daar zit ik niet in maar ik kan me de discussie nog herinneren dat hogere schijven eerder afgelost werden, is daar inmiddels al duidelijkheid over?quote:Op woensdag 9 november 2022 14:09 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Eerst maar een schijf 1A betalen van Eygelshoven, Berghofstraat .
“Het Viscentrum” Peter de Graaf en Zoon (2)Op dit moment hebben zij een bestaande financiering via Collin Crowdfund. Deze wordt conform terugbetaalschema afgelost met een openstaand saldo van ¤ 108.928,67 op 3-11-2022.quote:Op dinsdag 8 november 2022 15:19 schreef KrekelJapie het volgende:
Linkje kleine lening Viskraam
https://www.collincrowdfu(...)e0097873068b38e360a3
2e hypotheek, 2e in rang
Nee. Krijg ondank herhaalde verzoeken geen antwoord.quote:Op woensdag 9 november 2022 14:34 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
daar zit ik niet in maar ik kan me de discussie nog herinneren dat hogere schijven eerder afgelost werden, is daar inmiddels al duidelijkheid over?
Als je bedoelt te vragen of ze hun maandelijkse verplichting zijn nagekomen: ja, dat hebben ze. Dat was al voor de 23e keer van de 84 termijnen.quote:Op woensdag 9 november 2022 14:37 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
“Het Viscentrum” Peter de Graaf en Zoon (2)Op dit moment hebben zij een bestaande financiering via Collin Crowdfund. Deze wordt conform terugbetaalschema afgelost met een openstaand saldo van ¤ 108.928,67 op 3-11-2022.
Kan iemand zeggen dat deze terugbetaling al heeft plaats gevonden vorige week (?)
Op woensdag 9 november 2022 00:07 schreef obligataire het volgende:
Op woensdag 9 november 2022 14:59 schreef crowder07 het volgende:Ben je met 52 jaar al afgeschrevenquote:[ afbeelding ] Op woensdag 9 november 2022 00:07 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ja maar ook de Kraanpoort gaat het wellicht niet halen en dat is er - in mijn beleving - toch echt eentje volgens het boekje.Ik ga niet alle argumenten nog een keer noemen maar ik snap er niets van dat hij niet volloopt. Zo'n astronomisch bedrag is het nu ook weer niet.
[/quote
Ik vind de rente voor zakelijk vastgoed tot 100% van de waarde en sector en leeftijd lener minimaal 0,5% te laag.
Zeker niet risicoloos.
Risico arbeidsongeschiktheid is dan al groter, maar dat vind ik van de drie genoemde punten het minst belangrijke. In mijn portefeuille crowdfunding zijn er verschillende defaults in die categorie die arbeids-ongeschikt zijn en geen verzekering hadden en als men het niet noemt is dat bij deze ook niet het geval.quote:Op woensdag 9 november 2022 15:35 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ben je met 52 jaar al afgeschreven
opmerkelijk want ze zijn toch volgekomenquote:Op woensdag 9 november 2022 10:46 schreef KrekelJapie het volgende:
Projecten Den Bosch op Sig gaan mogelijk niet door
[..]
Aha, dat had ik niet begrepen uit de kriptische tekst. Bedankt.quote:Op woensdag 9 november 2022 14:48 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Als je bedoelt te vragen of ze hun maandelijkse verplichting zijn nagekomen: ja, dat hebben ze. Dat was al voor de 23e keer van de 84 termijnen.
Als je bedoelt of de totale schuld is afgelost: dat beweert Collin niet. Er staat alleen maar dat er na de laatste betaling van 3 november al ruim 41K afgelost is en dat er nu dus nog bijna 109K uit staat.
Heb het nu maar aan de ondernemer (Roel C) zelf gevaagd. Die zegt de rente keurig op tijd te hebben betaald en neemt contact met SIG op.quote:Op woensdag 9 november 2022 14:37 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Nee. Krijg ondank herhaalde verzoeken geen antwoord.
Op woensdag 9 november 2022 14:59 schreef crowder07 het volgende:LTV is aan de hoge kant, is inderdaad het zwakste puntje in deze pitch. Echter met een ondernemer die de zaak al ruim 20 jaar drijft en die de financiering kan betalen vanuit de bespaarde huurlasten, verwacht ik niet heel gauw dat het tot uitwinning zal komen (zacht gezegd) dus laat ik het niet zwaar wegen. Een half procentje rente laat ik evenmin doorslaggevend zijn als ik er voor het overige wel een goed gevoel bij heb. Wie het onderste uit de kan wilquote:[ afbeelding ] Op woensdag 9 november 2022 00:07 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ja maar ook de Kraanpoort gaat het wellicht niet halen en dat is er - in mijn beleving - toch echt eentje volgens het boekje.Ik ga niet alle argumenten nog een keer noemen maar ik snap er niets van dat hij niet volloopt. Zo'n astronomisch bedrag is het nu ook weer niet.
[/quote
Ik vind de rente voor zakelijk vastgoed tot 100% van de waarde en sector en leeftijd lener minimaal 0,5% te laag.
Zeker niet risicoloos.
Maar misschien heeft geldnemer ergens goedkoper geld gevonden of gaat de hele deal niet door omdat de transformatie te duur wordt of nog iets heel anders?quote:Op woensdag 9 november 2022 16:19 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
opmerkelijk want ze zijn toch volgekomen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Man man man, drie weken dicht gaan zogenaamd wegens corona terwijl de toko toch al op omvallen staat
Pecunia non olet
Ik heb er 4 die ofwel in oktober-november, ofwel in november zouden worden afgelost.quote:Op woensdag 9 november 2022 21:21 schreef InVestEerder het volgende:
Het is behoorlijk stil vanaf de zijde van "beste crowdfunding platform 2022" aangaande de Corbelo leningen.![]()
Op 7 september verstuurden ze een bericht dat er binnen 4-8 weken 14 Corbelo leningen terugbetaald zouden worden. Daar zitten er 2 bij waarin ik zelf ook zit. Maar niks vernomen. Het zou natuurlijk kunnen dat ik nou nét in 2 projecten zit die nog even wat meer geduld nodig hebben, maar ik vrees dat het met de andere 12 niet heel veel beter zal gaan. Maar hopelijk ben ik te zwartgallig en zijn al die andere projecten inmiddels al netjes afgelost....
Wat was er (volgens mij) toegezegd en wat gaat er verder mis:quote:Op woensdag 9 november 2022 21:21 schreef InVestEerder het volgende:
Het is behoorlijk stil vanaf de zijde van "beste crowdfunding platform 2022" aangaande de Corbelo leningen.![]()
Op 7 september verstuurden ze een bericht dat er binnen 4-8 weken 14 Corbelo leningen terugbetaald zouden worden. Daar zitten er 2 bij waarin ik zelf ook zit. Maar niks vernomen. Het zou natuurlijk kunnen dat ik nou nét in 2 projecten zit die nog even wat meer geduld nodig hebben, maar ik vrees dat het met de andere 12 niet heel veel beter zal gaan. Maar hopelijk ben ik te zwartgallig en zijn al die andere projecten inmiddels al netjes afgelost....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 10 november 2022 10:40 schreef iprhba0 het volgende:
Laatste update die ik heb gekregen van max omtrent de Cor*elo leningen was in oktober:deze kende ik niet, dankSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat heb ik ook wel eens gezien, weet niet meer precies welke dat was. Verder staan bij aankomende betalingen een paar achterstanden in rood, andere in zwart, onduidelijk wat het onderscheid is. Het wordt tijd voor een compleet actueel overzichtquote:Op donderdag 10 november 2022 10:45 schreef quepos het volgende:
Tevens heb ik bij MAX, gisteren van de Lebendauer group, project Karben 1, de 6e betaling wel ontvangen, maar de 5e betaling van 6 oktober staat nog steeds open.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |