Dat weet je wel, maar iedereen is slim (Ciclon, jij niet).quote:Op woensdag 2 november 2022 08:44 schreef Ciclon het volgende:
Wat is er zo discriminerend aan HankyPanky Shanghai? Iemand die mij dat kan vertellen? (Hexagon, jij niet)
Ja of misschien moet je je wat aardiger gedragen, dat kan ook. Als jij kennelijk voortdurend uitgescholden wordt en anderen niet, dan wek je kennelijk nogal wat weerstand op.quote:Op woensdag 2 november 2022 08:43 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Dan moet je een keer uit je grot komen
Ik zeg helemaal niet dat ik voortdurend word uitgescholden, ik zeg dat ik de tel ben kwijt geraakt. Lezen !quote:Op woensdag 2 november 2022 08:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja of misschien moet je je wat aardiger gedragen, dat kan ook. Als jij kennelijk voortdurend uitgescholden wordt en anderen niet, dan wek je kennelijk nogal wat weerstand op.
En wij zeggen dat dat bijzonder (ongeloofwaardig) is. In welke setting gebeurt dat dan? Geef eens een paar voorbeelden uit de praktijkquote:Op woensdag 2 november 2022 08:47 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Ik zeg helemaal niet dat ik voortdurend word uitgescholden, ik zeg dat ik de tel ben kwijt geraakt. Lezen !
Overigens is er wel zeker sprake van racisme of discriminatie in ook andere culturen in Nederland en kan ik mij voorstellen dat mensen wel eens moe worden van mensen die denken dat alleen blanke mensen kunnen discrimineren of racist kunnen zijn. Dat komt een beetje overgewaaid uit de VS en merk het vooral in mijn Amerikaanse schoonfamilie, terwijl mijn vrouw best even over een aantal dingen heen moest stappen bij het hier komen wonen. Inmiddels heeft ze zelfs een keer zwarte Piet gespeeld (!). Nu hoeft niet gelijk iedereen zwarte Piet te spelen, maar het was haar eigen idee, nadat ze in het begin fel tegen was, begrijpelijkerwijs.quote:Op woensdag 2 november 2022 08:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja of misschien moet je je wat aardiger gedragen, dat kan ook. Als jij kennelijk voortdurend uitgescholden wordt en anderen niet, dan wek je kennelijk nogal wat weerstand op.
Is er dan ook meervoudig wetenschappelijk bewijs van dat de aarde niet rond is?quote:Op woensdag 2 november 2022 07:22 schreef Seven. het volgende:
En het ontkennen van witte privilege is zo onderhand ook van dezelfde orde als ontkennen dat de aarde rond is.
Ja dat is een domme kutmening. Zeker ook omdat hiphop weer allerlei elementen heeft die totaal niet Afro-Amerikaans zijn. Maar daar wordt ook weinig naar geluisterd. Het is niet dat we een gebrek hebben aan blanke rappers en die worden niet massaal monddood gemaakt.quote:Op woensdag 2 november 2022 08:52 schreef Vis1980 het volgende:
Nogmaals, ik ben nog nooit onheus bejegend wegens mijn huidskleur, maar er zijn er wel die vinden dat jij bijvoorbeeld niet eens mag rappen, omdat blanken zogenaamd die muziekcultuur hebben gestolen. Ik kan mij voorstellen dat mensen dat wel een probleem vinden.
Sowieso, buiten het feit om dat er mensen last van hebben, is het natuurlijk erg vreemd om dit soort liedjes zogenaamd belangrijk te vinden en het te behouden, terwijl een andere tekst op diezelfde wijs net zo leuk gevonden gaat worden door de gene die het gaan zingen. Nogmaals, maak de tekst over de LHBTQI gemeenschap en men zal hun kind zelfs van school komen halen. 'LHBTQUHGYTFYUTFO++II++ss wordt gepromoot!!11!!'quote:Op woensdag 2 november 2022 08:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja dat is een domme kutmening. Zeker ook omdat hiphop weer allerlei elementen heeft die totaal niet Afro-Amerikaans zijn. Maar daar wordt ook weinig naar geluisterd. Het is niet dat we een gebrek hebben aan blanke rappers en die worden niet massaal monddood gemaakt.
En het is ook niet voor rekening voor degenen die last hebben van Hanky Panky Shanghai.
De meest succesvolle bevolkingsgroepen in de VS zijn niet blank. Onder die groepen bevindt zich onder meer de groep Nigerianen. Laten we het zo zeggen: dat huidskleur bepalend is voor je succes in de VS is aantoonbaar onjuist. En daarmee vervalt natuurlijk alle onderbouwing ten aanzien van blank privilege.quote:Op woensdag 2 november 2022 07:30 schreef HSG het volgende:
Witte privileges bestaan gewoon niet is gewoon bedacht door mensen die zelf niks hebben wat ze aantrekkelijk maakt voor een werkgever. Ik heb genoeg allochtonen gezien die wel makkelijk aan een baan komen.
En zelfs dat blijkt, in het tolerante Westen, niet waar te zijn.quote:Op woensdag 2 november 2022 08:34 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik kan mij vinden in dat het de privileges zijn van de dominante cultuur in een bepaald land of bepaalde regio.
Niemand geeft werkelijk een biet om dat liedje. Maar een vaste groep slachtofferrol-mensen vind het ineens heel erg belangrijk als een minderheidsgroep laat weten het niet meer leuk te vinden.quote:Op woensdag 2 november 2022 09:01 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Sowieso, buiten het feit om dat er mensen last van hebben, is het natuurlijk erg vreemd om dit soort liedjes zogenaamd belangrijk te vinden en het te behouden, terwijl een andere tekst op diezelfde wijs net zo leuk gevonden gaat worden door de gene die het gaan zingen. Nogmaals, maak de tekst over de LHBTQI gemeenschap en men zal hun kind zelfs van school komen halen.
En vind je dat wenselijk in jouw land? Wat een domme vergelijking.quote:Op woensdag 2 november 2022 09:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En zelfs dat blijkt, in het tolerante Westen, niet waar te zijn.
Wat dat betreft wordt er veel meer gediscrimineerd buiten het Westen. Probeer maar eens in Iran een katholieke kerk te stichten. Ok, misschien goed ter bescherming van kleine jongetjes dat ze daar van in de stress schieten, maar toch... dat is niet de reden.
Iran lijkt me nou niet de ideale benchmark voor het beleid in je eigen land.quote:Op woensdag 2 november 2022 09:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En zelfs dat blijkt, in het tolerante Westen, niet waar te zijn.
Wat dat betreft wordt er veel meer gediscrimineerd buiten het Westen. Probeer maar eens in Iran een katholieke kerk te stichten. Ok, misschien goed ter bescherming van kleine jongetjes dat ze daar van in de stress schieten, maar toch... dat is niet de reden.
quote:Op woensdag 2 november 2022 08:40 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Echt he. Je zou eens liedjes aan kinderen moeten leren over LHBTI... Dan maken teksten op liedjes ineens heel veel uit bij precies die mensen die nu net doen alsof het belangrijk is dat je kwetsende liedjes aan kinderen moet leren.
Ik probeer me iets voor te stellen.quote:Op woensdag 2 november 2022 06:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oh heb je er voorbeelden van dat Nederlandse kinderen in China/Japan belachelijk worden gemaakt met een onnozel verjaardagsliedje?
Ja, ga daar lekker over fiepen zodat je de echte boodschap kan negeren: er is nauwelijks discriminatie in de Westerse wereld.quote:Op woensdag 2 november 2022 09:05 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En vind je dat wenselijk in jouw land? Wat een domme vergelijking.
Het is er gewoon en dat zal ook niet veranderden. Dit speelt al sinds mensenheugenis en het zal ook zo blijven. Mensen van een bepaalde cultuur trekken elkaar aan. Dat zie je in Afrika, China, Midden-Oosten en op meer plekken in de wereld. Waar het vooral fout gaat is dat mensen maar naar een specifieke groep wijzen en doen alsof zij als enige die fout zijn of doen alsof het alleen maar bij die ene groep speelt.quote:Op woensdag 2 november 2022 08:34 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik kan mij vinden in dat het de privileges zijn van de dominante cultuur in een bepaald land of bepaalde regio. Dat het in andere landen ook bestaat, wil niet zeggen dat we het dan hier ook maar prima moeten vinden. In andere landen snijden ze ook clitorissen af, hier ook maar doen?
En ik maar denken dat je intelligent genoeg bent om het punt te kunnen snappen.quote:Op woensdag 2 november 2022 09:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Iran lijkt me nou niet de ideale benchmark voor het beleid in je eigen land.
Eens met 'waar je aanstoot aan kunt nemen. Soms terecht, soms onterecht', maar we hebben het dan over een eigenschap van een volwassen iemand. Het gaat hier om kinderen, niet om volwassenen. Er wordt een liedje geschrapt, omdat bepaalde leerlingen daar last van hebben, dat lijkt mij gewoon een prima streven. Ik snap werkelijk de drang niet dat we dit soort liedjes koste wat het kost aan onze kinderen moeten leren. Ja, zingen op een simpel wijsje vinden alle kinderen leuk, maar waarom dat met van die spleetogen moet...quote:Op woensdag 2 november 2022 09:12 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik probeer me iets voor te stellen.
En dan stel ik me voor dat ik tegen mn zoontje zeg dat ie zich niet zo moet aanstellen. Dat dit een onschuldig kinderliedje is, wat niets met "belachelijk maken" te maken heeft. Dat het onschuldig en grappig bedoeld is, dat ie er om kan lachen en als ie het zelf niet grappig vind dat ie dan gewoon z'n schouders op kan halen.
Dat er altijd wel dingen zijn waar je aanstoot van kunt waarnemen. Soms terecht, meestal onterecht.
Het heet opvoeden met een gezond verstand.
Want als je hier in mee gaat, dan kweek je nog meer een generatie die om het minste of geringste ONTERECHT dingen aan gaat nemen voor "bewust" "kwetsen" of waarlijk discriminatie.
Al is het daar nu al wel misschien te laat voor. Getuige die idiote cursus, en de manier hoe jij en anderen hier in mee gaan.
Nee? Je gaat dan niet lopen huilen dat dat komt om je huidskleur? Gohquote:Op woensdag 2 november 2022 09:17 schreef HSG het volgende:
[..]
Het is er gewoon en dat zal ook niet veranderden. Dit speelt al sinds mensenheugenis en het zal ook zo blijven. Mensen van een bepaalde cultuur trekken elkaar aan. Dat zie je in Afrika, China, Midden-Oosten en op meer plekken in de wereld. Waar het vooral fout gaat is dat mensen maar naar een specifieke groep wijzen en doen alsof zij als enige die fout zijn of doen alsof het alleen maar bij die ene groep speelt.
Ik hoor mensen roepen als zij voor een baan zijn afgewezen dat er witte privileges spelen en dat het door hun huidkleur komt. Zelf ben ik ook vaak genoeg voor een baan afgewezen maar dan ga ik niet in een hoekje lopen huilen maar dan ga ik kijken wat ik aan mijzelf kan verbeteren om mijn kansen te vergroten.
Daar heb ik mij al over uitgesproken, lees hierboven maar terug.. Bewustwording creëren bij kinderen over de uitwerking van bepaald opmerkingen of teksten, jeetje wat erg. 'nauwelijks discriminatie in de Westerse wereld' is natuurlijk kolder, je komt net zelf nog met voorbeelden van mensen die zich discriminerend tegen blanken uitlaten. En nu ineens bestaat het nauwelijks. Yeah, right...quote:Op woensdag 2 november 2022 09:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, ga daar lekker over fiepen zodat je de echte boodschap kan negeren: er is nauwelijks discriminatie in de Westerse wereld.
En toch zijn er mensen die vol blijven houden dat juist de Westerse mensen in en in racistisch zijn.
Prima, maar er is toch niets mis met het creëren van bewustwording op dit gebied bij kinderen? Stelen zal ook altijd gebeuren in welk land dan ook, maar toch leer je je kinderen om niet te gaan stelen.quote:Op woensdag 2 november 2022 09:17 schreef HSG het volgende:
[..]
Het is er gewoon en dat zal ook niet veranderden. Dit speelt al sinds mensenheugenis en het zal ook zo blijven. Mensen van een bepaalde cultuur trekken elkaar aan. Dat zie je in Afrika, China, Midden-Oosten en op meer plekken in de wereld. Waar het vooral fout gaat is dat mensen maar naar een specifieke groep wijzen en doen alsof zij als enige die fout zijn of doen alsof het alleen maar bij die ene groep speelt.
Ik hoor mensen roepen als zij voor een baan zijn afgewezen dat er witte privileges spelen en dat het door hun huidkleur komt. Zelf ben ik ook vaak genoeg voor een baan afgewezen maar dan ga ik niet in een hoekje lopen huilen maar dan ga ik kijken wat ik aan mijzelf kan verbeteren om mijn kansen te vergroten.
Een van de manieren om blank privilege te onderbouwen is dat Zwarte amerikanen 88 cent verdienen per dollar voor blanke amerikanen.quote:Op woensdag 2 november 2022 09:17 schreef HSG het volgende:
[..]
Nouja spleetogen maken en dan aanstellerig onzin brabbelen om zo een Chinees na te doen is weinig anders dan een vorm van belachelijk maken, al hebben veel kinderen dat niet door. Dus ja ik kan me voorstellen dat Aziatische kinderen dat op den duur gewoon heel vervelend vinden als dat ook steeds weer herhaald wordt. Net als dat wanneer ik iedere dag jouw deurmat scheef kom leggen, je daar om den duur ook gewoon helemaal zat van bent.quote:Op woensdag 2 november 2022 09:12 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik probeer me iets voor te stellen.
En dan stel ik me voor dat ik tegen mn zoontje zeg dat ie zich niet zo moet aanstellen. Dat dit een onschuldig kinderliedje is, wat niets met "belachelijk maken" te maken heeft. Dat het onschuldig en grappig bedoeld is, dat ie er om kan lachen en als ie het zelf niet grappig vind dat ie dan gewoon z'n schouders op kan halen.
Dat er altijd wel dingen zijn waar je aanstoot van kunt waarnemen. Soms terecht, meestal onterecht.
Het heet opvoeden met een gezond verstand.
Want als je hier in mee gaat, dan kweek je nog meer een generatie die om het minste of geringste ONTERECHT dingen aan gaat nemen voor "bewust" "kwetsen" of waarlijk discriminatie.
Al is het daar nu al wel misschien te laat voor. Getuige die idiote cursus, en de manier hoe jij en anderen hier in mee gaan.
Omdat er helemaal geen punt is. Een achterlijk land als Iran is niet relevant voor hoe we in ons land met elkaar om moeten gaan. Dat moeten ze daar maar uitzoeken.quote:Op woensdag 2 november 2022 09:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En ik maar denken dat je intelligent genoeg bent om het punt te kunnen snappen.
Mijn schoonvader moest nog in een andere rij staan omdat hij een andere huidskleur had, en dat was op grote schaal. Zoiets krijg je niet zomaar effe 1,2,3 uit de samenleving. Zulke dingen hebben hele generaties nodig om weer te herstellen, terwijl er daarvoor ook geen succesverhalen zijn. Nu kan ik het wel allemaal gaan uitleggen wat de uitkomsten daarvan zijn, maar ik heb het idee dat het er bij jou toch niet ingaat. Ja, ik vind ook dat er mensen zijn die discrimineren tegen blanken en ik vind ook dat we niet alles helemaal aan banden moeten leggen. Maar ik heb nu het idee dat jij totaal je ogen sluit voor bepaalde problemen en dan gaan verwachten van de mensen die daar last van hebben dat ze het maar even opzij zetten, omdat jij zegt dat ze zich niet aan moeten stellen.quote:Op woensdag 2 november 2022 09:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een van de manieren om blank privilege te onderbouwen is dat Zwarte amerikanen 88 cent verdienen per dollar voor blanke amerikanen.
Terwijl uit onderzoek blijkt dat als je de groepen homogeen maakt (belangrijkste verschil is dat Zwarte amerikanen gemiddeld veel jonger zijn), dat het verschil geheel verdwijnt.
Men ziet verschillen, weigert na te denken over wat het allemaal nog meer kan zijn dan discriminatie en poef, het is bewijs voor discriminatie.
Net zoals de gender pay gap. Je hebt gewoon ‘experts’ die dat helemaal verklaren aan de hand van discriminatie. Terwijl de data al lang verzameld is: ga corrigeren voor verschillen in de groepssamenstelling en ineens verdienen mannen en vrouwen exact hetzelfde.
Waanzin!
Je moet kinderen in het algemeen leren dat discriminatie en racisme gewoon fout is. Je moet kinderen niet leren dat zij, door hun huidkleur, racistisch zijn. Hetzelfde met de slavenij. Leer kinderen dat dat fout is en dat dat door de geschiedenis door vele volkeren overal in de wereld dat plaatsgevonden heeft en niet alleen door de blanken uit het westen.quote:Op woensdag 2 november 2022 09:26 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Prima, maar er is toch niets mis met het creëren van bewustwording op dit gebied bij kinderen? Stelen zal ook altijd gebeuren in welk land dan ook, maar toch leer je je kinderen om niet te gaan stelen.
Er bestaat geen witte privileges want wat jij omschrijft zie je nu ook in Qatar. Arbeiders uit Aziatische landen die onder erbarmelijke omstandigheden moeten werken en slecht betaald krijgen. Verder hoef ik hier niet te omschrijven wat de gevolgen zijn. Daarnaast worden zij gediscrmineerd en als minderwaardig beschouwd.quote:Op woensdag 2 november 2022 09:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een van de manieren om blank privilege te onderbouwen is dat Zwarte amerikanen 88 cent verdienen per dollar voor blanke amerikanen.
Terwijl uit onderzoek blijkt dat als je de groepen homogeen maakt (belangrijkste verschil is dat Zwarte amerikanen gemiddeld veel jonger zijn), dat het verschil geheel verdwijnt.
Men ziet verschillen, weigert na te denken over wat het allemaal nog meer kan zijn dan discriminatie en poef, het is bewijs voor discriminatie.
Net zoals de gender pay gap. Je hebt gewoon ‘experts’ die dat helemaal verklaren aan de hand van discriminatie. Terwijl de data al lang verzameld is: ga corrigeren voor verschillen in de groepssamenstelling en ineens verdienen mannen en vrouwen exact hetzelfde.
Waanzin!
Met thuis bedoel ik op een kinderfeestje bijvoorbeeld. Ken het alleen als klassikaal liedje. Dus kappen met dit zingen op school, opvang of club en kinderen leren het niet meer. Verdwijnt het vanzelf. Het zijn volwassenen die het levend houden. Dus waarom kinderen hier les over geven?quote:Op dinsdag 1 november 2022 22:13 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Oh ik zing het bijna dagelijks onder de douche. Niet in bad, dan zing ik een liedje over joden. Die uit American History X.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |