quote:Op dinsdag 1 november 2022 22:13 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Oh ik zing het bijna dagelijks onder de douche. Niet in bad, dan zing ik een liedje over joden. Die uit American History X.
Ow je ligt er wel wakker van dat een Aziatisch kindje zich heel gekwetst kan gaan voelen met dit liedje?quote:Op dinsdag 1 november 2022 22:02 schreef Harvest89 het volgende:
Wereldnieuws dit hoor.
Alsof iemand er van wakker ligt dat dit rare lied niet meer gezongen gaat worden op scholen.
Wel een mooie business;quote:Op dinsdag 1 november 2022 21:39 schreef descon het volgende:
[..]
Daar valt minder aan te verdienen. Marketing is vaak op gericht om je bewust te maken van een probleem wat je nooit had of nooit had geweten.
Dat zie je met woke ook. Overal mensen die weten hoe ze de subsidiepotjes leeg moeten trekken.
Kick Out Zwarte Piet ging ook over op het slavenverleden en racisme toen het zwarte van Zwarte Piet dr al aardig af was.
Voor het geval dat je het niet doorhad, met die kweekschooltrut bedoel ik de bedenker (m/v) van het onzinliedje waar dit topic over gaat. Dus als er een het platte en voor sommigen kwetsende liedje afkeurt, ben ik het wel.quote:Op dinsdag 1 november 2022 18:56 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
domme mensen,,, ze is een trut.... een discriminerende onderbuik toont zich weer.
Net als in het zp-debat.... rabiate ontkenning van discriminatie, minachting voor mensen die melden geraakt te zijn
Nee. Maar het is een kleine moeite om het niet meer te zingen als er sommige mensen gekrenkt worden. Lied heeft weinig toe te voegen.quote:Op dinsdag 1 november 2022 22:28 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ow je ligt er wel wakker van dat een Aziatisch kindje zich heel gekwetst kan gaan voelen met dit liedje?
Nee.quote:Op dinsdag 1 november 2022 23:25 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee. Maar het is een kleine moeite om het niet meer te zingen als er sommige mensen gekrenkt worden. Lied heeft weinig toe te voegen.
Meer dan 7 miljoen views.quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:33 schreef de_boswachter het volgende:
Ik leerde op de basisschool:
[..]
Uiteindelijk is gebleken dat er niets aan gelogen was. Kunnen ze het nummer wel al hebben gecanceled, maar het zijn toch echt de neefjes van tante die daadwerkelijk met pistolen rond schieten in ons mooie kleine kikkerlandje.
Wij hadden een Chinees meisje, haar moeder leerde ons ooit een echt Chinees verjaardagsliedje. Probleem opgelost.quote:Op dinsdag 1 november 2022 19:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het verschilt vooral per leerkracht denk ik. Iedere leerkracht heeft zijn eigen verjaardagsliefjes die altijd terugkeren.
En ik heb het alleen op de kleuterschool gedaan inderdaad. Ik was tot voor kort ook echt vergeten dat het bestond.
Doen die Jappen al in het NL park wat ze gebouwd hebben. Culturele toeeigening! Kan niet hoor!! Ofhef¡!1!!!¡!!¡!1quote:Op dinsdag 1 november 2022 21:37 schreef SpaceOddity het volgende:
Ik probeer me nu ook voor te stellen hoe het zou zijn als ik met mn kind naar china/japan zou verhuizen, en dat ze daar dan op school ook een volstreks onschuldig kinderliedje zingen waarin ze even ''nederlands'' doen. En dat ik dan op hoge poten naar binnen stuif en hun daar de les ga lezen over hoe racistisch ze wel niet zijn en waarom ze denken dat het leuk is om mn zoontje zo te kwetsten door m zo ''in de zeik te zetten''.
Godverdomme.![]()
![]()
![]()
Oh heb je er voorbeelden van dat Nederlandse kinderen in China/Japan belachelijk worden gemaakt met een onnozel verjaardagsliedje?quote:Op dinsdag 1 november 2022 21:37 schreef SpaceOddity het volgende:
Ik probeer me nu ook voor te stellen hoe het zou zijn als ik met mn kind naar china/japan zou verhuizen, en dat ze daar dan op school ook een volstreks onschuldig kinderliedje zingen waarin ze even ''nederlands'' doen. En dat ik dan op hoge poten naar binnen stuif en hun daar de les ga lezen over hoe racistisch ze wel niet zijn en waarom ze denken dat het leuk is om mn zoontje zo te kwetsten door m zo ''in de zeik te zetten''.
Godverdomme.![]()
![]()
![]()
Wat Robin DiAngelo schrijft is gewoon racisme naar blanken want wat hij doet is niets anders dan mensen beoordelen op hun huidkleur. Racisme komt gewoon wereldwijd voor alleen het is ook een woke gedachtegoed om te denken dat het alleen hier voor komt.quote:Op dinsdag 1 november 2022 19:52 schreef HowardRoark het volgende:
Tegenspraak op bepaalde dogma's is een bewijs van racisme, zo werkt dat voor sommigen. Je hebt daar zelfs een redelijk bekend boek over, 'White Fragility'. Dat is geschreven door Robin DiAngelo en was tijdens de zomer van 2020 een enorme best-seller. Deze vrouw stelt dat blanke mensen eigenlijk altijd racistisch zijn. En als je dit erkent, nou dan heb je in elk geval toegegeven dat je een racist bent en kun je werken om je eigen racisme zoveel ongedaan te maken, maar eigenlijk is dit helemaal niet mogelijk en een taak waar je je hele leven bewust mee bezig moet zijn. Als je het daarentegen zou ontkennen dat je racistisch bent, dan is dat ook een bewijs van je eigenlijke racisme. Welkom in de wereld van het woke gedachtegoed.
quote:Privileges voor blanke mensen (waar de user Bluesdude het eerder over had) bestaan niet eens. Dat is slechts een van de vele totaal gestoorde theorieën die gehoor vindt onder sommige links en progressief georiënteerden. En binnen zulke kringen krijg je dan ook mensen die daar heel diep in gaan geloven. Opvallend genoeg ook mensen die vaak zelf blank zijn. Hun huidskleur is dan bijna een soort van erfzode, die zogenaamd allerlei vermeende voorrechten geeft in een samenleving.
Ook dit is een voorbeeld wat gewoon wereldwijd voor komt. Zoals ik al eerder verklaarde dat als ik morgen naar China emigreer is de kans heeeel klein dat ik daar een baan ga vinden gewoon omdat ik geen Chinees ben. Hetzelfde met Turkije of Koeweit. Gewoon omdat ik geen Turk of Arabier ben.quote:Op woensdag 2 november 2022 07:22 schreef Seven. het volgende:
Ah, pareltje van een topic weer.
Hanky panky Shanghai is een racistisch kutliedje van dezelfde orde als Moriaantje. En het ontkennen van witte privilege is zo onderhand ook van dezelfde orde als ontkennen dat de aarde rond is.
Beetje ophef zorgt er vanzelf voor dat het zingen van dit liedje uitsterft, dus dank voor alle exposure. We leven niet meer in de middeleeuwen dus door naar de volgende discussie. De tijd van het jaar is wel weer rijp voor exposure rondom Sint en Piet.
Er zijn ook veel Aziaten en mensen uit het Midden-Oosten naar de VS verhuisd. Wat is daar anders aan dan een blank persoon die naar de VS verhuist?quote:Op dinsdag 1 november 2022 21:25 schreef Mezano02 het volgende:
[..]
Correct. De VS mag dan het dominante Westerse land zijn geworden, maar cultureel zijn ze nog steeds niet losgekomen van de Engelse kolonie waaruit ze zijn voortgekomen. Net zoals in Zuid-Amerika en Zuid Afrika, is het een heterogene samenleving waarin raciale verhoudingen een belangrijke rol spelen in politiek en dagelijks leven.
Op school?quote:Op dinsdag 1 november 2022 16:00 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik word als blanke ook uitgemaakt voor "bleekscheet", "vuile blanke", "kolonialist", "racist", "slavenhandelaar" en noem maar op.
En witte privileges is een niet bestaand iets.bedacht door stumperds die hun mislukte leventje afreageren op anderen.
Nu ben ik het deels met je betoog eens, maar het gaat bij In de Maneschijn over een oud liedje, met een oude tekst. Het gaat over geen kinderen krijgen voor je getrouwd bent. Dikke Tante Kee is een zwangere vrouwe en heeft daarom een dikke buik.quote:
Ja, een beetje rekening met elkaar houden is helemaal geen slechte eigenschap om aan een kind te leren. Waarom ze daarmee 'tere zieltjes' kweken is kolder, want een sterke geest kweek je niet met wat kinderliedjes.quote:Op woensdag 2 november 2022 00:10 schreef SpaceOddity het volgende:
Heb je nu zelf niet in de gaten wat voor een tere kwetst generatie men
Ik heb er werkelijk waar nog nooit van gehoord, en ik draai al wat jaren mee. Ach je leert elke dag iets nieuws. Die tante uit Marokko die ken ik dan wel weerquote:Op dinsdag 1 november 2022 20:18 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:
Hier werd het tot op een paar jaar geleden nog gezongen in de klassen van mijn kinderen. De laatste jaren hoor ik het niet meer.
Ik vind het ook niet meer kunnen.
Ik sta er trouwens behoorlijk van te kijken dat zoveel fokkers hanky panky niet kennen.
Vroeger zong ik het uit volle borst mee en dat terwijl m’n eigen oma een poepchinees is
Dit inderdaad. Ik ben de tel kwijt dat ik ben uitgemaakt voor "Kankerhollander".quote:Op dinsdag 1 november 2022 16:00 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik word als blanke ook uitgemaakt voor "bleekscheet", "vuile blanke", "kolonialist", "racist", "slavenhandelaar" en noem maar op.
En witte privileges is een niet bestaand iets.bedacht door stumperds die hun mislukte leventje afreageren op anderen.
Ik kan mij vinden in dat het de privileges zijn van de dominante cultuur in een bepaald land of bepaalde regio. Dat het in andere landen ook bestaat, wil niet zeggen dat we het dan hier ook maar prima moeten vinden. In andere landen snijden ze ook clitorissen af, hier ook maar doen?quote:Op woensdag 2 november 2022 07:30 schreef HSG het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ook dit is een voorbeeld wat gewoon wereldwijd voor komt. Zoals ik al eerder verklaarde dat als ik morgen naar China emigreer is de kans heeeel klein dat ik daar een baan ga vinden gewoon omdat ik geen Chinees ben. Hetzelfde met Turkije of Koeweit. Gewoon omdat ik geen Turk of Arabier ben.
Witte privileges bestaan gewoon niet is gewoon bedacht door mensen die zelf niks hebben wat ze aantrekkelijk maakt voor een werkgever. Ik heb genoeg allochtonen gezien die wel makkelijk aan een baan komen.
[..]
Daar moet natuurlijk ook gewoon wat aan gebeuren, het een sluit het ander niet uit.quote:Op woensdag 2 november 2022 08:34 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Ik ben de tel kwijt dat ik ben uitgemaakt voor "Kankerhollander".
Witte privilege is inderdaad verzonnen om de blanken in de discussie monddood te maken.
35 jaar geleden op de kleuterschool uit volle borst meegezongen, inclusief de spleetoogjes met de vingers. Zaten ook twee Aziatische kindjes in de klas dus die vonden dat vast heel leuk dacht de juf.quote:Op woensdag 2 november 2022 08:32 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik heb er werkelijk waar nog nooit van gehoord, en ik draai al wat jaren mee. Ach je leert elke dag iets nieuws. Die tante uit Marokko die ken ik dan wel weer
De juf had altijd een vast liedje over kankerhollanders als iemand jarig was?quote:Op woensdag 2 november 2022 08:34 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Ik ben de tel kwijt dat ik ben uitgemaakt voor "Kankerhollander".
Echt he. Je zou eens liedjes aan kinderen moeten leren over LHBTI... Dan maken teksten op liedjes ineens heel veel uit bij precies die mensen die nu net doen alsof het belangrijk is dat je kwetsende liedjes aan kinderen moet leren.quote:Op woensdag 2 november 2022 08:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De juf had altijd een vast liedje over kankerhollanders als iemand jarig was?
quote:Op woensdag 2 november 2022 08:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De juf had altijd een vast liedje over kankerhollanders als iemand jarig was?
Dan moet je een keer uit je grot komenquote:Op woensdag 2 november 2022 08:42 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben overigens nog nooit voor kankerhollander, bleekscheet, vuile blanke, kolonialist, racist of slavenhandelaar uitgemaakt. Ik ben benieuwd hoe al de mensen dat hier toch steeds overkomt.
Gewoon liedjes zingen dat kinderen van FvD-stemmers genetisch afval zijn. Moeten net als Chinezen niet zo zeiken.quote:Op woensdag 2 november 2022 08:40 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Echt he. Je zou eens liedjes aan kinderen moeten leren over LHBTI... Dan maken teksten op liedjes ineens heel veel uit bij precies die mensen die nu net doen alsof het belangrijk is dat je kwetsende liedjes aan kinderen moet leren.
Ik ook nog nooit, terwijl ik in Rotterdam woon. Het zal overigens best bestaan, maar het lijkt mij dat die schaal erg klein is en dat er simpelweg wat anekdotes op een hoop worden gegooid. Overigens ken ik wel politieagenten die het meemaken, maar die worden dan ook door bijna iedereen uitgescholden, ongeacht afkomst.quote:Op woensdag 2 november 2022 08:42 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben overigens nog nooit voor kankerhollander, bleekscheet, vuile blanke, kolonialist, racist of slavenhandelaar uitgemaakt. Ik ben benieuwd hoe al de mensen dat hier toch steeds overkomt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |