abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206613797
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 14:09 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Eerst maar een schijf 1A betalen van Eygelshoven, Berghofstraat .
daar zit ik niet in maar ik kan me de discussie nog herinneren dat hogere schijven eerder afgelost werden, is daar inmiddels al duidelijkheid over?
pi_206613818
quote:
4s.gif Op dinsdag 8 november 2022 15:19 schreef KrekelJapie het volgende:
Linkje kleine lening Viskraam
https://www.collincrowdfu(...)e0097873068b38e360a3
2e hypotheek, 2e in rang
“Het Viscentrum” Peter de Graaf en Zoon (2)Op dit moment hebben zij een bestaande financiering via Collin Crowdfund. Deze wordt conform terugbetaalschema afgelost met een openstaand saldo van ¤ 108.928,67 op 3-11-2022.

Kan iemand zeggen dat deze terugbetaling al heeft plaats gevonden vorige week (?)
pi_206613823
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 14:34 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
daar zit ik niet in maar ik kan me de discussie nog herinneren dat hogere schijven eerder afgelost werden, is daar inmiddels al duidelijkheid over?
Nee. Krijg ondank herhaalde verzoeken geen antwoord.
  woensdag 9 november 2022 @ 14:48:01 #179
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_206613935
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 14:37 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
“Het Viscentrum” Peter de Graaf en Zoon (2)Op dit moment hebben zij een bestaande financiering via Collin Crowdfund. Deze wordt conform terugbetaalschema afgelost met een openstaand saldo van ¤ 108.928,67 op 3-11-2022.

Kan iemand zeggen dat deze terugbetaling al heeft plaats gevonden vorige week (?)
Als je bedoelt te vragen of ze hun maandelijkse verplichting zijn nagekomen: ja, dat hebben ze. Dat was al voor de 23e keer van de 84 termijnen.
Als je bedoelt of de totale schuld is afgelost: dat beweert Collin niet. Er staat alleen maar dat er na de laatste betaling van 3 november al ruim 41K afgelost is en dat er nu dus nog bijna 109K uit staat.
pi_206614051
[quote]0s.gif Op woensdag 9 november 2022 00:07 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ja maar ook de Kraanpoort gaat het wellicht niet halen en dat is er - in mijn beleving - toch echt eentje volgens het boekje.Ik ga niet alle argumenten nog een keer noemen maar ik snap er niets van dat hij niet volloopt. Zo'n astronomisch bedrag is het nu ook weer niet.
[/quote
Ik vind de rente voor zakelijk vastgoed tot 100% van de waarde en sector en leeftijd lener minimaal 0,5% te laag.
Zeker niet risicoloos.
pi_206614344
[quote]0s.gif Op woensdag 9 november 2022 14:59 schreef crowder07 het volgende:
quote:
[ afbeelding ] Op woensdag 9 november 2022 00:07 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ja maar ook de Kraanpoort gaat het wellicht niet halen en dat is er - in mijn beleving - toch echt eentje volgens het boekje.Ik ga niet alle argumenten nog een keer noemen maar ik snap er niets van dat hij niet volloopt. Zo'n astronomisch bedrag is het nu ook weer niet.
[/quote
Ik vind de rente voor zakelijk vastgoed tot 100% van de waarde en sector en leeftijd lener minimaal 0,5% te laag.
Zeker niet risicoloos.
Ben je met 52 jaar al afgeschreven :X
pi_206614632
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 15:35 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ben je met 52 jaar al afgeschreven :X
Risico arbeidsongeschiktheid is dan al groter, maar dat vind ik van de drie genoemde punten het minst belangrijke. In mijn portefeuille crowdfunding zijn er verschillende defaults in die categorie die arbeids-ongeschikt zijn en geen verzekering hadden en als men het niet noemt is dat bij deze ook niet het geval.
pi_206614687
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2022 10:46 schreef KrekelJapie het volgende:
Projecten Den Bosch op Sig gaan mogelijk niet door
[..]

opmerkelijk want ze zijn toch volgekomen
pi_206614814
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 14:48 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]
Als je bedoelt te vragen of ze hun maandelijkse verplichting zijn nagekomen: ja, dat hebben ze. Dat was al voor de 23e keer van de 84 termijnen.
Als je bedoelt of de totale schuld is afgelost: dat beweert Collin niet. Er staat alleen maar dat er na de laatste betaling van 3 november al ruim 41K afgelost is en dat er nu dus nog bijna 109K uit staat.
Aha, dat had ik niet begrepen uit de kriptische tekst. Bedankt.
pi_206614843
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 14:37 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Nee. Krijg ondank herhaalde verzoeken geen antwoord.
Heb het nu maar aan de ondernemer (Roel C) zelf gevaagd. Die zegt de rente keurig op tijd te hebben betaald en neemt contact met SIG op.
Zeer slordig van SIG (als dat het geval is), en bovendien niet gepast dat er geen antwoord wordt gegeven.
Ze waren zo op de goede weg het afgelopen jaar.....
pi_206614986
[quote]0s.gif Op woensdag 9 november 2022 14:59 schreef crowder07 het volgende:
quote:
[ afbeelding ] Op woensdag 9 november 2022 00:07 schreef obligataire het volgende:
[..]
[/quote
Zeker niet risicoloos.
LTV is aan de hoge kant, is inderdaad het zwakste puntje in deze pitch. Echter met een ondernemer die de zaak al ruim 20 jaar drijft en die de financiering kan betalen vanuit de bespaarde huurlasten, verwacht ik niet heel gauw dat het tot uitwinning zal komen (zacht gezegd) dus laat ik het niet zwaar wegen. Een half procentje rente laat ik evenmin doorslaggevend zijn als ik er voor het overige wel een goed gevoel bij heb. Wie het onderste uit de kan wil :)

Wat leeftijd en AOV betreft, er komen voldoende projecten voorbij met nog oudere ondernemers en helaas wordt bijna nooit vermeld of ze een AOV hebben. Overigens zijn die dingen peperduur en heb ik misschien nog wel liever dat ze dat geld besteden aan rente/aflossing aan ons :)
Een ondernemer van 52 heeft nog 20 jaar te gaan schat ik zo, en het voordeel van die leeftijd is ook een stuk ervaring en levenswijsheid. Liever 52 dan een knul van 20 als ik eerlijk moet zijn.
Pecunia non olet
pi_206615070
Sluit me aan bij bovenstaande 'spreker" , bovendien is het ook een soort "familiebedrijf" dat al 20 jaar loopt, waar men zaken zoals bijv. ziekte over het algemeen opvangt. De toko zal ze geen miljonair maken, maar ik denk dat ze er goed van (kunnen) leven. Kraanpoort meegenomen.

[ Bericht 19% gewijzigd door peterc op 09-11-2022 18:45:32 ]
pi_206615720
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 16:19 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
opmerkelijk want ze zijn toch volgekomen
Maar misschien heeft geldnemer ergens goedkoper geld gevonden of gaat de hele deal niet door omdat de transformatie te duur wordt of nog iets heel anders?
pi_206616194
Infinity op collin van 7 naar 8%.
pi_206616607
A4F/Sch**lich*ing Sc***oenen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Man man man, drie weken dicht gaan zogenaamd wegens corona terwijl de toko toch al op omvallen staat :r
Pecunia non olet
pi_206617527
WVJG/Frittella staat open en is al voor (edit) 94% volgeschreven.

[ Bericht 8% gewijzigd door obligataire op 09-11-2022 20:54:21 ]
Pecunia non olet
  woensdag 9 november 2022 @ 21:21:58 #192
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_206618469
Het is behoorlijk stil vanaf de zijde van "beste crowdfunding platform 2022" aangaande de Corbelo leningen. :N
Op 7 september verstuurden ze een bericht dat er binnen 4-8 weken 14 Corbelo leningen terugbetaald zouden worden. Daar zitten er 2 bij waarin ik zelf ook zit. Maar niks vernomen. Het zou natuurlijk kunnen dat ik nou nét in 2 projecten zit die nog even wat meer geduld nodig hebben, maar ik vrees dat het met de andere 12 niet heel veel beter zal gaan. Maar hopelijk ben ik te zwartgallig en zijn al die andere projecten inmiddels al netjes afgelost....
pi_206619304
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 21:21 schreef InVestEerder het volgende:
Het is behoorlijk stil vanaf de zijde van "beste crowdfunding platform 2022" aangaande de Corbelo leningen. :N
Op 7 september verstuurden ze een bericht dat er binnen 4-8 weken 14 Corbelo leningen terugbetaald zouden worden. Daar zitten er 2 bij waarin ik zelf ook zit. Maar niks vernomen. Het zou natuurlijk kunnen dat ik nou nét in 2 projecten zit die nog even wat meer geduld nodig hebben, maar ik vrees dat het met de andere 12 niet heel veel beter zal gaan. Maar hopelijk ben ik te zwartgallig en zijn al die andere projecten inmiddels al netjes afgelost....
Ik heb er 4 die ofwel in oktober-november, ofwel in november zouden worden afgelost.
Ook hier een oorverdovende stilte. Maar het kan nog. In theorie dan.
Pecunia non olet
pi_206622224
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 21:21 schreef InVestEerder het volgende:
Wat was er (volgens mij) toegezegd en wat gaat er verder mis:
- Betaling alle Corbelo rente t/m 1-7 , daarna full bullet: niet nagekomen en ook nooit meer actief over geïnfomeerd.
- Transactiekosten zouden niet berekend worden over de maanden dat er geen aflossing is: Tot op heden staan die kosten wel gewoon in het overzicht.
- In dashboard zouden Corbelo leningen worden aangepast naar full bullet: lening stond eerst af te lossen in juni, later is dat verzet naar september, daarna nooit meer bijgewerkt en inmiddels is het november en blijft het heel stil.
- Q&A sessies zouden allemaal gedeeld worden: laatste sessie wordt na herhaald verzoek (op last van directie?) niet gedeeld.
- Totale communicatie stilte, ook geen maandelijkse samenvatting/update meer wat de (verwachte) status is, mogelijk is dat op juridisch advies zijn, want alles wat je beloofd moet je ook nakomen en je bent verantwoordelijk voor de gecommuniceerde info.
- De platform software lijkt zo nu en dan onbetrouwbaar (en dan heb ik het niet over de userinterface, dat is smaak): een afgelost project staat nog nog steeds actief (uit totaal is deze wel verdwenen), datums in een aflosschema zijn verdwenen en worden vervangen door volgnummers, in een afslosschema staat een specifieke betaling als niet uitgevoerd terwijl de daaropvolgende als wel uitgevoerd staat en in werkelijkheid beiden zijn uitgevoerd. (en ja, ik weet dat de info 1x per 24 uur wordt bijgewerkt, daar hoor je me niet over). Ik ga het niet meer doorgeven zodat ze het steeds reactief kunnen corrigeren, ik hoop dat ze zelf ook wel eens interne controles doen waaruit deze mismatches blijken.

Al met al komt het bij mij steeds zorgwekkender over, bij andere platform is het ook niet altijd perfect maar daar wordt het (is mijn ervaring) wel gecorrigeerd, hier lijkt het wel of het boven hun hoofd aan het groeien is en ze het allemaal niet meer onder controle lijken te hebben, ook al handelen ze met de beste bedoelingen. Zoals ik al eerder schreef, in de financiele wereld zijn de beste bedoeling helaas niet genoeg, het moet gewoon goed en betrouwbaar zijn.
pi_206622384
Laatste update die ik heb gekregen van max omtrent de Cor*elo leningen was in oktober:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206622433
Tevens heb ik bij MAX, gisteren van de Lebendauer group, project Karben 1, de 6e betaling wel ontvangen, maar de 5e betaling van 6 oktober staat nog steeds open.
pi_206622627
quote:
6s.gif Op donderdag 10 november 2022 10:40 schreef iprhba0 het volgende:
Laatste update die ik heb gekregen van max omtrent de Cor*elo leningen was in oktober:

SPOILER
deze kende ik niet, dank
pi_206622754
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2022 10:45 schreef quepos het volgende:
Tevens heb ik bij MAX, gisteren van de Lebendauer group, project Karben 1, de 6e betaling wel ontvangen, maar de 5e betaling van 6 oktober staat nog steeds open.
dat heb ik ook wel eens gezien, weet niet meer precies welke dat was. Verder staan bij aankomende betalingen een paar achterstanden in rood, andere in zwart, onduidelijk wat het onderscheid is. Het wordt tijd voor een compleet actueel overzicht
pi_206622806
ontving zojuist van SiG (weer) mail over renteverhoging Bergweg (open 11.00 u vandaag)
pi_206622867
Nieuwe oude op samen in geld.https://investeren.sameni(...)261a-en-b-aanvulling De of een investeerder (who knows) hebben veel vertrouwen in Ilyas Sari. De 6e schijf van 8.5% zat zeer snel vol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')