Iets ''is'' zelden alleen maar het één of ander. Het is allemaal niet zwart/wit. Ik zeg niet dat het per definitie gevoelloos is, maar je zou een beredenering kunnen volgen o.b.w. je tot de conclusie komt dat het inderdaad gevoelloos is. Je kunt ook een andere beredenering volgen en zodoende tot een andere conclusie komen.quote:Op woensdag 2 november 2022 15:13 schreef ChipsZak. het volgende:
Verder zeg je later ook dat je zelf ook inziet dat het gevoelloos is en de plank misslaat, dan begrijp je dus waar het vandaan komt. Het feit dat hier veel mensen aan te pas zijn gekomen (de reclame) zegt echt wel iets. Daarnaast snap ik niet wat je bedoelt met 'deze bouwvakkers die helemaal niets te doen hebben met de Qatar-stadionbouw'. Welke bouwvakkers? Want ik ga er vanuit dat de mensen in de reclame gewoon acteurs zijn.
Tim Hofman heeft een item hierover gemaakt en in gesprek geweest (interview) met een hoge pief van NOS. Ja, ik besef me dat voor een deel van de FOK!kers Hofman benoemen als vloeken in de kerk is want woke enzo maar als je meer wil weten over NOS en WK is dat wat uitgebreider dan de eerdergenoemde quote. Al vind ik in principe ook dat NOS het WK niet moet uitzenden, maar dat terzijde.quote:Op woensdag 2 november 2022 14:20 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Mooi excuus wel, net zoals Rutte en prins Pils die ernaartoe gaan om invloed uit te oefenen op het regime.
Het probleem van Tim Hofman over het algemeen is dat hij zijn eigen persoonlijke moreel verwart met de algemene maatschappelijke moreel. En als daar een discrepantie tussen zit, meent Hofman dat de maatschappelijke moreel richting zijn eigen persoonlijke moreel getrokken moet worden. Maar zo zit de wereld niet in elkaar.quote:Op woensdag 2 november 2022 15:22 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Tim Hofman heeft een item hierover gemaakt en in gesprek geweest (interview) met een hoge pief van NOS. Ja, ik besef me dat voor een deel van de FOK!kers Hofman benoemen als vloeken in de kerk is want woke enzo maar als je meer wil weten over NOS en WK is dat wat uitgebreider dan de eerdergenoemde quote. Al vind ik in principe ook dat NOS het WK niet moet uitzenden, maar dat terzijde.
Waar houdt het op?quote:Op woensdag 2 november 2022 15:22 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Tim Hofman heeft een item hierover gemaakt en in gesprek geweest (interview) met een hoge pief van NOS. Ja, ik besef me dat voor een deel van de FOK!kers Hofman benoemen als vloeken in de kerk is want woke enzo maar als je meer wil weten over NOS en WK is dat wat uitgebreider dan de eerdergenoemde quote. Al vind ik in principe ook dat NOS het WK niet moet uitzenden, maar dat terzijde.
Dan kunnen alle TV-abonnementen wel op zwart.quote:Op woensdag 2 november 2022 15:29 schreef Nober het volgende:
[..]
Waar houdt het op?
Bijvoorbeeld ook geen MotoGP uitzenden in Assen en F1 in Zandvoort bij de NOS zolang de toeslagenaffaire niet volledig is gecompenseerd.
Ik snap je punt wel, maar de Jumbo-reclame mbt het WK is gewoon geen goede om je best redelijke punt te maken. Hier hebben we te maken met mensenlevens, zeer recente slavernij en de héle discussie omtrent het WK draait nou juist specifiek om bouwvakkers. Dan ben je gewoon echt blind en doof als je hier blije en over het WK enthousiaste bouwvakkersreclame draait. Dat niemand, maar dan ook niemand, bij Jumbo dit zich leek te beseffen is echt stuitend. Yolo, wij hebben wel blije bouwvakkers en zijn ook nog eens mega blij met dit door slavenbouwvakkers gebouwde stadion voor dit WK, jippie jeej,quote:Op woensdag 2 november 2022 15:19 schreef DesertGlory het volgende:
[..]
Iets ''is'' zelden alleen maar het één of ander. Het is allemaal niet zwart/wit. Ik zeg niet dat het per definitie gevoelloos is, maar je zou een beredenering kunnen volgen o.b.w. je tot de conclusie komt dat het inderdaad gevoelloos is. Je kunt ook een andere beredenering volgen en zodoende tot een andere conclusie komen.
Mijn idee bij dit soort ophef is dat er veel mensen tussen zitten die bewust altijd voor de redenering kiezen (en deze ook zoeken) waarmee ze tot de meest negatieve conclusie komen. Niet eens zo zeer omdat hen de inhoud zo aangaat, maar omdat ze gewoon negatief willen zijn en kritiek willen spuien.
Zo blijf ik vinden dat de parrallel Qatar Bouwvakker - Nederland Bouwvakker, en dat het daarom een schande is, nogal een niveau basisschool beredenering is. Wat ik meer denk inderdaad van : Jumbo had het zichzelf zoveel makkelijker kunnen maken door gewoon eigen supermarktmedewerkers een polonaise te laten lopen met rapper Donnie en de Toppers. In plaats daarvan kozen ze voor bouwvakkers. Onhandig? Zeker. Iets om helemaal piswoest over te worden? Kan, maar hoeft niet. We hoeven niet altijd de route van enorme verontwaardiging te kiezen.
Ik vind dat geen probleem. Het is zijn show, geen NOS. Hij haalt mensen aan die ergens boos over zijn. Er was iemand die vond dat er een disclaimer moest zijn en Tim was het wel eens, luistert naar NOS-topman in een heel normaal interview en that's that. Het feit dat er een enorm publieke discussie is over het WK en Qatar toont overigens ook aan dat dit wel degelijk speelt in de maatschappij, of je het nou eens bent met hem of niet. Je kunt gewoon gaan kijken en er zelfs naar toevliegen en je oranje tenue aantrekken als je dat wilt. Ook Hofman verbiedt je dat niet.quote:Op woensdag 2 november 2022 15:27 schreef DesertGlory het volgende:
[..]
Het probleem van Tim Hofman over het algemeen is dat hij zijn eigen persoonlijke moreel verwart met de algemene maatschappelijke moreel. En als daar een discrepantie tussen zit, meent Hofman dat de maatschappelijke moreel richting zijn eigen persoonlijke moreel getrokken moet worden. Maar zo zit de wereld niet in elkaar.
Wat?quote:Op woensdag 2 november 2022 15:29 schreef Nober het volgende:
[..]
Waar houdt het op?
Bijvoorbeeld ook geen MotoGP uitzenden in Assen en F1 in Zandvoort bij de NOS zolang de toeslagenaffaire niet volledig is gecompenseerd.
Daar heb je wel een punt. Op zich doet Hofman ook wel prima dingen enzo.quote:Op woensdag 2 november 2022 15:43 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik vind dat geen probleem. Het is zijn show, geen NOS. Hij haalt mensen aan die ergens boos over zijn. Er was iemand die vond dat er een disclaimer moest zijn en Tim was het wel eens, luistert naar NOS-topman in een heel normaal interview en that's that. Het feit dat er een enorm publieke discussie is over het WK en Qatar toont overigens ook aan dat dit wel degelijk speelt in de maatschappij, of je het nou eens bent met hem of niet. Je kunt gewoon gaan kijken en er zelfs naar toe vliegen en je oranje tenue aantrekken als je dat wilt. Ook Hofman verbiedt je dat niet.
Dank.quote:
Dit heeft echt heel weinig te maken met Assen, etc. Trollpoging dus.quote:Op woensdag 2 november 2022 15:50 schreef Nober het volgende:
[..]
Dank.
Het WK gaat door, de politiek stuurt afgevaardigden, de publieke staatsimroep heeft de rechten willens en wetens gekocht en zendt het dus gewoon uit.
En wij doen weer even wat selectieve verontwaardiging in de aanloop en alles blijft zoals het was.
Kijk, het lijkt erop dat je dit nu aanpakt omdat je geirriteerd bent over hoe het nu gaat online, in de wereld, etc. Vanwege fophef en ophef, zwart-wit-denken etc. Dat snap ik heel goed en volgens mij zijn aardig wat mensen daar best klaar mee.quote:Op woensdag 2 november 2022 15:49 schreef DesertGlory het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt. Op zich doet Hofman ook wel prima dingen enzo.
Maar uiteindelijk gaan de kijkcijfers straks bepalen wat de publieke opinie is. Niet een filmpje van boos, niet dertig podcasts van NRC, NPO, geen kritisch artikel van de Groene Amsterdammer.
De kijkcijfers zullen denk ik wel iets lager zijn, alleen al gezien het tijdsverschil en de tijdstippen van de wedstrijden maar ook omdat het nu in de winter is en er veel minder grootschalige pleinen zullen vollopen.
Hoewel ik echt wel vind dat er aandacht moet zijn voor de misstanden vind ik het soms ook wel een beetje irritant dat er kennelijk helemaal niks positiefs mag zijn. En dat is niet alleen nu met Qatar, maar ook afgelopen zomer met het EK vrouwenvoetbal. Ging het bijna alleen maar over equal pay, gelijke rechten. Wat belangrijk is maar naast alle maatschappelijke discussie mag er ook best nog wel wat plaats zijn voor entertainment.
Alleen ik zie het alweer voor me : zijn er straks geen 9 maar 7 miljoen kijkers voor een Oranje wedstrijd zullen overal de krantenartikelen alweer opkomen : ''veel minder aandacht voor WK qatar''. Terwijl 7 miljoen kijkers natuurlijk nog steeds erg veel is en een bevestiging dat de algemene maatschappelijke tendens helemaal niet zo afkeurend is tegenover Qatar dan de berichtgeving wil doen geloven.
Maakt mij niks uit. Ik kijk op de Belg.quote:Op woensdag 2 november 2022 14:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zouden WE verontwaardigd zijn als de NOS niet zou uitzenden?
Die spencer moesten ze ook laten zien, want daar kan je nu voor sparen bij de Jumbo.quote:Op woensdag 2 november 2022 12:57 schreef StephanL het volgende:
Jammer. Woke Nederland heeft weer gewonnen. Al begrijp ik de link van bouwvakkers en een spencer niet helemaal
Je vergeet te zeggen dat dit verstuurd is vanaf je Macbook proquote:Op woensdag 2 november 2022 16:20 schreef superniger het volgende:
[..]
Maakt mij niks uit. Ik kijk op de Belg.
Ja die zijn fijn hè, drie kleine zakjes geraspte kaas aan elkaar.quote:Op woensdag 2 november 2022 13:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ga ook gewoon naar de supermarkt in de wijk die nabij is en fijne parkeerruimte heeft. Maar goed, dan heb ik wel vier keuzes (dat bedoel je neem ik aan) en dat zijn de AH, Aldi, Lidl en Jumbo. Waarvan ik de Aldi eigenlijk geen fijne winkel vind dus daar kom ik alleen voor twee specifieke producten. Maar het is niet dat ik door deze reclame ineens naar de Jumbo of juist naar de AH ga. Dat ligt toch vooral aan assortiment (Jumbo heeft van die kleine splitszakjes kaas die verspilling tegen gaan) en wat handig is op doorreis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |