ook voor dat ze in de zomer prima kunnen koelen, de uitlaat is toch vaak een stuk warmer dan de lucht die weer binnen komt. En als het buiten kouder is dan binnen, is het al helemaal mooi meegenomen.
Dat is enkel de theorie, in de praktijk is de lucht die uit die slang komt eigenlijk altijd warmer dan de buitentemperatuur. Als dat niet zo was, dan had ik hier niet lekker koel gezeten van de zomer.quote:Op maandag 7 november 2022 14:06 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Nee, in de zomer ga je reeds gekoelde lucht dan gebruiken om warmte af te voeren terwijl je warmere lucht van buiten weer naar binnen trekt.
Maar eigenlijk zocht ik dit filmpje.
Er wordt ook niet beweerd dat het helemaal niets doet maar dat het redelijk inefficiënt is. Mijn persoonlijke ervaring op het werk met zo'n ding was dat het feitelijk niets deed. Althans veel te kort voor de ruimte waar het stond. De ventilator erin was nog het meest effectief.quote:Op maandag 7 november 2022 16:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is enkel de theorie, in de praktijk is de lucht die uit die slang komt eigenlijk altijd warmer dan de buitentemperatuur. Als dat niet zo was, dan had ik hier niet lekker koel gezeten van de zomer.
Inefficiënt is vergeleken met inbouw. Gezien dat absoluut geen optie is, maakt het me weinig uit eigenlijk.quote:Op maandag 7 november 2022 16:53 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Er wordt ook niet beweerd dat het helemaal niets doet maar dat het redelijk inefficiënt is. Mijn persoonlijke ervaring op het werk met zo'n ding was dat het feitelijk niets deed. Althans veel te kort voor de ruimte waar het stond. De ventilator erin was nog het meest effectief.
Een mobiele airco doet 800 watt koelen terwijl een splitairco het met 100-150 watt kan.quote:Op maandag 7 november 2022 16:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is enkel de theorie, in de praktijk is de lucht die uit die slang komt eigenlijk altijd warmer dan de buitentemperatuur. Als dat niet zo was, dan had ik hier niet lekker koel gezeten van de zomer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |