Bij mij keken ze ook niet naar het vermogen.quote:Op donderdag 10 november 2022 10:29 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ah oke, dat stelt mij al meer gerust!
Kijken dus alleen naar het vermogen en niet naar het verloop daarvan en of daar mogelijk rare afwijkingen in zijn.
Ik vroeg het ook meer omdat er bij een vriend van mij is gevraagd naar hoe hij zijn vermogen had vergaard (had best een aardig centje) en of dat misschien de standaardprocedure is dat er gekeken wordt naar verloop/herkomst van vermogen.
Bij een nieuwbouwwoning doen ze dat wel omdat je dubbele lasten moet kunnen dragen. Dan moet je een overzicht van je spaarrekening aanleveren. Dat een familielid je het geld stort en je het er morgen weer afhaalt kraait geen haan naar.quote:Op donderdag 10 november 2022 10:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Bij mij keken ze ook niet naar het vermogen.
Waar hebben ze bij jou in dat geval allemaal naar gekeken? Puur en alleen naar de inkomsten?quote:Op donderdag 10 november 2022 10:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Bij mij keken ze ook niet naar het vermogen.
Arbeidscontract, inkomen, bkr, taxatiewaarde nieuwe huis en aankoopprijs.quote:Op donderdag 10 november 2022 10:38 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Waar hebben ze bij jou in dat geval allemaal naar gekeken? Puur en alleen naar de inkomsten?
Bedankt! Heb voorheen samengewoond in een huurwoning (gelukkig, want dat liep dus niet goed af), dus daar heb je praktisch geen informatie voor nodig om aan te leveren.quote:Op donderdag 10 november 2022 10:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Arbeidscontract, inkomen, bkr, taxatiewaarde nieuwe huis en aankoopprijs.
Ik heb pensioen en orv en aov direct per definitie afgewezen.
Geen enkel probleem. Ga je naar een hypotheekverstrekker die niet je bank is, dan hebben ze er helemaal geen zicht op.quote:Op donderdag 10 november 2022 10:48 schreef HulkHeld het volgende:
Bedankt! Heb voorheen samengewoond in een huurwoning (gelukkig, want dat liep dus niet goed af), dus daar heb je praktisch geen informatie voor nodig om aan te leveren.
Overigens wel voornemens om met huidige vriendin (die best een aardig centje heeft) eerst te gaan huren om te kijken hoe dat loopt (zij gaat in dat geval het huis uit voor de 1e keer), maar mocht de keuze dan uiteindelijk toch op kopen uitvallen, dan heb ik liever dat ik weet hoe het verloop van rekeningen een mogelijke factor zou kunnen zijn.
Nogmaals dank!
Dat is wat anders dan dat ze willen kijken naar het verloop van je rekeningen.quote:Op donderdag 10 november 2022 10:29 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ah oke, dat stelt mij al meer gerust!
Kijken dus alleen naar het vermogen en niet naar het verloop daarvan en of daar mogelijk rare afwijkingen in zijn.
Ik vroeg het ook meer omdat er bij een vriend van mij is gevraagd naar hoe hij zijn vermogen had vergaard (had best een aardig centje) en of dat misschien de standaardprocedure is dat er gekeken wordt naar verloop/herkomst van vermogen.
Dat weet ik, ik wil graag gewoon hypotheekvrij zijn. Hoe minder maandlasten ik heb, hoe minder moet ik werken.quote:Op donderdag 10 november 2022 10:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee, een lening met onderpand hoef je helemaal niet af te lossen tijdens de looptijd. Financieel gezien is dat ook helemaal niet slim.
Als de aandelen je die koopt van het geld dat je met aflossingsvrij uitspaart lekker renderen, kan je misschien wel helemaal stoppen met werken.quote:Op donderdag 10 november 2022 14:46 schreef Tingo het volgende:
Dat weet ik, ik wil graag gewoon hypotheekvrij zijn. Hoe minder maandlasten ik heb, hoe minder moet ik werken.
'Als','misschien'....en waarschijnlijk? Dat doet mn wat slimmere broertje.quote:Op donderdag 10 november 2022 15:43 schreef blomke het volgende:
[..]
Als de aandelen je die koopt van het geld dat je met aflossingsvrij uitspaart lekker renderen, kan je misschien wel helemaal stoppen met werken.
En hoeveel overdrachten? Want deze statistiek is net zo matig als trailing twelve month inflation.quote:Op zaterdag 12 november 2022 09:55 schreef skrn het volgende:
80dzd woningen nu op Funda.
Gaat hard hoor, begin dit jaar waren dat er 45dzd.
wat voor bod heb je nodig voor je volgende huis?quote:Op zaterdag 12 november 2022 12:10 schreef blomke het volgende:
We hebben een bod gekregen op een huis, is 7,5% lager dan de vraagprijs en volgens de makelaar kan het nog wat hoger met een tegenbod van ons. Zou uiteindelijk 4% onder de vraagprijs uitkomen.
Huis staat amper 3 weken te koop.
Wat te doen......huizenmarkt loopt beduidend minder, economische factoren en de rente zijn niet zeker.......
0,00. Is niet ons huis, is "een huis".quote:Op zaterdag 12 november 2022 12:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
wat voor bod heb je nodig voor je volgende huis?
ok, waar is jouw vraagprijs op gebaseerd?quote:Op zaterdag 12 november 2022 12:11 schreef blomke het volgende:
[..]
0,00. Is niet ons huis, is "een huis".
Op de locatie, de ligging en de omgeving. Althans, zo heeft de makelaar dat ingevoerd.quote:Op zaterdag 12 november 2022 12:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ok, waar is jouw vraagprijs op gebaseerd?
Is die niet getaxeerd?quote:Op zaterdag 12 november 2022 12:18 schreef blomke het volgende:
[..]
Op de locatie, de ligging en de omgeving. Althans, zo heeft de makelaar dat ingevoerd.
WOZ? ¤368000 op 1-1-2021quote:
Hier in het dorp staan er nu 125 te koop en vorig jaar december 52. Wat een verschilquote:Op zaterdag 12 november 2022 09:55 schreef skrn het volgende:
80dzd woningen nu op Funda.
Gaat hard hoor, begin dit jaar waren dat er 45dzd.
Rente wordt alleen maar hoger, dat doet de prijzen stagneren, alleen als je een A++ huis hebt kun je die gok wagen.quote:Op zaterdag 12 november 2022 12:10 schreef blomke het volgende:
We hebben een bod gekregen op een huis, is 7,5% lager dan de vraagprijs en volgens de makelaar kan het nog wat hoger met een tegenbod van ons. Zou uiteindelijk 4% onder de vraagprijs uitkomen.
Huis staat amper 3 weken te koop.
Wat te doen......huizenmarkt loopt beduidend minder, economische factoren en de rente zijn niet zeker.......bod afwijzen of op ingaan???
En wat betekent dat voor de krapte op de huizenmarkt? Zijn er nu ineens minder woningzoekenden?quote:Op zaterdag 12 november 2022 12:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hier in het dorp staan er nu 125 te koop en vorig jaar december 52. Wat een verschil
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |