abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 november 2022 @ 17:10:19 #76
319979 Fok-it
All is well
pi_206522439
Je mag je kennelijk alleen nog maar met 'enorme' problemen bezig houden.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 1 november 2022 @ 17:13:15 #77
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206522458
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 17:10 schreef Fok-it het volgende:
Wellicht iedere dag een hoop paardenstront op hun stoep mieteren. En als ze klagen zeggen dat er wel grotere problemen zijn.
pi_206522460
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 november 2022 16:58 schreef HowardRoark het volgende:
Wat een onzin weer. Maar goed, als het om vermeend racisme gaat dan wordt er natuurlijk geregeld van een kleine mug een enorme olifant gemaakt, dat zijn we tegenwoordig wel gewend. Ik heb van dat hele Hanky Panky Sjanghai ook nog nooit gehoord eigenlijk. Maar schijnbaar is dit een enorm probleem in Nederland.

Ook bijzonder, als je naar de website van Asian Raisins gaat is het eerste wat je te zien krijgt een enorme Pride Progress vlag. Ik denk dat dit boekdelen spreekt. Maar ondertussen gaan er dus wel talloze kinderen met het gedachtegoed van deze woke organisatie worden geïndoctrineerd.
Lekker ook zo'n Engelse naam. Gewoon een clubje dat ook weer zielig wil zijn maar de Nederanders de schuld moet geven van de pesterijen door andere migrantenkinderen.

quote:
'White privileges'? Een door blanken gedomineerde samenleving? Waar heb je het in hemelsnaam over? Dat jij zoveel belang hecht aan huidskleur moet je natuurlijk zelf weten. Het overgrote deel van de mensen kijkt niet zo naar de wereld.
Check jij even een privelege. Je had waarschijnlijk twee ouders die geen neef en nicht waren, een opvoeding, bedtijd en regelmaat, meer dan 500 boeken in huis, tenminste één ouder die Nederlands sprak, een hele familie die vroeg hoe het op school ging, een goede plek om huiswerk te maken, vriendjes mochten thuis komen spelen, meisjes waren gelijk en je werd niet geslagen. Ja het heeft niks met white te maken, @Bluesdude, dat klopt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 1 november 2022 @ 17:15:52 #79
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206522480
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 17:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Lekker ook zo'n Engelse naam. Gewoon een clubje dat ook weer zielig wil zijn maar de Nederanders de schuld moet geven van de pesterijen door andere migrantenkinderen.
[..]
Check jij even een privelege. Je had waarschijnlijk twee ouders die geen neef en nicht waren, een opvoeding, bedtijd en regelmaat, meer dan 500 boeken in huis, tenminste één ouder die Nederlands sprak, een hele familie die vroeg hoe het op school ging, een goede plek om huiswerk te maken, vriendjes mochten thuis komen spelen, meisjes waren gelijk en je werd niet geslagen. Ja het heeft niks met white te maken, @:Bluesdude, dat klopt.
Maarre om even terug te gaan naar de basis. Vind je het eigenlijk noodzakelijk om kinderen van Aziatische afkomst bij iedere verjaardag een beetje in de zeik te zetten met dit domme liedje?
pi_206522489
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 17:06 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het is geen enorm probleem. Maar de oplossing is ook verder vrij simpel. Gewoon dat idiote liedje niet meer zingen. Daar gaat toch niets aan verloren.
Maar wie zingt dit liedje dan nog? Wordt dit nu nog echt structureel op menig basisschool gezongen? Zoals ik al eerder aangaf, voor mij is het nieuw dus ik heb net even de tekst opgezocht:
quote:
Hanky panky shanghai,
hanky panky shanghai.

Hanky panky,
hanky panky,
hanky panky Shanghai.

Hanky panky shanghai,
hanky panky shanghai.

Hanky panky,
hanky panky,
hanky panky shanghai.
En waar zou het vermeend kwetsende onderdeel van dit liedje zich precies bevinden?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206522515
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 17:10 schreef Fok-it het volgende:
Daar heb je meer tijd voor zodra je dat domme liedje laat voor wat het is.
  dinsdag 1 november 2022 @ 17:22:26 #82
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206522538
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 november 2022 17:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Maar wie zingt dit liedje dan nog? Wordt dit nu nog echt structureel op menig basisschool gezongen? Zoals ik al eerder aangaf, voor mij is het nieuw dus ik heb net even de tekst opgezocht:
[..]
En waar zou het vermeend kwetsende onderdeel van dit liedje zich precies bevinden?
Alle kinderen moeten bij dat liedje spleetogen trekken en het een beetje aanstellerig zingen.

En als ze het ergens niet zingen is er ook geen probleem dus hoeft men zich niet aangesproken te voelen.
pi_206522539
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 november 2022 17:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Volgens mij gaat het meer om de handgebaren.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_206522545
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 16:08 schreef Bluesdude het volgende:
En dat is jouw excuus voor het discrmineren van niet-blanken ?
Maar jij maakt niet meer dat groepen mensen je uitsluiten en belachelijk maken vanwege je uiterlijk en je afkomst
Met deze opmerking van jou snap ik wel dat mensen je racist noemen
Waar haal jij uit dat ik andere mensen discrimineer of dat ik racistisch ben naar andere mensen?[/quote]
quote:
[..]
Met deze opmerking van jou snap ik wel dat mensen je racist noemen
Als ik morgen naar China emigreer is de bijna tot nihil dat ik daar een baan ga vinden omdat ik geen Chinees ben en geen Chinees kan. Als ik naar Frankrijk ga is de kans ook heel klein dat ik aan de bak kom omdat ik geen Frans kan en geen Fransman ben. Hetzelfde met Turkije, Griekenland, Uganda, Japan of Koeweit.

Dan ga ik ook niet lopen janken over Aziatische privileges, Franse privileges of wat dan soort privileges dan ook.
Corporate translator
  Forum Admin dinsdag 1 november 2022 @ 17:23:14 #85
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_206522547
Korte versie lespakket: Niet meer zingen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  dinsdag 1 november 2022 @ 17:32:25 #86
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_206522619
Echt nog nooit van dit lied gehoord. :{
pi_206522808
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 17:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maarre om even terug te gaan naar de basis. Vind je het eigenlijk noodzakelijk om kinderen van Aziatische afkomst bij iedere verjaardag een beetje in de zeik te zetten met dit domme liedje?
Weltschmerz in NWS / Racisme anno 2022: Hanky Panky Shanghai

Ik ken het liedje verder niet, maar verontwaardigd doen over dat het geen echt Chinees is vind ik ook wel weer zoeken. Mensen ver weg spreken heel anders en daar kun je helemaal niks van maken, tjongejonge wat een haat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_206523395
Is dit liedje iets regionaals? Echt nog nooit van gehoord.

Hanky Panky is oubollig Brits slang, misschien iets wat ooit in de havensteden is opgepikt?
pi_206523485
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2022 17:23 schreef Pharkus het volgende:
Korte versie lespakket: Niet meer zingen.
Daar krijg je weinig subsidie en aandacht mee
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_206523520
quote:
En we stemmen op Geert Wilders als ze komt, zing ik aya jippie jippie jee - minder minder!

Och, of hankie pankie Shanghai zo discriminerend is, ik vind het vooral iets voor domme mensen. Een couplet over Afrikaanse bosmannetjes die oeroeboemboe boemboem zingen als er één jarig is, is net zo vergezocht. Als die kweekschooltrut die dit bedacht had, even had doorgeleerd, had ze dit aangeleerd:

dinsdag 1 november 2022 @ 18:50:04 #91
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206523589
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 17:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Weltschmerz in NWS / Racisme anno 2022: Hanky Panky Shanghai

Ik ken het liedje verder niet, maar verontwaardigd doen over dat het geen echt Chinees is vind ik ook wel weer zoeken. Mensen ver weg spreken heel anders en daar kun je helemaal niks van maken, tjongejonge wat een haat.
Deze al gezien?
pi_206523683
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 18:46 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
En we stemmen op Geert Wilders als ze komt, zing ik aya jippie jippie jee - minder minder!

Och, of hankie pankie Shanghai zo discriminerend is, ik vind het vooral iets voor domme mensen. Een couplet over Afrikaanse bosmannetjes die oeroeboemboe boemboem zingen als er één jarig is, is net zo vergezocht. Als die kweekschooltrut die dit bedacht had, even had doorgeleerd, had ze dit aangeleerd:

domme mensen,,, ze is een trut.... een discriminerende onderbuik toont zich weer.
Net als in het zp-debat.... rabiate ontkenning van discriminatie, minachting voor mensen die melden geraakt te zijn
pi_206523693
AD:
Tientallen scholen melden zich voor lespakket tegen verjaardagsliedje Hanky Panky Shanghai
pi_206523736
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 12:13 schreef Nober het volgende:

[..]
Waarom post je die walgelijke shit racist?
Ik snap dat ook niet, heb zojuist bekekenen nu voel ik mij een racist ;(
  dinsdag 1 november 2022 @ 19:01:23 #95
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206523755
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 18:56 schreef Bluesdude het volgende:
AD:
Tientallen scholen melden zich voor lespakket tegen verjaardagsliedje Hanky Panky Shanghai
Lespakket voor groep 7 en 8 begrijp ik? En dat terwijl het liedje vooral in de kleuterklassen worden gezongen heb ik het idee. Op zich niets mis mee maar dan moet je in de kleuterklassen ook stoppen met het zingen van dat liedje.
pi_206523773
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 15:08 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Dat is jouw idee van een blanke met white privileges in een door blanken gedomineerde samenleving.
Dat wil zeggen ..je white privilege is dat je niet direct zelf meemaakt wat het is anders behandeld te worden op basis van een niet blank uiterlijk. Je voelt het buitensluiten niet, De minachting en de pijn niet.

Het kan ook zijn dat je sowieso niet-blanke mensen minder vind , vandaar je idee
White privilege is iets voor koloniale samenlevingen zoals Amerika, je geeft een de grootste groep een beetje meer rechten en die onderdrukken de andere armen uit angst voor het verlies van privileges zodat ze zich niet realiseren dat jij ze leeg trekt.

In de oude wereld heb je er echter geen drol aan als onderdrukkingsmiddel. Bijna de hele bevolking heeft namelijk ook de etniciteit van de heersende klasse. Die paar migranten met een andere tint houden het niet lang genoeg vol als je flink gaat polariseren en voor je het weet keert die volksmenigte zich tegen jou.

Hier zijn we beschaafd en gebruiken gewoon vermogen, sociale klasse en religie om het gepeupel eronder te houden.
pi_206524221
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 11:21 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ik leerde dat ook, "ik heb een tante uit Marokko en die komt"

Dat was wel actueel, toen al, want ik denk dat ze ook echt wel gekomen is. :Y

As in "gerarriveerd."

( dat staat ook in de tekst," ze schiet met twee pistolen als ze komt, ja")

Ik zong dat liedje vroeger ook op school in een klas vol witte kindertjes.
Wel moet ik zeggen dat ik geen idee had dat het zo lang was, en dat er voor een tante uit Marokko een varken aan het spit ging.

Dat hele Hanky Panky liedje ben ik voor het eerst op internet tegengekomen, daar had ik verder echt nooit van gehoord.
(Wel van Moriaantje trouwens.)
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206524338
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 11:55 schreef VEM2012 het volgende:
Ik ken het liedje alleen maar als voorbeeld van racisme op basisscholen. Maar ik vraag mij dan altijd af waar het gezongen werd. In ieder geval niet op de basisscholen waar ik op heb gezeten en/of mijn kinderen, ex-vrouw en huidige vrouw (maar dat laatste zou ook wat raar zijn eerlijk gezegd).

Maar wat ik nou echt niet begrijp is dat er een lespakket nodig is om het liedje nooit meer te zingen. Voor zover je dat ooit al gedaan hebt. Daar krijg ik dus wel jeuk van. Dat we kinderen meteen even gaan opzadelen met lessen of wat die stoute juf en meester vroeger zongen. In de trant van 'wit huiswerk'. Wat op zichzelf natuurlijk al onverholen racisme is.
Ik heb precies hetzelfde gevoel.
Nooit van dat liedje gehoord, pas met de ophef op internet voor het eerst.

Misschien kan iemand een poll maken (of een link posten waar/hoe je dat tegenwoordig kunt doen), ik vraag me af hoeveel mensen dit liedje echt hebben gezongen in hun kindertijd.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206524358
Bedankt Derek Chauvin voor dit soort blijvende onzin :')
  dinsdag 1 november 2022 @ 19:52:40 #100
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_206524586
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 november 2022 17:23 schreef HSG het volgende:

[..]
Waar haal jij uit dat ik andere mensen discrimineer of dat ik racistisch ben naar andere mensen?
Tegenspraak op bepaalde dogma's is een bewijs van racisme, zo werkt dat voor sommigen. Je hebt daar zelfs een redelijk bekend boek over, 'White Fragility'. Dat is geschreven door Robin DiAngelo en was tijdens de zomer van 2020 een enorme best-seller. Deze vrouw stelt dat blanke mensen eigenlijk altijd racistisch zijn. En als je dit erkent, nou dan heb je in elk geval toegegeven dat je een racist bent en kun je werken om je eigen racisme zoveel ongedaan te maken, maar eigenlijk is dit helemaal niet mogelijk en een taak waar je je hele leven bewust mee bezig moet zijn. Als je het daarentegen zou ontkennen dat je racistisch bent, dan is dat ook een bewijs van je eigenlijke racisme. Welkom in de wereld van het woke gedachtegoed.
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 november 2022 17:23 schreef HSG het volgende:
[..]
Als ik morgen naar China emigreer is de bijna tot nihil dat ik daar een baan ga vinden omdat ik geen Chinees ben en geen Chinees kan. Als ik naar Frankrijk ga is de kans ook heel klein dat ik aan de bak kom omdat ik geen Frans kan en geen Fransman ben. Hetzelfde met Turkije, Griekenland, Uganda, Japan of Koeweit.

Dan ga ik ook niet lopen janken over Aziatische privileges, Franse privileges of wat dan soort privileges dan ook.
Privileges voor blanke mensen (waar de user Bluesdude het eerder over had) bestaan niet eens. Dat is slechts een van de vele totaal gestoorde theorieën die gehoor vindt onder sommige links en progressief georiënteerden. En binnen zulke kringen krijg je dan ook mensen die daar heel diep in gaan geloven. Opvallend genoeg ook mensen die vaak zelf blank zijn. Hun huidskleur is dan bijna een soort van erfzode, die zogenaamd allerlei vermeende voorrechten geeft in een samenleving.
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 19:02 schreef Mezano02 het volgende:

[..]
White privilege is iets voor koloniale samenlevingen zoals Amerika, je geeft een de grootste groep een beetje meer rechten en die onderdrukken de andere armen uit angst voor het verlies van privileges zodat ze zich niet realiseren dat jij ze leeg trekt.

In de oude wereld heb je er echter geen drol aan als onderdrukkingsmiddel. Bijna de hele bevolking heeft namelijk ook de etniciteit van de heersende klasse. Die paar migranten met een andere tint houden het niet lang genoeg vol als je flink gaat polariseren en voor je het weet keert die volksmenigte zich tegen jou.

Hier zijn we beschaafd en gebruiken gewoon vermogen, sociale klasse en religie om het gepeupel eronder te houden.
Een koloniale samenleving in de VS?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')