SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij treuzelt niet en gaat meteen over tot actie
Na wat getouwtrek is het nu rond met Twitter en lijkt het nu toch te gebeuren:
Wat voor veranderingen kunnen we verwachten? Wat denken jullie?
Dat beweer ik ook niet. Deze discussie ontstond vanuit de term 'vakgebied'. En een tech company is Musks vakgebied, vanuit zijn vorige en huidige bedrijven.quote:Op vrijdag 4 november 2022 20:28 schreef ExTec het volgende: [..] Een social media bedrijf is een tech company, maar een tech company is niet per definitie een social media bedrijf.
De term 'tech company' is niet volledig vastomlijnd, maar er is wel enige consensus over wat daaronder verstaan wordt. Oliemaatschappijen en banken vallen daar doorgaans niet onder.quote:En banken zijn ook tech companies. Olie maatschappijen ook. Logistieke bedrijven ook.
Het is geen enkele garantie voor succes, dat ben ik helemaal met je eens.quote:En het principe dat iemand die goed een koekjesfabriek kan leiden, ook andere bedrijven goed kan leiden, is niet onomstreden.
De essentie van het gebruik van Twitter is het geven van een mening. Dus juist als daar dingen gebeuren is het vreemd om daar een mening over te hebben?quote:Op vrijdag 4 november 2022 20:41 schreef Sjemmert het volgende:
Dit topic wordt met de dag grappiger, waarom zo vies mad vanwege wat ontslagen bij een bedrijf waar jullie niet eens werken ? lol, blijkbaar hebben sommige hier ook zo'n nutteloze baan dat ze hier de hele dag kunnen posten maar ondertussen weten ze wel beter dan Musk hoe ze een miljarden bedrijf zouden moeten runnen.
Dus een bedrijf wat volgens die consensus geen technologie bedrijf is, want het is gewoon een automaker, is vanwege die 'zweem' van hoogwaardige technologie die er omheen zit, er ineens wel een?quote:Op vrijdag 4 november 2022 20:54 schreef Repentless het volgende:
Tesla wordt, gezien de enorme hoeveelheden data die onderdeel zijn van hun product en bedrijfsvoering en de technologische vernieuwingen die ze ontwikkelen, ook als tech company beschouwd.
Tesla is niet gewoon een automaker. Als ze dat wel zouden zijn, waren ze al lang en breed failliet geweest omdat het puur en alleen als auto een zwaar middelmatig product is t.o.v. de gevestigde concurrentie: ontzettend karige afwerking, roestproblemen, lakproblemen, ruimte tussen de panelen, lekkage, veel plastic fantastic, etc.quote:Op vrijdag 4 november 2022 21:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus een bedrijf wat volgens die consensus geen technologie bedrijf is, want het is gewoon een automaker, is vanwege die 'zweem' van hoogwaardige technologie die er omheen zit, er ineens wel een?
Eerlijk is eerlijk, je geeft toe dat het niet erg vastomlijnd is. Gaan we niet uitkomen. Ik zou het zelf meer zien als een bedrijf wat voor haar activiteiten zeer afhankelijk is van, zich daarmee differentieert. En dat is weliswaar niet de wikipedia definitie, maar er zijn meer dan zat artikelen te vinden die dit ook zo zien.
https://www.washingtonpos(...)witter-layoffs-musk/quote:Advertisers fleeing, workers in fear: Welcome to Elon Musk’s Twitter
Twitter was hailed for its welcoming and relaxed work environment. Elon Musk made it a relic of the past.
SAN FRANCISCO — Elon Musk is rapidly transforming Twitter, throwing out old strategies, taking aim at its trademark perks and imposing mass layoffs that are driving advertisers away.
Those changes helped trigger a coalition of civil rights and activists groups who met with Musk earlier in the week — including the NAACP — on Friday to call on brands to suspend advertising on Twitter following the layoffs.
Van wie is Washington Post ook alweer?quote:Op vrijdag 4 november 2022 21:31 schreef capricia het volgende:
[..]
https://www.washingtonpos(...)witter-layoffs-musk/
Verder kan ik het niet lezen. Iemand hier?
quote:Op vrijdag 4 november 2022 21:31 schreef capricia het volgende:
[..]
https://www.washingtonpos(...)witter-layoffs-musk/
Verder kan ik het niet lezen. Iemand hier?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<signature here>.
quote:Op vrijdag 4 november 2022 21:38 schreef ExTec het volgende:
[..]Dat Volkswagen en General Motors stoppen met adverteren, is niet zo opzienbarend lijkt me. Puur en alleen op autogebied is Tesla gewoon een directe concurrent, zoals in het artikel al wordt aangegeven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 4 november 2022 21:38 schreef ExTec het volgende:
[..]Muchos gracia.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Als feiten een persoonlijke aanval zijn, dan is de persoon in kwestie waarschijnlijk geen aardig persoon. Elon is een oplichter van overheden, investeerders en kopers van zijn producten met zelfs doden tot gevolg. Hoe hij nu ook weer met zijn werknemers omgaat, getuigt van een compleet missend moreel kompas.quote:Op vrijdag 4 november 2022 21:04 schreef Lospedrosa het volgende:
Hier ook een fan en een criticaster en luister hoe je hierover een normale boeiende discussie kunt voeren zonder persoonlijke aanvallen. https://www.bnr.nl/podcas(...)tter-onder-elon-musk
BeReal.quote:Op vrijdag 4 november 2022 21:02 schreef beantherio het volgende:
Voor social media is het toch wel een beetje een "race to the bottom" de laatste jaren. Wat is anno 2022 de minst erge vorm van social media? Facebook begint inmiddels nog helemaal niet zo slecht over te komen.
Wie denkt dan dat dat geen groot probleem is? Overigens is 1 miljoen 0,25% van totaal aantal Twitter-users, en 0,48% van het aantal actieve users. Van die aantallen zou ik ook nog geen slapeloze nachten krijgen.quote:Op vrijdag 4 november 2022 22:37 schreef mcmlxiv het volgende:
Grappig dat mensen denken dat het weglopen van gebruikers geen groot probleem voor Twitter is. De laatste weken lopen de meest actieve gebruikers in grote getale weg. Sinds het aantreden van Musk zijn al een miljoen gebruikers verdwenen. Een sociaal netwerk zonder gebruikers is gewoon dood. Hyves 2022
Waarom lijkt het je een mooi team? Wat was hun functie en wat bereikten ze ermee? Heb even gegoogeld, maar dat wordt niet geheel duidelijk. Wel vond ik het volgende:quote:Op vrijdag 4 november 2022 22:41 schreef capricia het volgende:
Hele Human rights team ontslagen.
Ik wist niet eens dat ze dat hadden. Maar lijkt me een mooi team.
[ twitter ]
Denk dat Elon dat idd niet nodig acht.
https://www.article19.org(...)ing-activist-voices/quote:ARTICLE 19 Eastern Africa is deeply concerned by Twitter’s decision to suspend the accounts of social justice movements and some of their members, all of whom had participated in the #njaaRevolution campaign. We call on the platform to immediately restore these accounts and commit to integrating due process in their content moderation process.
Wat ze zelf beschrijft:quote:Op vrijdag 4 november 2022 23:04 schreef Repentless het volgende:
[..]
Waarom lijkt het je een mooi team? Wat was hun functie en wat bereikten ze ermee? Heb even gegoogeld, maar dat wordt niet geheel duidelijk. Wel vond ik het volgende:
[..]
https://www.article19.org(...)ing-activist-voices/
Ik snap dat het allemaal prachtig klinkt, het Human Rights team, en misschien is het dat ook. Maar afgaande op wat ik vind, ontdek ik niet zo snel wat hun specifieke importantie of meerwaarde is t.o.v. reguliere moderatie. Daarmee zeg ik niet dat die er niet is of dat het goed is dat het weg is, mocht iemand het als dusdanig willen opvatten.
Dit is nogal algemeen, niets concreets.quote:Op vrijdag 4 november 2022 23:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat ze zelf beschrijft:
[ twitter ]
Denk dat zo'n team voor bijv de contentmoderatie heel waardevol kan zijn. Maar ook ter ondersteuning van de getroffen groepen en journalisten.
Lijkt me dan ook echt niets voor Musk om daarmee bezig te willen zijn. Kost alleen maar geld 💰
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |