Ja precies, men wist dus dat dergelijke zaken niet louter positief waren en ook waarom dat zo gezien werd. Anno 2022 hebben we ‘comedians’ die grappig bedoelde liedjes zingen om aan te geven dat abortus als voorbehoedsmiddel prima is.quote:Op woensdag 2 november 2022 20:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat gebeurde vroeger ook hoor, alleen deed men dat achter de gordijntjes en in hoekjes en gaatjes.
Ah ja, aberraties aanhalen om te pretenderen dat we moreel gezien failliet aan het gaan zijn.quote:Op woensdag 2 november 2022 20:40 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Ja precies, men wist dus dat dergelijke zaken niet louter positief waren en ook waarom dat zo gezien werd. Anno 2022 hebben we ‘comedians’ die grappig bedoelde liedjes zingen om aan te geven dat abortus als voorbehoedsmiddel prima is.
Prima natuurlijk, we leven niet in China. Net zoals het prima is dat ik daar anders over denk en derhalve mijn mening uit en waarom ik van mening ben dat er meer is dan een leeg hedonistisch bestaan.
quote:Op woensdag 2 november 2022 15:29 schreef Kiwi7 het volgende:
[..]
[..]
Hangt meer van je wijk/omgeving af denk ik. Ik geloof best dat dit zo is in bepaalde wijken, maar zeker niet overal.
Klopt, dat is Overvechtquote:
Ik heb dat woord niet gebruikt en ben nogmaals van mening dat men dat soort keuzes zelf moet maken maar dat er een te eenzijdig beeld heerst waarbij vrijheid per definitie iets goeds is terwijl naar mijn mening vrijheid louter iets waard is in combinatie met verantwoordelijkheid. Niet mee eens? Even goede vrienden. Maar gezien de wijze waarop ik ook in dit topic enigszins vijand word benaderd door sommigen puur omdat ik, op een naar mijn idee respectvolle manier, mijn mening uitdraag is wmb veelzeggend.quote:Op woensdag 2 november 2022 20:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ah ja, aberraties aanhalen om te pretenderen dat we moreel gezien failliet aan het gaan zijn.
Verder is dat pleiten voor 'traditionele rollen' eeuwenlang juist bedoeld om vooral mannen hedonistisch te keer te kunnen laten gaan.
Jij vindt dat er een te eenzijdig beeld heerst; zonder enige feitelijke onderbouwing, cijfers of statistieken waaruit moet blijken dat men in Nederland dit uberhaupt een onderwerp vindt.quote:Op woensdag 2 november 2022 20:50 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Ik heb dat woord niet gebruikt en ben nogmaals van mening dat men dat soort keuzes zelf moet maken maar dat er een te eenzijdig beeld heerst waarbij vrijheid per definitie iets goeds is terwijl naar mijn mening vrijheid louter iets waard is in combinatie met verantwoordelijkheid. Niet mee eens? Even goede vrienden. Maar gezien de wijze waarop ik ook in dit topic enigszins vijand word benaderd door sommigen puur omdat ik, op een naar mijn idee respectvolle manier, mijn mening uitdraag is wmb veelzeggend.
Dat was een bijkomstigheid, niet de reden om te drinken. Net zoals heroïne werd toegediend in ziekenhuizen vanwege de medicinale werking, niet om de recreatieve eigenschappen.quote:Op woensdag 2 november 2022 20:35 schreef Azula2.0 het volgende:
[..]
Ja want vroeger zat er inderdaad geen cocaïne en pep in frisdrank nee.
Daar is het mis gegaan. Toen ze dat eruit haalden.
Dat is goed uitgangspunt, juist het steeds nadenken over de toekomst en toekomstige doelstellingen levert enorm veel stress op.quote:Op woensdag 2 november 2022 15:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik weiger dit soort gesprekken ook omdat ik geen zin heb om daarover na te denken.
Hebben wij hier een heroïne epidemie?quote:Op woensdag 2 november 2022 20:52 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Dat was een bijkomstigheid, niet de reden om te drinken. Net zoals heroïne werd toegediend in ziekenhuizen vanwege de medicinale werking, niet om recreatieve redenen.
Je zou eens kunnen kijken naar bijvoorbeeld de huishoudsamenstelling waarbij er steeds meer eenpersoonshuishoudens zijn ontstaan met alle gevolgen van dien, niet eens per se op sociaal vlak maar ook economisch, dit draagt immers bij aan het woningtekort.quote:Op woensdag 2 november 2022 20:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jij vindt dat er een te eenzijdig beeld heerst; zonder enige feitelijke onderbouwing, cijfers of statistieken waaruit moet blijken dat men in Nederland dit uberhaupt een onderwerp vindt.
Voor zover ik weet niet maar het is een feit dat cocaïne-gebruik onder bijvoorbeeld studenten min of meer normaal is geworden net als pillen tijdens festivals.quote:Op woensdag 2 november 2022 20:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hebben wij hier een heroïne epidemie?
Ja, en ik denk dat de reden daarvan eerder dat 'masculiene' neoliberalisme met diens nadruk op prestatie, geld en macht daar debet aan is dan 'feminisering'.quote:Op woensdag 2 november 2022 20:55 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Je zou eens kunnen kijken naar bijvoorbeeld de huishoudsamenstelling waarbij er steeds meer eenpersoonshuishoudens zijn ontstaan met alle gevolgen van dien, niet eens per se op sociaal vlak maar ook economisch, dit draagt immers bij aan het woningtekort.
Ik denk niet dat dat komt vanwege je mening, maar omdat je je mening probeert te verkopen als feit. Je roept heel veel, maar zonder enige vorm van onderbouwing.quote:Op woensdag 2 november 2022 20:50 schreef Alexandrian het volgende:
Maar gezien de wijze waarop ik ook in dit topic enigszins vijand word benaderd door sommigen puur omdat ik, op een naar mijn idee respectvolle manier, mijn mening uitdraag is wmb veelzeggend.
En voorheen hadden we hier enorme drankproblemen, zeker eind 19e en begin 20e eeuw.quote:Op woensdag 2 november 2022 20:56 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Voor zover ik weet niet maar het is een feit dat cocaïne-gebruik onder bijvoorbeeld studenten min of meer normaal is geworden net als pillen tijdens festivals.
Dat klopt maar van nature zijn jongens gemiddeld gezien nu eenmaal drukker dan meisjes en door dat af te stompen creëer je een meer feminiene maatschappij.quote:Op woensdag 2 november 2022 20:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De maatschappelijke verwachting, voor zowel mannen als vrouwen, is dat je jezelf leert beheersen.
En nog steeds: de Westerse samenlevingen staan op alle fronten bovenaan in de lijsten... welvaart, geluk, gezondheid, vrijheid... Geen idee waarom daar aan gemorreld moet worden.
Frappant trouwens dat Nederland voor het eerst sinds jaren op die index aan het dalen is... wellicht omdat we dankzij neoliberaal flutbeleid, waar prestatie, concurrentie, geld en macht centraal staat, iets van dat zgn. 'feminiene' ingeleverd hebben?
De standpunten van user liggen inderdaad verdacht dicht bij die van de gemiddelde reli-fundi.quote:Op woensdag 2 november 2022 20:41 schreef Janneke141 het volgende:
Dit is ongeveer even zinvol als met jehova's in discussie gaan. De groeten.
En dat ligt aan 'feminisering'?quote:Op woensdag 2 november 2022 20:56 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Voor zover ik weet niet maar het is een feit dat cocaïne-gebruik onder bijvoorbeeld studenten min of meer normaal is geworden net als pillen tijdens festivals.
Met goede XTC is, mits genomen met ruime tussenpozen, echt helemaal niets mis. Sterker nog, ik kan dat vrijwel iedereen van harte aanraden.quote:Op woensdag 2 november 2022 20:56 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Feminisering betekent in deze context niet per se dat een maatschappij softer is geworden hoor maar dat rolpatronen vervagen. Ik denk dat je moeilijk kunt ontkennen dat daar sprake van is in veel huidige Westerse maatschappijen.quote:Op woensdag 2 november 2022 20:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, en ik denk dat de reden daarvan eerder dat 'masculiene' neoliberalisme met diens nadruk op prestatie, geld en macht daar debet aan is dan 'feminisering'.
Of nog beter: een doorgeslagen individualisering, nog zo'n 'masculien' dingetje.
Noem eens een huidige succesvolle 'masculiene' samenleving.quote:Op woensdag 2 november 2022 21:00 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Dat klopt maar van nature zijn jongens gemiddeld gezien nu eenmaal drukker dan meisjes en door dat af te stompen creëer je een meer feminiene maatschappij.
Dat Westerse samenlevingen het beter doen dan veel samenlevingen die meer masculien zijn is het gevolg van onze instituties.
Wellicht omdat de meeste mensen niet zo'n zin hebben zich naar een rolpatroon te schikken.quote:Op woensdag 2 november 2022 21:02 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Feminisering betekent in deze context niet per se dat een maatschappij softer is geworden hoor maar dat rolpatronen vervagen. Ik denk dat je moeilijk kunt ontkennen dat daar sprake van is in veel huidige Westerse maatschappijen.
Ik heb anders al in mijn tweede post in dit topic uitgebreid mijn standpunt uitgelegd, onderbouwd en gerefereerd naar vakliteratuur. Ik denk dat maar weinig users hier oprecht kunnen zeggen dat ze van überhaupt van iemand als Hofstede hebben gehoord. Daarnaast meermaals verteld dat ik gewoon mijn mening geef als tegenwicht en dat anderen ook hun mening mogen geven.quote:Op woensdag 2 november 2022 20:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat komt vanwege je mening, maar omdat je je mening probeert te verkopen als feit. Je roept heel veel, maar zonder enige vorm van onderbouwing.
Prima natuurlijk. Ik vraag me echter af of het wel verstandig is om te handelen naar dat soort gevoelens, zeker op lange termijn. In mijn optiek is zowel de samenleving als de desbetreffende persoon daar zelden bij gebaat.quote:Op woensdag 2 november 2022 21:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wellicht omdat de meeste mensen niet zo'n zin hebben zich naar een rolpatroon te schikken.
... omdat?quote:Op woensdag 2 november 2022 21:08 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Prima natuurlijk. Ik vraag me echter af of het wel verstandig is om te handelen naar dat soort gevoelens, zeker op lange termijn. In mijn optiek is zowel de samenleving als de desbetreffende persoon daar zelden bij gebaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |