abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 november 2022 @ 20:53:18 #1
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206559857
Het begon allemaal hiermee :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Hij treuzelt niet en gaat meteen over tot actie

twitter

Na wat getouwtrek is het nu rond met Twitter en lijkt het nu toch te gebeuren:

twitter

Wat voor veranderingen kunnen we verwachten? Wat denken jullie?
pi_206559880
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 november 2022 20:46 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
Dat zal hem leren!
Toch $16 per maand!
  vrijdag 4 november 2022 @ 20:54:43 #3
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206559885
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 november 2022 20:28 schreef ExTec het volgende: [..] Een social media bedrijf is een tech company, maar een tech company is niet per definitie een social media bedrijf.
Dat beweer ik ook niet. Deze discussie ontstond vanuit de term 'vakgebied'. En een tech company is Musks vakgebied, vanuit zijn vorige en huidige bedrijven.

quote:
En banken zijn ook tech companies. Olie maatschappijen ook. Logistieke bedrijven ook.
De term 'tech company' is niet volledig vastomlijnd, maar er is wel enige consensus over wat daaronder verstaan wordt. Oliemaatschappijen en banken vallen daar doorgaans niet onder.

Natuurlijk gebruiken ze technologie om hun diensten te leveren (zoals elk bedrijf sinds mensenheugenis in een of andere vorm technologie gebruikt om iets aan de man te brengen).

A technology company (or tech company) is an electronics-based technological company, including, for example, business relating to digital electronics, software, and internet-related services, such as e-commerce services. (Wikipedia)

Tesla wordt, gezien de enorme hoeveelheden data die onderdeel zijn van hun product en bedrijfsvoering en de technologische vernieuwingen die ze ontwikkelen, ook als tech company beschouwd.

quote:
En het principe dat iemand die goed een koekjesfabriek kan leiden, ook andere bedrijven goed kan leiden, is niet onomstreden.
Het is geen enkele garantie voor succes, dat ben ik helemaal met je eens.
  vrijdag 4 november 2022 @ 20:56:02 #4
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_206559912
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 20:41 schreef Sjemmert het volgende:
Dit topic wordt met de dag grappiger, waarom zo vies mad vanwege wat ontslagen bij een bedrijf waar jullie niet eens werken ? lol, blijkbaar hebben sommige hier ook zo'n nutteloze baan dat ze hier de hele dag kunnen posten maar ondertussen weten ze wel beter dan Musk hoe ze een miljarden bedrijf zouden moeten runnen.

_O-
De essentie van het gebruik van Twitter is het geven van een mening. Dus juist als daar dingen gebeuren is het vreemd om daar een mening over te hebben? :{
  vrijdag 4 november 2022 @ 21:00:27 #5
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206559998

Ook meteen reclame voor Saudi-Arabië :')
  vrijdag 4 november 2022 @ 21:02:52 #6
38114 beantherio
pi_206560035
Voor social media is het toch wel een beetje een "race to the bottom" de laatste jaren. Wat is anno 2022 de minst erge vorm van social media? Facebook begint inmiddels nog helemaal niet zo slecht over te komen. :D
  vrijdag 4 november 2022 @ 21:04:12 #7
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206560049
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 20:54 schreef Repentless het volgende:
Tesla wordt, gezien de enorme hoeveelheden data die onderdeel zijn van hun product en bedrijfsvoering en de technologische vernieuwingen die ze ontwikkelen, ook als tech company beschouwd.

Dus een bedrijf wat volgens die consensus geen technologie bedrijf is, want het is gewoon een automaker, is vanwege die 'zweem' van hoogwaardige technologie die er omheen zit, er ineens wel een? ;)

Eerlijk is eerlijk, je geeft toe dat het niet erg vastomlijnd is. Gaan we niet uitkomen. Ik zou het zelf meer zien als een bedrijf wat voor haar activiteiten zeer afhankelijk is van, zich daarmee differentieert. En dat is weliswaar niet de wikipedia definitie, maar er zijn meer dan zat artikelen te vinden die dit ook zo zien.
&lt;signature here&gt;.
pi_206560050
Hier ook een fan en een criticaster en luister hoe je hierover een normale boeiende discussie kunt voeren zonder persoonlijke aanvallen. https://www.bnr.nl/podcas(...)tter-onder-elon-musk
Vakman pur sang
  vrijdag 4 november 2022 @ 21:25:40 #9
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206560412
quote:
12s.gif Op vrijdag 4 november 2022 21:04 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dus een bedrijf wat volgens die consensus geen technologie bedrijf is, want het is gewoon een automaker, is vanwege die 'zweem' van hoogwaardige technologie die er omheen zit, er ineens wel een? ;)

Eerlijk is eerlijk, je geeft toe dat het niet erg vastomlijnd is. Gaan we niet uitkomen. Ik zou het zelf meer zien als een bedrijf wat voor haar activiteiten zeer afhankelijk is van, zich daarmee differentieert. En dat is weliswaar niet de wikipedia definitie, maar er zijn meer dan zat artikelen te vinden die dit ook zo zien.
Tesla is niet gewoon een automaker. Als ze dat wel zouden zijn, waren ze al lang en breed failliet geweest omdat het puur en alleen als auto een zwaar middelmatig product is t.o.v. de gevestigde concurrentie: ontzettend karige afwerking, roestproblemen, lakproblemen, ruimte tussen de panelen, lekkage, veel plastic fantastic, etc.

Voor 120K krijg je bij een gevestigd automerk een zeer luxe product met hoogwaardige afwerking en materialen. Puur als auto dus gewoon een superieur product. Wat Tesla echter biedt, is een groot supercharger netwerk, connectivity tussen de auto's, software-updates voor prestatieverbeteringen (pp basis van de megabak data die ze verzamelen), de beste batterij voor het beste bereik, toekomstige additionele services zoals je huis voorzien van elektriciteit, etc. Daarmee lopen lopen ze op dit moment gewoon nog mijlenver voor op de concurrentie, en dat is ook wat verdisconteerd zit in de aanschafprijs.

Als ze het alleen van de auto an sich moesten hebben, zou je als volgt reageren bij een prijs van 120K: " :') ". En dat zou dsn ook meer dan terecht zijn.
  Moderator vrijdag 4 november 2022 @ 21:31:08 #10
236264 crew  capricia
pi_206560500
quote:
Advertisers fleeing, workers in fear: Welcome to Elon Musk’s Twitter

Twitter was hailed for its welcoming and relaxed work environment. Elon Musk made it a relic of the past.

SAN FRANCISCO — Elon Musk is rapidly transforming Twitter, throwing out old strategies, taking aim at its trademark perks and imposing mass layoffs that are driving advertisers away.

Those changes helped trigger a coalition of civil rights and activists groups who met with Musk earlier in the week — including the NAACP — on Friday to call on brands to suspend advertising on Twitter following the layoffs.

https://www.washingtonpos(...)witter-layoffs-musk/

Verder kan ik het niet lezen. Iemand hier?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206560573
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2022 21:31 schreef capricia het volgende:

[..]

Van wie is Washington Post ook alweer?
  vrijdag 4 november 2022 @ 21:38:08 #12
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206560607
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2022 21:31 schreef capricia het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 4 november 2022 @ 21:50:57 #13
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206560787
quote:
12s.gif Op vrijdag 4 november 2022 21:38 schreef ExTec het volgende:

[..]
SPOILER
Dat Volkswagen en General Motors stoppen met adverteren, is niet zo opzienbarend lijkt me. Puur en alleen op autogebied is Tesla gewoon een directe concurrent, zoals in het artikel al wordt aangegeven.
  vrijdag 4 november 2022 @ 21:56:56 #14
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206560862
Stel je voor dat die $20 tier een soort YT Premium abo is waarmee ie hetzelfde publiek aanspreekt die nu betaalt voor OnlyFans. En net zoals Twitch kan je ook nog eens een extra $5 abo op contentcreators afsluiten om hun te steunen waarvan Twitter bijvoorbeeld weer een dollar afroomt.
twitter

[ Bericht 10% gewijzigd door slashdotter3 op 04-11-2022 22:18:42 ]
  Moderator vrijdag 4 november 2022 @ 22:02:15 #15
236264 crew  capricia
pi_206560949
quote:
12s.gif Op vrijdag 4 november 2022 21:38 schreef ExTec het volgende:

[..]
SPOILER
Muchos gracia.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206561001
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2022 21:04 schreef Lospedrosa het volgende:
Hier ook een fan en een criticaster en luister hoe je hierover een normale boeiende discussie kunt voeren zonder persoonlijke aanvallen. https://www.bnr.nl/podcas(...)tter-onder-elon-musk
Als feiten een persoonlijke aanval zijn, dan is de persoon in kwestie waarschijnlijk geen aardig persoon. Elon is een oplichter van overheden, investeerders en kopers van zijn producten met zelfs doden tot gevolg. Hoe hij nu ook weer met zijn werknemers omgaat, getuigt van een compleet missend moreel kompas.
  vrijdag 4 november 2022 @ 22:05:19 #17
8369 speknek
Another day another slay
pi_206561003
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 21:02 schreef beantherio het volgende:
Voor social media is het toch wel een beetje een "race to the bottom" de laatste jaren. Wat is anno 2022 de minst erge vorm van social media? Facebook begint inmiddels nog helemaal niet zo slecht over te komen. :D
BeReal.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 4 november 2022 @ 22:15:43 #18
38114 beantherio
pi_206561153
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2022 22:05 schreef speknek het volgende:

[..]
BeReal.
Ik begin meer en meer te denken aan gewoon helemaal geen social media.
  vrijdag 4 november 2022 @ 22:37:26 #19
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_206561500
Grappig dat mensen denken dat het weglopen van gebruikers geen groot probleem voor Twitter is. De laatste weken lopen de meest actieve gebruikers in grote getale weg. Sinds het aantreden van Musk zijn al een miljoen gebruikers verdwenen. Een sociaal netwerk zonder gebruikers is gewoon dood. Hyves 2022
  Moderator vrijdag 4 november 2022 @ 22:41:32 #20
236264 crew  capricia
pi_206561556
Hele Human rights team ontslagen.
Ik wist niet eens dat ze dat hadden. Maar lijkt me een mooi team.

twitter

Denk dat Elon dat idd niet nodig acht.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 4 november 2022 @ 22:42:52 #21
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206561573
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 22:37 schreef mcmlxiv het volgende:
Grappig dat mensen denken dat het weglopen van gebruikers geen groot probleem voor Twitter is. De laatste weken lopen de meest actieve gebruikers in grote getale weg. Sinds het aantreden van Musk zijn al een miljoen gebruikers verdwenen. Een sociaal netwerk zonder gebruikers is gewoon dood. Hyves 2022
Wie denkt dan dat dat geen groot probleem is? Overigens is 1 miljoen 0,25% van totaal aantal Twitter-users, en 0,48% van het aantal actieve users. Van die aantallen zou ik ook nog geen slapeloze nachten krijgen.
  vrijdag 4 november 2022 @ 23:04:29 #22
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206561884
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2022 22:41 schreef capricia het volgende:
Hele Human rights team ontslagen.
Ik wist niet eens dat ze dat hadden. Maar lijkt me een mooi team.

[ twitter ]

Denk dat Elon dat idd niet nodig acht.
Waarom lijkt het je een mooi team? Wat was hun functie en wat bereikten ze ermee? Heb even gegoogeld, maar dat wordt niet geheel duidelijk. Wel vond ik het volgende:

quote:
ARTICLE 19 Eastern Africa is deeply concerned by Twitter’s decision to suspend the accounts of social justice movements and some of their members, all of whom had participated in the #njaaRevolution campaign. We call on the platform to immediately restore these accounts and commit to integrating due process in their content moderation process.
https://www.article19.org(...)ing-activist-voices/

Ik snap dat het allemaal prachtig klinkt, het Human Rights team, en misschien is het dat ook. Maar afgaande op wat ik vind, ontdek ik niet zo snel wat hun specifieke importantie of meerwaarde is t.o.v. reguliere moderatie. Daarmee zeg ik niet dat die er niet is of dat het goed is dat het weg is, mocht iemand het als dusdanig willen opvatten.
pi_206561887
Hij gaat er wel met gestrekt been in zeg :X
  Moderator vrijdag 4 november 2022 @ 23:13:08 #24
236264 crew  capricia
pi_206562002
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 23:04 schreef Repentless het volgende:

[..]
Waarom lijkt het je een mooi team? Wat was hun functie en wat bereikten ze ermee? Heb even gegoogeld, maar dat wordt niet geheel duidelijk. Wel vond ik het volgende:
[..]
https://www.article19.org(...)ing-activist-voices/

Ik snap dat het allemaal prachtig klinkt, het Human Rights team, en misschien is het dat ook. Maar afgaande op wat ik vind, ontdek ik niet zo snel wat hun specifieke importantie of meerwaarde is t.o.v. reguliere moderatie. Daarmee zeg ik niet dat die er niet is of dat het goed is dat het weg is, mocht iemand het als dusdanig willen opvatten.
Wat ze zelf beschrijft:
twitter

Denk dat zo'n team voor bijv de contentmoderatie heel waardevol kan zijn. Maar ook ter ondersteuning van de getroffen groepen en journalisten.

Lijkt me dan ook echt niets voor Musk om daarmee bezig te willen zijn. Kost alleen maar geld 💰
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 4 november 2022 @ 23:18:55 #25
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206562067
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2022 23:13 schreef capricia het volgende:

[..]
Wat ze zelf beschrijft:
[ twitter ]

Denk dat zo'n team voor bijv de contentmoderatie heel waardevol kan zijn. Maar ook ter ondersteuning van de getroffen groepen en journalisten.

Lijkt me dan ook echt niets voor Musk om daarmee bezig te willen zijn. Kost alleen maar geld 💰
Dit is nogal algemeen, niets concreets.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')