Dit dus dit voelt toch iedereen aan dat het niet kan.quote:Op woensdag 2 november 2022 12:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
Jumbo heeft dus iemand in dienst die een opdracht gaf voor een reclame te bedenken die bewust stuitend en ongepast is.
Maar waarom dan?quote:Op woensdag 2 november 2022 13:35 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Dit slaat echt nergens op. Je trekt het zo in het extreme, dat noemen we ook wel een drogreden.
Zien omdat je het wil zien? Het gaat al maanden over de bouwvakkers bij het WK in Qatar, over de misstanden, mensenrechten en de duizenden omgekomen mensen die (verplicht) bouwen aan dat stadion. Misschien wil jij dát wel niet zien? Want je staat wel erg ver buiten de maatschappij als je niet begrijpt dat olijke bouwvakkers op steigers in WK-verband nogal verkeerd kan vallen.
Niet iedereen woont in Schubbekutteveen.quote:Op woensdag 2 november 2022 13:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Even een zijstraatje maar ik snap sowieso niet waarom supermarktketens adverteren op tv. Mensen gaan toch gewoon naar de dichtstbijzijnde supermarkt(en)? Wie gaat er nou speciaal ver rijden om naar een andere supermarkt te gaan omdat ze een reclame hebben gezien?
Nouja ik heb niet het idee dat Qatar een immens populaire vakantiebestemming is, maar na dit toernooi zal het wel verstommen ja. Het is natuurlijk allemaal niet lekker gegaan maar ook wel een ver-van-onze-bed show. Al zal er nog wel een tijdlang gerefereerd worden aan 'dat belachelijke winter-WK in die boevenstaat', als er nog eens teruggedacht wordt. Tenzij Nederland kampioen wordt wellicht.quote:Op woensdag 2 november 2022 13:38 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Alsof iemand er nog een zak omgeeft zodra het WK voorbij is. Dat hele Qatar=kut-gedoe is puur alleen voor het eigen gevoel: kijk mij eens om anderen geven als de rest dat ook doet. Dat soort stelletje hypocrieten gaat volgend jaar gewoon weer vakantie vieren in Qatar als ze de kans krijgen.
Op al je vragen is het antwoord heel simpel ja, en het is vooral simpel van jou dat je dat niet inziet. Waarom verschilt een Nederlands bouwvakker van een bouwvakker in het buitenland? Beide maken gebouwen....quote:Op woensdag 2 november 2022 13:36 schreef DesertGlory het volgende:
[..]
Maar waarom dan?
Is dat dan puur de parallel stadionbouwvakker - Nederlandse bouwvakker die je dan trekt? En daarom kan het dus niet? Omdat het allebei bouw/constructiewerkers zijn? Weliswaar in een heel ander land, onder heel andere omstandigheden en uberhaupt werkend aan heel andere projecten?
Ik vind dat echt nogal simpel.
Zodat je voor leuke dingen kan sparenquote:Op woensdag 2 november 2022 13:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Even een zijstraatje maar ik snap sowieso niet waarom supermarktketens adverteren op tv. Mensen gaan toch gewoon naar de dichtstbijzijnde supermarkt(en)? Wie gaat er nou speciaal ver rijden om naar een andere supermarkt te gaan omdat ze een reclame hebben gezien?
Daarom ook de mogelijkheid om ergens voor te sparen, zoals het giletje wat aan de actie van Jumbo vastzit/zat. Mensen hebben een bepaalde connectie met de Toppers in de reclame en maken dan (on)bewust de keuze om bij Jumbo hun boodschappen te gaan halen.quote:Op woensdag 2 november 2022 13:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik ga ook gewoon naar de supermarkt in de wijk die nabij is en fijne parkeerruimte heeft. Maar goed, dan heb ik wel vier keuzes (dat bedoel je neem ik aan) en dat zijn de AH, Aldi, Lidl en Jumbo. Waarvan ik de Aldi eigenlijk geen fijne winkel vind dus daar kom ik alleen voor twee specifieke producten. Maar het is niet dat ik door deze reclame ineens naar de Jumbo of juist naar de AH ga. Dat ligt toch vooral aan assortiment (Jumbo heeft van die kleine splitszakjes kaas die verspilling tegen gaan) en wat handig is op doorreis.quote:Op woensdag 2 november 2022 13:41 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Niet iedereen woont in Schubbekutteveen.
Ik zie natuurlijk de onhandigheid wel in. Het was verstandiger geweest om een ander scenario te gebruiken, vooral om elke schijn van [...] te voorkomen. Vooral omdat je weet dat in de hedendaagse maatschappij het gremium geldt ; als het ook maar even mogelijk is ergens over te zeiken, wordt dit door bepaalde groeperingen met beide handen aangegrepen.quote:Op woensdag 2 november 2022 13:42 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Op al je vragen ja, en het is vooral simpel van jou dat je dat niet inziet. Waarom verschilt een Nederlands bouwvakker van een bouwvakker in het buitenland? Beide maken gebouwen....
Jij gaat het WK dus niet volgen begrijp ik?quote:Op woensdag 2 november 2022 13:18 schreef Isdatzo het volgende:
Verder kan dat hele flop-WK maar het beste straal genegeerd worden. Moet je niet aan mee willen werken.
Ik vindt het vooral getuigen van een verschrikkelijke domheid bij iedereen die dit heeft bedacht en erbij betrokken was, je had letterlijk iedere andere groep werknemers kunnen gebruiken en het was geen probleem geweest, maar je pakt net de groep waar de kritiek op het WK in Qatar zich om centreert.quote:Op woensdag 2 november 2022 13:45 schreef DesertGlory het volgende:
[..]
Ik zie natuurlijk de onhandigheid wel in. Het was verstandiger geweest om een ander scenario te gebruiken, vooral om elke schijn van [...] te voorkomen.
Punt is wel dat er ook wel eens gekozen kan worden om niet altijd de benadering van achterdocht en woede te kiezen, maar dat je zoiets ook wel eens ter goeder trouw kunt benaderen.
Ik denk namelijk dat je - naast de benadering van dat het allemaal erg de plank misslaat en gevoelloos is- ook de benadering kunt kiezen van dat deze bouwvakkers helemaal niets van doen hebben met de qatar-stadionbouw slaven. Behalve dat het beiden bouwlieden zijn. Je kunt dat als een heel dik lijntje zien, maar ook als een heel dun lijntje.
Ik zie nou niemand die zich hier verschrikkelijk druk om maakt. Op een normale manier aangeven dat het wat ongepast is staat niet gelijk aan hysteriequote:Op woensdag 2 november 2022 13:47 schreef HowardRoark het volgende:
Haha, het is natuurlijk wel een hele ondoordachte keuze qua reclame. Aan de andere kant, bijzonder ook weer hoe mensen zich hier verschrikkelijk druk om kunnen maken. Zo'n supermarkt zou gewoon moeten zeggen: dit is onze reclame, hier staan we achter en als je daar een probleem mee hebt, zoek het maar uit. Als bedrijven en organisaties veel sterker achter hun keuzes gaan staan dan wordt de macht van allerlei hysterische mensen op social media meteen stukken minder.
[..]
Jij gaat het WK dus niet volgen begrijp ik?
Ik doel inderdaad op dat veel mensen wel verschillende opties hebben om uit te kiezen in de buurt. Voor welke je kiest kan inderdaad van verschillende dingen als prijs, assortiment, aanbiedingen etc liggen. Dus doen alsof mensen puur op gemak voor de dichtsbijzijnde kiezen is niet zo en dat de rest van de alternatieven op dusdanige afstand reizen zit dat het niet de moeite waard is, is ook niet zo. Dan heb je zoals anderen zeiden nog de spaaracties waardoor mensen gelokt worden, kinderen zijn ook altijd een factor waar ouders gevoelig voor zijn zoals met alle voetbalplaatjes en dierenplaatjes.quote:Op woensdag 2 november 2022 13:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ga ook gewoon naar de supermarkt in de wijk die nabij is en fijne parkeerruimte heeft. Maar goed, dan heb ik wel vier keuzes (dat bedoel je neem ik aan) en dat zijn de AH, Aldi, Lidl en Jumbo. Waarvan ik de Aldi eigenlijk geen fijne winkel vind dus daar kom ik alleen voor twee specifieke producten. Maar het is niet dat ik door deze reclame ineens naar de Jumbo of juist naar de AH ga. Dat ligt toch vooral aan assortiment (Jumbo heeft van die kleine splitszakjes kaas die verspilling tegen gaan) en wat handig is op doorreis.
Inderdaad, ik snap de connectie verder ook helemaal niet tussen de BNers, het te sparen product en de bouwvakkers.quote:Op woensdag 2 november 2022 13:48 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik vindt het vooral getuigen van een verschrikkelijke domheid bij iedereen die dit heeft bedacht en erbij betrokken was, je had letterlijk iedere andere groep werknemers kunnen gebruiken en het was geen probleem geweest, maar je pakt net de groep waar de kritiek op het WK in Qatar zich om centreert.
Het is zo'n domheid dat ik ook gewoon moeite heb om er geen kwade trouw in te kunnen zien, dit is bedacht (voor veel geld waarschijnlijk) door een reclamebureau, dan ben je toch totaal ongeschikt voor je werk.
Twitter of niet, het is toch gewoon verschrikkelijk dom van een reclamebureau om een groep bouwvakkers te gebruiken, ik snap dat op Fok er een grote groep is die lekker recalcitrant altijd wilt doen en alles maar normaal wilt vinden en een soort anti-cancel cultuur hebben die eigenlijk net zo dom is als de cancelcultuur zelf, maar je snapt toch ook dat het een heel vage keuze is om bouwvakkers voor een WK-spotje te gebruiken. Dat zie je toch ook gewoon.quote:
Of ze hebben iemand in dienst op die plek die een autististische narcist is maar ik hoop voor jumbo dat ze iemand in dienst die dit doelbewust gedaan heeft.quote:Op woensdag 2 november 2022 13:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit dus dit voelt toch iedereen aan dat het niet kan.
Dit argument vind ik niet zo sterk.quote:
Dan nog is er geen enkele link tussen deze Nederlandse bouwvakkers die 's avonds gewoon een lekker bord boerenkool met rookworst en jus voorgeschoteld krijgen nadat ze de hele dag hebben gewerkt aan een stel vinexhuizen met zonnepanelen en warmtepompen en arbeidsmigranten in Qatar die in verzengende hitte en mensonterende omstandigheden hebben gewerkt aan voetbalstadions.quote:Op woensdag 2 november 2022 13:48 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik vindt het vooral getuigen van een verschrikkelijke domheid bij iedereen die dit heeft bedacht en erbij betrokken was, je had letterlijk iedere andere groep werknemers kunnen gebruiken en het was geen probleem geweest, maar je pakt net de groep waar de kritiek op het WK in Qatar zich om centreert.
Het is zo'n domheid dat ik ook gewoon moeite heb om er geen kwade trouw in te kunnen zien, dit is bedacht (voor veel geld waarschijnlijk) door een reclamebureau, dan ben je toch totaal ongeschikt voor je werk.
Alsof elke Nederlander alleen maar boerenkool met rookworst en jus eetquote:Op woensdag 2 november 2022 13:53 schreef DesertGlory het volgende:
[..]
Dan nog is er geen enkele link tussen deze Nederlandse bouwvakkers die 's avonds gewoon een lekker bord boerenkool met rookworst en jus voorgeschoteld krijgen nadat ze de hele dag hebben gewerkt aan een stel vinexhuizen met zonnepanelen en warmtepompen en arbeidsmigranten in Qatar die in verzengende hitte en mensonterende omstandigheden hebben gewerkt aan voetbalstadions.
Ja, het zijn allebei bouwvakkers, maar in een hele andere setting.
Als je jouw redenering gebruikt zouden Nederlandse bouwvakkers ook moeten protesteren tegen de embarmelijke omstandigheden van hun collega's in Qatar, want kennelijk is er een intrinsieke link enkel gebaseerd op het feit dat ze beiden bouwvakker zijn.
Er is genoeg te doen hoorquote:Op woensdag 2 november 2022 13:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zo, kunnen we straks met een gerust hart naar het WK kijken, en bezoeken, want dit spotje is in ieder geval van de buis.
Voelt allemaal als 'we kunnen niks doen dus dan maar op dit spotje afgeven'
Das waar. Hopelijk besluiten zenders het WK niet uit te zenden.quote:
1) Waar zie jij die hysterische mensen?quote:Op woensdag 2 november 2022 13:47 schreef HowardRoark het volgende:
Haha, het is natuurlijk wel een hele ondoordachte keuze qua reclame. Aan de andere kant, bijzonder ook weer hoe mensen zich hier verschrikkelijk druk om kunnen maken. Zo'n supermarkt zou gewoon moeten zeggen: dit is onze reclame, hier staan we achter en als je daar een probleem mee hebt, zoek het maar uit. Als bedrijven en organisaties veel sterker achter hun keuzes gaan staan dan wordt de macht van allerlei hysterische mensen op social media meteen stukken minder.
Goed begrepen.quote:[..]
Jij gaat het WK dus niet volgen begrijp ik?
Ja dat kan, zelf kan je besluiten om niet te kijken.quote:Op woensdag 2 november 2022 13:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Das waar. Hopelijk besluiten zenders het WK niet uit te zenden.
Denk niet dat Qatar er wakker van ligt als ik niet ga kijken.quote:Op woensdag 2 november 2022 13:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ja dat kan, zelf kan je besluiten om niet te kijken.
Maar ze hoeven er toch niet wakker van te liggen?quote:Op woensdag 2 november 2022 14:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Denk niet dat Qatar er wakker van ligt als ik niet ga kijken.
Denk dat ze er wel wakker van liggen ze hier dik verlies op maken omdat landen besluiten niet uit te zenden of als sponsoren zich terugtrekken. Hoewel alle contracten al getekend zijn waarschijnlijk.
Tja.. aandacht is aandacht.quote:Op woensdag 2 november 2022 13:03 schreef Remco2021 het volgende:
Jumbo maakt wel vaker foutjes merk ik op. Maar die nieuwe reclame van Hornbach vind ik ook zo gek en raar. Rrrrrrrrrrrrrrr
Waarom dan dit spotje van de buis halen? Voor wie is dat bedoeld? Voor de doden die zijn gevallen bij het bouwen van de stadions?quote:Op woensdag 2 november 2022 14:02 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Maar ze hoeven er toch niet wakker van te liggen?
Ik heb hem vanochtend alweer een paar keer gezien, hij is dus nog helemaal niet van de buis.quote:Op woensdag 2 november 2022 13:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zo, kunnen we straks met een gerust hart naar het WK kijken, en bezoeken, want dit spotje is in ieder geval van de buis.
Voelt allemaal als 'we kunnen niks doen dus dan maar op dit spotje afgeven'
Dat pushbericht kwam dan ook rond 13u.quote:Op woensdag 2 november 2022 14:04 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik heb hem vanochtend alweer een paar keer gezien, hij is dus nog helemaal niet van de buis.
Vraag jij Frits of ie stopt met het WK kijken?quote:Op woensdag 2 november 2022 14:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Waarom dan dit spotje van de buis halen? Voor wie is dat bedoeld? Voor de doden die zijn gevallen bij het bouwen van de stadions?
Dan kan je beter alle banden verbreken en niet gaan/kijken. Denk dat als de doden konden praten ze liever dat hadden dan dat we een spotje van de buis halen omdat het ongepast aanvoelt lol.
Omdat het ongepast is. Voor nederlanders. Nee.quote:Op woensdag 2 november 2022 14:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Waarom dan dit spotje van de buis halen? Voor wie is dat bedoeld? Voor de doden die zijn gevallen bij het bouwen van de stadions?
Dan kan je beter alle banden verbreken en niet gaan/kijken. Denk dat als de doden konden praten ze liever dat hadden dan dat we een spotje van de buis halen omdat het ongepast aanvoelt lol.
Waarom wordt dit spotje stopgezet, maar niet het uitzenden van het WK zelf?quote:Op woensdag 2 november 2022 14:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Omdat het ongepast is. Voor nederlanders. Nee.
Dat schreef ik toch.
De doden praten niet dus dat is niet relevant.
Omdat de Jumbo de uitzendrechten niet heeft.quote:Op woensdag 2 november 2022 14:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Waarom wordt dit spotje stopgezet, maar niet het uitzenden van het WK zelf?
Dat snap ik, maar Jumbo stopt dit omdat 'wij' het niet passend vinden. Maar het WK zelf vinden we blijkbaar wel okee.quote:Op woensdag 2 november 2022 14:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Omdat de Jumbo de uitzendrechten niet heeft.
Je kunt m.i. prima een onderscheid maken tussen de organisatie / cultuur achter een evenement of fenomeen en het evenement en fenomeen zelf.quote:Op woensdag 2 november 2022 14:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar Jumbo stopt dit omdat 'wij' het niet passend vinden. Maar het WK zelf vinden we blijkbaar wel okee.
Dat is gewoon je kop in het zand steken dan. Oh kijk iets doet ons denken aan de doden die daar gevallen zijn! Snel weghalen. je wilt er natuurlijk niet aan denken als je straks voetbal zit te kijken.
zullen genoeg mensen zijn die het wel door hadden. Ook de acteurs die ingehuurd zijn om bouwvakers te spelen hadden het vast door. Maar er zijn vrij weinig personen die echt wat te zeggen hebben over het eindresultaat. En bij een groot bedrijf als dat ga je echt niet ff naar de hoogste baas toe om te vertellen dat dit wel vreemd is.quote:Op woensdag 2 november 2022 14:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Tja.. aandacht is aandacht.
Je maakt mij niet wijs dat er op de hele Marketing Communicatie afdeling van de Jumbo niemand was die de link gelegd heeft tussen bouwvakkers en Qatar.
Nog hoger over is uberhaupt het fenomeen om 6 tot 12 stadions te bouwen voor een fucking WK voetbal dat 4 weken duurt (waarvan meestal alleen de eerste 2 weken mondiale aandacht krijgen omdat daarna de meeste landen alweer naar huis zijn) al te bizar voor woorden. In Zuid Afrika zijn de meeste stadions uit 2010 alweer halve ruiines geworden.quote:Op woensdag 2 november 2022 14:16 schreef Isdatzo het volgende:
Het gaat natuurlijk al fout bij de corrupte FIFA die zich laat verleiden omkopen tot het organiseren van een WK in een regelrechte schurkenstaat waar 1) ze niks met voetbal hebben, 2) niet eens gras groeit, 3) het 12 maanden per jaar te warm is om te voetballen en 4) mensenrechten iets zijn om je kont mee af te vegen.
Met hun """fair play""".
Mooi excuus wel, net zoals Rutte en prins Pils die ernaartoe gaan om invloed uit te oefenen op het regime.quote:Op woensdag 2 november 2022 14:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
En waarom de NOS het wél uitzendt:
Welke journalistieke taak heeft de NOS rond de Spelen van Peking en het WK in Qatar?
De NOS heeft de wettelijke taak Nederland te informeren over nieuws, sport en (internationale) evenementen waar dan ook ter wereld. Ook van grote sportevenementen als de Olympische Spelen in Peking en het WK in Qatar. Wij zijn journalisten. We worden geacht de gebeurtenissen in de wereld te laten zien zoals ze zijn en deze van duiding en achtergronden te voorzien. We kunnen ons werk alleen goed en onafhankelijk doen, door geen politiek of maatschappelijk standpunt in te nemen.
De NOS volgt sinds de aankondiging van de Olympische Spelen in Peking en die van het WK in Qatar, de situatie in die landen op de voet. Juist de NOS – met een aparte sport- en nieuwsredactie – heeft voor, tijdens en na een groot sportevenement belangstelling voor wat er zich binnen- en buiten de lijnen van het speelveld afpeelt.
Bron: NOS FAQ
Is ook nooit iets meer dan een gelegenheidsargument geweest hoor. Was een tijd terug in Brazilië en daar zag je nog de resultaten van het WK: gigantische muren langs de wegen waar de spelers/pers/etc over verplaatst werden om de ellende aan het zicht van de buitenwereld te onttrekken. Ja goeie kennismaking met het land hoor jongensquote:Op woensdag 2 november 2022 14:19 schreef DesertGlory het volgende:
Bovendien denk ik dat het hele concept van ''de wereld kennis laten maken met een land'' door het organiseren van een groot sporttoernooi een beetje achterhaald is.
Sommige steden zijn erdoor gaan florisseren (Barcelona bijvoorbeeld). Al waren dat de OS.quote:Op woensdag 2 november 2022 14:21 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Is ook nooit iets meer dan een gelegenheidsargument geweest hoor. Was een tijd terug in Brazilië en daar zag je nog de resultaten van het WK: gigantische muren langs de wegen waar de spelers/pers/etc over verplaatst werden om de ellende aan het zicht van de buitenwereld te onttrekken. Ja goeie kennismaking met het land hoor jongens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |